Ruszają beta-testy nowej wersji Microsoft Security Essentials

20.07.2010 20:47, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Microsoft udostępnił wydanie Beta nowej wersji Microsoft Security Essentials - bezpłatnego programu do zabezpieczania systemu Windows przed wszelakiego rodzaju złośliwym oprogramowaniem.

Microsoft Security Essentials chroni system przed różnego typu wirusami, rootkitami, spyware i trojanami. Ten bezpłatny program antywirusowy zapewnia ochronę komputera w czasie rzeczywistym i automatycznie pobiera z Sieci aktualizacje bazy wirusów. Wśród nowości wprowadzonych do tego wydania warto wymienić integrację z zaporą systemu Windows i lepszą ochronę przed zagrożeniami pochodzącymi z Internetu (między innymi poprzez integrację z Internet Explorerem). Ponadto odświeżony Microsoft Security Essentials posiada nowy silnik anti-malware, który szybciej i skuteczniej wykrywa zagrożenia, zaś dodatkowy moduł Network Inspection System chroni system przez sieciowymi exploitami.

By pobrać najnowszą wersję beta Microsoft Security Essentials, trzeba zadeklarować chęć udziału w testach odwiedzając witrynę Microsoft Connect.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (96)  

Avatar
ghfgh667 (niezalogowany) | 20.07.2010 20:57#1

mam pytanie
czy ten program mozna laczyc z innymi antywirusami takimi np jak avira?

Avatar
zadowolony2010 (niezalogowany) | 20.07.2010 21:00#2

Dzisiaj miło mnie zaskoczył ten program, płatny nod32 antywirus 4.2 nie mógł usunąć inforun.ini z partycji/pendrivów, a bezpłatny MS SE dał radę. Bardzo mile jestem zaskoczony. Oby tak dalej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lord_ko | 20.07.2010 21:06#3

mogliby popracować nad wydajnością oraz zużyciem pamięci. na starcie wcina 80MB nie mówiąc o skanowaniu.

Avatar
robert79513 (niezalogowany) | 20.07.2010 21:06#4

Żadnych antywirusów nie można łączyć wg mnie avira jest 100 razy lepsza od tego czegoś co ja bym nawet antywirusem nie nazwał ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
QwartzC | 20.07.2010 21:06#5

To jest antywirus jak każdy inny i nie należy łączyć z innymi programami tego typu.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 20.07.2010 21:12#6

Czy ta wersja będzie naprawdę bezpłatna (freeware) czy nadal tak jak zwykle?

Avatar
abrakan (niezalogowany) | 20.07.2010 21:29#7

Nie wiem co u was sie dzieje, u mnie w Menedzerze zadań pokazuje zużycie pamięci w tej chwili 1 228 K, podczas skanowania ciut ponad 4 megabajty..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sirpasztet | 20.07.2010 21:30#8

Microsoft Security Essentials zawsze był darmowy, także nie wiem co masz na myśli mówiąc "jak zwykle"

Avatar
admin. sieci LAN (niezalogowany) | 20.07.2010 21:32#9

Program jest bezplatny od poczatku. Zabiera mniej zasobow niz inne aplikacje tego typu. Nowa wersja zapowiada sie naprawde obiecujaco (szczegolnie integracja z zapora i przegladarka IE). Moze w koncu doczekamy sie pelnowartosciowego pakietu IS, bez koniecznosci instalowania obcych aplikacji (poza MS), ktory zadziala na starszych kompach, obslugiwanych przez starszych pracownikow, przyzwyczajonych do aplikacji MS.

Avatar
blublak (niezalogowany) | 20.07.2010 21:34#10

@robert79513

Jesteś w błędzie,MSE może działać z innymi av ( lista kompatybilnych dostępna w necie )
Panda cloud AV może także działać z Innymi AV
Prevx Także może działać z innymi AV
Immunet Protect Free / Pro może działać z innymi AV
Jest tego trochę :)

Avatar
decos201 (niezalogowany) | 20.07.2010 21:36#11

sirpasztet- Anonimowi chodziło o to czy będzie darmowy w firmach. Dotychczas MSE można było używać w firmach do czterech osób czy coś w tym stylu.
robert- Avira 10 tego nie można nazwać antywirusem. Ta wersja to całkowita klapa. Wejdź w DP na MSE i przeczytaj komentarze. MSE w tej chwili jest jednym z najlepszych darmowych antywirusów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Eru | 20.07.2010 21:40#12

Dobra beta pobrana trzeba będzie przetestować :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Poraj | 20.07.2010 21:44#13

Brak polskiej wersji. Angielska na polskim systemie nie chce się instalować.

Avatar
decos201 (niezalogowany) | 20.07.2010 22:06#14

Dziwne zatrzymuje się na 4 mb dalej nie ruszy...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lord_ko | 20.07.2010 22:18#15

@abrakan
sprawdź jeszcze raz. zwróć uwagę na proces MsMpEng.exe. ten program działa jako dwa procesy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SS13 | 20.07.2010 22:23#16

Miałem go kiedyś.
Trochę wolno pobiera aktualizacje, a poza tym całkiem fajny antywirus. Nie zauważyłem, żeby jakoś znacząco mulił kompa. W każdym razie nie bardziej, niż inne antywirusy. I pewnie dobrze "współpracuje" z systemem, skoro robią to ludzie z MS.
Jak wyjdzie stabilna nowa wersja, to chętnie zobaczę, co poprawiono.
Ciekawe, czy będzie kiedyś wersja dla Linuksa? :D (proszę nie traktować ostatniego zdania poważnie)

Avatar
kość (niezalogowany) | 20.07.2010 22:23#17

Darmowy czyli na piracie też mogę zainstalować i pobierać aktualizacje?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Extraordinarykid | 20.07.2010 22:27#18

Bardzo dobry antywirus dla osób, które nie mają za bardzo pojęcia o komputerach, a możliwe, że dla zaawansowanych także.

Instaluję go u ludzi, którzy prowadzą regularne życie w sieci i korzystają z komputerów według wyznaczonych schematów.

Prawdopodobieństwo, że się natkną na wirusy jest nikłe, ale jak już, to zawsze coś tam komputer chroni, Oni czują się bezpieczniejsi.

Biorąc pod uwagę jego krótką obecność w świecie antywirusów, muszę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem szybkości i dokładności z jaką przeskanował testową paczkę wirusów.
Wyłapał wszystko z wyjątkiem dwóch trojanów ".aim".

Wkrótce Microsoft pewnie postanowi poszerzyć swoją ofertę o oprogramowanie rozbudowane na kształt internet security.
I może być ciekawie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemvelbenny | 20.07.2010 22:37#19

Nie no, to fajnie :) Niebawem pewnie kolejna stabilna wersja tego bardzo dobrego programu antywirusowego. Microsoft mógłby jeszcze dopracować firewall, aby był bardziej intuicyjny i generalnie nic więcej do szczęścia mi nie potrzeba :) MSE + UAC + Windows Firewall.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemvelbenny | 20.07.2010 22:41#20

Co do zużycia pamięci przez MSE, to fakt, że zużywa jej sporo. Ale to ponoć dlatego, że trzyma sygnatury w pamięci RAM, aby mieć do nich szybszy dostęp. W końcu RAM jest dużo szybszy, niż dysk twardy. Zresztą w dzisiejszych czasach 2GB to minimum, więc 100MB w tą, czy w tamtą nie robi różnicy.

Poza większym apetytem na RAM, MSE jest bezkonkurencyjnie lżejszy od innych AV. Widzę to przykładowo po czasie skanowania rejestru programem JV16. Z MSE jest o niebo krócej, niż z innymi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 20.07.2010 22:42#21

co by nie psioczyc na MS ale antywirus wyszedł im naprawdę dobry

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 20.07.2010 22:51#22

nawet nie idzie instalator
"aplikacja mse bla bla nie jest prawdiłową aplikacją systemu windows"...dziekuję...kolejna po windows live essentials beta od MS która sypie błędem

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 20.07.2010 22:51#23

Używam tego natywira, odkąd wygasła mi licencja na NOD32 (z oszczędności). Mam nadzieję, że komputer jest w miarę bezpieczny. No i ciekawy jestem tej nowej wersji, ale chyba poczekam na final :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 20.07.2010 22:53#24

czekam na słodziutką jolę aż mi wyjasni ze nie lubie ms i dlatego coś mam nie tak z systemem...że go pewnie zepsułem złosliwie i teraz narzekam :)

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 20.07.2010 23:05#25

@sirpasztet
"Microsoft Security Essentials zawsze był darmowy, także nie wiem co masz na myśli mówiąc "jak zwykle""

@admin. sieci LAN (niezalogowany)
"Program jest bezplatny od poczatku."

Twórcy takich aplikacji jak antywirusy skrzętnie próbują ukryć w licencji zapisy, że program nie jest darmowy do celów komercyjnych, reklamując go przy tym jako "100% freeware".
Po jakimś czasie zaś jęczą, że są obrabiani przez wstrętnych piratów. Dla mnie to jest szczyt chamstwa.
Podobnie było z Microsoft Security Essentials (chociaż tutaj jeszcze nie słychać o masowych pozwach od MS) i z tego co wiem nic się w tym temacie nie zmieniło.
Dla mnie to szczyt hipokryzji ze strony różnych korporacji (w tym MS) krytykować licencje OSI za ich mnogość, a samemu produkować znacznie więcej niezgodnych z żadnymi standardami licencji, które w dodatku zawierają kruczki prawne mające na celu tylko wykorzystać końcowych użytkowników. Niektórzy posuwają się nawet do tego, że zmieniają kluczowe zapisy w licencji przy aktualizacji (nawet bez informowania o tym użytkownika) albo nawet zaraz po instalacji programu (sic!). Poza tym takie zapisy jak np. zakaz używania programu za granicą, zakaz odsprzedaży wersji BOX czy rozwiązanie licencji w przypadku instalacji programu jakieś konkurencyjnej firmy powinny być zabronione.
W ogóle uważam, że zapisy licencyjne powinny zostać ujednolicone globalnie (nawet pomiędzy różnymi firmami). Mam nadzieję, że kiedyś doczekam się jednolitych licencji OEM, BOX, itp.
Dziwie się, że jeszcze żadna instytucja typu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta czy nawet jakieś organizacje ochrony praw człowiek się za to nie wzięły.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Phight3r | 20.07.2010 23:07#26

Mnie się tylko jedna rzecz w nim nie podoba:
W opcjach obecnej wersji można przeczytać, że wysyła on jakieś dane do Microsoftu i mogą również zostać wysłane loginy i hasła. Poza tym nie chcę jak ściągnę jakąś starą grę (pirata) żeby Microsoft o tym wiedział.

Avatar
decos201 (niezalogowany) | 20.07.2010 23:12#27

cephei sprawdź wagę instalki. Mi też to wyskakiwało a okazało się, że MS ma chyba jakieś przeciążenie serwerów bo nie pobiera się dalej jak do 4MB.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 20.07.2010 23:20#28

o pardon...błąd jest jeszcze lepszy
miałem nie do końca pobrany instalator
przy 54,1 % wywala błąd...po prostu pod chrome przeszedł i niby pobrał, a instalka jest niepełna
pod IE pokazuje błąd i d... nie idzie dalej

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SS13 | 20.07.2010 23:21#29

@Phight3r
Teoretycznie, to i w samym Windowsie może siedzieć coś, co wysyła jakieś informacje (ale nie lubię teorii spiskowych), a tak, to przynajmniej o tym wiesz.
Poza tym wydaje mi się, że MS przejąłby się dopiero, gdybyś miał ich nielegalny soft.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemvelbenny | 20.07.2010 23:25#30

Nie tylko MS zbiera takie informacje, także chociażby AVG, Avast, Avira, Comodo... Ludzie pomyślcie chwilę. Przecież oni zastrzegają sobie taki punkt w regulaminie po to, żeby w przypadku wykrycia jakiegoś jeszcze nie znanego zagrożenia na Waszych komputerach, mogli wysłać informacje o nim do swojej siedziby i żeby nikt nie miał o to pretensji, ewentualnie nie mógł ich zaskarżyć, że robią to bez naszej wiedzy. Po co Microsoftowi miało by być hasło do Waszego maila czy na redtjub? O_O

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 20.07.2010 23:27#31

zagadka rozwiązana...pobiera jedynie przez file transfer manager

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 20.07.2010 23:28#32

nie...jednak nadal to samo pomimo pobrania pliku do końca...aplikacja MSE bla bla nie jest prawidłowa aplikacja win32

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SS13 | 20.07.2010 23:33#33

@przemvelbenny
Ale można wyłączyć tę opcję (nie wiem, czy we wszystkich antywirach, ale w niektórych tak).

A co do maila i rd: jestem tajnym rosyjskim agentem i mam konto admina na rd :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lukaszkaw93 | 20.07.2010 23:35#34

więc po co jest Windows Defender ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemvelbenny | 20.07.2010 23:37#35

Niestety nie można jej wyłączyć :)

W Windows Defender można było, w MSE niestety do wyboru jest tylko Członkostwo Podstawowe albo Członkostwo Zaawansowane. Moim zdaniem dobrze, bo użytkownicy nie będą mogli tego wyłączać i więcej wirusów będzie w bazach :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemvelbenny | 20.07.2010 23:42#36

@lukaszkaw93

Z tego co piszesz widzę, że nigdy nie instalowałeś MSE albo źle zrozumiałem pytanie... Windows Defender wykrywa jedynie spyware, adware itp, nie wykrywa natomiast wirusów. MSE wykrywa wszystkie rodzaje złośliwego oprogramowania (malware). Podczas instalacji MSE automatycznie wyłączany jest Windows Defender, a przy deinstalacji włączany.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SS13 | 20.07.2010 23:46#37

O, wiedziałem, że gdzieś była taka opcja.
Też myślę, że im więcej wirusów w bazach, tym lepiej.
Ale ciekawe skąd ich się tyle bierze...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemvelbenny | 20.07.2010 23:48#38

"Enhanced protection for web-based threats – Microsoft Security Essentials now integrates with Internet Explorer to provide protection against web-based threats."

Mogliby go zintegrować ze wszystkimi przeglądarkami, nie tylko IE :/

@SS13
Jak to skąd? Z Chin, z Rosji i z USA :D Myślę, że jest dużo więcej osób chcących zarobić na czyjejś szkodzie, niż ludzi chcących temu zapobiegać, stąd powstaje tyle dziadostwa. Jedni robią to dla kasy, inni pewnie mają takie hobby :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 20.07.2010 23:50#39

jestem chyba głupi:)
działa
zwracam honory :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Phight3r | 20.07.2010 23:52#40

W Avaście jest opcja: "Dołącz do społeczności użytkowników avast!", która jest domyślnie odznaczona.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Soren | 20.07.2010 23:55#41

od wydania pierwszej wersji na 7 jade tylko z tym i nic jeszcze nie złapałem...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
stalewiak | 20.07.2010 23:57#42

Tak panowie i panie konczy sie era płatnych antywirusów :)
Ja mam od mse antywira od pierwszych beta testów.Do dzis zadnego wirusa wszystko cyka .Aby tak dalej ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemvelbenny | 20.07.2010 23:57#43

@Plichu

A używasz łącznie z MSE? Jakis firewall (może Windowsowy?), hips (UAC?) :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
arre | 21.07.2010 0:24#44

Zainstalowałem go kilku osobom które mają raczej blade pojęcie o użytkowaniu komputera. Chwalą sobie niski poziom alarmów oraz to że jest bezpłatny.
Osobiście używam KIS2010, lecz kiedy skończy mi się licencja wypróbuję go przez jakiś czas.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 21.07.2010 0:41#45

Do firmy i tak się nie nadaje, licencja nie pozwala.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemvelbenny | 21.07.2010 0:53#46

No niestety :/ Do firmy jedynie Comodo.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jurii1991 | 21.07.2010 0:55#47

Nadal aktualizuje się tylko raz dziennie przez WU?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemvelbenny | 21.07.2010 0:57#48

Ja zmieniłem jedną wartość w rejestrze i MSE wyszukuje mi aktualizacji co 1h :)

Jak to zrobić? Gdyby ktoś chciał, proszę. Po angielsku, punkt 5. Za pierwszym razem jest ciężko, potem już banalnie prosto.

http://www.mydigitallife.info/2010/01/05/fix-microsoft-security-essentials-mse-n.../

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jurii1991 | 21.07.2010 1:00#49

dzięki za instrukcje, jednak i tak ustawianie tego powinno znajdować się w opcjach a nie w rejestrze ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemvelbenny | 21.07.2010 1:03#50

Zgadzam się... Może to z czasem poprawią, a teraz pozostaje jedynie kombinowanie :P

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 21.07.2010 1:34#51

"na starcie wcina 80MB"

Dzisiejsze komputery mają już po 4096MB RAM a często nawet i dwa razy więcej, więc chyba 80MB to nie jest ogromna suma?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 21.07.2010 7:33#52

Anonim (niezalogowany) | 20.07.2010 23:05
[[[Twórcy takich aplikacji jak antywirusy skrzętnie próbują ukryć w licencji zapisy, że program nie jest darmowy do celów komercyjnych, reklamując go przy tym jako "100% freeware".
Po jakimś czasie zaś jęczą, że są obrabiani przez wstrętnych piratów. Dla mnie to jest szczyt chamstwa.
Podobnie było z Microsoft Security Essentials (chociaż tutaj jeszcze nie słychać o masowych pozwach od MS) i z tego co wiem nic się w tym temacie nie zmieniło.]]]


Podaj fakty – kiedy „było podobnie z MSE”, kiedy MS „jęczał, że jest okradany” w przypadku MSE. Bo na razie twoją wypowiedź można wsadzić do szufladki z napisem „brednie wyssane z palca”.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Soren | 21.07.2010 7:47#53

@przemvelbenny
MSE+windowsowy firewall+UAC

Avatar
wjw (niezalogowany) | 21.07.2010 9:10#54

Mam nadzieję, że nowa wersja chwilami nie będzie tak zamulać systemu jak obecna.

Avatar
ktosinny (niezalogowany) | 21.07.2010 9:23#55

drugi raz pobieram i zakazdym razem staje przy 50%

Avatar
robert79513 (niezalogowany) | 21.07.2010 10:28#56

@blublak zainstaluj sobie do tego programu pandę to zobaczysz jak ci komputer przymuli chyba ze masz 4GB ram i 2 rdzenie na procku to możesz instalować wszystkie które wymieniłeś :P

Avatar
robert79513 (niezalogowany) | 21.07.2010 10:28#57

@blublak zainstaluj sobie do tego programu pandę to zobaczysz jak ci komputer przymuli chyba ze masz 4GB ram i 2 rdzenie na procku to możesz instalować wszystkie które wymieniłeś :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Szuri21 | 21.07.2010 10:50#58

Za darmo to nawet zapalke warto wziac, a kiedy jest to juz cos wiecej to czemu nie skorzystac.

Bardzo wiele dobrego mozna wyczytac w Waszych komentarzach na temat antywirusa od Microsoftu.

Rozumiem, ze jest naprawde dobry.

Na co dzien korzystam z ddarmowej Aviry i firewalla od Comodo i wydaje mi sie byc to dobre rozwiazanie.

Jesli jednak produkt od Microsoftu bylby lepszy, to moze sie skusze przy kolejnym przywracaniu systemu o jego instalacje w miejsce Aviry.

Avatar
SpawNn (niezalogowany) | 21.07.2010 11:00#59

To jest naprawde fenomenalny programik wogule nie wiem ze go mam na kompie taki jest odczuwalny, co kolwiek by było nie pewnego pobieranego z netu zaraz mi snanował ten plik usuwajac go lub naprawiając, teraz zobaczymy jak bedzie z ver BETA pobieram.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 21.07.2010 12:51#60

@SSEE
"Podaj fakty – kiedy „było podobnie z MSE”, kiedy MS „jęczał, że jest okradany” w przypadku MSE. Bo na razie twoją wypowiedź można wsadzić do szufladki z napisem „brednie wyssane z palca”."

Wyraźnie napisałem, że w przypadku MS nie było jeszcze jęczenia i masowych pozwów. Natomiast próba ukrycia przed użytkownikiem informacji, że nie każdej osobie dozwolone jest używanie tego programu za darmo jest faktem.
Nawet na stronach Microsoft można przeczytać "_bezpłatna_ sprawdzona ochrona antywirusowa", "Program Microsoft Security Essentials można pobrać _bezpłatnie_ z witryn firmy Microsoft", "Help protect your PC with Microsoft Security Essentials. Microsoft Security Essentials is a new, _free_ consumer anti-malware solution for your computer."
Jedyne o czym MS jeszcze w miarę informuje przed pobraniem i rozpoczęciem informacji, jest fakt, że program do legalnego użytkowania wymaga licencjonowanej kopii Windows.

Niegdyś ze znajomym zbieraliśmy informacje o nadużyciach różnych firm informatycznych w szczególności kruczkach w licencjach i wykorzystywaniu tych kruczków.
Niestety, nie mam teraz dostępu do bazy danych tych nadużyć.
Bardzo utkwił mi w pamięci zapis licencji realtech VR OpenGL Extension Viewer 2.x "Permission is granted to anyone to use this software for any purpose, including commercial applications", który po zakończeniu instalacji i uruchomieniu zmienia się na "free for non-commercial use" (w oknie "O programie").
I proszę mi nie mówić, że to nie jest problem, bo inaczej nie istniałyby programy do analizowania licencji i nie wychodziły co jakiś czas na jaw takie afery jak np. "wpadka" z licencją Photoshop Express czy pobieraczek.pl.
Proszę mi też nie wmawiać, że przeciętny użytkownik powinien (czy nawet: jest zdolny) analizować tysiące licencji, w szczególności przy aktualizacji programów. Te zapisy powinny zostać ujednolicone, a za kontrowersyjne zapisy mające na celu wykorzystać użytkownika powinien ponosić karę finansową.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 21.07.2010 13:10#61

@cephei
A cu żeś zrobił, że działa?

Avatar
K (niezalogowany) | 21.07.2010 13:48#62

Nie płaczcie, że zabiera 80MB bo u mnie GG zabiera ponad 120 ;/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 21.07.2010 14:02#63

@Anonim (niezalogowany) | 21.07.2010 12:51
[[[Wyraźnie napisałem, że w przypadku MS nie było jeszcze jęczenia i masowych pozwów.]]]

Nie, wyraźnie napisałeś tylko o pozwach. Natomiast o jęczeniu napisałeś jasno:
„Po jakimś czasie zaś jęczą, że są obrabiani przez wstrętnych piratów. Dla mnie to jest szczyt chamstwa. Podobnie było z Microsoft Security Essentials (chociaż tutaj jeszcze nie słychać o masowych pozwach od MS) (...)”

Zatem: co „było podobnie z MSE”? Konkrety proszę. Przynajmniej URL-e.
(Swoją drogą: „masowe pozwy” to także twój wymysł. MS do tej pory nie stosował takich metod walki z piractwem).


[[[Natomiast próba ukrycia przed użytkownikiem informacji, że nie każdej osobie dozwolone jest używanie tego programu za darmo jest faktem.]]]

Czyżby? Wskaż „próbę ukrycia”.


[[[Nawet na stronach Microsoft można przeczytać "_bezpłatna_ sprawdzona ochrona antywirusowa", "Program Microsoft Security Essentials można pobrać _bezpłatnie_ z witryn firmy Microsoft", "Help protect your PC with Microsoft Security Essentials. Microsoft Security Essentials is a new, _free_ consumer anti-malware solution for your computer."

No i...? Gdzie jest mowa o płaceniu? Które z zacytowanych stwierdzeń jest wg ciebie niezgodne z rzeczywistością?


[[[I proszę mi nie mówić, (...) Proszę mi też nie wmawiać, (...)]]]

Kto mówi? Kto wmawia? Odnoszę wrażenie, że dyskutujesz z duchem. A przynajmniej z kimś, czyich słów nie można znaleźć pod komentowanym tutaj newsem.


[[[Te zapisy powinny zostać ujednolicone, a za kontrowersyjne zapisy mające na celu wykorzystać użytkownika powinien ponosić karę finansową.]]]

Żyjemy w wolnym kraju. Inicjatywa ustawodawcza, Sejm itd. itp. – droga wolna. Szerokiej drogi! ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 21.07.2010 14:36#64

Od rana próbuję ściągnąć tę betę. Zatrzymuje się w połowie i zwraca komunikat "...nie można odczytać pliku źródłowego :-(

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 21.07.2010 14:56#65

@SSEE
"Nie, wyraźnie napisałeś tylko o pozwach. Natomiast o jęczeniu napisałeś jasno:
„Po jakimś czasie zaś jęczą, że są obrabiani przez wstrętnych piratów. Dla mnie to jest szczyt chamstwa. Podobnie było z Microsoft Security Essentials (chociaż tutaj jeszcze nie słychać o masowych pozwach od MS) (...)”"
Wyrwałeś tą wypowiedź z kontekstu. Zresztą to chyba oczywiste, że jak napisałem, że nikogo (jeszcze) nie pozywali (przynajmniej masowo), to znaczy że nie jęczą.

"Zatem: co „było podobnie z MSE”? Konkrety proszę. Przynajmniej URL-e."
Napisałem już. Ukrywa, że program nie jest darmowy do celów komercyjnych oraz (na niektórych stronach), że wymaga licencji na Windows (hint: WINE i ReactOS).

"Swoją drogą: „masowe pozwy” to także twój wymysł. MS do tej pory nie stosował takich metod walki z piractwem."
Przecież wyraźnie napisałem, że MS nie stosował jeszcze takich metod. Natomiast inni tak, np. pobieraczek.pl.

"Czyżby? Wskaż „próbę ukrycia”."
Po prostu nie podają wszystkich informacji. Reklamują coś jako darmowe do wszystkiego, a takie nie jest. Moim zdaniem, jeśli produkt jest reklamowany jako "free" lub "freeware", to powinno do czegoś zobowiązywać. Tak samo oczekuje, że kredyty 0% naprawdę będę 0% bez prowizji, a jeśli ktoś reklamuje kredyt "stokrotka" dostępny dla każdego podając przy tym przykład, że przy zarobkach 2000 zł dostanę kredyt 200 000 zł, to oczekuję, że taki kredyt dostanę, a nie Pani odeśle mnie z kwitkiem "tylko od zarobków powyżej 3200 zł.

"No i...? Gdzie jest mowa o płaceniu? Które z zacytowanych stwierdzeń jest wg ciebie niezgodne z rzeczywistością?"
Czyli mogę tego za darmo używać w firmie na ReactOS bez licencji na Windows? Poza tym nie mówiłem o kłamstwie, tylko o zatajaniu pewnych informacji.

"Kto mówi? Kto wmawia?"
W podobnej dyskusji na dobreprogramy.pl wmawiano mi, że tego problemu nie ma.

"Żyjemy w wolnym kraju."
W kraju gdzie bez problemu można zniszczyć praktycznie dowolnego człowieka za nic.
Wręczył Pan komuś czekoladę? Jeśli tak, to przyznaje się Pan dystrybuował Pan produkty, które mogą być przetworzone na niebezpieczne czy nawet mogące służyć do budowy infrastruktury organizacji terrorystycznej.

--

Widzę, że uczepił się Pan tego MS. Naprawdę moim celem nie był jakiś wymyślny atak na tą korporację. Oczywiście potępiam ich za niedostateczne informowanie użytkowników o warunkach licencji przed pobraniem programu, ale jak wcześniej napisałem, ta firma jeszcze nie stosowała masowych represji wobec użytkowników swoich usług i programów.

Avatar
zyga Z (niezalogowany) | 21.07.2010 14:59#66



Jes też norton 2011 beta na 120 dni !!!

Avatar
aaandrzej (niezalogowany) | 21.07.2010 15:07#67

ja mam takie pytanie ....czy ten antywirus to jakaś ściema ? ....już mam go bardzo długo, a jeszcze nic mi nie wykrył ....jak miałem avasta to wykrywał mi coś raz na 1,5 miesiąca i blokował np. dostęp do strony .....ten antywirus windowsa jest tak na prawdę rezydentny ? ....on skanuje wszystkie nowe procesy tak jak avast ???

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 21.07.2010 15:54#68

@aaandrzej
A jesteś pewien, że Avast nie dawał fałszywych alarmów?

Inna sprawa, że komentarze typu "świetny antywirus, odkąd go mam, nie pojawił się na moim kompie żaden wirus" są chyba nie do końca sensowne. Jeśli dany program antywirusowy nie ma jakiegoś wirusa w swojej bazie, to skąd mamy wiedzieć, że nie pojawił się on na naszym kompie? Przecież program nie zaalarmuje.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 21.07.2010 16:04#69

Używam go odkąd znalazł więcej wirusów niż G Data którą miałem z mikołajkowej oferty :). przynajmniej jest zainstalowane raz i tylko UPDATE, a nie jak np norton co roku nowa wersja tylko kasa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 21.07.2010 16:23#70

@tomimaki
zrobiłem takie cuś:
pobrałem stąd http://transfers.one.microsoft.com/ftm/default.aspx?lcid=1033 programik file transfer manager, zainstalowałem go i uruchomiłem
nastepnie stąd https://connect.microsoft.com/securityessentials/Downloads/DownloadDetails.aspx?... pobrałem ale klikając "pobierz zaznaczone pliki przy użyciu programu FTM" wtedy odpalając to pobieranie masz w oknie programu FTM od razu

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PiotrVista | 21.07.2010 16:51#71

Bardzo długo skanuje tak jak najnowszy Kaspersky - może w nowej wersji "Microsoft Security Essentials" to poprawią.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 21.07.2010 17:09#72

@Anonim (niezalogowany) | 21.07.2010 14:56
[[[Napisałem już. Ukrywa, że program nie jest darmowy do celów komercyjnych oraz (na niektórych stronach), że wymaga licencji na Windows (hint: WINE i ReactOS).]]]

Nie ukrywa. Jest wyraźnie napisane na stronie głównej: „for your home PC”. W twoim cytacie także mamy: „(...) Essentials is a new, _free_ consumer anti-malware solution for your computer”. Tutaj mamy słowo „consumer”. A zatem od pierwszych chwil jest jasne: to program dla domu, dla zwykłego użytkownika. A nie „for business”. Dla biznesu jest coś innego, płatnego.

Na pierwszej stronie jest także wyraźnie napisane: „Your PC must run genuine Windows to install Microsoft Security Essentials”. Równie wyraźny jest inny link, także na stronie głównej MSE: „Need security for your business?” (Z odsyłaczem do Forefront Client Security).

Zatem trzeba dysponować całkiem sporą dawką złej woli, aby oskarżyć MS o ukrywanie przeznaczenia MSE.


[[[W kraju gdzie bez problemu można zniszczyć praktycznie dowolnego człowieka za nic.]]]

Jeśli się uprzeć, można to powiedzieć o dowolnym kraju na świecie. Nic więc z tego nie wynika.

Avatar
SpawNn (niezalogowany) | 21.07.2010 19:34#73

Prawda zatrzymuje sie przy końcu albo w środku przez to trzeba go sciagać przez program microsoftu który sie sam pobierze program FTM.

Avatar
cr3pt_ (niezalogowany) | 21.07.2010 21:38#74

U mnie na windzie7 krzyczy przy wersji 64bit ze sie nie zainstaluje,bo to nie taka wersja jezykowa... super

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 21.07.2010 21:56#75

Udało mi się ściągnąć dopiero przez FTM. Wygląda na to, że Microsoft znalazł sobie sposób, żeby zmuszać do instalacji swojego akceleratora pobierania plików.

@cr3pt_
Nie możesz zainstalować, bo instalujesz jako upgrade na polską wersję językową i rzeczywiście języki się nie zgadzają. Odinstaluj dotychczasową wersję i zainstaluj betę "od zera".

Avatar
rzeszow (niezalogowany) | 21.07.2010 21:57#76

link do tego prgramu

http://www.mediafire.c om/?nxw98xtpatu42l1

Avatar
comodo (niezalogowany) | 21.07.2010 23:28#77

Najlepszy jest Comodo Internet Security. Dlaczego? Bo bardzo różni sie od sposobu działania od innych antywirusów. Działa na zasadzie default deny - jesli danego programu nie ma na białej liście to Comodo cie poinformuje i masz wybór aby zablokować aplikację. Niestety większość antywirusów działa jedynie na zasadzie heurystyki - jeśli w sygnaturkach nie ma danej aplikacji lub jej status nie jest znany (nie wiadomo czy dobra, czy szkodliwa, a takich jest pełno, bo trudno, żeby jakikolwiek antywirus miał w swojej bazie na bieżąco najnowsze zagrożenia, kiedy to dziennie wychodzi ich kilka tys.) to taki antywirus zezwala na wejście tej nieznanej aplikacji do naszego komputera (nie informując cie o tym), a co za tym idzie, komputer może zostać bardzo poważnie zainfekowany. To jak działa Comodo i czym się różni od innych antywirusów możesz zobaczyć w tym filmiku ze strony Comodo.tv http://www.comodo.tv/home-computing/what-makes-comodos-technology-superior/

Avatar
piotrr989 (niezalogowany) | 22.07.2010 0:02#78

Używałem G-daty - bardzo dobry pakiet, zrezygnowałem bo chciałem przetestować F-Secure i żałuje, mimo że mam nadal na niego licecje to wyrzucilme go. Zainstalowalem MSE i jestem zadowolony. nie jestem zwyklym uzytkownikiem, lecz wiem kiedy cos mam, kiedy av sciemnia. mimo ze skanuje go co jakis czas Combofixem to i tak nic nie ma. wiec odp jest prosta, MSE narazie wygrywa, zreszta w tym miesiacu widzialem test na darmowe av i ten byl na 3 miejscu a daleko w tyle Avast

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 22.07.2010 8:08#79

Świetny jest MSE !!! Skanowałem kompa NODEM i NORTONEM i nic nie wykryły po MSE... jest o wiele lżejszy i nie "muli" tak systemu, jak w/w; i żadnych problemów :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemvelbenny | 22.07.2010 9:58#80

Jak wygląda ta integracja MSE z IE?

Avatar
SpawNn (niezalogowany) | 22.07.2010 10:09#81

Tak jak powinno być wchodziłem na strony w necie nie pewne odrazu mi wyskoczył czerwony ekran z informacją ze strona nie pewna i cały lik www był czerwony wiec jest oki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 22.07.2010 10:16#82

No właśnie, na czym polega ta integracja MSE z IE? Po zainstalowaniu niczego nowego w przeglądarce nie zauważyłem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 22.07.2010 10:21#83

O ile pamiętam to MSE można używać w "domowych" firmach :)

Avatar
SpawNn (niezalogowany) | 22.07.2010 11:06#84

Nie ma wygładowych zmian poprostu łączy sie z IE i zabezpiecza wszystko co ma a jak chcesz widoczne zmiany to zainstalój sobie dodatek do IE Bing bar w którym jest ikonka bezpieczenstwa IE jak i komuptera informuje o wszykich hm zabezpieczeniach kolorami http://toolbar.in.msn.com/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 22.07.2010 12:37#85

@SpawNn
Przecież monitor, jaki ma każdy antywir, na bieżąco sprawdza (monitoruje) wszystko co się dzieje i zabezpiecza komputer - czy pracujesz, czy grasz, czy chodzisz po necie. Nie wymaga to integracji z przeglądarką. Nie jest to dla mnie zrozumiałe.

Avatar
SpawNn (niezalogowany) | 22.07.2010 13:01#86

No ja wiem tylko chodzi mi oto by było coś widoczne ze cos jest wzgłedem widocznych ustawien MSE

Avatar
amarok (niezalogowany) | 22.07.2010 15:59#87

wlasnie usuwam ten antywirus cos mi sie zbytnio nie podoba on nie wyglada na tak rezydentny jak avast i to do niego wracam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 22.07.2010 23:24#88

@cephei
Dzięki. Pytałem tylko informacyjnie.

Avatar
ararad (niezalogowany) | 23.07.2010 14:32#89

msse można używać w małej firmie, pod warunkiem, iż siedziba firmy znajduje się w mieszkaniu użytkownika, wiem - bo dzwoniłem do ms

pozdr. wszystkich

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Miszkurka2000 | 25.07.2010 9:57#90

blublak - podaj linka do tej listy bo mnie to bardzo interesuje a jakoś nie mogę wygoglować.

Avatar
Olechno_297 (niezalogowany) | 25.07.2010 23:36#91

Jakos w glowie mi sie nie miesci program do bezp z mikrosofta.. Wole jednak swoje bezpieczenstwo powierzac sprawdzonym program jak Norton Internet Security, czy Kaspersky..

Avatar
garizzz (niezalogowany) | 26.08.2010 11:39#92

ktos wie czy mozna go instalowac w firmach?? komercyjny uzytek komputera.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Piterek882 | 23.10.2010 15:08#93

smaky

licencja już pozwala

Mała firma. Jeśli Licencjobiorca prowadzi mała firmę, może dokonać instalacji i korzystać z oprogramowania na maksymalnie 10 urządzeniach wykorzystywanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Echo1 | 25.10.2010 11:20#94

Na komputerze można mieć zainstalowany jeden ( aktywny) program antywirusowy. Możesz zainstalować sobie skaner antywirusowy np.: Malwarebytes Anti-Malware lub dobryskaner.
Ostatnio pojawił się program Immunet Protect 2.0.16.38 Cytuje: Według zapewnień twórców Immunet Protect może być instalowany, jako uzupełnienie standardowych antywirusów i jest kompatybilny z takimi programami jak m.in. AVG, Avast, Avira, Norton, Mcafee, Microsoft Security Essentials, Kaspersky, Comodo i kilkoma mniej popularnymi. Koniec cytatu

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
betajur | 17.11.2010 18:20#95

MSE dziala bez zarzutu,jest tylko maly problem,ze nie mozna 'zawiesic'do zainstalowania aktualizacji spoza MsWin,a moze ja tylko mam ten klopot?nie jest to zasadnicza uciazliwosc.
mysle,ze i to opanuje.(windows vista ultimate 64-bit)

Avatar
sylxx25 (niezalogowany) | 17.09.2011 21:17#96

deffender jest dobry moim zdaniem jest lepszy i optymalny z i z najnowszym avast'em

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av