Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Instalować antywirus, czy nie instalować? Według Scorpions.B

Ostatnio miałem przyjemność czytać ciekawy wpis autorstwa użytkownika GBM. Wpis ten dotyczył dość ważnych kwestii, czy musimy używać oprogramowania antywirusowego. Dla wszystkich zaciekawionych tą kwestią polecam ten wpis: Instalować antywirus, czy nie instalować ? Oto jest pytanie...Autor w tym wpisie stwierdza, że:

To czy zainstalujemy oprogramowanie antywirusowe w komputerze, czy też po prostu będziemy żyli bez niego - jest naszym wyborem. W obydwóch przypadkach efekt jest ten sam, gdyż to czy zostaniemy zarażeni jakimś złośliwym oprogramowaniem - zależy tylko i wyłącznie od nas.
W pewnym sensie z tą opinią można się zgodzić. Ja uważam, że to właśnie użytkownik jest pierwszą i najważniejszą linią obrony przed szkodliwym oprogramowaniem. Jednak nawet bardziej zaawansowany użytkownik systemu Windows, nie może być w pełni pewny swojego bezpieczeństwa. Zawsze możliwość zarażenie naszego komputera możemy zmniejszyć, ale nie jesteśmy w stanie wyeliminować go całkowicie. W dalszej części wpisu pada stwierdzenie, że:
Bo jeśli...
- nie będziemy wchodzić na strony dziwnej i nieznanej treści...
- nie będziemy otwierać załączników od nieznajomych,
- w systemie nie będziemy mieli zainstalowanej JAVY,
- będziemy na biężąco aktualizować oprogramowanie, oraz będziemy korzystać z zaufanych źródeł do ściągania potrzebnych nam danych...

To śmiem twierdzić że nic nam się nie stanie, bo grunt to rozważne myślenie podczas korzystania z Internetu ;)

Z tą opinią też w pewnym sensie można się zgodzić, ale nie do końca. Jednak nawet przestrzeganie tych zasad oraz rozważne korzystanie z Internetu nie jest w stanie zapewnić nam pełną ochronę. Wcześniej wspomniałem, że to użytkownik jest pierwszą i najważniejszą linią obrony. Jednak ta pierwsza linia często pada, nawet jeśli była zarządzana przez wyjątkowo mądrą jednostkę.

No to instalować, czy nie?

Do wpisu użytkownika GBM pojawiało się sporo komentarzy, często różnych od siebie. Ja sam udzieliłem się w tym temacie. Przeczytanie tych komentarzy dało mi sporo do myślenia. W pewnym sensie mój pogląd na tą sprawę uległ lekkiej zmianie, chociaż ta zmiana jest nieznaczna.
Obecne wirusy to nie tylko oprogramowanie, które szkodzi naszemu systemowi. Dzisiejsze wirusy kradną Nasze dane, podszywają się pod Nas, ważniejsze dla nich jest wyrządzenie szkody użytkownikowi, niż systemowi operacyjnemu. Jakość zabezpieczeń w systemach Microsoftu od czasów Windows XP znacząco wzrosła, ale mimo tego nie na tyle wzrosła, by nas całkowicie ochronić. Używając nawet najlepszego oprogramowania antywirusowego nie możemy być pewni swojego bezpieczeństwa. Czy zabezpieczenia systemu Windows Vista oraz Windows 7 są w stanie Nas ochronić, nawet jeśli spełniamy wszystkie warunki postawione przez użytkownika GBM? Odpowiedź dla mnie jest prosta, oczywiście, że nie. Żebyśmy byli pewni swojego bezpieczeństwa to nasz komputer musiałby być niepodłączony do Internetu oraz musielibyśmy zrezygnować z podłączania do naszego komputera wszelkich nośników danych.
Nawet jeśli używamy komputera z głową i jesteśmy świadomi tego, że to My jesteśmy pierwszą linią obrony naszego komputera to powinniśmy zainstalować oprogramowanie antywirusowe. Teraz pojawia się pytanie czy darmowe oprogramowanie jest w stanie skutecznie Nas ochronić. Użytkownik GBM w swoim wpisie w ciekawy sposób przedstawił antywirusa Avast. Czy oprogramowanie to będzie dla Nas dobrym rozwiązaniem? Niema co się oszukiwać, że najlepszych płatnych pakietów zabezpieczających nie jest w stanie pokonać, ale do domowego użytku Avast jest świetnym rozwiązaniem. Sam korzystałem z tego oprogramowania i wcale nie narzekałem, a patrząc na nowe rozwiązania to jestem wręcz zachwycony. Avast nasze domowe komputery powinien zabezpieczyć naprawdę dobrze, jeśli ktoś chcę dokładnie zobaczyć nowości w wersji 8 to ponownie zapraszam do tego wpisu: Instalować antywirus, czy nie instalować ? Oto jest pytanie...Patrząc na zagrożenia jakie na Nas czyhają to odpowiedź na to czy instalować oprogramowanie zabezpieczające jest prosta. Tak instaluj antywirusa, nawet jeśli uważasz się za świadomego użytkownika.

Krok w dobrym kierunku

Sporo moich wpisów dotyczy Windows 8. Wielu użytkowników z pewnością pamięta konkurs dotyczący Windows 8, jednak większość moich wpisów powstała z czystej ciekawości nowym systemem od Microsoftu. Musiałbym być prawdziwym ignorantem, aby nie zwrócić uwagi na Windows 8. Dlaczego wspominam o nowym Windowsie w tym wpisie? Odpowiedź jest prosta, ponieważ Microsoft ponownie postarał się, aby nasze bezpieczeństwo było na wyższym poziomie. Nie dziwie się działaniom firmy z Redmond, ponieważ za ogromną popularność swoich systemów operacyjnych musi płacić wysoką cenę. Tą ceną jest ogromna ilość szkodliwego oprogramowania. W Windows 8 pojawił się w końcu antywirus. Wszyscy użytkownicy Windows Vista oraz Windows 7 z pewnością kojarzą oprogramowanie Windows Defender. W Ósemce z tym oprogramowaniem został zintegrowany Microsoft Essentials Security. Jak dla mnie jest to świetna decyzja. Nawet użytkownicy, którzy niestety nie są świadomi zagrożeń są znacznie bardziej chronieni. Czy antywirus od Microsoftu jest zły? Ciężko to stwierdzić, ja sam się na niego przesiadłem i polecam go wielu użytkownikom. Antywirus działa praktycznie nie odczuwalnie dla naszego systemu, a na jakoś wykrywania zagrożeń niema co narzekać, już kilkukrotnie zostałem ostrzeżony przed szkodliwym oprogramowaniem znajdującym się na nośnikach danych.
Interfejs programu jest prosty i intuicyjny:
Aktualizacje bazy wirusów odbywają się poprzez Windows Update. Jednak patrząc na regularność tych chociażby występujących w oprogramowaniu Avast jest średnio:
W sieci jest też sporo testów, które pokazują, że Microsoft Essentials Security dość słabo wypada, ja na jego działanie w ogóle nie narzekam, chociaż coraz częściej myślę o zainstalowaniu Avasta, z którego korzystałem będąc jeszcze na Windows 7. Jednak lekkości antywirusa od Microsoftu ciężko jest mi się pozbyć.

Legalne oprogramowanie oraz jego aktualizacja

Jak ktoś posiadający nielegalne oprogramowanie może się czuć bezpieczny. Sporo użytkowników narzeka na to, że Windows jest dziurawy, ale nie zwracają uwagi na to, że posiadają piracką kopię Windows. Już same użycie wszelkich aktywatorów wiążę się z niebezpieczeństwem do tego dochodzi brak możliwości pobierania wszystkich aktualizacji, chociaż są instalowane to i są takie, które sprawdzają legalność naszego systemu i już mamy słabo odporny system operacyjny. Jeśli posiadacie piracki system Windows to później nie narzekajcie na jego zabezpieczenia.
Kolejnym ważnym aspektem jest aktualizacja naszego oprogramowanie. Aktualizacja to nie tylko nowe funkcje, a zwłaszcza to łatanie dziur w oprogramowanie. Zawsze dbajcie, aby mieć aktualne wersje oprogramowania. Zwłaszcza wszelkich wtyczek, przeglądarki oraz systemu operacyjnego.

Suma sumarum

Według mnie odpowiedź jest prosta. Tak instaluj, bo nawet jeśli jesteś świadomy zagrożeń oraz przestrzegasz punktów wymienionych przez użytkownika GBM to nadal jesteś mocno narażony na wirusy, które coraz bardziej szkodą użytkownikom, niż systemowi operacyjnemu. 

windows oprogramowanie bezpieczeństwo

Komentarze

0 nowych
GBM MODERATOR BLOGA  19 #1 01.04.2013 14:29

Teraz Ty trochę zmieniłeś mój pogląd na ten temat ;)

Aczkolwiek dalej jestem przekonany że zarówno z antywirusem, jak i bez niego - da się żyć "w miarę bezpiecznie", grunt to tylko zdrowe podejście do sprawy.

I nie chodzi mi tutaj o to że antywirus jest nieprzydatny/niepraktyczny, bardziej starałbym się skupić na tym aby użytkownik "myślał przy korzystaniu z Internetu", a nie oddawał tego myślenia oprogramowaniu - to jest całe meritums sprawy.

Humanoid   5 #2 01.04.2013 14:30

Aktualizacja? Aktualizuj kilkadziesiąt aplikacji ręcznie.

Ja tego typu zabezpieczeń nie stosuję z jednego, prostego powodu. Nie są mi one potrzebne.

  #3 01.04.2013 14:35

Dzisiejsze aktywatory pobierają wszystkie aktualizacje :P

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #4 01.04.2013 14:38

@GBM
Jeśli ktoś nie korzysta z antywirusa to ja polecam mu skanować co jakiś czas komputera skanerem online.

Najgorszej jak wspomniałeś jest oddawanie myślenia oprogramowaniu. Jak już wspomniałem pod Twoim wpisem, że wielu użytkowników myśli, że posiadając antywirusa może robić co tylko chcę, a dla mnie jest to jednym z największych błędów.

@Humanoid
Wszystkich aplikacji może i nie, ale aktualizacja przeglądarek, wtyczek, systemy, czy antywirusa jak najbardziej wskazana, chociaż aktualizacja innych aplikacji jest jak najbardziej wskazana. Coraz więcej aplikacji aktualizuje się same, w tle, więc ta aktualizacja ręczna staja się coraz bardziej zbędną.

@fervi.doctor
Znaczną większość, ale są czasami problemy ;)

Autor edytował komentarz.
GBM MODERATOR BLOGA  19 #5 01.04.2013 14:38

Swoją drogą to Avast zrobił się w sumie teraz alternatywą (w przypadku automatyzacji aktualizowania oprogramowania) dla programu Secunia PSI.

Aktualizacja to podstawa. Humanoid, nie aktualizujesz programów ?

Scorpions.B: Racja ;)

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #6 01.04.2013 14:42

@GBM
Ja uważam, że Avast obecnie zrobił się ciekawą alternatywą dla płatnych rozwiązań. Avast jest w tym momencie naprawdę dobrym antywirusem.

GBM MODERATOR BLOGA  19 #7 01.04.2013 14:45

Też tak sądzę, zrobili dobry produkt, który jak najbardziej nadaje się do tego żeby go polecić innym w przypadku wyboru oprogramowania antywirusowego na Windows. (nie to że jakimś fanbojem się zrobiłem or sth ;).

Over   9 #8 01.04.2013 14:53

Moje zdanie jest troszkę inne.
W życiu nie ma nic za darmo, a m.in,darmowy antywirus(Avast) będzie w teori mniej chronił komputer niż np Kaspersky, gdyby było tak że i płatny i darmowy antywirus działały by tak samo, to nikt by nie kupował płatnych więc to by się mijało z celem.
Dlatego też śmiem twierdzić że darmowe ok dla zwykłego zjadacza chleba może być, ale dla kogoś bardziej zaawansowanego już nie do końca...
Ale fakt faktem Antywirus musi być :)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #9 01.04.2013 15:02

@Over
Wiadomo, że Kesperky jest lepszy od darmowego Avata. Zgadzam się z Twoim zdanie, że dla domowego użytkownika Avast wystarczy ;)

Frankfurterium   9 #10 01.04.2013 15:30

"Obecne wirusy to nie tylko oprogramowanie, które szkodzi naszemu systemowi. Dzisiejsze wirusy kradną Nasze dane, podszywają się pod Nas, ważniejsze dla nich jest wyrządzenie szkody użytkownikowi, niż systemowi operacyjnemu. "

Ech... Mylisz wirusa (program komputerowy posiadający zdolność replikacji - nawet nie musi być szkodliwy) z ogółem tworów, które zwie się "złośliwym oprogramowaniem".

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e6/Malware_graph.svg

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #11 01.04.2013 15:38

@Frankfurterium
Sam nie wiedziałem czy użycie słowa wirusów będzie odpowiednim wobec ogółu szkodliwego oprogramowania. Widzę, że pojawiają się pierwsze komentarze, że jednak użycie tego słowa nie było w pełni adekwatne. Jednak patrząc na użycie słowa "wirus" wśród przeciętnych użytkowników to ciężko znaleźć lepszy zamiennik, który łatwo dotarłbym do przeciętnego użytkownika komputera.

Frankfurterium   9 #12 01.04.2013 15:47

Więc zamiast pozwalać tkwić w błędzie (ba, utwierdzać w nim), może warto zadać sobie nieco trudu i nieść kaganek oświaty. Zwłaszcza że nazwa "złośliwe oprogramowanie" raczej dobrze (a nawet lepiej niż wirus) oddaje to, czego w istocie dotyczy. No i zakładając, że to portal technologiczny, można przyjąć, że czytelnicy wiedzowo jednak nieco wykraczają poza opisany przez ciebie stan.

Humanoid   5 #13 01.04.2013 15:56

@GBM

W przypadku przeglądarki / wtyczek idzie samo z siebie. Reszty nie ruszam.

Michal_95   3 #14 01.04.2013 16:04

Ja tam na Ubuntu nigdy nie instaluje

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #15 01.04.2013 16:14

@Frankfurterium
Zgodzę się, że użytkownicy tego portalu to wykrają poza wspomniany przeze mnie stan i dość to bardzo. Ja śmiem twierdzić, że użytkownicy tego portalu to jedna z lepszym społeczności w sieci. Jednak warto też zwrócić uwagę, że portal odwiedza ponad 7 mln użytkowników, którzy często są przeciętnymi użytkownikami komputera, ale zadania sobie trudu i szerzenie kaganka oświaty jest wśród nich najbardziej wskazane. W końcu niema nic cudowniejszego, niż siła nauki.
@Humanoid
Według mnie warto instalować wszystkie aktualizacje ;)
@Michal_95
W Ubuntu jest świetny system aktualizacji oprogramowania. Instalacja antywirusa niema zbyt dużego sensu, ale aktualizacja jest jak najbardziej wskazana ;)

GBM MODERATOR BLOGA  19 #16 01.04.2013 16:15

Humanoid: To lepiej zmień to postępowania, zwłaszcza że dużo Cie to nie będzie kosztować

Ale to jest Twój wybór ;)

ichito   11 #17 01.04.2013 18:48

Fajny wpis i cieszyć się, że drugi na podobny temat aczkolwiek mam wrażenie, że zarówno ten i poprzedni to laurka dla określonego oprogramowania :) Ale żeby wyjaśnić wątpliwości...Avast to najbardziej wszechstronny darmowy AV i podobnie jak większość nie służy już tylko wykrywania wirusów. Ma kilka interesujących opcji, które wymieniono jako inne uzupełniające warstwy ochrony czyli
- heurystykę
- analizę zachowań aplikacji czyli coś w stylu bloker behawioralny z anti-exe
- ubogą ale jednak zawsze wewnętrzną piaskownicę
- analizę krytycznych podatności w systemie i najbardziej newralgicznych aplikacjach
- kontrolę przeglądarki i przeglądanych w sieci treści
To tylko najważniejsze przykłady, sam Avast Free nie jest jedynym przykładem tak rozbudowanych darmowych antywirusów żeby wymienić choćby Kingsofta czy Risinga. Nie wymieniam innych, bo mówimy tylko o AV, a nie o pakietach, co poniektórym się wciąż trochę myli.
Pytanie było czy darmowe AV jest równie skuteczne, jak komercyjne...oczywiście, że tak a czasem nawet bardziej, bo rynek jest bardzo obszerny i każdy ma prawo wyprodukować mniej lub bardziej zmyślne AV. Czy wobec tego instalować...bo to główne pytanie...oczywiście dla dobrych 90% użytkowników odpowiedź brzmi TAK...reszta się bez nich obchodzi, bo albo znają się na tyle i mają na tyle doświadczenia i znajomości innych rozwiązań, że bez problemu dają radę...albo im się tylko wydaje i żyją w błogim przeświadczeniu, że jest OK...czas te teorie jednak weryfikuje dość boleśnie :)
Znakomitej większości taki program jest konieczny i wcale nie musi być super-hiper wypasiony i płatny...jeśli podstawowe funkcje są choćby tylko dobrze funkcjonujące, to już wystarczający powód, żeby AV mieć w systemie, bo z samej definicji blokuje sporą ilość infekcji.

Fanboj O   6 #18 01.04.2013 18:57

Ja w tej kwestii wybieram coś po środku.
Instaluję Avasta, ale nie domyślnie, na pałę ze wszystkimi modułami. Selektywna Instalacja użytkownika.
Po tym wszystkim mam 2 procesy Avasta. Każdy około po 1,7 megabajta. Obciążenie CPU trudne do oszacowania, śladowe.
Wpływu na szybkość systemu nie stwierdziłem.

Przydawać się przydaje. Poprawia samopoczucie trochę.

Autor edytował komentarz.
Bogdan_G   16 #19 01.04.2013 20:17

Nie mam antywirusa, ale aktualizuję system i instaluję aktualizacje zbiorcze do przeglądarki - raz na miesiąc. Od ponad roku mam spokój. Czasem powalczę z jakimś toolbarem, uruchomię profilaktycznie tdskillera, czy junkware. Monitoruję stale, co mi się umieszcza w rejestrze z ustawień programów, z zainstalowanych programów i z procesów - korzystam z modułu managera rejestru poprzedniego odkurzacza portable. Coś mi wadzi, to znajduje pliki, potem wpisy i likwiduję.
Kiedyś popsuł się essentials i nagle wszystko w komputerze stało się groźne, zaświeciło na czerwono, wył procesor, zdążyłem kliknąć na odinstalowanie i zaczęło cichnąć wycie, potem cichło zgrzytanie, aż stało się wiekopomne cicho i system zaczął działać. czyściłem, skanowałem bele czym i grało. Gdzieś po roku znowu podkusiło mnie pobrać essentialsa. dobrze się sprawował, aż do czasu, gdy chciałem zainstalować jeden program do nagrywania bin cue. Essentials w ciągu minuty od kliknięcia w TAK, żeby zainstalować, wywalił sterowniki, zniszczył system.
Doszedłem do wniosku, że baza wirusów nie jest tak bezpieczna, bo same programy nie są doskonałe. Po fałszywych alarmach i różnych spostrzeżeniach, stało się dla mnie jasne, że do uszkodzonych plików, choćby w moich obrazach, antywirus dopisze złośliwy kod. Tak mi przyszło do głowy, że gro złośliwych programów pisanych jest pod uaktywnienie (przez antywirusy). Teraz od niecałych dwóch lat, mam spokój i nic mi nie włazi do win7, na laptopie i nic do xp. Z żoną po dziesięć godzin dziennie siedzimy przy komputerach, piszemy i jesteśmy w necie. Jesteśmy inwalidami i to nasz wielki świat.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #20 01.04.2013 21:19

@ichito
Dzisiejsze darmowe antywirusy stają na bardzo wysokim poziomie i zgodzę się z Tobą, że dla domowego użytku są w zupełności wystarczające.
@Fanboj O
Powiem Ci, że Avast nawet z włączonymi wszystkimi opcjami jest naprawdę lekki dla systemu. Chyba jeden z lżejszych antywirusów na rynku, zarówno tych darmowych jak i tych płatnych.

G.Gn7Ex   5 #21 01.04.2013 23:23

Avast??
Jakiś czas temu poleciał z mojego komputera i jego miejsce zajęła Avira. A używałem go przez dobrych parę lat. Ostatnio coraz więcej dostawałem fałszywych alarmów aż w końcu swoim postępowaniem zepsuł mi grę(dość znaną League of Legends) tak, że musiałem całą usuwać i instalować ponownie + długie ściąganie updateów. A ten problem mieli wszyscy, którzy mieli u siebie Avasta. I to nie pierwszy był taki przypadek.

  #22 02.04.2013 08:34

Nie używam antywirusa, bo to zupełnie niepotrzebne zamulanie kompa. Sam system (nawet XP) posiada mechanizmy, które w pełni wystarczają do bezpiecznego używania kompa - konta z ograniczeniami. Taka polityka stosowana jest od zawsze w systemach uniksowych i jak widać sprawdza się.

Kpc21   9 #23 02.04.2013 16:50

Kiedyś na blogu była recenzja bardzo dobrego antywirusa - NoAV. Polecam ten produkt. Ma jedną ogromną zaletę - mimo tego, że jest całkiem skuteczny, prawie w ogóle nie zużywa niepotrzebnych zasobów systemowych.

O, tutaj to jest: http://www.dobreprogramy.pl/qdominik/Rewolucja-w-ochronie-antywirusowej,29789.html

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #24 02.04.2013 17:13

@Kpc21
Dzięki za link, później z chęcią przeczytam ten wpis. Przyznam się, że wcześniej w ogóle nie słyszałem o tym oprogramowaniu.

pawcio1212   6 #25 02.04.2013 20:10

@G.Gn7Ex no popacz a ja mam odwrotnie tylko że avast nic mi nie robi z plikami ani z systemem.
Jak miałem kiedyś avire(a może to było AVG w każdym razie na A- tak wiem że avast też na litere A jest) to gratis do niej dostałem chyba BSOD bo pojawiał się od czasu do czasu

  #26 05.04.2013 19:18

Avira + Comodo i nic więcej nie trzeba. Komp w sieci chodzi wolno jeśli po drodze od modemu mamy inne urządzenia ;)

  #27 05.04.2013 19:32

@Kpc21, podaj proszę jakiś link do tego cuda, bo dziwnym trafem nie umiem znaleźć ttego antywira w sieci ;) Dzięki

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #28 06.04.2013 12:54

@_merti_
Korzystałem kiedyś z firewalla od Comodo i jak dla mnie chyba najlepsze z darmowych rozwiązań, chociaż trochę czasu trzeba poświęcić na jego konfigurację i przeciętnemu Kowalskiemu tego rozwiązania bym nie polecił. Comodo na domyślnych ustawieniach jest bardzo czuły i ciągle prosi o pozwolenie na dostęp. Jeśli ktoś nie korzysta z płatnego IS to chyba najlepszym rozwiązaniem będzie dla mnie zapora wbudowana w Windows.

  #29 16.04.2013 17:09

darmowy czy płatny liczy się skuteczność! Duże operuję na plikach w sieci, ściągam jeszcze więcej. Testowałem 20 wersji antywirusów. Wg. mnie Bitdef, Kasper oraz FSecrue są najlepsze. Zdecydowałem się wykupić ten ostatni, był najtańszy ...

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #30 16.04.2013 18:57

@tooner
Dla wielu użytkowników liczy się cena, często stawiana nad skutecznością. Jak dla mnie najlepszym antywirusem jest KIS, jednak mi w zupełności wystarcza Avast lub w Windows 8 antywirus wbudowany w system. Jeśli czegoś nie potrzebuję to nie kupuję, chociaż wiem, że tracę trochę na skuteczności.

  #31 25.04.2013 11:34

@ Scorpions.B
zgadzam się w z Tobą. Ja nie tylko biorę pod uwagę cenę czy skuteczność, ale także działalność w tzw. "tle" nie chciałbym mieć skutecznego i drogiego programu, który odczuwalnie obciąża mi system. W tym segmencie dobry jest Bitdef i F-Secure.

Jeśli chodzi o darmowe antywirusy to zawiodłem się na nich od czasów Weelsofa kiedy "darmówki" twierdziły, że komp jest czysty bądź też były przez szkodnika unieruchomione. Dopiero jeden z czołowych programów wykrył i usnął "Pana Komendanta".

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #32 25.04.2013 19:32

@tooner
No niestety darmowe oprogramowanie antywirusowe nigdy nie będzie tak skutecznie jak płatne.

przemek1234   7 #33 20.06.2013 19:42

@Over:
Masz rację. Płatne są lepsze, więc jeśli ktoś może zapłacić za antywirusa, niech to zrobi. Inna sprawa to płatny antywirus pobrany z portalu z pewnym hodowlanym gryzoniem w logo. Mając tego typu soft antywirusowy jesteśmy gorzej narażeni niż gdybyśmy byli bez antywirusa.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #34 20.06.2013 20:29

@przemek1234
Jestem identycznego zdania jak Ty. Mnie najbardziej dziwi to, że użytkownicy pirackich kopii płatnych wirusów uważają się za bezpieczniejszych od tych użytkowników, którzy korzystają z darmowego, legalnego oprogramowania.

tvav   1 #35 19.07.2013 21:58

Lepiej zainstalować, nawet darmowego. MS Security Essentials jest ok jak na darmowy. Dylemat bym postawił w innym miejscu, czy zainstalować darmowy czy płatny? Myślę, że z czasem ludzie będą odważniej wybierać płatne rozwiązanie takie jak bitdefender czy gdata. Wirusy nie giną, ale mnożą się i jest ich co raz więcej. Firma która robi oprogramowanie musi na bieżąco szukać rozwiązań na coraz to nowsze zagrożenia, których zaawansowanie rośnie z czasem. Jaki wniosek? Oczywiście, że instalować, a po drugie takiego antywira, który zabezpieczy mi kompa w 100%

  #36 05.08.2013 16:06

ale awast jest darmowy tylko pierwszy miesiąc a za następny trzeba płacić przekonałam się sama

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #37 05.08.2013 20:09

@Anonim
Jestem w błędzie ;)

  #38 13.08.2013 18:14

ja nie mam takie dylematu :D, bałabym się tak ryzykować tym bardziej, że współczesne wirusy to nieraz problem dla samego antywirusa a co mówić gdyby go w ogóle nie było, ja jestem na etapie testowania g data o którym już ktoś wspominał, bardzo fajny i nie zamulający systemu antywir

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #39 14.08.2013 17:35

@marrion22
No i bardzo dobre podejście. Nigdy jakoś nie miałem styczności z G Data może czas się trochę pobawić ;)