Problemy z prędkością transferu w neostradzie tp

Problemy z prędkością transferu w neostradzie tp

02.03.2007 14:10

W związku z licznymi skargami użytkowników neostrady tp, jakiewystosowywane były w lutym br. dotyczącymi niskiej prędkościtransmisji danych przy korzystaniu z usługi m.in. w strefachnumeracyjnych SN 62 i 65. Urząd Komunikacji Elektronicznejpodjął interwencje po zakończeniu której opublikował oświadczenie, które w całości publikujemy. 1. Problemy z korzystaniem z usługi neostrada tp w początkowychdniach lutego 2007 r. są w TP S.A. przedmiotem analizy ruchuzwiązanego ze świadczeniem usług opartych na sieci IP/ATM. TP S.A.odnosząc się do konkretnych przypadków dotychczasowych użytkownikówusługi neostrada tp (wykorzystując wiedzę pochodzącą z ww. analizy)stwierdziła, iż w strefach numeracyjnych 62 i 65 użytkownicy usługiNeostrada tp korzystają z jednego z traktów ATM (AsynchronousTransfer Mode), które zostały zdefiniowane jako tzw. "wąskiegardło". Do takiego traktu, jak i dla wszystkich pozostałych łączy,prowadzone są inwestycje, których efektem będzie zwiększenie ichprzepustowości. Planowane zakończenie większości z tych inwestycji to koniecpierwszego kwartału 2007 r. i początek drugiego kwartału 2007 r.Inwestycje te powinny w wystarczającym stopniu zapewnićprzepustowość sieci dla klientów neostrady tp. Ponadto prowadzonesą działania, mające na celu poprawienie jakości usług wzagrożonych regionach. Działania te polegają na "przepinaniu"klientów na mniej obciążone trakty. 2. Na bazie m.in. wyników z analizy ruchu w sieci POLPAK TPstwierdzono znaczny wzrost ruchu w sieci IP - od momentu uwolnienialimitu transferów dla usługi neostrada tp. TP S.A. zaobserwowała70-procentowy wzrost ruchu peer-to-peer (pobieranie dużych plików zsieci: pobieranie filmów - w jakości DVD, plików muzycznych) wsieci szkieletowej, co w efekcie wywołało przeciążenie sieci.Wzrostowi ruchu w sieci towarzyszył wzrost, pomiędzy 9 a 12 lutego2007 r. ilości zgłoszeń na infolinię 800-102-102 (obsługa klientówusługi neostrada tp), dotyczących problemów z transferem/limitemtransferu, lub awarią sieci. Według oświadczeń TP S.A. obecniesytuacja stabilizuje się, natężenie ruchu w sieci maleje. Ma toniewątpliwie związek z przeminięciem boom'u zainteresowaniaużytkowników Internetu, po zniesieniu limitu transferu danych wsieci. Jednocześnie TP S.A. poinformowała Prezesa UKE o politycerozpatrywania reklamacji dotyczących problemów z neostradą tp.Wynika z niej, że w przypadku niemożności zapewnienia (w aktualnychwarunkach technicznych) świadczenia usługi na satysfakcjonującymKlienta poziomie - proponowana jest Klientowi migracja 'w dół",czyli zmiana opcji usługi na niższą, bez ponoszenia konsekwencjifinansowych.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (116)