Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Przygoda z Asusem i X-Komem...

Dotychczas byłem tylko czytelnikiem Dobrych Programów, ale dziś postanowiłem podzielić się z kimś moją przygodą, która nadal trwa... niestety. A wszystko zaczęło w lipcu 2013 roku. Mój wysłużony router TP Link WR340G sprawiał subiektywne wrażenie coraz wolniejszego(subiektywnego ponieważ WiFi w standardzie G nie daje za wiele przyjemności, w epoce, gdy z roku na rok pobieramy coraz więcej danych).

Zacząłem się więc rozglądać z jakimś budżetowym routerem z szybszym WiFi w standardzie N. Jednak jeszcze w oparciu o częstotliwość 2.4 GHz - zbyt duże koszty za 5 GHz. Dziś żałuję, że jednak się nie skusiłem. Ale po kolei.
Na rynku dostępny jest multum modeli. Jakoś nie mogłem się zdecydować. I pewnego wieczoru zobaczyłem na stronie X-Komu w tzw. "gorącym strzale" router, który mi odpowiadał. Zamiast 79 zł za Asusa RT-N10E zapłaciłem tylko 39 zł.

W ten oto sposób 16 września stałem się szczęśliwym, tak wtedy myślałem, posiadaczem urządzenia, które bez pomocy kabli przyspieszy moje "okno na świat". Po powrocie do domu rozpakowałem urządzenie i przystąpiłem do konfiguracji, zaczynając od wgrania najnowszego firmware. Następnie reset i właściwa konfiguracja, czyli tylko sieć G, ukryta nazwa , hasło i kilka innych rzeczy. Potem dwa laptopy: Samsung R525(pracujący pod kontrolą Windowsa 7 HP x32) i Dell Latitude e6430(z Windows 8.1 Pro x64 na pokładzie) oraz telefon Nokia Asha 302. Router na początku sprawował się idealnie. Działał szybko, stabilnie. Bez problemu można było na obu komputerach coś pobierać, oglądać jakiś streaming w HD.

Pewnego październikowego dnia laptopy zgubiły sieć. Widziały multum innych sieci z okolicy, mogłem się podpiąć pod inne niezabezpieczone, a mojej nie było. Reset routera pomógł,... ale kilka dni później sytuacja się powtórzyła. Pod koniec listopada reset był wymagany codziennie. W międzyczasie do sieci zostało podpięte urządzenie wielofunkcyjne Brother DCP-J4110DW. W okolicy świąt Bożego Narodzenia sieć gubiła się już kilka razy na dobę.

27 grudnia straciłem cierpliwość i zaniosłem urządzenie do salonu X-Komu, gdzie kupiłem urządzenie kilka miesięcy wcześniej. Dostałem potwierdzenie przyjęcia routera i zapewnienie, że wyślą go szybko do serwisu Asusa. Dni mijały, a ja wyjąłem zakurzonego TP Linka, który zadziałał bez zająknięcia i żadnego przerywania. Z jednym mankamentem, że dość wolno w stosunku do Asusa.

Minęły dwa tygodnie, a wiadomości żadnej. Po kolejnych kilku dniach dostałem telefon, że router jest gotowy do odbioru. 15 stycznia, odebrałem urządzenie i po 10 minutach od jego włączenia po skonfigurowania zgasła dioda od WiFi. Było więc jeszcze gorzej niż wcześniej - 10-20 minut to był maksymalny czas jaki ten egzemplarz wytrzymał bez resetu.

Następnego dnia odniosłem router do sklepu i zażądałem wymiany na inny model - oczywiście za dopłatą. Miałem dość tego modelu. Nawet szybka wymiana maili z centralą firmy była miła i przychylili się do mojej prośby na urządzenie innej marki. Jednak w salonie za nic nie chcieli mnie słuchać i wepchali 20 stycznia kolejny egzemplarz tego samego routera.

Niestety, w skrócie już, ten egzemplarz także okazał się trefny - tym razem trochę lepszy jednak, bo reset wymagany tylko raz dziennie. Dziś po raz kolejny udałem się do salonu i oddałem router. Nie wiem jak sprawa się potoczy, ale napiszę o tym w kolejnym wpisie...

Na pewno na chwilę obecną mogę być żywą antyreklamą marek Asus oraz X-Kom. Niestety nie wszyscy wiedzą jak zachować się, gdy klient ma większe problemy.

Ps. Wybaczcie błędy, ale to mój pierwszy wpis, w dodatku pisany pod wpływem emocji, więc piszcie jeśli widzicie jakieś błędy, a na pewno poprawię :) 

sprzęt internet inne

Komentarze

0 nowych
  #1 30.01.2014 18:30

Nie wiem gdzie w tym wszystkim wina x-kom...

Triste   4 #2 30.01.2014 19:48

Gdyby nie chcieli oddać Ci pieniędzy, myślę że Rzecznik Praw Konsumenta mógłby Ci pomóc.
Pozdrawiam, Triste.

logo88   5 #3 30.01.2014 19:54

Już od pewnego czasu x-kom obniżył standardy, masówka i tyle. Aby coś załatwić trzeba straszyć reklamacją do centrali i wtedy nagle wszystko znów jest możliwe.

lyncz   6 #4 30.01.2014 20:18

Co do samych pracowników są mili i pomocni, więc tu nie problem. Ale mają pewnie wytyczne z góry - małe pole manewru w podejmowaniu decyzji i tego nie przeskoczy, bo potem będą musieli zapłacić z własnej kieszeni.
Co do obecnego postępowania gwarancyjnego to nie zamierzam odebrać kolejnego egzemplarza tego Asusa. Jeśli to nie pomoże to właśnie zamierzam uderzyć do Rzecznika.

  #5 30.01.2014 20:43

Witam. Ja mam inny problem związany z Lenovo G580. Kupiłem go w X-kom w sierpniu i teraz na dniach zauważyłem że lewy przycisk w touchpad jest zapadnięty. Laptop jest na gwarancji. Moje pytanie to czy laptop zostanie przyjęty i naprawiony?

Mk13   15 #6 30.01.2014 21:00

Przecież Asus ma koszmarny serwis i na samą myśl, że kiedyś będę musiał z niego korzystać zaciskają mi się zwieracze.

lyncz   6 #7 30.01.2014 21:07

@Mk13 Niestety przekonałem się na własnej skórze :(
Za to mogę polecić serwis Della dla komputerów z serii biznesowej. Na prawa na miejscu w domu/biurze na drugi dzień roboczy od zgłoszenia. Fantastyczna sprawa.

ziupo   6 #8 30.01.2014 21:36

Pisz do Asusa, a nie X-Coma. Co winien sprzedawca, skoro jak sam zauważyłeś inna sztuka tego routera tak samo działa? Po za tym kto dzisiaj oddaje sprzęt na gwarancję do sprzedawcy/? Po co, żeby leżał przez tydzień w dziale reklamacji zanim skontaktują się z serwisem gwaranta?
Zgłaszając samemu mam szybciej i mogę od razu interweniować u gwaranta, a nie sprzedawcy.

  #9 30.01.2014 21:44

Ja oddaje do sprzedawcy, nie jako reklamacja, tylko niezgodnosc towaru z umowa... Maja 14 dni na odpowiedz, jesli jej nie udziela, ty wybierasz co chcesz (zwrot pieniedzy, wymiana, czy naprawa).

  #10 30.01.2014 21:50

A ja mam problem z lenovo g580, które kupiłem w sierpniu w xkom. Problem pojawił się ostatnio z lewym przyciskiem w touchpad, który się zapadł. Czy zostanie przyjęty i naprawiony?

  #11 30.01.2014 22:27

Jest coś takiego jak niezgodność towaru z umową.

lyncz   6 #12 30.01.2014 22:33

@ziupo Od Asusa uzyskasz informację, że routerów osobiście nie przyjmują i ich pośrednikiem na Polskie są dwie firmy - z czego jedna to X-Kom. Poza tym to ze sprzedawcą zawieram umowę, a nie z producentem sprzętu. Tak na prawdę, to że korzystam z gwarancji, a nie niezgodności towaru z umową jest moją dobrą wolą, ukłonem względem sprzedawcy.

  #13 30.01.2014 23:02

Spokojnie. Rozmowę z centralą masz na piśmie tzn. mialowo rozmawiałeś. Proponuję udać się z wydrukowanym mailem odpowiedzi a jak chcą wiedzieć wiecej niech sami się komunikują.

Kiedyś miałem problem z routerem ale innej marki (NETGEAR) i w innym sklepie. Pierwszy nie działał, chociaż można było go skonfigurować. Drugi tak samo. Miałem takiego nerwa tam idąć że ho ho i chciałem podobnie jak ty wymienić na jakiś inny z dopłatą, bo tego miałem serdecznie dość. Wnerwiony widząc, że znów daja mi kolejny router tej samej marki i ten sam model, stwierdziłem "jak to g... też nie będzie działać to niedługo tu przyjdę i kolejnego tego złomu nie wezmę". Trzeci router skonfigurowany na szybkiego bez przekonania jak na złość działał prawidłowo ;)

  #14 30.01.2014 23:32

Spokojnie. Rozmowę z centralą masz na piśmie tzn. mialowo rozmawiałeś. Proponuję udać się z wydrukowanym mailem odpowiedzi a jak chcą wiedzieć wiecej niech sami się komunikują.

Kiedyś miałem problem z routerem ale innej marki (NETGEAR) i w innym sklepie. Pierwszy nie działał, chociaż można było go skonfigurować. Drugi tak samo. Miałem takiego nerwa tam idąć że ho ho i chciałem podobnie jak ty wymienić na jakiś inny z dopłatą, bo tego miałem serdecznie dość. Wnerwiony widząc, że znów daja mi kolejny router tej samej marki i ten sam model, stwierdziłem "jak to g... też nie będzie działać to niedługo tu przyjdę i kolejnego tego złomu nie wezmę". Trzeci router skonfigurowany na szybkiego bez przekonania jak na złość działał prawidłowo ;)

  #15 31.01.2014 08:24

A wystarczyło poczytać opinie o tym modelu.
Dość szybko pojawiały się wzmianki o gubieniu sieci i problemach z WiFi.

hiropter   9 #16 31.01.2014 10:20

Nie oddawaj go na gwarancję tylko na niezgodność towaru z umową - to zasadnicza różnica. Od razu domagaj się zwrotu gotówki. Asus w Polsce ma najgorszy serwis, w którym pracują partacze sklejający obudowy laptopów Super Glue... a Twój router pewnie poleżał kilka dni w serwisie i wrócił do domu.

lyncz   6 #17 31.01.2014 12:19

@hiropter To musieli by się jednak trochę napracować :D bo kolejne dwa urządzenia, które otrzymywałem miały inne numery seryjne oraz opakowanie było ofoliowane.

  #18 01.02.2014 12:10

Sam mam laptop ASUS-a od X-KOMa i jestem zadowolony, choć tez nie obyło się bez przygód. Matryca miała martwe i świecące piksele. W tym wypadku gwarancja została uznana i po 2 tygodniach wszystko była jak trzeba. Często robię zakupy w X-KOM i jestem zadowolony. Myślę, że w tym przypadku była to wina sprzętu a nie sklepu

wobes   4 #19 02.02.2014 22:46

@Mk13:

Serwis asusa to zawsze był syf, zresztą ich sprzęt ostatnio to taki sam syf. Kijem nie ruszać.

@lyncz:

Niemal każda firma mająca ofertę dla biznesu udostępnia support "Door to Door" i serwis "Next Business Day". Czasem jest to wliczone w cenę sprzętu, czasem trzeba zapłacić osobno.

wobes   4 #20 02.02.2014 22:52

@lyncz:

" Tak na prawdę, to że korzystam z gwarancji, a nie niezgodności towaru z umową jest moją dobrą wolą, ukłonem względem sprzedawcy."

A gdzie masz niezgodność? Czegoś mu brakuje? Nie działa? To nie urok tego jednego egzemplarza, tylko wszystkich tego modelu. Kupiłeś router, który niemalże ma wpisane takie działanie w specyfikację.

Swoją drogą warto spojrzeć na listę firmwarów na stronie tego routera: w chwili obecnej jest ich 8, a w prawie każdym walczą z problemami z działaniem wifi.

sceri   4 #21 03.02.2014 12:46

Wniosek jest taki, że nie warto kupować najtańszych produktów.
Zwykle cena idzie w parze z jakością (w odwrotną stronę już niekoniecznie).

Podejrzewam, że dobre G często i tak działa szybciej od taniego N.

  #22 12.02.2014 12:42

Raz jeszcze przepraszamy za zaistniałą sytuację. Według naszych informacji, router został już wymieniony na model innego producenta. Mamy nadzieję, że będzie on funkcjonował długo i bez problemów. :-)

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, zawsze pozostajemy do dyspozycji pod adresem marketing@x-kom.pl.

  #23 13.02.2014 22:29

Wszyscy polacy w takich sytuacjach stają się nagle adeptami sztuki prawa, a tak naprawdę nic nie wiedzą. Sprzedawca nie jest gwarantem, bo to producent udziela gwarancji więc nie rozumiem jak ktos może mieć pretensje do X-Komu. Ja kupowałem w tej firmie kilka, a nawet kilkanasie rzeczy i zawsze byłem zadowolony. Nigdy nie spotkały mnie problemy nie do rozwiązania. Wszystkie problemy się rodzą jak właśnie adepci prawa przychodzą i kładą na stół NTZU albo mają problemy do wszystkich tylko nie do siebie. Naczytaliście się na onecie czy interii o zglaszaniu sprzętu poprzez pisanie pism o niezgodności a mało też o tym wiecie. Koniec końców jest taki że sprzedawca wymieni zakupioną rzecz na nowy model jeżeli klient jest miły. Wiec po co skladac ntzu skoro można sprawe załatwić polubownie i wszyscy są zadowoleni.

  #24 14.02.2014 22:04

Nie ma cudów... Ja siedzę teraz na stoku i jem obiad-kotlet z pomelami i piwo-cena atrakcyjna jak na Austrię, bo jedyne 19€.
Zarabiam przeciętnie w Polsce bo 1800pln/mies. Czy jest sens lamentować o router Asusa za 39pln???:D
Widziały gały co brały... Wyprzedaż śmiecia i tyle:)

  #25 06.07.2014 16:41

Posiadam ten router od kilku miesięcy nic się nie dzieje jak masz firmware 2.0.0.7 jak zmienisz na najnowszy czyli 2.0.0.26 to co jakiś czas GG rozłącza bez powodu