Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Alfa Romeo Giulia – ponętna Włoszka rzucająca wyzwanie niemieckiej klasie premium

Urodziny obchodzę 24 czerwca, tego też dnia w 2015 roku Alfa Romeo zaprezentowała swój nowy samochód, następcę pięknego modelu 159, czyli Giulię. Nadzieje były spore, nie tylko fani włoskiej marki wyczekiwali nowego sedana ze sportowym zacięciem, większość miłośników motoryzacji chciało zobaczyć nową Alfę.

Światowa premiera Giulii odbyła się nie tylko w moje urodziny, ale także w niezwykle ważną datę dla samego producenta, bowiem 24 czerwca w 1910 roku w Mediolanie została założona Alfa Romeo. Nowy model pojawił się w 105 rocznicę istnienia włoskiej marki, pokazując nam jaki kierunek obrali Włosi. Już w dniu premiery Giulia przez wielu została okrzyknięta piękną, kontynuując tradycję atrakcyjnych poprzedniczek.

Zawsze bliżej mi było do niemieckiej motoryzacji, i to nie tej pod znaku Volkswagena czy Opla, ale tej uważanej za klasę premium. Mimo tego zafascynowania niemiecką inżynierią, uwielbiałem Alfę Romeo 159. W latach produkcji tego modelu żaden konkurent nie miał tak cudownego przodu, zwłaszcza przednich świateł, deklasujących wszystko co było na rynku. Z pewnością zaraz ktoś zacznie narzekać na awaryjność tego modelu, racja benzynowe silniki do trwałych nie należały, ale już jednostki diesla były naprawdę pancerne.
Zakończmy dyskusję o modelu 159, to temat na oddzielny, długi wpis. Wrócimy do nowej piękności – Giulii. Na wejście jej do produkcji musieliśmy czekać ponad rok, ale po zobaczeniu tego auta na żywo, powiem tylko: opłacało się, i to jeszcze jak! Miałem ogromną przyjemność nie tylko zobaczyć nową Alfę Romeo, ale dzięki uprzejmości salonu Autotraper w Łodzi, mogłem ją poprowadzić i oczywiście dokładnie wymacać.

Giulia dostępna jest w dwóch wersjach benzynowych – 2.0T 200 KM i z cudownym 2.9-litrowym V6 o mocy 510 KM. Najmocniejszy silnik czyni z tej Włoszki godnego konkurenta dla najmocniejszych dzieł niemieckiej motoryzacji – BMW M, Audi RS czy Mercedesa AMG.

Zwolennicy silników napędzanych olejem napędowy mogą wybierać z turbodoładowanych jednostek 2.2 – 150 KM lub 180 KM. Do dyspozycji mamy 6-biegową skrzynię manualną lub 8-stopniowy automat. Cała moc, jak przystało na auto sportowe, przenoszona jest na tył.

W moje zniecierpliwione dłonie trafiła biała Giulia w wersji wyposażeniowej Super, a pod jej maską znalazł się 2.2-litrowy Diesel o mocy 180 KM. Nie jestem fanem Diesli, ale te umieszczone w Alfach jak najbardziej jestem w stanie zaakceptować. Na szczęście egzemplarz udostępniony do jazd testowych był wyposażony w 6-biegową skrzynie manualną, która w połączeniu z 180 końmi, wysokim momentem obrotowym, a także napędem RWD, obiecywała wysoką przyjemność z prowadzenia.

Spotkałem się z opiniami, że patrząc na linię Giulii można ją pomylić z BMW F30. Może w pewnym stopniu przypomina dzieło Bawarczyków, ale w dzisiejszych czasach auta się coraz bardziej do siebie podobne. Mniej obeznana osoba nie widząc znaczka może pomylić BMW z Audi czy Mercedesem. Wystarczy jednak spojrzeć na przód, aby wiedzieć, że nie mamy do czynienia z niemieckim autem.
Po środku Giulii znajduje się sporych rozmiarów grill, a dokładniej Scudetto (czyż nie brzmi pięknie?), charakterystyczny element każdej Alfy Romeo. Rejestracja nie może być więc umieszczona centralnie na środku i musi znaleźć po lewej stronie. Uważam, że Giulia powinna być zwolniona z wymogu przedniej tablicy rejestracyjnej, psuje ona atrakcyjny przód.

Wyraźne linie pociągnięte niemal przez całe auto, w połączeniu z agresywnym przodem, mają mówić innym uczestnikom ruchu, że właśnie na drodze znalazł się sportowy samochód z Włoch. Prawdopodobnie kierowca nie będzie jechał wolno, więc najlepszym wyjściem będzie ustąpienie mu wolnego pasa. Chociaż może się jednak okazać, że ów właściciel Alfy ma pod maską diesla dysponującego 150 KM i raczej wówczas będzie poruszał się spokojnie, więc niepotrzebnie będziemy chcieli go przepuścić.

Tył, zwłaszcza w wersji którą jeździłem (dwa wydechy), również mówi, że mamy czynienia z samochodem mającym pazur. Tyłek jest śliczny, zgrabny, ponętny i te lampy wyraźnie pociągnięte światła, wow! Jednak brakuje mu tego czegoś, jakby ostatnie szlifu, a może to brak aż tak wyróżniającej się stylistyki, jaką uświadczymy patrząc Giulii prosto w oczy.
Ciągle miałem wrażenie, że podobny tyłek już widziałem. Uczucie podobne do wejścia na siłownie, spora część kobiet ma świetny tyłek, ale wszystkie są jakby identyczne, aż robi się nudno.

Właściciele poprzednich modeli Alfy Romeo mogą doznać małego szoku wsiadając do środka. Nawet świetna 159 nie zachwyciła mnie swoim wnętrzem. Owszem zegary wyglądają całkiem nieźle, ale cała deska rozdzielcza jest co najwyżej średnia. Natomiast Giulia to zauważalny skok do przodu, nie odstaje ona od innych aut klasy premium, całość wygląda nowocześnie i po prostu świetnie.

Gdy już nasz tyłek znajdzie się na miejscu kierowy, to poczujemy, że fotel jest bardzo wygodny, dobrze dopasowuje się do naszego ciała, a przy ostrzejszym wejściu w zakręt z pewnością będzie nas dzielnie trzymał na miejscu. Naszym oczom okazuje się obszyta skórą kierownica, jest mała jak w sportowych autach, wygodna i dość gruba. Dobrze wpasowuje się w dłoń, i wiemy, że prawdopodobnie zawsze odpowiednio przeniesie nasze polecenia na skrętne koła.

Zanim odpalimy Giulię, wskazówki na zegarach będą pionowo skierowane w dół – o tak, podoba mi się to. Tuż po naciśnięciu przycisku Start/Stop wskazówki pokażą nam jaką skale mają zegary, wędrując ku końcu skali i zaraz wracając – o tak, podoba mi się to.

Między zegarami znalazł się wyświetlacz, to on dostarczy nam najważniejszych informacji, nie pozwalając byśmy oderwali wzrok od wskazań prędkościomierza, w końcu auto samo prosi się by jechać szybko, ale fotoradary i Policja nie będzie z tego zadowolona, więc dobrze, żebyśmy ciągle kontrolowali prędkość.

Jak już wcześniej wspomniałem – do testów otrzymałem wersję z 2.2-litrowym silnikiem Diesla o mocy 180 KM. Wbudowany system pozwala nam wybrać pracę silnika, a także całego auta, możemy zdecydować się na tryb ekonomiczny lub sportowy.

Po włączeniu trybu sportowego Giulia staje się bardziej agresywna, chociaż spodziewałem się, że będzie bardziej zadziorna. Po wciśnięciu pedału gazu w podłogę oczekiwałem, że jednak odczuje te 180 KM. Alfa przyspieszała przyzwoicie, ale powtórzę to jeszcze raz – spodziewałem się czegoś więcej, zwłaszcza ze względu na wysoki moment obrotowy.

Jeździ się naprawdę przyjemnie. Na uwagę zasługuje bardzo precyzyjny układ kierowniczy. Nawet niewielki ruch kierownicy jest odczytywany i przenoszony na koła. Mimo iż wcześniej nie miałem styczności z nową Alfą Romeo, to już po przejechaniu kilkudziesięciu metrów wyczułem ten samochód, dokładnie wiedziałem jakim torem pojadę wykonując ruch kierownicą.

Jeśli ktoś lubi szybką jazdę, to z pewnością będzie zadowolony z oferowanej przez Giulię precyzji. Oczywiście dla szybkiej jazdy polecam wziąć benzynę, diesel jednak trochę mnie zawiódł.

Giulia nie jest tania, ale nie powinno Was to dziwić, bowiem Włosi stworzyli auto, które ma walczyć z niemiecką klasą premium. Po odbyciu jazdy testowy, zdecydowanie wiem, że im się to udało. Nowa Alfa Romeo to godna przeciwnika do Audi, BMW czy Mercedesa, według mnie z tej stawki jest ona najatrakcyjniejsza.

Ceny startują od około 140 tys. złotych za wersję z 2.2 Dieslem 150 KM. Za dodatkowe wyposażenie przyjdzie nam sporo zapłacić. Przykładowo, 2.2 Diesel 180 KM ze skrzynią manualną w podstawie kosztuje 153 tys. zł, a egzemplarz, którym jeździłem był wyceniony na ponad 195 tys. złotych.

 

sprzęt hobby inne

Komentarze

0 nowych
macminik   16 #1 14.09.2016 11:38

Yyy... Zaskoczyłeś mnie tematyka wpisu na DP. Ale skoro już. Warto dodać, że najmocniejsza włoska rakieta ma napęd na tył i środek ciężkości idealnie na środku. Silnik 510 KM to dzieło inżynierów Ferrari na zlecenie Alfy, a zawieszenie to dzieło inżynierów Maserati i Alfa Romeo.

Autor edytował komentarz w dniu: 14.09.2016 11:39
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #2 14.09.2016 11:43

@macminik: No i Quadrifoglio z 510 KM na Nürburgring ośmieszyła niemiecką konkurencję. https://www.youtube.com/watch?v=5gEdJmIVqLY

  #3 14.09.2016 11:46

Z czystej ciekawości, co to ma do dobrych programów ? To tak jak by na stronie motoryzacyjnej czytać że wszedł nowy IPhone 7 czy Android Nuggat

Damianek439   7 #4 14.09.2016 11:47

Jeśli tylko samochód ten ma komputer pokładowy, który uruchamia jakieś tam swoje programy/aplikacje... to wpis nadaje się na DP :D

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #6 14.09.2016 12:08

@grocalt: Nie zdziwię się jak silnik Alfy, nawet benzyny, będą teraz jednymi z wytrzymalszych. Nie dostajemy 3-cylindrowych, wyżyłowanych 1.5 czy nawet 1.0 TFSI, tylko minimum 2.0. Zresztą już wcześniejsze Diesla w 159 były naprawdę niezłe, zwłaszcza na tle pierwszych 2.0 TDI.

  #7 14.09.2016 12:24

dlaczego na DP zaczynacie wprowadzać artykuły motoryzacyjne? startuje jakaś nowa strona? dobremoto.pl? :)

  #8 14.09.2016 12:25

To ten moment obrotowy jest taki wysoki to aż zabrakło cyfr na klawiaturze żeby go podać? Zarówno dla wersji benzynowej jaki diesla żeby wiedzieć co bardziej rwie do przodu.

macminik   16 #9 14.09.2016 12:36

@grocalt: w rankingu najbardziej awaryjnych aut w wieku 2-3 lata czy pojazdach 5-7 nie zajdziesz już Alfy Romeo... Ale np. mercedesa czy VW już tak. Ostatnim awaryjnym modelem był 147.

  #10 14.09.2016 12:37

Alfa, proszę, nieeee. Zepsuje się kilka tygodni po zakupie :(

Roberto93   5 #11 14.09.2016 13:30

Nieźle, wchodzę jak co dzień na DP, a tutaj taki wpis, na dodatek o modelu jednej z moich ulubionych marek. :D

@Scorpions.B: Widzę, że jeździłeś w Starowej Górze, w październiku zamierzam się tam wybrać. :) W lipcu jeździłem w warszawskim Carserwisie również białą Giulią w wersji Super i dieslu 180KM z manualem. W skrócie: świetny wóz, wspaniale się prowadzi, no i to wnętrze... trochę szkoda było potem wracać do Giulietty...

Deliryk   10 #12 14.09.2016 13:35

Stylistycznie nie dorównuje starej Alfie 159.

Brzydką Gulietę też jakiś czas temu "okrzyknięto najładniejszym autem"

A co do Giulii gdyby nie charakterystyczny grill to bym pomyślał, że tym razem Hyundai/Kia się nie popisał...

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #13 14.09.2016 13:38

@Roberto93: Nie jestem fanem Alfy, ale niektóre modele kocham, są niesamowicie piękne.

Jak najbardziej polecam, podejście do klienta mają świetne. :)

Hyh, a ja musiałem wrócić do mojej postarzałej Audi A4. :P

Kriss_De_Valnor   11 #14 14.09.2016 13:40

Zaskakujący wpis ale czemu nie! Jestem fanem włoskiej myśli motoryzacyjnej, obecnie nie potrzebuję samochodu ale kiedyś kupię sobie Mito, mam nadzieję!

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #15 14.09.2016 13:47

@Anonim (niezalogowany): Artykuł jest na moim prywatnym blogu. :)

antytroll   1 #16 14.09.2016 13:55

Reklamy czy artykuły sponsorowane nie powinny być odpowiednio oznaczone?

SebaZ   16 #17 14.09.2016 13:55

@Anonim (niezalogowany): To jest blog?

edit//
Scorpions już odpowiedział przed moim komentarzem.

Autor edytował komentarz w dniu: 14.09.2016 13:56
Roberto93   5 #18 14.09.2016 14:00

Scorpions.B: Ot chociażby taka 8C, Montreal, Brera i wiele innych. :D

Lubię wiele samochodów i marek, ale jednak te włoskie od zawsze przykuwały moją szczególną uwagę.

Korzystając z okazji chciałbym zaprosić Wszystkich z tego miejsca na Ogólnopolskie spotkanie miłośników włoskiej motoryzacji i kultury Forza Italia 2016, które odbędzie się w Dworze Many w podwarszawskim Tarczynie. Będzie dużo atrakcji, wspaniałych ludzi oraz przede wszystkim przeróżnych włoskich aut, motocykli i skuterów ;)

Wstęp jest wolny! Wszystkie informacje znajdują się na stronie wydarzenia: http://2016.forzaitalia.pl/

dzonasek   7 #19 14.09.2016 14:11

czemu nie, że Niemiecka klasa premium rzuca wyzwanie Alfie? Dlaczego nie tak, tylko odwrotnie?

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #20 14.09.2016 14:24

@dzonasek: Bo mimo iż Giulia jest świetnym autem, to nadal panuje przekonanie, że to właśnie Audi, BMW czy Mercedes są autami premium, a Alfa Romeo to jednak półka niżej, co jest nieprawdą.

Hm..chociaż jeśli chodzi o wersję 510 KM, to jednak Niemcy muszą teraz gonić Alfę Romeo. :)

Areh   17 #21 14.09.2016 14:32

Przepraszam, ale co ten wpis robi na głównej DP? @DjLeo - możesz to wytłumaczyć?

edmun   12 #22 14.09.2016 14:43

Zastanawia mnie skąd ten artykuł tutaj. Naprawdę.... Ja rozumiem, że można być fanem marki, ale bez przesady. Ja nie rozpisuję się tutaj nad pięknem napędu w nowym Focusie RS.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #23 14.09.2016 14:55

@edmun: Dlaczego nie tutaj? Mój blog i mogę na nim umieszczać co tylko chcę. Miałem okazję przetestować nową Alfę, więc postanowiłem podzielić się moją opinią o tym samochodzie.

siw   7 #24 14.09.2016 15:05

Nie mam nic przeciwko, aby takie wpisy sobie pisać na blogu. Bo od tego są blogi.
Więc ludziom, którzy piszą "co to robi na DP" mogą powiedzieć: puknijcie się w głowę...
Ale broszurek reklamowych to nikt nie chce widzieć.
Wydaje mi się, że masz słabe pojęcie na temat motoryzacji, prowadzenia i jakiegokolwiek oceniania samochodów.
Żeby nie było, że Cię cisnę, to powiedz kolego jakie ten samochód ma wady?
Coś więcej o wnętrzu? Wymiar praktyczny?
I nie mów, że diesel słabo ciągnie boś nie jeździł benzyną... Więc nie wiesz, który motor jest lepiej zestrojony.

edmun   12 #25 14.09.2016 15:08

A teraz po kolei:
"Na szczęście egzemplarz udostępniony do jazd testowych był wyposażony w 6-biegową skrzynie manualną, która w połączeniu z 180 końmi, wysokim momentem obrotowym, a także napędem RWD, obiecywała wysoką przyjemność z prowadzenia."
Nie jestem w stanie tego przełknąć. Sam mam 6-biegowe autko, 182KM pod maską. Służbowe miało 180KM ale miało doładowanie z dodatkowych akumulatorów (BMW 520d TwinTurbo EfficientDynamics) Moment obrotowy też mi sprawia radość, ale uważam, że tutaj jak najbardziej wygodniejsza byłaby szybka, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna z dodatkowymi przyciskami zmiany biegów za kierownicą. 6-biegowa manualna musi być naprawdę dobrze sprzężona, a nawet nie znając tej Alfy jestem prawie 100% pewny że 1-szy i 2-gi bieg w tej Alfie kończą się zdecydowanie za szybko,

"Tył, zwłaszcza w wersji którą jeździłem (dwa wydechy), również mówi, że mamy czynienia z samochodem mającym pazur"
Mając jedną rurę wydechową jakoś tak łykam te pazury tej Alfy. Uważam że "wow.. autko ma dwie rury więc jest moc" to taka trochę przesada, zbyt dużo emocji chyba.

"Uważam, że Giulia powinna być zwolniona z wymogu przedniej tablicy rejestracyjnej, psuje ona atrakcyjny przód."
Twoje zdanie. Moje jest takie, że żaden wygląd samochodu nie powinien zwalniać z obowiązku czytelnego odczytu numerów identyfikacyjnych pojazdów. Zarówno z przodu jak i z tyłu. Nie mówiąc o systemach automatycznego rozpoznawania numerów tablic rejestracyjnych

Ogólnie - nawet jak na "opinię" na temat pojazdu to jest za dużo dziwnych zdań, za dużo "przepuszczamy Alfę bo wygląda groźnie" ("Wyraźne linie pociągnięte niemal przez całe auto, w połączeniu z agresywnym przodem, mają mówić innym uczestnikom ruchu, że właśnie na drodze znalazł się sportowy samochód z Włoch.") i za dużo "Policji i fotoradarów". Inaczej mówiąc, myślę że widzę tutaj opis auta od kogoś, kto na codzień jeździ 100 konnym turbodieslem i który wsiadł do nowszego autka i troszkę chyba go ta nowość lub inny styl przytłoczył.

Przepraszam najmocniej za wydźwięk hejtu bo to nie o to chodzi. Szanuję Twoją opinię, Twoją recenzję, Twoje odczucia, ale nie widzę żadnych subiektywnych opinii. Wszystko co u góry napisane jest nakierowane tak emocjami, że nie wynika z tego żadna porządna recenzja i nie widzę żadnych konkretów. Nawet opis kierownicy jest moim zdaniem odrobinę dziwny. Sportowa bo mała? To normalna kierownica... naprawdę....

Autko które opisałeś, ma pewnie jakiś swój urok, ale nie wypowiadałbym się o nim w takich superlatywach jakby to był pogromca szos, dróg, ludzie z drogi bo Alfa jedzie i zaraz wszystkich was zje na śniadanie.
Nie jest to auto z pazurem, nie jest to też klasa premium, nie jest też to auto sportowe. Daleko mu do wszystkich tych kategorii. Sportowym autem jest Focus RS, Audi RS6, Subaru Impreza WRX STi czy Mercedes Bi-Turbo V8 AMG (i wiele innych). Autem z pazurem będzie na pewno Focus ST, Mitsubishi Lancer Evo ale broń Cię boże Alfa w sedanie z 2.2 180KM.

Jest to standardowe auto, na pewno nie z klasy premium. Raczej trochę powyżej Kia, lepiej wyposażonych Huyindaiów czy Fordów Focusów.

Klasę premium, to widze Audi A7 w stylistyce S, może być nawet S7. Serię premium widzę w BMW 6 czy BMW7, premium widzę w Jagurach XF, ale nie w tej Alfie, która bardziej podchodzi do BMW serii 3 czy choćby Audi A4 (biednie wyposażonej Audi A4).

Tutaj widzę Alfę, która próbuję "dogonić konkurencję" ale nie za bardzo wyskakuje na czoło peletonu. Raczej jest gdzieś po środku.

Taka moja opinia.

Pozdrawiam serdecznie, urodzony 23-ego czerwca :D

  #26 14.09.2016 15:13

@Scorpions.B: Bardzo nierozsądny pomysł - "mój blog i mogę" na spokojnie proszę przemyśleć czy taki wpis nie zaszkodzi a po komentarzach nie buduje dobrego programowo wizerunku.

Virtus   7 #27 14.09.2016 15:17

Mam wielki sentyment do Alfy, ale Giulii nie mogę nazwać piękną. Przód jest wręcz wulgarny.

eimi REDAKCJA  17 #28 14.09.2016 15:24

To nie djLeo, ale ja posłałem go na główną, bo to bardzo ciekawy wpis (i pomyślałem, że macminik będzie się cieszył). Sam kiedyś chciałem mieć Alfę Romeo, no ale cóż, nie wyszło.

takijeden.ninja   6 #29 14.09.2016 15:34

@Scorpions.B: Pisz o czym chcesz i nie daj się zakrzyczeć!
Jak dla mnie możesz testować nawet skarpetki z waty cukrowej, całkowicie bez żadnej elektroniki i oprogramowania.

Dziwnie tylko wygląda jak taki wpis ląduje na głownej stronie portalu, poprzez bloga - to tak trochę od tylca i głupio wygląda. Jak chcesz coś promować i pozycjonować to wal śmiało nie przez bloga i bierz za to hajs. Nie daj sobie wcisnąć żadnych darmowych przeglądów! Furki to tematy z kasą, diler ma się doić i tyle.

Przez bloga pozycjonuj jakieś drobniejsze biznesy, np. domowe pierogarnie. Tu nawet jak nie zapłacą, to jakiś talon dostaniesz i głodny nie będziesz.
Suma sumarum, na główną portalu konkrety za hajs, a na bloga popierdółki. Trzymaj się tego, bo jak pomiksujesz sort klientów to ci lepsi mogą się obrazić.

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #30 14.09.2016 16:09

@Areh: 2 razy się zastanów zanim wypowiesz mój nick jako osoby wrzucającej to na główną bloga. Tak na przyszłość.

corrtez   12 #31 14.09.2016 16:13

Cos innego fajnie sie czytalo widac autor to milosnik Alfy. Mi osobiscie to sie srednio podoba. wyglada zbyt niemiecko. Podobnie jak ostani Citroen c5. Nawet byl reklamowy jako bardziej niemiecki niz niemcy. 156 i 159 to auta juz z wygladu pokazujace skad pochodza a ta Alfa jak by krzyczala ze jest z niemiec...

corrtez   12 #32 14.09.2016 16:16

@edmun: A mozesz nikt ci nie broni. Jesli testowales to pewnie wszyscy bysmy chcieli poczytac. Bo testy robione prze dziennikarzy sa nudne i tak malo prawdziwe.

flaszer   10 #33 14.09.2016 21:42

Co ten wpis tutaj robi - teraz na portalu można poczytać o wszystkim i o niczym? Bardziej pasuje na jakieś autocentrum...

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #34 14.09.2016 21:45

@flaszer: Przecież wpis jest na moim blogu? O czym mamy rozmawiać? Tylko o systemach operacyjnych? ;)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #35 14.09.2016 21:57

@edmun:
"Nie jestem w stanie tego przełknąć. Sam mam 6-biegowe autko, 182KM pod maską. Służbowe miało 180KM ale miało doładowanie z dodatkowych akumulatorów (BMW 520d TwinTurbo EfficientDynamics) Moment obrotowy też mi sprawia radość, ale uważam, że tutaj jak najbardziej wygodniejsza byłaby szybka, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna z dodatkowymi przyciskami zmiany biegów za kierownicą. 6-biegowa manualna musi być naprawdę dobrze sprzężona, a nawet nie znając tej Alfy jestem prawie 100% pewny że 1-szy i 2-gi bieg w tej Alfie kończą się zdecydowanie za szybko, "

Lubię manualne skrzynie, nie potrafię przekonać się do automatów. Może kwestia przyzwyczajenia lub może po prostu lubię trzymać gałkę od zmiany biegów. ;) Tak całkiem serio, chciałbym również sprawdzić wersję z automatem.

"Mając jedną rurę wydechową jakoś tak łykam te pazury tej Alfy. Uważam że "wow.. autko ma dwie rury więc jest moc" to taka trochę przesada, zbyt dużo emocji chyba"

Spokojnie, nie sikam na widok każdego auta z dwoma wydechami, bodajże Audi A6 C6 ma w każdej wersji dwa wydechy, nawet tych najsłabszych. Jednak wygląda to znacznie lepiej od jednej rury. :)

"Twoje zdanie. Moje jest takie, że żaden wygląd samochodu nie powinien zwalniać z obowiązku czytelnego odczytu numerów identyfikacyjnych pojazdów. Zarówno z przodu jak i z tyłu. Nie mówiąc o systemach automatycznego rozpoznawania numerów tablic rejestracyjnych "

Zgadzam się. O tych tablicach napisałem z przymrożeniem oka. ;) Tak samo jak inne pozostałe zdania, które wymieniłeś. Dla mnie przejażdżka Alfą była dobrą zabawą, podobnie podszedłem do tego wpisu.

Dla mnie Alfa jest autem sportowym, ale w wersji, którą testowałem nie jest konkurencją dla tych wymienionych przez Ciebie. Jednak już najmocniejsza wersja rozłożyła BMW M4 o kilkanaście sekund, więc całkiem nieźle.

Premium, zależy co przez to rozumiesz? Ty celujesz w najwyższe modele Audi, Mercedesa czy BMW. Dla mnie i Audi A4 to premium, nie jak A8, ale zapewnia wysoki komfort i jakość wykonania, lepszą niż chociażby Ford Mondeo.

Jak nie zapomnę, to za rok złożę Ci życzenia. :)

Informantyk   10 #36 14.09.2016 22:01

Takie wskazówki gdzieś już oglądałem, mucha nie siada i od przeczytaniu wpisu brakuje mi tego w mojej cliówce 4 combi z wyżyłowaną 0.9.
Trochę szczegółów technicznych zabrakło w tym wpisie np jak się sprawuje obsługa multimediów itd. bo jakby na to nie patrzeć Informatyk bardziej zajrzy do komputera niż pod maskę. Na DP bym się takiego tematu nie spodziewał, ale mało w życiu widziałem.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #37 14.09.2016 22:04

@Informantyk: Wiesz, chciałbym to sprawdzić, ale autko miałem na naprawdę krótko.

czarnylas   13 #38 14.09.2016 23:00

Autko z zewnątrz ładne ale w środku raczej nie powala. Deska rozdzielcza i nawiewy boczne od Mazdy, środkowe nawiewy i pokrętła regulacji od WV.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #39 14.09.2016 23:09

@czarnylas: Wnętrze jest ok, chociaż w tej klasie dla mnie najciekawsze ma BMW F30 :)

Sh$rKy   4 #40 14.09.2016 23:35

@DjLeo: Grozisz mu? :D

Sh$rKy   4 #41 14.09.2016 23:36

@Scorpions.B: Zauważ panie redaktorku, że twój jaśnie panujący naczelny walnął go na główną. Więc nie, nie jest na twoim blogu, jest na głównej stronie serwisu o IT! Łapiesz, czy trzeba ci to rozrysować?

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #42 14.09.2016 23:39

@Sh$rKy: Nie załapałem, rozrysujesz?

slawex1983   6 #43 15.09.2016 00:14

Efektu wow jeśli idzie o stylistykę nadwozia tutaj nie ma, choć jest dużo ładniejsza od dowolnego Audi. Wnętrze jest takie sobie - pytam się gdzie efekt otoczenia kierowcy deską rozdzielczą jak w 156 i 159? Pytam, gdzie byli rodzice projektantów?! Teraz jest troche jak w VW albo Jelczu. Za to dobre wrażenie robią niewysilone diesle no i już wysilona ale jakże mocna topowa benzyna. Ogólnie może być z niej fajne autko.

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #44 15.09.2016 00:40

@Sh$rKy: Jak się Ciebie mama pyta czy chcesz mleko czy kefir na śniadanie i mówi Ci żebyś się dobrze zastanowił, to też jej mówisz: - grozisz mi?

Autor edytował komentarz w dniu: 15.09.2016 00:41
Areh   17 #45 15.09.2016 07:51

@Scorpions.B: tu nie chodzi o to co jest na Twoim blogu, bo tam możesz sobie pisać o czym tylko chcesz, ale o to że zostało to wrzucone na stronę główną PORTALU, nie BLOGA, o tematyce IT.

Areh   17 #46 15.09.2016 07:52

@DjLeo: jako że wczoraj nie miałem możliwości odpowiedzenia komentarzem, bo po prostu nie działały, wysłałem Ci odpowiedź mailem.

  #47 15.09.2016 07:56

Jakoś nie dostrzegam piękna w tej alfie wygląda jak kopia jednego z nowych japońców infinity lub coś jeszcze paskudniejszego (np.niemcy również dali czadu i te ich nowe udające stare przody volkswagenów passatów B8 to po prostu face palm ). Jedyne co mi się w niej podoba to ciekawy wzór felgi.Natomiast ładna była np alfa 159 a tu no cóż kokpit jak by się rozpływał (spływająca smoła lub roztopiony plastik) od słońca grzejącego przez szybę i zbieranina podpatrzonych (światła przednie równie paskudne jak w bmw 1 z 2012 lub bmw 3 f30) najgorszych stylistycznie elementów no i legendarna "niezawodność i odporność na rdzę" która jeszcze długo będzie dawać się we znaki tym włoskim autom.Jestem na nie jak w pewnym telewizyjnym show:).

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #48 15.09.2016 08:52

@Areh: tak wiem, odpisałem Ci

edmun   12 #49 15.09.2016 10:23

@Scorpions.B:
"Lubię manualne skrzynie, nie potrafię przekonać się do automatów. Może kwestia przyzwyczajenia lub może po prostu lubię trzymać gałkę od zmiany biegów. ;) Tak całkiem serio, chciałbym również sprawdzić wersję z automatem."

Miałem przyjemność przetestować te nowe skrzynie. Musisz niestety uwierzyć mi na słowo bo nie mam jak zaprezentować tego w praktyce, ale niestety manualne skrzynie pozostają w tyle. To nie te same automaty co to muliły przy zmianie biegów tak, że człowiek wiedział że ma 240KM pod maską, ale ze słabym automatem nie ma co z tym zrobić. Z tego co ostatnio jeździłem chwilę nowym Mondeo, to właśnie miał coś ponad 200KM ale miał starą skrzynię automatyczną która zabijała potencjał. Te nowe skrzynie dwusprzęgłowe (np. w Golfie R) dają naprawdę sporo zabawy i za nic nie chcę się wracać do manualnej (sam mam, niby kocham manualne, ale po zabawie z tą nową automatyczną jakoś zaczyna mnie boleć ramię od ciągłego machania dźwignią).

"Spokojnie, nie sikam na widok każdego auta z dwoma wydechami, bodajże Audi A6 C6 ma w każdej wersji dwa wydechy, nawet tych najsłabszych. Jednak wygląda to znacznie lepiej od jednej rury. :)

Zgadzam się. O tych tablicach napisałem z przymrożeniem oka. ;) Tak samo jak inne pozostałe zdania, które wymieniłeś. Dla mnie przejażdżka Alfą była dobrą zabawą, podobnie podszedłem do tego wpisu. "

Ok.. myślę, że po prostu czytałem Twój wpis na zbyt "poważnie".

"Dla mnie Alfa jest autem sportowym, ale w wersji, którą testowałem nie jest konkurencją dla tych wymienionych przez Ciebie. Jednak już najmocniejsza wersja rozłożyła BMW M4 o kilkanaście sekund, więc całkiem nieźle. "
Kurcze no nie mogę się zgodzić. Próbuję ale nie mogę.
To tak jakbym mówił, że Focus MK3 1.0 EcoBoost ma sportowy pazur bo jest pomalowany w ten sam Nitrous Blue co Focus RS :D
Albo że Golf 1.4TSI jest sam w sobie sportowy, bo jego wersja R łykała nowego Civica na trasie. Albo że Audi A6 jest sportowe bo Audi RS6 podwija asfalt na starcie. Tak nie wiem... Alfa sportowa bo jego najmocniejsza wersja pokonała BMW M4... nie pasuje mi jak nic :)

"Premium, zależy co przez to rozumiesz? Ty celujesz w najwyższe modele Audi, Mercedesa czy BMW. Dla mnie i Audi A4 to premium, nie jak A8, ale zapewnia wysoki komfort i jakość wykonania, lepszą niż chociażby Ford Mondeo. "
Mondeo ma swojego Vignale (mocno przesadzonego z ceną). Miałem okazję przejechać się przez coś ponad godzinkę i coś tam jest z tego premium. Zajrzałem specjalnie do tej Alfy (wirtualnie online) i może ma coś z premium, ale faktycznie - pewnie to kwestia kto co uważa za premium.

Jak nie zapomnę, to za rok złożę Ci życzenia. :)"
Ja raczej zapomnę :) Musisz mi wybaczyć bo z góry przepraszam

Ogólnie ktoś zaznaczył, że szkoda słuchać recenzji oficjalnych bo są nudne. Sam nie wiem. Ja tam lubię w tle (w pracy) czasami sobie posłuchać Zachara, czy Pana Marka. Kickstera może ominę.

Pozdrawiam. Czas popracować chwilę

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #50 15.09.2016 10:28

@edmun: "Miałem przyjemność przetestować te nowe skrzynie. Musisz niestety uwierzyć mi na słowo bo nie mam jak zaprezentować tego w praktyce..."

Wiem, nowe skrzynie automatyczne są już lepsze od człowieka korzystającego z manula. Tu bardziej chodzi o moje przyzwyczajenie, nawet poruszając się automat mam odruch sięgania do gałki by zmienić bieg. Możliwe, że jakbym pojeździł więcej automatem, to bym się do niego przekonał.

"Ogólnie ktoś zaznaczył, że szkoda słuchać recenzji oficjalnych bo są nudne. Sam nie wiem. Ja tam lubię w tle (w pracy) czasami sobie posłuchać Zachara, czy Pana Marka. Kickstera może ominę."
Kickster coraz bardziej celuje w gimbazę. Dobrze, że w ostatnich filmikach już nie popełnia tak poważnych błędów. Zachar to mój numer jeden, nie tylko na YouTube. :)

  #51 15.09.2016 11:07

@eimi: Ależ wy Romowie jesteście jednakowo napaleni na ten wóz. Cygan jest cygan... Ciechocinek rządzi :P

T_K   5 #52 15.09.2016 14:39

Alfa Romeo, królowa lawet i dyskoteki na desce rozdzielczej.
No chyba, że masz JTD.
Ale JTD w alfie to jak penis u modelki.

reqoil   5 #53 15.09.2016 15:02

Ale o co chozi....?

Ewidentnie coś tu nie gra. Tak to się kończy jak nawet modzi nie trzymają dyscypliny. Powodzenia.

corrtez   12 #54 15.09.2016 16:23

O kurcze ale wojna sie zrobila bo @eimi umiescil recenzje autka na glównej...
Panowie troche relaksu. Moze to zapoczatkuje wiecej takich opisów moze w stylu kto czym jezdzi? To ze jest to portal IT nie oznacza ze czasem nie moze byc cos innego na blogu.

xomo_pl   21 #55 15.09.2016 22:19

udawanie niemieckich "designerów" nie bardzo wyszło projektantowi tej Alfy... szczególnie kokpit wygląda jakby ktoś zdobył około 70% projektu jakiegoś concept-car od BMW a resztę sam dorysował bez pomysłu na całość :D

Nie wiem po co włoskie koncerny zamiast pozostać sobą próbują naśladować niemieckie marki, które z dobrym designem nie mają nic wspólnego. Może i poprzednie Alfy nie miały super wnętrza, ale przynajmniej nie wyglądały jak odrzuty zarządu BMW :D

Sh$rKy   4 #56 15.09.2016 22:54

@corrtez: Nie, nie może. Jak wchodzisz na portal o gotowaniu to nie liczysz na to, że spotkasz porady na temat przewijania noworodka.

corrtez   12 #57 16.09.2016 11:09

@Sh$rKy: A moim zdaniem moze. Kto powiedzial ze nie? W koncu to byl tekst na blogu a nie artykul wrzucony miedzy teksty o IT.

Sh$rKy   4 #58 16.09.2016 13:23

@corrtez: Kilka osób już to napisało, łącznie ze mną, ale ok - powtórzę się drukowanymi, bo może nie dociera?

PSEUDO NACZELNY TEGO PSEUDO PORTALU O IT (CZYŻBY?) WRZUCIŁ TEN TEKST NA STRONĘ GŁÓWNĄ!

corrtez   12 #59 16.09.2016 14:23

@Sh$rKy: No i co z tego?!
Kto ci kaze to czytac i tu wchodzic, komentowac?
Skoro twierdzisz ze portal jest pseudo IT to nawet pasuje ze cos jest off topic.
A jak ci sie nie podoba to nie czytaj i nie komentuj. Zamknij konto i idz gdzies indziej.

skandyn   9 #60 16.09.2016 22:00

Po prostu fajna gablota. Kolor jest też ok.
Pozdrawiam.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #61 16.09.2016 23:45

@skandyn: Kolor owszem, w ogóle w nowszych autach biały wygląda świetnie, to nie ten sam biały co kiedyś. :)

Sh$rKy   4 #62 16.09.2016 23:56

@corrtez: Nie podoba mi się, że tobie się to podoba. Zamknij konto i idź gdzieś indziej.

  #63 17.09.2016 13:53

Jakby ten sam tekst napisał inny szary użytkownik na blogu, a nie "współpracownik", to na 100% nie dostałby się na główną bloga, bo nie jest związany z tematem IT.

sr57be45   5 #64 17.09.2016 21:53

@Scorpions.B: Przy kolejnym wpisie dodaj na początku tytułu Test Auta ;), Alfa Romeo Giulia co to za program nie znam ;) RSS nie pokazuje całego wpisu.Na tor Łódź podjedż na natępny test. Materiał Video ?

sr57be45   5 #65 17.09.2016 21:57

@reqoil: Jest ostra konkurencja o klienta i marki samochodów dają na testy internetowe każdemu ;) pclab może i dp też.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #66 18.09.2016 18:30

@sr57be45: W przypadku Alfy to nie był pełny test, autko dostałem tylko do jazdy testowej, a z niej postanowiłem przy okazji podzielić się moimi wrażeniami. W związku z tym nie udało mi się sprawdzić systemów multimedialnych.

Chciałbym, chciałbym naprawdę, ale nie wiem jeszcze czy jakiś podobny wpis się pojawi.

corrtez   12 #67 19.09.2016 10:06

@Sh$rKy: Mi sie podoba i nie zamierzam sie nigdzie wybierac. To Ty tutaj marudzisz i cos Ci nie pasuje.

sr57be45   5 #68 19.09.2016 17:04

@Scorpions.B: Dlaczego ma się nie pojawić ? Na dzień dobry blog ma chyba kilkadziesiąt tysięcy wyświetleń zasięg nie gorszy zasięg niz autocentrum :0, gorzej byłoby z twoim wolnym czasem na przeprowadzanie dłuższego "przeglądu" z materiałem video.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #69 19.09.2016 17:22

@sr57be45: Jeśli dałoby się wyrwać Giulię na dłuższy przegląd, to ze znalezieniem czasu nie byłoby problemu.

Byłem jakiś czas temu na Tor Łódź, niestety tylko popatrzyć. Moje auto ma trochę za mało mocy, 1.8T i niestety tylko FWD. Może jednak uda się namówić kumpla by pobawić się jego BMW 3.0 231 KM :)