Przyszłość Flasha zagrożona przez Windows 8?

16.09.2011 17:59, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Podczas konferencji Build firma Microsoft zapowiedziała, że Internet Explorer 10 w wersji z interfejsem Metro nie będzie obsługiwał wtyczek. Oznacza to, że nastawiony na dotyk IE10 zostanie pozbawiony obsługi Flasha. Co na to Adobe?

Do tej dość patowej dla Adobe sytuacji odniósł się Danny Winokur, wiceprezes firmy. W udzielonym właśnie wywiadzie stwierdził, że korporacja zamierza utrzymać obecność technologii Flash na nowym systemie Microsoftu. Winokur ogłosił, że Adobe pracuje już nad Flashem dla Windows 8 przeznaczonego na urządzenia z procesorami ARM. Równocześnie Winokur przypomniał, że Internet Explorer 10 ze standardowym interfejsem będzie cały czas obsługiwał wtyczki - oznacza to, że użytkownicy będą mogli w każdej chwili przełączyć się na desktopowy IE10 i korzystać z technologii Flash. Oczywiście Adobe będzie szukał rozwiązań pozwalających na obejście ograniczeń stawianych przez Microsoft. Gigant z Redmond jest kolejną po Apple firmą, która zdecydowała się na częściową rezygnację z Flasha.

Dla Adobe nadchodzą trudne czasy - firma będzie musiała uporać się ze spadającą popularnością Flasha, który będzie stopniowo wypierany przez HTML5 i inne, niewymagające stosowania wtyczek technologie.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (55)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwpolska | 16.09.2011 18:00#1

ostatni akapit, WTF?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 16.09.2011 18:11#2

MS ostatnio mocno punktuję, gdyby jeszcze Google zaprzestało wsparcia tego shitu na Androidzie i standardowo przy Chromie...

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 16.09.2011 18:14#3

spoko jest jeszcze AIR, które nie potrzebuje żadnej przeglądarki, Adobe sobie poradzi

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bax20 | 16.09.2011 18:20#4

Zbliża się koniec flasha :p

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
synek03 | 16.09.2011 18:25#5

@bax20
ta... koniec PC jako maszyny do grania też już kilka lat nadchodzi i nadejść nie może.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Galnospoke | 16.09.2011 18:46#6

Juz pedze zmienic swoj system na 8.

Avatar
drakon666 (niezalogowany) | 16.09.2011 18:47#7

zapominamy ze Adobe to nie tylko flash.

Avatar
Baltazar G (niezalogowany) | 16.09.2011 18:49#8

No cóz adobe zostaje w tyle. Inni wymyslaja nowsze i lepsze zastepniki a adobe tylko lata flasha. To nie jest postep tylko zastój. A kto sie nie rozwija ten odpada z gry...

Avatar
AnaliZer (niezalogowany) | 16.09.2011 18:50#9

B.dobrze! Jestem za tym aby wszystkie pliki multimedialne: filmy, animacje, muzyka, grafiki a także dokumenty można był odtwarzać/przeglądać bez dodatkowych wtyczek, aplikacji i innych "pomocników", które są "furtką" dla wirusów, rozsyłania spamu i innego "badziewia".

Avatar
hal9001 (niezalogowany) | 16.09.2011 18:51#10

Flash musi upaść!! Tak jak inne technologie wtyczek, to przestarzałe rozwiązanie.

Avatar
#qwertyuiop# (niezalogowany) | 16.09.2011 18:58#11

Niestety technologia Flash idzie w złym kierunku. Firma Adobe wymaga od nas coraz to mocniejszego sprzętu, karty graficznej do wspomagania akceleracji bo inaczej to minimum 720p już się tnie na sprzęcie z Celkiem D 3GHz i GMA2 co jest dziwne bo na VLC matroksa jakoś działa bez problemu. A mam już dość przesączonych do bólu stron z Flashem w nagłówku, reklamami po bokach i jeszcze na dodatek wyskakujących oknach nie dających się zamknąć.
@gulczkwas11 a od kiedy to Google wspiera Flasha na Androidzie? Przecież to jest wtyczka Adoba i on ją tylko wspiera. A na dodatek nie działa tak jak powinna i nie ma wszystkich ARMach.
I dlatego Adobe będzie miało problemy z Flashem na Windows 8.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pandi | 16.09.2011 19:06#12

@gulczkwas m.in. ze względu na flash wybrałem androida zamiast iphon'a, na dzień dzisiejszy nie wyobrażam sobie wygodnego przeglądania internetu bez obsługi flash'a jest po prostu szalenie popularny

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MenageR | 16.09.2011 19:31#13

@gulczkwas11
a co ty chcesz od flasha? Bo tak! Bo jestem fajny hejter!
Flash działa na każdym komputerze, a HTML5 grzeje nawet najmocniejsze budy.

Avatar
wojtas20111 (niezalogowany) | 16.09.2011 19:49#14

słaby jest narazie windows 8... wywalili cała funkcjonalnosc menu start, wkurzające jest to, że trzeba przełączać się do kafelków żeby uruchomić jakiś program... w firmach może byćproblem z przyjęciem tego systemu

Avatar
kiejon (niezalogowany) | 16.09.2011 20:10#15

bo to teraz w modzie shitować flasha bez powodu,...
zasłyszanymi sloganami...
a ciekawe czy ktokolwiek ma o nim jakiekolwiek większe pojęcie...

MS ma u mnie mega minusa za to jak traktuje developerów od SilverLighta... Sam chwilę na nim pracowałem i o ile nie przypadł mi do gustu to jednak bardziej nie podoba mi się zachowanie MS który teraz nagle się z niego wycofuje.
Chyba że to taki ich trick jest... teraz dobiją Flasha, a potem cichaczem wprowadzą Silverlighta, bo się okaże, że HTML5 nie okazał się tak dobry jak wszyscy przewidywali i trąbili

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mr_iks | 16.09.2011 20:19#16

Bardzo dobra wiadomość (odnośnie tego, że Flash będzie tracił).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Galnospoke | 16.09.2011 20:26#17

mr_iks - a co w tym dobrego? Flash jest OK: stabilny, daje dobre efekty i niezbyt wymagajacy.

Avatar
kadrin (niezalogowany) | 16.09.2011 21:04#18

Brak flasha to brak 90% reklam na stronach :) Popieram !!!!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Druedain | 16.09.2011 21:16#19

No z tą stabilnością to żeś walnął (walnęła).

Avatar
ał (niezalogowany) | 16.09.2011 21:26#20

Interfejs Metro, który do wyświetlania pierduł używa html/js nie będzie ładował zew. pluginów, w tym flasha (by ograniczyc problemy zwiazane z bezpieczenstwem i nie pogarszac jego responsywności). W przeglądarce plugin będzie działał jak dawniej.

Niemniej jednak, co niektorzy wykorzystuja okazje by pastwić się nad konkurencyjnymi technologiami.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zonewelld | 16.09.2011 21:34#21

"Flash działa na każdym komputerze, a HTML5 grzeje nawet najmocniejsze budy."

No chyba Ci się coś poprzestawiało, jest na odwrót.

Avatar
7813d (niezalogowany) | 16.09.2011 21:35#22

Flash niestabilny? Gdzie? Kiedy?
Poucz się lepiej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Malanowski | 16.09.2011 21:55#23

nie ma co bronić flasha HTML5 jest natywne w najnowszych przeglądarkach nie trzeba żadnych wtyczek i to w dodatku wtyczek zamkniętych. Co do możliwości HTML5 to są ogromne w stosunku do flasha. Jedna wtyczka mniej + dla bezpieczeństwa

Avatar
Paweł Nyczaj (niezalogowany) | 16.09.2011 22:09#24

Właśnie testuję Windows8 Developer preview zainstalowany na dysku VHD zgodnie z instrukcją na DP http://www.dobreprogramy.pl/Instalacja-Windows-na-wirtualnym-dysku-VHD,Artykul,1.... Mogę publicznie oświadczyć, że działa także z Windows8. Co więcej ten sposób instalacji jest wręcz stworzony do testowania systemów w wersjach deweloperskich oraz beta (nie każdy ma drugi komputer, który może poświęcić na testowy system). Co ciekawe Windows Update od razu proponuje kilkanaście aktualizacji.

Interfejs Metro jest fajny, choć długo potrwa przyzwyczajenie się do zmiany sposobu działania ikony Start i przycisku Start na klawiaturze (uruchamia ona interfejs Metro). Jest on przeznaczony do ekranów dotykowych, ale w razie braku ekranu dotykowego można go obsługiwać myszką. Co ciekawe IE10 ma wbudowany polski słownik zaznaczający błędy w pisowni w formularzach internetowych (jak w Chrome). IE10 chodzi bez zarzutów (logowanie do mBanku i BZ WBK nie sprawiło żadnych problemów). Natomiast na stronie mBanku widać jednak brak Flasha i jeszcze długo Flash mimo wszystko będzie jednak potrzebny. Podobnie Adobe Reader.

W sumie rozczarowało mnie to, że stylistyki Metro brakuje w instalatorze systemu, który jest wzięty z Windows 7. Moim zdaniem MS powinien iść na całość i witać interfejsem Metro już w instalatorze.

Podsumowując kto może niech zainstaluje nowy system i w wolnych chwilach uczy się jego obsługi. To zaprocentuje w momencie premiery, bo system nie będzie już zupełnie nowy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
invader92 | 16.09.2011 23:21#25

Flasha, jako główny budulec stron internetowych, pogrążają w dużej mierze sami developerzy. Jeszcze kilka lat temu na bardzo słabym komputerze (zwlekałem z wymianą) wielokrotnie trafiałem na "przeładowane" strony wykonane w całości we Flashu, które mimo przerostu formy nad treścią działały płynnie, nawet na tak leciwym sprzęcie jak Duron 800Hmz i 192MB Ram @ Windows Xp.
Dzisiaj nie często, ale jednak, zdarza mi się trafić na stronę "flash only", która mimo, że mniej obładowana niż w/w - dusi Dekstopowego Core 2 Duo i laptopowego i7. Coś chyba poszło nie tak jak powinno.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dsp32bit | 16.09.2011 23:32#26

czy to flash czy HTML5 zamuli nam kompy XD
czy efekt zrobimy we flashu czy zakodujemy w js system i tak wyzionie ducha :D coś to musi przeliczyc czy to cieniowanie czy inne efekty webGL. Generalnie jestem za HTML5 ale wybralem androida nad iphoem wlasnie z powodu ze jest flash na nim :>
i nie chodzi o to ze go jakos specjalnie wykozystuje ale sa strony takie na sieci ze bez niego kaplica :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ziendal7 | 16.09.2011 23:42#27

A może w IE6 były wtyczki ? xD
I tak wpakują flasha ;). A jak nie, to ludzie przejdą na chrome/firefoxa i nieudaną operę.

Avatar
cKlaymen (niezalogowany) | 16.09.2011 23:55#28

Wie ktos jak w zwiazku z tym ogladac filmy youtube przez IE10 z nowym interfejsem? Gdy chce cokolwiek obejrzec pisze zeby uaktualnic flash (a flasha juz mam)..

Avatar
bartekc (niezalogowany) | 17.09.2011 0:16#29

@Zonewelld
udownodnij, że jest na odwrót ja Ci mogę od razu pokazać filmy na yt. na których widać jak grzeje film hd 1080p w html5, a jak lajtowo chodzi we flash'u.

@Malanowski
"nie ma co bronić flasha HTML5 jest natywne w najnowszych przeglądarkach nie trzeba żadnych wtyczek i to w dodatku wtyczek zamkniętych"

Zamkniętośc wtyczki powoduje, ze developer sie nie musi wk... że coś nie działa pod chrome, a pod ie działa troche inaczej, a pod Opera tylko działa itp. Flash był otwarty na activex'ie tak samo jak teraz html i canvas na poczatku, wlasnie roznice w roznych systemach i przegladarkach sprawialy, ze postanowiono stworzyc taka wtyczke. Poza tym, kiedy html, nie byl natywnie w przegladarkach? nigdy ? Swoją drogą flash jest natywnie w chrome - przeglądarce, która jest tak strasznie reklamowana na db, mimo sztamy z MS :)

@invader92
co innego stworzyc aplikacje w actionscript czysto za pomoca darmowego oprogramowania badz tez wszystko w jednej klatce, a być grafikiem i tworzyc obciazajace swf'y bez kodu dla plotkarskich popularnych pseudo portali opierajac sie na grafice i jej animacjach w timeline. Roznice widac od razu. Poza tym - to ludzie płacą "developerom" flash'a za reklamy na ich stronach - ja osobisie jestem przeciwnikiem tworzenia jakichkolwiek reklam we flash, czy stron w całości przygotowanych w tej technologii. Poza tym, tutaj flash jest dyskryminowany, a japończycy robią w nim świetne rzeczy czystym kodem (wonderfl), poza tym na dalekowschodnich stronach łączy się technolgoie do uzyskania najlepszych efektów, flash + html5 itp.

@Ziendal7
zgadzam się częsciowo tylko nie z tym, że opera jest nieudana - opera jako pierwsza wprowadziła fastdiala na przykład - co potem wprowadził firefox, a następnie Chrome. A nawet w operze pojawiło się coś na miarę "chmury" już ze 3 lata temu wtedy keidy jeszcze nikt bardzo o tym nie rozmawiał.

@dsp32bit
cool

@Druedain
Wiesz, wypada udowodnić swoje podejście jeżeli się czyjeś zdanie neguje, może jakiś argument? może pokaż jakiś film, gdzie flash wypada gorzej od canvasa ? Czy tylko tak słyszałeś i piszesz dalej ? Zapewniam Cię, że nie znajdziesz wydajniejszego canvasa od flasha na ten momnt.


Avatar
AniaAd (niezalogowany) | 17.09.2011 1:37#30

Sądzę, ze Adobe powinno zainwestować we własną przeglądarkę, a może nawet system operacyjny. Czemu nie? nie używalibyśmy?

Avatar
AniaAD (niezalogowany) | 17.09.2011 1:44#31

no i właśnie... co ze stronami, na których jest flash? Czy Microsoft będzie płacił firmom za miliardy zmian? Myślę, że to jednak nie jest tak, MS przegoni Flasha z internetu. HTML 5 to fajna rzecz, ale to tylko próba skorzystania z wolnego rynku, na którym może być konkurencja.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 17.09.2011 4:33#32

Czy ktoś sprawdził czy w Windows 8 jest wbudowany czytnik PDF-ów? Bo jeżeli tak to Adobe straci tym samym dwa popularne darmowe programy instalowane standardowo przez wielu userów ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 17.09.2011 7:33#33

Czy tylko ja uważam, że MS zwariował?

Mieliśmy już "natywny" internet, "natywne" aplikacje webowe, a teraz mamy IE "w stylu" Metro.

Same __puste__ słowa.

Co ma UI do obsługiwanych wtyczek? Przecież UI Metro, nie zmienia sposobu w jaki strony mają być renderowane, prawda? Nie, nie prawda. Strony stworzone we Flashu i javie nie będą działać, tylko dla tego, że MS dodał "UI w stylu Metro" do IE.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wincis | 17.09.2011 10:24#34

Ja rozumiem, że jest bardzo wiele powodów, aby znielubieć flash playera. Nie rozumiem, tylko tego entuzjazmu wokół wiadomości Microsoftu, że przestanie go wspierać. Nawet, gdyby to zrobił już teraz, to jak myślicie, ile zajmie wszystkim przejście z flashplayera na nowy HTML5? Przecież to jest olbrzymia masa bezwładnościowa!!! Ale byłaby heca, gdyby teraz Adobe oświadczyłow związku z brakiem poparcia flash playera, że go przestaje rozwijać i wspierać. I co? Miażdżąca większość stron używających w jakiejś formie flasha zostaje na lodzie z softem, który ma jeszcze wiele nieodkrytych dziur, a nie da się z dnia na dzień przejść na HTML5. Na pewno trzeba przechodzić na nowy format w HTML5 ale flash player będzie nam jeszcze bardzo długo towarzyszył.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 17.09.2011 10:32#35

@Ziendal7:
Tak były, w technologii ActiveX i to w niej do teraz jest Flash na IE jest wykonany, a w IE10 w wersji Metro ActiveX zniknie.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 17.09.2011 10:45#36

@invader92 - zgadzam się. Flasha zabija sam Adobe. Kilka lat temu wszystko we flashu chodziło nawet pod słabym sprzętem. Teraz jak wyłączę Adblocka to strona www zżera mi 30% procka (Celeron D - 1,5 GHz) - to już paranoja. Rozumiem, że są bardziej wymagające programy czy gry, rozumiem, że postęp wymusza wprowadzanie nowej generacji sprzętu, ale nie rozumiem czemu mam zmieniać komputer, aby strony www mi się nie zacinały od reklam we flashu?

Chociaż z drugiej strony, przy oglądaniu filmów, Flash sprawdza się dużo lepiej na starym sprzęcie niż wideo oparte na technologiach wykorzystanych w HTML5.

Zresztą do odtwarzania wideo najlepszy jest SL - przynajmniej na słabszych łączach.

Tak więc dla mnie idealnym rozwiązaniem byłoby zakazanie reklam flashowych, szczególnie animowanych i grających i pozostawienie go w treściach interaktywnych (np. gry) i wideo.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Vicodin | 17.09.2011 11:13#37

@zonewelld
no właśnie w tym problem, że html5 bardziej przymula niż flash (przynajmniej na moim sprzęcie i chrome). Filmy yt w html są nie do oglądania bo klatkują, a na flashu działa płynnie.

Wie ktoś może jak oglądać filmy yt na pełnoekranowym ie10 w win8? Bo flasha nieda sie na nim zainstalowac, a html5 tez nie lapie. Pisze, ze potrzebny jest flash..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 17.09.2011 11:23#38

@Vicodin:
Musisz wejść tu http://www.youtube.com/html5 i kliknąć link, że się przyłączasz do testów.

PS. Zależy jaka przeglądarka. Bo na IE9 i IE10 HTML5 chodzi bardzo dobrze (chyba najpłynniej ze wszystkich przeglądarek). Wystarczy karta graficzna i sterowniki z obsługą Direct2D (rysowanie animacji przez kartę graficzną, a nie programowo, tą opcję wykorzystuje też Firefox, ale nie oszukujmy się, robi to gorzej, obsługuje to większość dość nowego sprzętu) i DXVA (dekodowanie wideo przez kartę graficzna to prawie każda obsługuje).

Avatar
qwertyGHT (niezalogowany) | 17.09.2011 12:22#39

@juzo8


Ale przecież to nie kwestia flasha lecz twórców idiotów, którzy nie potrafią zoptymalizować kodu, gdzie w tych cholernych banerach są zapętlone funkcje itd. Jak na bazie banerów reklamowych można oceniać Flasha. Można zrobić baner w javascript, który będzie się zachowywał tak samo, to jest kwestia podejścia programistów , a nie technologii, której używają.

I tutaj jest problem wielu, którzy oceniają Flasha przez pryzmat właśnie banerów za które odpowiada ich twórca.

To tak jak oceniać samochód, że się krztusi, że jest problem z jazdą, po tym jak zatankowałeś fatalne paliwo.

Więc ocenianie Flasha jako takiego bazując na tym, że ci banerki zjadają 30% procesora to wybacz ale to jest typowe podejście laika.

Zakazaniem reklam Flashowych? Ty się słyszysz? W jaki to niby sposób chcesz zrobić? A może po prostu zakazmy robienia bubli i niedbałego piania kodu.
W praktyce reklamy Flashowe wymierają powoli samodzielnie, nic nie dadzą śmieszne zakazy i nakazy, to jest internet.
Flash to niezłe narzędzie o ile używa się go z głową.

W przeszłości javascript też był znienawidzony bo był używany do kretyńskich rzeczy. Obecnie javascript to serce wielu projektów.

A druga sprawa, że jak Flasha zastąpi javascript w reklamach i biblioteki typu jquery to jeśli znowu jakiś niedbalcuch zrobi w tym baner reklamowy to efekt będzie taki sam jak we flashu.

Więc jeszcze raz mówię, nie tyle problemem jest dana technologia co ludzie z niej korzystający nieumiejętnie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Galnospoke | 17.09.2011 12:39#40

juzo8 - reklamy? Jestes osoba, ktora nie blokuje reklam? Flash nie jest do reklam, on jest do filmow i czesci stron. Flash to nie sa reklamy.

Avatar
Paweł Nyczaj (niezalogowany) | 17.09.2011 13:03#41

Zainstalowałem Windows8 na dysku VFD w sposób opisany na DP http://www.dobreprogramy.pl/Instalacja-Windows-na-wirtualnym-dysku-VHD,Artykul,1... (mając Windows 7 jako główny system trzeba w instalatorze Windows 8 wywołać dysk VFD podając partycję o literę większą z uwagi na 100 MB dysk zastrzeżony przez system widoczny tylko w instalatorze Windows). Mimo mówienia o porzuceniu Flasha i Silverlighta warto jednak zainstalować Flasha, bo bez niego wprawdzie obejrzymy wideo z konferencji Build czy YouTube w HTML5, ale jednak wiele stron nie wygląda ciekawie bez Flasha (choćby strona mBanku o stronach całkowicie flashowych jak np. paypass.pl nie wspominając). Do śmierci Flasha jeszcze daleko, choć docelowo zastąpi go HTML5 nie wymagający ani żadnych licencji ani tym bardziej instalacji wtyczki. W HTML5 strona wygląda tak, jak zamierzał twórca bez żadnych zabiegów ze strony odbiorcy (instalacji wtyczki). Tendencja zmierzająca do odejścia od wtyczek na rzecz obsługi HTML5 jest słuszna i nieodwracalna, choć Flash jeszcze przez parę dobrych lat będzie jednak niezbędny do zapewnienia sobie pełnej obsługi wszystkich stron internetowych. Podobnie jest z PDF. Na szczęście w Windows 8 da się zainstalować Adobe Reader i to nawet po polsku.

Avatar
#qwertyuiop# (niezalogowany) | 17.09.2011 14:10#42

Galnospoke czy ty naprawdę już de... jesteś. 90% reklam zrobionych jest w technologii flash. Zamiast wypisywać kolejne bzdury poducz się nieco więcej na temat technologii internetowych. A do filmów to jest odpowiedni kodek a do odtwarzania jest program w technologii flash.

Avatar
sarkasta (niezalogowany) | 17.09.2011 14:12#43

Wystarczy że IE10 w win 8 będzie w stanie pobrać prawdziwą przeglądarkę, chrome, firefox lub operę (kolejność alfabetyczna ;) nic więcej, nikt od niego nie wymaga.

Avatar
kieeron (niezalogowany) | 17.09.2011 15:18#44

@kadrin
"Brak flasha to brak 90% reklam na stronach :) Popieram !!!!!"

HAHAHAHA!
Czyli jak nie będzie flasha to nie będzie reklam? Gdzie ty żyjesz?
Jasne że będą!
Teraz jest o tyle lepiej, że reklamy możesz sobie zablokować!
A jak zniknie flash to reklamy i tak zostaną, pojawią się zaraz reklamy animowane, równie mocno obciążające kompa..
Ale tym razem już nie tak łatwo będzie je zblokować!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Abecikxp | 17.09.2011 15:47#45

moim zdaniem flash będzie sie trzymał i trzymał , zanim html5 go totalnie pogoni z rynku mogą minąć lata...

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 17.09.2011 17:17#46

@qwertyGHT

Produkt ocenia się po jego codziennym zastosowaniu. Jeżeli większość nie potrafi go właściwie stosować (zgodnie z Twoją opinią), to znaczy, że albo są za głupi albo produkt jest zły.

Flash jest zasobożerny i to jest fakt. Film online odtwarzany we flashplayerze zużywa mi od 80 do100% procka, ten sam film odtwarzany przez VLC - 10-20 w zależności od jakości (testowane na YT).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sla17 | 17.09.2011 20:25#47

Brawo, pierwszy dobry ruch MS :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Galnospoke | 17.09.2011 21:15#48

#qwertyuiop# - czy Ty w ogole rozumiesz co inni (w tym ja) pisza? Rozbawiasz mnie. Odinstalujesz flasha i nie bedziesz miec reklam? Gdzie to tak jest? W Pcimie Dolnym soltys zarzadzil?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Marvel_EU | 18.09.2011 21:40#49

@#qwertyuiop#
W sumie masz rację że Flash idzie w złym kierunku.... mieć nadzieje że HTML5 i pomysły Google na "Youtube bez flasha" (coś było że na jakimś kodeku ma działać) się przyjmie

Avatar
ktoss (niezalogowany) | 20.09.2011 2:15#50

"Anonim (niezalogowany) | 16.09.2011 18:14#3
spoko jest jeszcze AIR, które nie potrzebuje żadnej przeglądarki, Adobe sobie poradzi"
Nie zapominaj, że nie tak dawno Adobe wypięło się na Linuksa i zaprzestało wydawania środowiska AIR pod ten system. Sami pod sobą dołki kopią, Flash przynajmniej działa wszędzie. A ja nie wyobrażam sobie instalowania AIR żeby sobie filmiki na necie pooglądać.

Avatar
jjaroo (niezalogowany) | 20.09.2011 12:23#51

Moim zdaniem zablokowaniew flesza zablokuje obsługę starych stron internetowych ... to tak jak by kupić auto wyłącznie na autostrady.

Przeciwnicy reklam! - pamiętajcie, kiedy jest internet za darmo - wówczas gdy za niektóre rzeczy płacą reklamodawcy.

Avatar
masterg (niezalogowany) | 21.09.2011 11:35#52

śmieszne są opinie że usunięcie Flasha spowoduje mniej reklam w necie - otóż reklamodawcy przerzucą się na HTML5. Dlaczego jeszcze tego nie zrobili, bo Flash jest dużo tańszy i wydajniejszy. Robienie podobnych efektów w Html5/JavaScript totalnie zabijałoby strony a ponadto narzędzia do ich tworzenia blado wypadają w stosunku do tego co jest we Flashu.
Nie rozumiem tego całego zamieszania z Html5 - bo jest to wg. mnie archaiczna architektura, która ma same wady, np. ogromna specyfikacja, której nikt jeszcze w 100% poprawnie nie zaimplementował co zawsze kończy się różnym wyglądem i zachowaniem aplikacji na różnych przeglądarkach, do tego wsparcie żałośnie słabym językiem JavaScript oraz brak możliwości tworzenia własnych kontrolek dziedzicząc po systemowych (i proszę tutaj nie wspominać o stylach bo to żałosna namiastka dziedziczenia klasy)

Avatar
glos rozdądku (niezalogowany) | 27.12.2011 23:23#53

wypowiedzi niektorych ponizej krytyki. ale nie o tym chce napisać.
flash ma fajne narzedzia cs flex mase bibliotek, frameworków i innych ugododnien. html5 i js intensywnie sie rozwija wiec zapewne doczekamy ciekawych frameow itd wiec mysle ze z tym bedzie ok tylko trzeba troche poczekac. co do idio.. w ktorzy pisza ze wkurzaja ich reklamy - mozna je wylaczyc, mam zle wiesci przyjdzie era reklam w js i htmlu5 wiec wylaczanie reklamy nie bedzie takie proste;) powodzenia w narzekaniu na flasha.

Avatar
trolek74 (niezalogowany) | 31.01.2012 7:10#54

sprawy sie skomplikują , flash to nie tylko odtwarzacz, polecą na łeb programy do konwersji plików swf , żegnaj wirtualny interfejsie w stabilnym flashu . Własciciele Mac mogą spokojnie spac przy quick timerze, jednakze winda go nie lubi . Nie usmiecha mi sie pracowac w mov do wirtualizacji obrazu. Te zmiany są dla ogladaczy moze dobre ,lecz nie dla tych co tworzą media i ich zawartość -filmy , wizualizacje ze zdjęc. szkoda ,ze bede musiał zmieniac softy , które nie bedą kompatybilne z systemem.

Avatar
ogórek900 (niezalogowany) | 01.02.2012 13:46#55

HTML5 to mglista przyszłość, która jeszcze bardziej zżera procka niż sam flash, no i ciekawe kto sobie zainstaluje windows 8 jeżeli nie będzie mógł na nim oglądać youtuba (który chodzi na fleszu).

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av