Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Modern UI – godny następca Menu Start

O Modern UI powstało i ciągle powstaje wiele skrajnych opinii. Nie ma co się temu dziwić, zawsze tak jest, gdy dana firma wprowadza w swoim produkcie większe zmiany. Krąży wiele negatywnych opinii o nowym interfejsie proponowanym nam przez Microsoft wraz z premierą Windows 8. Większość z tych negatywnych opinii pochodzi niestety od osób, które nie miały w ogóle styczności z nowy systemem Microsoftu, widziały tylko filmik, zdjęcia na podstawie, których wyciągają wnioski lub hejtują dla zasady. Zgadzam się, że zmiany proponowana przez Microsoft nie muszą od razu przypaść nam do gustu, przecież od wielu lat byliśmy przyzwyczajeni do Menu Start i tylko nie wielkich zmian w wyglądzie Windows. Wraz z premierą nowych okienek oznaczonych numerem 8 firma z Redmond zdecydowała się na większe zmiany, był to krok dość odważny.

Ja początkowo byłem przeciwny zmianą wprowadzanym przez Microsoft. Już wtedy, gdy wychodziły wersje beta byłem przekonany, że zostaję przy siódemce. Byłem jak wielu, czego teraz żałuję, pisałem, że nigdy nie przesiądę się na nowego Windowsa, pisałem to nie testując nowego systemu, zachowywałem się jak dzieciak. Niestety, ale podobnie zachowywałem się przy okazji premiery Windows 7, jednak przekonałem się pewnego dnia do zainstalowania tego systemu i już po kilku dniach stwierdziłem , że nigdy więcej Windows XP. Windows 7 był szybki, stabilny, sterowniki pobrały mi się automatycznie przez Windows Update, do wszystkich ustawień miałem bardzo szybki dostęp, wielu udogodnień dzięki nowym funkcją powiększenia, podglądy itp. Jednak ta przygoda niczego mnie nie nauczyła w stosunku do Windows 8.
Pierwszy swój kontakt z Windows 8 miałem tuż po wydaniu wersji RTM tego systemu. Moje opinie tuż przed instalacją wersji stabilnej były mieszane, z jednej strony Modern UI, a z drugiej dopracowany do maksimum system. Co mnie skusiło do instalacji tego systemu? Chyba zarówno te pozytywne opinie, jak i te negatywne, no i chyba chęć przetestowania systemu na własnej skórze, aby w końcu nie pisać głupot o Windows 8. W nowym systemie od Microsoftu zaskoczyła mnie jego szybkość. Zaznaczam, że porównywałem go z czysto zainstalowaną 7. Wtedy już wiedziałem, że zabawa z ósemeczką może być naprawdę ciekawa. Jednak nie o działaniu całego systemu będę teraz pisał, bo poświęciłem temu zagadnieniu jeden z moich poprzednich wpisów, a druga recenzja stabilnej odsłony nie ma największego sensu, mimo iż od tego czasu zostało wydane kilka aktualizacji, w tym jedna dosyć pokaźna, ale o tym też możecie znaleźć wpis na blogu, jednak nie mojego autorstwa. W tym wpisie chciałbym się skupić na Modern UI.

Zmiany na lepsze

W nowym systemie zabrało Menu Start, zastąpiony został przez Modern UI. Mimo, iż Menu Start był dla mnie świetnym narzędziem to podświadomie oczekiwałem jakiś zmian, powiewu nowości w systemie Windows, ulepszenia i tak już świetnego Menu Start z Windows Vista/7. Kiedy dowiedziałem, się że w nowym Windows zabraknie Menu Start byłem zawiedziony, przecież oczekiwałem powiewu nowości w tym elemencie, a nie usunięciu go. Jednak chyba nigdzie nie spotkałem się z informacją, że Modern UI to tak naprawdę Menu Start, Menu Start mocno odmienione. No niestety, ale wielu krzykaczy pisało o Modern UI bez jego przetestowania, no ale cóż sam też tak robiłem. No doba czas przejść do mojego pierwszego kontaktu z kefelkami.

Drugą rzeczą tuż po szybkości działania systemu, na którą zwróciłem uwagę był Modern UI, no ale jak może być inaczej skoro to właśnie kafelki witają nas po starcie Windows 8. Zacząłem się bawić, przestawiać je, włączać aktywne wyświetlania informacji i tak dalej. Niczym dziecko, które znalazło się w piaskownicy z ogromny zestawem form do robienia babek z piasku. Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to ogromna wygoda w obsłudze tego interfejsu myszką, a tak wiele osób narzekało, że tego interfejsu nie da się obsłużyć myszką. No, ale mam nauczkę, że zawsze trzeba czegoś spróbować, a nie opierać się na opiniach innych, które często są wyssane z palca.

Kafelki możemy dowolnie ustawiać, określać ich rozmiar, wybierać czy mają wyświetlać informacje na bieżąco. Opcji mamy naprawdę od groma. Dzięki opcji „włączy dynamiczny kafelek” pogoda, wiadomości ze świata, powiadomienia o nowej poczcie, wydarzenia z kalendarza i wiele innych informacji będzie wyświetlana bezpośrednio na kafelku, wystarczy, że będziemy w Modern UI. Włączamy komputer i od razu dostajemy informację o pogodzie, wiadomościach i tak dalej. Dla mnie jest to świetne rozwiązanie, bardzo ułatwiaj wyszukiwanie ciekawych informacji . Każdy kafelek reprezentują daną aplikacją zarówno tą przeznaczoną pod Modern UI oraz tą przeznaczoną na zwykły Pulpit znany z poprzednich odsłon systemu od Microsoft. Tak na zwykły Pulpit, bo nadal on jest, nikt go nie zabrał, a dodatkowo Microsoft sporo w jego obsłudze ulepszył, dodając chociażby wstążkę, znaną od Office 2007 do eksploratora plików. Kafelki możemy dodawać lub usuwać z głównego ekranu w zupełni dowolny sposób. Zarówno zainstalowane aplikacje z sklepu Microsoft, jak i te zainstalowane w tradycyjny sposób dodają automatycznie swoją ikonę do Modern UI. Działa to trochę jak Menu Start połączony z tradycyjnym Pulpitem. Znacie możliwość wyszukiwania aplikacji lub ustawień z poziomu Menu Start w Windows 7? W Modern UI zostało to znacznie usprawnione, kiedy jesteśmy w Modern UI wystarczy, że naciśniemy dowolną literę, a odpowiednie programy, ustawnie zostaną odnalezione, dodatkowo z tego poziomu możemy przeszukiwać wszystkie pliki multimedialne na komputerze, czy też pliki pochodzące z pakietu biurowego. Odszukanie prezentacji, dokumentu tekstowego nie jest teraz problemem, a wyszukiwane pliki pojawiają się natychmiastowo, nie musimy czekać jak system je znajdzie. Działa to znakomicie i bardzo ułatwia pracę z Windows.

Aplikacje

Do naszej dyspozycji Microsoft w Windows 8 oddał sklep z aplikacjami. No w końcu! Właśnie tego głównie brakowało w Windows, aplikacja pod Moden UI możemy pobierać z tego sklepu. Obecnie na rynek Polski oferta nie jest imponująca, no ale przecież od premiery Windows 8 minęło kilka dni, więc nie ma co się dziwić. Nowe aplikacje pojawią się bardzo szybko, dużo jest ciekawych darmowych propozycji.

Od samego początku mamy wiele aplikacji od Microsoft. Firma z Redmond dała nam aplikację do poczty, kalendarz, mapy, wyszukiwarkę Bing, aplikację do wiadomości, do podróży, muzyki, zdjęć, filmów i wiele innych. Dzięki aplikacji do poczty może zalogować się na swoje konto pocztowo i korzystać z poczty z poziomu Modern UI. Od razu po włączeniu komputera lub pracy na nim zostaniemy poinformowani o nowych wiadomościach, szybko na nie odpowiemy. Sprawdzałem działanie aplikacji do poczty na koncie Hotmail oraz Gmail , wszystko działało bez zarzutu. Kontakty z poczty zostały natychmiastowo zsynchronizowane podobnie jak zawartość wiadomości na poczcie, domyślnie z dwóch ostatnich tygodni, jednak możemy zmienić okres ten na zupełnie dowolny lub włączyć synchronizację od samego początku. Windows 8 synchronizuje się nie tylko z kontem Microsoftu, ale bez problemu też z tym od Google, innych nie testowałem. Dzięki synchronizacji z Google wszystkie moje wpisy w kalendarzu na smartfonie zostały automatycznie dodane do aplikacji kalendarz z Modern UI.

Świetnie sprawuje się aplikacja od pogody, aktywny kafelek wyświetla na bieżąco pogodę w mojej wiadomości, a po wejściu do tej aplikacji dostaję dokładne informacje o pogodzie, dostaję mapę do całej Polski, informacje na ponad tydzień dla mojej miejscowości, opady, siłę wiatru, na obecny dzień dostaję informacje o pogodzie o każdej godzinie. Sprawdzałem poprawność informacji pogodowych i nie mam nic do zarzucenia, działa świetnie.

Kolejną aplikacją na którą zwróciłem uwagę jest to odpowiedzialna za dostarczanie nam wiadomości. Podobnie jak inne możemy włączyć, aby aktywnie pokazywała nam informacje, automatycznie wybierane są te najważniejsze. Po włączeniu aplikacji dostajemy znacznie, więcej informacji, podzielonych na odpowiednie kategorie. Możemy wybrać źródła z jakiej strony internetowej mają być pobierane informacje. Co mnie bardzo zaskoczyło, jest spory wybór polskich serwisów informacyjnych.

Kolejną ciekawą aplikacja jest aplikacja odpowiedzialna za przeglądanie map, świetna sprawa, dostajemy mapy od Nokii i Microsoftu, ja jednak czekam na aplikacje z mapami od Google. Nie będę przestawiał wam wszystkich dostępnych aplikacji, bo nie ma to największego sensu, jest ich zbyt dużo i jeszcze wielu nie przetestowałem.

Ciekawym aspektem, który wymaga zwrócenia uwagi jest fakt, że nie musimy kupować tej samej aplikacji dwa razy, jeśli mamy dwa(lub więcej) urządzenia z Windows 8.

Podsumowanie

Modern UI to przerobiony Menu Start, wiele rzeczy zostało dopracowanych, wprowadzono wiele nowych elementów. Nowy stworzony pod dotyk interfejs świetnie sprawuje się pod myszką i klawiaturą, sklep a aplikacjami pozwoli nam skonfigurować Modern UI pod siebie. Teraz mamy wszystko pod ręką, dostęp do wielu elementów został nam znacząco ułatwiony. Obiecuję wam, że nie macie się czego bać, bo nowe jest lepsze, podobnie jak miało to miejsce przy Windows 7, wiele osób się niego obawiało, jednak Ci, którzy zaczęli z niego korzystać nie wyobrażają sobie powrotu do XP, czy Visty. Podobnie ja mam z Windows 8 ;)
 

windows oprogramowanie inne

Komentarze

0 nowych
Vanshei   14 #1 30.10.2012 19:02

Myszką to jeszcze da radę obsługiwać Ósemkę ale gładzikiem w laptopie to samobójstwo.
Piszę to z własnego kilkudniowego doświadczenia ;)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #2 30.10.2012 20:16

@Vanshei
Niestety, ale nie miałem doświadczenia z obsługą gładzikiem, a może i stety. Dzięki za radę i podzielenie się doświadczeniem w tej kwestii ;)

xomo_pl   20 #3 30.10.2012 20:19

@ zgadzam się

Będąc ostatnio w MM testowałem Windows8 (nie chce mi się na moim lapku tego pieroństwa nawet wgrywać ze względu na ważne dane) i o to moje spostrzeżenia:

- nowy start wygląda ładnie ale kompletnie nie rozumiem dlaczego nie można mieć w metro 2 aplikacji naraz na widoku: zmniejszyłem IE w modern na bok i.... reszta ekranu miała kolor planszy start i była pusta. Nijak nie ma sposobu by mieć 2 okna otwarte w moderUI naraz. Czysty idiotyzm. Wiem- w trybie desktop można ale...
1) konieczność przełączenia się do pulpitu by otworzyć 2 okna naraz to idiotyzm, który zwiększa czas na potrzebny na zrobienie czegoś....
2) tryb desktop bez menu start jest nie do użytku na dłużej a nowy start tylko na pełnym ekranie to nie jest wygodne.

Może i byłoby to po dłuższym czasie "do przeżycia" ale to chyba powinno być intuicyjne i wygodne a nie takie, że na początek tego nie da się używać. A wszyscy narzekali na viste a to była nie wielka zmiana w stosunku do poprzedników...

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #4 30.10.2012 20:33

@zomo_prl
1)Czy ja wiem, naciskasz klawisz Windows i już jesteś na klasycznym pulpicie, może dla osób chcących pracować tylko na klasycznym desktopie powinna być opcja włączanie bez Modern UI, a wtedy nowy interfejs powinien działać jak Menu Start, czyli włączać się tylko po najechaniu na niego
2)Pozostawienie Menu Start przy Modern UI to dla mnie głupota, chyba czas najwyższy zastąpić stare Menu Start czymś innym ;)

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #5 30.10.2012 20:35

Nie miałem okazji testować Win8 ARM, ale na zwykłych PC'tach dla kogoś przyzwyczajonego do klasycznego Menu Start praca z kafelkami to tragedia. Ot prosty przykład z dzisiaj, chciałem wydrukować Pdf - gdzie w przeglądarce Pdf (tej wbudowanej w Win 8) jest opcja drukuj? Nie ma, po prostu nie ma. A zainstalowanie drukarki sieciowej to też niezłe wyzwanie.
Takich pierdół jest o wiele więcej, ale nie o to chodzi aby to teraz krytykować, Po prostu siła przyzwyczajenia jest bardzo duża (przynajmniej dla mnie).

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #6 30.10.2012 20:56

@Shaki81
Chyba jak dla większości użytkowników, do nowego trzeba się przyzwyczaić, dlatego mimo, iż Windows 8 to polepszona wersja i tak udanej siódemki, nie wróżę mu tak wysokiej sprzedaży jak Windows 7, bo wprowadza wiele zmian, do których musimy się przyzwyczaić, aby je docenić. Podobnie było z Windows Vista, też musieliśmy się przyzwyczaić do wielu zmian, nie tylko my, ale nasze maszyny też, dlatego gdy ludzie przywykli z chęciom kupowali Windows 7 i nie chcieli powracać do XP. Windows 8 pełnią swoja możliwości pokaże na ekranach dotykowych, dlatego trzeba poczekać na rozpowszechnienie sprzętu tego typu, gdy to nastąpi wyjdzie Windows 9 i znów ludzie ludzie się rzucą na ten system jak na Windows 7. Chociaż myszką też świetnie się obsługuje nowy system i jest bardziej dopracowany, niż siódemka, to jednak do pełnia szczęścia brakuje mi ekranu dotykowego.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  18 #7 31.10.2012 07:53

Chcecie namiastkę menu START ?? Wciśnijcie Windows + x :)

  #8 31.10.2012 12:14

To może ja się wypowiem, jako osoba pracująca na Windows/Linux.
W8? Na tablet - tak, na telefon - tak, na desktop - w życiu. Praca z tym przy dwóch monitorach, Visual Studio (lub zamiennikami) + przeglądarka (lub okno programu) to porażka. Brakuje tego Menu Start niestety dość mocno. Tryb desktop używany jest praktycznie non-stop + skróty. Modern UI może jest fajny, ładnie wygląda i jest przejrzysty, ale dla osoby, która musi spędzać przy tym ponad 10 godzin na dobę, nie jest to najlepsze rozwiązanie.
Taki bajer na dobry początek, który nie korzysta z opatentowanych technologii Apple'a, Google'a i im podobnych.

Jefus   4 #9 31.10.2012 12:32

@Scorpions.B

Bardzo ładny wpis - sam należę do osób, którym nie bardzo to Modern UI przypadło do gustu (testowałem na moim laptopie i nie bardzo.) ale po Twoim wpisie i cenie aktualizacji za 129zł mam ochotę przesiąść się na 8mkę. Choćby z powodu takiego aby wykorzystać 100% mojego PCta, ponieważ mam 32bitową windę a Ubuntu co prawda 64bit. służy mi do pracy. No ale ja nie o tym - chciałem zapytać jak stoi 8mka jeżeli chodzi o zgodność z aplikacjami pisanymi na wcześniejsze wersje systemów, czy miałeś jakieś problemy z używaniem swoich ulubionych programów?

michal.b1990   4 #10 31.10.2012 13:07

@zomo_prl
"nowy start wygląda ładnie ale kompletnie nie rozumiem dlaczego nie można mieć w metro 2 aplikacji naraz na widoku: zmniejszyłem IE w modern na bok i.... reszta ekranu miała kolor planszy start i była pusta. Nijak nie ma sposobu by mieć 2 okna otwarte w moderUI naraz. "

Da się mieć dwie aplikacje modern UI na raz, trzeba tylko daną aplikację uaktywnić. Bez tego, tak jak napisałeś, reszta ekranu jest pusta. Przykładowo: otwierasz IE i przeciągasz go na bok, następnie przechodzisz do ekranu startowego i uruchamiasz drugą aplikację. W efekcie IE pozostanie zmniejszony, a drugi program pojawi się obok.

@Shaki81
"Ot prosty przykład z dzisiaj, chciałem wydrukować Pdf - gdzie w przeglądarce Pdf (tej wbudowanej w Win 8) jest opcja drukuj? Nie ma, po prostu nie ma."
Jest możliwość wydruku, trzeba jej szukać na pasku pojawiającym się po najechaniu na dowolny prawy róg ekranu. Po naciśnięciu przycisku urządzenia pojawi się opcja przesłania pliku do drukarki.

xomo_pl   20 #11 31.10.2012 13:38

@up "Przykładowo: otwierasz IE i przeciągasz go na bok, następnie przechodzisz do ekranu startowego i uruchamiasz drugą aplikację. W efekcie IE pozostanie zmniejszony, a drugi program pojawi się obok."

próbowałem zrobić jak piszesz ale jakoś mi nie wyszło :D spróbuję raz jeszcze przy najbliższej okazji.
Tak czy tak, jest to idiotyczne po zamiast pustego pola powinna być zmniejszona "plansza" nowego menu start- nie potrzebnie trzeba się na klikać.
@
Scorpions.B | 30.10.2012 20:33
1)Czy ja wiem, naciskasz klawisz Windows i już jesteś na klasycznym pulpicie, może dla osób chcących pracować tylko na klasycznym desktopie powinna być opcja włączanie bez Modern UI, a wtedy nowy interfejs powinien działać jak Menu Start, czyli włączać się tylko po najechaniu na niego
2)Pozostawienie Menu Start przy Modern UI to dla mnie głupota, chyba czas najwyższy zastąpić stare Menu Start czymś innym ;)

ad1: fajnie ale tryb desktop bez menu start (centrum wgranych aplikacji) jest po prostu nie do użytku na dłuższą metę a konieczność przełączenia się na pełno ekranowy start jest kretyńska- szczególnie, że szybciej da się znaleźć jakiś program otwierając klasyczne menu start i w polu szukaj wpisać jego pierwszą literę....
2. MS zastąpił menu start jego pełnoekranowym odpowiednikiem. Ja tam jestem przeciwny zastępowaniu czegoś co działa na siłę byle zastąpić- a to zrobił właśnie MS- zastąpił coś co działało dobrze czymś co jest niepraktyczne, do tego nie dał ludziom wyboru czy chcą z tego korzystać.
Moim zdaniem menu start po dodaniu w viscie pola szukaj było świetne i nie było potrzeby zastępowania go pełnoekranowym menu....

pawcio1212   6 #12 31.10.2012 14:04

@michal.b1990
zaraz zaraz a to nie miało być intuicyjne ??
ja tam pier**** taki system gdzie wszystko jest "intuicyjne" i każdy nie wie gdzie tego szukać.
Czy dla microsoftu trudno zrobić poradnik czy film instruktażowy ?? chyba nie, ale po co to robić lepiej napisać, że system intuicyjny dać go za 129zł(czy tam 69zł) i przyjmować fale krytyki czemu tego nie ma. a tak naprawdę jest gdzieś ukryte
dziękuje za takie coś wole pozostać przy win7 gdzie wiem gdzie co znaleźć albo gdzie tego szukać ja nie mam czasu bawić się w ciuciubabkę tylko dlatego że microsoft nie chce pomóc

Autor edytował komentarz.
wojtekadams   18 #13 31.10.2012 14:07

Ja po zainstalowaniu windows8 od razu doinstalowałem Start8 stardock;a - http://www.stardock.com/products/start8/

Jakoś kwadraty do mnie nie przemawiają

  #14 31.10.2012 14:26

@Vanshei
ja tam daję radę na lapku, chociaż touchpad jest czasem troszeczkę za krótki :)

luki288   5 #15 31.10.2012 14:54

Jedna sprawa - pamiętam jak wychodziła Vista potem 7 i wielki zawód, że Microsoft nie wprowadza nic nowego czy rewolucyjnego w interfejsie, chociaż chodziły plotki, że być może coś nowego się pojawi. Windows 8 - pojawia się coś nowego - źle.

Dwa wiele osób myli tutaj (moim zdaniem) intuicyjność z przyzwyczajeniem. Jetem przyzwyczajony od wielu lat do menu Start, pojawiła się zmiana nie wiem co robić, panikuję krzyczę nieintuicyjne. Proponuję przyjrzeć się kiedyś jak wygląda nauka obsługi komputera kogoś (niekonieczne w podeszłym wieku), kto nie miał styczności z komputerem. Tak wychwalane teraz menu Start itp. okazują się równie, jeśli nie bardziej nieintuicyjne od ModerUI. Przypomina mi się kabaret - żelazna logika, żeby wyłączyć komputer wcisnąć Start :)

Trochę przypomina mi się tutaj też wielkie opluwanie wstążki w pakiecie Office. Ja też nie byłem z niej zadowolony, jednak dzisiaj, podobnie jak wiele osób nie wyobrażam sobie pracy bez niej.

Przyznaję, zmiana przyzwyczajeń boli. Ale cóż, kto wie, czy za kilka lat ModernUI nie będzie dla wszystkich tak naturalny czy intuicyjny, że nie będą sobie wyobrażać pracy w Windowsie bez niego

  #16 31.10.2012 15:56

Moder UI kompletnie nie nadaje się do profesjonalych zastosowań. Podczas moich testów zainstalowałem Visual Studio, Sql Server, Office, Corel oraz kilka narzędzi do programowania sterowników PLC i... każdy w tych programów dodał po kilka kafli i zrobił się nezły bałagan. Wyszukanie interesującego mnie programu (mam na myśli te rzadziej użwywane których nazw nie muszę przecież pamiętać) to wielokrotne przewijanie i wpatrywanie się w ikony - koszmar. W menu Start było coś takiego jak grupy. Ciekawe jak ponajdą się w kaflach użytkownicy którzy mają zainstalowanie po kilkanaście programów i gier.

P.S. Jesze większy bajzel zrobił się po zainstalowaniu ComponentOne Studio wraz z przykładami... ręki brakuje aby na raz to przewinąć !

foreste   14 #17 31.10.2012 15:58

A mnie co raz bardziej odpycha
od tego systemu jak widzę puste zachwalanie błędnego systemu jak jest windows 8 .

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #18 31.10.2012 16:48

@foreste
Nie rozumiem Twojej wypowiedzi, co cię odpycha? Czyżby fanatyczne uwielbienie do Linuxa nie pozwala Ci na trzeźwe myślenie? ;)
@automatyk
Przecież kafle możesz dowolnie ustawiać, usuwań nie potrzebne ikonki, jeśli ich nie używasz to po co Ci one na głównym ekranie. Ja mam u siebie tylko te najpotrzebniejsze, resztę wyłączyłem.
@GuiiHz
Windows 8 ma mocno polepszony mechanizm pobierania sterowników, już w Windows 7 było to nieźle rozwiązane, jednak teraz system sam pobrał mi najnowsze sterowniki do karty graficznej, drukarki i innych podzespołów automatycznie i nie mówię tu o sterownikach od Microsoftu, tylko o sterownikach od razu od producenta. Po włączeniu komputera miałem już wszystkie sterowniki, bardzo mnie zaskoczyło, gdy klikając prawym przyciskiem myszy na pulpit zauważyłem wpis Panel Sterowania Nvidia.
Windows 8 nie powinien być tylko na tablety. Modern UI wprowadza ujednolicenie interfejsu co bardzo ułatwia pracę, komunikację i synchronizację pomiędzy urządzeniami z tym systemem, dla mnie jest to świetne rozwiązanie.

foreste   14 #19 31.10.2012 17:21

@scorpion nie bo i używam systemu windows , ale windows 8 nie przemawia do mnie z freedly user interfejsem wręcz odwrotnie , windows 7 ma lepszy od tego htmlowskiego metro.

siararadek   2 #20 31.10.2012 17:50

Nie wiem czy wiesz, ale jak instalujesz na 'pałę' i nie odznaczasz opcji: Dodaj wpis w menu Windows. (czy jakoś tak) to Ci się pojawią takie rzeczy. To samo było w starym starcie.

n33trox   6 #21 31.10.2012 17:52

Na różne sposoby próbowałem się przekonać do tego całego Modern UI, miałem kilka podejść do tego systemu, najpierw te wszystkie bety, potem Release Preview, w końcu Trial i nic. Za każdym razem z jednakowym obrzydzeniem na to patrzę. Mam podobne zdanie, co kolega @automatyk. Za dużo kafli się robi po doinstalowaniu wielu programów i brzydko to wygląda. Jest co prawda wyszukiwarka, ale i tak brzydko to wygląda. W ogóle ten system jest brzydki. Nie rozumiem, czemu usunęli Aero Glass. Kolory okien są bez pomyślunku. Niezależnie od koloru okna, tekst na belce tytułowej zawsze jest czarny. Jeśli kolor okna ustawię na ciemnoniebieski albo czarny, tekst nadal jest czarny i go w zasadzie nie widać. Czysty idiotyzm. Dla mnie jest to po prostu niewygodne. Tzn. jeszcze zależy, jak to obsłużyć, bo kumpel niedawno kupił sobie dotykowy laptop i tam faktycznie jest fajna zabawa z tym systemem, wygodnie jest sobie miziać palcem po ekranie, jakoś tak to wtedy szybko działa... ale jak przychodzi użyć myszki, to krew człowieka zalewa.

I teraz czuję się trochę tak, jakby MS dał mi, jak i wielu innym użytkownikom jasno do zrozumienia, że ma nas gdzieś i interesują go tylko klienci z zasobnym portfelem, którzy sobie mogą pozwolić na dotykowy ekran z okazji premiery Windows 8.

Dlatego ja zostaję na Windows 7, a jeśli faktycznie kiedyś będę zmuszony przejść na 8, to do kompletu kupię Start8 od Stardocka. Te 5 dolarów to niewielka cena za możliwość normalnego używania systemu. Tia... tylko teraz pytanie, po co miałbym przesiadać sie na 8 i przywracać standardowe menu start, skoro Modern UI jest właściwie najważniejszą zmianą w stosunku do Win7 :P

Druedain   13 #22 31.10.2012 17:53

@luki288 Ale co stanowi dla Ciebie tutaj problem? Czy krytyka braku nowości determinuje, że dowolne nowości będą automatycznie akceptowane?

adamwiacek   3 #23 31.10.2012 17:58

@GuiiHz
U mnie Windows Update znalazł wszystkie sterowniki od ręki, co do menu start trzeba po prostu zadbać o przejrzystość, spersonalizować, odpinać od menu start itd, w starym menu nie grało to takiej roli, tutaj jest efekt wizualny.

  #24 31.10.2012 18:19

zainstalowłem win 8 pro .miałem win 7 ,pozostał mi też stary pulpit co moge z nim zrobić żeby go usunąć

  #25 31.10.2012 18:28

@Scorpions.B
Właśnie o to chodzi, jeżeli mam po każdym instalowaniu konfigurować (ustawiać kafle, odpinać, usuwać itp.) ekran Start to ja dziękuje. Takich 'klocków' to nawet w systemach o udziale poniżej 2% rynku nie ma :)

A co do wyglądu w trybie desktop, to jest dobrze, może tylko te napisy na pasku tytułu o których pisał @n33trox. Wyłączenie Aero Glass i pozostawienie prostej przeźroczystości poprawiło niewątpliwie wydajność systemu... a to najważniejsze... chociaż jak ktoś kiedyś napisał na DP 'mamy 21 wiek a podniecamy się jak system się nie zacina' czy tak jakoś.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #26 31.10.2012 18:40

@n33trox
Co Ty gadasz, przecież Microsoft dla osób, takich jak Ty, które nie chcą się przesiadać na Windows 8 dał wsparcie do Windows 7 do roku 2020, a znając życie będzie to okres jeszcze dłuższy, powiedz mi, która firma tak długo wspiera swoje systemy?

xomo_pl   20 #27 31.10.2012 19:22

@luki288;"
Trochę przypomina mi się tutaj też wielkie opluwanie wstążki w pakiecie Office. Ja też nie byłem z niej zadowolony, jednak dzisiaj, podobnie jak wiele osób nie wyobrażam sobie pracy bez niej."

tylko, że wstążka jest naprawdę dobrym pomysłem, który ułatwia obsługę office, czego nie można powiedzieć o pomyśle MS na modernUI.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #28 31.10.2012 19:43

@zomo_prl |
Dla mnie Modern UI jest właśnie taką wstążką, zobaczysz, że dużo osób nie będzie wyobrażało korzystania z komputera bez tego. Ja już teraz nie powróciłbym na Windows 7 ;)

n33trox   6 #29 31.10.2012 20:10

@Scorpions.B
Bogu dzięki, że dał to wsparcie do 2020 :) Ale nie w tym rzecz. MS jako producent systemu operacyjnego na ponad 90% komputerów na tym świecie wg mnie powinien liczyć się z tym, że ktoś bez dotykowego ekranu wolałby jakiś bardziej standardowy sposób obsługi systemu. No sorry, kto jak kto, ale MS akurat dysponuje takimi funduszami i w ogóle Windows jest tak rozpoznawalną marką, że powinien być to tak wszechstronny i dopracowany system, jak to tylko możliwe. Tymczasem dostajemy coś, co się fajnie obsługuje palcem, ale myszką już niekoniecznie.

Już prędzej Apple bym podejrzewał, że pójdzie w tę stronę i stworzy jakieś cudactwo na nowym Mac OS X. Tymczasem Apple wykazało się zdrowym rozsądkiem, a MS popuścił wodzę fantazji. To już chyba nawet wolę Unity niż to coś. Windows to Windows, a nie Tiles.

tomson66   7 #30 31.10.2012 20:26

Windows 8 to taki concept car. Może wygląda świetnie i reklamują go niezłe laski, niestety takie coś rzadko nadaje się do jazdy. Polecam wypróbować Linux Mint. Pozdrawiam zdezorientowanych użytkowników oprogramowania MS.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #31 31.10.2012 20:36

@n33trox
Zobacz co się dzieje obecnie na rynku, coraz więcej ludzi wybiera tablety i inne urządzenia mobilne. Modern UI w swoich założeniach jest świetne, a pisanie, że nie nie jest dla normalnego PC jest głupotą. Dla mnie Windows 8 bardzo ułatwia pracę z systemem.
@n33trox
I my Cię pozdrawiamy :D Co jak co, ale użytkownicy Linuxa na desktopach, nie dość, że nie zobaczą niezłych lasek na premierze swojego systemu, to co gorsza nie zobaczą ich nigdy u swojego boku, a w wielu przypadkach nigdy nie zobaczą kobiety, nawet niezbyt urodziwej u swojego boku :D A tak na serio, to nie jest temat o Linuxie tylko o Windows, a Twoje krzyki rozpaczy nic nie pomogą temu systemowi na desktopie ;)

tomson66   7 #32 31.10.2012 20:56

@Scorpions.B ale ja pisałem o takiej jednej błękitnookiej, za którą wcale nie tęsknię ;)
Ale wpis ciekawy. Pozdrawiam.

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #33 31.10.2012 21:08

@tomson66
Spoko ;) Moja odpowiedź w większości była żartem, pokazaniem stereotypowego podejścia, itp. dlatego, też aby nikt nie wziął tego na poważnie napisałem "A tak na serio..", w końcu sam przy każdej nowej wersji Ubuntu bawię się tym systemem, żeby obaczyć jak wyglądają inne systemy operacyjne ;)

luki288   5 #34 31.10.2012 21:23

@Druedain

Nie chodzi mi o bezkrytyczne przyjmowanie wszystkiego, ale o sytuację powszechnego krytykowania bo tak.
Zmieniło się coś. Nie lubię Microsoftu - opluję.
Zmieniło się coś. Słyszałem, że jest do d*** - opluję.
Zmieniło się coś. Słyszałem, że jest do d***. Przetestowałem betę trial etc. 15 minut, 30 minut, jeden dzień żeby opluć - opluwam.
Wiele komentarzy, które czytam lub słyszę mają znamiona takiego podejścia. Tutaj widzę problem. Jeśli krytykować to konkretne rzeczy po rzetelnym przetestowaniu i konstruktywnie.

@zomo_prl

Ciekaw jestem czy twierdziłeś tak po pierwszym uruchomieniu Worda ze wstążką.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #35 31.10.2012 22:39

@luki288
No właśnie, w wielu wypadkach jest tak jak piszesz. Rozumiem, że nie każdemu nowy Windows przypadnie do gustu, to jest normalne, jeden woli Windows 8, drugi 7, trzeci XP, a czwarty może jakąś dystrybucję Linuxa wybór jest dowolny. Nie rozumiem jednak "opluwania" o którym wpsomniałeś, zauważyłem, że jest to najczęściej stosowane do produktów najbardziej popularnych, tak jak kiedyś wobec Nokii, teraz stosuje się to wobec Samsunga.

  #36 31.10.2012 23:07

Nazywanie systemu "idiotyczny" "syf"" do niczego" świadczy o poziomie kultury "wpisywaczy'.
Nie chcesz win.8 zostań na win.7 lub pracuj na Linux. Uważam że zmiany są konieczne i jest tylko
kwestią przyzwyczajenia się do jego tj.Win.8 wyglądu i działania.

LINUXIARZ

  #37 31.10.2012 23:36

Bardzo fajny wpis, więc postanowiłem podzielić się swoimi doświadczeniami :) System mam od soboty, przed aktualizacją zrobiłem sobie obraz z windowsem 7, ponieważ po tym co słyszałem (no właśnie, słyszałem!) i widziałem na screenach/filmach to sądziłem, że to będzie porażka. (A korzystając z promocji MS miałem aktualizację za nieco ponad 70 zł) Po zainstalowaniu miałem większość sterowników zainstalowane (poza czytnikiem kart itp), tak ktoś wyżej napisał, nawet panel nVidii był zainstalowany.
Po instalacji czułem się jak dziecko w sklepie z cukierkami, nie wiedziałem co nacisnąć, gdzie wejść, totalna dezorientacja. Jednak po jakimś czasie zacząłem się oswajać i zauważać, że to może być na prawdę funkcjonalne. Poukładałem sobie kafelki, wyrzuciłem niepotrzebne, odznaczyłem pokazywanie narzędzi administracyjnych i o dziwo zaczęło mi się przyjemnie korzystać z tego systemu. Oczywiście nie jest idealnie, jest kilka rzeczy które chciałbym poprawić, jak chociażby wygląd Windows Store (bo aplikacja jest świetna!), dodałbym możliwość większej personalizacji modern ui czy inne mniejsze lub większe rzeczy... Jednak chciałbym zauważyć jedną rzecz, Windows 8 wyszedł kilka dni temu, posiada zatem typowe objawy młodego systemu (lub chociaż większych rozwiązań, modyfikacji), czyli niedopracowanie w pewnych miejscach (nie wszystko da się wyłapać), brak intuicyjności, niedopasowania graficzne itp. Wystarczy sobie przypomnieć początki takich systemów jak iOS albo Android. Na początku używania systemu miałem długą listę rzeczy jakie chciałbym poprawić w nim, ale z każdym dniem ona się kurczy ;)

Moim zdaniem wiele osób z góry nastawia się wrogo do tego systemu, a nawet z niego nie korzystali (nie mówię o wszystkich). Jak pokazałem go kilku osobom, każda z nich mówiła, że wygląda świetnie, wystarczy poświęcić moment na personalizację. Do tego zmiana okienek na bardziej płaskie też wpływa na ten efekt, wydają mi się bardziej estetyczne (chociaż to subiektywna opinia). No i nikt nie mówi jakoś o tym, że ten system jest bardzo dobrze zoptymalizowany, wg mnie jest sporo szybszy niż 7 i to jest druga rzecz jaką się zauważa po modern ui :P Kolejną rzeczą jest ujednolicenie ustawień dla wszystkich aplikacji, tzn. zawsze w tym samym miejscu. Jedynym problemem jest brak aplikacji przystosowanych do działania w modern ui, a raczej więcej tych nieprzystosowanych. Jednak dajmy trochę czasu, to dopiero kilka dni od startu ;)

Co do osób które mówiły, że nie da się na nim dłużej pracować... błąd! Jestem programistą i pracuję przy komputerze dużo godzin dziennie i o dziwo z modern ui też da się nieźle korzystać. Do wszystkich okien mamy bardzo łatwy dostęp (dojeżdżamy do rogu i jest :P), przełączanie pomiędzy dwoma aplikacjami to jedno kliknięcie, co ułatwia bardzo pracę. Chociaż ja mówię o VS 2012, które jest przystosowane do modern ui :P Chociaż praca na zwykłych aplikacjach też jest przyjemna, ponieważ ten utęskniony "Start" jak się okazuje jest mniej intuicyjny niż ten w windows 8. Jeżeli używamy kilku programów to mamy do nich lepszy dostęp niż w normalnie, widać je po włączeniu kafelków, a jeżeli potrzebujemy jakieś inne to PPM i mamy wszystkie ;) Do tego możemy sobie łatwo podzielić ekran na 2 części (w proporcji 1:3). Praca na 2 monitorach (a tak raczej pracuje większość programistów) jest jeszcze lepsza, ponieważ kafelki są tylko na jednym monitorze i mamy idealny dostęp do wszystkich potrzebnych programów, poda warunkiem, że nie korzystamy w danej chwili z 2 monitora ;) Wg mnie z tym ui można pisać sporo wydajniej, jednak trzeba pozbyć się kilku nawyków. Jednak czy trzymanie się mocno swoich nawyków i brak otwarcia na coś nowego to dobra postawa dla programisty? :P Wystarczy znaleźć nowe nawyki ;)

Podsumowując, ten system może stać się czymś naprawdę wielkie, ale nie bezpośrednio ze względu na kafelki, ale za to, że wszystkie systemy MS będą niewiele się różniły jeżeli chodzi o podstawowe funkcjonalności, a z takich korzysta większość użytkowników. Jeżeli użytkownik przyzwyczai się do windows 8 na desktopie (a tak będzie, w to nie wątpie) to będzie chętniej sięgał po coś co zna, czyli windows phone. Jedno jest pewne, obrazy z 7 będą leżały chyba długo... :)

Dziękuję i pozdrawiam :)

xomo_pl   20 #38 01.11.2012 00:13

@luki288; "Ciekaw jestem czy twierdziłeś tak po pierwszym uruchomieniu Worda ze wstążką."
po pierwszym nie ale wstążka w MSO mi się bardzo spodobała praktycznje od razu, szczególnym plusem jest/była interaktywność- jak wkleiłem zdjęcie pokazywała się na wstążce karta z opcjami dla obrazków.

Różnica między modern a wstążką w MSO jest taka, że ta druga poprawia wydajność pracy i jest wygodniejsza od starego typu menu, który jest nie wygodny bo w MSO jest masa funkcji i wszystko było upchane. Brak wstążki jest tym co mnie trzyma przy MSO/ WebApps bo jest świetne.
Tak samo myślę o wstążce w Windows8 w oknach- świetny pomysł, szkoda tylko, że brak stylu okna znanego z 7 a wstążki po rozwinięciu "pod przyciskiem" dopiero ale da się przeżyć.
Natomiast sztandarowa nowość- pełnoeekranowe start menu jest nie dopracowane i przez to nie wygodne.
Gdyby MS się postarał to tryb desktop mógłby nie istnieć w ogóle* ale tego nie zrobili- przenieśli ideę interfejsu tabletu na komputer - czyli najlepiej jedno okno naraz i nic ponad to.
Widać tu wielką niekonsekwencję MS- dają nam coś co jest jak Windows Phone7 po premierze- jest i tylko tyle.

* wystarczyłoby w praktyce połączyć pasek zadań z modern start menu, dodać przyciski zamknij, minimalizuj/maxymalizuj do okien i by było całkiem fajnie ....

xomo_pl   20 #39 01.11.2012 00:15

" Brak wstążki jest tym co mnie trzyma przy MSO/ WebApps bo jest świetne."

miało być brak wstążki u konkurencji....

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #40 01.11.2012 08:23

@Jaume
Uwielbiam takie wypowiedz jak Twoja, praktycznie kopiując jej tekst można by zrobić ciekawy wpis na blogu. Jak dla mnie bardzo mądrze piszesz ;)

jajek46   3 #41 01.11.2012 08:56

Jakie to śmieszne. Kiedyś większość psioczyła na nowy win 8, teraz nagle wszyscy jak jeden zmienili zdanie i wychwalają go pod niebiosa, jaki to cudowny i piekny. Wasze opinie sa przewrotne.

Verard   3 #42 01.11.2012 09:02

2 screen, jaki gruby, ohydny pasek na dole ;s

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #43 01.11.2012 09:28

@jajek46
Większość psioczyła nie wiedząc zbytnio nic o nowym systemie, swoje zdanie wyrabiali na podstawie tego, że nowy system to tylko Modern UI, coś nowego i nieznanego, podobno niezbyt wygodnego. Nikt nie przetestował, nie sprawdził jak to działa, i wypisywał głupoty, później jakiś kolejny użytkownik czytał to i na podstawie tego wyrabiał sobie zdanie o nowym systemie i tak w koło. Jednak po premierze tego systemu coraz więcej osób zaczęło testować ten system i okazało się, że bardzo się mylili, że nowy Windows to prawdziwa rewolucja, która znacząco ułatwia nam korzystanie z komputera ;)

jajek46   3 #44 01.11.2012 10:04

@Scorpins.B - ja już od tygodnia testuję nowy win 8 i zdania nie zmienię - tego nie da się na normalnym pececie używać. Wróciłem do ubuntu.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #45 01.11.2012 10:20

@jajek46
No to też zrobiłeś powrót, do interfejsu, który też jest stworzony pod dotyk ;)

pawcio1212   6 #46 01.11.2012 11:23

Tak jak ja mówiłem że jak nie będę miał czasu to nie będę przechodził na W8 to z kilku podstawowych przyczyn:
- system jest intuicyjny- jak będę wiedział gdzie czego szukać to i nawet DOS jest intuicyjny
- uruchamianie 2 systemu- po co jak chce uruchomić xp/7 to muszę najpierw uruchomić W8
- zaawansowane opcje do konfiguracji - np przycisk do wyłączenia komputera
- na silę połączenie 2 środowisk
@Jaume
bardzo fajnie tylko !ja nie mam 2 monitorów! więc nie będę się co 5 sekund przełączać pod moder ui żeby coś uruchomić na chwile
ja mam podwójny pasek na którym programy nie łączą się w 1 przycisk oraz są tak samo jak w vista/xp czyli podłużne z nazwą aplikacji.Często brakuje na nim miejsca a muszę coś jeszcze uruchomić np gimp żeby poprawić jakaś grafikę a po chwili zamknąć aby było więcej miejsca na pasku(ktoś powie żebym przypiął na stałe te programy- chyba nie miał nigdy przypiętych 20 programów które muszą być w odpowiedniej kolejności)
mnie z przejśćia na win7 zniechęcał ten pasek start ale po włączeniu klasycznych przycisków uruchomionych aplikacji już praktycznie zacząłem przechodzić na niego

Rozumiem cie Jaume że fajnie się pracuje na 2 monitorach na jednym ModerUI, a na drugim programy, ale ile użytkowników(użyszkodników) ma te 2 monitory do wygodnej pracy ??nikt tylko albo zapaleniec do gier albo ktoś kto pracuje na komputerze(i nie chodzi mi tu o biurowe rzeczy)
Windowsa 8 polecają epileptycy więcej świateł więcej wstrząsów(przed użyciem nie kontaktuj się z lekarzem i farmaceutom)

juh   4 #47 01.11.2012 11:34

Mam pytanie. W jaki sposób zamknąć Panel personalizacji? Otworzyłem go ale nie ma nigdzie w prawym górnym rogu (minimalizacji, powiększania no i zamykania) a wiem że działa mi on w tle i chciałbym go zamknąć.

Autor edytował komentarz.
  #48 01.11.2012 11:57

@Scorpions.B
Dzięki ;) Chociaż jak dzisiaj to przeczytałem na trzeźwo to musiałbym trochę poprawić, żeby to na bloga się nadawało ;)

@pawcio1212
Z Windowsa korzystam na laptopie, a w związku z tym często pracuję jedynie na 15" monitorze. Na początku poruszanie pomiędzy różnymi programami było dziwne, ale po zapoznaniu się z ui, odkrycie "czułych punktów" które umożliwiają bardzo łatwe i szybkie przejście do innej aplikacji i spersonalizowaniu kilku opcji już jest sporo lepiej. Nie poznałem tego systemu jeszcze w 100%, ale z każdym dniem mnie jakoś zaskoczy (pozytywnie lub negatywnie :P). Nie napisałeś czy testowałeś już system osobiście (przez dłużej niż 2 dni:)), ale po tym co piszesz wnioskuję, że jednak nie. Wg mnie warto chociaż spróbować, mówię to z doświadczenia, ponieważ gdybym uległ niechęci i dezorientacji z 1 dnia to pewnie teraz bym pisał jak większość osób narzekających, ale uparłem się i teraz widzę, że w pewnych przypadkach nowe ui usprawnia moją pracę i codzienne używanie komputera.
Na chwilę obecną widzę 2 problemy tego ui, brak wsparcia dla dla programów nieprzystosowanych do niego (a wydaje mi się, że mając takie fundusze MS powinien znaleźć jakiś kompromisowy sposób, wiadomo coś za coś) oraz z góry zakładanie, przez użytkowników, że ten system to porażka, modern ui jest nieintuicyjne itp. Fakt, może w pewnych momentach jest trochę nieintuicyjny, ale tak jak napisałem wcześniej, dajmy mu trochę czasu.
Oczywiście, jeżeli ktoś testował ten system i ze 100% pewności mówi, że mu nie odpowiada to nie będę go namawiał, sam korzystałem kilka tygodni/miesięcy z Linuxa i, szczerze mówiąc, nie przypadł mi do gustu, jednak go nie hejtuję i nie piszę wszędzie gdzie się da, że jest beznadziejny bo jest inny :) (taka ogólna dygresja, nie związana z Tobą :))

Pozdrawiam

LonngerM   11 #49 01.11.2012 12:26

Cóż... zainstalowałem Win 8 i... Nie jest to system zły. Koncepcja menu też nie jest najgorsza, ale uruchamianie aplikacji projektowanych pod interfejs ModernUI dla mnie to katorga... Mam monitor o rozdzielczości 1920 x 1080 i aplikacje uruchamiające się na sztywno w pełnym oknie to dla mnie katorga...

System działa szybko, ale przyznaje, że moje przyzwyczajenia i dostosowanie Win7 sprawia, że nowemu systemowi na razie podziękuję.

  #50 01.11.2012 14:30

Microsoft dalej kontynuje swoją politykę, tyle że odwrócił ją o 180 stopni.
Windows Mobile wpychał interfejs desktopowy na telefony i terminale, a teraz Windows 8 vice versa.
Używałem dłuższy czas tego wynalazku i jak dla mnie to produkt w fazie rozwojowej który próbuje się sprzedać robiąc z klientów króliki doświadczalne. I pewnie znowu im to ujdzie bezkarnie.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #51 01.11.2012 14:41

@juh
1)"Chwytasz" aplikację, tak jakbyś chciał przemieścić jakieś okienko w widoku klasycznym i przesuwasz ją do samego dołu, wtedy aplikacja zostaje zamknięta.
2)Alt+F4
3)Jeśli z niej wyszedłeś powinna się pojawić po najechaniu myszką na prawą stronę ekrany, wtedy klikasz prawym przyciskiem myszy na nią i wybierasz zamknij

Innych sposobów nie szukałem ;)

n33trox   6 #52 01.11.2012 16:48

@Scorpions.B
Odnośnie tego zamykania aplikacji pełnoekranowych, uważasz, że to jest normalne, że mamy się domyślić, jak zamknąć aplikację? Windows przyzwyczaił nas do krzyżyka w prawym górnym rogu ekranu. Czy naprawdę tak trudno było go dodać? Nie rozumiem MS, po prostu nie rozumiem. O tym, że przesuwając aplikację w dół można ją zamknąć, dowiedziałem się dopiero teraz z Twojego komentarza. Alt+F4 - no ok, ale jest to kolejny "ukryty" sposób zamykania. Nie każdy wie, że istnieje taka kombinacja klawiszy. Ten trzeci sposób polega na najechaniu na lewą stronę ekranu, nie prawą (o ile dobrze pamiętam), ale zwróć uwagę na to, że musisz wykonać aż 3 kroki:
1. Najechać na lewą stronę ekranu.
2. Kliknąć raz prawym przyciskiem, żeby się menu wysunęło.
3. Kliknąć drugi raz "Zamknij".
A przecież wystarczyłoby umieścić ten cholerny krzyżyk do zamykania i wystarczyłby wtedy jeden krok i to prosty i oczywisty.

Mam za złe temu systemowi, że ma sporo opcji ukrytych. Tego, że pozbyli się już nawet samej ikonki "Menu Start" też nie mogę zrozumieć. Dobra, niech sobie będzie ten cały Modern UI, ale po kiego diabła usunęli samą ikonkę? Czemu nie może wszystko być na wierzchu? Czemu nie ma na wierzchu opcji zamykania/restartowania, czemu nie ma w aplikacjach Metro krzyżyka do zamykania, czemu żeby się zalogować, muszę najpierw nacisnąć spację, żeby ten głupi ekran z zegarem się usunął, czemu muszę wszędzie robić więcej, niż w poprzednich wersjach Windows?!

Dobra, ja to chromolę. Zostaję na Windows 7 i koniec pieśni.

juh   4 #53 01.11.2012 17:27

@n33trox
Muszę się z Tobą zgodzić że z tym zamykaniem to nie do końca halo. MS mógłby się postarać i chociaż przed pierwszym uruchomieniem systemu krótki samouczek jak zamykać aplikacje. Dla mnie jest to o kilka kroków za dużo a wciskanie wspomnianą kombinację klawiszy Alt+F4 jest trochę staroświeckie. Do firmy na pewno nie zakupię tego systemu ale u siebie w desktopie jeszcze przez kilka dni potestuje.

kodziro123   2 #54 01.11.2012 18:29

MS robi eksperyment na żywym organizmie swoich klientów. Mój znajomy na MSTS spotkał się z opiniami, że Modern UI jest totalnie niespójny od strony programistycznej i że pomysł powstał w wyniku stagnacji, braku nowych koncepcji w rozwoju systemu. Padła idea żeby zrobić nowy UI i poszło. Zakładając, że pracownicy MS, od których takie zdania słyszał (podczas prywatnych rozmów a nie prelekcji) wiedzą co mówią to jest niezły szok!
Ja ze swej strony wstrzymuję się z aktualizacją systemu, chociaż ceny są nęcące jak nigdy.

dkol   5 #55 01.11.2012 19:03

Miło widzieć pozytywne opinie na temat interfejsu Metro, jeszcze niedawno przez bardzo krótki okres czasu byłem negatywnie nastawiony, lecz po obejrzeniu filmików na temat ósemki, przeczytaniu artykułów, opinii z różnych portali stwierdzam, że ten system jest po prostu świetny. Testować go będę miał okazję, gdy już wkrótce na moim biurku zagości komputer przenośny od firmy MSI. Wpis świetny, miło się czytało, ale mam jedno pytanie. Czy w klasycznym start można zmieniać kolory okienek? Pozdrawiam.

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #56 01.11.2012 19:18

@n33trox
Ja uważam, że obecne opcje zamykania aplikacji w Modern UI są nieźle przemyślane, jednak brakuje mi zamykania znanego wcześniej, brakuje mi właśnie tego krzyżyka. Uważam, że przynajmniej teraz przy wprowadzanie Modern UI na desktop stare opcje zamykania powinny pozostać, jednak nowe są zawsze mile widziane.
@kodziro123
Jak ja nie nie lubię bzdurnego gadania o robieniu beta testów na użytkownikach, jest to równie żałosne co Twój awatar, nie lubię jak ktoś obraża symbole religijne. Czy jak jakaś firma wprowadza nowości do swojego produktu to zawsze robi z użytkowników beta testerów? Puknij się głowę i to dosyć mocno. To uważasz, że jak Kaspersky dodaje nową funkcję do swojego programu zabezpieczającego to robi z nas beta testerów karząc płacić za nową odsłonę programu? Testerami wersji beta możemy w wielu wypadkach zostać dobrowolnie i to za darmo instalując programy oznaczone jako wersje testowe. Zgadza się ceny są niskie, jednak po co masz aktualizować skoro system nie przypadł Ci do gustu? Nie lepiej zostać na Windows 7? .Pozdrawiam i życzę trochę rozumku ;)
@dkol
Tak ;) Wszystko wygląda jak w Windows 7, dodatkowo dodane opcję dostosowywania się okienek pod kolor tapety ;)

szymek48   4 #57 01.11.2012 19:56

W moim przypadku wystarczyło tylko popracować 2 dni z ósemką, by przyzwyczaić się do nowych funkcji. Oczywiście każdy ma prawo mieć swoje zdanie, komuś się nie podoba ósemka, to nie, co za filozofia ;)

maciej924   5 #58 01.11.2012 20:24

Miałem w sumie przygotować kolejny wpis na blogu (od czasu wydania RTM w systemie sporo się zmieniło), ale ze względu na brak czasu napiszę troszkę dłuższy komentarz ;) .
Zacznijmy od "menu start" dla osób, które są przyzwyczajone do starego rozwiązania (posortowane katalogi) przydatny będzie skrót win+q.
Osoby które narzekają na ukrycie zamykania systemu zawsze można użyć klawiatury win+d alt+f4.
Osoby które piszą, że touchpadem nie da się obsługiwać Modern UI, są w małym błędzie moim zdaniem. W tej chwili testuje nowe sterowniki do touchpada (są one dostępne też z każdym nowym laptopem z win8 jakie widziałem) . Pozwalają one na wykonywanie gestów brzegowych na touchpadzie, co czyni obsługę mega przyjemnym.
Kolejna sprawa ekran blokady. Dla mnie jest niezastąpiony, mam na nim ustawione powiadomienia z różnych aplikacji. Mój laptop zapewne bardzo cierpi, ale w ciągu dnia go prawie nigdy nie wyłączam, zamiast tego win+l , aby nikt niepowołany się do niego nie dostał do komputera. Wychodzę gdzieś wracam, jeden rzut oka bez ruszania niczego i widzę, czy ktoś do mnie dzwonił na skype, czy wysłał wiadomość na facebooku czy email.
Wreszcie aplikacje wbudowane w system takie jak: Muzyka(dostęp do xbox music pass), wiadomości, świetny ie10 metro powodują, że już ponad 50% swojego wolnego czasu spędzam tylko w Modern UI, a sam Modern UI towarzyszy mi niemal nieodłącznie w trybie desktop np. podczas programowania czy to w Visual Studio , Adobe Flash czy pracy na komputerze zdalnym mam włączoną w tle aplikacje xbox muzyka, a do boku przypinam aplikacje poczta. Doskonale się to spisuje przy pracy na samym laptopie, jak i również z podłączonym zewnętrznym monitorem.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #59 01.11.2012 20:41

@maciej924
Dzięki za świetną wypowiedź ;) Ja też właśnie za to lubię Modern UI, jest to dla mnie jeden z głównych powód, łatwość i szybkość dostępu do informacji, pogody, wiadomości, map, łatwy kontakt ze znajomymi.

oprych   12 #60 01.11.2012 21:12

A ja potestowałem i mówię na razie głośne NIE :P

Największy zarzut wobec 8mki to fakt, że system ten przestał być intuicyjny.
Rozumiem, że nie można stać w miejscu, że czasami należy przeprowadzić rewolucję, aby uniknąć stagnacji, ale dla mnie 8smka potwierdza stwierdzenie - lepsze jest wrogiem dobrego.

Dla osoby, która korzysta z produktów od Win 3.11 najnowsze dziecko Microsoftu jest nieintuicyjne, pomijam już nawet brak krzyżyka, ale fakt, że żeby wyłączyć Win8 (choć jeszcze w wersji beta) należało szukać rozwiązania w necie, świadczy o tym, iż twórcy nowego interfejsu mieli/mają problemy z odpowiednim umieszczeniem funkcji już w fazie planowania... A to nie wróży dobrze całości

matrix012345   4 #61 01.11.2012 21:24

Mapy Googla to aplikacja G Maps

  #62 01.11.2012 22:51

buahahaha godny następca po 5 minutach na wersji Alpha wyłączyłem....i mało tego kupiłem siódemkę koniec kropka

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #63 01.11.2012 23:26

@ion82
Oki ;) Dzięki za podzielenie się spostrzeżeniami, które wniosły niesamowicie wiele ;) Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam ;)

jacekbch   2 #64 02.11.2012 00:05

Też byłem niechętnie nastawiony do tego systemu. Nie przypadł mi za bardzo do gustu podczas wcześniejszego testowania. Ostatnio jednak, jako, że po premierze większość rzeczy powinno być już dostępnych i przystosowanych do nowego systemu, postanowiłem zainstalować go na swoim laptopie. Muszę powiedzieć, że jestem zaskoczony. Producent udostępnił wszystkie sterowniki i firmware dedykowane specjalnie dla Windowsa 8, które pozwalają w pełni wykorzystać jego możliwości. Pisanie, że touchpad jest nie do użytku na tym systemie jest dla mnie całkowicie niedorzeczne. Istnieją specjalne gesty, które powodują że użytkowanie komputera staje się nawet prostsze niż za pomocą myszy. Jeżeli chodzi u Modern UI to są tego zwolennicy i przeciwnicy. Ja powiem tak, że interfejs ten różni się od klasycznego pulpitu i na pewno trzeba się do niego przyzwyczaić. Ale niewątpliwe jest również to, że jest on bardziej intuicyjny od pulpitu i łatwiej się z niego korzysta, szczególnie (tak jak już wspomniałem wcześniej) używając touchpada. Nie mam niestety możliwości przetestowania Modern UI na urządzeniu z ekranem dotykowym, ale sądzę, że dopiero wtedy tak naprawdę rozwinie swoje skrzydła. Tak czy inaczej Windows 8 wcale nie jest taki zły jaki może się wydawać lub jak inni go przedstawiają (a nie mają pojęcia o jego możliwościach).

  #65 02.11.2012 00:18

Do Autora:

Przykro mi to pisać, lecz poziom Twojego artykułu pod względem stylistyki i interpunkcji jest równy ZERU.

Najwidoczniej pisałeś ten tekst na kolanie. Szkoda, że nie masz żadnego szacunku dla ludzi, którzy chcieliby go przeczytać. No, ale cóż - są ludzie i...

Poniżej wykaz poszczególnych błędów:

"No doba czas przejść do mojego pierwszego kontaktu z kefelkami."

Powinno być: "No dobra", przecinek przed "czas"

"Dla mnie jest to świetne rozwiązanie, bardzo ułatwiaj wyszukiwanie ciekawych informacji ."

Powinno być: "ułatwia", źle postawiona kropka.

"Każdy kafelek reprezentują daną aplikacją zarówno tą przeznaczoną pod Modern UI oraz tą przeznaczoną na zwykły Pulpit znany z poprzednich odsłon systemu od Microsoft."

Powinno być: "reprezentuje daną aplikację, zarówno tę przeznaczoną pod Modern UI, jak i tę przeznaczoną"

"W Modern UI zostało to znacznie usprawnione, kiedy jesteśmy w Modern UI wystarczy, że naciśniemy dowolną literę, a odpowiednie programy, ustawnie zostaną odnalezione, dodatkowo z tego poziomu możemy przeszukiwać wszystkie pliki multimedialne na komputerze, czy też pliki pochodzące z pakietu biurowego."

Powinno być: "ustawienia"

"Odszukanie prezentacji, dokumentu tekstowego nie jest teraz problemem, a wyszukiwane pliki pojawiają się natychmiastowo, nie musimy czekać jak system je znajdzie."

Powinno być: "aż system je znajdzie"

"Właśnie tego głównie brakowało w Windows, aplikacja pod Moden UI możemy pobierać z tego sklepu."

Powinno być: "aplikacje"

"Dzięki aplikacji do poczty może zalogować się na swoje konto pocztowo i korzystać z poczty z poziomu Modern UI."

Powinno być: "pocztowe"

"Świetnie sprawuje się aplikacja od pogody, aktywny kafelek wyświetla na bieżąco pogodę w mojej wiadomości, a po wejściu do tej aplikacji dostaję dokładne informacje o pogodzie, dostaję mapę do całej Polski, informacje na ponad tydzień dla mojej miejscowości, opady, siłę wiatru, na obecny dzień dostaję informacje o pogodzie o każdej godzinie."

Za dużo "dostaję" (czy Ty człowieku myślisz podczas pisania?)

"Nie będę przestawiał wam wszystkich dostępnych aplikacji, bo nie ma to największego sensu, jest ich zbyt dużo i jeszcze wielu nie przetestowałem."

Powinno być: "przedstawiał", "Wam" (gdzie tu szacunek do Czytelnika??!!)

"Ciekawym aspektem, który wymaga zwrócenia uwagi jest fakt, że nie musimy kupować tej samej aplikacji dwa razy, jeśli mamy dwa(lub więcej) urządzenia z Windows 8."

Źle postawiony nawias, powinno być: "dwa (lub więcej)"

"Nowy stworzony pod dotyk interfejs świetnie sprawuje się pod myszką i klawiaturą, sklep a aplikacjami pozwoli nam skonfigurować Modern UI pod siebie."

Powinno być: "a sklep z aplikacjami"

"Obiecuję wam, że nie macie się czego bać, bo nowe jest lepsze, podobnie jak miało to miejsce przy Windows 7, wiele osób się niego obawiało, jednak Ci, którzy zaczęli z niego korzystać nie wyobrażają sobie powrotu do XP, czy Visty. Podobnie ja mam z Windows 8 ;)"

Powinno być: "Wam", "go obawiało"

jajek46   3 #66 02.11.2012 09:31

Scorpions.B-No to też zrobiłeś powrót, do interfejsu, który też jest stworzony pod dotyk ;)
niekoniecznie, mam zainstalowane MATE i jest git.

Soren   7 #67 02.11.2012 13:02

Używałem Windows 8 łącznie ponad miesiąc (parę dni temu postawiłem 7 po ponad 2 tygodniach ciągłego używania 8).

Do modern ui jako menu start da się przyzwyczaić. Jednak dla mnie osobiście nie było to wcale wygodniejsze rozwiązanie niż klasyczny start z Windows 7.
Z aplikacji stricte modern ui po prostu nie korzystałem (może poza apką z tapetami) bo po po prostu aplikacje stricte desktopowe zapewniały mi taką samą albo większą funkcjonalność i jednak mogłem pracować w okienkach.

Osobiście nie pasuje mi trochę podążanie za pseudo mobilnością w desktopowym systemie. Mam tu na myśli fakt że np. żeby wyłączyć komputer trzeba najechać w prawy dolny róg, menu wyboru sieci wifi także jest takie "modern" moim zdaniem zupełnie niepotrzebnie.
Tak samo podzielenie ustawień systemowych. Ok mamy klasyczny panel sterowania ale żeby np. spersonalizować modern ui musimy udać się już zupełnie gdzie indziej.

Windows 8 nie jest złym systemem i wiem że suma sumarum zostanę zmuszony kiedyś do migracji ale uważam że MS powinien to wyraźniej rozgraniczyć tj. desktop od modern ui.

Soren   7 #68 02.11.2012 13:09

Aha zapomniałem wspomnieć o jeszcze jednym ważnym powodzie dlaczego wróciłem do 7.
Aero było ładne, eleganckie, nowoczesne. A to co jest w windows 8 nie przemawia do mnie.
Okna może jeszcze nie wyglądają źle ale dolny pasek taki monotonny, jednolity, po prostu brzydki.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #69 02.11.2012 13:46

@Poprawiacz_błędów
O widzę, że kolejny sfrustrowany absolwent kierunków humanistycznych ;) Dzięki za rady, z pewnością przydadzą się do kolejnego wpisu. Pozdrawiam ;)
@jajek46
I jak oceniasz to środowisko? Próbowałem kiedyś na Linux Mint i średnio mi się podobało. Dla mnie o wiele bardziej przemawia Cinnamon, kiedyś wolałem go bardziej od Unity ;)

  #70 02.11.2012 14:00

@Scorpions.B

Po prostu zwracam uwagę na błędy. Praktycznie cały tekst się od nich roi, a ja jestem na to wyczulony. Jeżeli masz możliwość - popraw artykuł.

Naprawdę będzie się go przyjemniej czytało. Pozdrawiam.

KaMaLL1990   4 #71 02.11.2012 14:10

Czytanie tych komentarzy jest ciekawsze niż sam wpis na blogu.

Alinoe   4 #72 02.11.2012 14:21

Bez bicia przyznam się, że jestem wychowankiem linuksów i macosów. Od jakiegoś czasu mam przyjemność testować na swoim piecu nowe okienka. Do systemu podszedłem kompletnie bez oczekiwań i musze powiedzieć, że jest na prawdę nieźle. Na początku miałem problem z przyzwyczajeniem sie do pewnych rzeczy, ale jako że w różnych środowiskach już pracowałem to szybko w miarę sie przestawiłem. Po dłuższym obcowaniu robi się intuicyjnie i w miarę szybko. Zawsze ładnie, zawsze schludnie, zawsze sucho. Jedna rzecz mnie tylko irytuje (może da się jakoś to załatać, zmienić - jeśli coś niech mi ktoś da znać), zmiany aktywnych naróżników. Ogólnie mam dwa monitory na których pracuję i jeśli jakieś nieszczęsne menu, opcje, what eva jest po lewej lub prawej stronie monitora (w zależności na którym monitorze mam odpalone modern UI) to myszka lubi mi uciekac na drugi ekran zamiast pokazac wyszukiware lub listę okien. Tak pozatym, gótłork mikromiętki.

xomo_pl   20 #73 02.11.2012 15:35

dziś zrobiłem sobie kolejne podejście do Windows8:
- w trybie metro najbardziej brak zwyczajnych przycisków zamknij, zminimalizuj/zmaksym.- te całe łapanie okien jest totalnie nie intuicyjne gdy nie posiadamy ekranu dotykowego.
- tryb modernUI lepiej obsługuje się klawiaturą niż touchpadem/ myszą
- aplikacje w trybie modern wyglądają całkiem fajnie ale bardzo brak czegoś w rodzaju paska zadań trybu metro. Otwieramy jedną aplikację i chcemy jeszcze jedną mieć na widoku to najpierw musimy złapać tą aplikację, przenieść ją na róg ekranu, wcisnąć klawisz win, otworzyć kolejną aplikację- typowe dla tabletu ale nie na desktop/laptop. Na starym systemie wygląda to tak: otwieramy app x, minimalizujemy (zakładam, że appy otwieramy z pulpitu/planszy modern) otwieramy kolejną, ustawiamy gdzie i jak chcemy.
- tryb desktop: przez brak przezroczystości wygląda całość fatalnie moim zdaniem.
- brak menu start (wyszukiwarki na paskiu zadań/ pulpicie)- tryb desktop jest bezużyteczy.

podsumowując:.... dla mnie W8 jest betą rozwiązań przyszłości od MS, które będą ciekawe ale to co dostaliśmy teraz to niedokończony projekt, który został wydany tylko po to by była rewolucja i byle się zmieścić w 3 letnim planie wydawniczym nowych wersji Windows.
Osobiście jestem pewny, że Windows8/RT będzie świetny na tabletach, sam może kiedyś kupię sobie tablet na W8/RT a nie na androidzie czy iOS ale na pewno nie zmienię systemu na laptopie bo po prostu na klasycznym laptopie lepiej sprawdza się normalne środowisko a nie "modern"...

SalcefiX   7 #74 02.11.2012 16:28

Czytając te komentarze można łatwo zauważyć, że prawie wszyscy skupili się na wyglądzie, do którego zresztą można się przyzwyczaić błyskawicznie. Zresztą, dla mnie nowe okna są po prostu wygodne.

U mnie na laptopie (a właściwie 2 laptopach) Windows 8 działa po prostu lepiej. Jest żwawszy, bierze mniej pamięci, komp się tak nie grzeje (nie wiem co zrobili ale różnica u mnie jest znaczna). Poza tym lepiej obsługuje zewnętrzne peryferia. No i przede wszystkim za 129 zł mam Windows Pro z obsługą szyfrowania dysku co nie jest dla mnie bez znaczenia.

@jajek46 - Rozbawiłeś mnie do łez. Używam Ubuntu na dwóch swoich kompach i przepaść między nim a Windows 8 jest ogromna. Na korzyść Windows 8 oczywiście. Do tego stopnia, że wydam następne 260 zł na aktualizację bo mam na te kompy licencje Windows XP.

Soren   7 #75 02.11.2012 16:35

Ja tam nie odczułem jakiejś różnicy pomiędzy windows 8 a 7 na swoim lapku dlatego nie zamierzam się na siłę przestawiać.

Może jak zakupię smartfona z WP8 i tablet z Windows RT sytuacja ulegnie zmianie.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #76 02.11.2012 17:15

@Poprawiacz_błędów
Nie bierz tego na serio co napisałem. Czasami odpowiadam używając nieprzychylnych słów i stereotypów. Jednak przy takich wypowiedziach jak Twoja zdarza mi się to rzadko, ale przy wypowiedziach fanatyków danego systemu, czy programu zdarza mi się to często ;) Wiem, że jest sporo błędów, znaczy się zdawałem sobie z tego sprawę. Niestety, ale nie przeczytałem dokładnie tego tekstu po jego napisaniu, nie sprawdzałem jak Word poprawił moje słowa. Nie mam zbytnio teraz czasu, przy najbliższej możliwej sytuacji poprawię tekst.
@zomo_prl
- łapanie okien to świetne rozwiązanie, nawet bez ekranu dotykowego, jednak mi też brakuje tych przycisków, w końcu wiele osób jest do nich przyzwyczajona.
- touchpadem o ile producent udostępni odpowiednie sterowniki to obsługuje się świetnie, dzisiaj testowałem u znajomego i wiele gestów mocno ułatwia pracę
- jeden woli przezroczystość, drugi nie, Windows 7 bez Aero wyglądał tragicznie, jednak Windows 8 wygląda ciekawie. Fajnie prezentują się otwarte okna ,aktualnie nie używane. No, ale każdy lubi coś innego, wygląd jest rzeczą, którą najciężej dostosować pod wszystkie gusta.
-początkowo obawiałem się braku Menu Start, jednak Menu Start zostało ulepszone i to mocno, no i zmieniło nazwę na Modern UI.
@SalcefiX
No właśnie działanie systemu, a nie tylko wygląd. Wygląd jednemu może się podobać, drugiemu nie, jeden lubi zielone, drugi czerwone. Jednak dobrze wykonane oprogramowanie lubi każdy, dopracowane, działające szybko i stabilnie. Windows 8 to nie tylko Modern UI, ale dla mnie głównie mocno dopracowany system, szybszy niż poprzednie Windowsy, usprawniony w obsłudze sprzętu i tak dalej. Korzystając z Windows 8 czuje się jakbym miał Windows 7 zainstalowany na SSD.

Autor edytował komentarz.
jajek46   3 #77 02.11.2012 18:24

Scorpions.B - jest ok, mnie się bardzo dobrze na MATE pracuje.
SalceFIX - a co cie śmieszy w tym, że ktos ma inne zdanie od Ciebie? To ty tak uwazasz, ze win 8 jest fajny, ja nie.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #78 02.11.2012 18:37

@jajek46
Czytałem gdzieś, że instalując MATE na czystym Ubuntu mogą być problemy z działaniem niektórych programów, miałeś takie?

xomo_pl   20 #79 02.11.2012 18:47

@Scorpions.B"Windows 8 wygląda ciekawie. Fajnie prezentują się otwarte okna ,aktualnie nie używa. No, ale każdy lubi coś innego, wygląd jest rzeczą, którą najciężej dostosować pod wszystkie gusta."

zgadzam się ale mogli po prostu zostawić przezoroczystość opcjonalnie do aktywacji wedle upodobań a tak to tryb desktop wygląda po prostu brzydko, dla mnie trochę tylko lepiej od visty czy 7 bez przezroczystości. Całość jest mdła (domyślnie), wszystko zlane ze sobą a całość wygląda jakby ktoś kolory w paint;cie zrobił- nie widać w tym "eleganicji"...
Myślę, że już niedługo wyjdą fitchery na brak przezroczystości w oknach...
"
jednak Menu Start zostało ulepszone i to mocno, no i zmieniło nazwę na Modern UI."
zależy od tego jaką kto ma filozofię pracy z komputerem. Ja tam od czasów visty chcąc jakiś program odpalić otwieram start, wpisuję góra 2 czy 3 litery programu i wciskam enter- program otwiera się- po co do tego pełnoekranowy start?

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #80 02.11.2012 19:38

@zomo_prl
Widzę, że znów zjadłem kilka liter w swojej wypowiedzi, kurde nie wiem, dlaczego tak piszę, może to nadmiar endorfin po bieganiu tak na mnie wpływa, lub brak zdolności rozdzielności uwagi :D

Co jak co, ale opcja za to odpowiedzialna powinna być pozostawiona ;) Tym bardziej, że Aero do dzisiejszych komputerów to barszczyk ;)

Kiedyś byłem przeciwnikiem takiego interfejsu, ale ostatnio bardzo mi się podoba Modern UI, jak i Unity ;)

Jany   10 #81 03.11.2012 00:49

Puki go nie przerobią wizualnie i funkcjonalnie na win7 to nic z tego. 129zł... za 10zł bym tego nie chciał.

mati810   5 #82 03.11.2012 01:49

Kiedy pierwszy raz zainstalowałem ósemkę (Developer Preview) po kilku godzinach się jej pozbyłem. Nie potrafiłem po prostu. Customer Prewiew - to samo. Już stwierdziłem, że używanie tego na desktopie jest niemożliwe. Ostatnio jednak kupiłem nowego notebooka - bez systemu. Coś mnie pokusiło do dorzucenia sobie 8-ki, bo w sumie komputer kupiony na raty, więc te 5 zł co miesiąc mnie nie zbawi. Okazało się, że miło się zaskoczyłem, bo finalna wersja zdecydowanie bardziej została dopracowana względem testowych. Na "nauczenie się" nowego systemu potrzebowałem jednego dnia. Nie oddam i nie szkoda mi tych 250 zł. Obsługa zarówno myszką jak i touchpadem nie sprawia problemów (aby przewijać nowy "pulpit" wystarczy najechać kursorem na krawędź ekranu i sam sunie), wyszukiwanie aplikacji też działa bardzo sprawnie. Świetna integracja z Xboxem. Jedyny problem miałem z dodaniem konta gmaila do poczty, zanim zrozumiałem, że pasek po prawej stronie ekranu (wyszukiwanie, udostępnianie, start, urządzenia, ustawienia) dotyczy aktualnie działającej aplikacji, a nie systemu jako całości.
Apki w wersji metro też dobra rzecz, głównie wszelkie biblioteki VOD. Niektóre (np. GG) wymagają dopracowania, ale wiadomym jest, że wszystko to kwestia opinii użytkowników, którzy dopiero system kupują. Kolejny mankament to mrożenie aplikacji w tle. Słuchanie muzyki z youtuba w przeglądarce w wersji metro jest niemożliwe po zmianie okna. Otwieranie dwóch okien na raz mogłoby dzielić ekran na dwie równe części, a nie jak obecnie 1/3 + 2/3. Więcej grzechów nie pamiętam :)

jajek46   3 #83 03.11.2012 08:31

@Scorpions.B-Czytałem gdzieś, że instalując MATE na czystym Ubuntu mogą być problemy z działaniem niektórych programów, miałeś takie?
Nie.

tux35   6 #84 03.11.2012 12:00

Można też używać nazwy Metro :)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #85 03.11.2012 13:13

@Jany
Na całe szczęście go nie przerobią ;) Windows 8 to nie tylko zmiany wizualne, dla mnie zmiany wizualne stoją na drugim miejscu ;)
@tux35
Raczej nie, można było używać kiedyś. Chyba, że coś się zmieniło ;)

pawcio1212   6 #86 03.11.2012 18:53

@Anonim (niezalogowany) | 01.11.2012 11:57
wiem że późno odpowiadam na twoje pytanie
testowałem przez 1 tydzień jak miałem trochę czasu.
Jak gdzieś pisałem znajdziecie mnie w wakacje na tym systemie czyli jak będę miał czas przejść na niego.
A jakbyś dobrze przeczytał to ja nie narzekam na system tylko na niektóre jego elementy wiem że nie napisałem co mi się podoba(nie chciałem pisać 2 albo 3 razy więcej zajmować).
Nie tylko moim zdaniem "intuycyjne" to znaczy że będziesz wiedział gdzie czego szukać bez specjalnego przygotowania do tego(może być nawet wskazówka gdzieś obok) a co masz w windows8 który jest "bardziej intuicyjny od poprzednich systemów" to że nie powiększysz zdjęcia bez klawiatury.

Autor edytował komentarz.
parasite85   7 #87 03.11.2012 22:02

Mnie akurat pasuje brak guzików w aplikacjach Modern. To jest podejście które pomalutku wkraczało od jakiegoś czasu - ukierunkowanie na treść, a nie na interfejs. Przeglądarki też stawały się coraz bardziej minimalistyczne - aplikacje w stylu Modern to po prostu kolejny etap ewolucji.

SalcefiX   7 #88 03.11.2012 22:46

Tak trochę nie na temat ale dopiero teraz dowiedziałem się, że Windows 8 montuje plik ISO jako osobny napęd. W ten sposób mając taki plik nie trzeba wypalać płyty ani instalować innego oprogramowania. Klika się po prostu instaluj i już :)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #89 04.11.2012 09:06

@SalcefiX
Nie wiedziałem ;) Dzięki za radę, będzie przydatna w najbliższym czasie ;)

maciej924   5 #90 04.11.2012 13:22

Dodanie montowania było związane z tym, że dostajemy razem z Windowsem maszynę wirtualna ;)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #91 04.11.2012 13:51

No i zapomniałem w ogóle o tym i niepotrzebnie zainstalowałem Daemoon Tools, ale podczas otwierania pliku ISO wyskoczyła mi opcja otwarcia za pomocą Eksploratora plików i wszystko działa bez zarzutu. Jest znacznie lepiej, niż z Daemonem, program szybko wyleciał z mojego dysku. No i jak tutaj nie lubić Windows 8 ;)

SalcefiX   7 #92 04.11.2012 19:58

@Scorpions.B - nic tylko czekać aż biurwy z UE przyczepią się tej funkcji tak jak czepili się Windows Media Player i IE.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #93 04.11.2012 20:10

@SalcefiX
A no nie potrafią utrzymać gospodarki, powoli państwa się sypią, dla mnie to co się dzieje co jest cyrk. UE powinna powoli pożegnać się z nami. Urzędasy szukają łatwego zysku, dlatego czepiają się bzdetów i jedyne co robią to utrudniają życie użytkownikom. Ach ta zazdrość nieudaczników ;)

maciej924   5 #94 04.11.2012 20:20

Ja tam jeszcze czekam, by Xbox Music Pass był dostępny dla wszystkich ( http://s1.img.pl/v/1211/258889music.jpg ). To powinno przekonać niezdecydowanych do przejścia na W8 ;)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #95 04.11.2012 20:38

@maciej924
Podobnie jak ja ;)

Widzę, że korzystasz z Office 2013, jak wrażenia?

maciej924   5 #96 04.11.2012 20:49

W tej wersji preview wkurza mnie tryb chroniony, nie jest do końca dopracowany i wiele elementów w nim się rozjeżdża. Ogólnie to nie odczuwam większych zmian w porównaniu do 2010 (we wstążce jest więcej obrazków :P ). Co do szybkości się zbytnio nie wypowiadam, bo w sierpniu przed instalacją W8 przeszedłem na SSD, więc nie mam porównania.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #97 05.11.2012 16:29

@maciej924
Dzięki za informacje, ja mam zamiar przetestować wersję stabilną, o ile będzie taka możliwość ;) Kupować nie mam zamiaru, bo 2010 w zupełności mi wystarcza, a ostatnio miałem wydatek na Windows 8 ;)

  #98 06.11.2012 09:38

Cały dzień siedziałem na Win8 i bardzo fajny system. Wszystko jak w 7, tylko ten tragiczny Modern UI - przez niego siedzę na 7. Pozdrawiam.

torello   7 #99 06.11.2012 10:49

Fajny wpis.
Niestety, jak ktoś to zauważył, następnym razem autor powinien lepiej przygotować tekst przed publikacją.
Na przykład:
"Znacie możliwość wyszukiwania aplikacji lub ustawień z poziomu Menu Start w Windows 7? W Modern UI zostało to znacznie usprawnione, kiedy jesteśmy w Modern UI wystarczy, że naciśniemy dowolną literę, a odpowiednie programy, ustawnie zostaną odnalezione, dodatkowo z tego poziomu możemy przeszukiwać wszystkie pliki multimedialne na komputerze, czy też pliki pochodzące z pakietu biurowego. Odszukanie prezentacji, dokumentu tekstowego nie jest teraz problemem, a wyszukiwane pliki pojawiają się natychmiastowo, nie musimy czekać jak system je znajdzie. Działa to znakomicie i bardzo ułatwia pracę z Windows."

Bez komentarza :)

Autor edytował komentarz.
djfire   4 #100 06.11.2012 11:29

Mnie najbardziej zadziwia jedna rzecz. Od pewnego czasu Apple jest bite po d..., za to, że na siłę próbuje zrobić z MacOSX iOS-a, wyrzynając wszelakie funkcje komputerowe, zastępując je tymi z iPhone-a. Teraz to samo zrobił MS. Nie ukrywajmy tego. MS poszedł śladem Apple, bo zauważył jaką oni na tym kasę bija. Zamknięty system, z zamkniętym sklepem. Kura znosząca złote dolce. Na siłę wepchnięto tablety na pecety, żeby tylko zrobić coś nowego. Wielu użytkowników to podkreśla. Sam MS nas przyzwyczaił do swoich standardów, niejako narzucając przy tym innym wygląd systemu. To też prawda. Wszystkie systemy są niejako kopią Windowsa, zwłaszcza jeśli chodzi o wygląd i użytkowanie. A teraz każe nam jeść zupę widelcem. O co tak naprawdę macie pretensje? Vista też była niby przełomem, w sieci było pełno wychwalań jakie to Aero jest cudne ale jakoś szału nie zrobiła. I Win8 najprawdopodobniej (wszystkie znaki na niebie i ziemi to mówią) podąży tą samą drogą. Używałem XP i było mi dobrze. Nie instalowałem Visty, choć sprzęt wtedy już mógł ją spokojnie udźwignąć ale nie po to kupuje się mocny sprzęt, żeby "dźwigał" system. Miałem z nią do czynienia na komputerach znajomych i do mnie nie przemówiła, zwłaszcza znajomi którzy się wychwalali, ze wydali 7 tysięcy na to, żeby Vista chodziła płynnie. W późniejszych SP MS to poprawił, ale jednak zawalił sprawę na starcie i niesmak pozostał. Po wyjściu siódemki każdy nazywał ją płatnym SP do Visty i tak było. Poprawek było niewiele, dopisali tu i ówdzie jedną cyferkę więcej i poprawiono wydajność i właśnie tym MS poprawił sobie sprzedaż. Bo ten płatny SP miał wymagania prawie jak XP a wyglądał jak Vista i nikt nie musiał przerabiać już ikspeków na Viste. Sam teraz używam siódemki, bo mi przypadła do gustu. Moje personalne przygody z komputerem zaczynałem od XP, ale wcześniej robiło się to i owo na 3.11, 95, 98, 2000, Millenium i nawet NT :) To właśnie przez te wszystkie lata MS nas przyzwyczajał do tego teraz przez niektórych hejtowanego na rzecz kafelków menu start. Przez lata dopracowywał go, żeby każdy po kliknięciu startu sikał w slipki z zachwytu a teraz ma pretensje, ze każdy krytykuje zbyt pochopnie i nie przemyślanie wprowadzony nowy interfejs. MS poszedł na łatwiznę. Chciał zarobić na tym samym co Apple i przy okazji machnąć system na wszystko. Dam autorowi tego wpisu głowę uciąć, ze dopiero następca ósemki będzie dopracowany, a ten system dostanie tą samą łatkę co Vista - beta system dla płatnych beta testerów. I nic tego nie zmieni bo o to zadbał sam producent. W innych wydaniach zmiany były przeprowadzane stopniowo, lub w miarę stopniowo, tutaj wprowadzono wszystko za szybko, bez przemyślenia funkcjonalności. Nie każdy zna skróty, nie każdy wie, że zamiast szukać tych słynnych krzyżyków, trzeba machać kursorem po ekranie i patrzeć co wyskoczy. Modern burzy nawet to co prezentowała Vista i 7 bo dla mnie to krok wstecz. I obojętne będzie co tam się w tych kafelkach wyświetla. Zwykły użytkownik Windowsa zna tylko Start i nie odnajdzie się w nowym systemie. My, obyci ze smartfonami, tabletami, laptopami i innym nowoczesnym wynalazkiem może i jakoś sobie poradzimy, zmuszeni sytuacją, ale ktoś kto instaluje tylko GG i używa IE bo nie zna niczego innego ... wątpię. Do mnie ósemka nie przemawia. Używam siódemki i Androida. Mi to pasuje. Na smartfonach i tabletach myślę, że ten system ma szansę zaistnieć, ze sporym udziałem w rynku i na takim urządzeniu myślę, że chętnie bym go przetestował. Ale na desktopach jakoś go nie widzę.

Wiem, że od autora bloga mi się oberwie ,bo widzę, że jest zafascynowany nowym systemem. Ja czasem wolę spojrzeć na wszystko z boku i sprawdzić czy naprawdę coś co na pierwszy rzut oka wywołało u mnie mokre slipy jest na dłuższą metę warte tego. I piszę to jako świadomy nieużytkownik ósemki :) Z wyboru, wyboru przyzwyczajeń.

Do pana polonisty: zajmowałem dość wysokie miejsca w konkursach ortograficznych, choć ze składnią u mnie różnie bywało :) Starałem się pisać w miarę bez błędów stylistycznych czy jak to się tam nazywa :)

Podsumowując: MS, nie idź tą drogą, bo Ci akcje spadną jak tzw fApplowi :)

Autor edytował komentarz.
  #101 06.11.2012 11:31

Ogólnie artykuł bardzo zacny i się całkowicie zgadzam z autorem.
Jednak są dwie rzeczy, które mnie w Metro UI na desktopie denerwują niezmiernie:

1. „Usypianie się” aplikacji. Ja bym powiedział, że na tabletach jest to zaleta, zaś na desktopach wada, i to poważna. Aplikacje działają kiedy są aktywne. Kiedy przełącza się na inną aplikację to ta, która właśnie przestaje być aktywna wchodzi w stan swoistego uśpienia czyli stan, kiedy zajmuje minimalna ilość pamięci i procesora. Funkcje aplikacji działającej w tle ograniczają się do minimum. Np. w przypadku komunikatora może to być przyjmowanie wiadomości i informowanie o tym użytkownika (powiadomienia). Po przywróceniu, aplikacja „budzi się” przywracając pozostałe funkcje oraz interfejs. Dla tabletów jest to idealna sprawa. minimalne zużycie pamięci i procesora nie powoduje „zamulania” się tabletu przy dużej ilości uruchomionych programów. Jeśli chodzi o interfejs i inne lokalne zasoby to problemu nie ma bo wszystko przywraca się od razu, gorzej kiedy potrzebne są zasoby w internetu albo odświeżenie wymaga pobrania czegoś z internetu, wtedy takie przywrócenie po uśpieniu wymaga czasu. Dla klasycznych komputerów taka funkcja jednak nie przydaje się zbytnio. Komputery są znacznie lepiej wyposażone od tabletów i wiszące w tle aplikacje nie sprawiają żadnego problemu, zwłaszcza, że są one bardzo lekkie i mało wymagające sprzętowo.

2. Długie otwieranie linków. Zauważyłem, że po kliknięciu na jakikolwiek link, niezależnie od aplikacji, trzeba długo czekać na otworzenie aplikacji. Nie jest to wina przeglądarki, ponieważ testowałem to na kilku (IE pod Metro, Firefox, Opera, SRWare Iron) i za każdym razem było to samo, nawet jak przeglądarka była już otwarta. Klikam i nic, klikam jeszcze raz i nic, klik, klik, klik, poddaję się. Po 2 minutach otwiera się 5 razy ta sama strona.

djfire   4 #102 06.11.2012 13:06

Chyba moja teoria o stabletowaniu pecetów się sprawdza :)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #103 06.11.2012 16:40

@R3b
Wiem, że nie każdemu przypadnie on do gustu. Jednak jeśli spędzimy z nim trochę czasu, może okazać się znacznie lepszym rozwiązaniem, niż stare dobre Menu Start ;)
@djfire
Oczywiście, że Ci się nie oberwie. Lubię takie wypowiedzi jak Twoja. Mimo iż w kilku kwestiach mam inne zdanie to jakość Twojej wypowiedzi, świetne uzasadnienia swoich opinii przekonują mnie, że nie hejtujesz systemu dla zasady tylko po prostu wolisz inne rozwiązania. Zawsze cenię takie wypowiedzi, a tylko prawdziwy głupiec nie patrzy na opinię innych.

djfire   4 #104 06.11.2012 17:17

Nie ukrywałem i nie ukrywam, że nie miałem do czynienia z nowym systemem, ponieważ bardziej przypomina wersje na tablety i smartfony. Może ze względu na reklamy Nokii. Ale dla zabawy i nowych doświadczeń chyba wpadnę do Neonetu albo do Avansu, żeby co nieco pomachać tym kursorem. :) Żeby nie było "nie znasz się bo Cię nie stać i w ręku nie dzierżyłeś" :)

Dziękuje za wyczytanie moich wypocin drogi autorze :)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #105 06.11.2012 17:25

@djfire
Można też i tak, ale chyba taki pierwszy kontakt z Windows 8 może różnie wpłynąć na Twoją opinię. Najlepiej jakbyś zainstalował u siebie wersję próbną, wtedy zdążysz lepiej poznać Modern UI. Mimo, iż w trybie Pulpitu odnajdziesz się od razy, to z Modern UI możesz mieć początkowo problemy, dlatego trzeba mieć ten system na kompie z kilka dni, aby wyrobić sobie końcową opnie ;)

djfire   4 #106 06.11.2012 18:10

Najpierw muszę nabyć nowy dysk bo mi się partycje pokończyły. A niby 350 GB to tak dużo :)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #107 07.11.2012 10:23

@djfire
No właśnie ;) Pamiętam jak kiedyś byłem zachwycony, że na płytę DVD można zmieścić ponad 4GB danych. Mówiłem wtedy, że oprócz gier i to tych mocno rozbudowanych i filmów w dobrej jakości nie znajdę zastosowanie do tej płyty :D Dzisiaj już nie raz zdarzyło mi się, że nawet płyta DVD ponad 8GB mi nie wystarczyła. A pamiętam swojego pierwszego kompa z dyskiem bodajże 40 GB lub 60, czy 80 GB, nie pamiętam dokładnie, i nigdy za nic nie mogłem zapełnić tej pamięci :D A dzisiaj 500GB zaczyna być takim minimum, a optymalnym rozwiązaniem staje się 1TB ;)

  #108 03.01.2013 14:34

Win8 ??? Na 10 zainstalowanych gier nie działa 9. łatki,patche to mój czas i ja ma za to zapłacić -nigdy. zostaje przy 7-mce

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #109 03.01.2013 15:02

@Gracz36780
U siebie nie miałem z tym problemu, wszystkie tytuły chodziły, choć mało ich sprawdziłem. Niestety, ale producenci gier olali Cię. Jeśli ktoś miałby mnie gdzieś, to przy zakupie późniejszej gry też miałby go gdzieś.

  #110 23.01.2013 08:58

Jestem posiadaczem laptopa z Windows 8 od prawie 3 miesięcy. System ten ma jak każdy nowy Windows problemy z tzw. "chorobami wieku dziecięcego". Liczę jednak, że zostaną one z czasem wyeliminowane. Win 8 ma na pewno wiele zalet, które pewnie docenię z czasem. Jednak na pewno nie jest to interfejs. Nie chodzi tu o przyzwyczajenia czy intuicyjność, bo w końcu można się przystosować do nowego. Co prawda nie jest to łatwe kiedy obsługuje się kilka komputerów, z systemami XP, Vistą, 7-ką i teraz z 8-ką. Jeśli we wszystkich starych systemach potrzebne funkcje rozmieszczone są podobnie, to w 8-mce trzeba koncentrować się na ich znalezieniu, bo trudno w mojej sytuacji przestawić się i zapomnieć o starych przyzwyczajeniach. Nie będę jednak narzekał, bo problem rozwiązałem sobie przez zainstalowanie aplikacji classic shell przywracającej stare menu. Uważam jednak, że wprowadzając pomieszany interfejs, bez możliwości wyboru przez klienta w jakim środowisku chciałby pracować, MS popełnił niewybaczalny błąd, który niweluje wszystkie zalety nowego systemu. Interfejs to coś co znajduje się na "wejściu" i coś co stanowi wizytówkę firmy.
Funkcjonalność Modern UI podsumował wyżej jeden z dyskutantów (n33trox). Ja pozwolę sobie tylko zacytować i podkreślić tę wypowiedź.
"...CZEMU MUSZĘ WSZĘDZIE ROBIĆ WIĘCEJ, NIŻ W POPRZEDNICH WERSJACH WINDOWS?!"

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #111 23.01.2013 18:29

@stary user
Patrząc na komentarze i opnie osób, które miały kontakt z Windows 8 nie sposób nie zauważyć, że jednak Modern UI jest problematyczny. Kiedyś byłem przeciwny dawaniem wyboru pomiędzy rozwiązaniami z Ósemki, a tymi klasycznymi jednak ostatnio coraz bardziej dziwni mnie brak wyboru. Windows to nie tylko domowi użytkownicy, a również firmy i profesjonaliści. Microsoft chyba lekko olał grupę osób wykorzystujących Windows do czegoś innego, niż zabawa. Ostatnio też zauważam brak w samym Modern UI, tak jak z początku zbytnio nie zwracałem uwaga na funkcjonalność aplikacji dostępnych w sklepie to coraz częściej to robią, w końcu trochę czasu już minęło. Mimo, iż jest kilka świetnych aplikacji, które znacząco ułatwiają życie to niestety, ale reszta jest dosyć śmieciowa. Odpowiedniki klasycznych aplikacji są często bardzo ubogie i toporne. Niestety, ale nie tego się spodziewałem, liczyłem na coś więcej. Moja zadowolenie Windows 8 trochę osłabło, mimo to nadal jest to dla mnie najlepszy system od Microsoftu.

  #112 19.02.2013 19:37

Poprawiacz_błędów jeszcze jeden świętojebliwy jak ja takich lubię

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #113 23.03.2013 22:38

@kane2012
E.. tam przesadzasz, humanista po powrocie z KFC musi się gdzieś wykazać ;D

Jednak powinienem trochę popracować nad ilością błędów ;D

  #114 14.05.2013 04:32

Zawsze cieszyły mnie nowe okienka i przyznam, że nawet Vista mi się podobała. Win 8 to pierwszy windows, który jest mniej funkcjonalny od poprzedniego. Eksperci od usability nie zostawili suchej nitki na produkcie Microsoftu. Mnie denerwuje dualizm interfejsu. Aplikacje uruchomione w Modern - w zasadzie nie wiadomo co się z nimi dzieje, po zniknięciu z ekranu. Wizualnie jest wszystko ładnie - taki komputerowy minimalizm... ale użytkowanie to tragedia.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #115 14.05.2013 10:32

@bartlublin
No właśnie nie rozumiem do końca tej ograniczonej funkcjonalności całego systemu Windows. Windows 8 przecież w trybie klasycznego Pulpitu niczym się nie różni od swojego poprzednika, a dodatkowo ma ulepszony Eksplorator plików. Co do interfejsu Modern UI to się zgodzę, ten interfejs nadaje się tylko do przeglądania treści. Jak u siebie korzystam tylko z 3-4 aplikacji. 90% czasu spędzam w klasycznym Pulpicie, z czego 9% w trybie Modern UI zajmuje mi oglądanie seriali za pomocą Ipli. Modern UI jest idealny na tablety, bo poprzez zastosowanie gestów obsługuje mię go wygodniej niż Androida, czy iOS.
Ja osobiście Modern UI traktuje jak nie środowisko, a raczej ulepszone Modern UI, bo i takie u mnie ma wykorzystanie, a aplikacje jako bardziej rozbudowane widgety, znane z Windows 7.

  #116 25.06.2014 12:52

@Scorpions.B dobrze piszesz. Wielu przeciwników Modern UI ocenia niestety książkę po okładce, zamiast przeczytać jej fragmentu.