Publiczna beta Service Packa 2 dla Visty

02.12.2008 15:58, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

Microsoft planuje udostępnić dziś pierwszą betę dodatku Service Pack 2 dla systemu Windows Vista subskrybentom MSDN i Technetu.

Za dwa dni, 4 grudnia, beta SP2 zostanie udostępniona publicznie. Dotychczas testować aktualizację mogli tylko wybrani testerzy zaproszeni przez Microsoft do programu beta.

SP2 wprowadza wsparcie dla nowych typów urządzeń oraz standardów, dodaje poprawki wydajności i niezawodności. Obsługuje stos Bluetooth 2.1 i pozwala na zapisywanie dysków Blu-Ray. Dodaje Windows Connect Now (WCN) Wi-Fi Configuration. W systemie plików exFAT dodano możliwość przechowywania dat w UTC co pozwala na synchronizację pomiędzy różnymi strefami czasowymi. Dodano obsługę ICCD/CCID. Wprowadzono obsługę procesorów 64-bitowych VIA. Poprawiono bezpieczeństwo. Dodano Windows Search 4. Poprawiono działanie RSS w gadżecie sidebara. Service Pack 2 będzie zawierał wspólny instalator dla Visty i Windows Server 2008. Dodano możliwość wykrywania niekompatybilnych sterowników podczas instalacji SP. Poprawiono obsługę błędów i ich czytelność. Poprawiono zapisywanie zdarzeń do dziennika. Wprowadzono Hyper-V. Dodano Windows Vista Feature Pack for Wireless. Zmniejszono zapotrzebowanie na zasoby dla gadżetów sidebara.

Źródło: Microsoft
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (79)  

Avatar
tk (niezalogowany) | 02.12.2008 16:04#1

Świetna wiadomość! W końcu ciekawy i dobry artykuł :)

Avatar
NOVA™ (niezalogowany) | 02.12.2008 16:07#2

ja 2 dni temu chcialem zainstalowac sevice pack 1 u kumpla na laptopie i przy 80% wyskoczyl Blad ;) wiec z wersja beta moze byc cos gorszego ;)

Avatar
mb (niezalogowany) | 02.12.2008 16:09#3

system który miał być przełomem , w bardzo krótkim czasie doczekał się dwóch SP. brawo

Avatar
mel (niezalogowany) | 02.12.2008 16:13#4

Słyszałem że SP3 do visty będzie się nazywać windows 7. Czy to prawda ?

Avatar
stefek (niezalogowany) | 02.12.2008 16:17#5

Te punkty lepiej było zrobić od myślników np.:
- Wprowadzono obsługę procesorów 64-bitowych VIA
- Poprawiono bezpieczeństwo
- Dodao Windows Search 4 itd. ;)

Avatar
anonim (niezalogowany) | 02.12.2008 16:30#6

Mimo tych niewielkich nowości komputer z betą SP2 przyspieszył znacznie i to nie tylko moje odczucie ale wielu testerów.

"Poprawiono bezpieczeństwo."
A co konkretnie?


"Dodao Windows Search 4."
Literówka :)

Avatar
Seba (niezalogowany) | 02.12.2008 16:35#7

na moim lapku (Toshiba A300) SP1 z kilkoma innymi aktualizacjami zwieksza bardzo wydajnosc Visty i sprawia ze system sie juz tak nie wysypuje.... mam nadzieje ze po SP2 bedzie jeszcze stabilniej i wydajniej.

Avatar
bartek_m0 (niezalogowany) | 02.12.2008 16:37#8

poczekamy zobaczymy... A kiedy wyjdzie?

Avatar
Nautilus (niezalogowany) | 02.12.2008 16:41#9

a na kiedy planowana jest stabilna wersja??

Avatar
VebVe (niezalogowany) | 02.12.2008 16:42#10

@Nova to trza iść kupić oryginalny system a nie pirata -,-

Avatar
miet (niezalogowany) | 02.12.2008 16:56#11

Z tego co sobie przypominam bete instaluje się na SP1, a jak bedzie z finalną wersja?

Avatar
miet (niezalogowany) | 02.12.2008 16:57#12

...sorrki, chodziło mi o pre-beta

Avatar
imeehow (niezalogowany) | 02.12.2008 17:03#13

tak sobie przypomniałem, że Windows98 stał się "używalny" w wersji Second Edition, XP od Service Pack 2, to może i Vista będzie kontynuowała tą tradycję?

Avatar
MZ (niezalogowany) | 02.12.2008 17:08#14

@NOVA™

Gościu nie kituj mi tu jaki kumpel jaki laptop wez ty pomysl zmyslasz jak ******** byle by psy na Viscie wieszać

Avatar
cephei (niezalogowany) | 02.12.2008 17:18#15

@NOVA
wyskoczył błąd dlatego bo tak fachowo jest zainstalowany system na laptopach w sklepie...szczególnie w tych sieciach typu mediamarkt...ja miałem problem z odinstalowaniem klientowi z laptopa programów toshiba do różnych pierdół...wogóle ile tam tego jest...to nie wina systemu ani servis packa... normalnie jak klient sobie instaluje sam to nie ma problemów

Avatar
cephei (niezalogowany) | 02.12.2008 17:19#16

@mb
a w jakim systemie nie ma poprawek?...w linuksie?...zainstaluj sobie jakiegos to po pół roku bedziesz miał do pobrania 300MB...ja tak miałem w ubuntu

Avatar
anonim (niezalogowany) | 02.12.2008 17:23#17

@mb
No i co z tego?

Avatar
Lewand (niezalogowany) | 02.12.2008 17:26#18

mb brak słów na Twój komentarz

Avatar
Adam0148 (niezalogowany) | 02.12.2008 17:28#19

"system który miał być przełomem" okazał sie ułomem:)

Avatar
Suckubus (niezalogowany) | 02.12.2008 17:28#20

@mb
XP, który niby też miał być przełomem doczekał się ich aż 3. Zupełnie bezmyślny komentarz. To samo można by powiedzieć o aktualizacjach innych systemów, czy aplikacji. Bądźmy dorośli.

Avatar
Olu_ (niezalogowany) | 02.12.2008 17:30#21

@mel
Tak. Że też nic u nas nie da się utrzymać w tajemnicy... ;)

Avatar
Marecki (niezalogowany) | 02.12.2008 17:30#22

Poprawili by obsługę pamięci ram 4 GB. bo mi pokazuje że mam W sumie 3326 MB.

Avatar
Lech (niezalogowany) | 02.12.2008 17:34#23

@mel
Tak, tyle że będzie płatna ;-)

Avatar
anonim (niezalogowany) | 02.12.2008 17:38#24

@cephei
Wlasnie. Powinny byc czyste systemy bez zadnych udziwnien. To by duzo zmienilo.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 02.12.2008 17:39#25

@Marecki
To zainstaluj 64 bitową wersje. 32 bitowa ma ograniczenia i tego nie zmienisz.

Avatar
misza (marcinkiewicz) (niezalogowany) | 02.12.2008 17:40#26

jest jest jest, świetna informacja dla fanów visty:(

Avatar
Marcin S. (niezalogowany) | 02.12.2008 17:41#27

Niekotrzy wypowiadajacy sie tu to dzieci... jak nie wypuszcza ms to jeczycie ze nas olewa ze nic nie ma. Wypusci tez zle....

Avatar
Oiom (niezalogowany) | 02.12.2008 17:42#28

@ Marecki
Widac ze z Ciebie spec komputerowy :

Avatar
scorpio (niezalogowany) | 02.12.2008 17:49#29

@Marecki
Zainstaluj system 64bitowy to będzie Ci obsługiwać 4GB ramu.

Avatar
Smaky (niezalogowany) | 02.12.2008 17:51#30

@Marecki

Nie popisuj się już dobrze?

Każdy głupi wie na tym vortalu że Vista 32 nie obsługuje powyżej 3,25 GB.

Avatar
sCooBy^ (niezalogowany) | 02.12.2008 18:01#31

@Marecki
No to se PAE włącz i ci x86 obsłuży 4GB i więcej.

wklep komendę w wierszu poleceń a uprawnieniami Admina:

BCDEdit /set PAE forceenable

Avatar
xenu (niezalogowany) | 02.12.2008 18:06#32

@Marecki
Napisałbym coś, ale szkoda słów. To było już wałkowane setki razy!

Avatar
Michal (niezalogowany) | 02.12.2008 18:06#33

@Marecki
No jak sie ma Viste 32 bit to raczej nie zobaczy 4gb ramu i wiecej

Avatar
thid (niezalogowany) | 02.12.2008 18:07#34

@Marecki
Windows XP, Vista etc 32bitowe obsluguje wylacznie 3GB ramu, jak chcesz obslugiwac 4GB i wiecej to minimum procek 2-rdzeniowy i vista 64bit :)

Avatar
sCooBy^ (niezalogowany) | 02.12.2008 18:17#35

@anonim
"32 bitowa ma ograniczenia i tego nie zmienisz."

Jak masz za mało w główce to nie pouczaj innych...

Avatar
potwierdzacz (niezalogowany) | 02.12.2008 18:18#36

@mel, Lech, Olu_

Polski Oddział MS potwierdza, że SP3 do systemu "Vista" Pre-Release Beta2 jest w w rzeczywistości kolejną wersją alfa (7 z kolei) popularnego systemu MS Windows.

Avatar
Marecki (niezalogowany) | 02.12.2008 18:52#37

jest rozpocznij wyszukiwanie i nie działa a gdzie indziej jest wiersz poleceń

Avatar
Luke (niezalogowany) | 02.12.2008 18:55#38

mam Vistę 64 bit Home Premium
mój sprzęt jest przeciętny ale vista działa dość szybko i stabilnie ;)

oto mój sprzęt : 1,5 Giga Ramu, Amd Sempron 1,7 Ghz,ATI radeon x550 (256 mb)
:)
ale na Linux działa niebo lepiej :)

Avatar
Marecki (niezalogowany) | 02.12.2008 19:07#39

udało się ,tylko z nadal jest po staremu

Avatar
Tadeusz (niezalogowany) | 02.12.2008 19:13#40

No to jeszcze tylko pięć SP dla Visty i ....... będzie Windows 7.

;)

Avatar
ddluk (niezalogowany) | 02.12.2008 19:49#41

"Wprowadzono Hyper-V"

Hmm to chyba nie w temacie Windows Vista.

Avatar
Wojciech (niezalogowany) | 02.12.2008 20:25#42

Ja mam Visę 32 bit i mi widzi 4 gb :P

Avatar
bgd44 (niezalogowany) | 02.12.2008 20:54#43

Dla @mb
Musisz sam sie z aktualizowac bo nic wartosciowego nie wnosisz

Avatar
bgd44 (niezalogowany) | 02.12.2008 20:56#44

@Marecki
Zainstaluj system 64bitowy to będzie Ci obsługiwać 4GB ramu. Do wiadomosci vista obsługuje 32 i jak 64 pamieci powyzej 4GB.

Avatar
Michal (niezalogowany) | 02.12.2008 21:20#45

@bgd44
Ale gdzies obilo mi sie o uszy ze w Windows 2008(32 bit) mozna zmusic zeby widzial 4gb ramu.

Avatar
ITCode (niezalogowany) | 02.12.2008 22:54#46

@Wojciech
"Ja mam Visę 32 bit i mi widzi 4 gb :P"

Serio? W Control Panel\System and Maintenance\System to się zgodze ale Weź Start>run..>dxdiag i zobacz ile naprawdę widzi ;)

Zamydlanie oczu i tyle.. zwykłego użytkownika :)

Avatar
krakers (niezalogowany) | 02.12.2008 22:54#47

"jak chcesz obslugiwac 4GB i wiecej to minimum procek 2-rdzeniowy i vista 64bit :)"
O... nastepny... A klastra złozyć nie trzeba?

@Smaky:
"Każdy głupi wie na tym vortalu że Vista 32 nie obsługuje powyżej 3,25 GB"

3581MB ~3,5GB nie wiem, do której grupy się zaliczam O_o

Avatar
Smaky (niezalogowany) | 02.12.2008 23:04#48

@krakers

To że tyle widzi nie oznacza, że tyle jest zaadresowane.

Avatar
pawelek (niezalogowany) | 02.12.2008 23:16#49

sCooBy^:

Komendy w Viście? Co to ma być? ;/

Avatar
miet (niezalogowany) | 02.12.2008 23:16#50

...hmm, dali by w nim WMP12, watpliwa to sprawa, pewnie przeznaczony jest tylko dla 7

Avatar
Kubb (niezalogowany) | 02.12.2008 23:29#51

@Smaky
"Każdy głupi wie na tym vortalu że Vista 32 nie obsługuje powyżej 3,25 GB"

O przepraszam bardzo, ale znam parę osób z Vistą 32 mających 4GB :P

Avatar
scorpio (niezalogowany) | 02.12.2008 23:41#52

@bgd44
Vista 32bit widzi 4GB ramu po wgraniu SP1 ale nie jest w stanie zaadresować więcej niż 3.5GB ramu, co prawda można włączyć PAE ale po tym nie zawsze system pracuje poprawnie to już wina sterowników.

Avatar
tester_hardwaru (niezalogowany) | 03.12.2008 0:11#53

"Dodano możliwość wykrywania niekompatybilnych sterowników podczas instalacji SP."

U.. U.. U.. kto wie jak to będzie działać?

Avatar
Posiadacz Visty 64-bit (niezalogowany) | 03.12.2008 0:36#54

Widze, ze poniektorym za malo i chcieliby niewiadomo jakich zmian (no wlasnie jakich?)... Vista sama w sobie jest bardzo dobrym systemem, a Service Pack'i dodaja nowe funkcje i zwiekszaja wydajnosc systemu. Nie da sie przeprowadzic gruntownych zmian w glownym kodzie systemu, bo wtedy to juz nie bylaby Vista :P wiec nalezy sie cieszyc z tego co jest, a na prawde nie jest zle...

Avatar
Kpc21 (niezalogowany) | 03.12.2008 0:46#55

A kiedy SP4 dla Windows XP?

Avatar
kruper11 (niezalogowany) | 03.12.2008 0:55#56

gratuluję Panom offtopa stulecia ;) najlepiej się pozagryzajcie szpecjalici ;)

Avatar
pain4die (niezalogowany) | 03.12.2008 1:16#57

heh oby ogolnie jestem zadowolony posiadam wersje ultimate nie mam jakiegos *********** sprzetu zwykly laptop , i jak najbardziej chodzi wszystko cacy , jedynie co to dokupilem sobie pamiec i mam 4 GB ale obsluguje mi tylko 2812 MB niestety to urok x32 sprawdze moze kiedys x64 ale boje sie o sterowniki i ze niektore programy moga niedzialac to tyle oby w SP2 poprawili to i zwiekszyla sie wydajnosc systemu.. pozdro

Avatar
Adas (niezalogowany) | 03.12.2008 4:06#58

Boże ludzie co wy gadacie??
Vista z SP1 widzi i obsługuje 4gb ram i więcej. Wiem bo mam na lapie. Więc nie gadajcie głupot OK?

Avatar
Pain4die (niezalogowany) | 03.12.2008 4:31#59

to zalezy jak rozumiesz pojęcie obsługuje to że wejdziesz we właściwości moj komputer i widzisz 4 GB ? heh wejdz w menadzer urzadzen >wydajnosc > i masz tam pamiec fizyczna w MB poddana i sprawdz czy faktycznie masz 4GB lawl smiech na sali nie znasz sie widocznie nie wiesz po co komp sluzy pzdr i zacznij uzywac kompa w innym celu nie tylko do grania pzdr

Avatar
sCooBy^ (niezalogowany) | 03.12.2008 5:41#60

@pain4die
"sprawdz czy faktycznie masz 4GB lawl smiech na sali nie znasz sie widocznie nie wiesz po co komp sluzy pzdr i zacznij uzywac kompa w innym celu nie tylko do grania pzdr"

Co za bełkot!

VISTA 32 BITOWA OBSŁUGUJE 4GB RAM i WIĘCEJ DZIĘKI PAE (rozszerzenia adresu fizycznego)

wystarczy wydać komendę w wierszu poleceń z uprawnieniami Admina:

BCDEdit /set PAE forceenable

Avatar
Tom (niezalogowany) | 03.12.2008 10:11#61

W takim razie już skończyliście, nie?


Ludzie, to jest zwykłe info o wydaniu SP2, a nie kłótnia o 4GB Ramu :D Ktoś się pomylił, wyjaśniło się i koniec... Po kiego grzyba się nakręcać?

Avatar
sokoleooko (niezalogowany) | 03.12.2008 10:18#62

Koledzy czy są konkretne informacje n/t wersji Polskiej oraz czy to jest bardzo wczesna beta i czy ktokolwiek to cudo instalował (pytam beta test.)

Avatar
sokoleoko (niezalogowany) | 03.12.2008 12:10#63

koledzy Tak vista sp1 obsługuje i widzi 4 GB i koniec - a jak ktoś po instalacji sp1 ma dalej problem to należy zainstalować od nowa Vistę i sp1 na goły system.

Ps. jak komuś komp. widzi 3,5 gb lub 3,2 to znaczy że resztę pamięci zabiera Karta Graficzna i dodatkowe procesy i koniec.

Avatar
Seawolf (niezalogowany) | 03.12.2008 14:01#64

Sporo tych zmian... Pozostaje uzbroić się w cierpliwość i oczekiwać tego pięknego dnia, w którym "narodzi się" SP2 dla Visty. :)

Avatar
Marecki (niezalogowany) | 03.12.2008 15:26#65

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i zamykam temat 4 GB.

Avatar
Wojciech (niezalogowany) | 03.12.2008 15:36#66

@ITCode

Szlag by to, faktycznie nie widzi. Więc nie wiem jaki jest sens pakowania 4 Gb ramu do 32 bitowego systemu

Avatar
Zibbi (niezalogowany) | 03.12.2008 15:55#67

Adam0148 | IPHASH : EC-VP-8T-N0 | 02.12.2008, 16:28
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; InfoPath.2)
"system który miał być przełomem" okazał sie ułomem:)

TY ***** *********** ********* ****************************** * ** * * ** * * * *****... Troll...

Avatar
Zulu (niezalogowany) | 03.12.2008 16:44#68

@sokoleoko
dzięki, rozbawiłes mnie tym swoim komentarzem :)
ja dodam od siebie, jezeli masz 4 gb ramu, a vista widzi 3.5 to znaczy ze to 0.5 jest wyłącznie dla firmy microsoft, która zdalnie na twoim ramie kompiluje swoje nowe źródła Windows7, dlatego czasami twoja Vista zwalnia :p

Avatar
Zulu (niezalogowany) | 03.12.2008 16:49#69

Mnie by ucieszyła tylko 1 informacja, zmiejszono katalog winsxs, i vista nie wymaga 30 gb partycji...
No ale cóż..

Avatar
krakers (niezalogowany) | 03.12.2008 18:35#70

sCooBy: Czyżby? http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension

Avatar
ProTofik xDD (niezalogowany) | 03.12.2008 21:06#71

@Smaky
Każdy głupi wie że vista 32bit ciągnie różnie, raz 2,75GB, raz 3,00 a innym razem 4,00GB
Teraz wiemy kto tu jest głupi...

Avatar
Pain4die (niezalogowany) | 03.12.2008 23:22#72

jasne powiem tak mam system Vista z SP1 Ultimate x32 i przy 4 GB ramu wkrywa mi 2812 MB(we właściwosciach moj komputer elegancko pisze 4GB) , właczałem PAE itp to gówno daje , aktualizowałem biosa , aż z ciekawosci mowie zainstaluje Viste x64 i sprawdze czy obsluzy , po instalacji wchodze w menadzer urzadzen a tu 3,5 GB faktycznie chodzila jak blyskawica ale niestety po instalacji sterownikow do karty graficznej patrze i znowu 2812 MB , to mowie sprawdze Viste x32 bez sterownikow od karty i co wykrywa 3,5 GB powiem tak ze pamiec sie dzieli na sprzet i wystepuje ten problem we wiekszosci przypadkow MS tego nie dopracował mam nadzieje i licze na to ze SP2 wniesie cos zwiazanego z pamiecia wiec prosze nie piszcie glupot wlacz PAE , Vista x32 obsluguje 4GB itp to wszstko zalezy przedewszystkim od plyty głównej i karty graficznej wiec roznie moze wykrywac i rozne moga byc rozwiazania wykrywania czasami PAE skutkuje czasami nie itp pozdro

Avatar
kruper11 (niezalogowany) | 03.12.2008 23:25#73

wszyscy jesteście poinformowani conajmniej jak głupki.. bardzo mi przykro, po kiego wała pisać i kłapać dizobami jak sie nie ma przynajmniej minimum merytorycznego przygotowania do tematu... vista od SP1 pokazuje w ust systemu 4 GB i wiecej ale uzywa od 2.75 do 3.5GB ramu w zaleznosci od sprzetu jaki mamy zainstalowany...w któy wchodzi ram np na karcie grafiki itp...sumarycnzie mamy obsługę MAX 4 GB ale ram to nie jest jedyna pamięć wiec w zaleznosci od tego co posiadamy ilosć obsługiwanego ramu i widocznosć w menedżerze zadań się wacha na róznych maszynach...Physical Adres Extension pozawal zaadresowac dodatkowe 4 BITy co nam daje 36Bitów i wtedy naogół (i też nie zawsze) 4 GB bedą działać i będą widoczne w pełni .. niestety tryb PAE spowalnia operacje na pamięci i ogólną wydajność systemu i nie jest on raczej dobrym pomysłem.. poza tym nie każda płyta obsługuję funkcję przemapowania pamięci MEMORY REMAP i nie kazdy procesor jest 64 bitowy a są to opcje wymagane do działania PAE czy to z boot.ini zczy z bcdedit wywoływane ...

Avatar
can (niezalogowany) | 04.12.2008 9:57#74

ehh u mnie na vista home basic 32bit jak na razie nie ma SP2 w aktualizacjach a dziś 4 grudnia... może to dlatego, że nie mam SP1?? proszeo odpowiedź

Avatar
miet (niezalogowany) | 04.12.2008 14:30#75

..."Beta SP2 dla Visty i Windows Server 2008 udostępniona ma być w pięciu językach: angielskim, francuskim, niemieckim, japońskim oraz hiszpańskim. Oznacza to, że polscy użytkownicy będą mogli także zainstalować SP2, pod warunkiem, że dysponują jedną ze wspomnianych wersji językowych systemu lub edycją Ultimate, która pozwala zmieniać domyślny język. Dodatek pobrać można będzie poprzez witrynę Windows Update, jak i również w postaci standardowych plików instalacyjnych"
ukazało się dziś:
http://www.computerworld.pl/news/327753/Windows.Vista.Service.Pack.2.beta.dzis.d...

Nie bardzo wierzę, że w opisany sposób da się instalnąć na Vista PL z dodanym np. _en

Avatar
radko11 (niezalogowany) | 04.12.2008 18:45#76

Mam ultimate ang. i jestem subskrybentem. Strony drobnicą zapisane i takiego...jest

Avatar
Kubb (niezalogowany) | 04.12.2008 20:19#77

@miet
"Nie bardzo wierzę, że w opisany sposób da się instalnąć na Vista PL z dodanym np. _en"

Może zmienia język?

Avatar
anonim (niezalogowany) | 04.12.2008 23:40#78

... na wydanej dla beta-testerów to nie szło.

Avatar
gummi (niezalogowany) | 09.12.2008 20:38#79

Potwierdzam to o czym pisali już koledzy.System dostał kopa ,jest lepiej.Jedna rada dla maruderów: zmodernizujcie swoje podstarzałe komputry i dopiero po tym zabiegu instalujcie vistę, jeszcze coś dla linux'ów, mój drugi system to linux tak ze nie pociskajcie kitów jaki jest piękny.Fakt jest dobry ale bez przesady tu też trafiają się "babole".Pierwszy przykład stery i obsługa drukarek lexmark z seri X all in one albo youtube na operze itd. wystarczy poczytać fora.A sp2 instaluje się bez problemu tylko jeden warunek- vista ultimate.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av