Reedycja Windows 7 Family Pack, ale znów nie w Polsce...

02.09.2010 16:44, Autor: Wojciech Kowasz (Docent), Kategoria: News
NewsImage

Wkrótce pierwsza rocznica ogólnoświatowej premiery Windows 7, a w związku z tym Microsoft wznawia sprzedaż tzw. pakietu rodzinnego. Niestety - podobnie jak rok temu, tak samo teraz pakiet ten nie będzie dostępny w Polsce.

Windows 7 Family Pack to pakiet składający się z systemu Windows 7 Home Premium z licencją na trzy stanowiska do użytku domowego. Licencje te są co prawda tylko uaktualnieniem, ciągle trzeba więc posiadać starszy system by móc skorzystać z oferty. Tak czy inaczej jednak cena pakietu, która rok temu w Stanach Zjednoczonych wynosiła 150 dolarów, była o 200 dolarów niższa niż cena trzech oddzielnych licencji na tę samą wersję systemu. Nic dziwnego więc, że pakiet rodzinny został bardzo ciepło przyjęty wszędzie, gdzie był oferowany - w USA i Kanadzie oraz w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Szwecji i kilku innych krajach Europy. Problem w tym, że nie był dostępny w Polsce.

Teraz przy okazji reedycji wygląda na to, że problem ten będzie nadal aktualny. Na oficjalnym blogu produktowym Windows firma ogłasza reedycję Windows 7 Family Pack w identycznej jak poprzednio cenie 150 dolarów, ale ponownie mowa jedynie o USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Australii i, cytując, "wielu innych rynkach". Sprawdziliśmy u źródła, czy w Polsce tym razem możemy spodziewać się pakietu rodzinnego. Niestety rzecznik prasowy polskiego oddziału Microsoftu poinformował nas, że w najbliższym czasie nie planuje się wprowadzenia do sprzedaży pakietu rodzinnego w Polsce.

W Stanach Zjednoczonych pakiet rodzinny pojawi się w sprzedaży 3 października. W pozostałych krajach objętych ofertą zacznie się pojawiać po 23 października. Pakiet rodzinny to oferta ograniczona czasowo - będzie dostępny do wyczerpania zapasów.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (99)  

Avatar
R3b (niezalogowany) | 02.09.2010 16:48#1

Jakoś specjalnie mnie nie przejmuja ta wiadomość. :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
artymienek | 02.09.2010 16:53#2

Czytam o tym family pack, dochodze do zdania w Polsce nie będzie ... czyli co znowu nasz rynek jest gorszy? Czasami jak się patrzy na promocje i oferty w USA to się słabo robi :/

Wracając do oferty nie jest ona jakaś super bo to ciągle upgrade, wersja box w takim paku to by było coś moim zdaniem wartego uwagi - oczywiście jak by z ceną nie przesadzili.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 02.09.2010 16:55#3

Jest to kara za piractwo w Polsce.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
antiferno | 02.09.2010 16:59#4

chyba karą za taka polityke jest piractwo, raczej oni na tym tracą ;]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
foreste | 02.09.2010 17:01#5

Windows vista po liftingu sprzedawana jako nowy produkt -.-
a ten famili pack to sciema MIcrosoftu ;D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 02.09.2010 17:10#6

Proponuję zaktualizować do linuksa. W domu jeden Windows aż nadto wystarczy, reszta komputerów nie musi mieć.
Zobaczycie, jak szybko pojawią się w Polce promocje. Za 150zł BOX będzie można kupić, a szkołom dadzą w cenie nośnika.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
womperm | 02.09.2010 17:14#7

@foreste,
Dokładnie. I tak "firma" m$, nie napisała systemu od początku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 02.09.2010 17:18#8

Tak się zastanawiam, czy nie ma korelacji z popularnością macintoshy, bo chyba w tamtych krajach mają 5-10% rynku i tendencję wzrostową, a w Polsce może 0,1%. Apple pierwsze wprowadziło Family Pack.

Avatar
ziemowit (niezalogowany) | 02.09.2010 17:23#9

@Mara

Pewnie masz rację, gdyby u nas Microsoft miał jakąś konkurencję. to i promocje by się posypały. tak przecież było z MS Office 2007 Home&Student - bali się że OO zaczyna deptać po piętach i od razu promocja. A tak dyktują ceny z sufitu a ludzie i tak kupią.

Pozdr.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 02.09.2010 17:27#10

Zgadzam się z MaRa, przejdźmy wszyscy na Linuksy!
Zostawić 1 komputer z XP/Vistą/7 w celu obsługi tego, z czym sobie nie poradzimy na Linuksie i Microsoft Polska szybko zacznie wywierać wpływ na Główną siedzibę...
Problem zostanie taki, że 3/4 ludzi którzy spróbują dłużej poużywać Linuksa na nim zostanie! :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GL1zdA | 02.09.2010 17:27#11

Polski oddział MS jakoś wyjątkowo opornie podchodzi do klientów domowych. Zamiast iść za sukcesem domowego Office 2007 za 199 zł brną dalej w oferty, które są drogie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 02.09.2010 17:32#12

jakoś specialnie mnie jak i rodaków to nie zainteresuje... a jedyne halo to że u nich jest a u nas nie ma :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 02.09.2010 17:35#13

@przemor25
Tak, a Microsoft zawzięcie walczy z piractwem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 02.09.2010 17:35#14

a tak pozatym to wiekszy problem jest kupno komputera bez systemu windows niż ta promocja, bo niby do kogo ona jest dedykowana jeśli już każdy ma zakupioną winde, użytkownicy maca i lina to jest magines społeczeństwa

Avatar
yrete (niezalogowany) | 02.09.2010 17:37#15

@MaRa
Ja tak zrobiłem . Jedna winda ,reszta linuksy.
I niech się wypchają.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Garhuy | 02.09.2010 17:43#16

@Zulowski @MaRa
Każdy rozgarnięty użytkownik Windowsa powinien wiedzieć, że popularyzowanie Linuksa wpłynie także na jego korzyść...

Sam wykorzystuję Windowsa do uruchomienia programów, których jeszcze potrzebuję i to jest dobre połączenie: Ubuntu służy mi do wszystkiego, a programy tylko dla Windowsa w ostateczności działam na tym systemie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
loki7777 | 02.09.2010 17:46#17

A kto ma w domu 3 komputery?? I to jeszcze z xp lub vista, w tym drugim przypadku nie ma nawet sensu upgrade'owac.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mktos | 02.09.2010 17:52#18

@loki7777: Coraz więcej osób. Na razie może i najczęściej są dwa (stacjonarny i przenośny), ale i trzy nie są taką rzadkością jak kiedyś.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 02.09.2010 17:54#19

@gulczkwas11 - są komputery bez Windowsa, niewiele ale jednak. Jeśli będą się lepiej sprzedawały, to dystrybutorzy więcej ich sprowadzą.
Nawet nie trzeba całkiem się pozbywać Windowsa, wystarczy doinstalować linuksa jako drugi system - do multimediów i internetu. Będzie większe zapotrzebowanie na programy, producenci zaczną wypuszczać dwuplatformowe (a do tej pory jak wypuścili to szybko rezygnowali, np. translatica), bo użytkownicy będą chcieli z nich skorzystać na obydwu systemach. Jeden człowiek niewiele zmieni, ale jak inni się przyłączą, to kolejni będą się przyłączać na zasadzie kupi śniegowej.

Avatar
vladonator (niezalogowany) | 02.09.2010 17:56#20

kiedys czytalem ze najnowsze windowsy nadal zawieraja spore fragmenty starych systemow, nie podam gdzie czytalem, jako ze bylo to dawno, i dotyczylo jeszcze WinXP, ponoc spora czesc jego kodu jest zywcem skopiowana z windowsa98. (oczywiscie nie mowie ze tak jest, poprostu kiedys cos takiego przeczytalem)

Avatar
vladonator (niezalogowany) | 02.09.2010 18:00#21

co do systemow, jeszcze za czasow winXP, uzywalem glownie ubuntu, czesc gier i programow windows (czesciej gry, bo nie jestem zaden profesjonalista, zazwyczaj wistarcza mi linuksowe zastepcze programy), teraz jednak mam laptopa z windows7, i jestem zadowolony, pare miesiecy, w systemie typowy dla mnie bajzel, a system dziala jak dzialal zaraz po zakupie. Musze przyznac ze win7 jest swietny, chociaz ubuntu tez mam (nieraz musze wejsc szybko do internetu, a wlacza sie znaaacznie szybciej, pewno dlatego ze niema masy programow w autostarcie...)

Avatar
Egon. (niezalogowany) | 02.09.2010 18:02#22

artymienek.

W Polsce nie ma sensu robić żadnych Promocji wzorem USA, ile by Microsoft nie obniżył z ceny, to handlarze (sklepikarze) o tyle zawyża ceny. W USA rynek jest wszystkim nasycony i tam trwa zawsze walka o klienta. Ciężko jest sprzedać amerykanowi dodatkowy Windows, jeśli on ma ich w domu ze dwa, trzy.

Avatar
Gregory[ McLAREN] (niezalogowany) | 02.09.2010 18:02#23

Jak bym miał nawet 2 PC i 3 Laptopy to i tak bym wolał mieć 5 Windowsów niż 1 Win. i 4 Linuxy .
Za chiny nie będę używał Linuxa bo bym zasną przy kompie z Linuxem i dla mnie nie ma sensu używania darmowego systemu
Windows jest OK !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 02.09.2010 18:09#24

@Egon. - sklepikarz z programu ma może 5%, albo można poszukać sobie innego sklepikarza.

@vladonator - stare programy są głównie w Windows/System32, niektóre z nich nawet już nie działają (w Windows XP RTM jeszcze działały, po któryms ServicePacku się to zmieniło). Jest tam nawet menedżer okien z czasów Windowsa 3 (chyba nazywa się progman.exe).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Chillout | 02.09.2010 18:15#25

Dobra wiadomość dla tych co mają po 3 komputery i oczywiście legalne windowsy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Chillout | 02.09.2010 18:18#26

@Gregory[ McLAREN]
Świetna riposta i zapewne to odnosi się do gier jak sądzę.
Może najpierw realny świat i książki?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
piotras2009 | 02.09.2010 18:21#27

bardzo dobrze, że w Polsce nie ma Family Pack'a. Firma Microsoft dobrze wie na jaką skalę jest Windows piracony w polsce. Ci ludzie nawet za 20 zł by nie kupili oryginała.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 02.09.2010 18:24#28

@Gregory[ McLAREN] (niezalogowany) - to proponuję kupić Mandrivę. Nie jest za darmo, ma ładne pudełko, drukowany podręcznik użytkownika, odtwarza filmy DVD. Zniknie flustracja, że używasz czegoś darmowego, jakby nie było stać na płatne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
loki7777 | 02.09.2010 18:24#29

Tylko ze to nie jest dla ludzi z piratami a dla tych co juz maja windowsa legalnego.

Avatar
revell (niezalogowany) | 02.09.2010 18:32#30

"Pakiet rodzinny to oferta ograniczona czasowo - będzie dostępny do wyczerpania zapasów."
To jest ograniczenie ilościowe, a nie czasowe... ;)

Avatar
inż. Mamoń (niezalogowany) | 02.09.2010 18:39#31

Chcialbym kupic family pack u nas, ale w tej sytuacji mam ich w doopie. Bede uzywal XPka na lapku i linucha na stacjonarnym. Zgadnijcie kto na tym straci? Bo a nie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BenderBendingRodriguez | 02.09.2010 18:51#32

Przecież wiadomo że nie wprowadzą tego w Polsce.

Jak to zapytacie?

To nie wiecie że Polska jest najbogatszym krajem w Europie :)??

Avatar
JanyPL (niezalogowany) | 02.09.2010 18:58#33

Mnie to nie obowiązuje :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tores1977 | 02.09.2010 19:04#34

@ MaRa
Proponuję zaktualizować do linuksa. W domu jeden Windows aż nadto wystarczy, reszta komputerów nie musi mieć.
Zobaczycie, jak szybko pojawią się w Polce promocje. Za 150zł BOX będzie można kupić, a szkołom dadzą w cenie nośnika.

Święte słowa, co m$ robił z Windows mobil? Nic , dopóki nie pojawił się iPhone, ale teraz już ciężko dogonić, konkurencja wskazana

@ loki7777
A kto ma w domu 3 komputery??

Ja mam 4 komputery. Jeden z XP drugi z Ubuntu,kiedyś win7, trzeci z win7, a czwarty Ubuntu i win7 jednocześnie, a jakbym poszukał to jeszcze gdzieś mam starego laptopa ze starym win98

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Flint | 02.09.2010 19:06#35

Ciekawa strategia Microsoftu co do kraju, w którym jest tak duże piractwo. Powinno im być na rękę, żeby jak najwięcej ludzi używało legalnie ich system a tak to kicha. Dalej będzie w domach 1 oryginał na 3 kompy albo częściej same piraty.

U mnie w zasadzie jest teraz 1 Windows 7 i dwa Ubuntu na innych kompach bo na jednym kompie też już zrezygnowałem ze starutkiego Windows XP. A tak może były by same Windowsy ale nie wybulę tyle za 3 osobne licencje.

Avatar
najlepszy (niezalogowany) | 02.09.2010 19:15#36

Amerykanin do polaka:Patrz mam Family Pack Windowsa 7, za 150 dolców!
A Polak na to: E tam, ja mam Torrent Village Pack Ultimate 7 od znajomego informatyka za piwo (1$)
Problem jedynie dla tych którzy by kupili takiego pack'a, a nie zrobią tego bo go nie ma. A u nas pewnie jest ich bardzo mało w porównaniu z wymienionymi krajami. W ogólności problemu więc nie ma :-)

Avatar
naciskacz guziczków (niezalogowany) | 02.09.2010 19:31#37

Jestem typowym "naciskaczem guziczków" i nie mam pojęcia jak ten kumputer działa ale ZDOBYCIE i ZAINSTALOWANIE na drugim komputerze UBUNTU ZAJEŁO MI 1 (jedną) GODZINĘ. Podstawowe programy do przeglądania internetu i poczty są również w wersjach dla Ubuntu (odmiana Linuxa) CZYLI SĄ TAKIE SAME JAK DLA WINDOWS zaś Microsoft Office(a) zastepuje w 99,9% Open Office (dla znającego M.O. 2003 jego obsługa jest intuicyjna a mozliwości aż nadto wystarczające). Dla przeważającej większości użytkowników jest to nie tylko TAŃSZE rozwiązanie ale i PROSTSZE (wszystkie aktualizacje wykonuje się automatycznie a programy narzędziowe za DARMO wybiera się z listy i ... instaluje "kliknieciem myszy".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
spo | 02.09.2010 19:32#38

Jesteśmy za bogaci na jakieś oferty 3 w 1.
Poza tym, w jakimś kraju muszą ścigać piratów a ponoć wylosowali do tego Polskę.
Niech sobie jacyś zdychający z głodu Amerykańcy kupują tanie windy - nas stać na pełnoprawny produkt za pełną cenę!

Avatar
Filip_ (niezalogowany) | 02.09.2010 19:34#39

Tak czy siak ludzie nie przesiądą się na Linuxa bo nie chce im się bawić z szukaniem programów odpowiednich na Linuxa,sterowników itp.Wolą prostotę użytkowania i tyle.

Avatar
xyz435 (niezalogowany) | 02.09.2010 19:43#40

Mnie to tam nie rusza,
kupię sobie na ebay'u i mogą mnie cmoknąć :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 02.09.2010 19:45#41

@Filip_ (niezalogowany)
Szukanie sterowników: menu System - program Sterowniki.
Szukanie programów: menu Programy - program Centrum oprogramowania.
Prościej się nie da.

Avatar
naciskacz guziczków (niezalogowany) | 02.09.2010 19:47#42

do Filipa
Masz całkowitą rację. I tego też bałem się instalując Ubuntu. Tyle tylko, że zdecydowana wiekszość użytkowników ... nie będzie tego potrzebowała ponieważ wystarczy nam to co znajdziemy w instalatorze programów Ubuntu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
marcinromster | 02.09.2010 19:52#43

Microsoft nie lubi polaków

Avatar
algool (niezalogowany) | 02.09.2010 19:55#44

i jak tu niepiracic systemow jak MS niezauwarza nas POLAKOW

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 02.09.2010 20:01#45

I co teraz mam się rozpłakać po tym artykule czy co? Bo nie wiem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Extraordinarykid | 02.09.2010 20:08#46

@Microsoft nie lubi polaków

Tak, ale ilu ludzi nie lubi Microsoftu ?;D

Uważam, że postraszą i na koniec i tak dostaniemy to, czego chcemy ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 02.09.2010 20:12#47

widocznie Polska to kraj Carringtonów. Litr benzyny za pół godziny pracy. Popatrzyli, że dajemy radę, to na co promocje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Voltar | 02.09.2010 20:16#48

Mam Windows Vistę i W 7 - tego drugiego nie polecam, o dziwo chodzi gorzej od Visty SP2, dłużej sie otwiera, problemy z działaniem części programów itd itp

Avatar
The Entertainment (niezalogowany) | 02.09.2010 20:17#49

Microsoft wie co robi!
w Polsce są najbardziej fanatyczni wyznawcy NT 5.1-6.1 i wydadzą każdą złotówkę na windowsika. Prędzej wydadzą wersję troll-pack i będą mogli między sobą SSEE instalować :)

Avatar
/ (niezalogowany) | 02.09.2010 20:19#50

@master_zonk6:

"Litr benzyny za pół godziny pracy"

Bardzo nisko się cenisz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 02.09.2010 20:19#51

Olewanie polskiego klienta ciąg dalszy. A wy dajecie się im nabierać i doić z kasy :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 02.09.2010 20:21#52

EDIT:
@przemor25
"Jest to kara za piractwo w Polsce."

A piractwo w Polsce jest karą dla M$ za chore, niepoważne, nie dostosowane do naszego rynku ceny.

Avatar
Egon. (niezalogowany) | 02.09.2010 20:24#53

Obrazowo: W samym Chicago jest obecnie 1,5 miliona Polaków mających przeciętnie po 2 komputery, w New York jest 1,2 miliona Polaków mających po dwa komputery. Łącznie maja około 5 milionów komputerów. Taka mała liczba Polonusów a tyle milionów. W Polsce jak jest 5 milionów internautów to góra. Wiec Polska się nikt nie interesuje i nie przejmuje bo to jeszcze IV Świat. Bardziej są krzyże ważniejsze jak jakieś Windowsy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
D@wid# | 02.09.2010 20:25#54

O matko, bo się popłaczę... Nie ma promocyjnego Windowsa w Polsce! Jak to możliwe? ;)

Zamiast biadolić, co niektórzy powinni spróbować Linuksa. I nie stękać, że trudny i że konsola, bo przysłowiowe **** wiecie o tym systemie z takimi poglądami. Linuksa na oczy nie widzieli, a zdają się wiedzieć o nim wszystko. Ja mam na jednym komputerze Vistę i Kubuntu 10.04 (tak, z KDE, bo nie mam nic przeciwko miłemu dla oka wyglądowi, nawet jeśli czyni to system podobnym do windy), ale Visty nie odpalałem już ładnych kilka miesięcy. I co? I nic. Wszystko, co mi potrzebne, działa! (Z wyjątkiem iplexu, ale to mają załatwić niedługo).

Oczywiście nie mam nic do użytkowników Windowsa pod jakąkolwiek postacią. Ale pod dwoma warunkami - wybór jest świadomy (tzn. sprawdziłem też Linuksa, nie pasował mi więc zostaję przy dziele Microsoftu) i system jest legalny. Jak mnie nie stać, instaluję Linuksa albo nie używam komputera. Tyle w temacie.

Avatar
Egon. (niezalogowany) | 02.09.2010 20:35#55

D@wid# !!!.Linuks to system, a pod tym systemem programy z pod Windows nie działają. Wiec instalacja Linuksa jest bezcelowa. Nikt nie instaluje Windows by patrzeć na tapetę bądź ikonki. Tylko po to instaluje Windows, by zainstalować programy pod Windows. Mnie 1001 programów pod Linuks, czyli jakieś zamienniki nie interesują.

Avatar
a-i (niezalogowany) | 02.09.2010 20:37#56

Filipie Filipie użytkowanie Linuksa jest tak proste jak budowa cepa (stare narzędzie rolnicze) . A że nie będzie tegoż pakietu to zrozumiałe ,Polacy zbyt wiele zarabiają porównując do zachodu taki pakiet jest zbędny ,system jest stosunkowo tani i już .

Avatar
anonim (niezalogowany) | 02.09.2010 20:51#57

A niech się wypchają trocinami........

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Baruch | 02.09.2010 20:58#58

Obecnie używam XP i . . . to będzie ostatni system od MS. Szkoda pieniędzy pakować w Windows. to jak pogoń za wiatrem. Kupisz nowy a oni już pracują nad dwa numery większą wersją. Teraz zwróciłem uwagę na Linux'a . Popróbuję kilka dystrybucji i wybiorę. Jeżeli chodzi o XP to będę go tak długo używał (równolegle z Linux'em) jak się w miarę rozsądku da , . . . . a potem już tylko Linux . Jeszcze raz podkreślę - SZKODA KASY. A jeśli chodzi o nowy komputer, to jakiś energooszczędny, np na Atomie. Pozdrawiam wszystkich Linux'owców obecnych i przyszłych .

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ra-v | 02.09.2010 21:11#59

No pomiędzy 350$ a 150$ jest róznica, więc taka promocja przydała by się w Polsce. zamiast np. 350 wydać 150zł za system? czemu nie.
Przynajmniej % piractwa by spadł. I tak już pewnie spadł o ułamek przez to ze dużo kompów jest sprzedawanych z systemem. No chyba że się mylę...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Flint | 02.09.2010 21:15#60

@Egon. (niezalogowany) - joł. To ci ciekawostka. To ciekawe dlaczego u mnie działają te, które potrzebuję i to tak nietypowe jak np. program do układania planów lekcji dla szkół.

Avatar
naciskacz guziczków (niezalogowany) | 02.09.2010 21:27#61

@Egon

Wprowadzasz ludzi w błąd ponieważ można użyć Wine i w wielu przypadkach programy dla Windowsa będą (lepiej lub gorzej) działały.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Olbi | 02.09.2010 21:28#62

Bo nasz oddział MS za przeproszeniem, to jedno wielkie PZPN w nowym wydaniu jest. Oni nawet nie potrafi wywalczyć dla nas XBox Live, bo co, posadki się posypią, jak troszkę bardziej zagrzmimy do MS w Ameryce.
Ale jak to powiedział Cejrowski w TVP1: Tchórze z was i chłoptasie, a nie mężczyźni i mężowie stanu.

Avatar
nieufny (niezalogowany) | 02.09.2010 21:29#63

Czytam niektóre wypowiedzi fanów Windowsa i tak się zastanawiam, piszecie to z głupoty czy ... służbowo?

Avatar
Egon. (niezalogowany) | 02.09.2010 21:33#64

Flint. Gratuluje ze ci dziala na linuksie plan lekcji. Bo mnie na Linuksie za cholere nie chce dzilac: Micorsoft Money Plus, Abobe Photoshop CS5, Adobe Premiere CS5, Sony Sound Forge 10, Sony Vegas Video 9, DVDFab Platinum 7.0, Microsoft Office 2010, Interet Expolorer 8 nie dziła mi w Linuks, a ja zadnego Chrome czy Liska nie toleruje i zadnych zamienników. Tak ze goły system Linuks nie bede zakładał, bo do czego mi?. Po za tym na Linuks nie dziala mi flas 3.0 nie ma sterownikow do (USB 3.0 Host Controller Driver), a ja jestem nowoczesny i staroci ze sklepu kupno i sprzedaz uzywajnej elektoniki (komputery) nie kupuje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 02.09.2010 21:42#65

@Egon. (niezalogowany) - i to jest powód, dla którego należy unikać amerykańskiego oprogramowania. I w ogóle rządy powinny sobie darować podlizywania się USA. Dla nich Polska nigdy nie będzie mieć istotnego znaczenia, to jeden z ponad dwustu zamorskich, mało znaczących krajów i nic tego nie zmieni. Dla Niemiec, Francji, Szwecji, Anglii a nawet Rosji (tam dużo się eksportuje) Polska może być poważnym partnerem handlowym.
Natomiast za tworzeniem linuksa mogą stać lokalne firmy, dla nich taki jeden kraj europejski to ogromy rynek zbytu. Linux w większości jest tworzony przez społeczność na zasadzie wolontariatu, a do dostosowania go dla lokalnych wymagań wystarczy zaledwie kilku-kilkunastu pracowników. Programy pomiędzy linuksami, a nawet na unixy, są w pełni przenośne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 02.09.2010 21:47#66

@Egon. (niezalogowany) - starocie pod linuksem działaja lepiej niż nowszy sprzęt pod Windowsem. A USB 3.0 było jako pierwsze obsługiwane przez linuksa (może próbowałeś dystrybucji ze zbyt starym jądrem?). Przez Windowsa w ogóle jest, czy trzeba specjalnych protez w postaci sterowników?
Za linuksem stoi m.in. Intel, a ten jako pierwszy opracowuje lub wdraża innowacje, i włącza je do linuksa.

Avatar
Egon. (niezalogowany) | 02.09.2010 22:03#67

MaRa.
1) Adobe jest tworem z firmy Kanadyjskiej a nie Amerykanskiej.
2) Mnie produkty amerykanskie odpowiadaja bo sa dobre dla mnie.

Jeśli ja od wielu lat pracuje w Adobe Photoshop , Premiere czy Vegas Video i poznałem dogłębnie te programy. W mig zrobię odpowiednie przejścia, napisy czy zabawy z miksowaniem głosu w Sound Forge. To mam na złość mamie, założyć sobie odpowiednik Linuksa i uczyć się od podstaw nie Linuksa, a odpowiedni program?, a na cholere mi to!, jak w w/w programach mi się wygodnie pracuje i je lubię. Stac mnie i kupuje. I tak nie ma żadnego odpowiednika tak profesjonalnych programów jakim sa Adobe czy Sonic. Polacy jak wiesz, nic po za ogórkami i kiszona kapusta nie eksportują do USA. Trochę wazonów z Bolesławca Śląskiego i trochę dywanów z Zakładów z Kowar, paluszki słone i trochę chały z Wedla. Tyle eksportu polskiego do USA. Rocznie tysiące ludzi w Polsce kończy różne studia i zero patentów czysto polskich wdrożonych do produkcji. Od 27 lat Polska jest wolnym krjem i zero produkcji komputerowej, jeśli już to same montownie. Kraje Azjatyckie kiedyś kraje III Świata się bardziej rozwinęły od Polski, bo tam nie istnieje taka zgryzota jak w Polsce, zawisc, zlosliwosc czy dewastacja. No i Państwa te nie inwestują w konkordaty czy świątynie czy finasowanie lekcji religii. Ale zawsze tak będzie, ze człowiek biedny będzie narzekać na bogatszego. Bo sam dłubie w nosie a nie tworzy nic. Polska jest krajem nic nie znaczącym dla wiekszosci, szczególnie gospodarczo i inwestycyjnie, mimo ze Polacy uparcie twierdza ze są krajem rozwiniętym.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
adamos66 | 02.09.2010 22:03#68

@Chillout
Nie trzepiaj się @Gregory[ McLAREN] każdy ma swój świat, nawet do gier.

Avatar
Brecha (niezalogowany) | 02.09.2010 22:04#69

@Egon
Idź dzieciątko uczyć się bo rok szkolny się zaczął.

Teoretyzować to każdy może, koszt zakupu licencji programów, które wypisałeś swobodnie przekroczy 15000 zł, więc zakup licencji Windowsa (7 Ultimate OEM) to z 5% ww. kwoty.

Co do USB 3.0, obsługiwane jest od września 2009 kiedy wyszedł kernel 2.6.31

Nazywanie Chrome lub Firefoxa zamiennikami IE8 to nieporozumienie, to IE8 próbuje dogonić inne przeglądarki www.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
adamos66 | 02.09.2010 22:12#70

@Baruch
Szkoda kasy! jak masz oryginał XP to kup sobie aktualizację win7 za 200 PLN i masz na lata spokój, a 200 PLN to nie majątek więcej wydasz na pierdoły.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
D@wid# | 02.09.2010 22:13#71

@Egon. (niezalogowany) No i używaj sobie do woli, Twój wybór. Owszem, nikt nie instaluje, żeby popatrzeć na tapety i ikonki, ale zdecydowana większość, żeby sprawdzić pocztę, przejrzeć Internet, posłuchać muzyki, obejrzeć film, raz na jakiś czas napisać coś w Wordzie. Do innych zastosowań im niepotrzebny, a na tych polach Linuks sprawdza się tak samo dobrze, jak Windows, a kto wie, czy nie lepiej. (Wg mnie np. o niebo lepiej ;) )

Co do Photoshopów i innych tego typu programów - nie próbowałem tego ustrojstwa odpalić na żadnym z moich systemów. Czemu? - zapytasz. A ja odpowiem pytaniem - A po kiego grzyba? Do "podrasowywania" słitaśnych fotek na naszą klasę? Wybaczcie, ale to nie ja. Jeśli potrzebujesz zaawansowanych narzędzi graficznych, wybierz Windows lub Mac.

Jeszcze jedno - nie przeczytałeś chyba dokładnie tego, co napisałem. Powtórzę więc: "
Oczywiście nie mam nic do użytkowników Windowsa pod jakąkolwiek postacią. Ale pod dwoma warunkami - wybór jest świadomy (tzn. sprawdziłem też Linuksa, nie pasował mi więc zostaję przy dziele Microsoftu) i system jest legalny" Szanuję więc Twój wybór. Chociaż jak czytam co piszesz, to zaczynam wątpić w to, czy zadałeś sobie chociaż trochę trudu, żeby poszukać odpowiedników czegoś poza przeglądarką.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
radko11 | 02.09.2010 22:25#72

Porównując średnie zarobki urzędnika w USA to tak jakakby w Polsce pakiet kosztował ok. 150zł. Ale Polska to je bogata kraina.

Avatar
Egon. (niezalogowany) | 02.09.2010 22:30#73

radko11. A po co tak dalego siegac?, w USA obecnie zasiłek dla bezrobotnego jest $475 dolarow na tydzien. Czyli bezrobotny w tygodniu moze sobie kupic trzy Winows i jeszcze mu zostanie na caly karton Piwa Okocim.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
D@wid# | 02.09.2010 22:48#74

Do administracji - rozumiem, że nieodpowiednie słowa trzeba cenzurować, ale żeby cenzurować cenzurę? Po co "gwiazdkować" literę g z wielokropkiem? Jakby autocenzura była niewystarczająca ;)

Avatar
Guciooo (niezalogowany) | 02.09.2010 23:00#75

@Egon.
"Micorsoft Money Plus, Abobe Photoshop CS5, Adobe Premiere CS5, Sony Sound Forge 10, Sony Vegas Video 9, DVDFab Platinum 7.0, Microsoft Office 2010" - wow, ile kasiory wydałeś na te świetne programy ? A może masz je "za darmo" i Windowsa także ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Sid Killer (R) | 02.09.2010 23:01#76

świetnie ... ale poradzić, "we are a rich country" :P

Avatar
JackDe (niezalogowany) | 03.09.2010 0:41#77

To nagroda dla najwierniejszego sojusznika. Wierniejszego nawet od psa :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 03.09.2010 2:08#78

@MaRa
Nie tłumacz Egonowi. To pewien koleś z kraju tego samego co Microsoft. "MajdanAMERYKA." czy jakoś tak się nazywał.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 03.09.2010 2:36#79

Prawdę powiedziawszy, ta sytuacja zaistniała dla tego, że u nas dopiero teraz większość szarych ludzi nabywa kolejne komputery, więc nabędą je od razu z Windows 7.
Gdybyśmy mieli w Polsce taki skok za czasów XP, to family pack by się pojawił, by wydoić kasę za system na starsze komputery.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 03.09.2010 2:37#80

@tomimaki
chyba "Radek z USA" ;P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 03.09.2010 2:42#81

@a-i (niezalogowany)
a byłbyś wstanie zbudować cep bez użycia googli? :)
z linuksem tak samo ;p

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 03.09.2010 2:45#82

@Egon. (niezalogowany)
To ja chyba naślę na Ciebie policję, bo masz pokaźną kolekcję orginałów, pewnie pierwszego miliona ukradłeś.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
apocalyPS3 | 03.09.2010 7:55#83

Czemu szanowny redaktor Wojciech Kowasz (Docent) inżynier Microsoftowy w beszczelny sposób olewa swojego pracodawce i nie wstawia znaczka ® do nazw firmy, którą reprezentuje?
Przecież tytuł newsa powinien wyglądać tak:
Reedycja Windows® 7 Family Pack, ale znów nie w Polsce...

"Jest to kara za piractwo w Polsce."

Spiracą takiego family frost i zamiast sprzedać jedną kopie sprzedadzą trzy :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Baruch | 03.09.2010 8:00#84

@adamos66

Zgadzam się , że można zaktualizować XP do 7 za 200 zł (mam oryginalny) . Ale mój sprzęt nie jest za mocny, więc trzeba by go zmodernizować. Za jakiś czas będzie można kupić aktualizację do Win 8 potem kolejny itd . . . Czy ma to sens ? Karuzela wydatków znowu zostaje uruchomiona, a w biegu ciężko wyskoczyć.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Baruch | 03.09.2010 8:00#85

@adamos66

Zgadzam się , że można zaktualizować XP do 7 za 200 zł (mam oryginalny) . Ale mój sprzęt nie jest za mocny, więc trzeba by go zmodernizować. Za jakiś czas będzie można kupić aktualizację do Win 8 potem kolejny itd . . . Czy ma to sens ? Karuzela wydatków znowu zostaje uruchomiona, a w biegu ciężko wyskoczyć.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 03.09.2010 8:51#86


@master_zonk6:
"Litr benzyny za
pół godziny
pracy"
Bardzo nisko się cenisz.

Niestety takie są realia. A ja się wysoko cenię. Zarabiałem 2-2,5 na rękę. Owalili mi z powodu cięć na 1500zł, to się zwolniłem. Średnia zarobków w moim regionie 1318 brutto. Odliczyć dojazdy do większego miasta -200zł, to wychodzi na rękę ok 700zł. Za takie pieniądze niech pracują sami. Niestety takie są realia panie z mazowsza. Teraz ludzie pracują u mnie.

Avatar
marcinek_ (niezalogowany) | 03.09.2010 9:57#87

Przemalowywanie murzynów zajmuje za dużo czasu i polski oddział microsoftu po prostu nie ma czasu aby walczyć o jakiekolwiek promocje czy niższe ceny dla Polaków.

Avatar
gloks (niezalogowany) | 03.09.2010 11:17#88

A to przykre, że MS tak traktuje Polaków, a oni tak wychwalają jego produkty

Avatar
Pawlask32 (niezalogowany) | 03.09.2010 11:19#89

Niech ktoś mi wytłumaczy do czego służy system operacyjny i jaka jest różnica miedzy w2000 a win7, w czym nie sprawdza się w2000 u tych co przeszli na w7 ??

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Draqun | 03.09.2010 13:07#90

@Egon
Przeciętny użytkownik nie słyszał o większości programów które wymieniasz. Internet Explorer kojarzą z dziurawą wersją 6 instalowaną w XP. A na polskich desktopach króluje Firefox. W każdym razie tam gdzie zaglądałem do kompa albo był FF, albo zostawiłem FF i nikt nigdy mi nie powiedział jest gorzej. Co do Linucha - każdy osobnik od sweet foci z nk jest bardziej zadowolony z nowego Ubuntu niż z produktu M$. Wiem z praktyki bo dość często zaglądam ludziom w komputery i wiem komu polecić Windę a komu Linucha i nigdy nie usłyszałem wprost, że odwaliłem manianę.

A i pytanie do ciebie ile ci M$ zapłacił za pisanie takich głupot o Linuxie?


Wybaczcie trolling do tematu.

Nie będę płakał z tego powodu. Jednak gdyby taka promocja wstąpiła na rynek Polski to zawsze można się zrzucić z kumplami na takiego packa i każdy ma orginał ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 03.09.2010 13:15#91

@przemor25
"Jest to kara za piractwo w Polsce."

W Polsce rodziny są zbyt duże i jest ich zbyt dużo, aby taki program był tu opłacalny.
To nie kara za piractwo, tylko za becikowe.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 03.09.2010 14:03#92

@Zulowski
"chyba "Radek z USA" ;P"
;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemekKK | 03.09.2010 17:54#93

@Pawlask32 W7 pozwala w pełni wykorzystać AD w nowszych wersjach Windows Server, TRIM i - to dla mnie super opcja - dyski VHD, UAC. I interfejs: miniaturki zdjęć jako ikonki, Aero Snap. WU bez IE... :). No i W7 x64 nadaje się do pracy z programami x86 - a nie ma W2K Pro w x64.

Avatar
olo OLO (niezalogowany) | 03.09.2010 18:52#94

Ja używam wxp ale ostatnio używałem Linuxa i jest zajebisty szkoda tylko że internet z Playa nie działa !!!
Ta vista i windows 7 to podróba starego Linuxa. Nie polecam!!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Chillout | 04.09.2010 8:57#95

olo OLO komu nie działa to niedziała.
Popatrz:
http://www.dobreprogramy.pl/iacobus/Internet-bezprzewodowy-w-Play-okiem-uzytkown...
i komentarz pod tym:
"w przypadku internetu mobilnego akurat na ubuntu podłączam modem, wybieram w network manager nowe połączenie komórkowe (GSM) wybieram dostawcę czyli Play i działa, zero problemów"
Bezedura to co napisałeś jak widzisz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 04.09.2010 10:21#96

@Chillout
jak zainstalować modem thomson speed touch, bez patchowania modemu?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Chillout | 04.09.2010 11:15#97

@master_zonk6 jak widzę wpychasz ten temat w każde miejsce gdzie się da.
To pytanie raczej do producenta tego modemu, nie do mnie.
Masz pretensje do Canonical, że model Thomsona nie wspiera prawidłowo ubuntu? Chyba na odwrót.

Avatar
gościu (niezalogowany) | 04.09.2010 12:25#98

Ja bym tam wolał BOX'a w normalnej cenie!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mgit | 06.09.2010 8:37#99

Linux najlepszy, Linux bezpieczny itp. stara śpiewka, tak samo zajmuje zasoby, ba nawet bardziej przykładem jest choćby KDE...

Coraz więcej osób stara się na siłę przekonać innych, że Linux jest super, łatwy i nie trzeba wcale mieć Windows'a tym bardziej pirackiego itp.

Ale zapominacie, że nie każdy ma czas i chęci używać Linux'a, a co do kosztów Windowsa to też przesada, każdy student może mieć Windows'a za darmo z MSDN AA, kupując komputer też dostajemy legalnego Windowsa. Czy na prawdę potrzebna jest nam wersja Ultimate ? Home nie starczy lub wersja Professional (dla studentów) ? Czy na prawdę musimy mieć wersję najnowszą ? Koniecznie 7 ? Vista z zainstalowanymi SP też dobrze działa, XP dla starszych komputerów też nie jest złą wersją. Co do Office koszt dla uczni około 400 zł to nie majątek za konkretny pakiet biurowy, a OpenOffice też super wcale nie jest, dodanie formuł matematycznych lub zrobienie porządnego schematu (diagramu) to katorga (w sumie w Word zrobić porządny schemat mocno skomplikowany też nie jest takie przyjemne) ale jest na szczęście Microsoft Visio który też można mieć za free z MSDN AA

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8,8
icon
Polecamy
Test: Sound Blaster Recon 3D Omega

Tandem Creative bez kabla
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av