Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

T-mobile

Mam kartę do telefonu Ex- "Tak Tak", używam jej od dłuższego czasu i wszystko było OK dopóki nie zmienił się operator z ERA na T-Mobile.
Pojawiać się zaczęły głuche telefony i sms-y o niby wygranych w jakiś magicznych konkursach, co gorsze znikały w zastraszającym tempie środki z doładowania kary.

W sumie niby nic złego bo przecież to "na kartę" i trudno w zestawieniach dojść do ładu co konkretnie się dziej bo umowy z operatorem nie podpisywałem tylko jakieś magiczne ustawienia same zostały wybrane przez operatora.
Jednak czasem warto się przyjrzeć co się dziej z środkami którymi powinienem dysponować po zasileniu karty.
Wchodzimy na stronę T-mobile.pl wybieramy "strefę klienta" wpisujemy nr telefonu

otrzymujemy sms-a z kodem do sesji. I sprawdzamy co się dzieje ...
Biling> tylko z ostatnich 30 dni w sumie nic się nie dziej a pieniędzy brak na koncie ... :(
Bierzemy kolejne doładowanie i dzwonimy na infolinię, tam się dowiadujemy że nasze pieniądze zostały przekazane bo mamy czynną "prenumeratę" i bierzemy udział w "grze".
Otrzymujemy dodatkowe informacje jak z tej gry się wycofać - magiczny SMS / 5PLN

Dodatkowo zapytanie skierowałem przez E-BOA i odpowiedź przyszła znacząca:

Dziękuję za nadesłaną korespondencję. Uprzejmie informuję, że Quiz SMS został włączony poprzez wysłanie bezpłatnego sms-a na numer 8017 a organizatorem quizu jest firma CT Creative Team S.A.. Firma ma do Pana numer w swojej bazie informacji handlowej, ponieważ wysyłał Pan sms-y specjalne do wyżej wymienionej firmy. Połączenia z numeru zastrzeżonego nie są na pewno związane z subskrypcją Quiz SMS, a na numerze nie już żadnych aktywnych subskrypcji. Na bilingu są tylko informacje o połączeniach i sms-ach wychodzących, dlatego też nie widnieją na nim opłaty pobierane za usługi dodatkowe lub prenumeraty.

Nadal przychodzą SMS z jakiejś firmy i nadal znikają pieniądze - czarna magi lepiej już zmienić operatora !! Tylko w Polsce nie dostaniesz bilingu który by wykazywał pełne koszty ponoszone przez użytkownika telefonu. 

inne

Komentarze

0 nowych
Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #1 16.04.2013 19:58

He he, takie cuda to tylko w Polsce panie :)

Jaro070   15 #2 16.04.2013 20:07

Zadzwoń do BOK i poproś o zablokowanie otrzymywania SMSów z Numerów Specjalnych oraz zablokowanie połączeń przychodzących z numerów zastrzeżonych.

mordzio   14 #3 16.04.2013 20:21

Polecam założenie blokady na usługi o podwyższonej płatności. Aktywacja takiej blokady jest bezpłatna, ponadto można dostosować limity według potrzeby (dzienne/kwotowe)

JanStefan   6 #4 16.04.2013 20:27

Już jakiś czas temu pisałem o moich przygodach z internetem w T-Mobile... Cyrki niemiłosierne. Mają ogromny bałagan i oczekują, że za ten bałagan zapłaci odbiorca usług, bo niby czemu mają ponosić koszty za swoje partactwo? Podobnie jest z wędlinami - dlaczego mają ponosić straty i wyrzucać kasę, najlepiej sprzedać śmierdzącą padlinę człowiekowi i przerzucić na niego koszt głupoty (mam tu na myśli zamawianie większej ilości padliny niż się sprzedaje lub nadprodukcję, która wynika chociażby z ponownego przetwarzania padliny śmierdzącej). Takie działania robią z innych ludzi głupców a głupcy z siebie robią przedsiębiorców. Tak to wygląda i w T-Mobile.

PS
Już wolałem ERĘ - mieli i drożej, ale obsługa stała na wysokim poziomie. Obecnie niczego nie można się dowiedzieć na iBOA - wprowadzają specjalnie w błąd by czerpać na tej niewiedzy korzyści. Od pierwszego kontaktu z iBOA czy infolinią wiedziałem, że nazwa tego sytemu dobrze odzwierciedla sytuację. Zjadają żywcem i w jednym kawałku.

Pozdrawiam
JanStefan

Autor edytował komentarz.
szymon189   9 #5 16.04.2013 20:42

U mnie było coś podobnego. Ojciec w T-Mobile miał telefon (jakiś stary z małym wyświetlaczem, ledwo co miał kolorowy wyświetlacz) na kartę. I Z konta o wartości ponad 50 zł zostało mu 0,11 zł. Doładował konto i pojechał do punktu, okazało się że aktywowali mu jakieś FILMY NA TELEFON. On niby miał od nich otrzymać smsa z taką informacją i gdy nie chciał tego to powinien im odesłać smsa zwrotnego (takie ich tłumaczenie było).

andrzej928   3 #6 16.04.2013 21:08

Radzę też uważać na różne serwisy www, gdzie chcą numer telefonu żeby wysłać kod aktywacyjny lub coś w tym stylu, a potem na nasz numer przychodzą płatne sms-y.

freeq52   8 #7 16.04.2013 21:09

"do puki"

"dopóki". Sry, ale pierwsza linijka, więc trochę razi :)

swietlik_rz   5 #8 16.04.2013 21:38

JanStefan masz rację tez wolałem poczciwa ERĘ, t-mobile poszło w to co jest na zachodzie modne, ale tutaj jest Polska.

  #9 16.04.2013 22:18

Nie wspominając już, że od około 3 m-cy iBOA nie potrafi poprawnie naliczać przesłanych danych czy to internet w telefonie czy też blueconnect z modemem. Po kolejnej złożonej reklamacji otrzymałem odpowiedź od miłej Pani, że w takim razie to ona nie wie kiedy systeme będzie działał poprawnie. nic, trzeba wytrzymać do końca umowy i zmienić operatora.

underface   14 #10 16.04.2013 22:25

dlatego tego typu biling jest dostępny w Play 23 nawet dla klientów na kartę

  #11 16.04.2013 22:28

Dokładnie. Moja Mom także miała taki przypadek. Kobita 70lat prawie, skarbonka w telefonie ze 100zł, i w parę dni ****** kobici konto do zera. Że niby w jakimś konkursie brała udział, a ona nie wie co to sms nawet. Na bilingu oczywiście śladu żadnego. Złodziejska sieć, ale cóż, czego można się po gebelsach spodziewać.

mordzio   14 #12 16.04.2013 22:39

@underface: Play24 ;)

RoninPn   12 #13 17.04.2013 05:56

z komentarzy wynika że wszędzie jest tak samo http://youtu.be/xsEcXOmn408

2099   8 #14 17.04.2013 07:56

Jednym słowem aż chce się zacytować ś.p. Leppera: "Złodzieje, zdrajcy, sprzedawczyki"
Pozostaje tylko pisać o takich sprawach, wyzywać i nieodpuszczać.

Canaletto   11 #15 17.04.2013 08:26

Cudów nie ma, tak to jest jak się wysyła SMS-y konkursowe nie czytając regulaminu, który zapewne mówił o przekazaniu numeru osobom trzecim lub zgodzie na udział w płatnych konkursach. Mam od kilku lat 3 prepaidy w Erze i nigdy nie straciłem nieświadomie ani grosza z konta.

dansys80   4 #16 17.04.2013 10:38

Wpis trochę o niczym, tak jak pisał Canaletto tak to jest jak się nie uważa. Nie doszukiwałbym się winy Tmobile w tym działaniu.

wajdzik   6 #17 17.04.2013 11:14

Proponuje wysłać smsa o treści "STOP" na numer 8017. Jest duża szansa, że zakończy to dostawanie smsów, albo przynajmniej spowoduje otrzymanie informacji jak zakończyć tą subskrypcję.

Jeśli chodzi o same subskrypcje to operatorzy są winni tylko częściowo, ponieważ nic nie aktywują bez naszej zgody (nie licząc przypadków zgraniem na czekanie w Heyah). Winna spada na nas - użytkowników bo nie czytamy regulaminów konkursów w których bierzemy udział.
Oczywiście wkurzający jest sam fakt istnienia takich usług, ale nie przesadzajmy z demonizowaniem - są użytkownicy którzy z tego korzystają chętnie i świadomie.

Viliae   8 #18 17.04.2013 11:27

Witam
Mam T-Mobile (Heyah i Tak-Tak) od lat (bo tylko ta sieć działa jako tako we wsi gdzie przebywam przez część roku) i miałem z nią tylko 2 razy problem.
Heyah i ich darmowe gry (brak wzmianki o akceptacji jakiegokolwiek regulaminu) po krótkiej rozmowie z ich iBOA - włączono mi usługę opłat zwrotnych (domagałem się zwrotu kosztów subskrypcji 7zł/mc).
Tak-Tak - włączono jakiś konkurs + internet 5zł/mc, mama nie korzysta i nic o tym nie wiedziała. Rozmowa w salonie i obie usługi wyłączono + zwrot kosztów za abonament na internet z ostatnich dwóch miesięcy (10zł).
Generalnie jak nie wychodzisz to nic nie uzyskasz - stara prawda ale niestety aktualna.

WODZU   16 #19 17.04.2013 12:04

@szymon189
"...okazało się że aktywowali mu jakieś FILMY NA TELEFON. On niby miał od nich otrzymać smsa z taką informacją i gdy nie chciał tego to powinien im odesłać smsa zwrotnego..."

Przecież to się kwalifikuje dla Rzecznika Praw Konsumenta.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  18 #20 17.04.2013 12:25

@wajdzik

"...ponieważ nic nie aktywują bez naszej zgody ..."
Akurat T-Mobile i wcześniej Era tak właśnie robili. Mojemu teściowi uruchomili jakiś płatny konkurs mimo, że teść nic nie wysyłał.
Sprawdziłem cała historię sms w telefonie. Okradli teścia na 130 zł a moja reklamacje olali bo oni w systemie mają zgodę.
Uciekłem do Play i nikomu nie polecam T-Mobile ... Byłem klientem Ery od 1998 roku :(

  #21 17.04.2013 14:06

Bardzo ciekawe ,że nie mają tego wszyscy w T-Mobile tylko pojedyncze osoby nie potrafiące czytać regulaminów lub poruszać się po usługach telefonii komórkowej po czym obrzucają wszystkich "złodziejami i sprzedawczykami" :]

underface   14 #22 17.04.2013 16:12

z erą największe jaja były w przypadku "Loteria Ery: Wygraj milion złotych" o czym można poczytać tutaj w komentarzach: http://www.sledzimykonkursy.pl/index.php/2010/10/27/loteria-ery-wygraj-milion-zl...

@mordzio
racja;p literówka;p

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   20 #23 17.04.2013 16:34

@RoninPn;

zmień operatora i po problemie- skoro masz na kartę to nie jesteś uwiązany do jednej sieci. Jeśli potrzebujesz zachować numer możesz go sobie przenieść- musi być tylko zarejestrowany u obecnego operatora.

JanStefan   6 #24 17.04.2013 16:34

@swietlik_rz

Nie wiem czy każdy z Was wie, ale łącząc się na infolinię każdorazowo jest pobierana opłata. Zatem, czym więcej połączeń tym więcej kasy spływa. Opłata jest jednorazowa i nie jest zależna od długości rozmowy.

Biorąc pod uwagę powyższe ich zadaniem jest jak najszybsze zbywanie petenta by ktoś inny mógł się do nich dodzwonić. Wiem to, bowiem sam zostałem poinformowany, przez technika, że ma już zepsuty dzień ponieważ ta rozmowa długo trwa. Najzabawniejsze jest to, że zadałem 2-3 pytania na które nie umiał odpowiedzieć, a że byłem wkurzony to czekałem aż te informacje zdobędzie. Najgorsze jest też to, że jak człowiek zgłasza uwagi, zastrzeżenia, usterkę to nie wszystkie są zapisywane do bazy danych i dzwoniąc kolejny raz trzeba od nowa przedstawiać sytuację. Mają po prostu mega bałagan!

Obecnie nadajniki T-Mobile i Orange to jedno. Jako, że zazwyczaj mają promocje dla nowych klientów, a że od pewnego czasu przestało mi się podobać w T-Mobile - od 1998 r tak też pomyślę o przejściu do Orange - wiem, wiem mają podobne problemy, ale jako nowy klient będę posiadał ciekawszą ofertę niż tutaj w T-Mobile będąc stałym klientem od 15 lat.

Pozdrawiam
JanStefan

RoninPn   12 #25 17.04.2013 17:15

Panowie mi chodzi o to że na bilingu nie wykazują że mamy czynne jakieś tam prenumeraty.
Co gorsze nie wykazują nawet na jakie konto wpływaj kasa znikająca z doładowania!!!
Zapewne skończy się na tym że dla przetestowania pójdę do kilku dostawców i kupię startery, włożę raz do telefonu i wykonam 1x sms + 1x tel. odłożę na miesiąc i dokonam doładowania i ponownie wykonam 1x sms + 1x tel. po kolejnym miesiącu sprawdzę czy nie uciekły mi fundusze z kart.

wajdzik   6 #26 17.04.2013 19:49

To co pokazujesz to nie do końca billing. Na faktycznych billingach ta usługa jest pokazywana.

  #27 17.04.2013 20:37

@JanStefan: T-Mobile ma też nr stacjonarny do BOA (koszt zwykłej rozmowy): 224136996

  #28 17.04.2013 20:47

Ja mam zasadę.Każde piknięcie o nadejściu SMS zbywam poprzez delete. Oczywiście poza sms-ami od znajomych i rodziny. Jak do tej pory nic "samo" mi się nie aktywowało.Ponadto przy podpisywaniu umowy nie stawiać ptaszka na zgodę tzw."informacji handlowych". W ten sposób będziecie zadowoleni z siebie i operatora.

JanStefan   6 #29 17.04.2013 21:10

@wajdzik
To tym bardziej pokazuje bałagan i moim zdaniem umyślne wprowadzanie w błąd. Zadzwoń na infolinię udaj osobę, która to nie zna danego tematu, to zobaczysz jak będą Ciebie wprowadzali w błąd. Obecnie w Oragne jest oferta mobilnego internetu na tych samych nadajnikach co T-Mobile, tylko limit danych to 48 GB od 24:00-8:00 bez naliczania limitu, ale jest jeszcze opcja bez naliczania limitu od 9:00-17:00 za łączną sumę 180 zł z VAT Jak dla mnie, czyli osobę pracującą w dzień to dobra umowa, a jak człowiek nie będzie musiał się użerać i dopytywać godzinami jakim cudem znikło mi 30% transferu to tylko się cieszyć.

Na T-Mobile dzwoniłem zawsze i dopytywałem się o transfer praktycznie zawsze 30% różnicy było między moim programem naliczającym dane a tym co oni mieli. Czyli jakby znikało mi 15 GB z 50GB wg mnie to ogromna liczba.

Niestety ostatnimi czasy mam do internetu podłączoną większą ilość urządzeń i nie jestem w stanie rzeczowo kontrolować przepływu danych, zwłaszcza że czasami muszę zresetować router.

Pozdrawiam
JanStefan

2099   8 #30 19.04.2013 13:12

@Nick_k (niezalogowany) - przezyłem taką akcję w Heyah (też T-mobile)- podobno włączyłem przez sms gadugadu w moim k850i. Po pierwsze tego nie zrobiłem bo wszelkie aplikacje wymagające stałego dostępu do transmisji pakietowej omijałem szerokim łukiem a po drugie dlatego że na tym telefonie gg to totalny bezsens. Po trzecie nie używam gg od jakich 5 lat, po czwarte nie wysyłałem żadnego sms (co ciekawsze nawet żadnego z promocją nie otrzymałem). Oczywiście w ich systemie widniała moja zgoda wysłana o godzinie o której codziennie w dni robocze podróżuję do domu przez krainy bez zasięgu więc telefon spoczywał spokojnie w kieszeni kurtki. Po prostu naciągają ludzi, część pomyśli że coś przez przypadek uruchomiła, część oleje sprawę a nieliczna reszta się zaweźmie i nie odpuści. Trzeba pisać o takich kantach żeby firmy wiedziały że tak się nie robi, a zły PR może ich czegoś nauczy- "złodzieji i sprzedawczyków" :)

Autor edytował komentarz.
Draqun   9 #31 19.04.2013 23:10

@Nick_k
Patrz komentarz @2099. Ja się z nim zgadzam. W siedziach panuje pełen burdel, jak się nie pójdzie i nie z****e to nie rozumieją.

Ja ostatni rok jestem w PLUS. Ta sieć ma to do siebie, że karta traci ważność i miałem tak już 2 razy. Teraz mam MIX i też mi się to zdarzyło (to już 3 raz) i o ile wcześniej zmieniłem numer tak teraz musiałem zapłacić za przywrócenie numeru. Jestem tam ostatnie miesiące. Po prostu wpadłem do punktu i zrobiłem im taką kłótnię, ze inni klienci patrzyli się na mnie jak na debila. Ale niestety tak jest. Podobnie jest z AliorBankiem. Musze też bank zmienić ale nie mam chwilowo czasu.

  #32 21.04.2013 18:42

Słyszałem, że T-mobile zmieniło hasło na "Take rzeczy tylko w T-mobile".

eddie71   7 #33 21.04.2013 19:25

Mam numer od lat w Era Tak-Tak a obecnie T-mobile na kartę i żadnych problemów.
Po prosto odrzucam propozycje otrzymania czegoś za darmo.
Oczywiście w życiu dałem się parę razy nabrać na podobne pułapki.
Człowiek często musi uczyć się na własnej skórze.Jeżeli jest coś za darmo to trzeba sprawdzić w regulaminie ile to "darmo" kosztuje.

Autor edytował komentarz.
  #34 08.05.2013 12:48

Witam.
Ja spotkałem się z taką sytuacją, że w billingu kwota doładowania wynosi zero złotych. Nie jest to mój telefon i sam nie doładowywałem konta, dlatego nie wiem po czyjej stronie leży błąd. Spotkał się ktoś z taką sytuacją? Chodzi o śieć T-mobile na kartę.
Pozdrawiam

  #35 17.05.2013 17:26

T-Theft. Mnie zajumali 3zł za ,,rok ważności konta po każdym doładowaniu''. Nie dało się tej ,,usługi'', która teraz kosztuje 36zł rocznie, wyłączyć wcześniej, niż po obrabowaniu konta z 3zł. Dodatkowo co 5ty telefon jest głuchy i trzeba się łączyć jeszcze raz - tak przychodzące jak wychodzące. T-Theft w Tuskmenistanie rąbie Polaków jak lubi...

  #36 08.06.2013 03:11

T-Mobile to złodzieje. Ja z żoną przeszedłem do T-Mobile i obojgu nam wystawili faktury na identyczną kwotę, chociaż mieliśmy zawieszony abonament do czasu całkowitego przeniesienia numerów tel. do nich. Złożyliśmy reklamację. A teraz najlepsze - jej została uwzględniona a moja nie?!? choć treść reklamacji i sytuacja absolutnie identyczna. Sytuacja druga: gdy moja żona dzwoni na numer stacjonarny infolinii - nic nie płaci, a ja wybierając ten sam numer mam potrącane ?!?! Nadmieniam, że mamy identyczne abonamenty, identyczne telefony, identyczne włączone usługi i tego samego dnia przeszliśmy do nich.. Tylko 1 słowo przychodzi mi do głowy: ZŁODZIEJE!

  #37 09.04.2014 13:27

Blokada SMS reklamowych od T-Mobile nastąpi po wysłaniu 6 bezpłatnych SMS na numer 80888 o treściach:
NIE1
NIE2
NIE3
NIE4
NIE5
NIE6

Wiadomość o samej treści NIE już nie funkcjonuje.
https://pl.facebook.com/tmobilepl/posts/507813669277012?comment_id=17679659&...

  #38 15.08.2015 13:23

@wajdzik: zgadza się ludzie z tego korzystają ,ale zeby z tego korzystać powinienem wysłać zgodę ,a nie jak w tej chwili że wystarczy że nie wyslę odmowy ,i jestem już związany umową

  #39 06.12.2015 00:03

czy ktoś wie jak zlikwidować IBOA moja żona dorwała mój telefon i wszystko widzi proszę o radę