r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Polacy wolą MMS-y od SMS-ów? Raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej

Strona główna AktualnościBIZNES

Wieszczenie końca tak popularnej formy komunikacji, jak SMS, nawet w dobie masowej i błyskawicznej smartfonowej ekspansji, zdaje się być wciąż mało uzasadnione. Mimo że na co dzień wielu użytkowników przeniosło swoje rozmowy do komunikatorów dostępnych na smartfonach, wciąż krótkie wiadomości tekstowe cieszą się pewną popularnością. Jak jednak wynika z raportów dotyczących roku 2014, jest to popularność malejąca.

Dwa dni temu z Finlandii dotarła smutna wiadomość o śmierci Mattiego Makkonena, którego uznaje się powszechnie za wynalazcę SMS-ów. W ciągu kilku lat taka forma komunikacji przekonała do siebie miliony osób na całym świecie dokonując komunikacyjnej rewolucji. Makkonen zostawił po sobie pomnik, który mimo rosnącej popularności komunikatorów, pozostaje niewzruszony. Przynajmniej na razie.

Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawił raport, według którego Polacy w roku 2014 wysłali 51,9 miliardów SMS-ów. Liczba jest wciąż imponująca, jednak o 0,6% mniejsza, niż w roku 2013. Powodem są oczywiście wspomniane wyżej smartfony – potwierdza to fakt, że spadek zanotowano przede wszystkim w przypadku klientów indywidualnych. Wciąż wysoką popularność SMS-ów zapewniają jednak korporacje czy banki, które wiadomości tekstowe wykorzystują choćby do weryfikowania tożsamości klienta.

r   e   k   l   a   m   a

Polski rynek wyróżnia się na tle państw Unii. Otóż Kowalski w minionym roku wysłał 918 SMS-ów, podczas gdy średnia wśród mieszańców UE wynosi 845. Sporym zaskoczeniem może być także sukcesywnie rosnąca liczba… MMS-ów.

Mogłoby się wydawać, że wspomniane komunikatory czy dostęp do poczty elektronicznej na smartfonie skutecznie zwalczą tę formę wysyłania obrazków, która najczęściej jest kosztowniejsza niż SMS-y. Tymczasem w Polsce w roku 2014 wysłano 527 milinów MMS-ów, czyli o 82 mln więcej niż w 2013.

Oprócz tego zaskoczenia wnioski z raportu trudno uznać za szczególną niespodziankę. Faktem jest, że SMS-y wysyła się coraz rzadziej w celach prywatnej wymiany informacji. Niemniej finalny spadek wyniósł tylko 0,6%, a to głównie dzięki rosnącym zainteresowaniu komercyjnym zastosowaniem krótkich wiadomości tekstowych np. w celu kontatku z klientem lub dystrybucją treści reklamowych. Z pełną treścią raportu można zapoznać się na stronie internetowej Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.