Popularna ulica ze sklepami w Londynie wprowadza iBeacony

Popularna ulica ze sklepami w Londynie wprowadza iBeacony

CC-BY-SA aurélien, Wikimedia Commons
CC-BY-SA aurélien, Wikimedia Commons
Karolina Kowasz
04.06.2014 11:16, aktualizacja: 04.06.2014 12:07

Jeden z najpopularniejszych celów wycieczek zakupowych dla turystów w Londynie zdecydował się na wprowadzenie nowego rozwiązania, mającego przyciągnąć jeszcze większą liczbę klientów. Jako pierwsza w Europie, pełna butików Regent Street, uruchomiła aplikację z systemem wirtualnych boi sygnalizacyjnych (powszechnie znanych jako iBeacon), które za pośrednictwem urządzeń mobilnych poinformują użytkownika o ekskluzywnych i dopasowanych do niego ofertach sklepów w trakcie jego wizyty w tej okolicy.

CC-BY-SA aurélien, Wikimedia Commons
CC-BY-SA aurélien, Wikimedia Commons

Każdy sklep i restauracja na tej mającej około mili ulicy, od Burberry po Hugo Boss, zaoferuje użytkownikom aplikacji informacje o promocjach, ofertach nowych produktów oraz wszelkich innych ważnych wiadomościach, mających zachęcić do zakupów. Na obecną chwilę już ponad sto sklepów posiada odpowiednie wyposażenie i zamontowało już nadajniki, które informują osoby znajdujące się przed danym punktem o rzeczach go dotyczących. Najważniejsze jest jednak to, że klienci mogą sami decydować o tym, jakie oferty będą otrzymywać — po uruchomieniu aplikacji mogą wybrać ulubione produkty, co jest równoważne ze stworzeniem profilu. Kolejne oferty będą dostosowywane w miarę używania programu. Aplikację przygotowało znane w branży studio AutoGraph z Seattle.

Z podobnych rozwiązań korzystają już inne sieci sklepów, jak amerykański Macy’s, stosujący iBeacony od listopada ubiegłego roku czy markety spożywcze Safeway, gdzie niewielkie nadajniki, korzystające z Bluetooth, zagościły w styczniu.

Aplikacja jest jednym z punktów przeprowadzanej właśnie modernizacji Regent Street, odwiedzanej przez rzesze turystów, a znanej głównie z dekoracji świątecznych, architektury i pierwszego w Europie sklepu Apple'a. Pełna modernizacja będzie kosztowała 1,7 miliarda dolarów, czyli ponad 5 miliardów złotych, i uczyni z wytyczonej na początku XIX wieku ulicy najbardziej atrakcyjne centrum handlowe świata. W naszym kraju raczej można tylko pomarzyć o takich udogodnieniach i wydawaniu takich pieniędzy na rozwój pokazowych ulic.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)