r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Samsung liderem mobilnego internetu, Apple zalicza duży spadek

Strona główna AktualnościINTERNET

W listopadzie firma Gemius przeprowadziła pomiar ruchu na stronach internetowych uwzględniając dane o urządzeniach mobilnych biorących w nim udział. Tego typu badania mogą być dobrym wskaźnikiem popularności produktów danego producenta na polskim rynku, tym bardziej, że wyniki porównano także z tymi, które otrzymano w listopadzie 2013 roku.

Producentem najpopularniejszych urządzeń, dzięki którym Polacy korzystali z mobilnego internetu jest Samsung z wynikiem 32,3%. W stosunku do roku 2013 koreański producent zwiększył swoją popularność o 7 punktów procentowych. Mimo że druga pozycja na liście mogłaby się wydawać sukcesem, to Apple nie ma powodów do zadowolenia – osiągnięty przez firmę wynik 27,1% oznacza spadek w stosunku do ostatnich badań aż o 16 punktów. Ostatnie miejsce na podium zajmuje firma Sony z wynikiem 10,9%. Urządzenia Nokii straciły w minionym roku na popularności o 6 punktów procentowych i uplasowały się na czwartym miejscu zdobywając 9,3% udziału. Za udany mogą postrzegać rok 2014 firmy HTC (wzrost o 2,5 punktu) i Lenovo, choć w drugim przypadku wynika to raczej z opóźnionej premiery na polskim rynku, niż z rzeczywistego wybuchu zainteresowania – urządzenia tej firmy zanotowały bowiem ponad stuprocentowy wzrost i osiągnęły dzięki temu 2% rynku.

Wobec lidera urządzeń wykorzystywanych do przeglądania mobilnego internetu trudno chyba było mieć wątpliwości. Cena urządzeń oraz liczba modeli oferowanych na polskim rynku sprawia, że Samsung zdecydowanie prowadzi. Spadek Apple'a w rankingu to prawdopodobnie największe zaskoczenie tegorocznej edycji, a być może także najbardziej dotkliwa porażka. Krzysztof Majkowski z Gemius uważa za powód spadku popularności Apple'a to, że w Polsce mało popularne jest korzystanie z całego zestawu urządzeń tego producenta, co ma zmniejszać w oczach Polaków atrakcyjność iPhone'ów i iPadów.

r   e   k   l   a   m   a

Firma Gemius prowadzi badania ruchu na stronach internetowych w 20 krajach Europy. Skala badań oraz możliwość porównania wyników z różnych lat pozwala nie tylko zorientować się w sytuacji panującej w polskim internecie mobilnym, ale także zauważać swoiste trendy. Według komentarza Majkowskiego tegoroczne dane pozwalają stwierdzić, że Samsung jest daleki od oddania pozycji lidera, a nawet sugerują, że jego udziały będą rosnąć. Czy będzie się to odbywać kosztem popularności urządzeń z firmy Apple?

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.