r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Rok 2009 przez pryzmat Google Zeitgeist

Strona główna Aktualności

Google ogłosił dziś Zeitgeist 2009 (z jęz. niemieckiego: „zeit” - „czas” oraz „geist” - „duch”, czyli „duch czasu”) - podsumowanie milionów zapytań wpisywanych przez internautów w okno wyszukiwarki. Tworzy ono niezwykle interesującą panoramę współczesnych zainteresowań i trendów zarówno globalnych, jak i polskich.

Podsumowanie 2009 roku dla Polski sporządzone okiem wyszukiwarki pokazuje, że zainteresowania polskich użytkowników nie odbiegają znacznie od najpopularniejszych na świecie trendów – Michael Jackson, film New Moon (w wersji polskiej Zmierzch) czy Lady Gaga znaleźli się na listach top 10 zarówno w Polsce, jak i na świecie. Zainteresowanie nagłą śmiercią Michaela Jacksona zdecydowało o pierwszym miejscu jego nazwiska w światowym rankingu wszystkich haseł o najszybszym wzroście popularności, podczas gdy w Polsce odejście króla popu usytuowało go jako numer 1 wśród najczęściej poszukiwanych gwiazd.

Najszybciej zyskujące na popularności wyszukiwania 2009 roku potwierdzają, że bardzo chętnie kupujemy przez Internet w systemie aukcyjnym. Aby zestawienia były bardziej precyzyjne, można zajrzeć do rankingów tematycznych, gdzie sprawdzimy na przykład rodzaj ofert w kategorii „tani, tania, tanie”. Tu okazuje się, że największą popularnością cieszyły się przede wszystkim niedrogie oferty turystyczne. Wjeżdżamy nie tylko na wakacje, ale także w poszukiwaniu pracy, wciąż najchętniej za granicą.

r   e   k   l   a   m   a

Wśród list z różnych regionów świata znaleźć można na przykład zestawienie najpopularniejszych kandydatów w wyborach w RPA czy topowych nowinek technologicznych wyszukiwanych przez internautów w Hongkongu.

Oprócz udostępnienia list wiodących wyszukiwań roku 2009, Google oferuje również kilka ogólnodostępnych narzędzi, takich jak Google Trends lub Statystyki Wyszukiwarki Google, które umożliwiają samodzielne sprawdzenie zarówno globalnych, jak i regionalnych trednów w wyszukiwaniu w wybranym czasie, a nawet z prognozą na przyszłość. Można na przykład sprawdzić, jak w tym roku rosło zainteresowanie Polaków hasłami związanymi ze świńską grypą.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.