Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Windows 8.1 - pierwsze spojrzenie. Czy Microsoft stworzył najlepszy system operacyjny?

Windows 8 jest(raczej można już użyć słowa "był") system operacyjnym dość kontrowersyjnym. Niektórzy nowe okienka uwielbiają, inni znów nienawidzą, twierdzą, że nic nie zmusi ich do przesiadki, nawet gdyby rozdawali Ósemkę za darmo. Ja znalazłem się w pierwszej grupie, tej niestety mniejszej. Wiele rozwiązań w nowych okienkach bardzo przypadło mi do gustu. Spodobała mi się integracja z usługami Microsoftu, spodobał mi się ekran startowy, pozytywnie zaskoczyła mnie jeszcze lepsza optymalizacja. To Windows 8 spowodował, że zainteresowałem się ekosystem proponowanym przez Microsoft, polubiłem Windows Phone 8, zacząłem korzystać z takich usług jak Outlook, SkyDrive, Skype czy nawet kalendarza proponowanego przez Microsoft. Przesiadłem się też na Internet Explorer 10, przeglądarkę giganta z Redmond, której kiedyś unikałem, którą uważałem za zło konieczne. Wersja jedenasta IE to chyba najlepsza i najszybsza przeglądarka na rynku, o której napiszę w jednym z wpisów.

Windows 8 był dla mnie godnym następcą Siódemki, o czym często wspomniałem w wpisach na blogu:Windows 8 – godny następca Siódemki. Sądzę, że byłem jednym z aktywniejszych blogerów piszących o Ósemce, opublikowałem sporo wpisów, które cieszyły się sporą popularnością. Możliwość udziału w konkursie związanym z Windows 8 była dla mnie prawdziwą przyjemnością. Oczywiście na moją opinię nie ma wpływu Xbox 360, którego wygrałem :P

Nowe okienka, a raczej kafle nie były pozbawione wad. Moden UI na klasycznym desktopie traktowałem tylko jako lepszą wersję Menu Start, ale nic więcej. Swoje przemyślenia umieściłem w tym wpisie: Modern UI – godny następca Menu Start, oraz w wpisie podsumowującym moją dłuższą przygodę z kaflami: Modern UI w Windows 8 - co dalej? Jeśli jednak miałbym oceniać Modern UI jako interfejs stworzony pod dotyk dałbym mu maksymalną ocenę, ponieważ według mnie jest to najlepsze rozwiązania na rynku.

Możliwości personalizacji ekranu startowego były naprawdę kiepskie, dało się odczuć granicę między klasycznym Pulpitem, a nowym interfejsem. Najbardziej irytowały mnie oddzielne ustawienia, które chyba najbardziej potęgowały efekt odrębności. Przyznam, że czasami miałem odczucie, że pracuję na wersji beta Modern UI. Oczywiście aktywne kafelki, konto Microsoft, możliwość przypięcia skrótów ulubionych programów do ekranu głównego oraz takie aplikacje jak poczta, pogoda, kalendarz, skype oraz bing wiadomości bardzo mi się spodobały. Windows 8 umożliwił mi szybki dostęp nie tylko do usług Microsoftu, ale także do informacji.

Microsoft postanowił odpowiedzieć na skargi użytkowników wydając dużą aktualizację do Ósemki. Windows 8.1 ma zmienić podejście klientów do nowych okienek, naprawić błędy, rozbudować możliwości Modern UI. Zmian jest naprawdę sporo, nie jest to zwykły Service Pack zawierający głównie wszystkie wcześniej wydane aktualizacje bezpieczeństwa. Wiele elementów systemu przeszło poważną metamorfozę. Windows 8.1 jest też produktem, który pokazuje, że polityka Microsoftu dotycząca wydawania aktualizacji do systemów operacyjnych zmieniła się. Teraz mamy co roku dostawać dużą aktualizację wprowadzającą sporo zmian lub nawet nowy system operacyjny. Rozwój ma być znacznie szybszy. Mi nowa polityka Microsoftu się podoba, zapowiada się naprawdę ciekawie.

Pierwsze wrażenie

Windows 8.1 nie jest dostępny z poziomu usługi Windows Update, aby zaktualizować Ósemkę do nowszej wersji musimy skorzystać ze sklepu z aplikacjami. Po kliknięciu na duży kafelek rozpocznie się proces pobierania, a później instalacji nowszej wersji okienek.
Po kilku ponownych uruchomieniach komputera powinniśmy zobaczyć ekran wstępnej konfiguracji, który przypomina ten znany z Windows 8. W Windows 8.1 podobnie jak w poprzedniku możemy skorzystać z konta Microsoftu dzięki któremu uzyskamy dostęp do sklepu z aplikacjami i usług Microsoftu. Ta duża aktualizacja przynosi także lepszą synchronizację z SkyDrive oraz zintegrowaną z systemem aplikację Skype.

Na tym etapie spotkałem mój pierwszy problem związany z aktualizacją systemu. Windows 8.1 nie był w stanie połączyć się z WiFi, pojawiał się komunikat z błędem. Musiałem pominąć kilka etapów wstępnej konfiguracji. Po uruchomieniu się Windows 8.1 problem z połączeniem ciągle występował. Pomogło ponowne uruchomienie komputera.

Po przejściu etapu wstępnej konfiguracji system zostanie już w pełni uruchomiony. Nasze ustawienia, pliki, dane, zainstalowane urządzenia oraz aplikacje zostaną zachowane. Nie miałem problemu z działaniem wcześniej zainstalowanych aplikacji oraz urządzeń. Na dysku systemowym po aktualizacji powinien znajdować się folder z poprzednią instalacją Windows, który powinno się usunąć.

W dniu oficjalnego udostępnienia Windows 8.1 gigant z Redmond wydał też pierwszą paczką aktualizacji, która zajmuje około 200 MB.

Pobierzemy ją tradycyjnie w usłudze Windows Update. Warto wspomnieć, że obecnie trwają pracę nad mini aktualizacją, która ma zostać udostępniona w pierwszej połowie 2014 roku.

Pracując na Windows 8.1 mam odczucie, że nowy system operacyjny działa jeszcze trochę szybciej. Początkowo byłem pewien, że to raczej tylko złudzenie, ale spotkałem się z podobnymi wrażeniami innych użytkowników, więc Microsoft znów przyłożył się do optymalizacji.

Windows 8.1 - Funkcja SecureBoot nie jest poprawnie skonfigurowana

Podczas pierwszego uruchomienia Windows 8.1 spotkałem się z komunikatem: "Funkcja SecureBoot nie jest poprawnie skonfigurowana". Rozwiązaniem problemu jest ręczne pobranie specjalnej aktualizacji wydanej przez Microsoft: link

Ciągłe problemy z sterownikami od AMD

Nigdy nie miałem szczęścia do sterowników kart graficznych Radeon. Na moim pierwszym komputerze ciągle pojawiały się problemy podczas aktualizacji sterowników do nowszej wersji. W moim obecnym laptopie podczas korzystania z Windows 8 postanowiłem zaktualizować sterownik do nowszej wersji, niestety po ponownym uruchomieniu zobaczyłem niebieski ekran. Po aktualizacji do Windows 8.1 każda próba uruchomienia catalyst control center kończy się błędem, a w GPU-Z widzę taki komunikat:
Próbowałem zainstalować sterowniki ze strony AMD, podobno kompatybilne z Windows 8.1. Podczas aktualizacji pojawia się błąd, a po ponownych uruchomieniu komputera mogę zobaczyć co najwyżej BSOD. Normalnie ręce odpadają. Pozostaje mi czekać jak na stronie HP pojawi się odpowiedni sterownik.

Krótko o ulepszonym Modern UI

Nie chcę tworzyć jednego długiego wpisu o Windows 8.1. Postanowiłem, że lepiej stworzyć kilka wpisów, w każdym skupiając się dokładniej na danym elemencie systemu operacyjnego. Modern UI jest na tyle ważne, że dokładniejsza recenzja pojawi się jako oddzielny wpis. Teraz przedstawię krótko tylko najważniejsze zmiany.
W Ósemce mieliśmy dostępne tylko 2 rozmiary kafelków, duży i mały. Aktualizacja wprowadza 2 dodatkowe rozmiary, co zostało zaczerpnięte z mobilnego systemu Microsoftu, czyli Windows Phone. Wprowadzony został dodatkowy jeszcze mniejszy rozmiar, który powinien świetnie sprawdzić się jako skrót do aplikacji desktopowych. Kolejnym nowym rozmiarem jest jeszcze większy od tego znanego z Windows 8, który idealnie sprawdza się chociażby w aplikacji pogoda.
Teraz aktywny kafelek nie tylko wygląda znacznie efektowniej, ale wyświetla nam więcej informacji, praktycznie nie musimy przechodzić do samej aplikacji.

Windows 8 pozwalał na wyświetlenie dwóch aplikacji obok siebie tylko w proporcji 70% dla jednej aplikacji oraz 30% do drugiej. Najnowsze okienka pozwalają nam dowolnie ustawić proporcje aplikacji. Teraz automatycznie ekran dzielony jest na dwie części 50:50. Z pewnością wielu powie, że klasyczny Pulpit pozwalał dawno temu na dowolne rozmieszczanie okienek uruchomionych programów.

Oczywiście, że tak, ale według mnie Modern UI powinno się traktować jako interfejs konkurujący z tym co prezentuje Android oraz iOS. W obecnej formie kafelki nie są w stanie zastąpić klasycznego Pulpitu. Uważam, że nawet porównanie tych interfejsów nie ma sensu.

Na początku wpisu narzekałem na brak spójności w ustawieniach systemu. Z poziomu ustawień Modern UI mogliśmy praktycznie tylko decydować o nowym interfejsie. Bardziej zaawansowane ustawienia były dostępne w Panelu Sterowania. Aktualizacja przynosi tutaj poprawę. Z poziomu ustawień dostępnych w Modern UI mamy więcej opcji, możemy decydować chociażby o ustawieniach ekranu czy sieci, zarządzać SkyDrive.

Poszczególne opcje zostały też lepiej uporządkowane, według mnie teraz ich odnalezienie jest bardziej intuicyjne. Niestety, ale nadal brakuje wszystkich opcji dostępnych z poziomu Panelu Sterowania. Dla mnie minusem jest też brak ustawień dotyczących nowych elementów systemu z poziomu Panelu Sterowania. Mimo, iż poprawa jest spora to nadal jesteśmy zmuszeni do poruszania się między dwoma apletami ustawień.

Opcje dotyczące personalizacji Modern UI znalazły się teraz w oddzielnym miejscu, łatwo dostępnym z poziomu bocznego paska. Mamy teraz znacznie większą swobodę. Kolory możemy ustawiać dowolnie, nie jesteśmy zmuszeniu do narzuconego schematu.

Teraz jako tło ekranu startowego możemy ustawić naszą tapetę. Według mnie efekt ten sprawia, że całość systemu wygląda na spójniejszą.

W Windows 8 kafelki świeżo zainstalowanych programów pojawiały się automatycznie na ekranie startowym. W przypadku aplikacji Modern UI był to bardzo dobry pomysł, ale klasyczne programy często umieszczały po kilka skrótów. Po zainstalowaniu kilku programów mogliśmy mieć niezły syf, o ile nie usuwaliśmy zbędnych skrótów. Aktualizacja wprowadza zmiany w tym elemencie.

Teraz żadne kafelki nie są automatycznie dodawane, ani te reprezentujące aplikacji Modern UI, ani te prowadzące do klasycznych programów. W przypadku skrótów do programów to zmiany uważam za dobre, ale kafelki aplikacji Modern UI powinny być automatycznie dodawane. Raczej aplikacje ze sklepu instalujemy po to by z niej często korzystać i mieć łatwy dostęp do niej. Skoro ekran startowy to jedyne miejsce, gdzie taki dostęp możemy uzyskać to automatyczne dodanie kafelka to spore ułatwienie. Teraz po każdym zainstalowaniu aplikacji jesteśmy zmuszeniu do wyszukania jej na liście wszystkich zainstalowanych i dodanie do ekranu startowego.

Podsumowanie

Podsumowanie tym razem będzie krótkie. Długie opisujące moją główną opinię o Windows 8.1 znajdzie się w ostatnim wpisie z tej serii.

Zmiany w Windows 8.1 to krok w dobrym kierunku, wiele elementów nowego interfejsu przeszło pozytywne zmiany. Teraz już nie mam wrażenia, że momentami pracuję na jakieś wersji testowej. Oczywiście, nie możemy mówić o jakieś rewolucji, a raczej o drobnej ewolucji. Sądzę, że nowe okienka mogą zmienić zdanie części użytkowników nie zadowolonych z Ósemki. Na tym portalu spotkałem się ostatnio z bardzo dobrym stwierdzeniem, że Windows 8.1 pokazuje jak powinien wyglądać Windows 8 w dniu swojej premiery.

Proszę nie traktować tego wpisu jako recenzji Windows 8.1, a raczej jako wstęp do prawdziwej recenzji. Sporo elementów pominąłem, na wielu rzeczach zbyt słabo się skupiłem.

Zapraszam na moje kolejne wpisy o Windows 8.1 ;)

Dużo ważnych elementów tego wpisu nie mogłoby powstać bez dostępu do mojego laptopa. Niestety, ale kilkanaście dni temu byłem zmuszony oddać ultrabooka do serwisu. Zawiniło kilka czynników, według mnie praktycznie wcale nie związanych z samym urządzeniem. Brawa należą się serwisowi HP, który powierzone mu zadanie wykonał bardzo szybko, dokładnie, a co najważniejsze skutecznie. Jak do tej pory nie zawiodłem się nawet w najmniejszym stopniu na firmie HP. Obecnie każdemu polecam produkty HP, które też z przyjemnością testuję na swoim blogu. 

windows oprogramowanie

Komentarze

0 nowych
sgj   10 #1 01.11.2013 00:54

@"Najnowsze okienka pozwalają nam dowolnie ustawić proporcje aplikacji."

Niestety nienajnowsze aplikacje nie potrafią skorzystać z tej funkcji.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #2 01.11.2013 01:05

@sgj
Niestety, ale nawet z wcześniej ustalonej na sztywno proporcji nie wszystkie aplikacje potrafiły skorzystać :(

sgj   10 #3 01.11.2013 01:26

Przynajmniej nie wyglądało to tak idiotycznie jak teraz.

Pablo79   11 #4 01.11.2013 11:17

W czerwcu kupiłem też nowego laptopa z systemem Windows 8, a 17 października dokonałem aktualizacji do Windows 8.1.

Z początku trudno byłoby mi się przyzwyczaić do filozofii obsługi tego systemu, nawet do tego stopnia, że zaczęły mi w głowie świtać myśli o powrocie do systemu Windows 7. Jednak po dłuższym zapoznaniu, potestowaniu tegoż systemu, zmieniłem zdanie i już dziś nawet w snach nie myślę o powrocie do Windows 7 (którego oczywiście nie uważam za gorszy system). To co mnie zaskoczyło pozytywnie w Windows 8, a teraz 8.1 to większa wydajność, szybszy start i zamknięcie systemu. Do niedawna też omijałem IE szczególnie w wersji 6-8 dalekim łukiem, ale teraz IE11 to bardzo dobra szybka i wydajna przeglądarka, widać że Microsoft odrobił zadanie domowe.

Podczas aktualizacji do Windows 8.1 praktycznie nie miałem żadnych problemów. System nawet sam znalazł aktualniejsze sterowniki do zintegrowanej karty graficznej Intel HD 4000, a i w usłudze Windows Update pojawiła się możliwość pobrania nowszych sterowników do dedykowanej mojej karty graficznej GeForce NVIDIA GT 630M, oraz do czytnika linii papilarnych.

Zgadzam się z autorem tekstu, że zmiana wielkości kafelków szczególnie aplikacji Pogoda, jest strzałem w dziesiątkę. Na największym rozmiarze widać dużo więcej szczegółów niż to było w systemie Windows 8.

Też już ma obecnie 2 laptopa firmy HP i jak dotychczas nie miałem żadnych kłopotów i problemów.

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #5 01.11.2013 11:41

"W dniu oficjalnego udostępnienia Windows 8.1 gigant z Redmond wydał też pierwszą paczką aktualizacji, która zajmuje około 200 MB." oraz "Rozwiązaniem problemu jest ręczne pobranie specjalnej aktualizacji wydanej przez Microsoft" - coś za dużo tych poprawek jak na początek. Ale tak to jest jak się niedopracowany system wypuszcza na rynek.

  #6 01.11.2013 11:56

Windows 8.1 ma jedną dużą zaletę - nowy DirectX. Wczorajsza premiera BF4 pokazała że gra w trybie multiplayer na nowym Windows działa szybciej niż na Windows 7 (testy na stronie PCLab). Różnica na poziomie 50% to wystarczający powód by Windows 7 w oczach graczy stał się systemem przestarzałym tak jak wcześniej porzucili oni XP

Mk13   15 #7 01.11.2013 12:16

Teraz to już w sumie norma, wszyscy wydają wybrakowane i upośledzone produkty, bo przecież nawet w dniu premiery można zrobić update. Bardzo brzydki i lekceważący zwyczaj IMO, ale powszechny - systemy, telefony, nowe konsole, a klient zrobi beta-testy i jeszcze za to zapłaci swoim hajsem ;)

freedom   7 #8 01.11.2013 12:19

@Shaki81, nie uprawiaj populizmu, kompilacja RTM pochodzi z końca sierpnia, więc pakiet poprawek udostępniony po oficjalnej premierze (czyli prawie dwa miesiące później) jest dość oczywisty. Szkoda, że nie dla każdego.

Semtex   17 #9 01.11.2013 12:24

""Czy Microsft stworzył najlepszy system operacyjny?""

[troll]Tak, nazywa się Windows 7[/troll]
:D

Mk13   15 #10 01.11.2013 12:38

Pakiet poprawek? 200MB to kiedyś zajmował cały service pack do systemu, a teraz "drobne" poprawki ważą 200MB ;) ?

xomo_pl   20 #11 01.11.2013 12:38

Windows 8.1 nadal nie zmienia tego, że modern jest niewygodne jeśli nie mamy ekranu dotykowego np.
zarządzanie połączeniem z internetem- najpierw u dołu ekranu po prawej wybieramy menu połączeń wifi, po czym musimy na samą górę ekranu przejść żeby wybrać pierwszą sieć z listy. Przydałoby się aby nasze zapamiętane sieci WiFi były dostępne na dole tej listy obok przycisku otwierającego menu z WiFi. Oczywiście na małym ekranie to nie jest tak oczuwalne jak na dużym więc na tablecie uchodzi ale jak się podłączymy do czegoś większego to latamy myszą po całym ekranie.
A to tylko jeden przykład.

freedom   7 #12 01.11.2013 12:58

Głównym problemem jest to, że poszczególne strony chcą narzucić innym swoje racje. Zrozumcie, że ludzie są inni i jednemu nowy interfejs przypadnie do gustu, drugiemu wręcz przeciwnie. Dla mnie ekran startowy jest akurat bardzo wygodny (zaznaczam, ze na zwykłym PC nie korzystam w ogóle z aplikacji Modern), bo wszystko można mieć pod ręką, a większość używa tylu programów, że z pewnością zmieszczą się na jednym ekranie. Stare Menu Start wymagało więcej klików (Start -> Wszystkie programy -> Przewijanie listy), by przejść do rzadziej używanych aplikacji (bo te używane częściej były we wspominanym menu widoczne po lewej stronie, bądź ogólne przypięte do paska zadań). Nie mniej jednak rozumiem, jeśli ktoś woli stare menu, choćby za sprawą przyzwyczajeń.

Mk13   15 #13 01.11.2013 13:09

"wszystko można mieć pod ręką"

Nie chcę nikogo na siłę przekonywać do swoich racji, każdy niech używa tego, czego chce, w sposób jaki mu pasuje. Chciałem tylko nadmienić, że powyższy cytat opisuje również coś, co nie jest niczym nowym, a jest to pulpit :D

freedom   7 #14 01.11.2013 13:15

Pulpit bez ikon wygląda dla mnie (podkreślam, dla mnie) estetyczniej i właściwie jedynie co na nim mam to kosz w prawym dolnym rogu. Ewentualnie czasem jakiś ważny dokument czy skrót aplikacji, ale tylko tymczasowo, do czasu zakończenia na nich pracy i przeniesienia do stosownego katalogu :-)

freedom   7 #15 01.11.2013 13:18

Zresztą po to wymyślono przypinanie najczęściej używanych aplikacji do paska zadań, żeby nie zaśmiecać pulpitu.

  #16 01.11.2013 13:19

Płacz lam... Jacy użytkownicy taki system.

to ja   1 #17 01.11.2013 13:47

dzięki za link do aktualizacji bo musiałem mieć włączone uefi żeby tego nie widzieć

Mk13   15 #18 01.11.2013 13:54

Coś w tym jest, jak używałem ósemki to też przez większość czasu miałem niemal pusty pulpit.

  #19 01.11.2013 13:55

W końcu jakiś obiektywny wpis w zalewie ciągnącego się od roku hejtu :)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #20 01.11.2013 14:30

@freedom
Zgadzam się z Tobą. Dla mnie korzystanie z ekranu startowego z przypiętymi skrótami do aplikacji to świetna sprawa.
@zomo_prl
Zgodzę się w kwestii zarządzania sieciami. Do pojawienia się bocznego paska po kliknięciu na ikonkę nic nie mam, ale irytuje mnie spora ubogość tych ustawień.
@Mk13
Kiedyś gra mieściła się na płycie CD, a wraz z nadejściem konsol nowych generacji gry mają zajmować nawet 50GB. Sądzę, że pobranie dzisiaj 200 MB nie stanowi większego problemu.
@Shaki81
Obecnie nawet PS4 i Xbox One dostaną aktualizację w dniu premiery.
@Pablo79
Co do laptopów HP to ja jestem bardzo zadowolony z zakupu. Ostatnio znajomemu poleciłem też sprzęt od HP. Trochę sprzętu od tej firmy testowałem i nigdy nie byłem zawiedzony.

  #21 01.11.2013 14:45

Myślę że przejście z Windows 7 na Windows 8 przypomina przejście z prostego telefonu typu Nokia 3310 na smartfona. W starym systemie były aplikacje lokalne oraz przeglądarka. W nowym systemie oprócz przeglądarki są setki aplikacji z których każda zapewnia dostęp do usług w sieci.

Prosty przykład. Jak użytkownik Windows 7 chce przeczytać co nowego dzieje się w Polsce to może to zrobić tylko za pomocą przeglądarki. To jedyny punkt stylu pomiędzy komputerem lokalnym a Internetem. Interakcja jest mocno ograniczona ale prosta

Gdy użytkownik Windows 8 chce przeczytać newsy to sprawa wygląda zupełnie inaczej. Przypomina to smartfona. Jest oczywiście przeglądarka ale poza nią jest masa innych aplikacji. Można uruchomić aplikację Wiadomości by zobaczyć najnowsze infromacje. Ewentualnie uruchomić jakiś program współpracujący z Feedly a niedługo będzie Flipboard znany z IPada. Możliwości jest dużo więcej niż pod starym systemem. I to powoduje że ludzie boją się że się pogubią

krzysiek1507   2 #22 01.11.2013 15:04

Jaki numer ma ta aktualizacja ~200 MB? Ja jej nie miałem. :)

  #23 01.11.2013 15:07

Ja też jestem wielbicielką 8ki, ale 8.1 mnie trochę rozczarował. Jest mniej stabilny i są z nim problemy. Gdyby nie to, to byłby idealny. Póki co czekam na jego poprawki i cieszę się z win8 :)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #24 01.11.2013 15:25

Była to paczka kilku aktualizacji, która łącznie ważyła 200 MB ;)

Mk13   15 #25 01.11.2013 15:35

Ale w Windows Update była jako jedna. Numeru nie jestem w stanie podać, ale odróżnić się ją dało bardzo prosto - miała rozmiar 200MB, gdzie reszta aktualizacji ma po kilka megabajtów max.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #26 01.11.2013 15:57

@Mk13
Dziękuje za dokładniejszą informację ;)

  #27 01.11.2013 17:46

1-wsza paczka po aktualizacji do 8.1 u mnie miała ponad 230MB w tym do Radeona prawie 50. Ogólnie po podniesieniu wersji mam niesmak z powodu "mieszania" z kontami użytkownika i niemal wymuszaniu włącznie przez aplikacje wiszenia na koncie online Microsoftu. Może robię burzę w szklance wody lecz weryfikacja uzytkownika przez kody na maila też średnio zdobyła moją sympatię :) Jak dla mnie to nasilanie udowadniania, że system nie należy do właściciela pc co raz bardziej będącego zdanego i kontrolowanego na MS :) A same aplikacje dla Metro... Zabawne ileż to z nich potrzebuje do działania stałego połączenia z siecią chociażby byłby to edytor grafiki z kilkunastoma filtrami. ;]

charper   7 #28 01.11.2013 20:12

Łowicz? Widzę, że jesteś z moich okolic:)

charper   7 #29 01.11.2013 20:12

Łowicz? Widzę, że jesteś z moich okolic:)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #30 01.11.2013 20:18

@a.n
Dla mnie możliwość skorzystania z konta Microsoft to ogromna zaleta, ale jak już wspomniałem w tym wpisie nie każdy chcę z tej opcji korzystać, więc już na początku powinien być dostępny łatwy wybór między kontem lokalnym, a Microsoftu. Mnie to potwierdzenie kodem też irytuje.

Co do aplikacji, to działają bardzo podobnie jak te na Androida i iOS, więc nie ma co się dziwić, że bez połączenia z netem często ciężko jest coś zrobić.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #31 01.11.2013 20:19

@charper
Okolice Łowicza, z skąd dokładnie jesteś?

charper   7 #32 01.11.2013 20:22

Okolice Sannik, to jest jakieś 20 Kilometrów w linii prostej do Łowicza. A Ty?

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #33 01.11.2013 20:35

@charper
Okolice Domaniewic :D

patryk9200   8 #34 01.11.2013 22:25

@Mk13 Również, od windows 8 nie mam ani jednej ikony na pulpicie. Nawet je wyłączyłem, bo łatwiej jest sięgnąć do panelu start niż do pulpitu. Dodatkowo mamy informacje w kafelkach. Nawet nie zauważyłem, kiedy ikony na pulpicie stały się mi zbędne.

xomo_pl   20 #35 01.11.2013 22:51

z pulpitu w praktyce można by zrezygnować gdyby w menu start pasek zadań był widoczny. Póki co jeśli chcemy wygodnie serfować, słuchać muzyki, korzystać z komunikatorów jednocześnie to tylko pulpit na to pozwala... moze kiedyś doczekamy się menu start "nałożonego" na pulpit....

Semtex   17 #36 02.11.2013 10:58

@zomo_prl
Jak masz zainstalowany StartIsBack to coś o czym mówisz jest możliwe, BTW. to mój start screen z testowej 8.1, w zasadzie, tylko tyle bym potrzebował, gdybym używał Win 8 :P :D
http://i.imgur.com/O9njeGd.png

freedom   7 #37 02.11.2013 11:56

@semtex, czyli reszta skrótów, zamiast w menu start, wylądowałaby na pulpicie? W takim razie nie chciałbym na nim pracować :-)

Semtex   17 #38 02.11.2013 12:07

@freedom

Nie, reszta jest w Menu Start (start is back), nie muszę latać z myszą po 22" :P
Na pulpicie mam zawsze 4 ikony: Kosz, Nightly, skrót do "Pobrane" i mojego folderu "Tymczasowy", gdzie lądują otwarte projekty, coś nad czym akurat pracuję itp. W menu start mam podpięte 10 najbardziej mi potrzebnych programów, reszta w pod-menu start (rzadziej używane), stosuję ten system od czasów VIsty :)

Domyślnie siedzę na Windows 7 :)

sgj   10 #39 02.11.2013 12:23

Nie wiem co macie z tym lataniem po pulpicie. Przy 24" i 1920 poziomy ruch myszą to jakieś 2 centymetry i nawet nie trzeba odrywac reki od biurka. Do tego nawet przy zbyt bliskiej odległości nawet na takiej wielkości jeszcze nie wystepuje problem z lataniem wzrokiem po ekranie, który sie pojawia dopiero koło 30 cali.

freedom   7 #40 02.11.2013 12:29

Akurat argument z myszką jest średnio trafiony, bo ruch ręką jaki trzeba wykonać w celu przemieszczenia kursora do przeciwległego rogu, jest przecież niewielki. Wbrew pozorom czasem więcej musimy się naruszać (wiem, jak to brzmi :D) w celu trafienia w mały, ale bliski obiekt, niż daleki, ale duży.

Okej, czyli właściwie jakbyś przypiął te 10 najczęściej używanych programów do paska zadań, to stare menu start wcale nie byłoby tak potrzebne?

freedom   7 #41 02.11.2013 12:30

@sgj, jesteś z PPC, bo coś mi nick świta?

Semtex   17 #42 02.11.2013 12:35

@freedom
Nie cierpię przypinać nic do paska zadań :P Moje prywatne zboczenie :D
Co do argumentu z lataniem myszką, to są moje prywatne preferencje względem ergonomii i organizowania sobie pracy, jeden woli tak a inny inaczej.

Menu start jest mi potrzebne, lubię je, lubię jego wygląd (sam sobie je zrobiłem), dlatego nie rezygnuję z niego na rzecz kafli :P

xomo_pl   20 #43 02.11.2013 12:39

@sgj, zależy kto do czego przywyknął- od 3 lat siedzę tylko na 15.5" + okazjonalnie laptop pod tv 40" jak chcę jakiś film obejrzeć i jak mam pracować na czymś większym, nie daj Boże jeszcze z matrycą FullHD to zaczyna mnie coś trafiać bo nie mogę ogarnąć wzrokiem naraz ekranu jak to robię na laptopie :P

co do latania po całym ekranie myszą- im większy ekran tym bardziej trzeba się na przesuwać myszą po ekranie- przykładowo chcąc się podłączyć do WiFi, zmienić sieć (etc) to musimy najpierw z dołu ekranu wybrać ikonkę wifi (albo z paska zadan albo z paska bocznego bez różnicy) a potem przejechać myszą na samą górę ekranu i zapewne idzie do tego przywyknąć ale nie oznacza to, że jest to wygodne....

@semtex ciekawie to wygląda choć nie do końca jest użyteczne. Ja widziałbym to trochę inaczej: tzn na nowym ekranie start powinien być wydzielony obszar (jakiś bardzo duży kafelek przykładowo), który pozwalałby na to na co pozwala pulpit obecnie- czyli możemy sobie trzymać na nim pliki, otwierać nad nim foldery widząc nadal jego część itd.

sgj   10 #44 02.11.2013 12:40

@freedom

Właściwe słowo to "byłem".

sgj   10 #45 02.11.2013 12:43

@zomo_prl

" im większy ekran tym bardziej trzeba się na przesuwać myszą po ekranie"

Przy jednakowej rozdzielczości wielkośc ekranu nie ma znaczenia. Ruch myszą jest zawsze taki sam.

freedom   7 #46 02.11.2013 13:03

@zomo_prl " tzn na nowym ekranie start powinien być wydzielony obszar (jakiś bardzo duży kafelek przykładowo), który pozwalałby na to na co pozwala pulpit obecnie- czyli możemy sobie trzymać na nim pliki, otwierać nad nim foldery widząc nadal jego część itd."

Ale po cholerę? Przecież od takich czynności jest właśnie pulpit, a nowe menu służy dokładnie do tego samego co stare menu Start, czyli do trzymania skrótów (+ ewentualnie wyświetlania przez niektóre prostych informacji jak pogoda).

Co do myszki, kursor nie porusza się z taką samą prędkością i szybki ruch ręki przesuwa go dalej niż wolny. Stąd wcale nie jest powiedziane, że przy wspomnianym przykładzie z WiFi będą jakieś znaczące różnice w amplitudzie ruchu.

@semtex, czyli właściwie już w siódemce nie korzystasz z jednego z najlepszych ficzerów. No cóż, siła przyzwyczajeń jest jak widać wielka :-)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #47 02.11.2013 13:56

Jeśli jesteśmy już przy ruchach myszką. Wiele osób posiadających laptopy narzekało jak źle obsługuje się Windows 8 za pomocą touchpada, ile trzeba będzie wykonać ruchów palcem by coś zrobić. Jednak Windows 8 wprowadza wiele przydatnych gestów, dzięki, którym wykonanie niektórych czynności staje się wygodniejsze, niż z wykorzystaniem myszki ;)

  #48 02.11.2013 15:53

Przeciwne, blogi aż huczą od skarg, że internet exoplorer w Windows 8.1 otwiera się 10 sekund (na niektórych PC) mimi zainstalowania wszyskich aktualizacji a tutaj nikt nie podejmuje tego pronblemu.

xomo_pl   20 #49 02.11.2013 17:27

@Scorpions.B (#48) masa ludzi przywykła już do pewnych wzorców czynności potrzebnych do zrobienia czegoś, które były powielane praktycznie od Win95 i nie są chętni by robić to nagle inaczej (np gestami) tylko dlatego, że MS sobie tak wymyślił i nawet jeśli te gesty faktycznie są lepsze to dla takiej osoby są wolniejsze...

@freedom
"Ale po cholerę? Przecież od takich czynności jest właśnie pulpit, a nowe menu służy dokładnie do tego samego co stare menu Start, czyli do trzymania skrótów (+ ewentualnie wyświetlania przez niektóre prostych informacji jak pogoda)."

bo gdyby "nałożono" na pulpit menu start całość byłaby wreszcie wygodna i sensowna. Pulpit już od lat potrzebuje przebudowy i nałożenie na niego menu start jakie wymyślił MS z dodaniem obszaru na moje pliki byłoby świetną przebudową pulpitu tymczasem dostaliśmy 2 interfejsy, z których żaden nie jest teraz wygodny do końca- modern bo ma mniej funkcji niż desktop a desktop przysłania niepotrzebnie cały pulpit.

xomo_pl   20 #50 02.11.2013 17:28

miało być a modern start przysłania....

(edycja komentarzy by się przydała....)

sgj   10 #51 02.11.2013 18:04

A tam od razu przesłania cały pulpit :)

http://img841.imageshack.us/img841/7817/vl37.jpg

freedom   7 #52 02.11.2013 19:00

Ale to co za różnica czy przesłania cały pulpit? Przecież to służy głównie jako miejsce na skróty, klikasz w dolny róg (właściwie od 8.1 w przycisk Start), wybierasz program i tyle. Modern znika (mowa o zwykłych aplikacjach). Całość tra ile, sekundę? Naprawdę nie rozumiem co w tym jest tak złego.

  #53 02.11.2013 20:12

Na niektórych PC Internet explorer w Windows 8.1 otwiera się 10 sekund. Uruchomienie w tym przypadku przeglądarki jako administrator rozwiązuje problem.

xomo_pl   20 #54 02.11.2013 22:23

@sgj, wiem, że są różne modyfikacje do modern start, które próbują naprawiać to co MS spartolił, ja pisałem o tym co zastajemy "na czysto"...

@freedom taka, że nie chcę latać wzrokiem po całym ekranie za programami jak to jest w trybie modern to raz a dwa nie ma takiej potrzeby by menu z programami było pełnoekranowe- dla mnie pasek zadań to element, który na laptopie/pc może się chować tylko jak oglądam film na pełnym ekranie a tak ma być zawsze na widoku razem z trayem. Małe menu start w połączeniu z wyszukiwarką sprawdza się bdb i nie ma potrzeby pełnoekranowego menu- w w7 nie odrywając oczu od przeglądarki mogę sobie otworzyć jakiś program np notes czy kalkulator a na w8 choćby na sekundę tracę ten widok :D

freedom   7 #55 03.11.2013 09:48

Może jeszcze nie mrugasz, żeby nie stracić z oczu przeglądarki :D Wzrokiem ogarnia się cały ekran, nie trzeba wcale po nim latać. Strasznie naciągane te argumenty (tak jak wcześniej z kursorem i tymi rzekomymi kilometrami wykonywanymi ręką), byle tylko usprawiedliwić potrzebę starego menu. Aż przypominają mi się początki XP, gdzie masa ludzi od razu po instalacji systemu przełączała menu Start na klasyczne. Najczęściej używane programy masz na pasku zadań (no chyba, że też z tej funkcji nie korzystasz), a uruchomienie pozostałych wygląda podobnie dla Win 7 i 8.1 (w tym drugim nawet szybciej, bo nie trzeba rozwijać listy programów, czyli wykonywać dodatkowego kliknięcia).

xomo_pl   20 #56 03.11.2013 11:23

@freedom, nie lubię mieć co chwilę zasłanianego całego ekranu po prostu...

" (tak jak wcześniej z kursorem i tymi rzekomymi kilometrami wykonywanymi ręką)"

nigdzie nie pisałem o kilometrach ale fakt faktem, w w8 trzeba się najeździć po całym ekranie przy wielu opcjach, które od lat były bardziej skupione a przy tym nie mniej wygodne...

" byle tylko usprawiedliwić potrzebę starego menu. Aż przypominają mi się początki XP, gdzie masa ludzi od razu po instalacji systemu przełączała menu Start na klasyczne."

nie byle usprawiedliwić bo właśnie tego mi brak w w8- wygodnego menu nie przysłaniającego całego ekranu i listą aplikacji rozwaloną po całym ekranie- fajnie na ta tablecie (wiem, bo mam) ale okropne na większym ekranie (całe szczęście, że jest wyszukiwarka). Za czasów xp nie lubiłem menu start jakoś szczególnie, liczyłem, że MS coś z nim zrobi ale od czasów Visty i wprowadzenia prostego pola szukaj nic więcej nie jest potrzebne a już na pewno menu zajmujące cały ekran....

Najczęściej używane programy trzymam na pasku owszem a resztę mam w menu start i otwieram bez zasłaniana ekranu w W7 :)
"
(w tym drugim nawet szybciej, bo nie trzeba rozwijać listy programów, czyli wykonywać dodatkowego kliknięcia)"
jak niby szybciej skoro do otwarcia czegoś z menu w w7 potrzebuję wcisnąć klawisz menu start na klawiaturze/otworzyć z ekranu [to samo co na 8],potem wpisuję z klawiatury zwykle pierwszą literę lub 2 pierwsze i enter=> program się otwiera. W czym niby pełnoekranowe menu tu pomaga...

freedom   7 #57 03.11.2013 12:10

Wyszukiwanie wygląda identycznie (od 8.1, bo w 8 było lekko schrzanione), chodziło mi o ręczny wybór rzadziej wybieranych aplikacji (Start -> Wszystkie programy -> Katalog -> Skrót, gdzie w Modern masz Start -> Skrót, o ile oczywiście sobie aplikacje poprzypinasz). Czyli doszliśmy do punktu, gdzie właściwie przeszkadza Ci tylko pełnoekranowe menu, chociaż moim zdaniem jest to tylko i wyłącznie kwestia przyzwyczajenia. To, że odpala się na całym ekranie nie czyni nowego menu mniej wygodnym, wręcz przeciwnie. Pamiętam, że 8-9 lat temu też ciężko było mi przejść na karty w przeglądarkach, teraz nikt sobie bez nich nie wyobraża korzystania z internetu.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #58 03.11.2013 12:23

Przyzwyczajenie rzecz ciężka do zwalczenia. Pamiętam jak przesiadłem się na Windows 7 z XP, chciałem na początku, aby wszystko byłoby jak najbardziej podobne do poprzedniego systemu. Po kilkunastu dniach spędzonych z 7 nie wyobrażałem sobie powrotu do poprzednika, który stał się dla mnie toporny i niewygodny. Podobnie miałem z wstążką w pakiecie Office, miałem podobną sytuację co użytkownik freedom z przeglądarkami i tak dalej. Nie mówię, że wszystkie nowe rozwiązania są dobre, bo tak nie jest, jednak czasami warto zmienić swoje przyzwyczajenia.

xomo_pl   20 #59 03.11.2013 14:13

@freedom:
"chodziło mi o ręczny wybór rzadziej wybieranych aplikacji (Start -> Wszystkie programy -> Katalog -> Skrót, gdzie w Modern masz Start -> Skrót,"

ale po co tak się naklikać jak można od czasów visty prościej: menu start, w polu szukaj pierwsza litera lub dwie pierwsze nazwy programy i enter- program się otwiera. Do tego nie ma potrzeby zasłaniać całego ekranu...

"To, że odpala się na całym ekranie nie czyni nowego menu mniej wygodnym, wręcz przeciwnie."
co kto lubi. Pełnoekranowe menu jest niepotrzebne i tyle- dawniej szukało się programu w jednym rogu ekranu a teraz na całym. Całe szczęście, że jest wyszukiwarka...
Oczywiście na tablecie małe menu byłoby niewygodne, co do tego nie mam wątpliwości ale na większym ekranie nie ma to żadnego sensu dlatego uważam, że cały problem jest, nie tyle w braku menu start znanego z 7 w 8 co brak możliwości większej personalizacji nowego menu- np zmniejszenia jego wielkości do 1/3 ekranu itd... Wtedy każdy byłby zadowolony.

@Scorpions.B jak przesiadałem się z Xp na vistę to się cieszyłem i to bardzo bo wnosiła wiele świetnych funkcji, do tego wyglądała bdb, potem z visty na 7 też się cieszyłem bo ten działa jeszcze lepiej. Podobnie było z MSO- wstążka to świetny patent. Windows8 z nowym menu start i paskudnym wyglądem domyślnym przypominającym xp wręcz odpycha od siebie i jest pierwszym OS od MS, którego na laptopie nie chcę widzieć... Można go owszem zrobić na wzór 7 ale pozostaje pytanie po co skoro mam Win7?

sgj   10 #60 03.11.2013 15:24

@zomo_prl
"ale po co tak się naklikać jak można od czasów visty prościej: menu start, w polu szukaj pierwsza litera lub dwie pierwsze nazwy programy i enter- program się otwiera. Do tego nie ma potrzeby zasłaniać całego ekranu... "

Ty tak serio? Bo wyszukiwarka działa tak samo i akurat nie zajmuje całego ekranu tylko wysuwa si z prawej strony.

freedom   7 #61 03.11.2013 15:29

Po prostu nie mogę zrozumieć jaki problem jest w tym, że podczas uruchamiania jakiejś aplikacji, ekran zostanie na chwilę przysłonięty. Co w tym jest tak strasznego?

sgj   10 #62 03.11.2013 15:35

@freedom

W tym jest akurat wiele strasznego jeżeli używasz komputera do czegoś wiecej niż do zabawy.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #63 03.11.2013 16:23

Jakoś nie jestem w stanie zrozumieć tego dość często powielanego argumentu, że tylko Menu Start nadaje się do profesjonalnych rozwiązań. Co za różnica czy klikniesz na skrót do programu z poziomu Menu Start, czy Modern UI? Po przejściu do ekranu startowego zapomina się co się robiło, czy jak? Pytam, bo nie wiem, nie wykorzystuję komputera do jakiś super profesjonalnych zadań.

sgj   10 #64 03.11.2013 16:49

Nie chodzi o to że tylko Menu Start sie do czegoś nadaje, bo ono do szcześcia nie jest potrzebne. Problem w tym że pracując z kodem, czy mając uruchomioną aplikacje, której wyniki trzeba obserwowac Start Screen jest zły.
Już pomijam fakt że mam w zwyczaju czesto używac odtwarzacza video na czesci ekranu.

Dlatego u mnie ekran Start zajmuje tylko cześc ekranu.

xomo_pl   20 #65 03.11.2013 17:06

@sgj {#61} w 8.1 owszem wysuwa się z boku ale tylko gdy użyjesz bocznego panelu; jeśli chcesz coś wyszukać jak w W7 z poziomu samej klawiatury to po wciśnięciu klawisza start ekran się zasłania nowym menu start nadal. Bardzo często korzystam z menu start tylko z poziomu klawiatury i dlatego tak na to zwróciłem uwagę.

@freedom, przeszkadza i tyle. Każdy jest inny, więc jeśli Ci to nie przeszkadza to spoko. Mnie to wpienia nawet na tablecie, gdzie jeszcze toleruję start screen, że tracę tray nawet na chwilę z widoku...

@Scorpions.B
modern nie tyle się nie nadaje co po prostu w niczym nie pomaga a tylko przeszkadza. Menu start na całym ekranie nie jest do niczego potrzebne na komputerze, do tego chcąc otworzyć byle kalkulator żeby sobie coś policzyć szybko np. pracując w dokumencie biurowym czy serfując po necie tracimy z widoku to co robimy.
"Po przejściu do ekranu startowego zapomina się co się robiło, czy jak?"
nie ale to rozprasza. Z tego też powodu nie znoszę robić więcej niż jednej czynności na sprzętach z androidem bo mnie coś trafia gdy tracę z widoku co chwilę jeden obiekt żeby podejrzeć drugi.
Tak samo idea powiadomień w modern- no fajnie tylko tych powiadomień nie widzimy na bieżąco jeśli pracujemy w jakiejś aplikacji jak to było gdy wszystkie powiadomienia były w trayu a jedynym środowiskiem był pulpit.
Problemem środowiska modern jest więc to, że wypacza to co było od lat zaletą Windows- system nadawał się do pracy bo wygodnie dało się naraz pracować z wieloma aplikacjami (a przynajmniej widzieć co się dzieje w aplikacjach w tle...).

sgj   10 #66 03.11.2013 17:13

@zomo_prl
"; jeśli chcesz coś wyszukać jak w W7 z poziomu samej klawiatury"

To używam jakże wiele mówiącego skrótu "Windows Search", w skrócie Win+S

xomo_pl   20 #67 03.11.2013 17:23

@sgj można i tak co nie zmienia, że (dla mnie) w w7 wygodniej :)

  #68 05.11.2013 16:32

Co mogę zrobić gdy po aktualizacji z Windows 8 na Windows 8.1 nie mogę teraz zmienić jasności ekranu? Ekran jest ustawiony na 70% jasności lecz gdy próbuję ją zwiększyć to ekran cały czas jest ciemny. Również nic się nie dzieje gdy zmniejszam jasność. Nawet gdy podłączę ładowarkę do laptopa to jasność ekranu nie ulega zmianie, mimo że teoretycznie wtedy jest napisane że jasność 100% .

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #69 05.11.2013 17:43

@addicted
Zainstaluj sterowniki do karty graficznej ;)

  #70 05.11.2013 17:48

@Scorpions.B
czyli jak dokładnie mam to zrobić? Nie znam się na tym a ten problem jest jednak uciążliwy :/

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #71 05.11.2013 18:42

Sprawdź na początku w Windows Update czy nie ma dostępnych, powinny być najszybciej w opcjonalnych aktualizacjach.

  #72 05.11.2013 19:14

Ostatnia aktualizacja to : Aktualizacja systemu Windows 8.1 dla komputerów z procesorami x64 (KB2901549) a nic innego się nie wyświetla

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #73 06.11.2013 15:55

@addicted
Wiesz może jaką masz kartę graficzną w laptopie?

  #74 06.11.2013 18:06

Mam problem ze zmianą ustawień komputera. Po wejściu w aplikację 'Zmień ustawienia komputera' na prawym wysuwanym panelu wszystko jest ok, ale gdy wejdę w zakładkę 'komputer i urządzenia' aplikacja wyłącza się i pokazuje się metro. Nie mogę zrobić nic z tym, zmienić ekranu blokady etc...

  #75 06.11.2013 18:18

@Scorpions.B
AMD Radeon HD 8750M

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #76 07.11.2013 16:02

@addicted
Procesor Intela?

  #77 07.11.2013 16:46

@Scorpions.B
tak jest :)

  #78 07.11.2013 19:11

" Z pewnością wielu powie, że klasyczny Pulpit pozwalał dawno temu na dowolne rozmieszczanie okienek uruchomionych programów.
Oczywiście, że tak, ale według mnie Modern UI powinno się traktować jako interfejs konkurujący z tym co prezentuje Android oraz iOS."

A według mnie interfejs systemu na KOMPUTER powinien wyglądać jak interfejs systemu na KOMPUTER, a nie na jakiegoś smarkfona. Co to za przenoszenie systemu z komórki do urządzenia o zupełnie innych zastosowaniach? Może niech Nokia też wyda swój system na PC - S40. To byłoby świetne, a do obsługi komputera poza klawiaturą numeryczną wystarczyłoby tylko 8 dodatkowych przycisków! Wof!

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #79 08.11.2013 16:13

@addicted
Podam Ci link do sterowników do zintegrowanej karty graficznej Intela. Nie mam zbyt dobrego doświadczenia z sterownikami od AMD, zwłaszcza w Windows 8.1. System nie chciał się uruchomić, a odświeżanie w 8.1 z obrazu Windows 8 jak wiemy nie zawsze działa poprawnie. Obecnie mój laptop leży bezużyteczny, a ja czekam na płytki od HP. Dlatego też jeśli chcesz instalować coś od AMD wykonaj przed tym obraz systemu lub wrzuć Recovery na pendrive, bo ja przez swoje roztrzepanie zapomniałem ;/

Sterowniki do Intela:https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldID=23323&la...

  #80 09.01.2014 14:42

A ja się boje aktualizacji

  #81 22.01.2014 00:40

Bardzo ważna kwestią jest to aby po aktualizacji do windowsa 8.1 wejśc na strone producenta laptopa jaki posiadamy i ściągnąc sterowniki pod windowsa 8.1. U mnie po aktualizacji nowy laptop zaczoł mulić jednak po ściągnięciu sterów do 8.1 jest już jak najbardziej ok. Swietny system.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #82 22.01.2014 22:45

@michał baraka
Zgadzam się. Według mnie jest to jedna z najważniejszych czynności tuż po wykonaniu aktualizacji.

Obecnie większość producentów dorzuca oprogramowanie do aktualizacji sterowników i oprogramowania, czasami wystarczy tylko uruchomić odpowiedni program i po sprawie, jednak przed tym warto sprawdzić czy sam program nie dostał nowej aktualizacji pod Win 8.1.

  #83 03.02.2014 18:10

Jak udostępnić ekran w rozmowie ?

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #84 04.02.2014 16:45

@@Jakub
Masz na myśli udostępnienie w aplikacji Skype?

  #85 25.05.2014 21:56

ja stwierdzam ze 8.1 to syf!!!!!!!!!!
Wczoraj zakupiłem i do dziś wieczora nie mogę dojść do ładu z tym programę.Włancza i wyłancza nic nie można zainstalować.

  #86 07.06.2014 16:21

Jak udostępnić ekran w rozmowie ( Skype)? proszę o pomoc

  #87 21.11.2014 03:44

7 windows jest fatalny a 8.1 to program beznadziejny najlepszy był XP