Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Konsola czy PC, a może smartfon?

Chyba spór co jest lepsze PC, czy konsole nigdy się nie rozstrzygnie, do tego między wyznawcami konsol często dochodzi do sporu, między konsolą od Sony, a tą od Microsoft. Obecnie zauważa się trend, że gier służą głównie konsole, ale czy na pewno zawsze są dobrym wyborem. Ja osoba mająca styczność zarówno z PC, PS2, PS3 i Xboxa 360 i smartfonu nabrałem trochę doświadczenie w graniu na różnych platformach. Uważam, że ta różnorodność dobrze wpływa na rynek gier, nie jest to różnorodność zbyt duża, dzięki temu nie musimy posiadać kilku platform do gry, aby skorzystać chociaż z połowy wydawanych w takim przypadku gier, dzięki temu, że gry pokazują się często na każdej z głównych platform to nie omija nas zbyt wiele tytułów.

PC – dlaczego?

1. Nigdy nie lubiłem grać w szeroko pojęte strzelanki na konsolach, mimo, iż kilka razy próbowałem podejść do tego tematu, to nigdy nie mogłem się przekonać. Zawsze do FPSów wolałem wybrać PC, nie ma jak myszka ;) Granie na kompie zawsze wydawało mi się bardziej precyzyjne, mogłem o wiele lepie wczuć się w żołnierza, poczuć się w środku wydarzeń. Wielu użytkowników piszę, że na konsoli nie da się grać w strategie, a komputer jest do tego wyśmienitym narzędziem, niestety, ale w tej kwestii się nie wypowiem, jakoś nie przepadam za tym gatunkiem(nie licząc kultowej dla mnie gry Tzar). Nie dałbym rady też grać na konsolach w Diablo II, jakoś nie mogę sobie wyobrazić sterowania moim herosem za pomocą pada.

2. No to teraz czas na drugi argument. Wielką zaletą dla mnie gier na PC jest mnogość modów do nich i łatwość ich wgrywania. Łatwo możemy zmienić wiele elementów do gry, ostatnio popularne stały się mody znacznie polepszające grafikę w grach i nie chodzi mi tylko stare produkcje, ale też o nowe, często też z tego roku. Osoby skupione wokół danej gry, pasjonaci często pokazują twórcom jak powinna wyglądać ich produkcja, przy okazji wyciągając z naszych blaszaków ostatnie megabajty i gigaherce pozostawione przez oryginalną grę. Kolejnymi ciekawymi modami są te, które optymalizują daną produkcję, pokazując twórcą jak mocno olali graczy, osobiście jakbym był producentem takiej gry spalił bym się ze wstydu i jedynym wyjście byłoby zatrudnienie człowieka odpowiedzialnego za taki mod w mojej firmie. Są też tysiące modów zmieniających mniej ważne aspekty gry, chociażby jak wygląd broni.

3. Kolejnym moim argumentem są gry wydane tylko na PC, podobno trochę tego jest, ale ja skupię się na pierwszej części Wiedźmina. Niech konsolowcy żałują, że na ich sprzęcie nie wylądowała tak świetna gra, nie wiem, czy mogę tak powiedzieć, bo nie jestem ekspertem od RPG, ale dla mnie to numer 1 wśród gier RPG. Zbytnio nie popisałem się z tym ostatnim argumentem, no ale świat gier RPG na konsoli bez Wieśka jest dla mnie jakby bez duszy. Dobrze, że już druga odsłona zawitała na konsole. Kolejną serią gier, której brakuje mi na konsoli jest Diablo, chociaż nie wiem jak twórcy poradzili, by sobie ze sterowaniem, bo jak już wcześniej wspomniałem nie wyobrażam sobie tego, no ale nigdy nie warto mówić, że się nie da, bo nieraz się zaskoczyłem pomysłowością twórców.

4. Spotkałem się też z wieloma argumentami, że podobno grafika, ale czy ja wiem, oczywiście, grafika w takich grach jak BF3 potrafi zaprzeć dech w piersi, ale dla mnie grafika nigdy nie była wyznacznikiem wyższości PC nad konsolami. Może to nawet tej stagnacji grafiki, którą mamy dzięki konsolą nie muszę zmieniać zbyt często sprzętu, a grać mogę nawet na lapku na wysokich detalach.

5. Stare tytuły. Mimo, iż na konsolach możemy pograć w starsze gry, jednak jesteśmy tutaj ograniczeni pod kilkoma rzeczami. Na PC możemy grać praktycznie w każdą grę, która kiedyś wyszła, jednym problemem może być brak obsługi przez nowe systemy, jednak i z tym możemy sobie poradzić. Do tego dochodzi wiele emulatorów konsol i innego sprzętu do grania, możemy pograć sobie w stare gry z dobrze znanego w Polsce pegasusa, możemy uruchomić tytuły z pierwszego PS, GameBoy’a i tak dalej.

6. Wiele ciekawych gier niezależnych. Na PC możemy znaleźć tysiące gier robionych przez zwykłych użytkowników, o ile można tak nazwać osoby potrafiące zrobić grę, która wciągnie Ciebie na wiele godzin, a przy tym udostępnić ją za darmo. Na PC bardzo łatwo wydać jakąś grę, koszty są bardzo minimalne. Z własnego doświadczenia wiem ,że warto od czasu do czasu pogrzebać w takich grach.

Konsole – dlaczego?

1. Przyjemność z sterowania padem. Oczywiście, że zaraz ktoś powie, że można podłączyć pada pod komputer, mimo to nic nie zastąpi mi świetnego DualShocka od Sony. Na konsoli gra mi się lepiej w gry wyścigowe, przygodowe, sportowe, nie wspominając już o bijatykach. Nie wyobrażam sobie gry w Fight Night na klawiaturze, całe sterowanie straciłoby swój urok. O wiele lepiej gra mi się w Assasin Creed, gdzie dopiero na padzie odkrywam jeszcze większą przyjemność ze sterowania Assasynem. No i czas na Fife, mimo, iż wersja na PC znacznie się ostatnio polepszyła to daleko jej do tej wersji z konsoli. Piłka nożna od EA pokazuję ogrom swoich możliwości dopiero na Xbox i PS3. Nawet gry RPG ostatnio mają ciekawy system sterowania na konsolach i granie w nie jest całkiem przyjemne, chociażby taki Skyrim, czy Wiedźmin 2.

2. Wygoda. Wkładasz płytkę, siadasz przed TV i masz wszystko gdzieś. Właśnie to jest fajne w konsoli, łatwość i wygoda grania. Na pewno zaraz ktoś powie, że można podłączyć TV pod kompa i grać na padzie, zgodzę się, ale gdy miałbym latać z blaszakiem po domu to niezbyt wygodne, chociaż z laptopem nie byłby to taki głupi pomysł.

3. Gry. Brakuje mi kilku tytułów z konsol na PC, chociażby uwielbianej serii Fight Night, jednak bez pada ta gra nie ma dla mnie sensu, bo sterowanie na klawiaturze odpada, no ale zawsze możemy podłączyć pada do kompa i grać, więc nie stoi nic na przeszkodzie, aby wydać tą grę na PC. Kolejną serią, której mi brakuje jest Uncharted, dla mnie jeden z najlepszej gry w jaką grałem. Nie będę się zbytnio o niej rozpisywał, bo już sporo zostało powiedziane. No i ostatnia gra, chyba której nie obecność jest dla mnie najbardziej bolesna, a jest to: Red Dead Redemption. Fabuła, postacie, przyjemność z grania, dziki zachód dla mnie bez wahania 10/10. Niech żałują gracze, że na PC nie ma takiej perełki.

Smartfon – dlaczego?

1. Proste gry. Nigdy nie przepadałem za graniem w proste gierki, takie gry na PC szybko mnie nudziły. Jednak nie było nic przyjemniejszego na starej Nokii, niż granie w wężyka, a gra potrafiła pochłonąć równie mocno co Diablo II ;) Podobnie jest na dzisiejszych smartfonach, jakoś granie w Angry Birds na PC mnie nuży, nawet w granie w wersją na Google Chrome. Jednak zupełnie inaczej jest z wersją na smartfon. Gra wciągnęła mnie na wiele godzin, grało się przyjemnie, a przechodzenie kolejnych poziomów sprawiało tyle samo frajdy co strzelenie zwycięskiej bramki Messim w finale Ligi Mistrzów w meczu przeciwko Realowi Madryt.

2. Mobilność. Dzięki telefonom mogę grać wszędzie, w autobusie, na przystanku, w szkole czy pracy, ba nawet na kibelku. Zawsze można sprawić, że czas zacznie szybciej płynąć, a przemierzanie po raz tysięczny tej samej trasy stanie się znacznie przyjemniejsze.

Podsumowanie:

Czy istnieje obecnie najlepsze rozwiązanie do grania? Oczywiście, że NIE! Każda platforma ma swoje wady i zalety i żadna nigdy nie będzie idealna w danej dziedzinie. Dla mnie w jedne gatunki lepie gra się na PC, a w inne na konsoli. Chociaż nic nie stoi nie przeszkodzie, aby w wszystkie gatunki grać na jednym urządzeniu, po prostu kwestia wyboru i gustu. Każdy woli coś innego. Jedną z ważniejszych przeszkód jest brak kilku naprawdę ciekawych tytułów na innych platformach, ale przy obecnym wyborze gier, możemy bez problemy znaleźć sobie zastępstwo.
 

windows sprzęt gry

Komentarze

0 nowych
Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #1 05.10.2012 20:27

No przynajmniej nie postał kolejny tekst fanfoja. Czyli Twój wpis nie rozwiązuje pytania co lepsze. Może to i dobrze bo zaraz zrobi flame war w komentarzach.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #2 05.10.2012 21:25

Głównym założeniem tego wpisu było ukazanie, że nie ma idealnego rozwiązania, a każde ma swoje wady, jak i zalety ;)

tfl   8 #3 06.10.2012 08:51

Jak to nie ma idealnego ? Oczywiscie to pc z windows 7!

Let the flames begin!

... ... ...   3 #4 06.10.2012 09:49

Co do DualShocka - to pasjonaci nawet zrobili z tego co słyszałem sterowniki do niego na PC :P.
Co do sterowania w strzelankach - to każdy gra na czym lubi i tyle w tym temacie jest do powiedzenia.
A co nie możności wyobrażenia sobie w granie w Diablo na padzie - ePSXe, obraz Diablo 1 na PSX i spróbuj jak się grało na padzie w Diablo. Da się przyzwyczaić.
Większość argumentów ma sens - Chociaż osobiście ja nie potrafię się rozsiąść wygodnie i grać, bo wtedy gram tragicznie.
Jednak jest jeszcze jedna nisza - konsola mobilna. Ale główne momenty kiedy się gra na tym to dłuższe przejazdy (pociągami) lub w domu, bo w takim autobusie niespecjalnie się da pograć gdy jedziesz 3-4 przystanki, bo nim zaczniesz grać (tutaj wyolbrzymiam) już jesteś na miejscu.
Ultrastar (czyli Singstar na PC zrobiony przez Polaka) jest świetny bo możesz sobie spokojnie ściągać najróżniejsze utwory do śpiewania zrobione przez innych lub nawet samemu sobie robić takie piosenki jakie chcesz (jest nawet hymn ZSSR!).

A i dla piejących - Konsole są ******* bo gry są drogie - wystarczy nie kupować gier wprost po premierze. I tak jest teraz dużo fajnych gier które są po taniej cenie.

I jeszcze jedno - może ktoś polecić fajne darmowe gierki na Smartfona? Mam Sony Xperia Tipo (Andek 4.0.4) a i tak najciekawsza gra jaką znalazłem to Pasjans.

Over   9 #5 06.10.2012 11:10

Ja osobiście jestem za PC ale np na Xboxie ale "z piraconym" można pograć w starsze produkcje ale w standardzie tego nie ma...
Grałem w CODa na X i na PC i osobiście moje wrażenia są takie ze Myszka to myszka pad jest za wolny...

clubber84   5 #6 06.10.2012 11:42

Nie twórcą - tylko twórcom; popraw w niektórych znaczeniowo zdaniach:
"Osoby skupione wokół danej gry, pasjonaci często pokazują twórcą jak powinna wyglądać ich produkcja..."

BTW
Do grania używam konsol, ze względu na mobilność takiego rozwiązania (granie na laptopach mija się z celem, desktopy uważam za odpowiednie do tego).

Pozdrawiam

Autor edytował komentarz.
GregKoval   8 #7 06.10.2012 11:53

>>"Zawsze do FPSów wolałem wybrać PC, nie ma jak myszka ;)"

Ja używam myszki na konsoli:
http://www.splitfish.pl/strona-g-wna/337

Nie jest to co prawda tak precyzyjne sterowanie jak na PC, ale ...

>>"Granie na kompie zawsze wydawało mi się bardziej precyzyjne, mogłem o wiele lepie wczuć się w żołnierza, poczuć się w środku wydarzeń. "

To fakt! Tylko, że działa to w obie strony. Widziałem graczy którzy na PC wyczyniali takie rzeczy, które w praktyce (w realu) byłyby jak efekty z matrixa. Na to właśnie pozwala mysza. Np. odwracasz się i już celujesz w wroga (to jest fizycznie niemożliwe), albo trafienie kogoś z 1000m z przyłożenia. W zasadzie więc ten brak precyzji, wymuszający na konsoli inne sterowanie jest dla mnie bardziej realistyczny. Byłem w wojsku więc wiem, że w praktyce takie rzeczy to tylko z fuksa mogą się trafić. Trudno to wytłumaczyć, ale grając w tą samą grę na konsoli i na PC to właśnie ta na piecu wydaje mi się zabawką dla dzieciaków. Nie obrażając nikogo oczywiście, bo uważam też, że PC lepiej nadaje się do strategii, które na konsoli byłyby zbyt uproszczone. To samo z symulatorami lotu, których jednak ostatnio jak na lekarstwo i na PC. Nie zgodzę się jednak co do RPG. W tym przypadku PC może sporo tytułów żałować z tej kategorii. Oczywiście gra grze nie równa także tutaj znajdą się RPG lepiej dostosowane do konsol niż PC i odwrotnie.

pawcio1212   7 #8 06.10.2012 11:53

ja bym nie dawał tutaj porównania padów i klawiatury ponieważ pod jednym i pod drugie możesz podpiąć wszystko
chociażby przez coś takiego http://nt.interia.pl/komputery/wiadomosci/news/podlacz-do-konsol-xbox-360-oraz-p...

ogólnie konsole a PC mają remis myślę że są tylko 3 aspekty którymi się różnią
- konsola stacjonarna jest bardziej mobilna od pc stacjonarnego
- PC ma więcej gier i do tego gry niezależnych twórców
- PC ma tansze gry ale prównanie PC za 2500zł z konsolą 1000zł to jednak na jedno wychodzi(nie mówię o czasie premiery), zależy ile kto gra bo jak ktoś gra w 1-2 gry miesięcznie to konsola a jak więcej to już zależy jak często kupuje gry(jedna jest za 170zł bo jest premiera a druga jest za 100zł)

Piotrek2255   11 #9 06.10.2012 14:02

Moim zdaniem, PC wychodzi drożej, policzmy sobie 2500zł za przeciętny zestaw z monitorem + kilka tytułów i wychodzi ok. 3000zł, a i tak nie mamy pewności czy za rok nasz zestaw będzie się nadawał do nowych gier.
W konsolę inwestujemy 1200/1400zł + kilka nowszych tytułów i wychodzi ok. 2000zł.
Moją prywatną preferencją jest konsola, siadam wygodnie na kanapie przed 32calami, pad w rękę i jazda, siedzenie godzinami przy komputerze i "pilnowanie" klawiatury jest dla mnie mało wygodne.
Niestety są i minusy, wiele nowych, fajnych tytułów nie jest wydawane w wersjach na konsole... szkoda.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #10 06.10.2012 14:35

@... ... ...
Z chęcią bym wymienił jeszcze i konsole przenośne, ale niestety nie mogłem, bo moja przygoda z nimi ograniczyła się do ok.1h grania u kumpla.
@Overclocker
Też nie lubię grać w FPS na konsoli, no ale wybór jest dowolny, może niektórzy wolą i na konsoli. W końcu bez powodu CoD nie miałby takiej liczby sprzedanych kopii na konsoli.
@clubber84
E tam przesadzasz, można grać i na lapku. Chociaż jeśli ktoś chcę osiągać maksymalne ustawienia i jest pasjonatem gier to granie na lapku trochę odpada.
@pawcio1212, @Piotrek2255
W PC wystarczy obecnie zainwestować z 2500 zł, aby cieszyć się w 95% max. grafiką, dzięki konsolą grafika trochę się zatrzymała, dzięki czemu nie musimy zbyt często zmieniać sprzętu. Dla mnie jest to ogromny plus.

p.dulska   4 #11 06.10.2012 15:17

A ja od lat z kolegami katuje w nieduże urządzenie, posiada to 64 pola stawiamy na tym 8 pionów +8 figur każdy i zapominamy o Bożym (i komputerowym )świecie. Ma to jeszcze zaletę niezmienną od lat ,podzespołów w tym urządzeniu nie wymieniamy a za 2500 to figurki mięlibyśmy mocno pozłacane.
P.S Gramy już kupę lat a każda rozgrywka ma inne zakończenie

KyRol   18 #12 06.10.2012 15:35

Argument z myszką i klawiaturą na konsoli - masz rację i jej nie masz. Po pierwsze, od czasów ps2, ba nawet psx-a i nawet wcześniej, niektóre z gier obsługiwały mysz czy mysz z klawiaturą. Co prawda na ps2 było kilka tytułów, gdzie obsługa tych urządzeń nie była źródłem komplikacji czy problemów, tym niemniej w tej chwili twoja opinia jest krzywdząca w stosunku do developerów, którzy w swoich grach postarali się o porządne wsparcie tych urządzeń.

DualShock - nie ma przeszkód aby kupić chińską przejściówkę i wpiąć pad do PC. Obecnie nawet niektóre najtańsze przejściówki nie mają problemu z czasem reakcji na wyjściu/wejściu urządzenia. W czym problem zatem? Obsługa pada w grze zależy tylko od podejścia producenta gry, obecnie nie jest z tym tak najgorzej, choć zdarzają się wydania gier gdzie obsługa pada jest delikatnie rzecz ujmując zaniedbana.

Mody softu na PC/konsoli (tak, dostępne też są mody gier konsolowych) - jest to proceder nielegalny. Praktycznie w każdej licencji gry jest zastrzeżenie producenta w tej kwestii. Wynika to z faktu, że licencjonowanie oprogramowania traktuje się jak proceder najmu. Gry nie posiadasz, posiadasz płytę, oprogramowanie użycza producent w ograniczonym zakresie, tzn. tylko do celu, w jakim zostało stworzone - czyli tylko do grania.

Gry niezależne/hombrew - nie ma platformy, gdzie takie gry by nie występowały, nie jest to tylko PC. Odrębną kwestię stanowi temat ich ilości, jakości i dostępności.

Emulacja - znowu - na każdej platformie jest nielegalna. Aby emulować jakiś sprzęt musisz posiadać BIOS takiego urządzenia, dumpy ROMów gier też nie są legalne. Niektórzy błędnie odnoszą się w tych kwestiach, wypisując bzdury pokroju: "przecież mam daną konsolę, więc przysługuje mi prawo do kopii BIOSu, mam oryginalny nośnik z grą, więc przysługuje mi prawo do kopii z grą".

Reasumując, poruszyłeś przynajmniej dwa tematy (całości wpisu nie czytałem), z których wynika, że wszedłeś na jakże grząską tematykę legalności i praw autorskich w nieprawidłowy sposób, po prostu się dziwię czemu ten wpis dostał promo na główną, kłóci się to z misją portalu dobreprogramy.pl, gdzie serwis z założenia promuje tematykę legalności...

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #13 06.10.2012 15:53

@p.dulska
Ja wolę pograć w karty i szczerze mówiąc nie ma nic przyjemniejszego niż pograć nawet w najprostszą grę karcianą z kumplami, niż grać w najlepszą grę komputerową ;)
@KyRol
Nie każda gra zabrania używania modów, znaczy się nie każdy producent, niektórzy chcą modów, patrząc chociażby na Skyrim ;)

KyRol   18 #14 06.10.2012 16:06

"Nie każda gra zabrania używania modów, znaczy się nie każdy producent, niektórzy chcą modów, patrząc chociażby na Skyrim ;)"

Myślę, że należy to potraktować raczej jako wyjątek od reguły. Producenci często są niechlujni, zależy im na szybkiej kasie i dlatego wystrzegają w licencji przed modowaniem gier, nie chcą się po prostu kompromitować w społeczeństwie graczy i próbują się wzbraniać w ten sposób od fali krytyki.

Idealnym przykładem tego, że producenci własnościowych gier idą w zupełnie innym kierunku od Ciebie zasugerowanym jest przykład DLC na platformie PS3. Dochodzi nawet do takich sytuacji, że np. jakieś ciuszki czy dodatkowe postacie w grze gracz ma dostępne np. na płycie, ale niestety, producent za ich odblokowanie życzy sobie opłaty.

soanvig   10 #15 06.10.2012 16:17

Sterowanie w Diablo byłoby banalne. Chodzenie normalnie na gałkach, ataki na innych butonach. Nic niezwykłego. W strzelanki dużo fajniej gra się na padzie (cholerna i bolesna prawda ^^), aczkolwiek jest trudniej, dla osoby, która na co dzień używa myszki. Ale też dobry sposób na podbicie poziomu trudności :) Acz pada można przecież podpiąć do komputera i automatycznie konsola traci argument padowski.

Taka notka: "Konsola czy PC" - bez przecinka ma być.

Gry na PC są postokroć tańsze.

Ilość gier to niby dobry argument, ale są też gry, które mamy tylko na Xboxie (Castle Crashers :<<< Uwielbiam side-scrollery, a w to nie mogę pograć, bo nie mam konsoli!).

Zapomniałeś o najważniejszym konsolowym argumencie - prawie każda gra ma lokalny multiplayer, co w przypadku PC: hot-seat już coraz rzadziej się zdarza, nawet z wykorzystaniem dwóch kontrolerów.

KyRol   18 #16 06.10.2012 16:20

Poza tym we wpisie odnosiłeś się raczej do nielegalnych modów:

"Kolejnymi ciekawymi modami są te, które optymalizują daną produkcję, pokazując twórcą jak mocno olali graczy, osobiście jakbym był producentem takiej gry spalił bym się ze wstydu i jedynym wyjście byłoby zatrudnienie człowieka odpowiedzialnego za taki mod w mojej firmie."

Autor edytował komentarz.
djfoxer   18 #17 06.10.2012 16:47

Każda z platform ma wady i zalety. Nie ma złotego środka. Mi w konsolach najbardziej przeszkadza brak Mysz + WSAD. Gry FPS na konsolach wyglądają jakby ktoś poruszał się na szynach, że już o auto-celowaniu nie wspomnę. Z drugiej strony konsolowcy nie muszą martwić się o upgrade sprzętu, konflikty sterowników itp itd. Zastanawia mnie, a gdzie w tym podsumowanie konsole przenośnie (PS Vita itp.)?

@KyRol
"Poza tym we wpisie odnosiłeś się raczej do nielegalnych modów:"

Nielegalne mody? No nie żartuj. Twórcy celowo udostępniają narzędzia developerskie by gra miała "drugie życie". Dzięki moderom powstaje wiele rewelacyjnych produkcji, które często przeradzają się w pełnoprawne produkcje. M.in. Make Something Unreal czeka na takich ludzi.

... ... ...   3 #18 06.10.2012 17:10

Eh... ja nie rozumiem jednej rzeczy - czemu jest taki nacisk na kupowanie w dniu premiery gry? Rozumiem że jakieś pojedyncze tytuły raz na jakiś, ale że co miesiąc kupować 1-2 premiery?! A przecież jest tyle gier innych które można kupić i to tanio. I to dobrych. Co niby nie pozwala wam (tym co narzekają na ceny podczas premier) kupować nieco starszych niż sprzed miesiąca gier? Ostatnio ja na PS3 zgrywam się w Bladestorm które kupiłem za 40zł, w mojej opinii świetna gra.

@soanvig - Genialny przykład gry ekskluzywnej w doskonałym momencie XD. Castle Crushers wyszło 26 września na PC'ty (do kupienia na steamie).
@djfoxer - O konsolach przenośnych autor wspomniał wcześniej w komentarzach

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #19 06.10.2012 17:43

@... ... ...
Oprócz Wieśka 2 nie kupiłem żadnej gry w dniu premiery, często czekam na jakieś wyceny lub grę w jakimś czasopiśmie, nie dość, że dostają już produkt z wszelkimi aktualizacjami, to i sporo tańszy. Osobiście niezbyt przepadam za kupowanie gry w dniu premiery.

laston   9 #20 06.10.2012 18:22

@Piotrek2255
Ta Twoja kalkulacja... Doliczyłeś do PC'ta monitor, a do konsoli telewizora za 1000+ zł już nie, ehh...

@ ... ... ...
40 zł za grę to i tak jest drogo. Aktualnie w steamowych promocjach gry AAA można wyrwać nawet za 10zł. Polskie serie wydawnicze - Nowa Xtra Klasyka i Pomarańczowa kolekcja to przedział 20-30 zł za gry nieużywane.

Konsole z dnia na dzień tracą swoje zalety. Pad, telewizor, większość gier multiplatformowych po podłączeniu pada od xboxa przełącza (często w locie) cały swój interfejs na ten z konsoli.
Nie rozumiem argumentu związanego z FiFĄ. Aktualne odsłony tej serii są przeniesione na PC 1:1.

Autor edytował komentarz.
  #21 06.10.2012 21:47

Jeśli uważasz DualShocka za świetny to nie miałeś do czynienia z padem od Xboxa.

KyRol   18 #22 06.10.2012 23:06

@djfoxer: jak wspomniałem, wszystko zależy od polityki wydawniczej danego producenta. Nie uważam, że nawet na PC tematykę modowania gier należy uznać za legalną - sytuacja ta należy do rzadkości. Wielcy wydawcy jak EA jawnie zabraniają tego w licencjach, bo sami tworzą mody, a za taki mod kasują cenę pełnej, nowej gry (np. Sims).

Umknął nam temat emulacji, jakby nie patrzeć choćby z tego powodu wpis nie powinien dostać promo na głównej.

---

W moim odczuciu obecne konsole, dość, że "sPeCeciały"(shootery FPP? na konsoli?), to i jeszcze gry stały się prostackie i mało wymagające. Mało tego nie wiem jak inni czytelnicy, ale ja jestem wrogiem nakładania polskiego dubbingu czy w ogóle tłumaczeń gier. Raz - aspekt ten podwyższa cenę gry, dwa - częstokroć klimat oryginału nijak ma się do spolszczonego wydania. Na koniec - gatunki, które niegdyś przetrwały śmierć na PC, a były nadal kultywowane na konsolach (głównie gry zręcznościowe: chodzone bijatyki, platformówki, konwersje gier arcade - z automatów...) na dziś na konsolach też są martwe.

Po prostu obecna generacja konsol w moim odczuciu (nie każdy musi się zgadzać) straciła ducha, w niczym na dziś nie odróżnia się od PC poza gorszymi możliwościami graficznymi. Jedyny plus jest traki, że twórcy gry jak dobrze zrobią grę, to ta porządnie chodzi na każdej konsoli.

Autor edytował komentarz.
laston   9 #23 06.10.2012 23:19

@KyRol
Po pierwsze: Emulacja nie musi być nielegalna, np. DOSBox. To tak samo jakby zabronić o pisaniu o p2p bo jest używane do piractwa...
Po drugie: Spolszczenie w większości przypadków pozwala na zmniejszenie końcowej ceny gry. Tytuł który ma tylko j.polski nie zostanie kupiony przez osobę z zagranicy, dzięki temu można dostosować cenę do danego rynku. A jeśli chodzi o klimat, spróbuj pograć w Gothica po niemiecku...

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #24 07.10.2012 11:31

@szczepaniak5315
W maksymalnych detalach nie odpalimy, ale na średnich taki zestaw powinien uciągnąć nowe produkcje ;)

soanvig   10 #25 07.10.2012 15:02

@... ... ...
CASTLE CRASHERS NA PC?! MY GOSH MY GOSH MY GOSH.
Dziękuję!

djDziadek   17 #26 07.10.2012 19:08

Zawsze jedni, drudzy i trzeci będą mieli argumenty za swoimi twierdzeniami, a ja powiem tak:
dzisiejsze gry, poza fajerwerkami graficznymi maja do zaoferowania bardzo niewiele, nie ma "miodu"
i niewiele wymagają od gracza myślenia. Kiedyś grafika nie była realistyczna, ba w większości przypadków była zupełnie uproszczona ale gry przykuwały na wiele godzin, teraz odnoszę wrażenie że gry mają zastąpić rzeczywistość a to źle, należy pamiętać że to ma być rozrywka, odskocznia a nie zastąpienie realnego życia i to nie ważne na jakiej platformie...

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #27 07.10.2012 20:11

@djDziadek
Też mam takie odczucia, kiedyś gry dla mnie miały to coś w sobie, coś, że nadal chcę się do nich powracać. Chociaż może to nie gry się zmieniły, a ja, teraz rzadka, które gra potrafi mnie zatrzymać przy ekranie na dłuższą chwilę, kiedyś nawet takie gry jak Maluch Racer potrafiły mnie wciągnąć.

xomo_pl   21 #28 07.10.2012 23:13

jeśli komuś przeszkadza pad w FPSach (strzelankach) to polecam na ps3 zagrać z kontrolerem move w FPS (nie wszystkie gry to wspierają , ma to np killzone3, resistance3 ).

IMO komputer do gier jest nie opłacalny. Komsolę kupujemy raz, potem już tylko gry.

Jaki Ja   1 #29 08.10.2012 15:30

Laston, po prostu przypuściłem, że większość z nas ma w domu już telewizor.

tomi001   5 #30 04.11.2012 16:00

Też lubię tylko na PC grać

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #31 23.03.2013 22:41

@zomo_prl
Zakup komputera, który w dniu premiery konsoli będzie równie wydajny co sama konsola to znacznie większy wydatek. Nigdy niestety nie grałem ww tego typu gry za pomocą Mova ;(
@tomi001
A kto nie lubi :D

Autor edytował komentarz.
  #32 26.09.2013 20:20

A więc konsola czy pc.
1.konsola ma pada jest mobilna itp. To fakt ale
PC również możesz podpiąć pod telewizor bez przenoszenia kompa np.kabel czy bezprzewodowo
PCta nie musisz przerabiać aby ci poszła jakaś piracka gra xD
Konsola spokojnie starczy na 5-8 lat ale gdy zainstalujesz oprogramowanie Xboksa czy PS3
na PC starczy ci na 20 lat.PC bez porównania ma lepszą grafikę od konsol np. gra FarCry3 wielu szczegółów na konsoli nie widać obraz ma zdecydowanie mniejszą ostrość (nie chodzi mi tu o ostrość której nie da się oglądać).