r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Problemy z VPN pod Vistą

Strona główna Aktualności

Z pewnością poważny argument za wstrzymaniem się przed aktualizacją do Windows Vista w przypadku wszystkich, którzy łączą się zdalnie z sieciami firmowymi przy pomocy VPN. Problem zauważliśmy dopiero, gdy finalna wersja RTM Visty zagościła już nie w środowisku testowym, ale na pierwszych produkcyjnych notebookach redakcji. W skrócie - nowy produkt Microsoft ma ewidentnie spore kłopoty w nawiązywaniu połączeń VPN z bramkami obsługiwanymi przez Winodws Server i ISA Server. Połączenia VPN pozwalają zdalnym użytkownikom na bezpieczny, szyfrowany dostęp do zasobów z firmowych sieci wewnętrznych (jak drukarki, poczta, pliki czy różnego typu informacje poufne - jak np. panel administracyjny naszego vortalu, z którego wiele osób korzysta przy pomocy notebooków i hotspotów czy GPRS).

W przypadku Visty nie wygląda to jednak tak różowo - Vista nie otrzymuje poprawnie poprzez mechanizm DHCP danych dotyczących tras routingu do zdalnych sieci, przez co po nawiązaniu połączenia VPN użytkownik może stracić łączność z Internetem. Pozostaje wtedy wybór - korzystamy albo z sieci firmowej, albo z Internetu, ale nie z obydwu tych rzeczy na raz. Problem dałoby się obejść ręcznie dodając do tablicy routingu odpowiednie trasy, jest to jednak rozwiązanie mało eleganckie, nieelastyczne, niezgodne z zalecanymi praktykami i w przypadku braku wiedzy o topologii zdalnej sieci - niemożliwe. Zgłosiliśmy problem do działu wsparcia technicznego Microsoft licząc się pokornie z tym, że po tygodniach eksperymentów być może nie potrafimy po prostu czegoś odpowiednio skonfigurować. W wyniku tej interwencji okazało się, że jest to błąd w systemie, którego usunięcie będzie wymagało wydania odpowiedniej aktualizacji oraz dokumentu KB ze szczegółowym opisem problemu. Nie wiadomo jednak, kiedy taka aktualizacja zostanie udostępniona - póki co problem zatem pozostaje. Przy okazji, zgłosiliśmy także inny problem dotyczący dostępu z Visty do sieci bezprzewodowych nierozgłaszających swojego identyfikatora SSID - problem jest nadal w trakcie diagnostyki i po jego rozwiązaniu podzielimy się doświadczeniami z kontaktów z polskim biurem pomocy technicznej Microsoft.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.