Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Rok z Windows 8, czy system okazał się być godnym następcą Siódemki?

Następca Windows 7 towarzyszy mi już około roku. Przez ten okres czasu zdążyłem wyrobić sobie ostateczną opinie o Windows 8. Według mnie jest to najlepszy okres, aby napisać podsumowanie mojej przygody z Ósemką, ponieważ już w październiku dostaniemy Windows 8.1. Czytając opnie o nowym systemie Microsoftu zauważyłem, że są one dość skrajne, albo ktoś naprawdę bardzo lubi Windows 8 lub go nienawidzi. Ja należę do tej pierwszej grupy. Jednak rok korzystania z nowego działa giganta z Redmond uświadomił mi, że system nie jest pozbawiony wad.

Windows 8 - system, który miał połączyć laptopy z tabletami

Windows 8 został przystosowany do obsługi za pomocą dotyku. Microsoft idąc za trendami panującymi na rynku postanowił zdobyć rynek tabletów, a raczej stworzyć system operacyjny, który połączy świat tabletów z światem laptopów. Na sam rynek tabletów został przeznaczony Windows RT, jednak system okazał się dużym niewypałem, według mnie wersja Windows przeznaczona na procesory ARM to pomyłka. Uważam, że na tabletach powinien znaleźć się Windows Phone.
Już po pierwszym kontakcie z Windows 8 czekałem niecierpliwie na wysyp nowego, odświeżonego sprzętu, który będzie potrafił w pełni wykorzystać możliwości nowego systemu operacyjnego. Spodobała mi się koncepcja tabletu hybrydowego. Gdy potrzebujemy mobilności korzystamy z samego tabletu, a gdy potrzebujemy wykonać bardziej zaawansowaną czynność nasz tablet może stać się laptopem, a dzięki Windows 8 dostaniemy dostęp do ogromnej bazy profesjonalnego oprogramowania. Jak się okazało takie urządzenia działają świetnie. HP Envy x2, którego miałem przyjemność testować pokazał, że połączenie tabletu z laptopem jest możliwe.

Modern UI - tylko pod dotyk. W klasycznym komputerze nowy interfejs to tylko ulepszone Menu Start.

Microsoft decydując się, że jeden system ma połączyć różne typy urządzeń w całość musiał przebudować interfejs znany z poprzednich odsłon ich systemów operacyjnych. Jeśli zdecydowałby się na stworzenie zupełnie nowego interfejsu(Modern UI), usuwając przy tym ten klasyczny musiałby odciąć się od ogromnej bazy oprogramowania, która często jest dość ważnym elementem przy wyborze systemu operacyjnego. Użytkownicy byliby zmuszeni do całkowitej zmiany przyzwyczajeń. Taki ruch z pewnością skończyłby się sporym niepowodzeniem. Gigant z Redmond zdecydował się na połączenie klasycznego interfejsu z nowym, stworzonym pod dotyk. Według mnie ten pomysł to najlepsze rozwiązanie.
Dzięki temu obsługa Windows 8 w trybie klasycznym nie różni się zbytnio od obsługi Windows 7. Do nowego interfejsu możemy przejść w bardzo prosty sposób. Modern UI zastąpił w pewnym sensie Menu Start, dziedzicząc po nim sposoby otwierania. Testowałem Modern UI na ekranach dotykowych. Pierwszy raz sprawdziłem jakość obsługi z wykorzystanie palców na urządzeniu Dell XPS 12 Duo. Jak się okazało nowy interfejs obsługuje się fenomenalnie. Śmiem twierdzić, że jest to najlepsze rozwiązanie na rynku. Dzięki gestom poruszanie się po systemie jest przyjemne i szybkie. Niestety nie mogę tego samego powiedzieć o wykorzystaniu Modern UI w bardziej klasycznych rozwiązaniach. Oczywiście obsługa za pomocą myszki jest wygodna, ale nie tak jak w przypadku klasycznych aplikacji. Aplikacją brakuje funkcjonalności klasycznych braci, ich możliwości są podobne do aplikacji występujących w Androidzie czy iOS. W związku z tym Modern UI w moim laptopie traktuje bardziej jako godnego następce Menu Start, niż nowy interfejs. Według mnie w obecnej postaci kafelki nie są w stanie zastąpić klasycznego Pulpitu.

Windows 8 jest szybki, stabilny i bezpieczny

Uważam, że 12 miesięcy spędzone z danym systemem operacyjnym upoważniają użytkownika do wydania werdyktu o stabilności i bezpieczeństwie danego systemu operacyjnego. Windows 8 przez rok nie odmówił mi nawet raz posłuszeństwa. Nie zobaczyłem przez ten okres czasu, odświeżonego słynnego niebieskiego ekranu. Jakby nie informacje przeczytane w tej ogromnej bazie wiedzy zwanej Internetem nie widziałbym, że BSOD w Windows 8 różni się wyglądem od swoich poprzedników. Stabilność Ósemki oceniam na maksymalną ocenę.

Bezpieczeństwo w Windows 8 zostało poprawione względem poprzednika. Windows 8 zyskał: system sprawdzający instalowane przez nas aplikację, integracją z programem antywirusowym Microsoftu oraz usprawnienia w zabezpieczeniach znanych z Windows 7. Przez rok używania Windows 8 nie złapałem żadnego szkodliwego oprogramowania, a używam tylko antywirusa wbudowanego w system. Jak się okazało Windows 8 oprócz stabilności jest też systemem bezpiecznym. O nowych zabezpieczeniach wspomniałem już wcześniej. Zapraszam do lektury: Windows SmartScreen i Windows Defender.

Jedną z pierwszych rzeczy zauważanych przez użytkowników Windows 8 jest wzrost szybkości działania tego systemu operacyjnego względem poprzednika. Ósemka uruchamia się szybciej. Nowemu interfejsowi Modern UI nie można odmówić szybkości działania. Warto wspomnieć, że wraz z aktualizacją Windows 8.1 uruchamianie aplikacji Modern UI zostanie przyspieszone. Spotkałem się z komentarzami, że szybsza praca nowego systemu operacyjnego od Microsoftu to tylko złudzenie i jest to spowodowane, że poprzedni system był już mocno zamulony, a instalującym Ósemką zrobiliśmy tak zwany format dysku. Po roku spędzonym z Windows 8 stwierdzam, że te słowa to bzdura. "Kafelki Microsoftu" ciągle działają tak samo szybko, żadnego zwolnienia nie zauważyłem. System operacyjny działa tak samo ja w pierwszych dniach. Tak Windows 8 jest diabelnie szybki.

Dzięki Windows 8 zacząłem korzystać z usług Microsoftu, spodobał mi się Windows Phone oraz cały ekosystem oferowany przez giganta z Redmond. Może czas porzucić Google Chrome na rzecz IE?

Korzystając z Windows 7 nie używałem praktycznie żadnej usługi proponowanej przez Microsoft, nie licząc pakietu Microsoft Office. Znacznie prostszy dostęp do usług Microsoftu w Windows 8 sprawił, że zacząłem sprawdzać co oferuje nam firma Steve'a Ballmera. Przesiadłem się z dysku Google na SkyDrive. Mimo, iż aplikacja Modern UI tego dysku w chmurze jest słaba to zdecydowałem się, że usługa Microsoftu stanie się moją główną. Przyczyniło się do tego dodatkowe miejsce oferowane w ramach Office 365(łącznie 27 GB), synchronizacja dokumentów w nowym pakiecie biurowym Microsoftu, dostęp do świetnego pakietu biurowego OWA w ramach SkyDrive oraz prosty dostęp w Windows 8 do usługi. W przekonaniu, że SkyDrive będzie dla mnie najlepszym rozwiązaniem utwierdziły mnie zmiany, które przyniesie Windows 8.1. W aktualizacji do Ósemki synchronizacja danych w naszym komputerze zostanie poprawiona, w końcu aplikacja Modern UI dysku w chmurze Microsoftu zyska znacznie lepszą synchronizację. Cały system zostanie znacznie lepiej zintegrowany z SkyDive. Według mnie to świetny pomysł, który znacząco ułatwi życie wielu użytkownikom.
Jeszcze podczas korzystania z Windows 8 używałem kalendarza od Google dzięki możliwości dołączenia konta Google i synchronizacji z aplikacją zainstalowaną w Ósemce. Niestety po pewnym okresie kalendarz firmy z Mountain View odmawiał poprawnej synchronizacji. Postanowiłem, że przesiądę się na rozwiązanie od Microsoftu. Jak się okazało kalendarz giganta z Redmond okazał się równie funkcjonalny co jego poprzednik.

Wcześniej przeglądarka Internet Explorer była dla mnie tworem, którego starałem się unikać za wszelką cenę. Według mnie odstawała mocno od konkurencji, interfejs wydawał się być topornym i mało funkcjonalnym. Odsłona oznaczona numerem 9 była sporym krokiem do przodu. Przeglądarka Microsoftu przeszła pozytywną przemianę. Jednak nadal wolałem korzystać z rozwiązań konkurencji. Windows 8 przyniósł ze sobą 10 odsłonę IE. Przeglądarka została usprawniona, w końcu mogła podjąć wyrównaną walkę z konkurencją. Postanowiłem trochę pobawić się IE.

Okazało się, że przeglądarka, której wcześniej unikałem działa sprawnie, strony ładowane są równie szybko co w Google Chrome. Interfejs wprowadzony wraz z IE 9 jest dość przyjemny. Ostatnio zastanawiałem się nad przesiadką z Google Chrome, jednak z niej zrezygnowałem i postanowiłem poczekać do 11 odsłony IE, która pojawi się wraz z Windows 8.1. Wtedy ponownie sprawdzę czy czas, aby zmienić moją główną przeglądarkę. Czuję, że dość ważnym elementem może być mój smartfon. Obecnie posiadam urządzenie z Androidem i przy przeglądarce od Google trzyma mnie synchronizacja między wersją desktopową, a mobilną. Jeśli miałbym sprzęt z Windows Phone 8 to możliwe, że korzystałbym już z IE 10.
W nagłówku wspomniałem o Windows Phone. Nie będę ponownie rozpisywał się o tym systemie, jeśli chcecie poznać moje zdanie to zapraszam na recenzję Windows Phone 8 by Nokia: tutaj

Windows 8.1 przywrócił mi wiarę w Modern UI

Modern UI używam w Windows 8 dość rzadko, więcej czasu spędzam w klasycznym interfejsie. Oczywiście korzystam z klienta poczty, kalendarza, pogody, SkyDrive czy Skype. Jednak nie jest w 100% zadowolony z każdej aplikacji. Sklep Windows z aplikacjami, w którym pokładałem ogromne nadzieję, trochę mnie zawiódł. Brakuje mi ciekawych aplikacji, zawiedziony jestem możliwościami dostępnych aplikacji, które oferują funkcjonalność na poziomie aplikacji na Androida. Po pełnym Windows spodziewałem się znacznie bardziej rozbudowanych aplikacji. Wcześniej zastanawiałem o dalsze losy nowego interfejsu: Modern UI w Windows 8 - co dalej?. Kilku dni temu miałem ogromną przyjemność pobawić się poglądową wersją Windows 8.1. Aktualizacja do Ósemki to spory krok do przodu. Wprowadza wiele usprawnień, które z pewnością sprawią, że czas spędzany w Modern UI się wydłuży. Według mnie Windows "Osiem Kropka Jeden" to coś więcej, niż zwykły Service Pack. Wraz z premierą aktualizacji na moim blogu pojawi się kilka nowych wpisów, bo jest o czym pisać. Jeśli Modern UI będzie się rozwijał w takim kierunku jak w Windows 8.1 to może być naprawdę ciekawie za kilka lat.

Podsumowanie

Zacznijmy od odpowiedzenia na pytanie zadane na początku, a więc Windows 8 według mnie to godny następca poprzednika. System wprowadza wiele zmian, zmienia nasze podejście do rpostrzegania systemu Microsoftu jako tego przeznaczonego tylko na klasyczne komputery. Nowy interfejs Modern UI mimo, iż nie jest idealny i wymaga jeszcze sporo usprawnień dobrze sprawdza się jako następca Menu Start w laptopach pozbawionych ekranu dotykowego. Jednak klasycznego Pulpitu w obecnej formie z pewnością nie zastąpi. Co innego jeśli korzystamy z Modern UI na tablecie. Dzięki gestom interfejs proponowany przez Microsoft może okazać się jednym z najlepszych rozwiązań na rynku. Windows 8 zmienił moje podejście do usług Microsoftu na o wiele bardziej pozytywne. Zwrócił moją uwagę na Windows Phone 8.
Oczywiście Windows 8 to nie tylko Modern UI, ale sporo zmian pod maską. Ósemka okazała się być systemem stabilnym i szybkim, zabezpieczenia zostały usprawnione względem poprzednia. Przestałem korzystać z oprogramowania antywirusowego, nie licząc antywirusa Microsoftu wbudowanego w system.

Patrząc na zmiany jakie wprowadzi Windows 8.1 jestem jeszcze bardziej pozytywnie nastawiony do nowych okienek. Sporo wad zostanie usuniętych, nowy interfejs zostanie usprawniony. Oczywiście przed Modern UI jeszcze długa droga, ale ciszy mnie to, że Microsoft zaczyna zmierzać w dobrym kierunku. 

windows oprogramowanie

Komentarze

0 nowych
Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #1 27.08.2013 22:02

Czyli nie taki Windows 8 zły jak go malują :)

msnet   18 #2 27.08.2013 22:14

Ja tam od dawna uważałem Windows 8 za dobry system i dlatego używam go nieprzerwanie od marca 2012 roku.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #3 27.08.2013 22:16

@Shaki81
Tak. Windows 8 spodobał mi się już po kilku dniach i po roku mogę stwierdzić, że powrotu do poprzednika bym nie chciał.

kriters64   7 #4 27.08.2013 22:20

Cyt. "Jeśli Modern UI będzie się rozwijał w takim kierunku jak w Windows 8.1 to może być naprawdę ciekawie za kilka lat."

Słuszna uwaga, dodam tylko że nie muszą się spieszyć bo do końca wsparcia W7 mają KUPE czasu:)

  #5 27.08.2013 22:41

Jeśli chodzi o budowę tekstu, to mam wrażenie, że to rozprawka na konkretny temat idealnie dopasowana swoją ogólną budową do definicji ;) Nie wiem, czy wstrzeliłeś się w "klucz odpowiedzi", ale podzielam Twoje zdanie jeśli chodzi o system W8-jest dobry bez dwóch zdań. I pewnie gdyby zostało "stare menu start" to zdania były by takie same pewnie u większości narzekających. A "nowe menu start"--wbrew pozorom nie jest złe. Nie jest idealne, ale ile z niego korzystam? Wciśnięcie klawisza start i wybranie aplikacji robi się praktycznie na pamięć, a wklepanie aplikacji odpiętej od menu start to jedynie czas na wpisanie kilku początkowych liter nazwy-sekunda? Może nawet nie cała. Nie intuicyjne dla mnie jest co prawda wyłączanie, ale zawsze można tę funkcję przypisać przyciskowi "Power". Poza tym system szybciej się instaluje i (według mnie) mimo wszystko działa trochę (nawet jeśli minimalnie, ale zawsze) sprawniej niż Windows 7 (którego mam na drugim laptopie i z którego też jestem zadowolony) :-)

foreste   14 #6 27.08.2013 22:42

Ten system zwalił ballmera z stołka , czemu bo ten system nie powinien być chimerą windows 7 i windows phone = windows 8/81
Moim zdaniem system windows 8
powinien miec wersje klasyczną do ekranów zwyklych
windows 8 metro/modern screen touch/tablet
atak mamy kaszane windows 8
i robienie klientów idiotów przez ms
W sumie nić nie mam do interfejsu metro na telefonach ale na monitorze wygląda beznadziejnie począwszy użytkowania po grafikę i tlo obramowania okien w klasycznym gui.

Over   9 #7 27.08.2013 22:46

Jak dla mnie ten system to porażka na tablecie ok ale na PC czy lapku to masakra ..... no coment ;)

budda86   9 #8 27.08.2013 22:48

"Gigant z Redmond zdecydował się na połączenie klasycznego interfejsu z nowym, stworzonym pod dotyk. "
Szkoda tylko, że klasyczny interfejs wykastrował z Aero. Chyba tylko na złość użytkownikom, bo nie widzę innego celu w takim posunięciu.

" Nie zobaczyłem przez ten okres czasu, odświeżonego słynnego niebieskiego ekranu. "
To niczego nie dowodzi. Wszystko zależy od tego, jak używasz komputera, jakie podzespoły wymieniasz, jaki sprzęt instalujesz itd. Mam laptopa z Windows 7 od trzech lat i też nie widziałem BSOD, a na blaszaku z Win7, w którym ciągle coś grzebię, zdarzało się.

"Przez rok używania Windows 8 nie złapałem żadnego szkodliwego oprogramowania"
Wow! Szaleństwo! Wyobraź sobie, że ja przez 5 lat używania Windows 98 też nie złapałem żadnego szkodliwego oprogramowania. Czy to dowodzi, że Win98 jest super bezpiecznym systemem?

"integracją z programem antywirusowym Microsoftu"
A jaką on ma skuteczność w porównaniu z konkurencyjnymi rozwiązaniami?

"W aktualizacji do Ósemki synchronizacja danych w naszym komputerze zostanie poprawiona, w końcu aplikacja Modern UI dysku w chmurze Microsoftu zyska znacznie lepszą synchronizację. Cały system zostanie znacznie lepiej zintegrowany z SkyDive."
Zostanie poprawiona, lepsza synchronizacja, lepiej zintegrowany, bla bla bla. Puste słowa. Powinieneś napisać, na czym konkretnie będzie polegała poprawa, i z jakiego powodu będzie lepiej. Kon-kret-nie!

Ogólnie strasznie tendencyjny wpis. Pełen opinii Autora stylizowanych na obiektywne i uniwersalne prawdy. Z drugiej strony, świadczy to o tym, że Win8 naprawdę potrzebuje nachalnej promocji żeby ktoś chciał go używać.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #9 27.08.2013 22:50

Gustów jest milion, więc postrzeganie systemu po wyglądzie obramowań dla mnie sensu nie ma. Jeśli Windows 8 miałby byc podzielony na dwie wersje te byłoby to bez sensu. Wtedy na tablety tylko Windows Phone. Dla mnie rozwiązania w Windows 8 jest ciekawe i dzięki niemu możemy spodziewać się jeszcze więcej ciekawych urządzeń.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #10 27.08.2013 22:50

Gustów jest milion, więc postrzeganie systemu po wyglądzie obramowań dla mnie sensu nie ma. Jeśli Windows 8 miałby byc podzielony na dwie wersje te byłoby to bez sensu. Wtedy na tablety tylko Windows Phone. Dla mnie rozwiązania w Windows 8 jest ciekawe i dzięki niemu możemy spodziewać się jeszcze więcej ciekawych urządzeń.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #11 27.08.2013 23:03

@budda86
"Szkoda tylko, że klasyczny interfejs wykastrował z Aero. Chyba tylko na złość użytkownikom, bo nie widzę innego celu w takim posunięciu. "
Dla mnie obecnie jest bardziej przejrzyście. Chociaż przezroczystość też miała swój urok. No, ale tutaj wszystko zależy od gustu użytkownika.

"To niczego nie dowodzi. Wszystko zależy od tego, jak używasz komputera, jakie podzespoły wymieniasz, jaki sprzęt instalujesz itd. Mam laptopa z Windows 7 od trzech lat i też nie widziałem BSOD, a na blaszaku z Win7, w którym ciągle coś grzebię, zdarzało się. "
No u mnie na 2 komputerach z Win 8 nic się nie zdarzało. A jakby w Win 8 ciągle pojawiały się BSODy to wtedy znaczyłoby, że system jest niestabilny? Czy też niczego by to nie dowodziło?

"Wow! Szaleństwo! Wyobraź sobie, że ja przez 5 lat używania Windows 98 też nie złapałem żadnego szkodliwego oprogramowania. Czy to dowodzi, że Win98 jest super bezpiecznym systemem? "
No to właśnie jak to w końcu jest? Wiadomo, że wiele zależy od użytkownika. Jednak jeśli system nie łapie tyle syfu nawet u użytkowników często postępujących niezbyt rozsądnie to chyba progres jest, co?

"Zostanie poprawiona, lepsza synchronizacja, lepiej zintegrowany, bla bla bla. Puste słowa. Powinieneś napisać, na czym konkretnie będzie polegała poprawa, i z jakiego powodu będzie lepiej. Kon-kret-nie! "
Poczekaj na wpis o Windows 8.1 lub przeczytaj moją zapowiedź tego systemu. Nie będę się rozpisywał o Win 8.1 w wpisie podsumowującym moją przygodę z Ósemką.

"Ogólnie strasznie tendencyjny wpis. Pełen opinii Autora stylizowanych na obiektywne i uniwersalne prawdy. Z drugiej strony, świadczy to o tym, że Win8 naprawdę potrzebuje nachalnej promocji żeby ktoś chciał go używać."
A może wpis, który nie jest zgodny z Twoją opinią?

dzikiwiepsz   11 #12 27.08.2013 23:08

przy obecnym poziomie hejtingu Windows 8 to raczej wątpię by był godnym następcą, będzie druga vista.

xomo_pl   20 #13 28.08.2013 00:23

nie ukrywam, że Win 8 na tabletach spodobał mi się tak bardzo, że przymierzam się do kupna takowego ale nie wmawiaj nam jaki to W8 jest cudny bo taki nie jest. MS zrobił masę błędów robiąc ten system, część można owszem naprawić samemu ale czy na tym ma polegać użytkowanie systemu?

MS wyciął stare, dobre menu start zmuszając ludzi do nowego tylko po to by ci zechcieli próbować używać aplikacji metro co miało skutkować większą ich ilością w store.
Wycięli efekt szkła bo tak uznali, że trzeba... przy czym zrobili to połowicznie- dlaczego nie usunęli tego efektu spod paska zadań? albo tak albo tak a nie pół na pół...
Na tablecie obie te wady praktycznie nie istnieją ale już na normalnym lapku czy normalnym pc są upierdliwe i niepotrzebne ;)

budda86   9 #14 28.08.2013 00:30

@Scorpions.B
"A może wpis, który nie jest zgodny z Twoją opinią?"
Nie mam swojej opinii o systemie, który widziałem na żywo raz przez pół godziny. W swoim komentarzu nie wyrażam żadnej opinii, tylko odnoszę się do wybranych fragmentów wpisu. Ale rozumiem, że masz problem z odróżnianiem opinii od faktów - cały wpis jest tego ilustracją.

"No u mnie na 2 komputerach z Win 8 nic się nie zdarzało. A jakby w Win 8 ciągle pojawiały się BSODy to wtedy znaczyłoby, że system jest niestabilny? Czy też niczego by to nie dowodziło? "
Rozbraja mnie takie myślenie. Windows 8 jest diabelnie szybki, ponieważ u mnie działa szybko. Jest stabilny, ponieważ u mnie działa stabilnie. I jest oczywiście bardzo bezpieczny, bo ja nie złapałem żadnego syfu. A droga krajowa nr 7 jest bardzo bezpieczna, ponieważ ja nigdy nie miałem na niej wypadku.
Oczywiście, że BSOD nie pojawia się co chwilę przy normalnym korzystaniu z systemu, ale w Win7 jest dokładnie tak samo. Nie jest to żadna wyjątkowa i godna pochwały stabilność, tylko stan normalny. Dlatego nie rozumiem tych zachwytów. Chociaż faktycznie w porównaniu do Viśty jest to spory krok naprzód.

"Jednak jeśli system nie łapie tyle syfu nawet u użytkowników często postępujących niezbyt rozsądnie to chyba progres jest, co?"
Nie wiem. A nie łapie? Przedstawiłeś dane pokazujące, że użytkownik Win8 średnio łapie mniej syfów, niż użytkownik Win7 przy takim samym zachowaniu? Znowu mówisz "ja tak uważam", ale przedstawiasz jako "taka jest prawda".

"Nie będę się rozpisywał o Win 8.1 w wpisie podsumowującym moją przygodę z Ósemką. "
No tak, konkretów nie przedstawisz, ale pianie z zachwytu owszem.

I jeszcze parę komentarzy odnośnie wpisu.

"Tak Windows 8 jest diabelnie szybki. "
Jest szybki w porównaniu do czego? Jest szybki u Ciebie? Jest szybki na jakimś konkretnym sprzęcie?

"Gigant z Redmond zdecydował się na połączenie klasycznego interfejsu z nowym, stworzonym pod dotyk. Według mnie ten pomysł to najlepsze rozwiązanie."
Według mnie ten pomysł to najlepsze rozwiązanie, ponieważ... (przedstaw uzasadnienie).

"Nowemu interfejsowi Modern UI nie można odmówić szybkości działania."
I co w związku z tym? A czy tradycyjnemu pulpitowi w Windows 95 można było odmówić szybkości działania?

Od razu uprzedzam ewentualne oskarżenia o hejtowanie systemu Windows 8 i zwracam uwagę, że odnoszę się tylko do konkretnych fragmentów wpisu. Żądanie uzasadnienia jakiegoś twierdzenia nie jest jego obalaniem. Stwierdzenie faktu nie może być "hejtowaniem" ani "popieraniem" - ponieważ jego prawdziwość nie zależy od niczyich opinii ani poglądów.

@luke   4 #15 28.08.2013 01:37

Nie wiem dlaczego, ale gdy czytam jakieś wpisy o Windows 8 to zawsze mam wrażenie, że czytany tekst wyszedł spod pióra osoby, która chce mi wcisnąć marketingową paplaninę, abym ten system po prostu zakupił ._.
To chyba efekt tego, że nie wierzę, iż można się w ogóle pozytywnie wypowiadać o następcy Windows 7.

fenixproductions   6 #16 28.08.2013 02:34

@@luke
Bawiłem się ósemką kilka godzin na wirtualce i sam system nie wydaje się aż tak zły – czasami irytujący, ale nie katastrofa. Jednakże czytając wpisy o nim odnoszę wrażenia identyczne do Twoich.

Anonimito   5 #17 28.08.2013 07:07

Nie wiem jakim cudem się to stało, że jeszcze nikt nie zapytał o kluczową sprawę w tym wpisie, widać Panowie coś śpią :P

A pytanie brzmi: co to za ślicznotka na tapecie na końcu? Można link do tapety?

Rude liski to jest to :D

  #18 28.08.2013 07:15

@budda86 Scorpions przedstawił tylko swoje wrażenia z użytkowania systemu przez rok, nic nikomu na siłę nie udowadnia. Nie każdy tekst to recenzja. Po co ta agresja w komentarzach?

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #20 28.08.2013 07:53

@Anonimito
Zgadzam się ;)
O to link do tapety: http://i.imgur.com/r17dqSK.jpg
@@luke
Niestety nie pracuję w Microsofcie i nie chcę niku wcisnąć tego systemu. Piszę tylko o swoich odczuciach i przemyśleniach o Windows 8. Jakbyś zwrócił uwagę na Modern UI, najbardziej promowany element Windows 8 w moim wpisie to zauważyłbyś, że dla mnie to tylko Menu Start na cały ekran, z aplikacji Modern UI korzystam rzadko, jakość i ilość aplikacji w sklepie to dla mnie masakra.

@budda86
Miałem wcześniej na stajonarce Windows XP i system lubiał częściej pokazywać mi BSOD. Po zainstalowaniu Windws 7 na tym samym sprzęcie nigdy nie musialem już patrzeć na niebieskie ekran błędu krytycznego. Tak Windows 7 działa stabilnie tak samo jak Windows 8. Pisząc o stabilności Windows 8 nigdzie nie napisałem, że jest stabilniejszy od poprzednika. Po prostu stwierdzam, że Ósemka mimo, iż dostała sporo nowych elementów pracuję stabilnie, chociaż początko trochę się o to obawiałem.

"Nie wiem. A nie łapie? Przedstawiłeś dane pokazujące, że użytkownik Win8 średnio łapie mniej syfów, niż użytkownik Win7 przy takim samym zachowaniu? Znowu mówisz "ja tak uważam", ale przedstawiasz jako "taka jest prawda". "
Antywirus w Windows 8 wykrywa syf, już kila razy mnie zaalarmował, że na nośniku danych od znajomego jest szkodliwe oprogramowanie. Windows 7 został wyposażony tylko w Windows Defender, więc o tym zagrożeniu mógłbym nawet się nie dowiedzieć. Według mnie nowe mechanizmy zabezpieczeń jak antywirus oraz system sprawdzający instalowane przez nas aplikacje podnoszą bezpieczeństwo. A w jaki sposób mam to przedstawić? Piszę, że Windows 8 jest bezpieczniejszy, bo to zauważyłem po roku spędzonym z tym systemem, po obserwacji drugiego komputera pozostawionego rodzinie. Skoro piszę o systemie w taki sposób to uważam to za prawdę.

"No tak, konkretów nie przedstawisz, ale pianie z zachwytu owszem. "
Poczekaj przedstawię konkrety już niedługo. Nie z zachwytu tylko z zadowoleniem, że Microsoft robi coś, aby system poprawić, że chociaż w pewnym stopniu słucha użytkowników.

"Według mnie ten pomysł to najlepsze rozwiązanie, ponieważ... (przedstaw uzasadnienie). "
Po zabawie HP Envy x2 i Dell XPS 12 Duo zauważyłem sens takiego rozwiązania. Podłączając urządzenie do stacji dokującej z klawiaturą przechodzimy do klasycznego Pulpitu i może pracować z bardziej zaawansowanymi aplikacjami. Potrzebujemy mobilności, odłączamy sam ekran, przechodzimy do Modern UI i może wygodnie przeglądać nasze ulubione strony, słuchać muzyki itp. Dlaczego wygodnie? Bo bawiłem się Windows 8 w trybie klasycznego Pulpitu na urządzeniach ponad 10 cali i wygonie nie, obsługa za pomocą dotyku klasycznego interfejsu jest mocno średnia.

@zomo_prl
Do zastąpienia Menu Start ekranem z kafelkami nic nie mam. Dla mnie jest to nawet lepsze rozwiązanie, oczywiście nie pod każdym względem. Jednak brak możliwości wyboru czy chcemy klasyczne Menu Start czy Modern UI uważam za duży fail. Jest wielu użytkowników, którzy nie chcę zmieniać przyzwyczajeń, wygodniej pracuje się im z Menu Start itp. Oni niestety muszą wspomagać się aplikacjami innych firm imitującymi Menu Start lub po prostu pozostają przy Windows 7.
Co do przezroczystości. To według wybór też powinien być. Nie rozumiem usuwanie elementu, który był w poprzednich odsłonach systemu. Mi bardziej podoba się obecny wygląd, ale z pewnością wielu innych użytkowników chciałoby mieć przezroczystość. Tym bardziej, że jak wspomniałeś na pasku zadań przezroczystość jest.

  #21 28.08.2013 09:09

@Budda86 ma racje, tekst jest powierzchowny, napisany jakby przez sprzedawce WIN8...
po roku wgryzania sie w program oczekiwalbym praktycznego podsumowania, a tak mamy kilka akapitow cmokania :(

  #22 28.08.2013 09:32

@antykomunista!!!
Dla mnie podsumowanie jest jak najbardziej OK! Aspekty systemy, na które najczęściej zwracana jest uwaga zostały przedstawione. Budda66 raczej nigdy nie korzystał z Windows 8 i zachowuje się jak fanatyk, agresja, zawzięta walka o swoje.

PAMPKIN   10 #23 28.08.2013 09:35

"Windows 8 jest szybki, stabilny i bezpieczny" - zgadzam się mam wersję upgrade na 7 i śmiga aż miło!

@luke   4 #24 28.08.2013 10:34

"Magneto1fggdf (niezalogowany) | 28.08.2013 9:32 #22
@antykomunista!!!
Dla mnie podsumowanie jest jak najbardziej OK! Aspekty systemy, na które najczęściej zwracana jest uwaga zostały przedstawione. Budda66 raczej nigdy nie korzystał z Windows 8 i zachowuje się jak fanatyk, agresja, zawzięta walka o swoje."

Budda zachował się jak fanatyk? :P
W takim wypadku post Scorpions.B też można odebrać jako taki, który wyszedł spod pióra "fanatyka" :D

  #25 28.08.2013 10:37

Co prawda używam Windows 8 z StartIsBack, ale zgadzam się z podsumowaniem - to godny następca Windows 7. Oczywiście nie każdego da się do Win8 przekonać... ale kogo to obchodzi? Mi odpowiada, więc używam.

Axles   16 #26 28.08.2013 10:39

Wpis podoba mi się, choć mam wrażenie jakby nie wiedzieć czemu na siłę próbujesz zachęcić do ósemki.
Używam ósemki podobnie jak ty dość długo i chwalę sobie system, a do siódemki nie wróciłbym już choć nie potrafię stwierdzić dlaczego - szybkość, stabilność? Natomiast w firmie nie zdecyduję się za szybko na ósemkę, raz z powodu pań Krysi, Halinki, Grażynki itp. a dwa chyba za dużo czytam o maczaniu palców wiadomych organizacji w tym systemie i trochę niesmak pozostaje po takich tekstach czy to prawdziwych czy nie.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #27 28.08.2013 10:53

@lukasamd
Dobre podejście. Mi Windows 8 się podoba i go używam. Sprawdziłem na własnym komputerze, przeanalizowałem wszystkie "za" i "przeciw", wyszło, że warto przesiąść się na Windows 8.

DragDay7   2 #28 28.08.2013 11:35

Windows 8 wypada super, moim zdaniem najlepiej z systemów które wyszły spod M$. Niesmak wprowadza tylko Modern UI - zaburza ten idealny układ ikon, okienek, który tak naprawdę wszedł w krew użytkownikom. Nowy start da się znieść, chociaż chyba jestem jedynym walniętym przypadkiem. Już prawie rok używam 8 i przez cały ten czas - choć system mi odpowiadał - miałem niewygodne wrażenie. Dopiero po pozbyciu się warstwy Modern UI potrafię pracować bez tego wrażenia, że coś gryzie moje myśli. Nie podzielam pomysłu wprowadzenia wielowarstwowego interface'u i oby nigdy się nie przyjął.

DragDay7   2 #29 28.08.2013 12:00

Dodam, że Start8 sprawdza się bez zarzutu w roli alternatywy, a cena znikoma. Nie lubię bajerowania/modyfikowania systemu dodatkami, ale w tym przypadku jest ok.

Janusz_58   1 #30 28.08.2013 12:13

Używam 8 od 3-mcy (zakupiona z nowym laptopem)i muszę przyznać że po dwóch dniach miałem ochotę przeinstalować system lecz w związku z możliwością utraty gwarancji musiałem nauczyć się nowego systemu i teraz nie wyobrażam sobie powrotu do siódemki. Jeśli chodzi o BSOD to w 7 wyskakiwał dość często(przy zapełnieniu dysku powyżej 75%) teraz nie mam jeszcze porównania szybkość jest większa niż w 7 lecz nie wiem czy jest to zasługa programu czy przesiadki na 64 bity.

jmmzon   8 #31 28.08.2013 13:28

Hmm, to i ja dodam coś od siebie.
Jeżeli chodzi o wpis faktycznie odbieram go trochę jak marketing, choć zapewne nie o to autorowi chodziło.
Co do Windows-a 8, to używałem go ok 3miesięcy. Nie miałem problemów z przyzwyczajeniem się, używało się go w miarę sprawnie, ale pewnego dnia postanowiłem wrócić do Windowsa 7 i... zostałem z nim. W sumie sam nie wiem czemu (no dobra, wiem, by móc używać szybkiego uruchamiania lub hibernacji partycja z Windowsem musi być aktywna - a jak to pogodzić z Linuksem?). W Windows 8 brakuje mi przeźroczystości - obramowania wyglądają paskudnie(bardzo mi się podobał za to wygląd wersji CP), sam system nie wydaje mi się jakoś specjalnie szybszy niż poprzednik (może to wina właśnie problemów z partycjami), ekran Start wcale nie przyśpiesza wyszukiwania aplikacji, więc nie widzę sensu używania go. Nie oznacza to że nie czekam na Windows 8.1, być może on wypadnie lepiej

  #32 28.08.2013 13:36

taki dobry a co chwila się zamraża działanie myszki.dlaczego?

sgj   10 #33 28.08.2013 13:42

@jmmzon "(no dobra, wiem, by móc używać szybkiego uruchamiania lub hibernacji partycja z Windowsem musi być aktywna - a jak to pogodzić z Linuksem?)"

Coś kręcisz. Aktywna może być tylko partycja podstawowa. Ta w ogóle nie jest potrzebna dla Linuksa. Z kolei Windows potrzebuje jej tylko na loader(+ kilka drobnych funkcji) i sam również może się znajdować na dysku logicznym i wszystko w takim wypadku działa jak należy.

sgj   10 #34 28.08.2013 13:46

eh brak edycji. Jedyny problem z użyciem Linuksa czy innego systemu to brak możliwości skorzystania z opcji szybkiego uruchamiania po przełączeniu na drugi system, ale to nie ma nic wspólnego z partycjami.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #35 28.08.2013 14:47

@Janusz_58
Może w tym przypadku winny był sprzęt? Według mnie stabilność Windows 7 i Windows 8 jest na takim samym poziomie.

arlid   14 #36 28.08.2013 17:31

Wpis jak zwykle na wysokim poziomie. Ciekawie napisane, fajne spostrzeżenia. Ja jednak mam pytanie (tyko nie mów "jak zwykle xD"). Co to za aplikacja z tytułem "Miliard z ogonkiem"? :P

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #37 28.08.2013 17:34

@arlid
Bing Wiadomości. Jednak z ciekawszych aplikacji lub raczej jedna z nielicznych, które mi się spodobały ;)

Radek68   17 #38 28.08.2013 21:33

@Scorpions.B - Twój wpis jest (jak sam zaznaczasz) z punktu widzenia osoby bardzo lubiącej ósemkę. Dlatego nie dziwią mnie w tekście marketingowe slogany czy nawet przekłamania na korzyść tego systemu. Pisał o tym choćby budda86.
Ale pisanie "Czytając opnie o nowym systemie Microsoftu zauważyłem, że są one dość skrajne, albo ktoś naprawdę bardzo lubi Windows 8 lub go nienawidzi." to już kreowanie nieistniejącej rzeczywistości. Dla wielu ludzi ten system jest trochę gorszy od W7, zwłaszcza w pewnych aspektach, ale dostrzegają też plusy. Ewentualnie kupują go bez przekonania, ale też bez zbytniej niechęci. Nie mają emocjonalnego stosunku do rzeczy.
Ja nie lubię Windowsa 8, ale nie "nienawidzę", widzę jego zalety i polecam niektórym osobom. Pisałem o tym na swoim blogu już kilka miesięcy temu (http://www.dobreprogramy.pl/Radek68/Windows-8-czyli-czy-warto-jesc-te-zabe.,4061...).
Równie dobrze mógłbym napisać, że można dostrzec zależność, że im ktoś mniej rozgarnięty, tym bardziej mu się ósemka podoba, osobom mądrzejszym, z większa wiedzą już nie.
A wniosek taki można wysnuć na podstawie filmu reklamowego W8, czyli "Dziecko zupełnie nie rozumiejące podstawowych pojęć informatycznych nie mające problemu z ósemką kontra osoby dorosłe gubiące się z nim":
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1ZKY31TOeU4
I co , podoba się? ;)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #39 28.08.2013 21:45

@Radek68
Po przeczytaniu różnych kłótni o Windows 8 zauważyłem właśnie te dwie grupy. Jest jeszcze trzecia, ale niestety mało liczebna do której Ty należysz. Muszę przeczytać Twój wpis ;)

Radek68   17 #40 28.08.2013 21:50

@Scorpions.B - Wiesz, ja nawet kupiłem ostatnio Windows 8 dla znajomego, który prosił mnie o jakiś "dobry OS dla syna", bo naprawdę Ósemka ma zalety. Szkoda, że przy kilku, niestety istotnych, wadach.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #41 28.08.2013 21:57

@Radek68
Zgadzam się. Windows 8 ma wady i zalety. Bez powodu jeden z nagłówków w tym wpisie jest zatytułowany: "Modern UI - tylko pod dotyk. W klasycznym komputerze nowy interfejs to tylko ulepszone Menu Start."

foreste   14 #42 28.08.2013 23:06

@scorpions.b "tylko ulepszone Menu Start." uproszczone wrecz przeszkadzające użytkowaniu systemu
np praca aplikacjami uruchomionymi , jaka to wygoda ze manu start otwiera na cały ekran , moim zdaniem zadna.

  #43 28.08.2013 23:13

@sgj:
Pewien problem jednak istnieje. Chodzi o to, że przy aktywnym szybkim uruchamianiu = hibernacji kernela, jakiekolwiek zmiany na partycjach windowsowych mogą skończyć się utratą danych (bo informacje się posypią). Ogólnie więc jeżeli używany jest obok drugi system inny niż windows, to lepiej to wyłączyć. Jeżeli to będzie np. xp, vista, 7, to problemu nie ma, bo przy przełączaniu loader zachowa się jakby doszło do restartu i usunie dane do szybkiego uruchamiania. Z dystrybucjami Linuksa nie będzie już tak różowo, niektóre rozpoznają o co chodzi i zabronią dostępu, no a niektóre mogą "przyczynić się" do "awarii".

sgj   10 #44 28.08.2013 23:33

@lukasamd
Pewien problem jest mocno przesadzony, bo nie występuje on jeśli wystartujemy inny system z bootloadera Windows 8.

sgj   10 #45 29.08.2013 00:26

Tym innym systemem nie musi być inny Windows. Może być to Linux i problem wtedy nie istnieje.

  #46 29.08.2013 00:47

@sgj:
Jeżeli mamy to wpisane to bootladera Windows 8 to owszem, on się tym zajmie i problemu nie będzie. Ja u siebie mam tak (przy aktywnym UEFI), że systemy wybiera się na poziomie BIOSu. Wtedy można uruchomić co innego bez odblokowywania partycji.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #47 29.08.2013 06:05

@foreste
Dobrze skonfigurowane Modern UI może okazać się wygodniejszym rozwiązaniem ;)

foreste   14 #48 29.08.2013 06:22

Oczywiście na tablecie/dotykowym ekranie to masz racje na pv i na zwykłych ekranach zbędny gadżet

foreste   14 #49 29.08.2013 06:22

pc*

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #50 29.08.2013 15:49

@foreste
Modern UI daleko do ideału, ale mi pracuje się na nim wygodniej. Oczywiście każdy ma swoje zdanie, a dyskutować o Modern UI moglibyśmy przez 1000 komentarzy. Na tablecie Modern UI ma w ogóle sens jako interfejs graficzny, bo korzysta się z niego wtedy naprawdę wygodnie. W obecnej formie Modern UI w klasycznych komputerach ma sens jako ekran startowy i korzystam tylko z kilku aplikacji wykorzystując je bardziej jako rozbudowane widgety.

Bubu:-D   3 #51 29.08.2013 22:16

bardzo dobry wpis, sam chciałem wypróbować 8, ale doradca uaktualnienia do win8 powiedział mi że mój procesor nie wspiera technologi wymaganej do instalacji 8, więc odpuściłem sobie i zostałem przy 7, która sprawuje się rewelacyjnie.
P.S widzę że lubisz Olivia Wilde, masz dobry gust :-D

  #52 30.08.2013 11:44

Na stacjonarnym używałem XP - blue screena nie widziałem. Obecnie mam laptop z Windows 7 i drugiego z Windows 8. Choć naczytałem się wiele negatywnych opinii o W8 to uważam, że ten system jest lepszy od W7. Są jednak pewne denerwujące rozwiązania jak np. dotarcie do opcji wyłącz komputer. Ktoś musiał nieźle główkować aby utrudnić życie userowi.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #53 30.08.2013 13:45

@Przemo788
Zgadzam się, niektóre elementy nie zostały do końca przemyślane. Według mnie minusem jest też brak przycisku Start, przez co Modern UI wydaje się być jeszcze bardziej oddzielnym elementem od klasycznego Pulpitu. Gdy usłyszałem, że przycisk Start w Win 8.1 zostanie przywrócony pomyślałem: po co? obecne rozwiązanie mi odpowiada. Jednak po zabawie z testową wersją Win 8.1 wiem, że ta niewielka zmiana może zmienić postrzegania Modern UI.

AndrzejG   9 #54 31.08.2013 09:04

Nie ma to jak powszechne przeświadczenie o istnieniu spisku pod każdą pozytywną opinią o czymś. A już zwłaszcza, jeżeli to ma cokolwiek wspólnego z Microsoftem :D

  #55 01.09.2013 09:32

Bardzo dobry system ... mam nadzieję że poprawka 8.1 nie zepsuje niczego...u mnie system uruchamia się w niecałe 50 sekund. Laptop chodzi bez zastrzeżeń, nie ma niespodziewanych freezów lub resetów...wszystko co chce robić mogę robić na nim bez zgrzytu. Czekam na wersję 8.1 aż pojawi się w Widnows store czy jak to tam szło. Wrócić do poprzednich wersji nie chcę trzeba iść do przodu...Windows 8 daje radę

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #56 01.09.2013 20:52

Polecam moje poprzednie wpisy o Windows 8 trochę o nowościach już wspomniałem. Oczywiście wiem, że wszystkiego nie udało mi się opisać, więc polecam świetny wpisy o Windows 8 w odpowiednim dziale.

  #57 01.09.2013 21:05

Podczas grania w The Sims 3 w Windows 7 często miałem problemy z zapisem gry. W Windowsie 8 te błędy jakoś nie występują, poza tym gra mi się płynniej i mogę wykorzystywać na maksa potencjał swojego urządzenia. Mimo to miałem już problemy ze stabilnością Windowsa 8 :C (taaa widziałem już Modern BSOD), musiał mi serwis wymieniać dysk twardy i coś tam jeszcze. No ale mimo to polubiłem te kafelki i jak odzyskałem komputer na którym zainstalowano fabrycznie Windows 7 to zaraz zainstalowałem 8. Jestem już do niego przyzwyczajony i nie zamieniłbym go na inny OS, chyba że ten nowszy 8.1 ;)

Poza tym już w 7 nie używałem Menu Start, do otwierania aplikacji potrzebny mi był tylko Rocket Dock. W Windowsie 8 Rocket Dock nie jest mi już potrzebny, bo kafelki są "bardziej spektakularnym sposobem otwierania treści" XD

Jednak nie wszystko mi się podoba, interface Modern UI powinien być bardziej połączony z pulpitem a nie takie dwa oddzielne światy które niewiele wiedzą o swoim istnieniu, jeżeli już coś wiedzą w ogóle (czyli tak jak jest teraz). Oprócz tego mam kilka zażaleń do systemu, ale o tym nie teraz.

W moim odczuciu Windows RT to taki Windows Phone z "trybem pulpitu"... jak by się kto pytał xd

IE nie lubię, moim zdaniem wyświetla strony internetowe w brzydki mało estetyczny sposób, jakiś inny niż w Firefox czy Chrome. W każdym razie przeglądarki nie zmienię w najbliższym czasie.

No i jeszcze powiem że całkiem wygodnie używa mi się Windows 8 myszką... to wszystko... dziękuję bardzo...

ciesiel   4 #58 02.09.2013 11:41

A ja trochę od strony "serwisowania".
W8 zainstalowałem z upgrade w7 - wszystko przez jakiś czas było ok. Po paru miesiącach zaczęły się problemy z apkami metro (nie chciały się aktualizować) i windowsowymi usługami firewall i defender (mimo, że używałem comodo).
Wszelkie naprawy opisane w necie nie dawały rady (prawdopodobnie coś poważnego stało się z rejestrem) - normalka, czasami tak się zdarza....

Co proponuje w8 w takich sytuacjach? refresh albo przywrócenie systemu - teoria swoje, nie chce zanudzać dlatego w skrócie:
- refresh mimo stworzenie nowego rejestru i zostawieniu tylko appek metro NIE NAPRAWIŁ problemu - wciąż system zgłaszał te błędy!
- przywrócenie systemu spowodowało SKASOWANIE wszystkich plików jakie windows napotyka w rejestrze (UWAGA: łącznie z backupem plików!!!, jeżeli jest on na tym samym dysku - także na innej partycji - jeżeli instalator ma do niego dostęp! - bo taki backup też mógł mieć jakąś reprezentacje w rejestrze!)

Logiczne zachowanie z wcześniejszych windowsów (czyli przeniesienie starych plików do katalogu windows.old u mnie nie miało miejsca.

Dlatego radzę nie korzystać z wyżej wymienionych propozycji reanimacji W8 tylko po staremu - zrobić sobie backup danych z profilu i z innych lokacji na jakiś zewn. dysk, format partycji windowsowej, instalacje nowego systemu i kopiowanie odpowiednich ustawień ze starego profilu.

Sam z W8 jestem bardzo zadowolony - ale narzędzia i sposób postępowania w trybie refresh i reset do ustawień domyślnych jest w przypadku pierwszym często nieskuteczne, a w drugim niebezpieczne dla naszych danych!.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #59 02.09.2013 12:16

@ciesiel
Co do pierwszego sposobu przywracania z zachowaniem istniejących plików to korzystałem tylko w wypadku oddawania testowanego sprzętu, ponieważ sposób ten jest znacznie szybszy. Co do jego skuteczności jako tzw format systemu nie mogę się zbytnio wypowiadać.
Drugi sposób niestety usuwa nasze pliki, chociaż tak jak wspomniałeś powinny zostać zachowane. Z tego co mi wiadomo pliki z innych partycji właśnie zostają usunięte, ale do tej pory nie sprawdzałem tego u siebie, więc nie wiem.

Jednak sprawdzanie wiążę się z pewnym ryzykiem, którego na moim komputerze się nie podejmę, sprawdzę no te testowanym urządzeniu. Póki co podobnie jak Ty polecam bardziej tradycyjne metody lub odświeżanie z zachowaniem plików.

  #60 02.09.2013 15:37

Dla każdego coś miłego.
Ja widzę (albo mi się wydaje?) , że spora część "hejterów" albo jest obrażona na MS za brak "START" albo nawet nie używała i tylko hejtuje by hejtować ...
Ja mam system od lutego (przesiadka z XP) i po dodaniu "menu start" mogę spokojnie powiedzieć ,że nigdy nie wrócę do wcześniejszych wersji.
7-kę znam bo w pracy na niej pracuję !! ( To by nie było ,że odrzucam choc nie znam)
Oczywiście są rzeczy które mi się nie podobają - ModernUI np.
Ale po prostu tego nie używam ...

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #61 02.09.2013 16:26

@gokihar
Ostatnio czytałem, że użytkownicy Windows 7 z Menu Start korzystają tylko do wyłączania komputera. Dostęp do programów moją albo ze skrótów na Pulpicie lub na pasku zadań. Według mnie przekopywania się przez foldery w Menu Start też nie jest wygodne. W Windows 7 do wszystkich programów miałem dostęp z paska zadań.

  #62 21.01.2014 19:22

Win 8 to dno i wodorosty i inwigilacja do potęgi!!!!

  #63 23.01.2014 22:33

Tekst jakbym broszurę reklamową Microsoftu czytał, szkoda czasu.

  #64 02.02.2014 14:18

jeżeli windows 8.1 jest szybki to u mnie chyba czas płynie wolniej.
wybudzanie z uśpienia trwa kilka sekund i to robi wrażenie ale system i tak często jeszcze musi
się przygotować do pracy a sam ekran nic mi nie daje.
ja zauważam znaczne zwolnienie systemu np. przy wywołaniu menu kontekstowego myszą

  #65 26.02.2014 23:01

Windows 8 to nieporozumienie.porownujac do Windows 7.Uzywam od 6 miesiecy i niestety nie polubie pomimo szczerych checi.Trzeba czekac na 9 ktora prawdopodobnie bedzie dobra.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #66 27.02.2014 18:22

@Anonim
Wiesz co winny nie jest Windows 8, a raczej sprzęt lub sterowniki producentów ;)

  #67 07.03.2014 17:30

nie wiem dlaczego ale każdy system Windows jaki wyszedł kojarzy mi się z fiatem 125p a linux np. Ubuntu, Kubuntu kojarzy mi się z Mercedesem. I nie piszcie że na linuxa nie ma programów bo to nie prawda może tak było 10lat temu.

  #68 13.05.2014 16:05

Witam.

Do puki win8 działa i się nie sp... to można o nim pisać i pisać.
Powiem z praktyki wprost. Zanim dojdę do sedna. inaczej nie potrafię opisać zmian w Win8 ale słowo: "udebilnienie" funkcji spowodował iż jeżeli jakiś mechanizm nie działa, dostępne opcje praktycznie nie umożliwiają szczegółowej konfiguracji. Jedynie, włącz/wyłącz. Microsoft popełnił błąd stawiając iż na 100% iż coś musi działać. Widać to po aktualizacjach i dodatkach jak często sypie się m.in Bluetotch i inne bezprzewodowe rzeczy.
Dwa, i chyba najważniejsze. W momencie błędnej aktualizacji, co było notoryczne przy Viście SP1 system się rozkraczał na łeb i dotyczy to głównie Windows 8!!! . Nie był w stanie wstać. Nawet mechanizmy naprawcze nie są wyposażone w zwykły chkdsk i widać że jak niemowlę walczy o naprawienie czegoś co jest z góry skazane na porażkę.
Trzy, bardzo często gdy ulega awarii ten system, a jest to notebook, zabija również partycje ratunkowe (tzw recovery) uniemożliwiając reinstalację systemu. System automatycznej naprawy nic nie potrafi. On działa wtedy, gdy rdzeń systemu jest w pełni sprawny, ale wtedy po co nam te naprawy skoro sam każdy potrafi je uruchomić bez. UEFI nie jest bez winy.
Cztery. producenci już podjęli decyzje po wypuszczeniu sprzętu z Win8, mimo że sprzęt może podlegać gwarancji, pobierają "opłatę" za nośniki odzyskiwania przekraczającą ponad połowę wartości rynkowej nowego systemu (w wysokości min.200-300zł) np HP i inni, a podczas konsultacji problemu awarii sami sugerują iż taka jest ich decyzja i ew nawet jesli sprzęt podlega gwarancji, klient po takiej awarii powinien sobie zainstalować inny system (czytaj-kup), co jest godne potępienia. Nie wiem na ile jest to zgodne z prawem. Ale zaczynam się orientować w materii i nie wiem czy nie otrze się to o wokandę. Microsoft przyznaje, iż nie wie gdzie i jak zapisywane są klucze licencji (które w chwili zakupu sprzętu nabywca jest właścicielem nie wchodząc w utarczki słowne samej definicji) ale nie ma do niego dostępu. Microsoft nie wnika gdzie i jak choć sam jest twórcą rozwiązania. Producenci też nie mają narzędzi do wydobywania klucza. Rzekome udane niektóre instalacje z nośnika (i tu uwaga-tylko nielicznie udaje się trafić na właściwy) które same wychwytują klucz z BIOS'u nie rozwiązują problemu który ma być pewny!! Czyli albo się uda albo nie.
Refleksja.
Tutaj Microsoft, jak i cała reszta firm w celu zwiększenia przychodów będąc praktycznie monopolistami w końcu znaleźli metodę na....zużywanie się oprogramowania. Wcześniej Microsoft zaczął stosować licencje papierowe co po czasie eksploatacji uniemożliwiało odczytanie klucza a tym samym ponowną instalację uszkodzonego systemu.
Patrząc w przyszłość i czytając o jakiś darmowych systemach zaczyna się zastanawiać kto bardziej kłamie. Korporacjom zależy na co rocznych lepszych wynikach finansowych, gdzie ilość urządzeń raczej się nie zwiększy, więc nie ma mowy o darmo. Pokazuje tu nad wyraz czytelnie Office 365 gdzie bilans zakupu nowego pełnego i czasowego dzieli przepaść. Płać mniej co rok (czytaj płać trochę mniej) a i tu ciekawostka - gdzie w tego typu programach powoli nie ma co już dodawać i ich funkcjonalność powoli stanie przed ścianą. Bo co też można więcej stworzyć np w Word'zie którego wynikiem ma być wydruk na drukarce lub innym. Sami zresztą się zastanawiają co zrobić (czytaj-jak wymusić) by użytkownik nabył nową wersję tego produktu i zrezygnował ze stosowania starszej wersji która sprawdza się przecież prawidłowo. Temat rzeka....to tyle na dziś

  #69 21.05.2014 03:19

na laptop to prawdziwa zenada... mialem orgialnie z komuterem, masakra, system porownyalny do skompromitowanej VISTY

  #70 18.06.2014 23:16

Ja powiem tylko tak. Mam styczność z komputerami od dzieciństwa i przez ostatnie 1,5 roku było inaczej. Kupiłem więc komputer dla zaspokojenia zwykłych potrzeb i wybrałem wINDOWS 8. Używam od miesiąca i powiem szczerze że kupiłem kompa z licencją ale kasuję ten badziew i wracam do Win 7 i w dupie mam od tej pory czy system jest legalny czy nie bo zapłaciłem wraz z lapkiem za istny badziew!!!!!!! Jeśli ktoś myśli że można wszystko odwrócić do góry nogami to się bardzo myli o czym świadczy choćby powrót do paska start. No chyba że pierwszy raz macie lapka i to z dotykowym ekranem to dla imbecyli będzie to naprawdę super prosta zabawa-Dla mnie kpina!!!!

  #71 19.07.2014 17:57

2 laptop na tym i po raz enty przywracanie, spoko. Do 7 się nie umywa ani o drobinę

  #72 20.07.2014 12:27

@Ralf81 (niezalogowany): Zgadzam się z tobą, ponieważ nawet na 16GB RAM Win8 wymięka... Jest tak powolny, że WinVIsta czasami mnie zaskakiwał z szybkością pracy. Szczerze mówiąc to Win7 jest na prawdę dobrym systemem operacyjnym i jak na razie to Win8 ma tylko ten plus, że uruchamianie kompa jest pare sekund szybsze. Win7 jest na prawdę niezawodnym systemem.

  #73 24.07.2014 22:37

Powiem tak jakieś kafelki srelki nikomu do pracy niepotrzebne nakłaniają tylko do zakupów i wydawania pieniędzy. Ten system chce wszystko kontrolować i dlatego działa z opóźnieniem, wiesza się, momentami nie wiadomo czy cośrobi w tle czy nie bo nie ma żadnych informacji, a system stoi i nie wiadomo czy go zresetować czy dalej czekać nie wiadomo na co. Trochę system przyspieszył po pozbyciu się exploratora internet. Zastąpiłem go mozillą i zaczął działać. Jak mnie windows 8.1 jeszcze trochę powkurza to zastąpię go Linuksem. Microsoft za dużo chce kontrolować ludzi i dlatego ten system się wiesza.

  #74 30.07.2014 15:27

8-ka to najgorszy z dotychczasowych systemów na loptopy, niesamowicie powolny i niefunkcjonalny. Grając z moją dziewczyną po sieci ja WIN8 4GB ram karta ATI ona Vista bizness 2GB ramu a karta Intelowska. Jej gra wczytuje się moment a ja zawsze wchodzę na końcu po 1-2 minutach! Gdy ona tworzy grę to gramy spoko bez przycinki a jak ja stworzę to przycinka na dużych mapach się pojawia, więc czego to może być przyczyna? Poza tym system kompletnie nie nadaje się do prac biurowych! Przez ten głupi ekran nie można normalnie założyć folderu przy zapisywaniu plików ani nie można normalnie zamykać programów aby zwolnić pamięć! Porażka na całego. Instaluję sobie Vistę lub 7, nie ma opcji abym kiedykolwiek zaakceptował 8 czy inne tego pokroju badziewia.

  #75 06.11.2014 14:26

Windows 8 niema porównania z7 a już do xp to sie nierówna to tak jak Ferrai porównać z Trabantem

  #76 09.11.2014 14:17

najgorszy system windowsa do jakiego byłem zmuszony korzystać po prostu tragedia... windows z systemu na system stacza sie na samo dno...

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #77 10.11.2014 10:44

@Anonim (niezalogowany): Super. Wypowiedź na poziomie poniżej zera.

  #78 22.01.2015 18:17

W brew większości stwierdzam po roku używania 8 że to pułapka z opóźnionym zapłonem, właśnie dzisiaj ta 8 zabiła mi dysk w laptopie asus z ważnymi danymi firmowymi

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #79 23.01.2015 12:00

@Anonim (niezalogowany): No pewnie, to wina Windows 8, że Ci dysk padł :P

  #80 02.03.2015 14:51

@foreste:
Mógłbyś napisać to w języku polskim?

  #81 11.04.2015 23:55

Wpis tak tendencyjny że nie zdziwi mnie jeśli byłby sponsorowany przez giganta z...? mam nieprzyjemność korzystać z windy8 w pracy dlatego na usprawiedliwienie dodam, że nie był to mój wybór. w domu na szczęście jest i XP i win7 i tylko dzięki temu odzyskuję jakąś równowagę emocjonalną bo w przeciwnym razie leciałyby same # i ##. Win8 to coś w sam raz dla debili. ten wspaniały system to coś jak chodzenie w ciasnych i niewygodnych butach i cmokanie jak jest fajnie tylko dlatego, że inni tez chodzą i też zaciskają zęby bo same buty były na jakiejś kolorowej reklamie, teraz jest taka moda i nie kupisz innych a poza tym producent twierdzi, ze mam się do tego przyzwyczajać dla mojego dobra. Według prezentowanego tutaj myślenia to ja jestem krzywy a W8 niczym niepokalane poczęcie. Więc poza tą prymitywną, opłaconą reklamą co takiego daje mi win 8 a czego nie dał mi XP, W7 a nawet linux? a tak btw mój XP na starszym sprzęcie chodzi szybciej niż zawodnik sumo czyli W8 czyli żenada. Żegnam.

  #82 15.04.2015 15:31

Win 8 porażka totalna już lepszy był XP

  #83 14.05.2015 14:07

jak dla mnie Win8 to jakaś porażka, nieczytelny, problematyczny, usunięcie menu start to chyba nieudany żart? na początku miałem nawet problem żeby znaleźć kalkulator inny niż ten dla ślepych na cały ekran wybierany z kafelek, otwarcie pustego arkusza exel na początku robiłem przez otwarcie innego pliku bo ikona programu była/jest głęboko schowana. Masakra jakaś.
Prywatnie mam win7 i jest dla mnie o niebo lepszy

  #84 13.10.2015 23:18

Jestem grafikiem i od pół roku używam komputer z win8. Uważam, że to jest kompletna porażka Mcs. Połowa sprzętu nie chciała mi działać, obecnie działa opornie (mowa w szczególności o tabletach graficznych). Men start doinstalowałam sobie w postaci Shela, czy jak to tam się nazywa, bo od tego, które wprowadzili szlag mnie trafiał. Pomimo, że komputer musiałam nabyć z najwyższej półki , dzięki winowi8 muli bardziej niż moja wcześniejsza vista (do neta odpalam starszego laptopa...). Zawiesza się co najmniej raz dziennie. Fakt, że korzystam z programów, które równo jedzą pamięć, nie mniej jestem z win8 strasznie niezadowolona i gdyby nie fakt, że muszę korzystać z oryginalnego, a nie chcę drugi raz wydawać pieniędzy na licencję, już dawno zainstalowałabym coś starszego...

Nie mówiąc o upierdliwych aktualizacjach, które mam wyłączone, ale muszą się cały czas przypominać...

  #85 25.12.2015 22:11

Dla mnie WIN8 jest beznadziejny rusza się jak moja babcia nie polecam zmieniam na XP bo nic lepszego nie wymyśleli. Radzę zmienić programistów bo to co oni wymyślają jest dobre ale dla laptopów pow 8tys a nie na zwykłe choć kolega też zmienia a kupił laptopa za 10 tys WIN8 beznadzieja jak się nie znają niech zmienią zawód bo na razie wymyślają rozwiązania z komuny żenada!!!

  #86 25.12.2015 22:17

WIN 8 żenada jak dla mnie większość do zwolnienia robić to coś dobrze profesjonalnie a nie sprzedawać szajs .Ludzie którzy wymyśleli WIN8 SĄ DO ZWOLNIENIA!!! jak ktoś kończy studia i myśli o programowaniu i wymyślaniu to niech to robi dobrze!! jak dla mnie dzieci z wioski robią lepsze programy i mają lepszy rozum niż ludzie co wymyślili WIN8

  #87 06.06.2016 20:59

Wedlug mnie kazdy windows jest lepszy od 10 nawet xp bo przynajmniej da sie polaczyc bez przewodowo i ci nie wyskakuja bledy za kazdym razem jak cos klikniesz

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #88 07.06.2016 09:07

@Anonimowy typek (niezalogowany): To raczej winna sterowników ;)