r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Restrukturyzacja w Sony. Czy linia Xperia pójdzie w odstawkę?

Strona główna AktualnościBIZNES

Firma Sony zapowiedziała zmianę strategii dotyczącej smartfonów oraz telewizorów. Japończycy chcą zmniejszyć liczbę produkowanych modeli i skupić się bardziej na konsoli PlayStation 4 oraz matryc stosowanych w aparatach fotograficznych. Te dwa projekty przynoszą firmie milionowe zyski, czego nie można powiedzieć o urządzeniach z Androidem. Sony posiada niecałe 5% udziały w rynku smartfonów.

Aby cokolwiek zdziałać na rynku smartfonów, Sony musi mierzyć się z takimi markami, jak Apple, Samsung czy Xiaomi. Jest to konkurencja dość wymagająca, przez co w kończącym się roku Japończycy nie uzyskali takiego dochodu, na jaki pierwotnie liczyli. Pomimo licznych modeli które zostały wydane na przestrzeni ostatnich miesięcy, linia Xperia radziła sobie dość przeciętnie, a firma musiała dokładać do interesu. Brak rezultatów sprawił, że Sony zatrudniło nowego szefa działu mobilnego firmy, którym został Hiroki Totoki. Zapowiedział on, że nadrzędnym celem Sony jest zysk na linii smartfonów, nawet jeśli udział w rynku ma spaść o 30 procent. Niewiadomą pozostaje, w jaki sposób Sony zamierza rozwiązać problem smartfonów. Do końca marca powinniśmy się jednak tego dowiedzieć, gdyż do tego terminu ma zostać ujawniona strategia firmy dotycząca ich urządzeń mobilnych.

Aby załatać dziurę w budżecie, Sony zamierza skupić się na rozwoju konsoli PlayStation. W dział gier ma zostać zainwestowane 13,6 miliarda dolarów, czyli o 25% więcej niż dotychczas. Sony planuje również rozwijać serwisy telewizyjne oraz muzyczne, które również mają przynieść dość pokaźne zyski dla firmy. Dochody z konsol stanowią lwią część budżetu japońskiej firmy. Inwestycje mają iść w parze ze znacznym wzrostem dochodów, na które liczy Sony.

r   e   k   l   a   m   a

Firma zamierza również zwiększyć sprzedaż matryc stosowanych w aparatach fotograficznych o 70 procent. Matryce Sony Exmor stosowane są w bardzo licznej grupie smartfonów zarówno z systemem Android, jak i iOS. Przebojem podbijają one rynek azjatycki, gdzie stosowane są w smartfonach lokalnych producentów. Ich sprzedaż ma być jednym z głównych źródeł dochodów firmy.

Sony zdecydowało się również na zakończenie współpracy z piłkarską federacją FIFA. Według Sputnik News, Japończycy nie zdecydowali się na negocjację umowy wartej 280 milionów dolarów. Firma stara się obniżyć koszty, ponieważ obawia się, że strata netto za okres od kwietnia do września mogła wzrosnąć do kilku miliardów dolarów. Zmiana strategii firmy może sprawić, że na rynku pojawi się coraz mniej smartfonów z logiem Xperia. Jeżeli sytuacja się nie poprawi, to może się okazać, że Sony zdecyduje się opuścić rynek smartfonów, o czym dla Reutera powiedział Akino Mitsushige, jeden z szefów spółki Ichiyoshi Asset Management. Jest to jednak wyjście dość radykalne i mało prawdopodobne.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.