r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Ruszyła zbiórka na Subject 13, nową grę twórcy Flashbacka

Strona główna AktualnościROZRYWKA

Od wielu już dobrych lat różni ludzie uparcie próbują nam wmówić, że przygodówki umarły, a mimo wszystko ciągle wydawane są gry z dobrze kojarzonego gatunku i do tego cieszą się całkiem niezłą opinią. Nie mówiąc o tym, że projekty tego typu potrafią wyciągnąć od fanów spore pieniądze jeszcze zanim się pojawią, czego na Kickstarterze dowiódł twórca The Secret of Monkey Island. W ślady Tima Schafera i spółki postanowił pójść Paul Ciusset, czyli ojciec kultowego Flashbacka, szukając 40 tysięcy dolarów na realizację niedawno zapowiedzianego dzieła Subject 13, gry dla PC, Androida oraz iOS.

Producent połączył siły ze studiem Microids, znanym chociażby z niezwykłej serii Syberia. Ich nowy projekt to przygodówka 3D mocno nastawiona na zagadki logiczne. Nęcą wizją umieszczenia w grze wybranych osób wspierających akcję, niemniej domyślnym bohaterem opowieści będzie Franklin Fargo, wybitny fizyk, którego w depresję wpędziła śmierć żony. Tajemniczy włamywacz chciał mu coś wykraść, a ofiarą skoku padła ukochana, za co Fargo obwinia teraz siebie. Pogrążony w codziennej rozpaczy, pewnego ranka budzi się w tajnej podziemnej placówce naukowej, gdzie jako tytułowy Obiekt 13 zmuszony jest brać udział w eksperymentach. Postaramy się przeżyć, za jedynego rozmówcę mając głos z głośników w ścianach, któremu nie możemy ufać...

Rzecz jasna nie obędzie się bez zbieractwa i wykorzystywania róźnych przedmiotów znalezionych w jednym pomieszczeniu w innym, ale przede wszystkim twórcy stawiają na spostrzegawczość. Wszelkie obiekty opracowane zostaną bardzo szczegółowo, bo też tylko dokładnie im się ze wszystkich stron przyglądając będziemy w stanie rozwiązać łamigłówki. Pod kątem klimatu, należy spodziewać się swoistego połączenia gier z serii Portal ze znanym serialem Lost (inicjatywa DHARMA), z niemałą domieszką MacGyvera.

r   e   k   l   a   m   a

Technologiczną podstawą dla Subject 13 jest silnik Unity 4, poza naprawdę niezłymi możliwościami graficznymi oferujący między innymi opcję szybkiego przenoszenia projektów pomiędzy platformami. Kamera ukazywać będzie pomieszczenia ze z góry ustalonego kąta widzenia, na który w ograniczonym stopniu wpływać będziemy ruszając kursorem myszy. Pośród wielu wersji językowych nie ma niestety polskiego, nawet w planach. Premiera przewidziana jest w październiku. Co ciekawe, produkcja gry została już wstępnie ukończona i zbierane fundusze pomóc mają po prostu w jej doszlifowaniu.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.