Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Czy Windows 8.1 potrzebował aktualizacji Update 1?

Windows 8 z pewnością jest jednym z najbardziej rewolucyjnych systemów operacyjnych Microsoftu. Menu Start zostało usunięte, a zastąpił je nowy ekran startowy. Oprócz klasycznych programów możemy uruchamiać nowe aplikacje przeznaczone dla nowego interfejsu Modern UI. Windows 8 wzbudził spore kontrowersje przez sporą część użytkowników system nazywany był kolejną Vistą i produktem przejściowym, a raczej jednym wielkim beta testem nowych rozwiązań. Mi osobiście Ósemka szybko się spodobała ze względu na optymalizację, szybkość działania oraz możliwość zsynchronizowania całego systemu z kontem Microsoftu. Niestety po dłuższym okresie korzystania z Modern UI miałem wrażenie, że ten interfejs nie osiągnął jeszcze statusu RTM. W związku z tym z niecierpliwością wyczekiwałem aktualizacji oznaczonej numerkiem 8.1. Ta duża aktualizacja przyniosła sporo zmian, które znacząco poprawiały komfort pracy ze systemem. Szybko zrozumiałem, że Ósemka w dniu premiery powinna wyglądać tak jak po zainstalowaniu aktualizacji 8.1. Jednak nadal dało się odczuć, że Windows 8.1, a raczej kafelki nie są całkowicie przygotowane do obsługi z wykorzystaniem myszki i klawiatury. Większość osób nadal nie była zadowolona, więc Microsoft ponownie postanowił wysłuchać opinii użytkowników dzięki czemu powstała aktualizacja Update 1.

Małe zmiany, a cieszą

Bardzo podoba mi się nowy znacznie przyspieszony cykl wydawania większych zmian dla systemu Windows. Pozwala to na stopniowe wprowadzanie zmian, a nie nagły skok jaki miał na przykład miejsce między Windows 7, a 8.
Obecnie co pól roku dostajemy mniejszą lub większą aktualizację, która wprowadza wiele ciekawych zmian. Kilkanaście dni temu zostało udostępniona aktualizacja Update 1, która miała usprawnić obsługę nowego środowiska graficznego z wykorzystaniem myszki i klawiatury.

Ekran Startowy otrzymał Service Packa

Pierwsze zmiany możemy zauważyć już na ekranie startowym. Obok nazwy użytkownika znalazły się dwa przyciski.
Pierwszy daję łatwiejszy dostęp do opcji wyłączania komputera. To właśnie na ten element mocno narzekali użytkownicy. Umieszczenie wyłączenia komputera w ustawieniach dostępnych w prawym bocznym pasku dla wielu było niezrozumiałe i z pewnością mało intuicyjne. Z tego co zauważyłem to osoby mające styczność z komputerem dość rzadko miały problem ze znalezieniem opcji wyłączenia komputera.
Teraz przycisk wyłączenia jest dobrze widoczny i myślę, że zamknięcie systemu nie będzie teraz kłopotliwe. Drugi przycisk uruchamia wyszukiwanie treści na komputerze oraz w Internecie z wykorzystanie zintegrowanej ze systemem wyszukiwarki Bing. Według mnie drugi przycisk nie jest tak potrzebny tym bardziej, że będąc w Modern UI wystarczy zacząć pisać by rozpocząć wyszukiwanie interesujących nas elementów. Jednak nie uważam go za element całkowicie zbędny.

Klasyczne menu kontekstowe w Modern UI

Kwietniowa aktualizacja przynosi zmiany w zarządzaniu kafelkami. Teraz po wybraniu kafelka prawym przyciskiem myszy pokazuje się klasyczne menu kontekstowe. Rozwiązanie dla osób przesiadających się z poprzednich wersji systemu Windows z pewnością lepsze, ale według mnie z pewnością nie tak ładne jak poprzednie.
Chyba po raz pierwszy mam tak, że wolę mniej wygodne, ale lepiej się prezentujące rozwiązanie, niż gorzej wyglądające, ale za to wygodniejsze. Może jakby tak było to rozwiązane od samego początku to niemiałbym takich wątpliwości, ale chyba zbytnio przyzwyczaiłem się do rozwiązania zaproponowanego w Windows 8.1. Myślę, że zamiast menu kontekstowego identycznego jak te klasyczne lepszym rozwiązaniem byłoby menu kontekstowe, ale utrzymane w stylu Modern takie jak po naciśnięciu nowego przycisku zamknięcia systemu.

Bardziej funkcjonalny pasek zadań

Jednym z elementów, który ma przybliżyć dwa środowiska w najnowszym systemie operacyjnym Microsoftu jest zmiana funkcjonalności paska zadań.
Teraz po przejściu do Ekranu Startowego pasek jest przez chwilę nadal widoczny, a po najechaniu kursorem na sam dół ekranu pasek ponownie się pokazuje. Uruchomione aplikacje Modern są teraz widoczne na pasku zadań co bardzo ułatwia przełączanie między nimi. Wcześniej podgląd wszystkich uruchomionych aplikacji mieliśmy tylko z poziomu bocznego lewego paska, który dla wielu użytkowników był nieintuicyjny.
Aplikacje Modern możemy przypinać do paska zadań, a do uruchomionych aplikacji mamy pogląd i niektórymi możemy sterować z poziomu Pulpitu. Dla mnie ta zmiana jest jedną z lepszych jakie wprowadza aktualizacja Update 1.

Aplikacje Modern niemal jak klasyczne

Dużo osób skarżyło się na nowy sposób zamykania i minimalizowanie aplikacji Modern. Mieliśmy do wyboru nauczenie się gestów lub kombinacji klawiszy. Na tabletach obsługa Modern UI z wykorzystaniem gestów to naprawdę świetna sprawa, a według mnie to właśnie dzięki tym gestom interfejs Microsoftu jest najlepszym na tablety. Niestety w przypadku bardziej klasycznych urządzeń z Windows 8 nowy sposób zamykania aplikacji nie jest, aż tak wygodny. Wydana kilkanaście dni temu większa aktualizacja przynosi nową znacznie lepszą możliwość zamykania aplikacji Modern.
Teraz na górze pokazuje się pasek przypominający ten występujący w klasycznym interfejsie Microsoftu. Oprócz zamykania i minimalizowania aplikacji na pasku znalazła się nazwa aplikacji oraz w lewym rogu niewielka ikonka samej aplikacji, która daję nam dostęp do większej liczby opcji. Pasek po krótkiej chwili znika, ale jeśli najedziemy kursorem na górną krawędź aplikacji ponownie się pokazuje. To właśnie ta zmiana jest dla najlepszą wprowadzoną wraz z aktualizacją Update 1. Myślę, że teraz aplikacje Modern nie będą tak straszyć przeciętnych użytkowników i dzięki nowemu mechanizmowi zamykania oraz nowym opcją związanym z paskiem zadań będą częściej używane.

Pulpit ponownie najważniejszym elementem

Już aktualizacja podnosząca numerek system do 8.1 przyniosła bardzo dobrą opcję pozwalającą uruchamiać system wprost do Pulpitu. Zauważyłem, że spora część moich znajomych nie wiedziała w ogóle o takiej możliwości. Nie dziwię się, dostęp do niej nie był intuicyjny i według mnie została umieszczona w złym miejscu, a system w żaden sposób nie informował o takiej opcji. Update 1 przynosi w tej kwestii zmiany.
Od teraz system wykrywa na jakim typie urządzenia pracuję i odpowiednio się przystosowuje. Na tradycyjnym desktopie Windows 8.1 będzie uruchamiał się wprost do Pulpitu natomiast na tablecie po uruchomieniu urządzenie zobaczymy ekran startowy z kafelkami. Według mnie to dobre rozwiązanie, ponieważ na laptopie czy komputerze stacjonarnym interfejs Modern UI powinien być dodatkiem, a nie głównym elementem systemu. Cieszy mnie to, że Microsoft ponownie promuje swój klasyczny interfejs.

Podsumowanie

Patrząc na zmiany jakie wprowadza aktualizacja Update 1 jestem bardzo zadowolony z kierunku w jakim rozwijany jest Windows 8. Świetnie, że Microsoft w końcu zrozumiał, że ich system operacyjny instalowany jest głównie na tradycyjnych urządzeniach, które nie posiadają dotykowego ekranu. Granica między Modern UI, a klasycznym Pulpitem z pewnością się zmniejszyła. Teraz dzięki łatwiejszemu sposobowi zamykania aplikacji oraz nowymi możliwościami związanymi z paskiem zadań korzystanie z interfejsu Modern UI z wykorzystaniem klawiatury i myszki jest znacznie wygodniejsze. Cieszy mnie to, że to właśnie Pulpit jest ponownie najważniejszym elementem systemu, a Modern UI to ciekawy dodatek. Warto wspomnieć, że Update 1 to aktualizacja obowiązkowa dla posiadaczy Windows 8.1. Jeśli jej nie zainstalujemy nie dostaniemy następnych aktualizacji bezpieczeństwa.
 

windows oprogramowanie

Komentarze

0 nowych
Songokuu   14 #1 19.04.2014 11:53

Szkoda że nie mam jak sprawdzić tych zmian. Miałem do testów Intela Sony Vaio z Win 8, ale obsługa "tego" była... dziwna. Gdyby nie ekran dotykowy to by mnie chyba szlag trafił :)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #2 19.04.2014 11:59

@Songokuu
Maszyna wirtualna i testowa wersja Windows 8.1? :)

rgabrysiak   12 #3 19.04.2014 12:24

Moim zdaniem Update 1 dla systemu Windows 8.1, powoduje jeszcze większy bałagan w kwestii wyglądu niż wcześniej. Rozumiem, że Microsoft stara się wprowadzać rozwiązania, na których brak użytkownicy narzekali najbardziej.

Jednak takie "łatanie" systemu, powoduje, że na ten moment, jeżeli chodzi o wygląd systemu, mamy pomieszanie z poplątaniem.
Tutaj Modern UI, tutaj klasyczny pulpit, a w kilku miejscach ikony, niezmianiane chyba od czasów XP.
Dodatkowo wszystkie elementy wzajemnie się mieszają.

Myślę, że dla Microsoftu najwyższa pora na przemyślenie w którym kierunku chce rozwijać swój system, i podążanie jedną wybraną drogą.

Areh   17 #4 19.04.2014 12:25

Zmiany jak najbardziej w dobrym kierunku. Windows 8 idzie coraz bardziej w stronę... Windowsa 7 :D.

WooQash   8 #5 19.04.2014 12:26

Co do zamykania aplikacji Modern krzyżykiem to nie działa to tak jak należy moim zdaniem. Zamiast całkowicie zamykać aplikacje, proces w tle nadal siedzi. po co w takim razie jest ten przycisk minimalizacji? Po za tym Windows Update nie pokazało mi wszystkich aktualizacji, które były podane w jednym z newsów o U1 na DP. Z bodajże 6 aktualizacji mam zainstalowane 3 i WU nic więcej nie chce znaleźć, a na liście zainstalowanych aktualizacji nie ma tych 3, których brakuje.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #6 19.04.2014 12:32

@rgabrysiak
Myslę, że już wybrali kierunek i pokazali go na BUILD 2014 :)

@WooQash
Podczas minimalizacji aplikacja jest ciągle aktywna, a po zamknięciu jest hibernowana. Podobne rozwiązanie bylo już w Win 8.1

  #7 19.04.2014 12:56

Nie rozumiem tego jęczenia na temat Windows 8 - system na pewno jest wydajniejszy od Windows 7 co pokazują testy ponadto dodano wiele użytecznych narzędzi systemowych a co lepsze za ok. 50 zł można było z wersji OEM Windows 7 Home przejść na Windows 8 Pro - więc widzę same plusy. Co do interfejsu to od początku używam programów typu StartIsBack, które przywracają klasyczne menu start oraz uruchamiają system bezpośrednio do pulpitu i wtedy różnica pomiędzy Win8 a Win7 w obsłudze jest żadna... a kiedy zechcę to mam interfejs kafelkowy i nowy DirectX również....

AntyHaker   18 #8 19.04.2014 13:04

@WooQash

Ale przecież tak samo było w czystym Win8.1 - po przeciągnięciu aplikacji w dół ona dalej siedziała w pamięci ;p

WooQash   8 #9 19.04.2014 13:20

@Scorpions.B @silvax

Szczerze nie pamiętam. Nie zmienia to faktu, że w momencie wejścia do Menedżera Zadań i zobaczeniu, że te aplikacje nadal działają lekko się zdezorientowałem. Może to jest jakaś mentalność, czy coś, ale psychicznie czuję się lepiej gdy wiem, że proces jest całkowicie wyłączony niż zahibernowany czy działa w tle. Używam Modern tyle co od święta, chociaż muszę przyznać, że aplikację Facebook'a zostawię sobie na dłużej gdyż po stracie Facebook Messenger'a, Modernowy Facebook daje nawet rade.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #10 19.04.2014 13:23

@WooQash
Początkowo też mi to przeszkadzało, ale obecnie nawet widzę zalety tego rozwiązania. Chyba muszę sprawdzić tą aplikację do Fb, bo już kilka osób ją chwaliło.

  #11 19.04.2014 13:30

No i widać demokrację kapitalistyczną. Większości nie podobały się kafelki, to MS wraca do dawnych rozwiązań. Jakby od razu dali możliwość wyboru między dawnym Pulpitem a ModernUI, zamiast narzucania własnej woli to system sprzedawałby się lepiej.

wujcio   6 #12 19.04.2014 13:35

@WooQash
"Nie zmienia to faktu, że w momencie wejścia do Menedżera Zadań i zobaczeniu, że te aplikacje nadal działają lekko się zdezorientowałem."

Zupełnie jak w Windows Mobile. Też trzeba ubijać ręcznie.

  #13 19.04.2014 13:43

Całkowite "ubicie" aplikacji modern następuje po "uchwyceniu" jej za czarny pasek w dowolnym miejscu, przeciągnięciu całkowicie w na dół i poczekaniu chwilę aż "kafelek" obróci się na "drugą stronę" :-)

  #14 19.04.2014 13:52

a mi się widzi, że problem jest o wiele głębszy

niby nie na temat ale ... kształt literek ustabilizował sie kilka wieków temu, też po okresie burz
i nikomu nie przyjdzie dziś do głowy zmieniac ich kształtu gdyz to auitomatyczn skutkowało by utratą ich czytelnosci i komunikatywnosci

a na temat....
ms jak nic już zauwazył, ze chocholizm tzn zasypywanie odbiorcy nowinkami i nowymi rozwiazaniami sie kończy bo odbiorca / uzytkownik juz wie co potrzebuje i do czego, potrafi odróznic wartość uzytkową nowinki od bajeru wiec nie da sie jak do tej pory co trzy lata wciskać na rynek nowy system operacyjny co skutkowało wymianą dedykowanego oprogramowania
ten (system operacyjny) najwyraźniej wcześniej czy później skończy jako twór całkowicie dopracowany w jakimśtam BIOSIE jako elementarne oprogramowanie komputera

wiec powstał problem : na czym ms ma zarabiac ?
odp jakiej sobie udzielono : na oprogramowaniu uzytkowym ale nie sprzedawanym a udostępnianum chwilówkowo przez neta (chmurka ?) za np miesieczny czy roczny abonament

i dlatego ms jest w trakcie realizacji karkołomnej operacji, eliminacji całego oprogramowania sprzedawanego poprzez wyeliminowanie z rynku swych systemów operacyjnych który by takie oprogramowanie mogły obsłużyć poprzez wprowadzenie nowego, tzn owej nieszczęsnej ósemki, która w zamierzeniach miała stworzyc podstawy do dalszj ekspansji nowego funkcjonowania oprogramowania uzytkowego

i dlatego ms nie odstąpi od zamierzonego celu bo jeśli pozostanie na dotychczasowym rozwiazniu pozyskiwaniu forsy (sprzedarzy oprogramowania) to w niedługim czasie pójdzie z torbami

-----------------------------------------

ms moze i postawi na swoim ale jeśli postawi to otworzy tym drogę do rozwoju konkurencyjnych, stabilnych, free systemów operacyjnych z których w końcu stanie sie wiodacym bo ludziska jednak chcą mieś "swoje" i u "siebie"

  #15 19.04.2014 13:58

Macie moze jakiś sposób na to by zamknięcie aplikacji na prawdę ją zamukalo, a nie hibernowalo? To jest jeden z mankamentów, który mnir odstrasza od tego sysstemu - ja lubię wiedziec co sie dzieje w systemie.

dzikiwiepsz   12 #16 19.04.2014 14:00

Fajnie i ciekawie opisana aktualizacja.

  #17 19.04.2014 14:05

Link do tapety mozna prosic?

xomo_pl   21 #18 19.04.2014 14:10

moim zdaniem Update1 wprowadził wiele bardzo oczekiwanych usprawnień do Windows 8.1.
Uważam, że gdyby MS, choćby kosztem opóźnienia premiery Windows 8 od razu go wypuścił w takiej postaci w jakiej jest po aktualizacji 8.1/8.1 update1 system ten byłby całkiem inaczej odebrany. Teraz jedyne co im zostało to poprawiać błędy ;)

Co do tych zmian to nie mam pojęcia dlaczego po wgraniu Update1 nie mam tego przycisku power na ekranie startowym- szukaj się pojawiło a power nie ma, inna sprawa, że przywykłem do wyłączania tabletu z paska bocznego (rozwiązanie to było jednym z głupszych jakie świat wymyślił ale jak widać jak trzeba to i do takich człowiek przywyknie...)

Jako, że 8.1 mam na tablecie to zwróciłem uwagę na to, że np. pasek zadań nie pokazuje się w tym trybie choćby na chwilę po otwarciu Start Screen czy jakiejś modern aplikacji. Nie sposób go też w żaden sposób wysunąć bo przesunięcie przy dolnej krawędzi prowadzi do listy wszystkich aplikacji- która nawiasem mówiąc wreszcie jest czytelna.
Z jednej strony rozumiem sens tego zabiegu w trybie tabletu [bo jak podłączę stację dokującą z touchpadem to jest ok] tak nie rozumiem czemu nie ma opcji pozwalającej na ustawienie zawsze paska zadań na widoku lub możliwości wysuwania go w aplikacjach modern czy na ekranie startowym na tablecie...

Generalnie Update1wnosi wiele fajnych rzeczy, szkoda tylko, że na najciekawsze elementy musimy czekać nie wiadomo ile jeszcze- mówię tu choćby małym menu start czy aplikacjach modern w oknach...

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #19 19.04.2014 14:17

@zomo_prl
Myślę, że na powrót Menu Start poczekamy jeszcze tylko kilka miesięcy do premiery pierwszej większej aktualizacji, czyli według mnie październik tego roku :)

  #20 19.04.2014 14:19

te zmiany to kroki wstecz !!! szkoda czasu !!!

Bercik899   5 #21 19.04.2014 14:20

@Scorpions.B
Chyba, że zostanie od udostępniony dopiero w następnej wersji Windowsa, już nie za darmo :)

  #22 19.04.2014 14:29

Autor myli prawą z lewą stroną ;)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #23 19.04.2014 14:38

@Bercik899
Jeśli nawet trafiłby do Windows 9 to cena powinna być niska, ale myślę, że dostaniemy za darmo w 8.2. Jednak najlepiej poczekać na oficjalne informację od Microsoftu.

  #24 19.04.2014 14:50

Te wszystkie zmiany to nic innego jak nowszy lakier na paznokciach, którymi wciąż nie możesz się podrapać. System wciąż jest przedsiębiorstwom nieprzyjazny - polukrowana zabawka dla dzieci Kowalskiego.

Voltar   9 #25 19.04.2014 14:52

@WooQash - można pobrać osobno 6 aktualizacji, które w sumie ważyły ok. 860 MB, natomiast w windows update była jedna zbiorcza o wadze 860 MB. wychodzi na to samo

holo93   1 #26 19.04.2014 14:55

Cały modern UI i tak zmierza do tego co było wcześniej, zauważcie że w aplikacjach już jest pasek z opcją minimalizacji i zamknięcia. Obstawiam że przy następnej aktualizacji dojdzie klasyczny pasek start oraz aplikacje modern UI będzie można nie tylko zmienjszać do snap view ale również będzie można je przetrzymywać w mniejszym okienku na naszym desktopie. Jak najbardziej dobry ruch, widocznie Windows dostał nauczkę że nie można mieszać użytkowników urządzeń mobilnych z normalnymi użytkownikami komputerów stacjonarnych.

  #27 19.04.2014 14:56

Dej Link do tapety

józef47   7 #28 19.04.2014 14:56

Wszystko nadaje się do wora! Ktoś kupił wydał sporo kasy i co ma się cieszyć z ciągłego aktualizowania? To tak jakbym w sklepie kupił samochód zabawkę i czekał aż producent dośle elementy do poprawnego działania samochodu! Cóż z tego jak już ćwierkają,że w przyszłym roku wypuszczą następny numer a"la Windows 7 pod nazwą 9 i następna kasa?

  #29 19.04.2014 15:00

Aktualizacja do wersji 8.1 upd. 1 jest JEDNYM WIELKIM NIEPOROZUMIENIEM!!!
Czego w niej a de facto w całym Windows'8 brakuje?
Możliwości wyboru na etapie instalacji systemu z jakim interfejsem ma być on zainstalowany - klasycznym czyli do pracy na desktopach (oraz ich pochodnych) czy też na urządzeniach mobilnych ze sterowaniem poprzez ekran dotykowy.
Obecny sposób instalacji systemu powoduje z gruntu niepotrzebny bałagan w komputerze.
Ciekawi mnie, dlaczego nikt z włodarzy Microsoftu nie wpadł na "pomysła" że użytkownicy zupełnie czego innego będą oczekiwali od tabletu, WYKORZYSTYWANEGO DO PRZEGLĄDANIA ZAWARTOŚCI SIECI a czego innego od komputera stacjonarnego, przeznaczonego do PRACY...?

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #30 19.04.2014 15:02

@józef47
Nie rozumiem. Jeśli już zacząłeś porównywać oprogramowanie do samochodu(co dla mnie jest raczej nie mądre) to dałbym taki przykład. Kupujesz nowe Audi A6, a za rok producent wymienia Ci części na nowe usprawnione zupełni za darmo to wolałbyś korzystać z tych starszych?

stasinek   11 #31 19.04.2014 15:14

Modern Koło http://w503.wrzuta.pl/obraz/82Sp8Cf5auc/kwadratowe_kola
Wkrótce program modern można bedzie umieścić i podejrzeć na Windows Modern Sidebar bo ktoś wpadnie na genialną myśl - że w czasach ekranów panoramicznych to ciekawa opcja ;)
Powróciło? Poprzedni Update?
Może powróci zminimalizowany na pasku Windows Media Player?
Fragmentarycznie powróciło - aktualny Update?
Powróci przezroczystość obramowań i cienie okien oraz wypukłości by były odrębność elementów była bardziej czytelna?
Programy Modern zaczną być równie użyteczne jak ich klasyczne wersje?
Powróci Active Desktop i okaże sie że....można sobie zrobić w Windows pulpit jaki sie żywnie podoba w zwyczajnym notatniku oraz uzyskać dostep do zasobów systemu poprzez pluginy ActiveX w JavaScript bez kupowania aplikacji w sklepie Microsoft :)

No i wreszcie ktoś wpadnie na to że nadmiar kwadradów oraz płaskość powoduje szybsze przemęczenie i dodadzą nieco kółek, zaokrągleń mniej intensywną kolorystykę wypukłości i widok 3D
Bo puki co GUI działa w trybie zgodności z Windows 3.1, 3D powróci w Windows 9 oraz kolejnej aktualizacji 9.5? Będzie stanie w kolejkach i sikanie w majtki z podniecenia?

Zmiany w 8.1 mi się podobają i nie podobają
jednocześnie, to wodzenie za nos żeby przenieść się małymi krokami do Windows App Store
punkt widzenia myszki - jest lepiej
poproszę o punkt widzenia palców bo zmiany z jednego punktu widzenia są wygodne z drugiego - na ekranie Microsoft Surface Mini(hipotetycznie wyposażonego w x86) byłby nieakceptowalne
weź poprawnie kliknij owo menu nad kafelkiem?

Windows XP Tablet, Vista, 7 oraz WIndows Mobile(nawet 6.5.3) cierpiał na jedną jedyną przypadłość - bez rysika ani rusz, owszem była to lepsza forma interakcji ale możliwość kliknięcia palcem lub po rysikiem pijaku byłaby czasami wygodna.
Twórca systemu WinAPI, WinForms, - Microsoft ma wystarczające możliwości żeby zmienić wyświetlanie ComboBoxów, ListBoxów, CheckBoxów, PopupMenu w taki sposób jak zrobiono w Windows Mobile 6.5

Właściwie to nic dobrego żaden z Windowsów nie wnosi bo czy Widgety jakimi są aplikacje Modern nie były już dawniej? Nawet Yahoo miał silnik wyświetlania ich na pulpicie, w MacOS X są również +
Expose..jest od lat, wirtualne pulpity, możliwośc sterowania odtwarzaczem z paska zadań - od lat w każdym systemie włącznie z Linuxem... możliwość dodawania dowolnej liczby pasków..jak w KDE i Gnome zrezygnowano z dużych kwadratowych ikon na pasku tak w Windows 7 dodano

Nie rozumiem czym się tu podniecać? no czym???????????

  #32 19.04.2014 15:14

@Scorpions.B
Mylisz pojęcia. Problem sprowadza się nie do wymiany dobrego nas lepsze lecz polega na tym, że na "dziń dybry" otrzymujesz produkt niepełnowartościowy, który dopiero w trakcie eksploatacji jest stopniowo doprowadzany do stanu jakiej-takiej używalności i akceptowalności. A takim właśnie nawet nie pół ale ćwierćproduktem był, jest i niestety ale najprawdopodobniej będzie nadal WinMe & VISTA XXI wieku czyli Windows'8

video   10 #33 19.04.2014 15:24

"Umieszczenie wyłączenia komputera w ustawieniach dostępnych w lewym bocznym pasku"
Serio? A w Polsce po której stronie jeździmy?

M4TEVUS   5 #34 19.04.2014 15:25

Pytanie z innej beczki. Da się wymusić, by system rozpoznawał nasz sprzęt jako TABLET? By więcej było na desktopie kafelków? Osobiście Mi, oraz mojej rodzinie bardziej podszedł styl Metro UI, Update 1 to nieporozumienie!!! Albo dajemy wybór, albo nie zmieniamy i idziemy w Metro dalej. Najpierw przyzwyczajamy użytkownika do nowości, a potem mu je odbieramy. Paranoja

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #35 19.04.2014 15:32

@Anonim (niezalogowany)| 19.04.2014 13:58
Sposób został podany w poście wyżej :)
@VooDoo235
Proszę bardzo: http://wallbase.cc/wallpaper/1858745 :)
@video
Dzięki już zostało poprawione, chyba przez chwilę całkowicie straciłem zmysł orientacji :P
@M4TTH30
Nic nie zostało zabrane, lecz zmodyfikowano obsługę kafelków. Teraz nawet klasyczny Pulpit jest nastawiony na współpracę z nowym interfejsem :)

Saskatchewan   8 #36 19.04.2014 15:38

> "Teraz po przejściu do Ekranu Startowego pasek jest przez chwilę nadal widoczny, a po najechaniu kursorem na sam dół ekranu pasek ponownie się pokazuje."

Nie wiedziałem, że tak można. Chciałem już wysłać komentarz z pytaniem, ale doszedłem do tego, że, aby to działało, musi być zaznaczona opcja „Pokaż aplikacje ze Sklepu Windows na pasku zadań”.

video   10 #37 19.04.2014 15:40

A ktoś wie jak przypiąć IE Desktop do ekranu start?

mikolaj_s   14 #38 19.04.2014 15:49

Mój syn używa ciągle Windows 8, ani do głowy mu nie przyszło instalować nowszych wersji. Po co? Żeby mieć kłopoty? Żeby się okazało, że gra X nie chce działać? Same kafelki są beznadziejne, ale można szybko przełączyć na pulpit. Swoją drogą na tym pulpicie to już ma bałagan, że trudno się zorientować gdzie co jest. Więc update nie jest potrzebny, ale jak jest to dobrze może komuś się spodoba i go potrzebuje.
Swoją drogą do każdego środowiska da się przyzwyczaić, ale moim zdaniem najlepsze jest i tak Unity. Jak Microsoft chce coś funkcjonalnego to niech skopiuje od Canonical.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #39 19.04.2014 15:50

@video
Niestety zarządzanie przeglądarki nadal jest źle rozwiązane. Jedynym sposobem jaki znam jest ustawienie innej przeglądarki jako domyślnej i dopiero wtedy IE startuje domyślnie w wersji desktop. Nie lepszym rozwiązaniem jest uruchamianie komputera wprost do Pulpitu?

video   10 #40 19.04.2014 15:53

Ale ja mam tablet, na desktopie mowy nie ma :)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #41 19.04.2014 15:56

@video
Na tablecie chcesz korzystać z wersji desktop? Chyba, że masz ekran powyżej 10 cali. Niestety ja innego rozwiązania nie znam, a nic nie stoi na przeszkodzie by system startował do Pulpitu nawet na tablecie.

video   10 #42 19.04.2014 16:01

To nie kwestia chcesz, IE w Modern nie obsługuje JVM...

  #43 19.04.2014 16:12

Co do tapetki to jest Megan Lyn ;-)

  #44 19.04.2014 16:16

@mikolaj_s - Taa, żeby Windows zniżył się po poziomu Linuxa i upadł... Unity jest paskudne - używałem i nie chcę tego na oczy widzieć

@StarterX4 - Daj spokój, za 4 dni masz egzamin...

  #45 19.04.2014 16:38

ładna dziewczyna na tym pulpicie

/

xomo_pl   21 #46 19.04.2014 16:45

@video, ja w tablecie często siedzę w trybie desktop omijając start screen- a tam IE masz przypięte domyślnie na pasku zadań ;)

a próbowałeś z pulpitu wybrać jakoś opcję 'przypnij do start' ?

piotrekw1   5 #47 19.04.2014 16:48

8.1 po update zbliża się do oceny 'bardzo dobry' patrząc przez pryzmat moich doświadczeń w używaniu tego systemu na PC z dwoma ekranami - niezależnie od różnych opinii dla mnie jest on w miarę intuicyjny i nie sprawia mi prawie wcale żadnych niespodzianek - podobnie z ósemką na Nokii 520 - myślę, że po aktualizacji andek będzie miał poważnego konkurenta!

video   10 #48 19.04.2014 17:16

@zomo_pr nie patrzyłem. Aktualnie nie mam systemu na tablecie, bo robię WimBOOTa do Asus VivoTab Smart. Zwykłe x86 i x64 w wersjach testowych już wystawiłem ;P

  #49 19.04.2014 17:47

Ja mam tylko konkluzję dla tej poprawki - jest beznadziejna z jej powodu system na dysku SSHD startuje 47 sekund, zamiast poczyatkowych 7-u. Zamyka się w podobnym czasie, co przed aktualizacja trwało 3-5sekund. Po za tym, próbując odinstalować te aktualizację, po ponownym uruchomieniu komputera instaluje się to gów...o ponownie samoczynnie pomimo wyłączonych auto-aktualizacji. Po za tym jak już pisał wcześniej wprowadza nowe, nadal wg mnie mało użyteczne zmiany, co raczej dla zapoznanych już z systemem użytkowników, komplikuje obsługę. Może dla nowych to będzie ułatwienie. I mam jeszcze jedno pytanie, dlaczego w ikonce "zamknij system" nie ma opcji "uruchom w trybie awaryjnym". Masakra ze znalezieniem tej opcji.

  #50 19.04.2014 18:05

Ja tam już nic nie będę kupował, tzn. jakieś tam Windows 8. Mam siódemkę i jak coś to ewentualnie czekam na Windows 9, więc ósemką się nie "pobawię" na swoim kompie (na nie swoim, to tak). Bay bay bay... Windows 8. Czyli u mnie w domu ten najnowszy system Microsoftu to już historia :o)) Qniec!

mirekk   5 #51 19.04.2014 18:05

Poczekam na Win 7 aż się ogarną z tym systemem w końcu - nie mam czasu ani ochoty się bawić w poprawki do poprawek :P

Voltar   9 #52 19.04.2014 18:14

Po update 1 system mimo że chodził szybko chodzi teraz jeszcze szybciej i jeszcze szybciej startuje, dosłownie w kilka sekund na SSD, co zwróciło moją uwagę

Nie rozumiem gości, którzy narzekają że W8 to pomieszanie klasycznego systemu z kafelkowym, Ludzie, używaliście kiedykolwiek? W8 to dalej normalny Windows, a kafle używam może raz na dzień, kiedy sprawdzam pogodę. Poza tym nowe menu start jest DUŻO lepsze i czytelniejsze od starszych wersji... wszystko dużo łatwiej znaleźć...

_qaz7   6 #53 19.04.2014 18:17

U mnie Win 8.1.1(w tym skydrive) + flux + process explorer = 610MB RAM. Da się też jakoś w miarę wyczyścić windę na dysku - po czyszczeniu DISM-em katalog WinSxS zajmuje ~5GB, a cały "C:\Windows" ~13GB.

Prawdopodobnie w erze mobilnej MS został zmuszony do szycia Windowsa na taką właśnie mobilną miarę - przez lata zaniedbywali temat, a narzekających zbywali argumentami o coraz tańszych i szybszych nośnikach, pamięciach, procesorach, itp., które miały te zaniedbania kompensować.

  #54 19.04.2014 18:32

ten w8 to wielkie nieporozumienie po tych ich aktualizacjach coraz wolniej chodzi a to update nie chce się zainstalować wywala jakiś błąd 800F081E , system oryginalny.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #55 19.04.2014 18:54

@Voltar
No właśnie nie widziałem czy wspominać o tym tekście, bo przypuszczałem, że może mam tylko błędne wrażenie, że Windows 8 po zainstalowaniu Update 1 chodzi jeszcze szybciej.
@krzyxo
Zgadza się :)

Pablo79   11 #56 19.04.2014 19:19

Dla mnie aktualizacja Update 1 jest można by tak powiedzieć dopełnieniem aktualizacji Win8 do Win 8.1.

krisp   5 #57 19.04.2014 19:20

Po zainstalowaniu ostatniego dodatku system śmiga jak szalony, w połączeniu SSD oczywiście. Na co dzień używam os x i win 8.1 zamiennie, nie odczuwam żadnego dyskomfortu czy problemów. Problem z "kaflami" uważam za śmieszny. Dobrze by było by w kolejnych wersjach MS pomyślał o jakiejś kompresji plików by system zajmował mniej miejsca na dysku.

sgj   11 #58 19.04.2014 19:26

@krisp "Dobrze by było by w kolejnych wersjach MS pomyślał o jakiejś kompresji plików by system zajmował mniej miejsca na dysku."

Część folderów systemowych ma włączoną kompresję domyslnie, jak chcesz skompresować więcej to NTFS ma taką możliwość od epoki dinozaurów.... wystarczy ustawić odpowiedni atrybut z eksploratora.

  #59 19.04.2014 19:30

@Scorpions.B & @Voltar
O co z tego, że win 8 update 1 chodzi szybciej. W update 1 co zepsuli z zarządzeniem pamięci. W pracy korzystam z programów które potrafią zapchać całą pamięć RAM. W win 8 i 8.1 gdy użycie ram osiągało ponad 95% system informował o aplikacji która za dużo RAMu pobiera i proponował ją zamknąć. Jak się jej nie zamknęło i zabrakło RAMU to wywalała się aplikacja (tylko ta co dużo RAMu używała), przy tym Windows się przymulił, postraszył przez chwile czarnym pulpitem po tym można było kontynuować dalej prace.

W win 8 update 1 zamiast zamykać aplikacje wylogowuje użytkownika (przy tym zamykając wszystkie aplikacje). TO jakieś nie porozumienie. Teraz nie można zostawić komputera bez kontroli bo może spotkać niespodzianka... i wszystkie niezaspane dane pójdą w ...

xomo_pl   21 #60 19.04.2014 19:32

@Scorpions.B też mogę potwierdzić, że po wgraniu U1 Windows jako taki działa jeszcze żwawiej ;)

  #61 19.04.2014 20:03

@silvax | 19.04.2014 13:04

Po przeciągnięciu aplikacji w dół musisz ją chwilę przytrzymać aż się odwróci i wtedy się zamknie.

  #62 19.04.2014 20:07

Powiem krótko, ten system jest totalnym niewypałem, całe jadro jest do "kitu" - mnóstwo błędów, nie do naprawy - Microsoft o tym wie, próbuje go "ratować"=reperować nie ma szans ... zresztą sami widzicie win8 win 8.1 win update ble ble ble każdy "normalny" użytkownik powinien się już skapować. Dlatego win 9 może naprawi te problemy. pozdrawiam wesołych świąt

rgabrysiak   12 #63 19.04.2014 22:15

@Voltar
"Nie rozumiem gości, którzy narzekają że W8 to pomieszanie klasycznego systemu z kafelkowym, Ludzie, używaliście kiedykolwiek?"

Widzę że złego słowa o Windows 8 tutaj powiedzieć nie można.
Odpowiadając na postawione pytanie, tak korzystałem z Windows 8 od pierwszych oficjalnie dostępnych wersji testowych. I wiem również jak na tym systemie pracuje się obecnie.

Jeżeli dla ciebie wszystko wygląda poprawnie, nie ma sprawy. Ja mam zupełnie inne zdanie, według mnie system powinien być spójny w każdym elemencie.

  #64 19.04.2014 22:53

Czy pogoda dla drugiego miejsca nadal tylko w formie skrótu ? ?

  #65 19.04.2014 23:04

bardzo ladna tapeta

PanTadeusz   1 #66 19.04.2014 23:17

@rgabrysiak Każdy ma swoje zdanie, ale jeśli o mnie chodzi to ja jestem za Windowsem 8. System nie musi być doszlifowany na ustatnią kroplę gruntu, wtedy jest plastyczniej...

foreste   15 #67 20.04.2014 00:12

Ten system światła dziennego nie powinien urzec takiej formie jakim jest a projekt pod sloganem metro zresetowany jak było z loghornem Ms powinno ulepszyć jeszcze win7 i wydać jako win8 czxy inaczej nazwać :).

  #68 20.04.2014 02:14

@_qaz7
610 mb ramu i 13 gb na dysku to mało?
Kpina.
Xubuntu 14.04- na czysto je 190 mb ram i ok 5 gb dysku. Interfejsem nawet xfce przebija 8 przejechanego walcem gniota.

Na tabletach?
Android 4. 4 może i je tyle ram, nie wiem skończyłem na 4.0, jedzącym ok 480 mb. Ale nie zajmuje nigdy więcej niż 10 gb dysku. no chyba że u samsunga.

  #69 20.04.2014 02:38

Ok, słuchajcie a ja mam do Was takie małe pytanie...

Jak to jest w tym 8.1, a dokładnie z zamykaniem appek z metro UI... otóż o co mi chodzi... .
Załóżmy ze otwieramy apke, KUCHNIA i np. SKLEP. Oglądamy co nas interesuje iii zamykamy (czy to przecgiągając w doł czy tez X). Apka znika, nie jest otwarta, nie jest widoczna na pasku zdan. Niby ok ?
Ale dlaczego widoczna jest w menadżerze zadań... ? i dopiero jak tam zabije apke to znika i zwalnia pamięc.

Ktos jest w stanie wyjaśnić ?

  #70 20.04.2014 06:50

Cały ten Win8 jest zrobiony tylko po to żeby ograniczyć nasze prawo własności i zrobić z nas abonentów.
Dyskusja nad wyglądem powinna być na drugim planie.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #71 20.04.2014 07:48

@foreste
Czy naprawdę, aż tak brakuję Ci tego Menu Start? Windows 8 to właśnie ulepszona Siódemka + Modern UI :)

  #72 20.04.2014 08:22

Można włączyć starą opcję działania paska zadań? Żeby nie pokazywał się na Ekranie Startowym i żeby nie wyświetlał aplikacji Moder UI?

Mirobal   9 #73 20.04.2014 09:07

@video: Nie wiem czy o to Ci chodzi, ale można ustawić, by przeglądarka IE zawsze uruchamiała się w normalnym trybie. Opcje internetowe -- ustawienia - programy -- zaznaczamy ptaszek przy "otwórz kafelki programu IE zawsze na pulpicie".

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #74 20.04.2014 11:31

@Mirobal
Dzięki, nawet nie wiedziałem, że można tak ustawić :)

  #75 20.04.2014 12:16

Windows 8.1 potrzebował aktualizacji do 8.1.1 czyli tego całego update 1 jak Pies ciepłej zupy

  #76 20.04.2014 12:19

Gimby nie pamiętają co to rewolucyjne rozwiązania w IT. Ósemka to ich dalszy rozwój, ale zaraz rewolucja? Działanie systemu niewiele się zmieniło, zostało zoptymalizowane i rozwinięte o nowy sposób interakcji, jednocześnie zostając przy starych, sprawdzonych rozwiązaniach. Można to nazwać co najwyżej Ewolucyjnym systemem bo rewolucji tu nie ma..

Bardziej rewolucyjne w OS było wyjście z wiersza poleceń, wielozadaniowość etc.

Mk13   16 #77 20.04.2014 14:35

Powiem wam kilka rzeczy:
Ktoś pisał, że chce mieć więcej kafli na pulpicie - niech wysunie boczny pasek, naciśnie ustawienia, naciśnie kafelki i włączy "pokazuj więcej kafelków". Czy jakoś tak.
Ktoś pisał, że mu na tablecie nie widać przycisku zamykania systemu na ekranie startowym - z tego co zauważyłem, to pokazuje się on w zależności od sprzętu - u mnie zarówno netbook z 1024x600 jak i pełnowymiarowy laptop je pokazują, natomiast tablet już nie. I tak tablet wyłącza się guzikiem.
Kwestia wydajności - Windows 8.1 działa jeszcze szybciej nawet na starych Atomach i 1GB RAM - widziałem, sprawdziłem, potwierdzam.
Kwestie wyglądu - no cóż, tu opinie są różne, ale naprawdę niektóre rzeczy są nielogiczne i niespójne - przykładowo mamy 2 wizualne rodzaje menu kontekstowego - jedno takie białe, wręcz "modern", a drugie - takie chamskie, niczym z Windowsa 95 - np. jak się próbuje myszką zaznaczyć kafelek. Naprawdę nie dało się trego ujednolicić?
Poza tym, według mnie najważniejsza zmiana w systemie to automatyczne dostosowywanie się do sprzętu - zainstalujesz na laptopie, to pomija Modern, wskakuje od razu do pulpitu, wyświetla dodatkowe przyciski itp. Na tablecie pokazuje Start i zachowuje się "dotykowo". Niby pierdoła, szkoda, że tyle zajęło im czasu do tego dojście ale naprawdę trzyma się to kupy teraz.

GodLord   3 #78 20.04.2014 14:38

my tu gadu-gadu o aktualizacjach, a ja nadal jej nie mam :c... czy ktoś tez tak ma, ze jeszcze w WU mu się nie pojawila?

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #79 20.04.2014 15:19

@GodLord
Nic nie masz w WU?

GodLord   3 #80 20.04.2014 16:00

@Scorpions.B
niestety nie, wyszly mi miesięczne aktualizacje 09.04.2014 i potem tylko updaty definicji do Windows Deffendera...

Mirobal   9 #81 20.04.2014 16:26

GodLord: Może sprawdź w historii aktualizacji czy wszystkie Ci się zainstalowały? Może gdzieś jest błąd i trzeba ponowić?

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #82 20.04.2014 16:27

@GodLord
Spróbuj pobrać ręcznie aktualizację :)

  #83 20.04.2014 16:34

@Mirobal
wszystko zakończone powodzeniem :d aktualizacje mam automatycznie wiec, wszystko mi się instalowalo ladnie, pięknie :d
@Scorpions.B
wlasnie nie chciałem recznie tego robic :p natomiast jak do końca kwietnia nie będę miał, zapewne tak zrobie...
no coz dzięki wam za pomoc :d widocznie sam się ostałem z takim problemem :D

  #84 20.04.2014 17:21

Mam ósemkę na laptopie i używam go do pracy i do rozrywki w domu. Mnie modern UI przypadł do gustu i mam nadzieję ze z kafelków nie zrezygnują . Czytam wiadomości (gazety także) pogodę , sport i to akurat mi się podoba w W8. Takiej możliwości we wcześniejszych systemach nie miałem. Brakuje mi możliwości zmiany koloru kafelków (nie lubię różowego i pochodnych) i większego spersonalizowania ich wielkości. Poza tym uważam ze na metro UI tylko tego typu aplikacje mają rację bytu , chyba że cała reszta nie będzie się przełączać na klasyczny pulpit. To mi przeszkadza i irytuje. Do prowadzenia małego biznesu W8 - ok. Prowadzę mały sklep i do księgowości , faktur itp ósemka się nadaje. Szybka i stabilna. Żadnych problemów. Wszystko oczywiście na dysku zewnętrznym. Nie ufam MS. Wgrałem też dwa programy czyszczące ślady aktywności (itp) i 3 w mozilli,Ghostery , Better Priwacy i Adblock Plus. Jak na razie jest ok. System działa jak błyskawica. Nie mam giga-śmieci i żadnego szpiegowania mnie. Przynajmniej je minimalizuje.Wielkość RAM to decydująca rzecz mam 12Gb i jak na razie mi to wystarcza ale wiem ze będę musiał ją powiększyć dwukrotnie-niestety. Proc.-A6 vision AMD spokojnie daje rade i nawet w grach nie mam niepokojących sygnałów. Laptop Lenovo-Z585 więc i filmy oglądam bez żadnych problemów. Problem tkwi nie w tym jakiego systemu używamy , tylko w wyposażeniu komputera i na tym powinniśmy się skupić a ,ze to kosztuje? ..... Nikt nie zmusza na siłę do ósemki , pracuj na W7 . Jeżeli przedsiębiorstwa nie stać W8 to niech zostaje na XP. Mamy demokrację i wolność wyboru. Czyż nie o to chodzi? Ja wiem jedno-nigdy nie wrócę do poprzednich systemów ale szanuje wszystkich tych którzy nie cierpią W8. Tylko nie umiem zrozumieć dlaczego na forach przeciwnicy jak i entuzjaści W8 na siłę próbują udowadniać jaki system jest lepszy. Przecież to totalna bzdura to co robią. Nie jestem fanatykiem żadnego systemu ale lubię mieć to , co mi się podoba i co akceptuję. A takiego wywyższania jednego z systemów(obojętnie jakiego) nie zaakceptuję i uważam że to totalna głupota. Wg mnie największą wada W8 jest niekompatybilność z wcześniejszymi programami , aplikacjami i ew. grami i nad tym MS także powinien pomyśleć . W8 jest krokiem w przyszłość wg mnie a po wyeliminowaniu wad ósemki system będzie nie do pobicia. W8.1 z s.pack1 u mnie szaleje-błyskawica. Z całym szacunkiem dla entuzjastów i przeciwników - Piotr7.

msnet   19 #85 20.04.2014 17:55

Przy okazji instalacji Windowsa na nowym dysku, który zamontowałem w swoim laptopie (wymieniłem HDD na SDD), zaskoczyła mnie miła rzecz ze strony Microsoftu, mianowicie to, że aktualizacja 8.1 dostępna w Sklepie jest ze zintegrowanym Update 1. Zawsze to mniej czasu do poświęcenia na aktualizację.

msnet   19 #86 20.04.2014 17:56

P.S. Wyżej oczywiście miało być SSD :)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #87 20.04.2014 18:28

@msnet
O świetna sprawa, byłem przekonany, że obecnie musimy doinstalować Update 1 oddzielnie.

  #88 20.04.2014 18:56

A ja zupełnie innej beczki.. Nie pobrałem aktualizacji Win 8.1 bo przy okazji pobytu w sklepie Win chciałem pobrać Skype. Coś mnie tknęło i przeczytałem od deski do deski warunki licencji Skype, który jest własnością Windowsa. Warunki licencji są bardzo, baaaardzo długie, ale pod koniec rzuciło mi się w oczy parę zdań, które mnie zadziwiły. Brzmiało to mniej więcej tak: Drogi użytkowniku, nie przejmuj się swoją nieobecnością w domu czy wyłączonym komputerem, firma Microsoft zdalnie zainstaluje ci aktualizacje itd. itp. Czyli zgadzając się na te warunki licencyjne przyzwalam w świetle prawa na legalną inwigilację mojego komputera ! Ciekawe co jeszcze wymyślą żeby w legalny sposób dobrać się jeszcze bardziej użytkownikom do tyłków !

Pablo79   11 #89 20.04.2014 18:59

Nasuwa się pytanie czy można zintegrować Update 1 z instalką Windows 8.1, tak jak to miało miejsce kiedyś w przypadku Service Packami do Windows XP, Vista, 7 ?

IT-Fun   6 #90 20.04.2014 19:13

@Pablo79

Update 1 działa jako zwykła aktualizacja Windows Update, tak więc sądzę że jest to możliwe :)

danyll   7 #91 20.04.2014 19:17

@msnet
po wymianie dysku na SSD zauważyłeś wyraźną różnicę na operacjach, uruchamianiu i np wczytywaniu programów/gier? Mi się system ok 10 sek włącza na HDD talerzowym.
Update 1 do Win8.1 naprawił mi część problemów z kompatybiilnością programów, które pojawiły się po aktualizacji z Win8 do 8.1.
Niepotrzebnie tylko na siłę wciskają te wszystkie zmiany graficzne itd. Powinna być opcja wyboru, czy chcemy pasek w modern ui czy nie. A przycisk zamykania zbędny, bo trzeba przechodzić do modern ui, a tak było pod prawym na wysuwanym logo windows/można było użyć alt+f4(najwygodniej) lub z paska bocznego... Więc nie rozumiem aktualizacji z przyciskiem zamykania - też powinno być do wyłączenia gdzieś w opcjach - jak coś już MS dokłada i wymusza aktualizację by można było kolejne pobrać, to powinien dać prawo wyboru, czy włączyć/wyłączyć daną opcję/przycisk.

  #92 20.04.2014 19:23

W8 to najgorszy system jaki istnieje na PC.Kupilem laptopa z tym syfystemem i nie wytrzymalem jednego dnia.Zainstalowalem W7 i laptop smiga jak Ferrari.
W8= totalne dno

  #94 20.04.2014 20:01

Napisałem komentarz do artykułu i nie przepuścili go chamstwo i drobno mieszczaństwo. Może redakcja mi wyjaśni dlaczego???

  #95 20.04.2014 20:17

Cudo na tapecie. Ach.

  #96 20.04.2014 20:56

nie rozumiem dlaczego tak komentujecie to zamykanie systemu- jednemu pasuje drugiemu nie a przecież już windows xp miał opcje zamykania systemu z guzika (power) w laptopie czy desktopie. To takie prosteeee jak czytam te komentarze to aż dziwie się że potraficie cokolwiek :-)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #97 20.04.2014 21:23

@Anonim
Według mnie to właśnie jest najwygodniejsza metoda :)

  #98 20.04.2014 23:27

Można prosić źródło tapety? :)

xomo_pl   21 #99 20.04.2014 23:42

akurat przycisk na obudowie najlepiej mieć ustawiony jak jest domyślnie- na uśpij- można uniknąć przypadkowego wyłączenia i utraty niezapisanych danych..

stasinek   11 #100 21.04.2014 00:34

@kp1971 - nareszcie pomyśleli,
danyll - to niewykonalne bo celem zmian GUI nie są zmiany GUI ale zapędzanie do Windows App Store, gdyby chodziło o wygodę użytkowników mieli wystarczająco dużo narzędzi w poprzednich systemach i zasoby gotówki aby kupić firmy tworzące "drobne dodatki" - jak to zrobili integrując sysinternals
ponadto walka z Oracle - znienawidzona Java, IBM, NetBeans, Eclipse które mimo wszystko rządzi tam gdzie Microsoft chciałby mieć monopol
otwarcie .net ma zablokować zakusy QT do panoszenia się po platformach a Microsoft wyłącznie zarobi - na Visual Studio, chodzi o więcej niż tylko GUI
jesteśmy jak owieczki ono jest płotami które mają skierować strumień pieniędzy do MS i tylko o pieniądze chodzi

urażona ambicja Ballmera wyprodukowała dwa najgorsze produkty firmy - Windows Vista tj. naśladownictwo MacOSX i Linuxa - UAC które położyło wydajność systemu na plecy no i Windows 8 po tym jak Ballmer obudził się ze snu pt. Android, iOS
podejrzewam że Windows Me to też był jego pomysł - może sądził ze ikony decydują o sukcesie Windows 2000?
Nie wiem czym się zachwycać jeśli celem działania jest zamykanie w klatkę zarówno developerów jak i użytkowników, stopniowanie nowości w Windows Phone klonując je z Windows Mobile
s GUI to kość niezgody jak napis na bramie w oświęcimiu
"nie wiem co się wam nie podoba, brama jak brama, napis jak napis można się przyzwyczaić"

w świecie linuxa nie cierpie zmianiania i tego że jest piaskownicą że brak "ciała" które byłoby w stanie nadać kierunek tak jak to symbolicznie bo symbolicznie robi Linus z kernelem,
nie zniosłem rozwalenia KDE 3.5 które powoli zaczynało krzepnąć, kde 4 zaczyna krzepnąć - można ogarnąć usunięcie fajerwerków i mieć nadzieje że QT moze być bazą na przyszłość
i jest częścią Blackberry OS 10 to powinno mnie zachwycać
(a developerem można być bez wkładu własnego)

Microsoft ma wielką szansę obalić się jak http://starwars.wikia.com/wiki/Battle_of_Hoth
ale największą jego siłą jest słabość anarchistów
podzielonych na kilka obozów - gnome, kde, xfce, cinamon, mate itp.
skupione wokół wxwidgets, gtk, qt i wokół dziesiątek dystrybucji każda podobna a jednak inna
niestety jakie by GUI nie było złe windows to wciąż windows
wciąż lepsze jedno, spójne
i próbując cokolwiek tworzyć nie można zignorować tego systemu a linuxa owszem
psy szczekają a karawana z .NET, WinRT, MS SQL, OneDrive, Skype
jedzie dalej jak walec drogowy

xomo_pl   21 #101 21.04.2014 09:59

@stasinek, zanim komentujesz to polecam sprawdzić swoją wiedzę:
Vista nie była dziełem Ballmera a jeszcze Billa Gatesa, który zaraz po jej premierze zakończył pracę jako CEO MSu i poszedł do swojej fundacji.

pod jakim względem niby UAC "położyło wydajność"? dzięki UAC system jest bezpieczniejszy o wiele

xomo_pl   21 #102 21.04.2014 10:00

faktem jednak niezaprzeczalnym jest, że MS włożył modern do Win8 na wszystkie pc by zapędzić ludzi do Windows Store...

_qaz7   6 #103 21.04.2014 12:00

A co jest zlego z WindowsStore ze tak sie wzbraniacie? Wygodny sposob aktualizacji,sandbox,bezpieczne aplikacje-mozna zapomniec o antywirusach. Wystarczy ze MS wrzuci metro apps w okna i 95% aplikacji moze spokojnie chodzic w metro-dla uzytkownikow oznacza to bezpieczenstwo i brak syfienia w systemie

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #104 21.04.2014 13:36

@_qaz7
Mi brakuje tradycyjnych programówvw sklepie. Świetnie jakby były aktualizowane tak samo jak te Modern.

stasinek   11 #105 21.04.2014 15:54

zomo - ale obaj panowie współpracowali i się przyjaźnili od pierwszych lat istnienia firmy,
nie wnikam w detale służbowe to kwestia "wrażenia", może masz racje mam zbyt pozytywne skojarzenia z Gatesem
po to pisze komenty - żeby się czegoś dowiedzieć ;)
i dostać po głowie
bo Ballmer w moim przekonaniu w Microsoft był od lat 80 energią wciskania kitu,
czasami mam wątpliwości czy ten facet ma IQ > 100 zwyczajnie go nienawidze i kojarze z wiejskim głupolem lub conajmniej Family Guy, Al Bundy, Ferdynand Kiepski - który dobrze kombinuje ale mu nie wychodzi

O ile Jobs jest specjalistą od wciskania kitu silnie kojarze go z intuicją
Ballmer - Lord Sith wzmacniający ciemną strone mocy w Gatesie - Anakinie Skywalkerze okularniku choleryku który czasami chciałby być Johnym Bravo - Jobsem, publicznie wyluzowanym przystojniakiem i bożyszczem tłumów
w latach 80 Microsoft był firmą zarabiającą pieniądze ale w cieniu
po Windows 95 ustawiały się kolejki(prawda czy podstawieni ludzie?)
ale Gates nie miał takiego poklasku jak Jobs
Ballmer nadał energie WOW i rodzinnej atmosfery, przeciętnej amerykańskiej rodziny na premierze Visty, Gates miał raczej stonowaną energię - publicznie, bo podobno w służbowo był typowym infotmatykiem - chamem

Generalnie rzecz biorąc - zawsze chodzi o pieniądze a energia prezesów to poboczna sprawa
(są i tak sterowani przez radę nadzorczą)
i tym bardziej widziana oczami przeciętnego zjadacza chleba,
tym niemniej wpływa na firmy, to jaką energią emanują produkty, sądze że przed Microsoft jeśli będzie szanował klientów biznesowych - tych którzy zbudowali im pozycje i wczuje się w potrzeby klientów - PC(nie Mac) to będzie ok
zwyczajnie skupia wokół pewien typ ludzi, linux skupiał i będzie skupiał energie rozgrzebywania, testowania i psucia mimo że technicznie jest świetnie brakuje tego czegoś
apple skupiało energie lanserów i skupia nadal,
google swoim powiedzeniem "dont be evil" z jednej strony przyciąga pieniądze z reklam ale realizuje coś co potencjalnie ma służyć ludziom - symbioza
bo przecież wyłączając wrażenia, energie - co jest złego w windows?

co poza wrażeniem i energią sprawia że ludzie są skłonni testować dystrybucje linuxa?
praca?
człowiek pracujący nie zmienia środowiska ot tak
Microsoft mimo że wodzi developerów za nos to jednak jest na kursie i na ścieżce :)
nowy prezes rokuje nadzieje, update rokuje nadzieje
Windows 8.1 nie potrzebował aktualizacji - Microsoft potrzebował wykopania Ballmera ze stołka

highman   6 #106 21.04.2014 17:15

do której klasy chodzi ta lalunia z tapety ??

  #107 21.04.2014 17:41

Kafelkowy interfejs to i tak ciężar i udręka(dla mnie) w połączeniu z myszką i klawiaturą(jakbym miał dotykowy ekran, to bym był zadowolony), próbowałem dać mu szansę, ale w końcu zainstalowałem Classic Shell. Mam nadzieję, że kolejny update z Menu Start nie będzie potrzebował do aktualizacji sklepu, bo to było bez sensu w przypadku Win8.1, do aktualizacji systemu służy Windows Update, nie Sklep. Dobrze, że chociaż nie trzeba było mieć konta MS i na lokalnym też ruszyło. Jak narazie rządy nowego CEO MS mi się bardzo podobają, ciekawe jak co będzie dalej.

Ollek22   5 #108 21.04.2014 18:07

Masz może link do zdjęcia z pulpitu? :P

msnet   19 #109 21.04.2014 19:20

@danyll - Windows 8.1 na dysku SSD działa dużo sprawniej, niż na dysku talerzowym. Są ogromne różnice w szybkości uruchamiania programów, gier oraz samego systemu. Na potwierdzenie tego ostatniego - od momentu wciśnięcia przycisku zasilania do momentu pojawienia się ekranu blokady/logowania mija kilka sekund. I jest to pełny start (całkowicie wyłączyłem hibernację, ponieważ stosowanie wbudowanego w Windows 8/8.1 mechanizmu, który skracał uruchamianie systemu przez częściową hibernację, w moim przypadku tego czasu nie skracał - a przynajmniej nie zauważyłem różnic, a dodatkowo zaoszczędziłem około 13 GB miejsca - mam 16 GB RAM-u - co w przypadku dysku 256 GB jest sporą oszczędnością).

Voltar   9 #110 21.04.2014 20:57

msnet, jak wyłączyć całkiem hibernację? ja mam tylko 100 GB na system

potwierdzam: z dyskiem SSD W8.1u1 startuje dosłownie w mgnieniu oka, jakieś 4-5 sekund

podobnie po instalacji dysku ssd odżył mój stary laptop, który przy 2-rdzeniowym procku i 3 GB RAM chodzi szybciej od laptopa z i7 i 8 GB RAM! (przy hdd zamulał za to straszliwie)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #111 21.04.2014 21:21

@Ollek22
Już podawałem wyżej :)
@msnet, @Voltar
Zgadzam się. Dla mnie minimum jest rozwiązanie hybrydowe, ale planuję przesiadką tylko na SSD :)

  #113 22.04.2014 06:45

Dwie uwagi ode mnie.
1. IE można ustawić by startowało zawsze w trybie pulpitu, także jeśli jest ustawiony jako domyślny. Wystarczy otworzyć IE w trybie pulpitu, lub przełączyć do tego trybu przez menu kontekstowe z dołu jak jest w opcji modern, i wybrać Opcje internetowe. Tak zaznaczamy zakładkę Programy, i wybieramy czy linki otwierają się w trybie pulpitu czy trybie modern, oraz w jakim trybie ma zawsze startować IE.
Także nie trzeba zmieniać przeglądarki na domyślną.

2. Nie wiem skąd taka obsesja kontroli jaki proces działa w tle, i czy apka modern się hibernuje, gdy się ją "zamknie", czy nie. Jaki jest sens zajmować się tym samemu? Nie uważacie, że nasze komputery są już wystarczająco szybkie, by się same martwić co działa w tle, a co nie? Trochę dziwne podejście, a komputer przecież jest dla mnie, nie odwrotnie. Zwłaszcza, że jest to celowe działanie, i część optymalizacji dokonanej przez Microsoft - dziś komputery mają nadmiar pamięci, ale małe baterie, więc nie zaszkodzi, gdy jakaś apka działa sobie w tle, ale zamknięcie jej i wyrzucenie jej z pamięci kosztuje trochę baterii, a potem ponowne uruchamianie "na zimno" tej samej apki to ogromny narzut obliczeniowy (ogromny w stosunku to odhibernowania) i marnotrawienie energii w bateriach. Pamiętajmy, że Windows 8 to także system tabletowy, a od niedawna wspólny model programistyczny dla komputerów, tabletów, smartfonów i Xboksa, więc takie optymalizacje są dalekosiężne. Może pora odesłać do lamusa porady osłów z Androidami, którzy instalują różne "task managery" do swoich Samsungów, by "ubijać" apki w tle i oszczędzać baterie - te porady bardziej szkodzą niż cokolwiek przyspieszają lub oszczędzają. Poza tym, luzik ludzie, luzik. Używajmy komputerów do ciekawszych rzeczy niż administrowanie procesorów w pamięci RAM :)

  #114 22.04.2014 13:25

Nie podoba mi się to, że teraz uruchomione aplikacje są na pasku. Może jest to wygodne dla zwykłego użytkownika, jeśli jednak komputer służy również do pracy i ma się otwartych wiele programów, to niestety każda dodatkowa ikona na pasku tylko przeszkadza. Idealnym rozwiązaniem jak dla mnie było to, że część aplikacji działało mi w tle, a i tak miałam je pod ręką w schowanym lewym pasku. Czy ktoś wie czy i jak można wrócić do stanu poprzedniego?

msnet   19 #115 22.04.2014 20:54

@Voltar: Odpalasz konsolę, najlepiej jako administrator, i wpisujesz polecenie: powercfg.exe /hibernate off
, albo krócej: powercfg.exe /h off
Żeby włączyć hibernację, robisz tak samo tylko zamiast "off" wpisujesz "on".

msnet   19 #116 22.04.2014 20:58

P.S. Pisząc "konsola" miałem na myśli "Wiersz polecenia" :D

  #117 27.04.2014 16:15

@Scorpions.B & @Voltar
O co z tego, że win 8 update 1 chodzi szybciej. W update 1 co zepsuli z zarządzeniem pamięci. W pracy korzystam z programów które potrafią zapchać całą pamięć RAM. W win 8 i 8.1 gdy użycie ram osiągało ponad 95% system informował o aplikacji która za dużo RAMu pobiera i proponował ją zamknąć. Jak się jej nie zamknęło i zabrakło RAMU to wywalała się aplikacja (tylko ta co dużo RAMu używała), przy tym Windows się przymulił, postraszył przez chwile czarnym pulpitem po tym można było kontynuować dalej prace.

W win 8 update 1 zamiast zamykać aplikacje wylogowuje użytkownika (przy tym zamykając wszystkie aplikacje). TO jakieś nie porozumienie. Teraz nie można zostawić komputera bez kontroli bo może spotkać niespodzianka... i wszystkie niezaspane dane pójdą w ...

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #118 28.04.2014 09:31

@DS
Ja natomiast słyszałem, że poprawili. Jak będę miał dostęp do mojego lapka to sprawdzę to ;)

Dimatheus   22 #119 10.05.2014 21:05

Hej,

@ Areh - I tak kółko się zatacza. Wracamy do początków. :)

Pozdrawiam,
Dimatheus

  #120 09.08.2014 20:50

Witam,
Mam pytanie. Czy jak zaktualizuje system do Windows 8.1 to moje obecne ustawienia kafelków znikną? Mam teraz przejrzysty układ kafelków, umieszczone tylko te programy, których używam i czy jak zaktualizuję system to na ponownie będę musiała dodawać to co chcę i usuwać to czego nie chcę? ( bo nie mam czasu ani ochoty tego robić) Czy w nowej wersji zmienili opcje wyszukiwania i można teraz wybrać w jakim folderze chcę czegoś poszukać a nie jak jest to obecnie?
Pozdrawiam

  #121 06.10.2014 12:50

Hey. Ja z małym pytankiem. Po dzisiejszej aktualizacji, coś chyba poszło nie tak. Ponieważ nie pokazuje mi tego pierwszego pulpitu ( do wyboru np. pulpit, muzyka, poczta ) od razu automatycznie loguje na normalny pulpit a jak by mało tego było jak chcę wejść w jakieś aplikacje nic się nie pokazuje ani ten pasek po prawej stronie, ani okna jakie ( powinny być ) otwarte nic po prostu nic. Co robić ?