QuarkXPress dla piratów ;-)

09.08.2007 15:39, Autor: Kamil Cybulski (Cebula), Kategoria: News
NewsImage

Quark wprowadził specjalną promocję legalizacyjną na legendarny program do elektronicznego składu publikacji QuarkXPress 7. Każda osoba, która oświadczy, że używa nielegalnych kopii programu QuarkXPress w dowolnej wersji w dowolnej liczbie, może zakupić ten produkt w cenie upgrade tj za 999 zł netto.

Chcących się "nawrócić" na dobrą drogę odstraszać może konieczność podania swych danych, będą one jednak wykorzystane jedynie do celów statystycznych oraz związanych z kontaktem z klientem.

Promocja legalizacyjna potrwa do 30 września 2007.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (41)  

Avatar
NCP (niezalogowany) | 09.08.2007 15:56#1

mac robi ukłon w stronę piratów

mac=SO+drogi kąp+ drogie programy

czemu M$ nie zrobi równie proporcjonalnego ukłonu w tą samą stronę? (pakiet legalizacyjny za 50 zł)

Avatar
d(^-^)b (niezalogowany) | 09.08.2007 16:00#2

Jak myślicie, ktoś się skusi ?

Pozdrawiam :)

Avatar
krzysioo (niezalogowany) | 09.08.2007 16:02#3

Kwark moze i dobry, ale w sumie wiele da sie zrobic Publisherem. Moze nawet i to samo?
I cena inna..

Avatar
mnich (niezalogowany) | 09.08.2007 16:02#4

popieram w 100%
ciekawe co by to było gdyby tak wprowadził microsoft

Avatar
Wujot (niezalogowany) | 09.08.2007 16:03#5

999 zł tak to na pewno zachęci tłumy do nawrócenia

Avatar
mnich (niezalogowany) | 09.08.2007 16:07#6

@NCP
mac nie jest drogi weź kup jakiś lepszy sprzęt zapłacisz porównywalną cenę. systemy operacyjne też są w podobnych cenach dostępne oczywiście mówię o cenach produktów pudełkowych

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 09.08.2007 16:16#7

@NCP, mnich - co do tego wszystkiego ma Mac? Program QuarkXPress jest produkowany przez Quark'a i ma swoja natywna, PCtowa wersje od lat. Jak mowi stare porzekadlo - slyszycie ze dzwoni, tylko nie wiecie w ktorym kosciele :D Byle sobie ponarzekac na MS...

Avatar
Joshua (niezalogowany) | 09.08.2007 16:20#8

Publisherem to sobie możecie gazetkę do szkoły zrobić :]

Avatar
przemox (niezalogowany) | 09.08.2007 16:29#9

Rok temu kupiłem do firmy ten program za 4.500 zł. Teraz czuję się jak debil! Po prostu super!

Avatar
GL1zdA (niezalogowany) | 09.08.2007 16:32#10

@Wujot
Zastanow sie, kto uzywa tego programu, to zrozumiesz, ze cena jest OK.

Avatar
Noctis (niezalogowany) | 09.08.2007 16:32#11

@Wujot: biorąc pod uwagę, że pełna wersja QX 7 kosztuje ~4000 zł... sam sobie odpowiedz...

Avatar
bartmarian (niezalogowany) | 09.08.2007 16:43#12

to nieuczciwe w stosunku do klientów którzy zapłacili pełnowartość, wnioski: uczciwość Ci się nie opłaci, bo zostaniesz nabity w butelkę, konkurencja ukradnie program a teraz dostaje zniżkę... nie chciał bym byc na miejscu tego uczciwego

Avatar
mal (niezalogowany) | 09.08.2007 16:49#13

Jaki Mac chłopcze, jakbyś sie interesowal IT to Quark nie Mac, a oporgroamowanie tez sprzedaj na Windowsa. Uklony dla osob nei wtajemniczonych a wypowiadajacych sie

Avatar
mal (niezalogowany) | 09.08.2007 16:51#14

sami windziarze sie tu wypowiadają widze :)

Avatar
Noctis (niezalogowany) | 09.08.2007 17:08#15

@bartmarian: masz rację. Najlepiej piracić co się da i potem czekać co będzie pierwsze:
a) tego typu promocja czy
b) kontrola z BSA

Avatar
Onlinemaster (niezalogowany) | 09.08.2007 17:26#16

Czekamy na podobny ruch ze strony Microsoft-u, proponuję za XP HE 82 zł netto, bo tyle jest warty ;-)

Avatar
Michał Środek (niezalogowany) | 09.08.2007 18:09#17

Coś tutaj jest nie tak. Czy te ich badania statystyczne mają sens? Przecież duzo osób specjalnie zgłosi, że ma pirata aby kupic program 4x taniej ;). No żechyba chcą sprawdzić jak sprzedawałby się program przy niższej cenie...

Avatar
ehhh (niezalogowany) | 09.08.2007 18:22#18

Jak dla mnie to głupota, żeby ktoś wymagał za ciąg wytłoczonych rowków na poliwęglanowym krążku pokrytym warstwą metalu takich sum pieniędzy, ale to widocznie ja nie potrafię się znaleźć w tym skomercjalizowanym świecie :P

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 09.08.2007 18:54#19

@mal - tez lece na windzie ale odrozniam Quarka od Maca LOOOOOL ;) Pozdrawiam.

Avatar
Komin15 (niezalogowany) | 09.08.2007 18:56#20

Publisher=QuarkXPress hehehehe śmeich na sali. Ja wole adobe Indesign cs2:) taki... przyjaźniejszy. Pracowałem na QuarkXPress ma bardzo duży potencjał i możliwości. Adobe jednak mimo może mniejszej stabilności bardziej przypadł mi do gustu.

Na temam publishera sie nei wypowiadam:
"Joshua-Publisherem to sobie możecie gazetkę do szkoły zrobić :]"

I to nie bardzo:P

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 09.08.2007 18:56#21

@przemox - a ile przez ten rok na nim zarobiles?
Poza tym, jak tak bedziesz czekal, ze MOZE bedzie pozniej taniej, to nigdy niczego nie kupisz bo skad wiesz czy za pol roku nie bedzie jeszcze lepszej promocji...

Avatar
matrix0123456789 (niezalogowany) | 09.08.2007 20:18#22

@Noctis:
A poco piracić. Wystarczy że gdy wyjdzie promocja zainstalować szybko pirata i pędzi do sklepu po legalizator. Dlatego Microsoft tak nie robi.

Avatar
przemox (niezalogowany) | 09.08.2007 22:27#23

Nezumi - to prawda, że na nim zarabiam, chociaż jest tylko jednym z elementów owego zarabiania. Trudno mi się pogodzić nie z tym, że obniżono cenę za legalizację, ale o wysokość tej obniżki.
Pozdrawiam

Avatar
indiced (niezalogowany) | 09.08.2007 22:51#24

@ehhh: taka kasę bierze się nie za kawałek plastiku pokrytego metalem a za nalepkę z licencją i za pracę jaką programiści włożyli w tworzenie tego wspaniałego oprogramowania:)


Swoją droga...czasem opłaca się byc Piratem:)

Avatar
B (niezalogowany) | 10.08.2007 1:22#25

Quark obniżył cenę! - nie mogę uwierzyć w to nawrócenie! [nie ważne że pod byle pretekstem]. Muszą mieć magazyny przepełnione pięknymi legalnymi pudełkami z Quarkami - ja choć nie wiem jak bardzo ten program byłby genialny (w co wątpie - po poznaniu InDesign Cs3) i tak wolę w cenie jednego Quarka kompletny pakiecik Adobe [zwierający Ps, Ai, ID, Br, Ac] (na marginesie 5 lat pracowałem na Quarku - przesiadka na InDesign wyszła tylko na dobre - nie tylko mojemu portfelowi ALE RÓWNIEŻ przekonałem się że Quark WCALE NIE JEST NIEZASTĄPIONY co twierdzą zatwardziali jego użytkownicy. NA InDesignie po prostu lepiej mi się pracuje). Pozdrawiam Quarkowych ortodoksów!

Avatar
Kłębek drutu (niezalogowany) | 10.08.2007 7:27#26

No to wszystko pięknie, piraci się ujawniają dostają legalne wersje itd... Zaraz, zaraz...

Ale czy przypadkiem posiadanie nielegalnego oprogramowania w Polsce nie jest PRZESTĘPSTWEM?? No, a kto w Polsce może określić AMNESTIĘ na przestępstwa - polskie władze, czy jakieś prywatne, zagraniczne firmy?? A przestępstwa są w Polsce ścigane z urzędu, tak?

Czyli teraz, jak firma Quark dostanie dane o piracie to albo:

A. powinna je zgłosić Policji lub prokuraturze, że doszło do popełnienia przestępstwa przez "tego, a tego"

albo:

B. będzie chronić przestępcę i może być oskarżona o współudział w przestępstwie lub co najmniej o działanie na szkodę firmy.

Czy takie akcje nie obnażają przypadkiem PARANOI jaką stworzyło lobby producentów oprogramowania?? IMHO (a nie jestem prawnikiem) takie akcje nie są zgodne z (przynajmniej) polskim prawem.

I to jest chyba prawdziwy LOOOOL ;))

Avatar
Lukass (niezalogowany) | 10.08.2007 7:40#27

Hmmm... Nieźle, za 1000 PLN Quark'a kupić. Nie używam, to i nie skorzystam. Ale jak Adobe zaoferuje Photoshopa za, powiedzmy, 500-750 PLN, to zaraz pirata instaluje, co by się zalegalizować ;-) Swoją drogą, jak nie masz pirata, to nie możesz skorzystać? Trochę głupie. Jakiś haczyk tu musi być.

Avatar
Kłębek drutu (niezalogowany) | 10.08.2007 8:38#28

No jeszcze jedna myśl - teraz najbardziej się opłaca "skombinować" sobie "pirata" i go następnie zalegalizować - w ten sposób możemy zaoszczędzić ok. 3500 zł (wg danych kolegi przemoxa) - czyli firma Quark NAKŁANIA użytkowników DO POPEŁNIENIA PRZESTĘPSTWA, obiecując w zamian korzyść majątkową ;))

Doprawdy świetne jest to prawo o ochronie własności intelektualnych! :D

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 10.08.2007 9:32#29

Quark chce po prostu zrobic promocje. Wiedzac ze piraci juz od dawna nie tylko znaja ale i uzywaja jego programu - kieruje ja bezposrednio do nich. Wcale nieglupi ruch. A jesli przy okazji ktos nowy spiraci program tylko po to zeby go taniej kupic - to i tak im sie oplaci.

Swoja droga tak gigantyczna obnizka cen pokazuje ile na prawde warte sa te ich wytwory i jak sztucznie winduje sie ceny do kosmicznych wielkosci. Przeciez gdyby normalnie kosztowal program tego tysiaka a nie cztery to i tak im sie oplaca... Chore, ale co zrobic...

Avatar
Kłębek drutu (niezalogowany) | 10.08.2007 10:24#30

@Nezumi
Ruch na pewno niegłupi, ale obnaża głupotę przepisów prawnych obowiązujących obecnie w Polsce (pewnie nie tylko). Przecież gdyby piractwo było PRAWDZIWYM przestępstwem (tak jak kradzież czy morderstwo itp) to nie można by było go sobie od tak - dla widzimisię (czy strategii marketingowej) - odwołać.

Avatar
ehhh (niezalogowany) | 10.08.2007 10:59#31

Ciekawe co by było gdyby był prawny nakaz, że dany produkt nie może kosztować więcej niż np. podwójny koszt produkcji w przeliczeniu na jedną kopię. Wyszłoby pewnie że ten program kosztuje w rzeczywistości 100zł albo mniej :) Z całym szacunkiem do producentów softu nie wierzę, że praca programistów nad kolejną wersją danego programu pociąga za sobą tak wielkie koszty. Naciągają sobie cenę bo wiedzą, że program będą kupowali profesjonaliści. Zgodnie z prawem moga, bo to w końcu klient decyduje co kupuje, ale czy to jest etyczne :(

Avatar
Mariosti (niezalogowany) | 10.08.2007 11:31#32

@Kłębek drutu

Każde przestępstwo względem postanowieniom licencji, jest sprawą producenta. To firma której licencja została złamana pozywa do sądu, tak więc mogą robić to co chcą, a fakt że polski rząd wspiera przestrzeganie wszelkich licencji (za pomoca nalotów policji) tylko dobrze o nim świadczy, bo wysoki poziom piractwa chociarzby zniechęca producentów do lokalizowania produktów.

Avatar
pokolenie napstera (niezalogowany) | 10.08.2007 11:48#33

nie bede placil za nic co moge sciaganc z sieci

Avatar
Kłębek drutu (niezalogowany) | 10.08.2007 11:56#34

@Mariosti
"Każde przestępstwo względem postanowieniom licencji, jest sprawą producenta."

Otóż NIEPRAWDA. Z tego co wiem to przestępstwa są ścigane z urzędu i każdy kto wie o jakimś przestępstwie powinien zgłosić do prokuratury (lub Policji) podejrzenie o popełnieniu przestępstwa. Do sądu to możesz złożyć pozew CYWILNY, a NIE KARNY.

Poza tym instalując piracką wersję np. QurakXpress ŁAMIESZ POSTANOWIENIA LICENCJI, co jest właśnie PRZESTĘPSTWEM i tego nie można odwołać.

Avatar
pp (niezalogowany) | 10.08.2007 11:57#35

@ehhh
"... dany produkt nie może kosztować więcej niż np. podwójny koszt produkcji w przeliczeniu na jedną kopię..."

dlaczego chcesz nakazac prywatnej firmie sprzedawac jej wlasny produkt za ustawowa stawke? przeciez to nie PRL.

przeciez moge zrobic swoj produklt i zarzadc za niego ile tylko chce. wazne jest to czy znajda sie na to klienci. to jest wlasnei wolny rynek.

Avatar
ehhh (niezalogowany) | 10.08.2007 12:27#36

Wiem, że nie można tak zrobić. Podaję tylko czysto hipotetyczną sytuację.

Avatar
marcin (niezalogowany) | 10.08.2007 13:17#37

@Kłębek drutu

Jeżeli kopiujesz sobie program z legalnego, oryginalnego nosnika (czyli nie jesteś paserem, bo nie kupujesz/przyjmujesz pirackiej, pochodzącej z przestępstwa płytki - art. 291 i 293 kodeksu karnego) i nie kopiujesz "w celu osiągnięcia korzyści majątkowej" (art. 278 k.k) ani nie uczynileś sobie z kopiowania stałego źródła dochodu i nie organizujesz ani nie kierujesz działalnością przestępną z związaną z nielegalnym zwielokrotnianiem (art. 118 par. 2 ustawy o prawie autorskim), to nie podlegasz ściganiu z urzędu - zgodnie z art. 122 ustawy o prawie autorskim (w związku z art. 118 par. 1) ściganie następuje NA WNIOSEK POKRZYWDZONEGO.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 10.08.2007 17:27#38

chm piraty z kond ja to z nam

Avatar
KimDzongIl (niezalogowany) | 10.08.2007 21:23#39

@marcin
[Jeżeli nie kopiujesz "w celu osiągnięcia korzyści majątkowej" (art. 278 k.k) to nie podlegasz ściganiu z urzędu - zgodnie z art. 122 ustawy o prawie autorskim (w związku z art. 118 par. 1) ściganie następuje NA WNIOSEK POKRZYWDZONEGO.]

Wszystko cacy, tylko pamiętaj że w niektórych prokuraturach jako "korzyść majątkową" uznaje się nie tylko zwiększenie aktywów (czyli zarobek na "spiraconym" sofcie) a również brak umniejszenia pasywów (czyli "zysk" w postaci kwoty którą "pirat" musiał by normalnie zapłacić za soft). W związku z czym takie sprawy są tam ścigane niejako "z urzędu" (art. 278 par. 2 kk). Dlatego na miejscu ew. chętnych do "zadenuncjowania się" zastanowiłbym się dwa razy. Bo oprócz taniego legalnego softu mogą dodatkowo "zarobić" parę lat "w zawiasach" o ile np. akcją zainteresuje się bliżej jakiś "żądny sukcesu" prokurator. A mając w garści podpisane "oświadczenie o używaniu nielegalnego oprogramowania" (o ile składa się je na piśmie) wyrok skazujący ma w kieszeni.. I wtedy nawet dystrybutor Quark'a delikwentowi nie pomoże..

Avatar
marcin (niezalogowany) | 10.08.2007 22:41#40

@KimDzongIl

Zgadza się. Pozostaje pytanie, kiedy pozyskując kopię programu (płatnego) działamy nie w celu osiągnięcia korzyści majątkowej...

Avatar
igyi (niezalogowany) | 20.10.2007 0:02#41

proponuję rozdawanie wszystkich programów za darmo. Jak leci

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av