Pomocna dłoń z Internetu — Google Helpouts wystartowało

Pomocna dłoń z Internetu — Google Helpouts wystartowało

Marcin Paterek
05.11.2013 13:11

Zapowiedziana jeszcze w sierpniu usługa Google Helpouts została wreszcie oficjalnie uruchomiona. Od tego czasu koncern nawiązał współpracę z ponad tysiącem ekspertów. Ich porady zostały podzielone na szereg kategorii: począwszy od spraw domowych, gotowania i zdrowego stylu życia, przez komputery, elektronikę i edukację, a na sztuce, muzyce oraz modzie kończąc. Wsparcie nie ogranicza się wyłącznie do rozmów — obie strony mogą udostępniać ekrany swoich komputerów czy wspólnie edytować dokumenty. Możliwe jest też nagrywanie sesji.

Niektórzy eksperci dostępni są od razu, z innymi natomiast trzeba umówić się z wyprzedzeniem. Zaaranżowane w ten sposób spotkania automatycznie zapisywane są w kalendarzu, dzięki czemu Google może nam o nich przypomnieć przy pomocy e-maili lub wyświetlanych na pulpicie powiadomień (niezbędna jest do tego przeglądarka Chrome). Każdy fachowiec samodzielnie ustala, ile warta jest jego pomoc — część z nich poświęca swój czas za darmo, inni natomiast określają stawkę minutową lub opłatę za całą sesję. Transakcje rozliczane są za pośrednictwem Portfela Google, a od każdej z nich koncern potrąca 20-procentową prowizję. Przychody z niej przeznaczane są na pokrycie opłat za obsługę kart płatniczych, promocję i działanie platformy. Gdyby jednak użytkownik nie był zadowolony z udzielonej mu porady, może wystąpić o zwrot poniesionych kosztów.

Zgodnie z zapowiedziami, w Helpouts dostępne są też porady zdrowotne. Muszą jednak spełniać bardziej rygorystyczne wymagania — ekspert musi udokumentować swoją wiedzę za pomocą odpowiednich licencji lub certyfikatów, natomiast poszukujący pomocy musi mieć ukończone 18 lat. Ponadto prowizja będzie pobierana dopiero od 1 stycznia 2014 roku. Póki co rady w sprawach zdrowotnych udzielane są wyłącznie użytkownikom ze Stanów Zjednoczonych.

Nie wszyscy współpracujący z Google eksperci działają na własną rękę — część z nich reprezentuje większe firmy (m.in. Sephora, Weight Watchers, One Medical, Redbeacon i Rosetta Stone). By wybrać najodpowiedniejszego z nich, użytkownicy mogą sortować porady według zgodności ze słowami kluczowymi, ceny, dostępności czy reputacji. Do skorzystania z pomocy nie potrzeba komputera — Helpouts jest dostępne także jako aplikacja dla Androida.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)