Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.   

Portal

ROZRYWKA

By ukończyć grę na 100% będziemy musieli jeszcze dodatkowo odkryć wszystkie Achievementy przygotowane przez twórców. Te Osiągnięcia zostały, podobnie jak w Episode Two, przygotowane na potrzeby wersji na Xboksa 360, jednak zostawiono je by i posiadacze PeCetów mogli tytuł masterować - na przykład likwidując jedno działko przy pomocy drugiego, czy też wykonując wyjątkowo długi skok. Pomysł ten sprawdza się rewelacyjnie, przez co chcemy cały czas wracać do tej niesamowitej gry. Bo najzwyczajniej w świecie motywacja jest.

Tak znakomity produkt zasłużył na odpowiednią oprawę. Portal jak wspominałem działa w oparciu o silnik Source, który swoje możliwości zdążył już udowodnić. Mimo, że przez znaczną część gry jesteśmy zamknięci w ciasnych i sterylnych laboratoryjnych pomieszczeniach, to jest co podziwiać. Efekty graficzne towarzyszące portalom nie przestają mnie zachwycać i jestem pewien, że zrobią wrażenie praktycznie na każdym, nawet najbardziej znudzonym graczu. Modele na potrzeby gry przygotowane są w sposób iście mistrzowski, a teksturki dobrano perfekcyjnie.

Strona muzyczna programu wypada nie mniej profesjonalnie. Efekty dźwiękowe, jakie słyszymy podczas gry są starannie przygotowane i nie sposób doczepić się tu do czegokolwiek. Najbardziej jednak cieszy to, ile pracy zostało włożone w udźwiękowienie GLaDOSa. Zarówno głos jak i monologi, jakimi dysponuje ta maszyna są obłędnie dobre. Warto włączyć grę tylko po to, by ich posłuchać. Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że jedną z osób podkładających głos pod GLaDOSa jest Mike Patton. Dalej, wzorem Half-Life 2: Episode Two zaimplementowano tutaj komentarz twórców. Po wybraniu tej opcji z ich ust możemy dowiedzieć się jak powstawała gra. Dodam jeszcze na zakończenie, że utworu, który zamyka grę, słucham codziennie po kilka razy. This was a triumph.

Reakcja graczy oraz magazynów i portali (znów to słowo!) o grach dowodzi jednego – rynek elektronicznej rozrywki jak nigdy potrzebuje projektów takich jak Portal. Nowatorskich, oryginalnych, profesjonalnie przygotowanych. Ten żyjący nieco w cieniu Half-Life 2: Episode Two produkt doskonale broni się sam, bez wielomilionowych nakładów na reklamę. Mam nadzieję, że zachęcony sukcesem developer przygotuje dla nas kontynuację, a tymczasem postarajcie się o swój egzemplarz gry, bo ten tytuł trzeba mieć!

poprzednia 1 2 3
© dobreprogramy

Komentarze

Nikt nie napisał jeszcze komentarza, możesz być pierwszy!