Recenzja Sony Tablet S — jak wypadł na tle konkurencji?

04.11.2011 13:21, Autor: Redakcja, Kategoria: News
NewsImage

W naszym labie przetestowaliśmy Sony Tablet S — najnowsze dziecko Sony, kamyczek do ogródka coraz popularniejszego rynku tabletów.

Niedawno Michael Dell dość kontrowersyjnie podsumował, że nie ma czegoś takiego jak rynek tabletów, jest tylko rynek iPada. Trudno się jednak z nim nie zgodzić. iPad 2 wydaje się niekwestionowanym królem tabletów, ale co rusz pojawiają się nowi konkurenci. Na rynku robi się coraz bardziej tłoczno, a każdy kolejny gracz, choć nadal chyba nie potrafi w pełni dorównać tabletowi Apple, jest już jednak coraz bliżej i firma z Cupertino powinna zacząć myśleć nad kolejnymi nowościami. W międzyczasie mamy tablet Sony zbudowany na platformie NVIDIA Tegra 2, z ekranem 9,4" i nietypowym, designerskim wyglądem. Wygląda ciekawie, a jak sprawdza się w praktyce? Na te pytania szczegółowo odpowiadamy w naszej recenzji. Polecamy!

Jednocześnie chcielibyśmy przypomnieć, że w rozbudowanym niedawno dziale lab znajdziecie recenzje m.in. topowego smartfona Nokia N9 z systemem MeeGo, „wszystkomającego” urządzenia wielofunkcyjnego Brother DCP-J925DW, taniego smartfona Nokia 500 z systemem Symbian Anna, potencjalnego iPad killera — tabletu Acer Iconia Tab 500 czy galaktycznego tabletu Samsung Galaxy Tab 10.1.

Zachęcamy ponadto do śledzenia nowego cyklu krótszych recenzji. Ostatnio opisywaliśmy między innymi urządzenia multimedialne Dune HD Smart D1 i Dune HD Lite 53D, monitor Iiyama XB2472HD, niewielki tablet BlackBerry Playbook czy drukarkę HP PhotoSmart 5510.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (65)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sunbeam96 | 04.11.2011 13:56#1

Iconia Tab lepsza. Potencjał dobry, ale Sony popsuło produkt.
Gdyby były chociaż HDMI i USB host...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hmmkot | 04.11.2011 14:12#2

do redakcji - proszę by ściągnąć dowolna gazetę zeskanowaną do pdf (zeskanowany do normalnego formatu pdf - nie musi być to najnowsze wydanie Pani domu itd) albo zrobić samemu (skan np gazet formatu marie clare (chyba b5) lub cd action(a4)) i otwierać ten pdf (załóżmy, że w pdf reader) na testowanych tabletach i zrobić zrzuty jak wygląda czcionka na paru kartkach i czy daje się to czytać. Jakby nie patrzeć dla niektórych jest to seans tabletu, a w sklepach nie zawsze jest możliwość otwierania swoich rzeczy z karty sd.

Ostatnio widziałem dwa różne pdf i na acerze wyglądało to koszmarnie natomiast na ww. sonym bardzo znośnie (tylko niestety dwa różne pdf)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pawelllek | 04.11.2011 14:18#3

@hmmkot to zależy od czcionek zainstalowanych. Możesz sobie dograć inne z netu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Docent (redakcja) | 04.11.2011 14:22#4

@hmmkot:

Kupowanie gazet i ich skanowanie do PDF by potem czytać je na tablecie jest dość karkołomnym zajęciem... Mimo wszystko nie wydaje mi się, aby taki był sens tego urządzenia ;)

Avatar
Gość niedzielny (niezalogowany) | 04.11.2011 14:23#5

Doskonały pomysł @hmmkot. Kupić tradycyjną gazetę, skanować ją, wgrać na tablet i dopiero wtedy czytać. Boże jedyny jeśli to czytasz ukaż tego czytelnika, bo bluźni!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hivonzooo | 04.11.2011 14:31#6

Recenzja pisana przez apple ciote chyba na kolanie. Autor oczywiscie nie wspomnial o idealnym odwzorowaniu czerni w ekranie, dzieki czemu czcionka w pdfach jest czarna a nie szara. Tablet wytrztmuje 8h na baterii, wiec skad u autora recenzji wziela sie ta 6. Brak informacji o DLNA rowniez jest nie do wybaczenia - narzekacie na brak hdmi, choc sony ma napokladzie cos lepszego. Absurd. Jak juz wspominalem, nie ma co porownywac ipada do tabletu sony, bo poprostu sony... jest lepsze. Lepszy ekran, wiecej funkcji, doskonaly aparat jak na tablet, idealna czern. Swiat sie na ipadzie nie konczy,i dodatkowo redaktor powinien byc bezstronny, bo teksty w stylu "apple ma to, sony nie ma tego" jest jednym slowem chore, tym bardziej biorac pod uwage ze autor w droga strone nie stosuje tych argumentow.

Avatar
MichalKz (niezalogowany) | 04.11.2011 14:37#7

@hivonzooo A bo najlepiej jeśli wypowie się ktoś kto rzeczywiście miał ipada w rękach trochę dłużej niż godzinę. Mi trzymanie tego soniacza zbrzydło po dwóch minutach. Nie będę się rozpisywał czemu. Jestem użytkownikiem iPada i przy nim sony to gniot. Taka prawda niestety, albo stety.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bartek46op | 04.11.2011 14:56#8

@hivonzooo
Hej fanboju, porównanie do iPada jest słuszne (i nie tylko dobreprogramy tak robi, tak robią wszystkie liczące się portale) bo to on był pierwszy i wszyscy chcą prześcignąć iPada mianując się "iPad killerem".

IMHO tablet Sony nie zostanie doceniony i firma będzie tylko na tym tracić jak HTC na swoim wynalazku który swego czasu schodził na BestBuy po bardzo śmiesznych cenach byleby tylko coś sprzedać.. Nigdzie o tablecie Sony nie słychać w przeciwieństwie do iPada, Galaxy Taba oraz Asusa Transformersa.. marketing leży.

Avatar
rybkn2o (niezalogowany) | 04.11.2011 15:04#9

@bartek46op: iPad to tylko ponad 80% rynku tabletów, więc nie ma co do niego porównywać. :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Krogulec (redakcja) | 04.11.2011 15:11#10

@bartek46op: Jak to leży, reklamuje go przecież sam Maciej Zień ;P Czy to nie jest dla Ciebie wystarczająca rekomendacja? ;P
http://vaioblog.pl/aktualnosci/maciej-zien-i-tablet-s-na-paryskim-tygodniu-mody
http://www.fashionnow.pl/na-wiecie/115,11,5880,sony-tablet-s-na-prezentacji-kole...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hmmkot | 04.11.2011 15:25#11

docent:
ale nie ważne czy karkołomnym czy nie (ścięcie grzbietu, wrzucenie na ksero z podajnikiem automatycznym, zeskanowanie do pdf zajmuje dosłownie jakieś 3 min, gdzie 1 min to kawa), dlatego poprosiłem o ściągnięcie - są np. katalogi produktów wędkarskich za darmo w pdf (mniej więcej dobrze obrazować będą gazety - ta sama wielkość czcionek oraz "waga" pliku) lub "wirtualne modelarstwo" i sporo osób to czyta albo zastanawia się nad czytaniem tego na tabletach (ja na podróż wolę zeskanować parę gazet i je na razie na netbooku czytać niż normalnie, bo mniej to miejsca zajmuje - chociaż, ze względu na wielkość (lub kształt), długość pracy na baterii to właśnie tablety byłby bardziej logiczne)

jeszcze raz podkreślam w recenzjach brakuje najważniejszych rzeczy, bo po co 30 odmian klawiatur na screenach w każdym teście, skoro wszystkie wyglądają podobnie, albo można sobie ściągnąć inne po zakupie (białe, czarne, polskie lub polskie), po co zrzut strony "dobre programy" (jakoś znaczącej różnicy nie widać nigdy na żadnym tablecie)

a co do sensu - skoro tablet za około 2tyś. zł w kształcie książki nie pozwala w miarę komfortowo przeglądać dokumentów (gazet "lub czasopismo") na łóżku, to fakt ja nie widzę sensu w kupowaniu tego nawet za 100zł, a już najmniejszego sensu nie ma pisanie recenzji - katalog wędkarski, pstryk aparatem na zbliżeniu czcionki w dwóch wybranych miejscach i na całości (poziomo lub pionowo) i od razu widać, który ma lepszy ekran, które proporcje będą komuś lepsze albo rozdzielczość itd

Avatar
rybakuja (niezalogowany) | 04.11.2011 15:36#12

@bartek46op Htc flayer za niskie ceny? haha problemem tabletu htc była cena która nawet w tej chwili jest strasznie wysoka. Pomyliło ci się chyba z tabletem od hp :) Który był za grosze sprzedawany. Jednak jeśli chcesz się spierać to podeślij mi linka chętnie kupię.

Co do sony tabletu widziałem miałem w dłoni. Wolę własnego rozklekotanego asusa transformera:) Strasznie nie podoba mi się grubość i to że jest taki krzywy:D

Co do porównań do ipada2. To sprzętowo obecna generacja tabletów spokojnie mu dorównuje w wielu aspektach przebija. Ale honeycomb ssie sporo czasu mam tablet z tym systemem bawiłem się innymi tabsami więc wiem co mówię. Koszmarne spowolnienia na takich prockach! Byki, przeglądarka wywala do pulpitu podczas przeglądania strony kwejk :P tragedia. Czekam na 4.0 oby zamiast graficznych ficzerów naprawili byki i poprawili szybkość działania:)

Avatar
Prośba historyka (niezalogowany) | 04.11.2011 16:45#13

Rozumiem w pełni postulat @hmmkot. Sam mam do czynienia z podobną sytuacją. Nie chodzi tu o gazety. Będąc człowiekiem nauki (naukowiec, to brzmi dumnie) mam do czynienia z całą masą zeskanowanych książek i zapisanych do pliku PDF lub DJVU (Wielkopolska Biblioteka Cyfrowa, Kujawsko-pomorska BC i inne). Do tego dochodzi możliwość kserowania artykułów z prasy naukowej przy jednoczesnym zapisie do PDF-a (usługa 10 gr / str). Dysponuję zatem ogromną biblioteką cyfrową, którą czytam regularnie. Dlatego też uważam iż pytanie jest "nie od czapy".
Przy okazji, jeśli można, proszę w przyszłości o test czytników z e-papierem. A najlepiej testy porównawcze: Kindle, Onyx Boox, Prestigio, etc. Interesują mnie bardzo z wyżej podanego powodu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tores1977 | 04.11.2011 16:51#14

@hmmkot
Masz pojęcie o czym piszesz? Ogarnij troszkę temat i zobacz jak wyglądają gazety na iPada na przykład, a nie siej farmazonów o skanowaniu :D Przyprawisz kogoś o zawał i po co Ci to, skanowana gazeta ma taki sens jak przewijarka do CD

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zomo_prl | 04.11.2011 17:01#15

bateria to jakiś żart od SONY...
tablet i 6h? to zaprzeczenie idei tabletu, który ma trzymać długo na baterii.
Poza tym tablet sony jest fajny moim zdaniem, cena jak na sony niezła (choć widać, że przyoszczędzili na baterii by dorównać samsungowi ceną), wykonanie też.

W tablecie SONY bardzo mi się podoba styl androida i aplikacji od SONY, który jest bardzo ładny i czytelny.

a na pytanie: "widzieliście kogoś robiącego zdjęcia tabletem?"
odpowiwm tak: sam robię zdjęcia tabletem, tyle, że trochę mniejszym bo 7" samsung Galaxy Tab.
Zamiast pisać, pstryknę zdjęcie jakiejś informacji i gotowe.
Mimo 3.2 mpx wychodzą całkiem ładne.
Dobrze, że dali 5mpx aparat mimo że robienie zdjęć 10" "aparatem" pewie nie jest super wygodne ale jednak mamy ten aparat i może się do przydać, lepiej ,że jest jak miało by go nie być...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zomo_prl | 04.11.2011 17:05#16

a co do niepełnego tłumaczenia: to faktycznie trochę głupio ale z drugiej strony to dzięki temu tablet jest szybciej dostępny w PL, pewnie następny update poprawi braki w spolszczeniu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 04.11.2011 19:35#17

z tym skanowaniem gazet to chodzi o to że ludzie wrzucają na fora skany książek, czasopism, chodzi żeby to je odtwarzać, a nie swoje skanować :)
i np chip i pcworld wrzucają całe roczniki swoim gazet (i są to skany w pdf) i na takim czytniku właśnie można by je wygodnie przeglądać

i chodzi o porównanie gazetka vs skan na tablecie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 04.11.2011 19:35#18

z tym skanowaniem gazet to chodzi o to że ludzie wrzucają na fora skany książek, czasopism, chodzi żeby to je odtwarzać, a nie swoje skanować :)
i np chip i pcworld wrzucają całe roczniki swoim gazet (i są to skany w pdf) i na takim czytniku właśnie można by je wygodnie przeglądać

i chodzi o porównanie gazetka vs skan na tablecie

Avatar
Ziben13 (niezalogowany) | 04.11.2011 19:37#19

@tores1977
Koledze chodzi o jakoś wyświetlanego tekstu, przykład ze skanowaniem nie trafiony ale juz wyświetlanie i porównywanie PDF jest według mnie sensowne bo tablet to narzędzie w dużej mierze do tego! Więc nie rozumiem czemu próbujesz ośmieszyć prośbe czytelnika o tescik pod którym podpisuje się juz kilka osób!

Sam miałem do czynienia z IPadem i powiem że po wstępnym szale, zachwycie, podniecie... pozostało mi używanie tego urzadzenia jako e-gazety czy przeglądarki! Idea jest taka że ma być to używane w domu, w łóżku i w 90% do tego... CZYTANIA! Tak, tak!
Wiadomo nie jest to produkt Amazonu ale dalej popieram prośbe hmmkota!
Sam niestety nie doceniłem "walorów" produktu Apple... według mnie cena nie równa się przydatności/funkcjonaloności! Miałem do czynienia z tabletami HTC,HP,Acer i dokładnie ten sam problem... Jeżeli jednak "cudo" SONY ma takie problemy z bakteriom... to odrazu odpuszcze sobie szukanie i "testowanie" tej zabawki...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
panoramix88 | 04.11.2011 20:05#20

Przyznam że wygląd tabletu jest ciekawy. Sony pewnie przestraszyło się firmy Apple i postanowiło nadać urządzeniu nowatorski kształt :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hmmkot | 04.11.2011 22:14#21

tores1977 - a ja mam sporo wędkarskich gazet oraz komputerowych (nie mówię tez o pewnych dokumentacjach technicznych) w wersji papierowej - w papierze zajmuję to masę miejsca dlatego mam to w pdf zeskanowane - zawsze pod ręką - przepraszam jeśli kogoś uraziłem, że od urządzenia za taką kasę wymagam odrobiny więcej niż rząd ikonek systemowych i mazania palcem na stronie www

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hmmkot | 04.11.2011 22:17#22

... jeszcze jedno wspomniałem o zeskanowaniu dowolnej gazety bo to najlepiej odzwierciedla przykładowy dokument (jeśli koniecznie ktoś upiera się by nie ściągnąć czegokolwiek), a sam argument o gazetach na ipada to nieporozumienie... bo nie o takich gazetach mówimy (niech będzie, że mówimy o magazynach)

a chodzi mi tylko o to, że skoro ma się urządzenie to warto jednak pokazać coś więcej niż to co każdy głupi potrafi zobaczyć na youtube albo w prospekcje reklamowym (a niestety dobrego obrazu i czytelności czcionek w yt się nie uświadczy)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart132 | 04.11.2011 23:17#23

Jeżeli chcecie przetestować jak miło poczytać sobie gazetę na Tablet S (czy innym androidowym tablecie) to polecam aplikację Wprostu. Numery aktualne i za darmo.

@sunbeam96 Host jest dostepny po zastosowaniu przejściówki na USB (tj na zwykłe wejście USB).

@panoramix88 Sony jest na tyle innowacyjną firmą, że nie musi kopiować wyglądu produktów konkurencji. To przeważnie jego kopiują (np. patrz klawiatura w Apple).

Avatar
Applefobia (niezalogowany) | 05.11.2011 0:01#24

@Krogulec - Sony tablet to jedyny tablet używany w programach typu talent Show - warto zobaczyć jak piszą ludzie co się znają na tabletach
http://tablet-online.pl/2011/10/29/android/tablety-w-the-voice-of-poland-wraz-z-.../

@Wojciech Kowasz (Docent) po twojej recenzji muszę powiedzieć że jesteś przeciętnym redaktorem.

1. Porównaj sobie ekran do Ipada szczególnie czerń na Twoim jest fioletowa, weź sobie zdjęcia albo potestuj programami do kolorów ipad bije aż na niebiesko szczególnie przy białym widać jak w zimny kolor wchodzi jak ekrany w emachines firmy której tablet testowałeś ostatnio:D

2. Brak HDMI ? A testowałeś rzucanie lepsze niż masz na ipadzie z przystawką appleTV bo tu trzeba dokupić do każdego obiornika a tam podpowiada CI jaki obiornik jest w pobliżu, prowadzę prezentację na Tablecie Sony podłączoną przez małego boxa od Sony i mam tą zaletę nad twoją iconią czy ipadem że robie to bezprzewodowo chodząc po sali.

3. Jest to najbardziej zrobionia recenzja na odwal się jaką spotkałem do tego tabletu a czytam każdą jaka pojawiła się w naszych portalach.

3. Wykonanie podobne jak samsung złap sobie 10.1 z dwóch stron i zobacz jak łądnie skrzypi pod minimalnym naciskiem, to jest masakra, dla wielu osób materiał aluminium nie jest wskazany do ciągłego trzymała w dłoni.

4. Właśnie stawiać obok ipada możesz samsunga bo jest jego kopią, a zobacz Sony zawsze komunikowało że jego celem jest rynek Androida może Sony tablet to alternatywa dla ipada ? I co wtedy cały tekst szlak wziął bo pisany jest nieobiektywnie : :p

5. Polecam najpierw przeczytać inne recenzje dowiedzieć się co to jest quriocity, quick view, zobaczyć jak tablet został zaprojektowany od środka, co znaczy przeniesiony środek ciężkości, dowiedzieć się co to jest host usb i przekonać się że jest dostępny w tym modelu. Polecam zobaczyć jak działa pilot bo jest na jego temat 1 linijka a autor sugeruje zaraz pilota po wifi że jest wszędzie za free a nie raczył wspominieć żę pilot po irDa to rozwiązanie którego nie ma nigdzie i mają mniejsza funkcję piloty logitecha za 1600 zl z wyświetlaczem a tu za 399 dostaję tablet jakby ktoś potrzebował pilota bo ma dużo urządzeń to genialna opcja, nie bo po co :D, Warto doczytać że co to jest Playstation Suite i na czym polega silnik SDK dla PSP Vita i Xperia Play oraz Sony Tablet S czyli nowe gry nie tylko te z pS1 będą na tablet SOny.

Ktoś jeszcze pisał że trzymał tablet ja noszę go od kilku miesięcy i używałęm ipada 1 ale do czytania ebooków sprawdza się o wiele lepiej w pociągu np. i pracuje te 8h mi do czytania książek ponad 8:15 jest w stanie wyciągnąć.

Wolę przez 8 godzin wygodnie trzymać tablet niż przez 9 godzin się użerać i wstydzić że mam podróbę ogryzka bo kupiłem jakiś szajs... więc jeśli nie chcesz mieć ipada bo nie ludzisz jak ktoś wraz z ios5 zabiera Ci poand 8 funkcji ktore uwielbiales w ios4 i wkurza cię że twój produkt nie jest twój to weź co innego ja dlatego wziołem soniacza.

Co najśmieszniejsze ogryzkowi nikt za to włamu nie zrobił że coś dają a poźniej zabierają a po soniaczu nie zostawili suchej nitki to co najmniej neisprawiedliwe. hmm na razie Anonymous atakują facebooka 5.11 podobo więc później trzeba im apple store podrzucić w kolejce :D

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 05.11.2011 16:04#25

@Applefobia - czy fakt, że tablet sony jest używany w programach typu talent show, jest jakimś dowodem na jego wyjątkowość? Raczej jest dowodem na to, że Sony po prostu, wymyśliło sobie taki sposób reklamy a do tego mają na to kasę. Nic więcej. Chyba, że piszesz o jakimś show z talentami technologicznymi, które to talenty same sobie wybrały tablety?

Avatar
as_shark (niezalogowany) | 05.11.2011 23:31#26

a powiedzcie mi co autor miał na myśli pisząc "jest też slot na karty pamięci SD/SDHC (niestety nie da się przechowywać danych na karcie, służy ona wyłącznie do kopiowania plików z i do pamięci wewnętrznej...)". Czyli nie będe mógł np. oglądać zdjęć lub filmów z karty?
Czy warto dokładać 300PLN do wersji 32MB? trochę droga jak na to 16MB

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Docent (redakcja) | 06.11.2011 11:03#27

@Applefobia:

Co do tabletów w telewizji, to jak już ktoś napisał, tzw. lokowanie produktu średnio nadaje się jako argument w dyskusji. Równie dobrze mogę Cię spytać, czy widziałeś, jak w niemal wszystkich serialach amerykańskich pracują na MacBookach ;) Jako pracownik Sony powinieneś trochę się w tym orientować.

Do rzeczy:

Sony Tablet S nie jest pierwszym i nie ostatnim urządzeniem, które potrafi zamienić się w serwer DLNA i rzucać na "usieciowiony" telewizor zdjęcia albo filmy. Na Androida, jak i iOS są tony aplikacji które robią dokładnie to samo - nie trzeba mieć całego wielkiego tabletu, film na telewizor można rzucić nawet ze smartfona. Równie dobrze mógłbym wytknąć w recenzji, że Sony Tablet S nie posiada żadnego pakietu biurowego - ale nie zrobiłem tego, bo to byłby absurd. W ciągu minuty można bowiem zainstalować dowolny darmowy pakiet z Android Marketu. Bezprzewodowe prezentacje na iPadzie 2 przy pomocy AirPlay Mirroring, "podłączone przez małego boxa" od Apple, też nie stanowią problemu.

Wykonanie tak zachwalane przez Ciebie niestety nie przekonuje mnie, nie lubię plastików. Dyskutowaliśmy o tym w redakcji i większość się ze mną zgodziła (choć przyznaję że nie wszyscy - kwestia gustu). Co do tego, że Sony Tablet S jest alternatywą wobec iPada - nie wątpię, ale jak widać niestety oferuje nieco mniej za praktycznie tyle samo pieniędzy. To, że jest pilot na podczerwień jest faktycznie unikatowe i podkreśliłem to w recenzji - nie wydaje mi się jednak, aby był to selling point tabletu, coś dla czego warto poświęcić kilka innych ważnych rzeczy (słaba bateria, nie najlepiej podświetlony ekran, plastikowa obudowa).

A tak z innej beczki, cóż to za osiem funkcji w iOS 4, które ponoć tak uwielbiałem? ;)

@as_shark:

Dokładnie, nie można odtwarzać danych z karty, trzeba najpierw przekopiować je do pamięci wewnętrznej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sulimir | 06.11.2011 17:11#28

"widzieliście kogoś robiącego zdjęcia tabletem?" - co do tego to bym polemizował. ostatnio widziałem nieraz osoby korzystające z tabletu do robienia zdjęć (nawet w Istanbule koreańczycy widokówki sobie pstrykali)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zomo_prl | 07.11.2011 0:01#29

@Docent odnośnie braku office:
dla mnie to jest informacja, może nie na minus ale warta zauważenia bo inne tablety mają office i jest to przydatne, ja mam na swoim SGT wgrany przez samsung ThinkFreeOffice w pełnej wersji z T9, która jest płatna (Free tylko odczyt) i wspiera najnowszy format MSO2007-10, dzięki czemu dokumenty można łatwo otworzyć na PC.

Avatar
popr (niezalogowany) | 07.11.2011 19:42#30

Panie autor, co to jest aspekt? Proszę zajrzeć do słownika i sprawdzić co to jest aspect lub aspect ratio.
Dobrze, że w artykule nie ma wertykalności ani horyzontalności i temu podobnych nowotworów językowych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pain3hp | 09.11.2011 18:14#31

ja sie ostatnio bawiłem ipadem w saturnie i robiłem zdjęcia ludziom i zapisywałem, zabawa była przednia, stworzyłem tam całkiem fajną galerię :D

Avatar
Czytelnik dobreprogramy (niezalogowany) | 09.11.2011 23:58#32

Przepraszam jest to jedna z najgorszych recenzji jakie czytałem
naprawdę zgodzę się z którymś z poprzednich użytkowników
Recenzja odwalona na odpier****
i dzięki temu poszedłem sprawdzić ten tablet i zaprzeczał większości negatywnych odczuć tutaj przez redaktora tej recenzji.
Moim zdaniem popatrz na to wchodzisz do marketu widzisz tablety z androiidem( nie mowie o IPadzie - bo to jest taka bajka ze klient po niego przychodzi i szczerze nie chce go) i w tym momencie mam 10 Tabletów do wyboru na androidzie i co ? i szczerze spośród tych wszystkich przekonał mnie właśnie SONY Tablet S ! nie kierował bym się tutaj recenzją Redaktora
i sprawdziłem czy mogę mieć na karcie swoje dane i z niej Odtwierać nie ma żadnego problemu w 3.2 jest tzw Menadzer plików i spokojnie można otwierac dane z karty
Redaktor wogole nie sprawdził a nakładka na adroida różni się znacznie !! Najpierw przetestuj dobrze Tablet a później pisz bo co to za redaktor jak pisze tylko ze to mus sie nie podoba i to ! co to za recenzja? zwroc uwage na to i na to ! a nie odrazu piszesz negatywnie i szczerze mowiac gdybym sam nie poszedł do marketu i nie sprawdził twoich informacji bym nie kupił tego Tabletu!! Po sprawdzeniu tego w markecie myślę, że moim pierwszym wyborem na androidzie byłby właśnie SONY Tablet S

Avatar
robiz (niezalogowany) | 10.11.2011 9:26#33

Wczoraj po raz pierwszy odpaliłem swój tablet sony s. Wpakowałem kartę z aparatu i.... zdjęcia otwierałem z karty. Na kartę zapisałem dwa pdf-y (e wydanie gazety i instrukcja obsługi tabletu) i też otwierałem z karty! No to jak jest?

Avatar
Applefobia (niezalogowany) | 11.11.2011 16:06#34

@Docent - myślę że swoim ostatnim akapitem z tekstem "dokładnie tak nie można odtwarzać danych z karty... " doskonale udowodniłeś ile warta jest ta recenzja dlatego oszczędzę Ci tłumaczenia czym się różni "throw" w tablecie sony od tysiąca appek dostępnych w markecie.


Oczywiście że MOŻNA opalać filmy, muzykę pliki z karty , czytać książki, niestety @Docent jest tak zauroczony swoim ipadem że powinien pisać tylko jego recenzje :p

O VoP to nie żaden argument za przekonaniem do produktu, czytajcie uważnie do odpowiedz dla @ Krogulca który szydzi z Zienia, a jak widać temu tabletowi nie brakuje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hivonzooo | 11.11.2011 20:28#35

Panowie, ale jak można chcieć rzetelnej recenzji od kogoś, kto jest wielbicielem sprzętu które nic nie ma :) Bo jak można nazwać iPada, który nie ma żadnych wejść/wyjść, brak mu kompletnie wszystkiego, aparat do dupy, bebechy już nie najświeższe i rozpada się po upływie gwarancji, a broni się tylko i wyłącznie ekranem. Lecz dostał ocenę niemalże maksymalną.

To jest chyba jakiś kompleks, założę się że recka pisana pewnie na macbooku w starbucks'ie :)


Przy Sony nie ma kompletnie znaczenia czy produkt jest z papieru, kartonu, plastiku czy złota - zawsze będzie idealnie spasowany, wytrzymały i trwały. Śmieszy mnie również pisanie o innowacyjności apple'a. Przy Sony Apple to taka trochę popierdółka, bo jak można wogóle porównywać apple do właściciela niemalże wszystkich popularnych technologii stosowanych w IT? Począwszy od Walkmana a skończywszy na BD.

Avatar
użytkownik tabletów (niezalogowany) | 12.11.2011 2:35#36

W najnowszej historii tabletów były dwa przełomowe momenty. Pierwszym z nich było pojawienie się iPada. To pozwoliło tabletom zaistnieć w świadomości szerokiego grona konsumentów. Tablet zaczął zaglądać pod strzechy. A jaki był drugi moment przełomowy? To nie iPad2 – to tylko lepsze podzespoły, ale filozofia ta sama co jedynka (po prostu świetna ewolucja produktu Apple). To nie Motorola Xoom, czy Galaxy Tab -bo to produkty pozycjonowane jako iPad-killery (przynajmniej na początku), które walczą głównie na „bebechy” (kolejne tegry, ramy, piksele to ważne, ale nie przełomowe). To może Transformer z klawiaturą był drugim przełomem w tabletowej (r)ewolucji? Już bliżej, ale i... dalej. Bliżej przełomu, bo Transformer „oswoił” fizyczną klawiaturę. Lecz jednocześnie klawiatura oddala od pierwotnej koncepcji tabletu (zbliża ponownie do m.in. netboków), stąd nie jest przełomem. Co w takim razie jest tym drugim przełomem? Tablet Sony S i jego mega innowacyjny w swej prostocie pomysł na „dizajn” (zgięta gazeta, łezka). To prawdziwy przełom. Nareszcie można trzmać bez zmęczenia tablet > 8 cali. Konkurencja jest zwyczajnie za ciężka albo co najwyżej porównywalna w gramach. Lecz już nie w ergonomii. „Dizajn” otwartej książki czyni cuda. Nie ma efektu zmęczonej ręki :). Ponadto dzięki nowatorskiemu profilowi Tablet S leży przed nami pod kątem (jeśli go położymy), co znacznie ułatwia np. pisanie na wirtualnej klawiaturze. Tego nie ma konkurencja. I to „dizajn” jest prawdziwym przełomem. A, nie licytacja na lepsze bebechy. Aż dziw, że tak mało poświęca się uwagi kształtowi Tabletu S. Gdyby zrobił to Apple już widzę, co by się działo...:) Moim zdaniem Sony wytyczył nową jakość dla tabletów > 8 cali. I za to wielki szacun oraz za odwagę. Ale to co opisałem doceni ktoś kto używa tabletów, a nie tylko je ogląda.
Plastik gorszy od aluminium? Jedynie dla gadżeciarzy (kompleks metalowej miski, czy jak?).

Avatar
TinyTimmy (niezalogowany) | 16.11.2011 23:08#37

No siemanko bojsi. Jak u Was leci ? Właśnie dwa tygodnie temu kupiłem sobie, (wracając z pracy) wymuskanego, cacy Soniaczka. Przyszedłem do domku, rozpakowałem i poszedłem się przebrać a w tym czasie moja słodka żonka (kochane słoneczko) postawiła mi na nim patlnię z pysznym jedzonkiem i cóż, klops - patelnia przywarła do tworzywa. Szkoda - patelnia i Soniaczek do wyrzucenia. Ale co tam, raz się żyje poszedłem do Vobisu i kupiolem drugiego. Ekscytująca maszynka, cieszyłem się nim tylko parę dni, gdyż niebawem (ach ten mój pech) wylałem na niego przypadkiem pół szklanki Jacka Danielsa i d... blada - ekranik zmatowiał, teraz słabo się czyta :(

Avatar
robiz (niezalogowany) | 17.11.2011 9:30#38

TinyTimmy. Bardzo zabawne. Ale wiesz co ty uważaj bo jak wylejesz mniej szlachetny trunek na swojego (zapewne nowego) laptopa to nawet teściowa Ci nie pomoże. Ale co tam kupisz sobie nowego. Raz się żyje.

Avatar
popr (niezalogowany) | 19.11.2011 19:30#39

Świetny pomysł z patelnią, co prawda nie mam żadnego ajpada, ale laptop też się nada (tak myślę). Ciekawe tylko czy ktoś w domu się zdecyduje na taki krok? Ale mam dla YinyTimmy radę: kup sobie jakiegoś pancerniaczka w obudowie tytanowej i spróbuj jajka usmażyć na takim cacuszku. Zapewne będą wyśmienite.

Avatar
Waluś2011 (niezalogowany) | 20.11.2011 22:36#40

Do "użytkownika tabletów". Czego Ty się Kolego nałykałeś, że takie banialuki wypisujesz? Sony S jest tak przełomowy jak kolejna opona Dębicy. Miałem okazję obejrzeć i pobawić się tym tabletem w MediaMarkt i wydaje mi się, że więcej przełomowości jest w ekspresie do kawy Bosh Tassimo niż w tym tablecie. Po pierwsze to jest kolejny tablet z Androidem 3.X, który niczym, ale to kompletnie niczym nie wyróźnia się spośród innych tabletów z tym systemem. Ups, przepraszam - ma obudowę w kształcie klina. Czy ona jest piękna czy brzydka, zależy to od napalonego lub rozczarowanego klienta. Natomiast, aby w pełni odnieść się do tabletu Sony należy napisać o dwóch istotnych rzeczach na jej temat. Po pierwsze obudowa w najgrubszym miejscu ma aż 2 cm. No wybaczcie, ale w dobie tabletów o grubości 8.6 mm (Galaxy 10.1) czy innego Acera lub XOOMa, które mają grubość ok. 14 mm, to chyba troszkę dużo? I nie przekona mnie tłumaczenie, że na tablecie się wtedy piszę, bo tablet to urządzenie przede wszystkim mobilne i nadzwyczaj rzadko opiera się go na stoliku. Poza tym nawet gdyby jednak miało to jakieś istotne znaczenie, to przecież nie od dziś istnieją etui na tablety, które zapewniają podparcie podobne do oferowanego przez soniaka. Druga sprawa to wielkość ekranu. Rozmiar 9.4" w połączeniu z rozdzielczością 1280x800 powoduje, że wyświetlana treść jest jakby odrobinę za mała do czytania. Trudniej jest również trafić palcem w link na ekranie. Owszem, zawsze można powiedzieć, że "się da". Ale ja wiem jedno - różnica jest odczuwalna względem ekranu 10.1 i np. mi wcale nie było łatwo czytać tekst na wyciągnięcie ugiętego ramienia. Musiałem wytężać wzrok, a na obydwu oczach mam wadę 0.0 czyli jej nie mam. W mojej ocenie ten tablet kompletnie niczego nowego nie wnosi, a jeśli chodzi o DLNA czy sterowanie RTV, wybacz ale za 3 miesiące będzie to mieć każdy chińczyk jeśli tylko obejdą patenty. Kończąc ten wywód dodam jeszcze jedno. Obecny android 3.X to jeden wielki eksperyment z mizernymi, zaledwie działającymi poprawnie aplikacjami, a sklep Android Market to kopalnia niepotrzebnego oprogramowania. Może jedynie 0,5% aplikacji do czegoś się przydaje. Ale jako użytkownik taba z honeycombem czekam cierpliwe na lepsze czasy

Avatar
robiz (niezalogowany) | 21.11.2011 9:45#41

Waluś ja przyznaję Ci sporo racji, że tablet sony s nie jest epokowym odkryciem ale coś mi się wydaje, że dla ciebie najważniejsza okazała się grubośc. To jak dla wielu facetów wielkość członka ma znaczenie (upss..) Pisz o faktach. Sterowanie RTV ma tylko ten tablet (dla mnie to było bardzo ważne!) i kropka. Działa to wzorcowo (jak dla mnie) bo jak dobrze sobie to zaprogramuje to na jednym ekranie mogę mieć obsługę np. TV i tunera satelitarnego i to z nagrywaniem. Czy chińczycy to zrobią czy nie to nie wiadomo. Czytanie nie sprawia mi problemów choc mam -1,5 bo łatwo fragmenty dokumentów pdf powiększyć. Co do oprogramowania dynamika jest duża. Zobacz w jakim tempie są aktualizacje tego oprogramowania. Będzie lepiej.

Avatar
Waluś2011 (niezalogowany) | 21.11.2011 18:27#42

Drogi robiz. Jestem zdania, że tablet powinien być jak najcieńszy i poręczny. Sony ma pewne elementy innowacyjności, ale tkwi ona jedynie w oprogramowaniu. Jeśli mu się bliżej przyjrzeć, to poza obudową w kształcie klina nie wiele jest w nim zaskakujących cech. Natomiast trzeba przyznać, że interfejs pracuje bardzo płynnie. Najpłynniej spośród wszystkich tabletowych androidów.

Avatar
użytkownik tabletów (niezalogowany) | 21.11.2011 21:56#43

@Waluś2011
(...)Do "użytkownika tabletów". Czego Ty się Kolego nałykałeś, że takie banialuki wypisujesz? (...)
Kulturalnie też można wymieniać opinie.

(...)Po pierwsze to jest kolejny tablet z Androidem 3.X, który niczym, ale to kompletnie niczym nie wyróźnia się spośród innych tabletów z tym systemem.(...)
Wspominasz o systemie kilka razy. Napisałem, że to nie o tegry i piksele chodzi…

(...)Ups, przepraszam - ma obudowę w kształcie klina.(...)
Bingo. Przed pojawieniem się Sony S, królowała opinia, że nie da się inaczej zaprojektować kształtu tabletów niż tak jak uczynił Apple (na marginesie, gdyby iPad1 debiutował w kształcie łezki, byłoby to teraz normą :). Jak ważny jest „dizajn”? Poczytaj m.in. o pozwach Apple wobec Samsunga (blokowanie debiutu Taba 10.1 w Europie za… w-y-g-l-ą-d).
Co do mobilności tabletów. Nie można rozumieć jej tak dosłownie (wąsko). Mobilność to nie tylko możliwość zabrania urządzenia na wypad za miasto, czy na wakacje. Mobilność to także poręczność, łatwość w użytkowaniu w domu. Zaryzykuję twierdzenie, że równie często (o ile nie częściej) korzystamy z tabletów na tzw. kanapie, a nie w autobusie. Stąd o wiele częściej tablet ląduje na kolanach albo stoliku. I wówczas Sony S sprawdza się naprawdę dobrze.
Co do grubości inni już to podsumowali dość wyraziście. Reszta Twojego opisu to subiektywne odczucia. Nie ma monopolu na prawdę, jak i jednego najlepszego tabletu. Ale nie zmienia to faktu, że Sony S to powiew świeżości we wzornictwie. I tylko na to starałem się zwrócić uwagę. I trzeba docenić ruch Sony. Nie według subiektywnych preferencji, a jako użytkownik/obserwator/komentator rynku tabletów.
Pokładasz nadzieje w chinolach. Naprawdę uważasz, że ich soft a`la „honicombo”, czy „jakość” wykonania nie różni się od markowych tabów? Z tej perspektywy masz rację, że chindroid 3.X to jeden wielki eksperyment... Na oryginałach działa to znaczie lepiej :)

Avatar
robiz (niezalogowany) | 22.11.2011 8:25#44

Dziękuje za odpowiedz. piszesz: Sony ma pewne elementy innowacyjności, ale tkwi ona jedynie w oprogramowaniu. Tylko w oprogramowaniu??? Moim zdanie poza jakością wykonania i matrycy to najważniejsza cecha tabletu. Wczoraj w ręku miałem samsunga tam nadal jest android 3.0. A w sony mamy już drugą aktualizacje co nastraja optymizmem, że ktoś pracuje nad poprawkami i będą kolejne. Żywię również nadzieję, że aplikacje np. dotyczące DLNA też będą poprawiane i będzie można wysłać do AMP nie tylko pliki mp3.

Avatar
tommy.co.uk (niezalogowany) | 27.11.2011 1:19#45

Jestem uzytkownikiem sony s1 od okolo 2 tyg. i nie moge potwierdzic wielu z przytoczonych w tej recenzji wad. Redaktor powoluje sie na iconie a500 ktora ma obecnie chyba najslabszej jakosci wyswietlacz sposrod wszystkich tabletow z honeycomb na pokladzie. Dodatkowo jest wykonana czesciowo z auminium co sprawia ze jest chyba najciezszym z obecnie dostepnych tabletow, w moich oczach dyskwalifikuje ja rowniez grobosc. Przyznaje ze sa to kompromisy za cene hdmi i usb2.0 ale przez to sprzet traci sporo na ergonomii. Trzymanie ponad 700 g przez godzine nie jest przyjemne. Co do ekranu sony s zupelnie nie rozumiem argumentow redaktora. Ekran ten zostal wykonany w technologii ips dokladnie tej samej co ekran ipada2, ma dodatkowo funkcje bravia engine, charakteryzuje sie bardzo szerokimi katami widzenia i świetnym odwzorowaniem barw. Ja mam ustawione podswietlanie na ok 70% i uwazam ze jest to dla mnie optymalna jasnosc. Fakt ze zdazaja sie problemy z podswietlaniem jesli uzywa sie czujnika swiatla. Ekran sony w wielu testach klasyfikowany jest jako jeden z najlepszych tuz obok ipada i galaxy tab 8.9. Co do wykonania tabletu to tak jak wiekszosc wykonany jest z tworzywa, chyba tylko wspomniana iconia i ipad maja aluminiowe elementy. Co do plynnosci systemu nie bede sie wypowiadal bo jest to temat rzeka, wspone tylko ze android honeycomb daje nieporownywalnie wieksze mozliwosci personalizacji i zarzdzania systemem niz ios. Ja obecnie korzystam z wersji 3.3.1ktora poprawila jeszcze bardziej stabilnosc ( we wczesniejszych wersjach zdarzaly sie problemy z utzymywaniem lacznosci wifi gdy tablet byl w stanie spoczynku). Osobiscie uwazam ze sony tablet to scisla czolowka tabletow z honeycomb a jego stosunkowo wysoka cena wynika z tego ze jest on dosc nowym urzadzeniem na rynku. Miejmy nadzieje ze w polsce sony obnizy cene tak jak to zrobilo w uk, w chwili premiery kosztowal 399f za najtansza wersje a obecnie od kilkunastu dni wszystkie wersje sa o 40f tansze.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ponuryzbagna | 01.12.2011 15:14#46

wybaczcie wole chińczyka z carefour niż icośtam....

jak można pracować na takim szajsie?

z dwojga złego wole sony...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
underface | 04.12.2011 20:35#47

jak ze sterowaniem np tv który nie jest produkcji sony? bez problemu działa funkcja pilota? trzy czeba się namęczyć zeby skonfigurować go z samsungiem czy philipsem ?

Avatar
robiz (niezalogowany) | 11.12.2011 14:26#48

Ze sterowaniem tv wymienionych firm nie będzie najmniejszego problemu. Dwie minuty i po sprawie. Nie ma też problemu z jakimkolwiek innym sprzęcie bo można tablet nauczyć funkcji dowolnego pilota. Podobno samochód też się da otworzyć:-)

Avatar
fajne (niezalogowany) | 11.12.2011 15:04#49

ja wolę robić zdjęcia laptopem, większy jest niż tablet. Niedługo spróbuję robić zdjęcia kompem stacjonarnym

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kedo | 12.12.2011 21:57#50

@fajne, stacjonarka do 16mpx wyciska, ale ciężko pod pachą nosić.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 13.12.2011 21:32#51

Testowałem kamerkę. Totalna kicha. Nie nadaje się do robienia zdjęć makro. W sklepach toto chodzi po 1700, ale ja bym nawet 500 PLN nie dał. Dell Streak 7 ma już bardziej funkcjonalny aparat.

Avatar
SonyTablet (niezalogowany) | 15.12.2011 20:00#52

@ tommy.co.uk


Już jest Tablet Sony w cenie jak w UK ! dzięki VOBIS!!

Niesamowita oferta Sony Tablet od 1500 zł !!!
http://vaioblog.pl/tablet-sony/


Potwierdzam tablet sony ma jeden z najlepszych ekranów biorąc czerń pod uwagę powiem - najlepszy :)

Avatar
milkshark (niezalogowany) | 22.12.2011 22:08#53

ważna uwaga o pdfach, ja często ściągam e-papper i czytam na laptopie, próbowałem na tablecie asusa i były problemy więc wrzucajcie takie rzeczy.

Avatar
vaniglia (niezalogowany) | 23.12.2011 23:15#54

Mam pewne pytanie. Chcialabym przeczytac ksiazke na tablecie sony, ale jak jasciagam bezposrednio z internetu w pdfie albo docu to nie chce sie otwierac jak mam to sciagnac zeby dzialalo?

Avatar
isjdi (niezalogowany) | 25.12.2011 21:43#55

dlaczego ksiazki w pdfach nie chca sie otwierac? sciagam ksiazke z chomikuj w pdfie i nie chce sie otworzyc w readerze

Avatar
himler (niezalogowany) | 29.12.2011 21:37#56

po co ci hdmi jak sony posiada dlna ?

Avatar
Cent (niezalogowany) | 01.01.2012 22:05#57

Autor jest niedoinformowany jesli chodzi o karte SD. Nie jest tak jak pisał autor o pamięci "niestety nie da się przechowywać danych na karcie, służy ona wyłącznie do kopiowania plików z i do pamięci wewnętrznej...) ". To sie tyczy wyłącznie w systemie DLNA

Avatar
robiz (niezalogowany) | 02.01.2012 9:58#58

nie wiem co wy macie z tymi pdf. Wszystko działa jak ma działać. Polecam doinstalować READERa.

Avatar
piotras123 (niezalogowany) | 12.01.2012 8:13#59

W mojej ocenie ipad przegrał, jestem szczęśliwym nabywca sony s. Ipad przegrywa przez wage i flash a właściwie jego brak... wstyd zeby apple za taką cenę nie potrafilo dac użytkownikowi możliwości ogladania tv przes siec. Zaplaciliscie za marke a ja za wygode bez ograniczeń.

Avatar
diz (niezalogowany) | 29.01.2012 11:16#60

ja bym i tak nie kupował ipad 2 kupił bym sony tablet s ipad 2 to jest duża komórka praktycznie jest to jak iphone .

Avatar
marcin234 (niezalogowany) | 14.02.2012 23:39#61

Mam tablet Sony s1 i jestem baaaaardzo zadowolony. Super.

Avatar
Jack Wawa (niezalogowany) | 23.02.2012 15:48#62

Sony S dla mnie jak najbardziej poręczny wśród Tabletów bo niestety cieniutkie obudowy tabletów jak np Samsung, IPad 2 czy Asus transformer męczą ręce.
- ładny wygląd,
- Świetny obraz, oglądam min.filmy mkv (bez żadnych przycięć należy wgrać dobre kodeki) powiem że ma super ekran, jasny i z bardzo dużym kontrastem,
- steruję TV, kinem domowym i innymi sprzętami z tabletu i sąsiadce w pokoju obok:) i nie ona nie wie co się dzieje :)
- ma slot USB no i w końcu "pełne" gniazdo SD a przydało by się także "pełne" USB
- za te pieniądze ( 1600 zł) nie ma konkurenta

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cinmar1 | 16.03.2012 12:11#63

Witam, czy tablety mają czujniki światła ..., w telefonie dokucza brak tych czujników a co dopiero jeśli mają być tablety ....

Avatar
mikomiszczak (niezalogowany) | 05.04.2012 14:16#64

czy jest dostępne loco roco na tablecie?

Avatar
PS3 i Tablet S (niezalogowany) | 17.04.2012 1:08#65

A CZEMU NIKT NIE NAPISAŁ ŻE MOŻNA GRAĆ W GRY UŻYWAJĄC PADA OD PS3 PODŁĄCZAJĄC BEZPRZEWODOWO DO TABLETA S? (TYLKO ZA PIERWSZYM RAZEM PODŁĄCZAMY Z KABLEM I OD RAZU MOŻNA GO ODŁĄCZYĆ I ŚMIGA BEZPRZEWODOWO) JA TAM UWAŻAM ŻE JEST TO IDEALNA MACHINA DO PRACY JAK I DO ROZRYWKI- NICZEGO TU NIE BRAKUJE- BATERIA TEŻ 8 GODZIN JAK W MORDĘ STRZELIŁ! JA POLECAM

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av