Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Witaj Windows 8, coś dla początkujących

Witam wszystkich, którzy weszli na ten wpis na moim blogu. Popełniłem już kilka wpisów związanych z Windows 8 z różnym rezultatem. W moich wcześniejszych wpisach skupiałem się głównie na opisywaniu nowych funkcji, moich spostrzeżeniach i moich wnioskach związanych z używaniem nowego systemu od Microsoftu. Trwający konkurs zachęcił mnie do kolejnego wpisu. Tym razem postanowiłem skupić się na poradach dotyczących pracy z Windows 8. Jak dobrze wiecie nowy Windows wprowadza wiele zmian, do których musimy się przyzwyczaić. W moim wcześniejszym wpisie opisującym moje wrażenie po miesiącu korzystania z Windows 8 stwierdziłem, że warto się przyzwyczaić do nowości, ponieważ mogą znacząco uprzyjemnić nam pracę z nowymi „okienkami” od Microsoftu. Z pewnością wielu z Was będzie miało mniejsze lub większe problemy podczas pierwszego razu z Windows 8. Ja też w kilku miejscach miałem drobne problemy. W tym wpisie przedstawię Wam moje porady dotyczące pracy z Windows 8. Zapraszam.

Logowanie się do systemu

Wraz z Windows 8 dostajemy możliwość zalogowania się do systemu za pomocą konta Microsoft. Oczywiście stary sposób pozostał. Jeśli zdecydujemy się na nowy sposób logowania się do systemu zyskamy możliwość synchronizacja ustawień, synchronizację naszego konta z aplikacjami Modern UI oraz szybki dostęp do wielu zasobów naszego konta od razu z poziomu Modern UI. Jeśli korzystacie z poczty od Microsoftu, telefonu z systemem Windows Phone, macie konto Xbox czy korzystacie z innych usług od Microsoftu to konto już posiadacie. Wystarczy teraz podać swój login oraz hasło i już jesteście zalogowani do Windows 8 za pomocą konta Microsoft.

Założę się, że wielu z Was może nie posiadać takiego konta. Ja też go nie posiadałem. Dla mnie najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest utworzenie takiego konta korzystając z naszego adresu email. Dzięki wykorzystaniu tego adresu od razu zyskujemy synchronizację naszego konta pocztowego z Windows 8, nasz adres nie zmienia się, nasze hasło pozostaje to samo. Windows 8 będzie informował nas wtedy o każdej nowej wiadomości na naszym starym koncie. Zyskamy też szybki dostęp do wielu usług naszego konta. Jeśli jednak nie zgodzicie się na to rozwiązanie. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby utworzyć nowe konto. Proces ten jest bardzo prosty. Każdy powinien poradzić sobie z tym bez większego problemu.

Pozostała nam jeszcze jedna możliwość. Możemy zalogować się do systemu za pomocą tradycyjnego konta lokalnego. Wystarczy, że przy tworzeniu profilu użytkownika wybierzecie inną metodę logowania się do systemu Windows, a potem wybierzecie konto lokalne. Ja po skończeniu testów z udostępnioną przez Microsoft 90 dniową wersją testową i zakupie wersji Pro postanowiłem zrezygnować z logowania się za pomocą konta Microsoft i wrócić do konta lokalnego. Dlaczego tak zrobiłem? Głównym powodem dla mnie było to, że nie korzystałem z synchronizacji ustawień. Posiadam tylko jeden komputer z Windows 8, więc i tak zmieniam ustawienia tylko na nim. Wspomniałem, że po zalogowaniu się za pomocą konta Microsoft zyskujemy synchronizację z aplikacjami w Modern UI. Ja korzystam tylko z kilku aplikacji od Microsoft, więc nie muszę mieć wszystkich podpiętych pod moje konto. Zdecydowałem się zalogować tylko do kilku aplikacji. Nic stoi na przeszkodzie, aby za pomocą konta Microsoft zalogować się do jakieś aplikacji jeśli korzystamy z konta lokalnego. Zapomniałbym prawie o jednym elemencie, który też zniechęcił mnie do logowania się za pomocą konta Microsoft. Moje ustawienia pulpitu dotyczące personalizacji nie chciały się synchronizować. Raz utworzona kompozycja została przypisana do mojego konta, a zmiana tapety kończyła się utworzeniem nowej kompozycji, która była nie synchronizowana. Nie znalazłem sposobu na ten problem. Jak ktoś wie jak to naprawić to proszę o odpowiedzi.

Może w drugiej części Was trochę zniechęciłem do logowania się za pomocą konta Microsoft. Nie chciałem tego zrobić. Uważam, że logowanie się za pomocą tego konta to spore ułatwienie, szczególnie jeśli korzystamy z kilku komputerów lub z wielu aplikacji w Modern UI związanych z kontem. Jako, że ja nie spełniam w pełni tych kryteriów wybrałem tradycyjny sposób logowania. Wybór zależy od Was.

Waszą decyzją dotycząco sposobu logowania się do systemu, możecie zawsze w bardzo prosty sposób zmienić. Wystarczy wejść do ustawień użytkowników i wybrać odpowiednią opcję. Sprawdzałem i nie ma żadnych problemów podczas przejścia z konta Microsoft na lokalne i odwrotnie.

Kilka porad dotyczących Modern UI

Modern UI to nowy interfejs, który widzicie od razu po uruchomieniu się systemu. Możemy na nim przypinać kafelki, skróty do klasycznych aplikacji oraz foldery. Modern UI w pewnych aspektach przypomina klasyczne Menu Start.

Nowa zainstalowana aplikacja zostaje automatycznie dodana do Modern UI. Aplikacje pochodzące ze sklepu Microsoft przeznaczone do nowego interfejsu reprezentowane są za pomocą aktywnego lub nie kafelka.

Aby uruchomić daną aplikację wystarczy kliknąć na nią. Aplikacje w nowym interfejsie niestety, ale uruchamiają się tylko w trybie pełnoekranowym. Sam nie wiem czy do końca jest to dobre rozwiązanie. Niektórym to rozwiązanie się nie podoba, mi osobiście po przyzwyczajeniu się, zbytnio to nie przeszkadza. Między aplikacjami możemy się szybko przełączać. Do szybkiej zmiany aplikacji wystarczy, abyśmy najechali kursorem na lewy górny róg ekranu i kliknęli, aplikacja zostanie momentalnie przełączona. Kolejnym sposobem jest przeciągnięcie kursorem myszki po lewym brzegu ekranu. Wtedy pojawi się na boczny pasek pokazujący wszystkie uruchomione aplikacje.

Wspomniane powyżej dwa sposoby dają możliwość przełączania się tylko pomiędzy aplikacjami w Modern UI, a Pulpit traktowany jest jako oddzielna aplikacja, więc nie przełączymy się pomiędzy aplikacjami klasycznymi. Wtedy możemy użyć kombinacji klawiszy Alt+Tab. Pojawi się okno z wszystkimi uruchomionymi aplikacjami. Zarówno pokazane są te klasyczne jak i te pod Modern UI, między wszystkimi możemy się swobodnie przełączać.

Do poruszania się tylko między klasycznymi aplikacjami mamy te same sposoby co w wcześniejszych wersjach systemów Windows.. Jeśli chcemy przechodzić tylko pomiędzy daną aplikacją, a Modern UI wystarczy, że najedziemy kursorem na lewy dolny róg i klikniemy. Drugim sposobem przełączania się pomiędzy aplikacją, a „nowym Menu Start” jest użycie klawisza Windows.
Klasyczne aplikacja po zainstalowaniu mogę pozostawić trochę syfu na ekranie głównym w Modern UI. Po zainstalowaniu dodawane są wszystkie skróty, które zobaczylibyśmy w klasycznym Menu Start np.: instalując AIMPa w Modern UI pojawiły się skróty do aplikacji, do edytora tagów, do odinstalowania programu itp. Jeśli nie będziemy wszystkich zbędnych skrótów odznaczać to bardzo możliwe, że zrobi nam się mały bałagan. W związku z tym radzę, aby po zainstalowaniu aplikacji pozostawiać te skróty, które nam są tylko potrzebne

Usunięcia jakiegoś skrótu z ekranu głównego nie oznacza usunięcia go całkowicie z Modern UI. Wystarczy, że przejdziemy do menu wszystkie aplikacje i ukażą nam się wszystkie aplikacje pogrupowane identycznie jak ma to miejsce w Menu Start.

Warto zwrócić uwagę na możliwość wyszukiwania w Modern UI. Wystarczy, że będąc na ekranie głównym wpiszemy dane słowo lub litery zawarte w tym słowie, a dostaniemy odpowiednie wyniki. Teraz oprócz aplikacji i ustawień możemy również wyszukiwać muzykę, filmy i dokumenty. Warto też zwrócić uwagę na listę aplikacji pokazanych poniżej. Klikając na daną aplikację otrzymamy wynik wyszukiwania za jej pomocą. Teraz szybko możemy przełączać się między wyszukiwaniem czegoś na dysku, a online.

Kafelki w Modern UI możemy dowolnie przemieszczać. Wystarczy, że wybierzmy odpowiedni i trzymając go przemieścimy w odpowiednie miejsce. Uważam, że warto poukładać kafelki w odpowiednie dla nas grupy, które możemy nazywać. Dzięki temu przy większej liczbie kafelków będziemy mogli sprawniej się poruszać.

Jednym z elementów, który szybko rzuci się Wam w oczy jest boczny pasek z prawej strony. Dostęp do niego najłatwiej możemy uzyskać przejeżdżając kursorem myszki po prawym brzegu ekranu. Do tego paska możemy dostać się też za pomocą klawiszy Windows+C. Polecam Wam korzystanie z tego paska, ponieważ znacząca ułatwia pracę z komputerem. W pasku tym na samej górze znajdziemy opcję odpowiedzialną za wyszukiwanie. Wykonując dowolną czynność na komputerze możemy szybko przeszukać wszystkie jego zasoby. Więc nie szukajcie opcji szukaj, gdzieś w systemie. Opcja Udostępnij, jak sama nazwa wskazuje służy do udostępniania różnych treści innym użytkownikom. Przyznam się, że z niej nie korzystałem, więc nic więcej Wam o niej nie powiem. Po środku znajduje się Start. Klikając na niego zostaniemy przeniesieni do ekranu głównego Modern UI. Wybierając opcję Urządzenia dostaniemy dostęp do urządzeń podłączonych do naszego komputera. Urządzenia są przedstawione w sposób nieco odmienny od tego znanego z Panelu Starowania. Nie musicie się obawiać, ponieważ sposób znany z Windows 7 nadal pozostał. Ostatnia opcja służy do przejścia do ustawień systemu i co trochę śmieszne do przejścia do opcji odpowiedzialnej za wyłącznie naszego komputera.

Teraz przejdę do ciekawych aplikacji, które ja uważam za podstawowe u mnie. Nie będę pisał recenzji o aplikacjach, ponieważ zrobiłem to już w jednym w wcześniejszych wpisów. Pokażę wam, które aplikacje warto zainstalować.
Zastanówmy się ile osób w Polsce korzysta z wyszukiwarki BING. Liczba użytkowników wyszukiwarki od Microsoftu jest bardzo mała, znaczna większość posługuje się przeglądarką od Google. W Windows 8 główną wyszukiwarką jest BING, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby zainstalować wyszukiwarkę od Google. Wystarczy wejść do sklepu z aplikacjami i wpisać „Google”. Z otrzymanych wyników wybieramy aplikację Google Search i instalujemy. Odpowiednia aplikacja zostanie dodana do ekranu głównego w Modern UI.

Jeśli jesteście fanami seriali głównie produkcji Polsatu to polecam zainstalowanie aplikacji Ipla. Dostaniecie dostęp do ogromnej bazy seriali, dokumentów i programów w jakości HD bez żadnych dodatkowych opłat. Aby dodać aplikację do Windows 8 postępujcie podobnie co w przypadku dodania wyszukiwarki od Google.

Jeśli posiadacie konto Microsoft warto zwrócić uwagę na aplikację SkyDrive. Za pomocą konta Microsoft należy się do niej zalogować. Dzięki temu dostajecie zupełni za darmo 7GB darmowej przestrzeni online na dysku od Microsoft.
Jeśli często korzystacie z poczty to warto zacząć korzystać z aplikacji poczta. Jest ona dostępna od razu w Windows 8. Wystarczy, że zalogujemy się na konto Microsoft i zyskamy szybki dostęp do zasobów naszej poczty. Niestety, ale nie znalazłem sposobu na możliwość zalogowania się tylko i wyłącznie za pomocą innego konta pocztowego.

Polecam dodanie do bibliotek lokalizacji naszych zdjęć, filmów i muzyki. Warto to zrobić, ponieważ aplikacje w Modern UI przeznaczone do multimediów automatycznie z tej lokalizacji pobierają pliki. Nie musicie wrzucać wszystkiego do konkretnego dysku, wystarczy tylko dodać odpowiednią lokalizację. Lokalizację dodajemy w właściwościach danej biblioteki.

Klasyczny Pulpit

Klasyczny Pulpit w Windows 8 nie zmienił się zbytni w porównaniu z tym znanym z Windows 7. Jedną z rzeczy na którą warto zwrócić uwagę jest wstążka w eksploratorze plików.

W zakładce „Narzędzia główne” znajdują się opcje odpowiedzialne za zarządzaniem plikiem, czy folderem. Mamy szybki dostęp do wielu opcji jak kopiuj, wklej, usuń, zmień nazwę itp. Polecam Wam korzystanie z tej wstążki, ponieważ bardzo ułatwia pracę z plikami i folderami. Jeśli korzystaliście z pakietu biurowego Office od wersji 2007 to nie będziecie mieli problemu. Kolejna zakładka to „Udostępnianie” znajdziecie w niej opcje odpowiedzialne jak sama nazwa wskazuje z udostępnianiem danych zasobów w grupie domowej. Co ciekawe znajdują się tutaj też opcje pozwalający wysłać e-maila, dodać folder do archiwum, czy nagrać płytę z danymi elementami. Kolejna zakładka „Widok” pozwala nam zarządzać opcjami odpowiedzialnym z wyświetlaniem danych elementów. Może ustalić tutaj np. sposób przedstawiania plików, czy ukryte elementy mają być pokazywane i tak dalej. Ostatnia zakładka „Zarządzanie” lub „Odtwarzanie” służy nam do konkretnych operacji na danym typie plików i jej nazwa oraz zawartość różni się zależnie od typu pliku.
Na dolnym pasku zniknął Menu Start. Mamy, więcej miejsca na aplikacje. Dostęp do nowego Menu Start, które nazywa się teraz Modern UI, zyskamy klikając w lewy narożnik dolnego paska. Można powiedzieć, że ikonka Menu Start nadal jest tylko ukryta.
Tuż po pierwszym uruchomieniu systemu na Pulpicie nie zobaczycie nic prócz ikonki Kosz. Uważam, że warto dodać ikonę „Mój komputer”. Aby to uczynić wystarczy przejść do personalizacji pulpitu i później wybrać „Zmień ikony pulpitu”. Pojawi nam się odpowiednie okno, gdzie może wybrać wyświetlane ikony.

Założę się, że w Windows 7 do Panelu Sterowania przechodziliście najczęściej z poziomu Menu Start. Teraz, aby przejść do Panelu Sterowania w podobny sposób należy wpisać w Modern UI „Panel Sterownia” i wybrać odpowiedni wynik. Kolejnym sposobem jest skorzystanie z prawego bocznego paska będąc w trybie Pulpitu. Wybieramy opcję Ustawienia i pojawia się nam opcja pozwalająca przejść do Panelu Sterowania.

Pozostałe metody przechodzenia do Panelu Sterownia są bardzo podobne co w Windows 7.

Chyba to wszystko co możecie potrzebować. Większość operacji w Windows 8 w trybie klasycznego pulpitu wykonacie tak samo jak w Windows 7. Jeśli macie jakieś pytanie dotyczące pierwszych kroków z Windows 8 to piszcie. Postaram się na nie odpowiedzieć. 

windows oprogramowanie porady

Komentarze

0 nowych
tomi001   5 #1 30.11.2012 17:38

Ty odrazu książkę napisz o windowsie 8 ten wpis jest za długi.

  #2 30.11.2012 18:05

najszybciej można się dostać do panelu sterowania klikając RMB w dolnym lewym rogu odpowiednik kombinacji klawiszy win +x, co do binga polecam poużywać go trochę bo jak Microsoftowi podskoczy to dostaniemy wersje narodową, a jak Gogolowi opadnie udział procentowy to może zacznie bardziej o nasz rynek dbać

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #3 30.11.2012 18:23

He he he, przypomniał mi się wpis z wczoraj tl;dr :)
A poważnie, Dobre opracowanie, które na pewno przyda się osobą, które rozpoczynają przygodę z nowym Windowsem.

acidpunk   2 #4 30.11.2012 18:31

Taki szczegół ;):

"Klasyczny Pulpit w Windows 8 nie zmienił się zbytni w porównaniu z tym znanym z Windows 8."

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #5 30.11.2012 19:50

@tomi001
Właśnie zaczynam pisać. W księgarniach pojawi się na początku 2013 r. ;)
@jabolmax
Dla mnie Bing nie jest złą wyszukiwarką. Jednak wolę Google ;)
@acidpunk
To już drugi wpis w którym popełniłem identyczny błąd :D

foreste   14 #6 30.11.2012 20:28

tl:dr nuda :P.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #7 30.11.2012 20:30

@foreste
Dzięki za komentarz :D Zachęcił mnie on do zgłębienia znaczenia tego skrótu :D

tomi001   5 #8 30.11.2012 21:21

@Scorpions.B

Ale teraz tak na serio mówisz poważnie. Bo ja też jedną książke napisałem.

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #9 30.11.2012 22:05

@tomi001
Jakiś link do Twojej książki ?

tomi001   5 #10 30.11.2012 22:09

jutro ci dam bo teraz ide spać

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #11 30.11.2012 22:11

@tomi001
No to czekam na to jak mi dasz ;)

  #12 30.11.2012 23:22

Czekamy na coś dla zaawansowanych, chociaż to bez sensu

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #13 01.12.2012 00:08

@fervi.doctor
Ode mnie w najbliższym czasie z pewnością się nie doczekasz. Czuję, że będę miał problem z stworzeniem blogu nawet o podstawach. Coś czuję, że w grudniu u mnie będzie puściutko na blogu.

tomi001   5 #14 01.12.2012 11:53

@Scorpions.B

Ale nie będziesz jej nigdzie rozpowszechniał. Ona jest o języku C i zawiera trochę błędów. I jest nie dokończona

Autor edytował komentarz.
GregKoval   8 #15 01.12.2012 11:56

Windows - system dla początkujących. To nie uczą już go w szkołach?

blind-oln   7 #16 01.12.2012 12:43

Całkiem fajny wpis, chociaż miejscami wydał mi się nieco chaotyczny. Mam dwa pytania do autora odnośnie Windows 8. Czy mogę na swoje konto logować się adresem e-mail np. z gmail czy konieczne jest posiadanie adresu e-mail od Microsoftu?

Pytanie drugie brzmi: czy w Modern UI są takie podstawowe aplikacje jak Explorator czy Notatnik? Moim zdaniem odpowiedź na to pytanie jest kluczowa w kwestii użyteczności tego Modern UI. O co mi chodzi. Tablety, pod które Modern UI było przede wszystkim tworzone, są typowymi urządzeniami Read-Only. Nie mówię, że nie da się na nich niczego tworzyć, ale wygoda tego jest co najmniej dyskusyjna. Proste klikanie się sprawdza przy sterowaniu odtwarzaczem czy przeglądaniu internetu. Jednak wszystkie zadania, które wymagają precyzji lub wprowadzania tekstu łatwiej wykonuje się za pomocą klawiatury i myszki. Jeżeli do takich zadań potrzebny jest klasyczny pulpit, to oznaczałoby, że Modern UI jest ułomny i się do takich zadań nie nadaje. Jeśli się nie nadaje, to powinien być tylko na urządzeniach od których takich zadań się nie wymaga. Oczywiście, można się przełączać między Modern UI i klasycznym pulpitem, tylko po co? Po co przełączać się na ułomną protezę, skoro wszystko i wiele więcej można zrobić szybko i sprawnie w klasycznym pulpicie? Jeśli Modern UI ma być pełnoprawnym środowiskiem, to powinien nim rzeczywiście być i przynajmniej jeśli chodzi o programy od Microsoftu, powinien oferować taką samą funkcjonalność. Jeśli nie oferują tego programy od Microsoftu, to Microsoft sam pokazuje, że Modern UI jest ułomne względem normalnego pulpitu. Pytanie więc po co wybierać coś ułomnego?

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #17 01.12.2012 12:55

@blind-oln
Musisz posiadać konto Microsoft, nie musisz logować się za pomocą adresu e-mail od Microsoftu. Jeśli utworzysz konto Microsoft za pomocą konta Gmail to twój adres nie ulegania żadnej zmianie. Będziesz mógł się logować za pomocą tego adresu.

Aplikacje te są, ale przystosowane do trybu klasycznego. Z pewnością znajdziesz ich odpowiedniki w sklepie od Microsoftu z aplikacjami.
Uważam, że połączenie tych dwóch interfejsów to świetna sprawa. Modern UI jest jeszcze bardzo świeżym produktem i póki co jest na niego 20 tyś aplikacji. Ktoś powie, że dużo, ale w porównaniu do aplikacji tradycyjnych jest to malutki procent. Dzięki wprowadzeniu Modern UI na wszystkie urządzanie mamy unifikację, wszystko obsługuje się tak samo, na każdym urządzeniu mamy ten sam system. Co za tym idzie mamy pełną współpracę tych urządzeń. Modern UI z pewnością bardzo ułatwia korzystanie z komputera, lecz do bardziej zaawansowanych czynności ciągle mamy dostępny klasyczny Pulpit.

@GregKoval
W Windows 8 Microsoft zdecydował się wprowadzić kilka nowych rozwiązań, które warto przedstawić osobą dopiero zaczynającym zabawę z tym systemem.

blind-oln   7 #18 01.12.2012 13:10

@Scorpions.B

No ale właśnie dlaczego bardziej skomplikowanych czynności nie można wykonać w Modern UI? Czy to oznacza, że Modern UI nie nadaje się do bardziej skomplikowanych zadań niż wyświetlanie? Nieważne czy filmu, czy strony, czy też pogody. Co z zadaniami wymagającymi wprowadzania czy zarządzania?

Poza tym piszesz, że dzięki wprowadzeniu Modern UI mamy unifikacje i wszystko obsługuje się tak samo. Taka unifikacja w wydaniu Microsoftu nie jest najlepszym rozwiązaniem. Sam chciałbym, by wszystkie urządzenia miały identyczny interfejs, ale przy różnych urządzeniach wskazujących i wprowadzających to trochę utopia. Po prostu ekrany dotykowe wymagają innego interfejsu do maksymalnej wygody i efektywności niż komputery osobiste obsługiwane przez myszkę i klawiaturę. W sumie Microsoft to potwierdza. Unifikacja ma sens tylko wtedy, jeśli na wszystkich urządzeniach dany interfejs jest najlepszym rozwiązaniem, pozwalającym najefektywniej wykorzystać sprzęt. Jeśli na PC dla wykonania pewnych podstawowych zadań trzeba się przełączać na klasyczny pulpit, to oznacza, że Modern UI na PC nie jest najefektywniejszym możliwym interfejsem.

Apple idzie moim zdaniem trochę lepszą drogą. Łączy wszystkie swoje urządzenia w jeden ekosystem, ale na każdym urządzeniu zachowuje optymalny interfejs. Z jednej strony urządzenia się synchronizują, z drugiej pozwalają w pełni wykorzystać urządzenia peryferyjne.

Autor edytował komentarz.
tomi001   5 #19 01.12.2012 13:12

@Scorpions.B

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #20 01.12.2012 13:23

@blind-oln
Po prostu brak jest oprogramowania temu służącemu pod Modern UI.

Tryb Pulpitu jest dobrym rozwiązaniem. Zobacz, że wiele aplikacji działa tylko i wyłącznie w trybie klasycznego Pulpitu, dlatego przełączanie się jak najbardziej rozumiem. Aplikacje w Modern UI naprawdę wygodnie obsługuje się myszką. Dla mnie jest to świetne rozwiązanie mające na celu połączenie urządzeń.

Windows 8 jest dla mnie w tym dobry, że jest taki sam na PC i tablecie. Dzięki temu szybko możemy przełączać się pomiędzy poszczególnym urządzeniami. Fajnie się to prezentuje na komputerach przenośnych. W bardzo łatwy sposób możemy zmienić tablet w laptopa i na odwrót. Aplikacje są takie same na PC jak i na tablet. Dla mnie to właśnie to rozwiązanie jest świetne.

blind-oln   7 #21 01.12.2012 13:27

@Scorpions.B
Wiesz, ja rozumiem, że istnieje potrzeba istnienia klasycznego pulpitu, bo inne aplikacje nie są przystosowane do Modern UI. Nie mam tutaj nic przeciwko. Tylko dlaczego sam Windows nie jest przystosowany do Modern UI? Dlaczego podstawowe programy składowe systemu od Microsoftu nie zostały do niego przystosowane?

Piszesz też, że możesz się przełączać między łatwo między urządzeniami, bo są te same programy, które tak samo się obsługuje. Rozumiem, że chodzi tu o programy Modern UI. Skoro są te same programy, które tak samo się obsługuje, a dodatkowo programy te są przystosowane pod ekran dotykowy, to po co w ogóle się przełączać między tabletem o PC?

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #22 01.12.2012 13:34

@blind-oln
Na to nie jestem Ci wstanie odpowiedzieć. Ale czy byłby sens robienia każdego programu w dwóch różnych wersjach? Co by dał nam notatnik w wersji Modern UI skoro jest klasyczny?

blind-oln   7 #23 01.12.2012 13:37

@Scorpions.B
"Co by dał nam notatnik w wersji Modern UI skoro jest klasyczny?"

Zabawna sprawa. Co mi daje notatnik w wersji Modern UI, skoro jest klasyczny? Możemy to pytanie rozciągnąć. Po co mi inne programy w Modern UI, skoro są klasyczne? Idąc dalej: po co mi Modern UI skoro jest klasyczny pulpit?

Według mnie, skoro Microsoft wprowadza dwa interfejsy, to oba powinny być tak samo funkcjonalne, albo powinni postawić na ten bardziej funkcjonalny. Po co trzymać jeden funkcjonalny interfejs i jakąś niefunkcjonalną protezę?

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #24 01.12.2012 13:45

@blind-oln
Po to, że programy w Modern UI mają za zadanie ułatwić korzystanie z systemu i dostęp do informacji. Zobacz, że program w Modern UI nie mają całkowitych odpowiedników w aplikacjach przeznaczonych do klasycznego pulpitu. Notatnik dla Modern UI i ten klasyczny wyglądały by niemal identycznie, miały identyczne funkcję, więc po co dwa takie programy. Modern UI nie zastępuje klasycznego pulpitu. Dla mnie jest to interfejs stworzony do szybkiego dostępu do informacji, aplikacji. Zobacz, że wcześniej w Windows nie miałeś programu do map, programu do pogody, czy programu z kalendarze który synchronizowałby wszystkie wydarzenia z wieloma urządzeniami. Zobacz, że na Modern UI możemy robić wszystko tylko wystarczy odpowiednia aplikacja.

Przecież Modern UI jest w 100% funkcjonalnym interfejsem. Przecież dużo zależy od aplikacji jaką uruchamiany, a nie od interfejsu ;)

Autor edytował komentarz.
blind-oln   7 #25 01.12.2012 13:50

Modern UI nie jest w pełni funkcjonalnym interfejsem, bo jakby wywalić klasyczny pulpit, to straciłbyś funkcjonalności, takie jak notatnik, czy explorator.

"Zobacz, że wcześniej w Windows nie miałeś programu do map, programu do pogody, czy programu z kalendarze który synchronizowałby wszystkie wydarzenia z wieloma urządzeniami."

Nie miałem, bo Microsoft takich nie stworzył. Nie widzę jednak najmniejszych problemów, by takie programy stworzyć dla klasycznego pulpitu. To nie jest kwestia Modern UI. Nie rozumiem, dlaczego Microsoft nie przepisał całego swojego interfejsu na Modern UI, a klasycznego nie zostawił tylko dla kompatybilności ze starszymi programami. Wydaje mi się, że dlatego iż takie programy jak explorator czy notatnik, ze względu na swoje zastosowanie, byłyby niewygodne w obsłudze i nie tak funkcjonalne pod Modern UI jak są w klasycznym pulpicie. A to już jest ułomność interfejsu Modern UI. W sumie mnie to nie dziwi, bo Modern UI był projektowany dla tabletów, a tablety mają inne przeznaczenie niż PC.

Autor edytował komentarz.
GregKoval   8 #26 01.12.2012 14:03

@Skorpions.B
>>"W Windows 8 Microsoft zdecydował się wprowadzić kilka nowych rozwiązań, które warto przedstawić osobą dopiero zaczynającym zabawę z tym systemem."

Sugerujesz, że to wszystko co Microsoft zaprezentował po kilku latach nieobecności? Zaiste ewolucja godna systemu przyszłości.

>>"Windows 8 jest dla mnie w tym dobry, że jest taki sam na PC i tablecie."

W zasadzie to na tablety przeznaczona jest wersja RT (o ile się nie mylę). W założeniu jest to inne rozwiązanie, bo pozbyto się w nim tej desktopowej protezy z panelem. W moim mniemaniu użytkownik tego systemu musi się znowu nauczyć "nowego sposobu myślenia", bo nawyki z Windows 8 będą tu dość mylące. Zresztą nie o to chodzi! Chodzi o to dlaczego wersja na smartfony jest kompletnie różna od tej na tablety? I tu dopiero należy szukać problemu, bo niby dlaczego ja przesiadając się z jakiejś Lumii na tablet z Windowsem RT muszę się od nowa uczyć systemu?

Do tego dochodzą właśnie wspomniane aplikacje. Ja jakoś nie wyobrażam sobie obsługo tabletowej wersji PhotoShopa (jeśli taka powstanie) na desktopie i odwrotnie także nie jest to komfortowe rozwiązanie. To samo dotyczy dotykowej wersji pakietu MS Office. Oczywiste jest, że będą istniały dwie wersje takich aplikacji, każda wykorzystująca w pełni sprzęt pod jaki została przeznaczona. Nie wiem więc o czym autor pisze słowami: "Aplikacje są takie same na PC jak i na tablet. Dla mnie to właśnie to rozwiązanie jest świetne."

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #27 01.12.2012 14:06

@blind-oln
Jest, jednak większość aplikacji na Windows jest przeznaczone do klasycznego pulpitu. Widzę, że używasz systemu Linux. Też można stwierdzić, że ten system nie jest wcale użyteczny, ponieważ sporo traci na funkcjonalności, a używanie zamienników aplikacji nie wchodzi w grę. Można też powiedzieć, że system jest nie użyteczny, ponieważ bez Wine, ani rusz. No, ale tak przecież nie jest. Po prostu brak jest obecnie wielu programów na Linuxa. Jednak na Modern Ui szybko powstaje multum aplikacji, już ich jest ponad 20 tyś ;)

Oczywiście, że można stworzyć. Modern UI jest nowym podejście do obsługi komputerów, tworzy on z klasycznym pulpitem pewną całość, te dwa interfejsy uzupełniają się. Tworzą razem bardzo dobrą kombinację. Nie jest to tylko moja opinia, bo Windows 8 już sprzedał się w ponad 40 mln egzemplarzy. Zobacz, że dużo osób które miały kontakt z Windows 8 uważa ten system za najlepszy.

@GregKoval
No właśnie Windows RT. Ten system stworzony jest pod ARM. Głównie na nim uruchomimy aplikację pod Modern UI, ponieważ wszystkie aplikacje przeznaczone do klasycznego pulpitu nie działają na ARM. Jednak warto zastanowić się nad kupnem urządzenia z Windows 8 Pro. Wtedy zyskujemy tablet z takim samym systemem jak ten na komputerze. Często urządzenia takie łatwo jest zmienić szybko w normalnego laptopa. Świetnie zapowiada się połączenie tabletu i laptopa w jednym jeśli miałby pracować pod Windows 8 Pro.

Patrząc obecnie na Windows 8 RT to system ten dla mnie to zabawka do siebie i komunikacji, coś jak Android. Dlatego nie wybrałbym obecnie Windows 8 w wersji RT, jednak tablet z Windows 8 Pro byłby dla mnie bardzo kuszącą propozycją ;)

Autor edytował komentarz.
blind-oln   7 #28 01.12.2012 14:12

Kończą się merytoryczna dyskusja, zaczyna marketingowa papka. Więc to by było na tyle. Cześć. ;)

PS. Dopóki Microsoft nie stworzy wszystkich swoich programów w tym Visual Studio dla Modern UI, to dalej będę twierdził, że Modern UI jest na tyle ułomnym rozwiązaniem, że nie pozwala w pełni wykorzystać komputera, a jedynie przekształca komputer w ułomne, ograniczone do zadań "read-only" urządzenie, jakim jest tablet. Z tym, że tablet nadrabia mobilnością, a PC?

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #29 01.12.2012 14:26

@blind-oln
Jaka papka? Widzę, że chyba nie lubisz Windowsa i dlatego jesteś tak negatywnie nastawiony. Zobaczysz, że z czasem coraz więcej aplikacji będzie pod Modern UI. System jest na rynku od miesiąca z hakiem, więc nie wiem czego Ty wymagasz.

GregKoval   8 #30 01.12.2012 14:28

@Scorpion.B
>>"Dlatego nie wybrałbym obecnie Windows 8 w wersji RT, jednak tablet z Windows 8 Pro byłby dla mnie bardzo kuszącą propozycją ;)"

Nie wiem, może ciebie kręci kupowanie netbooka z dotykowym ekranem za 2.5 tyś zł. Ja ostatnio kupiłem 200 taniej laptopa z i5, 4GB RAM, kartą NVidii i (tu ciekawostka) 15'' ekranem.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #31 01.12.2012 14:38

@GregKoval
Nie kręci mnie. Uważam, że takie urządzenia staną się nie długo sporo tańsze. Wtedy kupno takiego sprzętu wraz z Windows 8 będzie świetnym rozwiązaniem ;)

GregKoval   8 #32 01.12.2012 14:53

@Scorpion.B

Na pewno będą tańsze zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę kiepską sprzedaż Surface w USA i Kanadzie. Tyle, że w te miejsce standardem sprzętowym będzie już inny taki tableto-laptop w tej samej cenie. Jednak nie o to mi chodzi...

Piszesz, że "Windows 8 jest dla mnie w tym dobry, że jest taki sam na PC i tablecie."
, a potem, że " Dlatego nie wybrałbym obecnie Windows 8 w wersji RT" to są to dla mnie dwa sprzeczne stwierdzenia. Ponadto jako alternatywę dla laptopa podajesz mi laptop z dotykowym ekranem i twierdzisz, że tylko na takich dwóch komputerach sprawdza się teoria " Windows 8 jest dla mnie w tym dobry, że jest taki sam na PC i tablecie." Pojawia się jednak pytanie: po co mi laptop, skoro mam już laptop z dotykowym ekranem? I tym samym dochodzimy do konsensusu: Windows 8 sprawuje się tylko znakomicie na laptopie z dotykowym ekranem. Nie jest jednak taki sam jak na tablecie i nie jest taki sam jak na smartfonie.

GregKoval   8 #33 01.12.2012 14:55

A sorry, jednak Surface też jest z wersją RT, mea culpa.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #34 01.12.2012 15:02

@GregKoval
Wersja RT mnie nie interesuje. Surface ze względu na wysoką cenę też mnie nie interesuje.

Urządzenia z Windows 8 Pro natomiast są dla mnie ciekawą propozycją. Windows 8 w wersji normalnej na PC jest taki sam jak Windows 8 w wersji normalnej na tablecie. Nie chciałbym wersji RT ze względu na brak klasycznych aplikacji i pewne ograniczenie w stosunku do normalnej wersji Windows 8. Co do Twojego wspomnienia o smartfonie. Naprawdę dziwne dla mnie byłoby zrobienie takiego samego systemu na smartfon.

GregKoval   8 #35 01.12.2012 15:25

@Scorpion.B
Mógłbym prosić o jakieś propozycje poniżej ceny Surface z Windows 8 na pokładzie? Zwłaszcza w Polsce :P

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #36 01.12.2012 16:39

@GregKoval
Niestety, ale nie podam Ci. Nie siedzę, aż tak na bieżąco z tego typu urządzeniami, aby coś Ci teraz podać.

GregKoval   8 #37 01.12.2012 17:59

A ja poświęciłem trochę czasu temu tematowi. Okazuje się, że w najbliższym czasie ukaże się tylko jeden rodzynek od Della, który mieści się w tych kategoriach. Za 2500 zł. Cała reszta zapowiedzi to niestety sprzęt z Windows RT. Mogę więc stwierdzić, że wspomniana przez ciebie konfiguracja raczej będzie dość trudna i kosztowna do zdobycia. Za to na rynku będzie królował sprzęt z WinRT, którego jak wspomniałeś powyżej nie polecasz nikomu.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #38 01.12.2012 18:04

@GregKoval
Minął dopiero miesiąc od premiery Windows 8. Przecież to bardzo krótki okres czasu dla producentów. Dajmy im czas, a zobaczymy mnóstwo świetnego sprzętu z Windows 8.

GregKoval   8 #39 01.12.2012 18:39

@Scorpions.B

Ależ ja temu nie przeczę. Twierdzę jednak, że Windows RT w tej chwili lepiej się sprzedaje idąc więc dalej tokiem twojego rozumowania, mając desktop z Windows 8 będzie on działał z każdym sprzętem pod kontrolą systemu od MS. Ty tymczasem stawiasz wyjątki Windows RT jest kiepski. Gdzie tu konsekwencja. I jak zwykle unikasz tematu WP, który jest dość popularny i to właśnie tych użytkowników powinna interesować integracja z desktopem. Tymczasem to dwa odmienne bieguny.

Pojawia się też kwestia posiadania dwóch sprzętów o podobnych parametrach, po co mi laptop, skoro mam laptopotablet? Wiesz, że w takiej sytuacji wyborem jest tylko ten drugi sprzęt, po co mi do niego jeszcze drugi laptop?

masakra   5 #40 01.12.2012 18:56

Scorpions.B: Do Windows 8 NIE musisz posiadać (logować się) za pomocą konta Microsoft! Możesz skorzystać z lokalnego konta. Prośba o nie wprowadzanie ludzi w błąd :)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #41 01.12.2012 19:20

@masakra
Właśnie o tym napisałem. Jeśli ktoś nie chcę korzystać z konto Microsoft to niech wybierze konto lokalne. Napisałem też, że ja też wybrałem takie rozwiązanie. Jeśli tekst w danym tekstu na to nie wskazuje to proszę o podanie tego fragmentu. Poprawię go natychmiastowo. Przepraszam jeśli popełniłem taki błąd, zaraz sprawdzę tekst.

"Pozostała nam jeszcze jedna możliwość. Możemy zalogować się do systemu za pomocą tradycyjnego konta lokalnego. Wystarczy, że przy tworzeniu profilu użytkownika wybierzecie inną metodę logowania się do systemu Windows, a potem wybierzecie konto lokalne. Ja po skończeniu testów z udostępnioną przez Microsoft 90 dniową wersją testową i zakupie wersji Pro postanowiłem zrezygnować z logowania się za pomocą konta Microsoft i wrócić do konta lokalnego."

Jeśli gdzieś w wpisie istniej sprzeczna informacja. Proszę podaj mi ją ;)

@GregKoval
Tematu WP unikam, ponieważ nie miałem zbyt dużego kontaktu z tym systemem. Bawiłem się dość długo Lumią 800 jednak nie był to mój telefon. Obecnie mam Galaxy Ace, ale coraz bardziej skłaniam się do zakupu telefonu z WP 8. Jeśli zakupię to napiszę odpowiedni blog w tej sprawie.

Właśnie o to mi chodzi. Jeden sprzęt. Ponieważ ja osobiście nie widzę sensu kupowania dwóch sprzętów tego typu. Może jak bym potrzebował mobilności to tak.

Nie mówię, że Windows 8 RT jest zły. Nie mówię, żeby ktoś go nie kupował. Chodzi mi o to, że dla mnie jedynym wyborem obecnie jest Windows 8 Pro. Podkreślam obecnie ;)

Autor edytował komentarz.
GregKoval   8 #42 02.12.2012 14:33

@Scorpions.B

Mam nadzieję, ze ceny Surface Pro z Windows 8 są dla ciebie zachęcające:
http://www.dobreprogramy.pl/Poznalismy-date-premiery-i-ceny-Surface-Pro,Aktualno...

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #43 02.12.2012 17:11

@GregKoval
Obecnie nie ;)

  #44 09.12.2012 14:13

dlaczego nie włanczają mi się aplikacje z modern ul ( z tego głównego pulpitu) tylko się włanczaja na dwie sekundy i wyłanczaja

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #45 09.12.2012 17:44

@karai
Sprawdź system pod kątem wirusów, sprawdź sterowniki.
Czy system jest legalny?
Twój komputer spełnia wymagania Windows 8?
Próbowałeś ponownej instalacji systemu?

  #46 18.12.2012 23:51

Witam,
Może prosta głupia strata, ale nie mogę znaleźć. Czy da się uruchomić win8 i zalogować się do konta bez ustawiania hasła. Nie potrzebuje i nie chce mi się wpisywać za każdym razem hasła. Nie ma takiej potrzeby. Jakieś pomysły?

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #47 19.12.2012 16:53

Nie wiem czy dokładnie Ci podam, bo nie mam przy sobie Windows 8. Przechodzisz do ustawień komputera, tam znajdziesz opcje dotyczące ustawień Użytkowników. Opcja, której szukasz powinna być. Jeśli nie pomogłem to pisz. Jeśli będę na Windows 8 to Ci odpisze ;)

  #48 27.01.2013 22:46

Aby wejść do Panelu Sterowani i innych ustawień systemu - wystarczy na lewym dolnym rogu kiedy pojawi się ikonka do wejścia do Modern UI kliknąć prawym przyciskiem i wyświetla się opcja wejścia do wielu ustawień. a z kolej jak kliknie się w prawym dolnym rogu prawym myszki można włączyć lub wyłączyć podgląd pulpitu !

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #49 28.01.2013 15:58

@darek b
Można też Windows+X ;)

  #50 30.01.2013 01:06

Oprócz klawiatury sprzętowej, Windows 8 zawiera dwie klawiatury programowe:

klawiaturę ekranową (On-Screen Keyboard) – jest ona przeznaczona dla urządzeń, które nie posiadają klawiatury fizycznej lub dla użytkowników, którzy nie mogą używać klawiatury fizycznej ze względu na mobilność. Klawiatura ekranowa emuluje większość, jeśli nie wszystkie, funkcjonalności klawiatury fizycznej,
klawiaturę dotykową - Soft Input Panel (SIP) – nie zastępuje pełnej funkcjonalności klawiatury ekranowej. Jest ona przeznaczona tylko do pól wprowadzania tekstu (nie emuluje klawiatury sprzętowej) i pojawia się tylko wtedy, kiedy pole edytowalne uzyska fokus.

Uwaga: Klawiatura ekranowa ma pierwszeństwo przed klawiaturą dotykową, która nie zostanie wyświetlona, jeśli klawiatura ekranowa jest obecna.

  #51 16.02.2013 18:58

czy to konto Microsoft jest za darmo?

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #52 16.02.2013 21:10

@pytanko
Oczywiście, że darmowe ;)

Autor edytował komentarz.
  #53 16.02.2013 21:14

dzięki ;)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #54 23.03.2013 22:36

@pytanko
Proszę ;)

  #55 06.05.2013 02:55

Prosze niech mi ktos powie jak wlaczyc przesuwanie 2 palcami w tuchpadzie wylaczylam przez przypadek i nie moge sobie z tym poradzic ratunkuuu

  #56 10.06.2013 13:55

Windows 8 jest fajny pod jednym warunkiem- jutro wszyscy wyrzucają swoje kompy do śmieci i lecą kupować sprzęt z panelem dotykowym. Chciałbym widzieć jak pracujesz na wielu plikach excela palcami
i wprowadzasz dane do obliczeń. A poza tym windows 8 jest strasznie problemowy jeśli chodzi o sterowniki, instaluję go już kilka razy i zawsze wywala się na sterowniku chipsetu- po prostu go brak a od 7-ki nie instaluje się nawet po ustawieniu trybu zgodności. System w zasadzie może i niezły ale jak
Panowie z Microsoftu chcą zarobić to niech szybko biorą się do roboty i udostępniają poprawki żeby
system był przyjazny użytkownikowi a nie taki jak sobie oni ubzdurali. Obecnie pracuję na tej znienawidzonej Viście przez wszystkich i powiem tyle, że długo się uczyłem jak ją skonfigurować i ustawić żeby pracowała jak ja chcę i teraz nawet gdybym dostał w prezencie Win 8 to i tak go nie zainstaluję bo tylko narobiłbym sobie kłopotów. A na koniec wisienka do tortu- programy szpiegujące użytkownika: Vista 2 usunięte po instalacji, Win8 - naliczyłem ok 9 czyli permanentna iwingilacja co robi użytkownik. Miłego dnia życzę i spokojnych snów.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #57 10.06.2013 15:15

@mama*julka
Przeszukaj wszystkie programy na pewno znajdziesz jakiś program, który odpowiada za gesty. W laptopach HP, czy Samsung to oprogramowanie nazywa się Synaptics ClickPad ;)
@henio 11
Czym się różni Excel na Windows 8 od tego na Windows 7? Dla mnie jest to ten sam program i pracuje się identycznie ;) Ekran dotykowy wcale nie jest potrzebny.

  #58 17.06.2013 22:27

hej, mam taki problem, może Ty mi pomożesz. dopiero zaczynam kariere z windows 8... i nie podoba mi sie, ale nie w tym rzecz.
1) jest to nowy laptop wiec mam zainstalowany microsoft office 2010. tylko, ze od sprzedawcy nie dostalam zadnego klucza ;/ nie mozna go gdzies znalezc w komputerze?
2) to glupie konto microsoft. nie mam go utworzonego i nie dam rady utworzyc poniewaz za kazdym razem pojawia sie blad 405 i napis, ze nie moge juz wiecej utworzyc kont i sie logowac w danym dniu. tylko, ze ja nie mam tego konta utworzonego, bo kiedy probuje sie zalogowac to pojawia sie komunikat, ze konto na taki mail nie istnieje. a to nie jest prawda, ze caly czas probuje zakladac to konto, poniewaz probuje x na dzien i zawsze wyskakuje ten sam komunikat ;/ przez to beznadziejne konto microsoft nie moge wejsc na skype itp. ;/
jak wiesz cos, to prosze odp ;)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #59 18.06.2013 13:37

1)Chyba masz tylko wersję próbną tego pakietu ;)
2)Bez tego konta, nawet z normalnego Skype nie skorzystasz. Wejdź tutaj i utwórz sobie konto https://www.outlook.com/ ;)

  #60 19.06.2013 08:28

dobrze, że zapisałam tą stronkę, bo się nie zawiodłam ;)
czyli chyba moim problemem było to, że chciałam się zalogować z konta gmaila?;)
dzięki wielkie za odpowiedzi, teraz poszło bez problemu ;)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #61 19.06.2013 10:41

@gabi032
Możliwe, że był i z tym problem. Pocztę Gmail możesz bez problemu dodać. Jest też możliwość posiadania konta Microsoft z adresem kończącym się na @gmail.com ;)

  #62 07.08.2013 23:53

mam pytanie ...
jeśli zalogowałam się pierwszy raz na konto microsoft i użyłam e-maila ale jest sęk
bo ten e-mail działa a ja zapomniałam hasła do niego ,
czy wtedy w każdej chwili mogę przejść na konto lokalne ??

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #63 08.08.2013 10:13

Hasło jest to samo, które służy Ci do logowania się na komputer ;)

  #64 03.09.2013 11:24

Skype - chcę logować się do skype bez konta Microsoft, czy w Win8 to możliwe?

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #65 05.09.2013 12:57

@DragonDragonis
W Windows 8 możesz skorzystać z dwóch aplikacji Skype: tej przeznaczonej na Modern UI występującej tylko w najnowszym systemie oraz tej klasycznej z której można korzystać na wszystkich wspieranych przez producenta systemach operacyjnych. Windows 8 nie jest tutaj wyznacznikiem sposobu logowania się do usługi Skype.

  #66 21.09.2013 21:36

Witam. Ostatnio bezskutecznie szukam opcji tworzenia grup kontaktów w aplikacji poczty widocznej na ekranie startowym. Znalazłam sposób na połączenie ze sobą kilku kontaktów, ale to nie to samo - wybrane kontakty łączą się w jeden, nie istnieją na liście kontaktów odrębnie. Masz może sposób, jak stworzyć takie grupy?
Mam jeszcze jedno pytanie: jak żądać potwierdzenia odbioru i odczytania wiadomości?

  #67 27.10.2013 21:12

witam,
mam pytanie. Zrobiłam mamie na komputerze pocztę, która jest zsynchronizowana z jej pocztą z interii. Wszystko działa na poczcie, ale po wyłączeniu komputera i ponownym uruchomieniu pokazuje się okienko z jej adresem mail i prośbą o podanie hasła???Dodatkowo jest informacja, że komputer pracuje w trybie offline? Hasło do poczty nie działa...nie można tego ominąć...POMÓŻCIE!!!

  #68 27.10.2013 21:12

witam,
mam pytanie. Zrobiłam mamie na komputerze pocztę, która jest zsynchronizowana z jej pocztą z interii. Wszystko działa na poczcie, ale po wyłączeniu komputera i ponownym uruchomieniu pokazuje się okienko z jej adresem mail i prośbą o podanie hasła???Dodatkowo jest informacja, że komputer pracuje w trybie offline? Hasło do poczty nie działa...nie można tego ominąć...POMÓŻCIE!!!

  #69 17.11.2013 00:23

Hej, starałem się tutaj przeczytać jak najwięcej.Szukałem tu czegoś.. ale nie było tego w samym wpisie do bloga, tylko w komentarzach do niego :) Mi chodziło o coś z kontem Microsoft.. na pewno warto pisać o nim, pisząc o Windows 8.Mam z takim kontem właśnie chory problem.Posiadam eten charakterystyczny emailogin, hasło też mam zapomniałem, myślę sobie że to nic, wiadomo że zawsze daje się możliwość zresetowania hasła, ale.. strasznie się obawiam że nie może mi dojść prośba o zresetowanie hasła na skrzynkę pocztową, na gmail!!! A na przykład od Skype dochodzi... Jestem załamany ;(

Jednak przeczytałem tu u któregoś komentatora że Skype stworzony do wszystkich wersji Windows 8, działa również na Windows 8.Mam nadzieję że to jest prawda ;) To jest to coś czego najbardziej potrzebuję.Chyba nigdy nie skorzystam z tego zagadkowego sklepu Internetowego z aplikacjami od Microsoftu, o którym mi wiadomo od czasów zaczynania użytkowania Windows 8, czyli było to 30 Października.Żaden inny Windows prawdopodobnie tak nie zachęcał do pobierania aplikacji na komputer... Ciekawo :) Najgorszy jest ten Modern UI i konto Microsoft właściwie.Powinni oszczędzić laptopom, desktopowcom Modern'u UI właśnie!! Niewygodne jest, kiedy masz komputer na którym wystarczy interfejs pulpitu klasycznego...

A w ogóle to dziwne że tu trafiłem.Wpisałem frazę "Skype bez konta Microsoft", a przynajmniej jakoś tak, i trafiłem tutaj.Drugi link od góry pierwszej strony !! :)

Pozdrawiam,
powiewiatru

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #70 18.11.2013 16:30

@powiewiatru
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem całą treść Twojego komentarza, który napisany jest dość chaotycznie. Jeśli chcesz mieć z Modern UI jak najmniejszą styczność czas w końcu wykonać aktualizację do Windows 8.1. Zachęcam też do korzystania z konta Microsoft, które daje sporo możliwości i nie tylko dostęp do sklepu z aplikacjami.

"A w ogóle to dziwne że tu trafiłem.Wpisałem frazę "Skype bez konta Microsoft", a przynajmniej jakoś tak, i trafiłem tutaj.Drugi link od góry pierwszej strony !! :) "
Nie spodziewałem się, że taka fraza wpisana w Google odnosi do mojego wpisu, ciekawe :P

  #71 07.12.2013 16:09

witam,mój problem polega na tym,ze nie moge uzywac skypa po usunieciu konta microsoft.najpierw zalozylam sobie takie konto i polaczylam go ze skypem,potem stwierdzilam ze wole standardowe logowanie bez uzycia konta microsoft i to oto konto usunelam calkowicie,login pozostal a konto juz nie istnieje.niestety moje konto skype zostalo juz wczesniej polaczone z tym kontem microsoft ktore obecnie nie istnieje,nie moge przypisac go do innego konta bo jest polaczone z tamtym ktorego juz nie ma.jestem w kropce.probowalam odinstalowac skype i zainstalowac od nowa ale bez zmian.nie moge zmienic ustawien i usunac polaczenia bez wejscia na konto skype,na innym sprzecie tych ustawien nie widac i nie widze mozliwosci rozwiazania tego problemu dlatego prosze o jakakolwiek pomoc i porade abym mogla korzystac ze skypa bez kontamicrosoft.z gory dziekuje i pozdrawiam.marla

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #72 07.12.2013 22:05

@marla0602
Napisz do supportu Microsoftu. Miałem kiedyś problem z połączonym kontem. Napisałem do nich i mój problem szybko został rozwiązany ;)

  #73 08.12.2013 14:20

dzięki :) udało mi sie znależć u nich na stronce dokładne instrukcje i problem rozwiązany

  #74 30.12.2013 22:26

kupiłam sobie niedawno notebooka z systemem win 8. tak sobie myślę.. czy jeżeli utworzyłabym konto osobiste (tak, też popełniłam ten błąd na początku z internetowym) możliwa byłaby jakaś synchronizacja z internetowym (tj. analogiczne synchro na urządzeniach z Androidem)? mam bardzo wolne łącze internetowe (przez co bardzo spowalnia pracę MASZYNY) xD
i jeszcze jedno mnie zastanawia: czy można jakkolwiek dodać ikonkę komputera na pulpit (ciekawostka: jeżeli otworzymy pulpit w eksploratorze, to normalnie się wyświetla ikonka, tak samo dzieje się z panelem sterowania).
wiem, widzę, że wpis sprzed roku, ale jestem całkowitym noobem. bardzo ciężko jest się przyzwyczaić do stylu metro.. ehh.

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #75 30.12.2013 23:01

Jeśli Modern UI naprawdę Ci się nie spodoba warto zainteredować się aktualizacja do Windows 8.1. MS w tej aktualizacji dał nam możliwość uruchamiania systemu od razu do Pulpitu. Ikonę Komputera na Pulpicie dodajesz w opcjach personalizacji Pulpitu, identyczne jak w Windows 7.

Co do kont, chcesz przejść z lokalnego na konto Microsoftu jak rozumiem, tak?

  #76 02.01.2014 13:19

po prostu, ciekawi mnie to czy istnieje możliwość korzystania z lokalnego konta, które co jakiś czas synchronizuje się z tym na serwerach microsoftu.

nie, z konta microsoftu na lokalne, ze względu na słabe łącze internetowe. tylko, czy na tym nie stracę..

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #77 02.01.2014 20:05

@bett
Synchronizacja możliwa jest tylko z wykorzystaniem konta Microsoft. Synchronizacja odbywa się tylko w razie zmian w ustawieniach itp.

Masz Internet ograniczony do jakieś ilości danych do wykorzystania w miesiącu, czy po prosty wolne łącze?

  #78 04.01.2014 16:15

wolne łącze.ale jak z internetu korzysta około 7 urządzeń naraz to nie ma co się dziwić przy skromnych 4MB :P
jeszcze teraz doszły do mnie perypetie z upgradem do wersji Win 8.1 - komputer nie chce mi się ani zamknąć, ani zahibernować, z obudzeniem go ze stanu uśpienia też są spore problemy. :/

  #79 28.01.2014 01:39

Nareszcie wykukałam Was- cieszę się bardzo- dużo się dowiedziałam!- Samouczek Windows 8 dużo mi pomógł ,ale wasza pomoc jest nie oceniona!

  #80 19.02.2014 11:02

mam windowsa phone 8s by htc...jest to moj pierwszy tel z win8....za bardzo nie wiem jak go zalogowac poprawnie by tylko sciagac pioseni i aplikacje na moj tel...czy jak utworze tylko moje konto to bd mogla to robic czy trzeba tez cos aktualizowac. bylam bardziej przekonana do androida ale to prezent wiec chce wiedziec pare podstaw o win8..pomozcie

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #81 19.02.2014 14:43

@kin6
Musisz zalogować się za pomocą konta Microsoft. Jak będziesz chciała coś pobrać w sklepie odpowiedni komunikat powinien sam wyskoczyć. Konto Microsoft daję Ci dostęp do wszystkich usług firmy Microsoft dostępnych na telefonie.

  #82 25.02.2014 15:47

a ja mam problem miałam konto Microsoft po czym niechcący go usunęłam plików nie zachowałam i wszystko mi się usunęło . Czy jest możliwość odzyskania danych ?

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #83 25.02.2014 20:25

Martaaaaa
W jakim sensie usunęłaś konto? Chodzi Ci o zalogowanie na lokalne w Windows 8 czy usunięcie konta na Outlook czy OneDrive?

  #84 02.03.2014 15:00

witam!
prosze o mala porade! powiem tak: strasznie wk... mnie ten caly win8 i zapewniam, że nikt mnie do niego nie przekona. mam zamiar zakupic win7. z racji tego, że nie bardzo sie znam na tych calych win. powiedzcie mi czy jak wgram sobie juz ta 7 to czy mozna byloby sprzedac 8. zakupilam laptopa juz z 8
pozdrawiam

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #85 02.03.2014 20:49

@kamciakamcia
Nie. Sądzę, że 350 zł raczej uda Ci się uzbierać na Windows 7, bez nielegalnego sprzedawania Windows 8.

  #86 02.03.2014 21:53

ale jakie to nie legalne, skoro zakupilam laptopa w sklepie z win8, nie chce go, wiec dlaczego nie mozna zainstalowac go na innym sprzecie? no nic skoro tak mowisz, to pewnie tak jest ;( dzieki za odp. jeszcze pare dni bede musiala pomeczyc sie z ta 8 ;( pozdrawiam

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #87 03.03.2014 22:14

@kamciakamcia
Ogólnie nie widzę, sensy byś zmieniała Windows 8 na inny system. Dla mnie nie ma to sensu, to tak jakby ktoś zamiast Windows Phone 8, chciał mieć smartfon z WP 7.5

  #88 17.05.2014 12:14

Witam :) mam laptopa z windows 8 , zmieniłem nazwe komputera i uruchomiłem komputera ponownie. Teraz gdy sie loguje pojawia sie komunikat że nieprawidłowe hasło. Wiec muszę kliknać opcje logowania i tam przełoączyć na konto microsoft. Pomoże mi ktoś jak rozwiązać ten problem ? chodzi mi o to że jak włączam komputer to niech automatycznie sie loguje i bez żadnych powiadmień takich jak '' błędne hasło ''. Proszę o szybką pomoc

  #89 23.06.2014 22:08

a co w przypadku jesli nie chce konta microsoft?? załóżmy że nie mam ochoty żeby microsoft wiedział o mnie wszystko... nie wierzę, że nie zostało to stworzone również po to... Chiałbym korzystać ze skypa bez takowego konta...

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #90 23.06.2014 23:19

@k_lubo21
Nie ma takiego obowiązku. Zawsze możesz skorzystać z klasycznej wersji Skype :)

  #91 16.09.2014 03:49

Niedawno kupiłem nowego kompa z Windows 8 wszystko pięknie jakoś sobie radze w obsłudze chociaż pierwszy raz korzystam z tego systemu tylko mam jeden problem z skype. Moja dziewczyna korzystając z mojego kompa zalogowała się jako pierwsza na skype i automatycznie jej konto skype zostało przypisane do mojego użytkownika teraz ja nie mogę się zalogowaćna moje konto jak usunąć jej konto skype z mojego użytkownika tak żebym mógł korzysta z mojego skype\\?

Dareknielubiacyoutlooka   1 #92 23.09.2014 19:11

Witam serdecznie, mam problem z przeklętym Outlookiem. Córka założyła i zalogowała sie do konta outlook. Automatycznie całe konto na komputerze zmieniło nazwę na jej mail. Chciałbym to dziadostwo usunąć ale w momencie wejścia w ustawienia poczty na komputerze, opcja "usuń konto" jest szara/nieaktywna. Błagam o pomoc, z góry dziękuję. Darek

Autor edytował komentarz.
Jaziko   6 #93 24.09.2014 12:02

@Dareknielubiacyoutlooka: a próbowałeś odinstalować apkę " Poczta, Kalendarz i Kontakty" Rozumiem , że masz konto administratora. Polecam też lekturę http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=pl&lc=pl&dlc=pl&docname=c.... W ostateczności pozostaje zainstalowanie Ubuntu uruchamianego z dysku dvd i z tej pozycji dokonanie zmian

  #94 25.09.2014 18:40

z góry przepraszam za pytanie, ale jestem laikiem - osoba, która mi instalowała win8 automatycznie założyła mi konto na microsoft powiązane z moim mailem na gmail, ale nie chcę mieć konta microsoft i w związku z tym czy jak je zamknę to "zniknie" konto na gmailu?

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #95 26.09.2014 10:00

@Anonim (niezalogowany): Nie zniknie :)

  #96 07.10.2014 12:18

Witam. Przy zakładaniu konta na skypa musiałam założyć konto na microsoft, ale go nie chcę i przy każdym włączaniu komputera muszę się logować. Jak usunąć to konto proszę pomóżcie

  #97 11.11.2014 20:27

Dzięki Ci za stworzenie tego bloga (y)

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #98 11.11.2014 21:33

@Marlena. (niezalogowany): Spoczko :) :)

  #99 21.12.2014 22:32

witam. Chodzi o to że kiedy założyłam sobie skaypa musiałam założyć konto microsoft,ale go nie chce i przy każdym włączaniu laptopa musze sie logować. Jak usunąć to konto prosze pomóżcie ! błagam

  #100 11.02.2015 20:34

To nie powinno się nazywać Windows8. Windows zakończył się na 7, raczej tiles 1.0/ang.płytki, kafle/, tego trzeba sie uczyć na nowo, świadczy o tym ilość problemów i pytań na forach

  #101 16.03.2015 17:45

mam problem
zresetowałam komputer i nie mogę sie teraz do niego zalogować.nie przyjmuje żadnych haseł a moze czegos nie pamiętam.mam opcję zalogowania przez microsoft ale pokazuje mi informację że nie pracuje w trybie online.jak to mogę zmienić?

  #102 16.03.2015 18:31

czy mogę zalogowac sie do komputera nie pamiętajac hasła do konta lokalnego?

  #103 31.03.2015 14:01

witam. Chodzi o to że kiedy założyłam sobie skaypa musiałam założyć konto microsoft,ale go nie chce i przy każdym włączaniu laptopa musze sie logować. Jak usunąć to konto prosze pomóżcie ! błagam Ja również proszę o taką odpowiedź

  #104 10.05.2015 23:13

Witam
Przy zakładaniu konta microsoft podałam swój mail (który mam na gmailu-gdyż była taka opcja). I teraz pytanie czy konieczne jest założenie konta e-mail od Microsoftu? Pytam, bo nie działa mi ani Skype, ani większość innych aplikacji.

  #105 08.08.2015 16:10

@Shaki81: ja siem s tobom zgądzam

  #106 30.08.2015 23:57

@tomi001: minus

  #107 27.04.2016 22:07

Witam czy masz jakiś sposób aby odzyskać hasło?dodam,że zmieniane hasło nie działa na lapku a pierwotnego nie pamietam

  #108 21.05.2016 18:24

"Zapraszam.

Logowanie się do systemu"

a wywalaj stont

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  20 #109 23.05.2016 10:09

@hejter1000000 500 100 900 (niezalogowany): Słabo mi pocisnąłeś. ;)

  #110 06.07.2016 18:19

a jak odpalić win 8 starym sposobem , bez konta Microsoft ?