RIAA cieszy się ze zwycięstw nad piratami

12.08.2011 15:50, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Nowy szef RIAA informuje o kolejnych sukcesach. Dzięki zablokowaniu LimeWire organizacji udało się zadać poważny cios internetowemu piractwu.

W RIAA zmiana warty. Dotychczasowy szef organizacji, Mitch Bainwol, żegna się z pracownikami, a jego miejsce od pierwszego września ma zająć Cary Sherman. Z tej okazji RIAA postanowił pochwalić się sukcesami, głównie w walce z LimeWire, ale nie tylko. Zdaniem Shermana zamknięcie LimeWire przyniosło różnicę na naszym rynku. Dzięki blokadzie popularnego programu sprzedaż muzyki poprawiła się już pod koniec 2010 roku. Podobnego zdania jest ustępujący ze stanowiska Bainwol. Według niego w maju tego roku liczba Amerykanów zaangażowanych w piractwo spadłą do 24 mln, co stanowi 24% mniej niż w 2010.

Sprzedaż muzyki w Internecie natomiast wzrosła - niemal o 20%, podczas gdy fizycznych nośników spadła o 5%. Zdaniem szefów RIAA jest to dowód na to, że działania organizacji przynoszą efekty, a walka z piractwem przyczynia się do wzrostu sprzedaży legalnych materiałów. Organizacja będzie teraz pracować nad lepszymi relacjami z dostawcami Internetu. Zdaniem Shermana większość piratów w Sieci działa okazjonalnie, a najlepszą metodą jest przypominanie im, że żadna działalność w Internecie nie jest anonimowa. Na przykład poprzez wysyłanie listów z ostrzeżeniami osobom naruszającym prawo.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (45)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Eru | 12.08.2011 15:58#1

"Dzięki zablokowaniu LimeWire organizacji udało się zadać poważny cios internetowemu piractwu."

Już wstęp mnie rozśmieszył - mało to programów/serwisów z których można ściągać muzę? Tylko się ośmieszają...

Avatar
ence2 (niezalogowany) | 12.08.2011 16:00#2

Dokładnie. Jak ktoś bardzo chce to ściągnie sobie dowolny materiał z jakością flac

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
XeonBloomfield | 12.08.2011 16:00#3

Liczby nie kłamią...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dobryteddy | 12.08.2011 16:05#4

Lepiej by było gdyby zaczęto nie stosować żadnych zabezpieczeń antypirackich, które i tak nie działają a piraty i tak krążą po sieci :)

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 12.08.2011 16:06#5

LimeWire? Cóż to takiego? Pierwszy raz o tym słyszę...

Źródłem światowego piractwa są scenowe serwery FTP. Dopiero później dane wyciekają do prywatnych trackerów torrentowych i na serwisy hostingowe. Walka z jakimś malutkim programikiem i skupioną wokół niego społecznością to tylko wyłudzanie kasy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wolfgar | 12.08.2011 16:18#6

A ja zachęcam z przeczytaniem trochę odmiennej opinii na temat piractwa: http://www.pcworld.com/article/236214/study_casts_pirate_site_users_in_good_ligh...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 12.08.2011 16:26#7

lol Przypisują sobie wzrost sprzedaży w Internecie.

Avatar
Zz (niezalogowany) | 12.08.2011 16:27#8

Szpiegowanie RIAA też nie jest anonimowe. Chyba o tym zapominają ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 12.08.2011 16:29#9

Ich powinni zdelegalizować, przypiąć im plakietkę "grupa przestępcza".

Avatar
A4 (niezalogowany) | 12.08.2011 16:34#10

Badania swojej jedynie słusznej działalności powinni przeprowadzać inni (niezależni) a nie ta sama firma. Bo mogą stać się oszukańcze. Wiele jest takich przykładów w historii...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zord | 12.08.2011 16:40#11

widzę że jakaś cenzura na dp panuje i posty są usuwane...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 12.08.2011 16:42#12

@zord: Tak, aparat ucisku dosięgnął dp i zaczęliśmy usuwać linki do stron z torrentami.

A nie, chwila, to od zawsze była strona z legalnym oprogramowaniem i takie treści były usuwane.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zord | 12.08.2011 16:45#13

@Ryan trzeba najpierw sprawdzić a potem głupoty pisać to jest serwis informacyjny i nic z stamtąd się nie ściąga

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ryan (redakcja) | 12.08.2011 16:46#14

Są linki w stopce. Adres nie jest dozwolony i nie podlega to dyskusji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 12.08.2011 16:50#15

To że kupuję oryginalne płyty z muzyką to akurat nie zasługa riaa czy podobnych tworów, ale tego, że ulubkonej muzyki wolę słuchać w wysokiej jakości, a nie z mp3. Riaa sprawia, że nie kupuję słabszych wykonawców.

Avatar
Luke1987 (niezalogowany) | 12.08.2011 16:51#16

Taaaak... Cieszą się, ale z tego, że dostaną za takie działania sporo kasy, a piractwo i tak będzie - i na to liczą, bo w przeciwnym wypadku nie mają pracy...

Avatar
JKLOP (niezalogowany) | 12.08.2011 17:01#17

Cieszy mnie zmniejszenie piractwa, ale póki w Polsce się to nie poprawi, to trudno mówić o sukcesie.

Avatar
JKLOP (niezalogowany) | 12.08.2011 17:01#18

Cieszy mnie zmniejszenie piractwa, ale póki w Polsce się to nie poprawi, to trudno mówić o sukcesie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kidler | 12.08.2011 17:03#19

@Wodzu
zawsze można poszukać we flacu muzyki

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 12.08.2011 17:22#20

@tomimaki
tak, i popierają to statystyką :D
Rozśmieszyli mnie prawie do łez :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DonM$ | 12.08.2011 17:27#21

"Zwycięstw" haha...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 12.08.2011 17:44#22

Zabawni są a ciekawe co powiedzą jeżeli pod koniec tego roku sprzedaż spadłaby o 20%

Avatar
miętoglizd (niezalogowany) | 12.08.2011 17:45#23

Złowili kolejną płotkę,to muszą się pochwalić(cóż pozostało biedakom)...A rekiny światowego piractwa pokładają się ze śmiechu...

Avatar
Tuxencja (niezalogowany) | 12.08.2011 17:46#24

Youtube,serwisy społecznościowe,ogólnie internet schodzi na p....

Avatar
AZ (niezalogowany) | 12.08.2011 18:23#25

Co jedni nazywają piractwem internetowym, inni określają łamaniem monopolu informacyjnego amerykańskich korporacji.

Avatar
Makaveli The Don (niezalogowany) | 12.08.2011 18:34#26

Nie lepiej szkołach edukować ???

Avatar
Poplatanie (niezalogowany) | 12.08.2011 19:15#27

Znów poplątanie z pomieszaniem.
Szanowni Panowie i Panie!
Ściąganie muzyki w plikach w mp3 lub podobnych na własny użytek jest w Polsce dozwolone!
Takie prawo obowiązuje w większości krajów Europy.
To, że w USA jest inaczej - trudno, tak bywa.
Dlatego rządzący w USA powołali taką organizację jak RIAA, która może niektórych ludzi gnębić - ale tylko na terytorium USA!
W Polsce obowiązuje polskie prawo, a nie amerykańskie.
Szkoda, że o tym dużo ludzi zapomina - niestety z politykami na czele.
A propos USA -te ich prawo jest bardo wybiórcze.
Gdyż papierową mapę, papierową książkę, gazetę możesz darować lub użyczać osobom w bliskim tobie gronie osób.
A nośników elektronicznych (właśnie mp3, e-booków) już nie!
Jeżeli nie wierzysz - przeczytaj dokładnie licencję.
PS.
Z przykrością zauważam, że podczas publikacji materiałów nt. piractwa wiele zamętu sieją redaktorzy Dobrych Programów - może nieświadomie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
karolkuich | 12.08.2011 19:44#28

No to teraz niech podadzą informację odnośnie wzrostu dochodów artystów w kontekście zdecydowanej walki z piractwem w sieci...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
karolkuich | 12.08.2011 19:44#29

No to teraz niech podadzą informację odnośnie wzrostu dochodów artystów w kontekście zdecydowanej walki z piractwem w sieci...

Avatar
Marcin R. (niezalogowany) | 12.08.2011 20:28#30

O zmniejszeniu piractwa będzie można myśleć, jak będę mógł w Polsce kupić te utwory co mogą ludki z USA. Ostatnio szukałem pewnego albumu i wyszło na to, że musiałbym sprowadzać płytę z zagranicy, bo mp3 oczywiście w Polska się nie da. My tu nie rozumieć taka technika.

Najpierw niech dadzą możliwość zakupu a później nazywają to piractwem.

Flac? Pfff... Wspomnianego wyżej albumu ostatecznie szukałem w necie, ale i tak znalazłem tylko 4 (z kilkunastu) kawałków w 256kb/s a reszta niewiele ponad 128 :/

Avatar
dittoo (niezalogowany) | 12.08.2011 21:13#31

Na dysku mam wiadro mp3, i co z tego? Masowo kupuje płyty, i w znacznej części zespołów które poznałem dzięki mp3 z netu. Kuźba, o co tu chodzi?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 12.08.2011 22:45#32

jasne:) i od razu wszyscy co ściągali na Limewire poszli do sklepów po płyty:) Nie moge normalnie. Taki bajer to chyba stare babcie łapią:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 12.08.2011 22:47#33

a liczby ze swoich badań to i ja moge podać. Mi wyszło, że sprzedaż spadła i to drastycznie aż o 130%. Też to pisał pewien dziennik w Zachodnim Timorze:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GizmoOS | 13.08.2011 1:29#34

Moim zdaniem nie tylko listy należy wysyłać z ostrzeżeniem do piraciarzy ale blokować IP lub typować czarne listy kto pobiera-kradnie lub umieszcza bezprawnie takie pliki.
Taki zestaw wysłać do operatora sieci aby zrobił z tym porządek sam a jak nie to kara duża za straty dla operatora-dostwcy netu i szybko się skończy kombinowanie za free.

Avatar
żubru (niezalogowany) | 13.08.2011 6:32#35

GizmoOS | 13.08.2011 1:29#29
No to zacznij od siebie. Chyba, że masz prawa autorskie do swojego awatara lub też zgodę autora i osoby na zdjęciu do wykorzystywania jego wizerunku.

Avatar
żubru (niezalogowany) | 13.08.2011 6:32#36

GizmoOS | 13.08.2011 1:29#29
No to zacznij od siebie. Chyba, że masz prawa autorskie do swojego awatara lub też zgodę autora i osoby na zdjęciu do wykorzystywania jego wizerunku.

Avatar
@GizmoOS (niezalogowany) | 13.08.2011 7:48#37

Yhyyy... pomyślałeś o serwerach w państwie, gdzie piractwo nie jest zabronione (włączając nawet pornografie dziecięcą) potem transmisja zaszyfrowanych danych do peer'a i dziękujemy, nikt nie wie co jest przesłane, nikt nie ma prawa stanowić co ma robić inne państwo w swoim obrębie, zatem dane o ściągających nie zostaną udostępnione.

Avatar
Gość:-) (niezalogowany) | 13.08.2011 9:41#38

@GizmoOS
Jak ktoś używa auta do nielegalnego interesu to:
"Moim zdaniem nie tylko listy należy wysyłać z ostrzeżeniem do "spryciarza" ale blokować "koła samochodu" lub typować czarne listy "tych klientów nieobsługujemy". Taki zestaw wysłać do "dostawcy paliwa" aby zrobił z tym porządek sam a jak nie to kara duża za straty dla "dostwcy paliwa" i szybko się skończy kombinowanie"
Pozdro

Avatar
Bloom (niezalogowany) | 13.08.2011 10:51#39

@Gość:-),
Takie praktyki w Polsce już mamy. Nie wiem, czy wiesz, ale za przestępstwa związane z akcyzą odpowiada sprzedawca. Ostatnio p. Jaworowicz pokazała handlarzy olejem opałowym, których skazano za to, że ich klienci wlewali taki olej do baku. Jak widać nie ma takiego absurdu, którego nie da się wcielić w życie. Z blokadą kół też się da.... Pewnie by to praktykowano, ale na razie są inne pola nękania społeczeństwa. Gdyby nie było piractwa, kto wie - z braku lepszego zajęcia może blokowali by koła. Kasa musi płynąć.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WODZU | 13.08.2011 12:50#40

@kidler
...jak również *.ape lub *.mpc ale nie o to chodzi. Przyjemnie jest rozpakować płytę, słuchać jej, a później wyciągnąć co jakiś czas z kolekcji płyt :) A gdy chcę posłuchać sieczki włączam jakieś radio internetowe :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
webnull | 13.08.2011 13:44#41

Panowie, dajcie spokój i nie karmcie trolli.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
webnull | 13.08.2011 15:36#42

Wydaje mi się, że będę musiał wyjść przeciwko RIAA i napisać aplikację filtrującą zepsute linki tak aby ich działania nie przeszkadzały pozostałym ludziom ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jackoo73 | 14.08.2011 14:01#43

Nidawno opublikowano wyniki badań, które pokazują, że "piraci" ściągający filmy z internetu częściej od innych kupują też dvd, bluray itd. Poza tym jeśli ktoś nie ma zwyczaju kupować oryginałów, to i tak będzie ściągał mp3, i odwrotnie - jeśli ktoś woli muzykę na płycie, to i tak tą płytę kupi, chociażby po przesłuchaniu jej w mp3 i stwierdzeniu, że warto zainwestować. A piractwa nie da się całkowicie zlikwidować, nie oszukujmy się...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 15.08.2011 16:38#44

To jest żadne zwycięstwo! Zamknęli LieWire, ale FrostWire (jego fork, tj. program oparty na nim) został! Taka siła OPEN SOURCE!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DamianJaneQ | 15.08.2011 21:24#45

Nie mówiąc już o tym, że powstało Pirate LimeWire które krąży na torrentach... :D

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av