Reklama dźwignią handlu - także w Internecie

Reklama dźwignią handlu - także w Internecie

11.02.2010 14:00, aktualizacja: 11.02.2010 14:30

Coraz więcej reklam zamieszczanych jest w sieci - donoszą analitycy. Konsekwencja tego to wzrastające dochody firm internetowych. Po chwilowym spadku wywołanym kryzysem finansowym, reklamy w Internecie znów przynoszą ogromne zyski.

W ostatnim kwartale ubiegłego roku przychody z reklam w Internecie wzrosły o ponad 10% - czytamy w raporcie serwisu Tech Crunch. Jest do ogromny skok w porównaniu z wcześniejszymi okresami. W trzecim kwartale 2009 r. przychody z reklam rosły w tempie 1,2%, a w drugim spadały o 5,76%. Było to związane z kryzysem finansowym, który mocno dotknął firmy internetowe. Obecnie rynek reklam w sieci odbił się od dna i wart jest około 9 miliardów dolarów.

Najwięcej w czwartym kwartale 2009 r. zarobili giganci - Google, Yahoo, Microsoft i AOL. Firma z Mountain View miała 6,465 mld dolarów przychodu z reklam w sieci. Yahoo - 1,535 mld, Microsoft - 581 mln, a AOL - 472 mln. Najwięksi reklamodawcy zarobili w ostatnim kwartale w sumie 9 mld dolarów.

Reklamy Google’a rozwijają się najszybciej. W 2008 r. przychody z ich zamieszczania wynosiły „zaledwie” 5 mld dolarów - w tym już o prawie półtora miliarda więcej. Spadek zanotował Microsoft i AOL. Obie firmy w czwartym kwartale 2008 r. zarabiały odpowiednio 610 i 507 mln dolarów. Po roku sumy te wynoszą 581 i 472 mln. Na stałym poziomie utrzymuje się natomiast Yahoo, którego przychody w ostatnim kwartale 2008 r. wynosiły 1,594 mld dolarów.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)