r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Próba wyłudzenia danych klientów BZ WBK

Strona główna Aktualności

Przez ostatnie paręnaście godzin skrzynki pocztowe polskich użytkowników Internetu były zalewane listami opatrzonymi logo BZ WBK z informacjami o rzekomym zablokowaniu karty debetowej.

Złodzieje umieścili w treści listu link, który sugerował, że prowadzi do strony banku. W rzeczywistości jednak wskazywał na stronę wyglądającą zupełnie jak strona BZ WBK. Po kliknięciu w podany link użytkownik był przenoszony na stronę z wnioskiem o wydanie karty dodatkowej, gdzie był proszony o podanie wielu danych, między innymi numeru karty głównej, daty jej ważności, kodu CVV2/CVC2 oraz numeru PIN.

Mimo, że jest to już kolejna próba phishingu w Polsce (i nie pierwsza celująca w klientów BZ WBK) oraz tego, że rozsyłane wiadomości były nie najlepiej przygotowane (widoczny inny adres e-mail nadawcy, wiadomość w większości po angielsku), nie można wykluczyć, że wiele osób podało swoje dane. Przypominamy, że banki nigdy nie proszą o weryfikację danych drogą mailową.


Aktualizacja, 25.03.2008, 11:58

Od wczesnych godzin porannych mamy do czynienia z kolejną próbą wyłudzenia danych przy użyciu maili udających korespondencję z BZ WBK. Tym razem wiadomości są w języku polskim i nakłaniają do otwarcia konta w BZ WBK. Korespondencja jest oczywiście fałszywa, a linki zawarte w wiadomości nie przekierowują do serwerów banku.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.