Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Windows 8 popularniejszy od Windows Vista, Ubuntu staje do walki

Windows 8 nie sprzedaję się tak dobrze jak jego poprzednik. W końcu Windows 7 został okrzyknięty najlepiej sprzedającym się systemem operacyjny w historii, więc Ósemka ma bardzo trudnego przeciwnika do pokonania. Windows 7 zebrał wiele pozytywnych opinii prasy oraz użytkowników, był systemem, który ponownie przywrócił wiarę w Microsoft. Windows 8 posiada zarówno zwolenników jak i przeciwników. Ciężko jest się spotkać z zrównoważoną opinią na temat nowego Windowsa, najczęściej występują opinie skrajne, czy to wychwalające, czy to mocno negujące.

Według ostatnich informacji podanych nam przez Net Applications z Ósemką jest nawet gorzej, niż na początku z systemem Windows Vista. Jednak czy dane Net Applications możemy uznać za wiarygodne. Dlaczego dane różnych firm są od siebie różne? Może czas spojrzeć na graczy i o wiele bardziej wiarygodne dane, zbierane od kilku milinów osób. Czas spojrzeć na dokładne statystyki zbierane przez Steam.

Według statystyk Windows 7, Vista i XP zaliczyły lekki spadek. Windows 8 w ciągu dwóch miesięcy od premiery zyskał udział na poziomie ponad 6%. Jest to według mnie wynik świetny, zwłaszcza patrząc na moje wnioski przedstawione tutaj:Windows 8, dlaczego nie pokona Siódemki. Ponad 2% wzrost udziałów Ósemki utrzymuje się od dłuższego czasu i jeśli nic się nie zmieni to Windows 8 niedługo zajmie drugie miejsce.

Według statystyk Valve na znaczeniu zyskuje też Ubuntu. Wzrost udziałów tego systemu bardzo mnie cieszy, mam nadzieję, że wyrośnie nam w końcu system mogący rywalizować z Windows, a Ubuntu ma ku temu ogromny potencjał. Chyba wszyscy zdają sobie sprawę, że godna konkurencja bardzo pozytywnie wpływa na produkt. Strach przed konkurencją w systemach od Microsoftu widać już od jakiegoś czasu. Windows 7 jak i 8 są systemami bardzo dopracowanymi, wyraźnie widać, że Microsoft dołożył wszelkich starań, aby systemy działały bez zarzutu. Awaryjność systemów od Microsoftu to obecnie mit. 

windows linux gry

Komentarze

0 nowych
Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #1 05.01.2013 18:18

Ano, święta prawda. Gracze szybciej się adaptują w nowych warunkach :)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #2 05.01.2013 19:23

@Pangrys
Tym bardziej dziwi mnie, że producenci gier boją się nowości i wolą powtarzać stare sprawdzone marki, a już nie raz okazało się to błędem. Warto spojrzeć na Assasin Creed's, które powstało nie dawno i świeci sukcesy ;)

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #3 05.01.2013 19:43

Patrz na casus Battleloga, Origina itp. Gracze plują jadem a i tak przechodzą na nowe rozwiązania i po paru miesiacach sami warczą na malkontentów :)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #4 05.01.2013 20:09

@Pangrys
Zdaję mi się, że podobnie jest z systemami operacyjnymi nawet nie wśród graczy czy geeków ;)

Ave5   8 #5 05.01.2013 21:01

'na znaczeniu zyskuje też Ubuntu'

Dopiero od 20 grudnia pingwini Steam otwarto dla wszystkich chętnych, a po drodze jednak Święta i Nowy Rok. Osobiście wiązałbym ten wzrost właśnie z tym.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #6 05.01.2013 21:18

@Ave5
O Właśnie zapomniałem wspomnieć, że to dopiero beta Steam, jeśli zostanie wydana pełna wersja wzrost powinien być szybszy ;D

4lpha   10 #7 06.01.2013 14:23

Dokładnie, to póki co beta. Nie mówiąc o tym, że na razie w dziale Linux są tylko 2 wysokobudżetowe gry, tj. Team Fortress 2 i Serious Sam 3.

Autor edytował komentarz.
Chemical Attack   4 #8 06.01.2013 14:30

Hmm ładna statystyka.. wychodzi na to że MacOS jest 3 razy bardziej popularny niż Ubuntu.. Ciekawe czy uda się chociaż jego przebić..

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #9 06.01.2013 16:02

@Chemical Attack
Podobno ogólnie OS X ma 10%, na pewno nie u nas, ale w USA był się nie zdziwił ;D Zdaję mi się, że w dniu premiery oficjalnej wersji Steam, Ubuntu będzie miał wynik bardzo zbliżony od OS X ;)

Frankfurterium   10 #10 06.01.2013 18:34

Tylko dlatego, że dostanie ze 5 nowych (tj. wcześniej niedostępnych na Linuksie) gier? Poczekamy, zobaczymy. Na razie delikatnie skomentuję to staropolskim "Nigga please...".

Chemical Attack   4 #11 06.01.2013 21:37

Jeśli Ubuntu przebije 10% to będzie to mega sukces... Na kiedy przewidziano premierę??

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #12 06.01.2013 21:40

@Chemical Attack
Niestety nie wiem kiedy będzie premiera. Pokonania granicy 10% z pewnością spowoduje, że zobaczymy urządzanie z Ubuntu na sklepowych półkach ;)

przemo_li   11 #13 07.01.2013 09:30

To kilka milionów graczy (i to bez podawania metodologi) jest bardziej wiarygodne niż kilka milionów odwiedzin stron internetowych????


Tja. bo cały rynek komputerów osobistych to tylko domowi gracze. A firmy? A przenośne komputery osobiste? Te to na pewno nie istnieją.........



PS Ani jedna, ani druga statystyka nie odzwierciedla "SPRZEDAŻY" a tylko "UŻYTKOWANIE".

Hitm3n   7 #14 07.01.2013 11:04

MS zachęcił wielu do Windows 8 przede wszystkim bardzo niską ceną systemu. Widocznie poszli po rozum do głowy, bo wcześniejsze edycje systemów były horrendalnie drogie dla zwykłego śmiertelnika, obecnie cena 250 zł za system nie jest super wygórowaną, w porównaniu do wersji 7 Ultimate, która oscylowała nawet koło 1000 zł za BOX i nawet do teraz się ta cena trzyma, a 700-800 za OEM. To, jakby nie patrzeć, spadek o ~60-80%.

Autor edytował komentarz.
pawcio1212   7 #15 07.01.2013 11:08

"To kilka milionów graczy (i to bez podawania metodologi) jest bardziej wiarygodne niż kilka milionów odwiedzin stron internetowych????"
chyba raczej tak
ciekawostka
na strone o tematyce tylko o twekach do win8 wchodzi bardzo mało użytkowników XP
sprawdzając tą stronę można powiedzieć że XP prawie nie istnieje już na rynku

każda strona ma swoją tematykę i kady lubi coś innego
grać może każdy i w jaką chce grę FPS,RPG,logiczną i wiele innych więc patrząc na statystiki steama nie możemy powiedzieć że z niego korzystają osoby które lubią np piłkę nożną wolą korzystać z np XP.

"Tja. bo cały rynek komputerów osobistych to tylko domowi gracze. A firmy? A przenośne komputery osobiste? Te to na pewno nie istnieją........."Ta do firmy win8 gdzie musi być albo specjalistyczne narzędzie albo szybka praca przez co kolejne pieniądze muszą wydać na dostosowanie oprogramowania albo z na szkolenia.
tym bardziej nie zmierzysz pana Heńka zza rogu który ma komputer bez internetu.


"PS Ani jedna, ani druga statystyka nie odzwierciedla "SPRZEDAŻY" a tylko "UŻYTKOWANIE"."
to powiedz mi jak to chcesz zrobić
co do twojej sprzedaży to mam 1 ale, jeżeli ktoś kupił win8 ale mu się nie spodobała i wrócił do win7 to go też będziesz liczył ??

xomo_pl   21 #16 07.01.2013 16:34

Te wyniki są takie a nie inne- były święta więc masa ludzi kupowało/dostało nowy sprzęt z... tak, z Windows8 właśnie w większości przypadków. Ciekawe u ilu się ten system utrzyma na dłużej...

DelphiX   7 #17 07.01.2013 17:31

Rok 2013 widzę pod kątem walki Ubuntu z 8. Unity nie ciepie za to uwielbiam KDE oraz Modern UI.
Zostało mi jeszcze 27 dni licencji testowej, a potem mam 8 za darmo z Dreamspark, wszak o porzuceniu Kubuntu nie ma mowy - po prostu go do cholery lubię tak samo jak lubię 8 !

Windows 8 uważam za najlepszy system MS - to jest tylko kwestią czasu.
Zaś Ubuntu ma kawał drogi do przebycia i nie ma co się oszukiwać,

Najbardziej boli zaś hejtowanie Ubuntu ze strony użytkowników innych dystrybucji - jeden się wybił to go dawać
(mówię rynku desktopów)



Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #18 07.01.2013 17:49

@DelphiX
Wiesz co? Ja mam identyczne podejście jak Ty, tyle że lubię Ubuntu ;) Jednak często jestem postrzegany jako fanatyk Microsoftu, bo twierdzę, że Windows 8 to świetny system ;)

Też uważam, że Windows 8 jest najlepszym systemem od Microsoftu. Ja zauważyłem, że użytkownicy Ubuntu często postrzegania są jak Ci gorsi, głupsi przez bardziej zaawansowanych użytkowników Linuxa.
@pawcio1212
Steam pokazuje nam ogólnie graczy, nie ma tutaj podziału na jakieś niższe kategorie. Uważam, że grupa graczy jest dość wiarygodną grupą, bo jedną z najliczniejszych. Strony internetowe często mają bardziej rozbieżne wyniki, wszystko zależy od grupy użytkowników jak korzysta z danej strony.
@Hitm3n
Dla mnie obecna promocyjna cena Windows 8 powinna być normalną ceną systemu Windows. Uważam, że podstawowa wersja, nie żadna aktualizacja powinna kosztować, nie więcej niż 200 zł ;)

Autor edytował komentarz.
metkax   5 #19 08.01.2013 11:07

@Scorpions.B
Z tą ceną systemu to się zgodzę i myślę, że na dłuższą metę MS nie ma wyjścia. Konkurencja jest zbyt duża. Dostosowują swój model zarabiania?

Axles   17 #20 08.01.2013 12:10

Ja przeszedłem na ósemkę i namówiłem szczerze 3 osoby :)

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #21 08.01.2013 15:12

@Axles
Pogratulować udanej próby przekonania trzech osób, ja też mogę się pochwalić ładnym wynikiem ;)

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #22 09.01.2013 08:08

Windows 8 nie jest idealny ale też nie jest taki zły jak go niektórzy opisują. System jest wart uwagi i mi się na nim lepiej pracuje niż na Windows 7.
Paradoksalnie najmniejsze opory mają zwykli użytkownicy którym ( ku mojemu zdziwieniu) szybko ogarniali podstawowe funkcje systemu .

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #23 09.01.2013 09:00

@Pangrys
Jak dla mnie Windows 8 też jest systemem wygodniejszym od swojego poprzednika, również uważam, że nie jest to system idealny. Mi brakuję trochę personalizacji Modern UI, opcji jest trochę zbyt mało.
Zauważyłem, że po kilku podpowiedziach co do użytkowania Modern UI zwykli użytkownicy dość szybko odnajdują się w Ósemce ;) Oczywiście co jakiś czas muszę jeszcze w czymś pomóc, ale są to drobnostki. Ja czekam na wysyp laptopów i monitorów dotykowych oraz tabletów z Windows 8, ponieważ użytkownicy dopiero wtedy będą mogli wykorzystać w pełni zalety Modern UI, sam z chęcią pobawiłbym się Windows 8 za pomocą dotyku ;)

Soren   8 #24 09.01.2013 12:38

Siódemka imho jest dopracowana ale ósemka?

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #25 09.01.2013 12:50

@Soren
Modern UI wymaga według mnie jeszcze kilku usprawnień dotyczących personalizacji, jednak sam system jak dla mnie jest poprawioną Siódemką ;)

  #26 13.01.2013 11:50

Jak dla mnie, w win 8 klasyczne aplikacje powinny być też możliwe do obsługi za pomocą dotyku. I nieco dostosowane wizualnie do reszty 8. Ja uwielbiam spójny interfejs i mnie wkurzają pstrokate, wyglądające inaczej niż reszta apki. Fajne byłby też skórki na modern UI. Ja wolę nieco bardziej zaokrąglone kształty. :) Mimo wszystko na desktopach za najlepszy pulpit uznaję kde, na laptopy unity, a na dotykowych tabletach używałem jedynie androida... Mój obraz jest niepełny.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #27 13.01.2013 13:52

@Red_Fedora
Też uważam, że klasyczne aplikacje dostarczone od Microsoftu wraz z Windows 8 powinny być bardziej w stylu Modern UI, ale reszta aplikacji zależna jest od producentów ;)

  #28 13.01.2013 23:57

Każdy wybiera system jaki mu pasuje ja wybrałem Ubuntu i od 6 lat nie narzekam na ten system.

  #29 14.01.2013 13:02

@metkax
z tą ceną to jest jak z narkotykami u dealera - najpierw trzeba zachęcić, drogo robi się potem. Strategię MS widać jak na dłoni. Jak wszyscy naśladuje Apple. Po przejściu granic 2GHz rozwój procesorów przyhamował - wielu nie widzi sensu kupowania nowego komputera co 3 lata. Dlatego wymyślono tablety. Na czymś trzeba zarabiać. Co ciekawe w internecie nie widzę krytyki, że przecież na tablecie nie ma AutoCada, Photoshopa... super gier (przynajmniej na Androidzie, jak ktoś wie lepiej, niech mnie poprawi) Modern UI to oczywiście próba wejścia na rynek tabletów, ale nie tylko. Nowy UI jest potrzebny żeby jakoś zmusić ludzi do kupowania aplikacji w sklepach MS... I chyba tylko... Czyste naśladownictwo pomysłów Apple.

Co ma z tego User? Tyle co pies łańcuchowy: michę i łańcuch. Ciekawe, że tak wielu lgnie do tego łańcucha, zakochuje się w nim.

Co do nowej ergonomii... stawiam sprawę odwrotnie: Co było niewygodnego w Win98 albo nawet Win3.1? Pamiętam czasy przejścia z jednego na drugie i powiem tak: wcale nie było bezbolesne. W Win3 trudniejsza była konfiguracja, ale nie codzienne użytkowanie.

Ergonomia? Pamiętacie łamane klawiatury MS? Wtedy też wielu piało, że to super.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #30 25.02.2013 22:43

@Bloom
Dzisiaj na 3 letnim sprzęcie spokojnie można pracować, mało tego można swobodnie grać w najnowsze gry na średnich/wysokich ustawieniach. Warto zauważyć, że Windows 8 ma mniejsze wymagania od Windows Vista, który został wydany o wiele wcześniej, też ciekawa tendencja, ale niezwykle pozytywna. Wprowadzeni nowości jest jak najbardziej zrozumiałe, co by zrobiły bez nich firmy i my użytkownicy ;)

  #31 01.03.2013 17:40

Ubuntu jest bardzo fajne, ale Windows 8 mi się nie podoba bo narzuca korzystanie z UEFI co blokuje możliwość korzystania z wolnego oprogramowania, poza tym nie przepadam za Windowsami

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #32 01.03.2013 22:29

@Bitex1000x
"Ubuntu jest bardzo fajne"
Zgadzam się ;) Chociaż wolałbym określenie zaje***te ;P

Czy Windows 8 narzuca UEFI? Raczej jest to porozumienie pomiędzy Microsoftem, a producentami sprzętu. Z tego co kojarzę Ubuntu można już spokojnie instalować na sprzęcie wyposażonym w ten mechanizm. Jednak nie stoi nic na przeszkodzie, aby wyłączyć to w BIOSie ;)