r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Rosną szanse Google na zwycięstwo z Louis Vuitton

Strona główna Aktualności

Wygląda na to, że batalia sądowa między Google a Louis Vuitton może skończyć się dla internetowego giganta korzystnym wyrokiem. Przypomnijmy, że francuski dom mody Louis Vuitton oskarżył Google o sprzedaż reklam AdWords do haseł Louis Vuitton konkurentom, co firma uważała za niedopuszczalne. Louis Vuitton wygrało z Google na poziomie krajowym, po czym sprawa trafiła do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Po przeanalizowaniu akt sprawy ETC wydał nie mającą mocy prawnej opinię, która sugeruje, że racja w tym sporze leży jednak po stronie Google.

Jak powiedział Poiares Maduro, rzecznik generalny ETC, Google nie naruszyło prawa umożliwiając reklamodawcom zakup odpowiednich słów kluczowych do zarejestrowanych znaków towarowych. Dodał jednak, że internetowy gigant może być odpowiedzialny za te reklamy, które bezpośrednio naruszają prawa właścicieli marek.

Google przyjął opinię rzecznika ETC z zainteresowaniem i zapowiedział, że oczekuje pozytywnego rozstrzygnięcia w tej sprawie. Z kolei przedstawiciel Louis Vuitton poinformował, że firma docenia opinię pana Poiares Maduro, jednak podobnie jak Google, czeka na ostateczny wyrok sądu.

r   e   k   l   a   m   a

Spór między Google a Louis Vuitton to precedensowe wydarzenie. Wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości pokaże, czy Google ma prawo sprzedawać reklamy do haseł będących zastrzeżonymi nazwami bądź markami. Werdykt w tej sprawie będzie miał także decydujące znaczenie dla podobnych spraw rozstrzyganych w przyszłości na terenie Unii Europejskiej.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.