Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Modern UI w Windows 8 - co dalej?

To właśnie Modern UI jest najbardziej rozpoznawalnym elementem systemu Windows 8, to właśnie z tym interfejsem kojarzony jest głównie nowy system od Microsoftu. Od premiery nowych okienek Microsoftu minęło już trochę czasu, jakby można było się spodziewać ten czas zostanie wykorzystany przez wielu programistów do stworzenia nowych, świetnych aplikacji pod nowe "środowisko". Ja sam czekałem na wysyp świetnych aplikacji, które znacząco ułatwią mi korzystanie z komputera. Jednak obecnie wiem, że moja nadzieje były zbyt wielkie.

Dlaczego ja tu nic nie widzę? Bo jest pusto!

Sklep z aplikacjami w Windows 8 na obecną chwilę nie posiada zbyt wielu aplikacji, które mogłyby mnie zainteresować. Jak dla mnie w sklepie jest trochę pusto. Spodziewałem się aplikacji o wiele ciekawszych, niż te, które znajdziemy w systemie Android czy iOS. W końcu Windows 8 i możliwości urządzeń opartych na procesorach x86 dają ogromne pole do popisu. Znacznie większa moc laptopów, klasycznych komputerów powinna spowodować wysyp ciekawych aplikacji.
Tak niestety się nie stało, większość aplikacji posiada taką samą funkcjonalność jak ich odpowiedniki z Androida czy iOS. Z aplikacji dostępnych w sklepie Windows 8 zainstalowałem tylko Iple, bawiłem się też innymi aplikacjami, ale oprócz prostych gierek i aplikacji nic ciekawego nie znalazłem.
Nie to, że mam coś do tej prostoty, ale po co mi aplikacja, która potrafi tylko wyświetlać informacje o alkoholach, skoro to samo mogę znaleźć za pomocą przeglądarki internetowej i nie muszę nic dodatkowo instalować.
Może komuś taka aplikacja się spodoba, ale dla mnie wyświetlanie informacji o alkoholach na aktywnym kafelku nie jest potrzebne. Podobnych aplikacji jest naprawdę sporo.
Z chęcią zobaczyłbym aplikacje, które wyświetlałby informacje o komputerze, o użyciu procesora czy wykorzystaniu pamięci RAM. Ciekawe byłyby też aplikacje pozwalające w prosty sposób włączyć WiFi, ustawić jasność ekranu itp. Nadchodzący Windows 8.1 wprowadzi dodatkowe dwa rozmiary kafelków i z chęcią zobaczyłbym właśnie takie wykorzystanie tego najmniejszego z dostępnych rozmiarów.

Ostatnio zbyt rzadko zaglądam do Modern UI

Zauważyłem, że korzystanie z aplikacji Modern UI zajmuje mi tylko kilka % czasu spędzonego przy komputerze. Wliczając w to czas sprzędzony na oglądaniu "Świata według Kiepskich" w aplikacji Ipla :P.
Korzystam jeszcze z kilku aplikacji dostarczonych wraz z systemem i jak dla mnie to właśnie one są najbardziej użyteczne. Korzystam z aplikacji poczta, kalendarz, SkyDrive i pogoda. Aplikację poczta wykorzystuje do odbioru poczty i do tworzenia prostych maili, służy mi też jako najszybszy sposób powiadomienia o nowych wiadomościach. Aplikacja kalendarz jest wybawieniem do mojej słabej pamięci, dzięki możliwości zapisywanie przypomnień. SkyDrive nie jest tak dobry jak jego klasyczny odpowiednik, ale do prostego wysyłania dokumentów się nadaję, brak mu niestety synchronizacji z dyskiem komputera. Aplikacje pogoda używam tylko jako aktywnego kafelka, tylko czasami ją uruchomię. Na ekranie startowym masz jeszcze kilka aplikacji, ale korzystam tylko z opcji aktywnego kafelka i służą bardziej za ozdobę, bo efekciarsko to wygląda. Na tym wszystkim kończy się moje wykorzystanie aplikacji w Modern UI. Ponad 95% czasu spędzam w trybie klasycznego pulpitu, interfejsu, który do tej pory jest najlepszym, a powstał już dość dawno temu.
Problemem Modern UI jest to, że nadaje się on głównie na ekrany dotykowe w tabletach, nie nadaje się do jakieś poważniejszej pracy, a dostępne aplikacje odbiegają od swoich klasycznych odpowiedników. Nawet tak prosta aplikacja jak Zdjęcia nie zapewnia funkcjonalności przeglądarki zdjęć znanej z Windows 7.

Jednak powrotu do Menu Start nie chcę

Mimo mojego zawodu Modern UI, mimo braku spełnienia moich oczekiwań. Nie chciałbym powrócić do Menu Start. Następca klasycznego rozwiązania jest dla mnie lepszym, nowocześniejszym i bardziej rozbudowanym pomysłem. Ja Modern UI korzystając z laptopa, czy też klasycznego komputera traktuje jako bardziej rozbudowane Menu Start, oddzielnym środowiskiem tego z pewnością nie nazwałbym, jeszcze wiele aktualizacji Microsoft musi wydać, aby tak mógł nazwać nowe rozwiązanie, o ile w ogóle kiedyś będę tak mógł nazwać Modern UI. Co innego na tabletach, gdzie według mnie Modern UI dzięki zastosowaniu gestów jest dla mnie lepszym rozwiązaniem od Androida, czy też iOS. 

windows oprogramowanie

Komentarze

0 nowych
  #1 24.05.2013 15:33

Rozumiem, że ta pani na zdjęciu jest niema(a przy okazji bardzo ładna), prawda? http://sjp.pl/niema

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #2 24.05.2013 15:41

@X.A.N.
Nom ;P

Autor edytował komentarz.
gowain   19 #3 24.05.2013 18:53

"po co mi aplikacja, która potrafi tylko wyświetlać informacje o alkoholach, skoro to samo mogę znaleźć za pomocą przeglądarki internetowej i nie muszę nic dodatkowo instalować." - po to, że jak masz np. tablet, robisz sobie coś w kuchni, załączasz taką aplikację i jedyne co musisz zrobić to przesunąć palcem po ekranie, nie musisz nigdzie się przeklikiwać, czegoś szukać. Wszystko jest skondensowane i w ładnej oprawie. Na desktopach tracą się te zalety.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #4 24.05.2013 18:59

@gowain
Na tabletach jeszcze może się przydać w takiej sytuacji jak wspomniałeś, tym bardziej, że:
"Co innego na tabletach, gdzie według mnie Modern UI dzięki zastosowaniu gestów jest dla mnie lepszym rozwiązaniem od Androida, czy też iOS. "

Jednak na desktopie ta aplikacja traci dla mnie sens, od Windows 8 wymagam czegoś więcej ;)

gowain   19 #5 24.05.2013 19:06

Jak wymagasz więcej to masz od tego zwykły pulpit :)

chrome_9   5 #6 24.05.2013 19:42

@Scorpions
"po co mi aplikacja, która potrafi tylko wyświetlać informacje o alkoholach"

Jak potrzebujesz informacji o alkoholach to instaluje się Cocktail Flow. I to jest przydatna aplikacja. O samych alkoholach nic się nie dowiesz ale aplikacje pokaże ci jak je pomieszać. Co warto dokupić przed imprezą na podstawie tego co już masz itp

http://apps.microsoft.com/windows/en-us/app/cocktail-flow/88e08b7c-10d0-45b8-928...

xomo_pl   21 #7 24.05.2013 19:48

dla mnie największą zaletą sprzętów z Windows8 np tabletów jest to, że... mają Windows czyli mogę sobie wgrać co i skąd chce, mamy to z czego korzystamy od lat - mając sprzęt z androidem, WindowsRT, iOS tak naprawdę jesteśmy ograniczeni- żadna z tych platform nie zapewnia tego co oferuje środowisko Win32_64 i zapewne nigdy to się nie zmieni.
Windows Store to IMO tylko miły dodatek do systemu a jako baza spftu najlepsza jest jedna strona: http://www.dobreprogramy.pl i nic tego szybko nie zmieni- co komu ze store na Windows8 skoro nie ma tam aplikacji w klasycznym środowisku a tylko modern, których jest mniej, oferują promil możlowości normalnych appek...

biomen   8 #8 24.05.2013 20:14

Myślę że brak aplikacji w Windows Store wynika z braku zapotrzebowania. ModernUI było projektowane dla urządzeń z dotykiem. Jak na razie jest bardzo niewiele tabletów czy też monitorów dotykowych w przystępnej cenie dla zwykłego zjadacza chleba. Przez co rozwiązania oferowane przez ModernUI nie mają gdzie i u kogo, rozwinąć skrzydeł co równocześnie owocuje słabym zainteresowaniem deweloperów. :P

arlid   14 #9 24.05.2013 20:30

Ciekawy wpis. Nie wiem czy będziesz wiedziałem, znał odpowiedź na moje pytanie. Czytałem kiedyś w reklamach, ze laptopy niektórych producentów maja osobne aplikacje (np. testowany przez Ciebie Dell). Czy w takim razie na innym sprzęcie nie zainstalujemy(znajdziemy) tych aplikacji? Jak to jest rozwiązane? Sprzętowo? Interesowałeś się może tym tematem?

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #10 24.05.2013 20:34

@biomen
Powoli urządzeń na rynku przybywa, chociaż jak wspomniałeś ich cena jest duża w porównaniu do urządzeń z Androidem, a zwłaszcza ceny hybryd, które najbardziej mnie interesują.
@zomo_prl
Windows 8 to dla mnie najlepszy system na tablety, tabletów 10 calowych z Androidem jakoś nie jestem w stanie zrozumieć. Dla mnie tablet powinien łączyć możliwości komputera z sporą mobilnością, a takie coś daje póki co Windows 8.
@chrome_9
Dzięki za aplikację, może się niedługo przydać ;P
@gowain
Pulpit spełnia moje wymagania w 100%, a od Modern UI wymagam trochę więcej, niż to co obecnie daje ;)
@arlid
Możliwe, że chodzi Ci o aplikacje przybliżające Windows 8. Zarówno w Dellu, jak i HP mam bardzo ciekawe aplikacje przybliżające obsługę Windows 8. Korzystając ze sklepu w Windows 8 na Dellu zauważyłem dodatkową kategorię, aplikacje wybrane przez producenta, ale chyba były tam aplikacje, które możemy normalnie spotkać w sklepie, chociaż pewien nie jestem. Pisz to obecnego testera Della ;)

Autor edytował komentarz.
stasinek   11 #11 24.05.2013 20:39

zomo_prl / podzielam opinie o Win32 i zgodności z dobrym softem który garściami czerpie z lat doświadczeń i stworzonych na windowsa bibliotek, uwielbiam WinAPI i wole napisać mini wrappera z kilkoma funkcjami niż zmieniać przyzwyczajenia albo wreszcie nauczyć QT, zostawić wrapperowanie innym niż uczyć sie jakiegoś innego systemu, ale nie podzielam opini że nic tego nie zmieni - WINE to zmienia codziennie aż nastanie moment w którym Wingroza wpadnie w ślepy zaułek :)
Bez Microsoftu można żyć, nie dziś nie jutro ale przyjdzie taki moment wraz z rozwojem dobrychprogramów. Zobacz co robi Adobe..idzie w chmury
Zobacz co sie dzieje, za pare lat Microsoft straci na znaczeniu w domach za kolejne straci na znaczeniu w firmach, to sie dzieje.

Metro i WinRT uważam za nieporozumienie, wraz z rozwojem HTML5 wszelkich WebGL itp. ktoś wpadnie na koncepcje jak zrobić ten metrowy kafelkowy pulpit z wykorzystaniem iframe czy coś w ten deseń, móc stosować na co ma tylko ochote - Flash, AIR, JavaScript, WebGL, może Mozilla na to wpadnie? Byłoby wówczas łatwiej z wykorzystaniem strony mobilnej przeznaczonej na smartfony stworzyć mini apke o winach i innych alkoholach bez babrania w jakieś Metro.
Przyjdzie czas na monitory dużych rozdzielczościach - HTML łatwiej wyskalować niż windowsa
Windows 8 zamierzam obejść szerokim łukiem, uczyć sie QT uczyć jeszcze bardziej HTML
Zakładamy spółke? Potrzebny programista który zna sie na dodatkach do Firefoxa :D

Mam plan ale ciiii, dopisuje do listy zadań, zomo_prl dzieki za pomysł, dobreprogramy to skarbnica nie tylko programów... jak znaleźć na to wszystko czas ktoś powie?

Autor edytował komentarz.
Pablo55   6 #12 24.05.2013 20:43

Całkiem dobrze podsumowanie Modern UI. Ten interfejs IMO niestety nadaje się tylko na tablety. Gdy miałem zainstalowanego Windows 8 na moim desktopie Modern szczerze nienawidziłem i nie wyobrażałem sobie tego systemu bez StartIsBack. Ostatecznie ten system stamtąd wyleciał i obecnie jest Win 7. Za to ostatnio kupiłem sobie tablet na x86 (Acer Iconia W500), na nim zainstalowałem Win 8 i kompletnie zmieniłem zdanie o tym systemie, Modern nie wkurza, jest praktyczne i wygodne w obsłudze. Do tego bardzo płynne. Nawet ten komentarz pisze właśnie z tego tabletu przez aplikacje DP na Win8. Naprawdę polecam pobawić się Modern UI na dotyku - kompletnie inne doświadczenie. Posiadany przeze mnie Transformer TF101 został kompletnie zdetronizowany i niebawem trafia na Allegro.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #13 24.05.2013 21:04

@Pablo55
Zgadzam się, dla mnie Modern UI jest chyba najlepszym interfejsem dotykowym pod tablety ;)

Chociaż tak jak wspomniałem w wpisie powrotu do klasycznego Menu Start na desktopie raczej bym nie chciał, chociaż w tym przypadku Modern UI traktuje bardziej jako rozbudowane Menu Start ;)

JanStefan   6 #14 24.05.2013 21:07

@gowain
Odpowiadam to komentarza nr 3 (twojego pierwszego)
To nie jest dobry argument, bowiem po zainstalowaniu multum programów tego typu trzeba przeszukiwać system, dodatkowo ma to wpływ na działanie samego w sobie systemu, bowiem musisz coś instalować. Jeżeli chodzi o przeglądarkę to nie ma lepszego rozwiązania.

Interfejs Modern UI jest bardzo dobry ale aplikacje na niego są beznadziejne i praca na aplikacji klasycznej - z pulpitu, jednocześnie z aplikacją z Modern UI jest po prostu uciążliwa - ba wg, mnie same przeskakiwanie aplikacji w Modern UI jest uciążliwe i tego typu rozwiązanie na tabletach ma sens, bowiem pracujemy głównie na 1 aplikacji, na komputerze stacjonarnym pracujemy na kilku. Niektóre rzeczy po prostu muszą być "toporne", tak jak ma to miejsce w sterownikach w zakładach produkcyjnych czy po prostu pulpit w samolocie pasażerskim. Wyobraźcie sobie iż w takim samolocie jest mały ekranik dotykowy i wszystkie przełączniki są w nim zamontowane w jakimś tam menu. W tym kontekście ta toporność wcale nie oznacza gorszej użyteczności, ba ułatwia pełen dostęp. Ja Metro UI korzystam w kontekście drugiego pulpitu z aplikacjami a pulpit jako element roboczy - tak zwane biurko :P Zawsze takiego czegoś mi brakowało, i w tym kontekście Windows 8 jest zajebisty. Z jednej strony telefony mogą być małe, ale to czyni z nich gorzej dostępnymi, człowiek jednak ma palce nie jakieś małe patyczki i takie rozwiązanie jak na telefonie nigdy nie zastąpi w pewnej mierze topornej klawiatury, która to jest wiekowym rozwiązanie. Ba nawet kierowanie gestami nie pokona klawiatury, bowiem człowiek nie jest w stanie długo trzymać rąk w górze (co wydaje mi się śmieszne :P).

Pozdrawiam
JanStefan

Autor edytował komentarz.
dzikiwiepsz   12 #15 24.05.2013 21:29

dla mnie są 2 wartościowe aplikacje na widnows 8 modern ui czyli pogoda(accuweather.com) wiadomości no i dp czasem włącze.

  #16 24.05.2013 21:36

@biomen
Ja znam lepszą wymówkę

Tworzenie pod Modern UI wymaga dodatkowych nakładów pracy, w porównaniu do klasycznego stylu

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #17 24.05.2013 21:37

@dzikiwiepsz
Sporo lepsza jest aplikacja od accuweather od tej dostarczonej wraz z Windows 8 ;)

foreste   15 #18 24.05.2013 21:47

Modern ui ocena 1 bo brzytki i nie funkcjonalny .

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #19 24.05.2013 21:51

@foreste
Ładny jest, ale w pełni funkcjonalny tylko na tabletach ;)

gowain   19 #20 24.05.2013 22:08

@foreste a co to jest "brzytki" i "nie funkcjonalny"... napisałeś jedno zdanie, a w nim prawie tyle samo błędów co wyrazów...

  #21 24.05.2013 22:11

daj link do Pani z tapetą :D

Humanoid   5 #22 24.05.2013 22:12

U mnie ocena 3. Bo nie mogłem się za nic połapać.

foreste   15 #23 24.05.2013 22:52

Chodzi ze metro ui dobre jest tylko na dotykowe ale ma wade tu ii tu zbyt za płaskie i natego z daleka od tego dziwastwa jestem

Humanoid   5 #24 25.05.2013 00:26

Piłeś? Nie pij więcej. I kładź się wcześniej.

emig   5 #25 25.05.2013 07:38

"Następca klasycznego rozwiązania jest dla mnie lepszym, nowocześniejszym i bardziej rozbudowanym pomysłem."

Uch jak ja nie cierpię takiego gadania.

Używasz myszy i klawiatury ? Dlaczego nie gadasz do komputera i nie pozbędziesz się tego reliktu przszłości ?
Dlaczego tyłkiem nie kręcisz przed "kinektem" żeby w sposób "nowoczesny" i "bardziej pomysłowy" edytować swojego bloga ? ( No tu to dopiero trzeba pomyślunku żeby wygibasy przed kamerą na tekst pisany zamienić) a jaki rozbudowany - palec w ucho to "backspace" a palec w d#pę to "reboot". hmm przypisanie pozycjom Yogi "przestarzałych i lamerskich" klawiszy funkcyjnych również będzie "innowacyjne" i oczywiście "intuicyjne" :D

Nie ?

No to chociaż może zmieniłeś układ klawiatury na Dvoraka że by osiągnąć zwiększoną wydajność ? Wszak klawiaturę w układzie QWERTY opatentowano 1878 roku żeby ZWOLNIĆ piszącego w celu uniknięcia "kleszczenia" maszyny do pisania.

Też nie ?

To napisz po porostu że kafelki ci się podobają (co wg mnie jest całkowicie akceptowalnym wytłumaczeniem ;-)) a nie pisz dyrdymałów o "lepszych i nowocześniejszych i rozbudowanych" rozwiązaniach interfejsu tylko z powodu wyższego numerka wersji. Moim zdaniem jest irytujące i nieużywalne na desktopie. Tablet , telefon ok ale desktop ?!

Zresztą może nie trzeba się do tego przyzwyczajać.

http://www.techbyte.pl/index.php/news/1702/Microsoft_pozwany_przez_SurfCast_za_n...

Autor edytował komentarz.
macminik   16 #26 25.05.2013 08:43

Hihi już widzę halę z 40 stanowiskami jak wszyscy gadają do Windows :D

Chillout   7 #27 25.05.2013 10:28

No cóż. Windows 8, nie wiadomo czy to na PC, tablet czy na telefon. Nikt nie wie, nawet autorzy.
Wszystko takie kwadratowe, a po komentarzach widać, że jest dużo świetnych aplikacji w ModernIU.

System na tablety powinien wyglądać tak: http://www.youtube.com/watch?v=h384z7Ph0gU

Wydaje się, że Ms dało ciała z ModernIU niestety.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #28 25.05.2013 11:22

@Chillout
Na chwilę obecną to chyba Modern UI jest najlepszym środowiskiem na tablety. Windows 8 jest systemem, który ma połączyć system na tablety z tym na desktopa, Microsoft ma nieco inne podejście do urządzeń typu tablet.

Ubuntu na tablety prezentuje się bardzo ciekawie, ale nigdy nie wiadomo jak będzie z wykonaniem, aplikacjami i tak dalej.

@emig
Tak Modern UI jest dla mnie lepszym rozwiązaniem od klasycznego Menu Start, ale obsługa tych dwóch rozwiązań, aż tak bardzo się nie różni ;)

Ciekawy pomysł z wykorzystaniem Kinecta, sport i pisanie bloga w jednym :D

Czym, aż tak bardzo różni się obsługa Modern UI, a Menu Start?

@macminik
Najgorzej jakby Ci wszyscy musieli wykonać reboot :D
"palec w d#pę to "reboot" "

jabolmax   5 #29 25.05.2013 12:31

mi się wydaje że aplikacje modern będą powoli acz systematycznie coraz bardziej rozbudowywane, przełomowe będzie wydanie, offica, autoCADa, i photoshopa i to nastanie w ciągu najbliższych dwóch lat pewnie, czemu to na stąpi? przy przechodzeniu na chmurę obliczeniową opłacalne będzie zdjęcie sobie z głowy ciężaru dystrybucji i aktualizacji, którą przejmie sklep MS, same aplikacje będą darmowe ale by korzystać ze wszystkich opcji będziesz musiał płacić abonament tak jak teraz w dezerze

knyku   7 #30 25.05.2013 12:46

@jabolmax
nie sądzę, że ludzie będą chcieli pracować w PhotoShopie czy innych zaawansowanych programach z poziomu metro. Do pracy jednak wygodniejszy jest pulpit, widzisz otwarte okna łatwe przełączanie itpe.
Jednak patrząc na to co się dzieje to pewnie tak będzie. Office już jest w wersji abonamentowej, niestety firmy będą najprawdopodobniej przechodzić na ten rodzaj dystrybucji ze względów finansowych i po prostu dla tego, że zlikwiduję się problem dystrybucji. Tylko czy chcemy kupować coroczny abonament na okienka czy program niezbędny nam do pracy ?

emig   5 #31 25.05.2013 12:46

@Scorpions.B

No niestety nie mogę się przyznać do autorstwa

http://www.youtube.com/watch?v=IosmAD10AKg

Innowacyjne ? Tak
Pomysłowe ? Tak

Ale zaprawdę powiadam ci wolałbyś kamienie łupać niż bloga pisać ;-)

Z drugiej strony SDK Kinecta pozwala na na śledzenie dwóch osób w i tak też w sposób łatwy i przyjemny możemy rozszerzyć "innowacyjnie i intuicyjnie" interfejs dla dwóch użytkowników per komputer.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/hh973074.aspx

Jak sobie pomyślałem o możliwych "makrach" to aż mi się gorąco zrobiło :D

jabolmax   5 #32 25.05.2013 13:35

@knyku zaawansowane programy będą mniej więcej wyglądać tak samo jak okienkowe tylko że nie będziesz miał górnej belki oraz paska zadań co powiększy twój obszar roboczy, reszta zmian będzie kosmetyczna o ile aplikacja używała ribbona, jedynie aplikacje korzystające z tradycyjnych menu przejdą rewolucje.
po 8.1 będzie można dzielić obszar roboczy na dwie połowy, nie wiem czemu tego nie dali od razu, więc na 24 w proporcjach 16:10 będzie można wygonie pracować, albo siedzieć tradycyjnie na dwóch monitorach
co do apliakcji używam huba kontakty/poczta/kalendarz/wiadomości pogody nextgena, muzyki, i książki, liczę że czytnik ms raczy rozwinąć i będzie czytać formaty od cbr do mobi i ebook

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #33 25.05.2013 13:46

@jabolmax
Dla mnie oprogramowanie w chmurze, a nawet całe nasze dane to jedna z najgorszych rzeczy jakie może Nas spotkać. Tak jak wspomniał użytkownik @knyku Modern UI nie nadaje się do pracy. Mnie czasami irytuje nawet używanie odtwarzacza muzyki czy też innych programów do multimediów, ponieważ, aby słuchać muzyki program musi być ciągle aktywny na ekranie.
Nawet możliwość podzielenia ekranu na 4 części nie będzie tak dobrym rozwiązaniem do bardziej zaawansowanej pracy jak tradycyjny pulpit. Modern UI nadaje się do konsumpcji treści, ale do jest tworzenia nie ;)

jabolmax   5 #34 25.05.2013 14:43

@Scorpions.B nie musi właśnie słucham sobie muzyki z dezera, tak samo działa domyślny program muzyka, dźwięk się wyłącza jedynie jak słuchasz muzyki pod IE, ale to kwestia uprawnień programu.
jestem projektantem, więc wydaje mi się ze moja praca jest dosyć zaawansowana, pracuje na programach czasami kilku na raz i prawie zawsze są one rozwinięte na cały ekran, w zasadzie tylko w exelu pracuje w dwóch oknach, i przeskakuje mieczy nimi za pomocą alt+tab
praca po metro to kwestia rozwiązań i opcji dostępnych w programie a nie samego modern ui, na dobrą sprawę licencje są czasami wypożyczane nawet na godziny, zamiast liczby stanowisk kupujesz na określoną liczbę godzin roboczych co wychodzi taniej, i możesz bardziej elastycznie kierować ludźmi
praca w chmurze to świetna rzecz, mogę siedzieć sobie na plaży na Majorce, wyciągam komputer loguje się, pracuje parę godzin popijając drinka z palemką.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #35 25.05.2013 15:03

@jabolmax
Przepraszam za wprowadzenie w błąd. przed chwilą sprawdziłem odtwarzacz muzyki dostarczony wraz z systemem Windows i problem z zatrzymaniem odtwarzania nie występuje. Wcześniej miałem z tym problem, jak widać obecnie on nie występuje.
Chmura ma też plusy o których wspomniałeś, ale nie jestem zbytnio do niej przekonany ;)

jabolmax   5 #36 25.05.2013 15:22

@Scorpions.B, bo są chmury i chmury, kwestia zastosowań, co do bezpieczeństwa to wypadki się zdarzają, równie dobrze ty możesz stracić te dane jak i oni, a zawsze lepiej zwalić na innych ;)
co do prywatności, to nie posiadam nic czego bym się wstydził, a możliwość przeglądania z przeglądarki zawartości komputera podłączonego do skydrive uratowała mi z dwa razy cztery litery.
samo modern ma przyszłość, ale naprawdę użyteczne to to będzie za parę lat.
zresztą o ile dobrze rozumiem, programy metro są dosyć niezależne od jądra, więc w monecie pełnego przejścia na modern będzie można wreszcie zrobić porządki w windowsie, co powinno się pozytywnie odbić na ekonomii naszej pracy

  #37 25.05.2013 16:45

Problemem z Modern UI jest taki, że prawdopodobnie (tak mi się wydaje), nigdy nie osiągnie takiej - hmm - funkcjonalności jak Desktop. Co z tego, że jest super-słit, skoro tworząc aplikacje trzeba je pod Metro dostosowywać? Mogę sobie napisać program pod Linuksem, w try miga skompilować pod Windowsa, ale nie pod Metro, wiec ani Open Source, ani większość firm nie przejdzie jako-tako na Metro. Oczywiście mogę się mylić.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #38 25.05.2013 16:52

@jabolmax
Sam trzymam kilka dokumentów w chmurze, na wszelki wypadek. Jednak za całkowitym przejściem na tego typu rozwiązania nie jestem.
@fervi.doctor
Program VLC ma zostać wydany w wersji Modern UI, więc pierwszy program Open Source mamy ;)

  #39 25.05.2013 17:44

@Scorpions.B
Tak samo Firefox, ale co z tego, jak jeszcze kilka tysięcy programów zostało - myślisz, że ktoś je przeportuje? Pewnie cześć tak, ale nie licz, że Modern UI zyska jakąś większą popularność wśród programistów (szczególnie Open Source).

Myślisz, że dlaczego zbierali pieniądze na Kickstarter? Bo trzeba specjalnie portować na Modern UI

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #40 25.05.2013 19:29

@fervi.doctor
Jak Modern UI zrobi się popularniejsze to z pewnością pojawią się i aplikacje, jeśli nie, to stan rzeczy będzie nie wiele lepszy od dzisiejszego ;)

jabolmax   5 #41 25.05.2013 20:34

@fervi.doctor nie potrzebujesz 10. tys programów, używasz jednej przeglądarki max dwóch, jednego programu do archiwów, nie kilku et cetera, na dobrą sprawę windowsowi potrzeba z 20 dobrych programów użytku codziennego, dzięki którym zapomnimy o ich odpowiednikach desktopowych

jabolmax   5 #42 25.05.2013 20:39

o właśnie odkryłem brak bardzo ważnej funkcjonalności w kafelkach, nie można przerzucać plików czy tekstu między jednym a drugim metodą drag'n'drop mam nadzieje, że to naprawią w 8.1

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #43 25.05.2013 22:47

@jabolmax
Nawet o tym nie wiedziałem. Już za miesiąc dowiemy się czegoś więcej o Windows 8.1, system, a raczej większa aktualizacja zapowiada się znakomicie ;)

  #44 25.05.2013 23:22

@jabolmax
Fajnie, to się sprawdza - ale na małej grupie osób.

Dlaczego mało osób siedzi na Linuksie? Bo nie ma Winamp i innych fajnych aplikacji, a co z tego, że są inne ...

Tak pewnie zginie Moden UI

Aczkolwiek nie chcę ręki sobie odciąć, może MS wpadnie na genialny pomysł (w co wątpię) i rozwiąże tą kwestię

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #45 25.05.2013 23:31

@fervi.doctor
Nom niestety, ale właśnie to dlatego wiele osób nie chcę spróbować Linuxa. Chociaż mi też brakuje wielu świetnych aplikacji na Linuxie, a raczej to kwestia przyzwyczajenia ;) Z chęcią odwołałbym się do Twojego świetnego wpisu o migracji z Windows XP do Xubuntu ;)

Modern UI ma ogromny potencjał, nie żeby zastąpić desktop, ale żeby stać się świetnym dotykowym interfejsem i coś czuję, że Microsoft wykorzysta ten potencjał. Już teraz Modern UI jest świetnym rozwiązaniem na ekrany dotykowa, niestety brakuje aplikacji, aby to wykorzystać ;)

PS
Zrobiłem to już dość nie dawno :P(odowłalem się do Twojego wpisu)
http://www.dobreprogramy.pl/Scorpions.B/Windows-i-wirus-razem,41353.html

Autor edytował komentarz.
  #46 26.05.2013 00:25

@Scorpions.B

Stworzenie wspólnego interfejsu jest bardzo dobrym posunięciem. Niemniej jednak nie w tym stanie jaki jest.

Nie wiem czy wiesz, ale samo KDE ma wiele różnych interfejsów - konkretnie dostosowanych do konkretnych urządzeń, masz Kde-plasma-desktop (czyli zazwyczaj spotykany), netbook (dla netbooków), mobile dla telefonów, active dla tabletów i multimedia? dla TV. Gdyby MS opracował podobny styl jak KDE, to by nie było płaczu ludzi

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #47 26.05.2013 00:38

@fervi.doctor
Microsoft podobnie jak Google chcę wszystko połączyć w jedno, najlepiej z takim samym lub bardzo podobnym interfejsem, aby użytkownicy wszędzie od razu się odnaleźli ;)

O KDE wiem trochę, ale to wszytko dzięki użytkownikowi lucas__. Tak to interesowałem się, a raczej wiedziałem tylko o KDE na desktopy ;)

knyku   7 #48 26.05.2013 10:24

@Scorpions.B
Na dotykowe może tak. Ale na desktopy się nie nadaje, jako tylko kafelki.
Pulpit musi być. Po prostu, do tego się przyzwyczailiśmy i nie wyobrażam sobie pracy w mało kontrolowalnym środowisku

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #49 26.05.2013 11:46

@knyku
Takie samo zdanie mam i ja. Na desktopach Modern UI widzę jako następce Menu Start i korzystania z systemu Windows bez klasycznego pulpitu sobie nie wyobrażam.

knyku   7 #51 26.05.2013 12:16

@Scorpions.B
tak jak jest to teraz czyli kafelki + pulpit jest ok, nawet się przyzwyczaiłem do 'braku' menu start, nawet powiem że jest to wygodniejsze w takiej formie jak teraz. miejmy nadzieje że 8.1 przyniesie oczekiwane zmiany jak lepsze dostosowywanie kafelków, start na pulpicie itpe. ogólnie nie przesiadł bym już się na 7 z powodu szybkości i sprawności działania 8, ale na tym poprzestańmy.

Modern UI only - nigdy

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #52 26.05.2013 12:48

@knyku
Popieram Cię w 100%. Również czekam na usprawnienia, które ma wprowadzić Windows 8.1.

boson   4 #53 01.06.2013 10:24

Problem braku przydatnych aplikacji w Modern UI - zrozumiałem, nie od razu przecież Rzym zbudowano. Z Androidem było kiedyś podobnie. Im bardziej popularny system, tym większe zapotrzebowanie na bardziej rozbudowane aplikacje kafelkowe. I nie należy zapominać, że Windows 8 tworzony jest z myślą o przyszłych urządzeniach dotykowych w stylu tablet czy konwertowalny laptop.

@Scorpions.B
Pozsiadasz niedotykowe urządzenie? Nic dziwnego, że większość czasu mimo tego spędzasz w starym środowisku desktopowym. Podobnie jest u mnie. Ale nadal liczę na to, że popularność Windows 8 i nowszych będzie rosnąć i będą tworzone kolejne przydatne aplikacje kafelkowe. Ale nie należy przy tym zapominać, że problem śmieciowych aplikacji będzie, tak jak to w przypadku Google Play jest. Cena popularności systemu.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #54 01.06.2013 10:32

@boson
Z pewnością na tablecie czy ultrabooku konwertowalnym spędzał bym więcej czasu w Modern UI. Jak miałem jeszcze Della XPS 12 Duo to świetnie było położyć się, przejść w tryb tabletu i używam IE 10 w trybie Modern UI. Ogólnie twierdzę, że Modern UI jest najwygodniejszym interfejsem stworzonym pod dotyk. Jednak chciałbym też mieć pewną spójność między aplikacjami, używać tych samych, a przynajmniej mieć dwie wersje tak jak IE 10 i aby była między nimi dobra synchronizacja.
Też mam nadzieję, że z czasem pojawi się wiele świetnych aplikacji.

boson   4 #55 01.06.2013 10:34

Ogólnie to wielu nie za bardzo rozumie sensu dołączenia do Windows 8 trybu kafelkowego. Za kilka lat, kiedy będzie więcej urządzeń dotykowych, i będą przy tym tańsze, popularność Windows na takich urządzeniach będzie systematycznie rosła. Ludzie będą woleli mieć na jednym urządzeniu zarówno obsługę dotykową tabletu (i wtedy wybiorą kafelki) i obsługę tradycyjną desktopu (i wtedy, po zadokowaniu klawiatury, wybiorą Pulpit). Dzisiaj, żeby to samo osiągnąć, trzeba kupować często dwa odrębne urządzenia. Za kilka lat będzie można to wszystko ładnie połączyć w jednym urządzeniu. Jednak w Microsofcie pracują sprytne ludziska :) Ale nie każdy zrozumiał jeszcze ową koncepcję Microsoftu, co widać niestety na tym portalu.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #56 01.06.2013 10:51

@boson
Już następna generacja ultrabooków będzie dotykowa, jak dla mnie zapowiada się ciekawie, brawo za wymogi postawione przez Intela. Dla mnie jest jest świetne to, że mogę kupić tablet z Windows 8 i mieć identycznie to samo co na komputerze, pełną synchronizację i współpracę urządzeń, nie muszę uczyć się dwóch systemów, bo jeden ten sam. Kolejną świetną sprawą w tabletach z pełnym Windows 8 jest ich możliwość w pewnym sensie przekształcenia w pełno prawny komputer. Często koncepcje Microsoftu początkowo nie są rozumiane, widać to na przykładzie wstążki w Office. Z początku każdy narzekał, a teraz dla wielu jest to najlepszy interfejs, stał się on na tyle popularny i lubiany, że zastosowane go w Windows 8 w Eksploratorze plików. Zobaczymy jak to będzie z Modern UI ;)

boson   4 #57 01.06.2013 10:59

@fervi.doctor
Programy kafelkowe nigdy nie osiągną pełni zaawansowania aplikacji desktopowych. Ponieważ nie takie jest ich przeznaczenie (tak jak desktopy nigdy nie były przeznaczeniem Linuksa). Modern UI jest przeznaczony dla konkretnych zastosowań, do konkretnych urządzeń, do konkretnej grupy użytkowników. I bawią mnie ludzie, którzy na siłę próbują udowodnić, że kafelki nie nadają się do pracy na komputerach stacjonarnych bez dotyku (ponieważ zapominają albo nie zdają sobie sprawy, że nie były tworzone z myślą o takich urządzeniach. I taki jest generalnie, w wielkim skrócie powód powstania czarnego PR-u trybu kafelkowego.

O tym czy programy Open Source powstaną na tryb kafelkowy zdecydują sami twórcy tych programów. Microsoft nie ma tu nic do gadania.

  #58 09.03.2014 09:52

Wszystko to już mam w Androidzie. Kafelki to nowy pomysł na ikony z aktywną zawartością. Mogę iść o zakład że, M$ wypuści Office'a na Androida. Już mamy system oparty o HTML5 (Joli OS), a Windows powoli się marginalizuje. Na laptopach i stacjonarkach rządzi niepodzielnie ale to kwestia kilku następnych lat. Następna wpadka M$ z systemem operacyjnym "my wiemy lepiej czego potrzebuje użytkownik komputera" może to przyśpieszyć. M$ powinien rozwijać system który byłby dobry na sprzęt stacjonarny, mobilny i mobilny z dotykiem, a Windows 8 taki nie jest. Na desktopie brak menu Start i Aero Glass, a kafelki na dotykowych urządzeniach to za mało, brak oprogramowania w Windows Store.
Ikonki i widgety w Androidzie zastępują kafelki i lepiej wyglądają oraz są interaktywne.
Wszystko to już mam w Androidzie po co mi W8. Na desktopie i laptopie W7, a tablecie i komórce Android. Na laptopie: http://www.wired.co.uk/news/archive/2014-01/08/asus-duet-td300.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #59 09.03.2014 19:41

@wuwu7
MS Office na Androida jest już jakiś czas.

"my wiemy lepiej czego potrzebuje użytkownik komputera"
No nie mów, że Google czy Apple postępują inaczej :P