r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Ponad 3 miliony linii szerokopasmowych w Polsce

Strona główna Aktualności

Firma Cisco zaprezentowała dziś w Warszawie wyniki raportu Broadband Barometer, pierwszego z cyklu badań zrealizowanych przy współpracy z firmą IDC. Analizie poddano wszystkie aspekty związane z szerokopasmowym dostępem do Internetu w Polsce i innych krajach Europy, od liczby użytkowników, wykorzystywanych technologii, dostawców sygnału i proponowanych przez nich cen, do rodzaju treści wyszukiwanych w Internecie.

Z badań wynika, że rynek dostępu do Internetu Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie, pod koniec 2006 roku do Internetu podłączonych było 3,19 miliona linii szerokopasmowych. Od stycznia do czerwca 2006 roku liczba użytkowników szerokopasmowego Internetu wzrosła o 20 procent. Przyczynami tak dynamicznego wzrostu są przede wszystkim spadek taryf usług telekomunikacyjnych i duża różnorodność ofert.

Najbardziej aktywną grupą korzystającą z szerokopasmowego dostępu do Internetu są użytkownicy indywidualni, którzy wykorzystują 80 % wszystkich łączy szerokopasmowych. Wzrost zainteresowania dostępem do Internetu jest widoczny również wśród sektora biznesowego, a szczególnie wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Na uwagę zasługuje też sięgający 90 % odsetek urzędów administracji publicznej wykorzystujących szerokopasmowy Internet. Wciąż odnotowywany jest niski poziom dostępu do Internetu wśród szkół, oceniany na zaledwie 40 procent.

Najpopularniejszą technologią, z której korzystają polscy internauci jest xDSL. Wykorzystuje ją 57 procent użytkowników Internetu w Polsce. Kolejny pod względem popularności jest dostęp poprzez sieć telewizji kablowych i sieci LAN. W badanym okresie, Internauci najchętniej korzystali z łączy o przepustowości 512 Kbps. Połączenia o niższej przepustowości zaczynają znikać z rynku.

Badania przeprowadzone przez IDC wspólnie z Cisco pokazują, że liczba użytkowników korzystających z szerokopasmowego dostępu do Internetu rośnie. Jednocześnie można zauważyć, że na internetowej mapie Polski wciąż są białe plamy. Są to głownie małe ośrodki miejskie oraz obszary wiejskie - mówi Magda Borowik z firmy IDC. Liczymy na to, że wyniki badań zainicjują dyskusję nad możliwościami poprawy obecnej sytuacji, zwłaszcza w takich istotnych z punktu widzenia rozwoju sektorach jak szkolnictwo. - dodaje Borowik.

Raport Broadband Barometer opracowany wspólnie przez firmy Cisco i IDC powstał na podstawie wywiadów przeprowadzonych w jednostkach administracji publicznej i z dostawcami dostępu do Internetu. Uwzględniono również dane zgromadzone przez firmy teleinformatyczne, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz kwartalne raporty Głównego Urzędu Statystycznego. Podobne badania przeprowadzono w Bułgarii, Czechach, Rumunii, Turcji i na Węgrzech. Badanie objęło analizę porównawczą dwóch okresów - porównano stan na koniec czerwca 2006 oraz koniec grudnia 2006.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.