Service Packi coraz bliżej

30.08.2007 1:22, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

Microsoft ujawnił więcej informacji o nadchodzących pakietach poprawek dla systemów Windows Vista i Windows XP.

Beta Service Pack 1 dla Windows Vista zostanie udostępniona testerom w ciągu kilku tygodni. Ich ilość wyniesie do 10 do 15 tysięcy i zostaną wybrani spośród dotychczasowych testerów Windows Vista i Windows Server 2008. Po pewnym czasie betę dostaną także subskrybenci MSDN i TechNet, prawdopodobnie po osiągnięciu statusu Release Candidate 1.

Service Pack 1 dla Visty ma m.in. polepszyć kompatybilność z aplikacjami i sterownikami aby zmniejszyć ilość niebieskich ekranów. Wśród nowości znajdzie się obsługa Secure Sockets Tunnel Protocol i DirectX 10.1. Pojawi się wsparcie dla systemu plików exFAT (Extended File Allocation Table) stosowanego we flashowych przenośnych nośnikach danych. BitLocker ma umożliwiać szyfrowanie nie tylko partycji z Vistą ale także woluminów z danymi. Dodane zostanie wsparcie dla Extensible Firmware Interface (EFI) w maszynach 64-bitowych. EFI to interfejs mający być następcą BIOSu, dobrze znany użytkownikom Maców. SP1 ma oferować także lepszą obsługę drukarek i diagnostykę sieci. Większa będzie też zgodność z Windows Server 2008 ponieważ przeportowano niektóre rozwiązania z tego systemu. Przyspieszona będzie reakcja na wciśnięcie sekwencji Ctrl+Alt+Del w celu zalogowania się oraz szybsze będzie przywracanie ze stanu hibernacji i uśpienia. Pojawią się modyfikacje w funkcji wyszukiwania plików, które postulowało Google. Konsola Group Policy Management Console (GPMC) zostanie usunięta. Szczegóły na temat Service Pack 1 dla Windows Vista można znaleźć w dokumencie Windows Vista Service Pack 1 Beta White Paper.

SP1, który będzie dostępny na Windows Update będzie mieć ok. 50 MB dla wersji 32-bitowej. Jednak wersja samodzielna, przeznaczona dla administratorów będzie zajmować 1 GB i potrzebować 7 GB wolnego miejsca, m.in. dlatego, że będzie zawierać wszystkie 36 języków. Publiczna beta jest spodziewana w listopadzie lub grudniu. Wersja finalna ma się ukazać w pierwszym kwartale 2008 roku.

Beta SP3 dla Windows XP trafi do testerów w połowie września a wersja finalna pojawi się w pierwszej połowie 2008 roku. Jak już wielokrotnie informowano, trzeci Service Pack dla XP nie wniesie nowej funkcjonalności, będzie tylko zbiorem dotychczas wydanych poprawek. Jedynym wyjątkiem jest technologia Network Access Protection, przeportowana z Visty i działająca na komputerach z Windows XP podpiętych do Windows Server 2008. Będzie to ostatni taki zbiór poprawek dla mającej już 6 lat tej edycji systemu operacyjnego Windows.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (55)  

Avatar
Filozof (niezalogowany) | 30.08.2007 1:30#1

Mam Windows XP, ale skoro to tylko zbiór poprawek, to nie czekam na SP z niecierpliwością. Będzie, to będzie.

Avatar
DW (niezalogowany) | 30.08.2007 1:48#2

Konsola Group Policy Management Console (GPMC) zostanie usunięta.

Ciekawe czemu ją usuwają ^^

"Pojawią się modyfikacje w funkcji wyszukiwania plików, które postulowało Google. "

Czy jak? Będzie można usuwać tą funkcje? Tylko po co :|

Avatar
Narv (niezalogowany) | 30.08.2007 1:51#3

@Filozof, dokładnie tak jak mówisz - nie ma na co tak naprawdę czekać.. w sumie to będzie tylko większa wygoda podczas instalacji systemu.

Avatar
Dre4mL4nd (niezalogowany) | 30.08.2007 2:13#4

Podpinam sie pod wasze wypowiedzi :D vista i tak ma duze wymagania i mala kompatybilnosc wiec nie wiele dadza te latki ale zawsze cos... szkoda ze sp3 do xp nie wprowadza jak narazie nowych funkcji ale napewno to sie zmieni!

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 30.08.2007 2:55#5

niech jeszcze poprawia szybkosc dzialania i wywala DRM (co sie z reszta zazebia ze soba) to zobacza jak popularnosc nagle im skoczy. Robia dobrze wielkim koncernom ale sobie zaszkodzili tym DRMem.

Avatar
rafi (niezalogowany) | 30.08.2007 2:56#6

Oby tylko ten SP3 dla XP nie wprowadził tylu błędów co ma Vista...

Avatar
Olbi (niezalogowany) | 30.08.2007 4:28#7

Wiecie co,ta Vista powinna być nadal na rynku w fazie beta.W stan dopuszczalny do użytku faktycznego mogłaby dopiero dojść po około roku, dwóch latach. Jeżeli będzie to samo z Wienna, to ja dziękuję.

Avatar
€dek (niezalogowany) | 30.08.2007 7:35#8

XP ma już prawie 6 lat, ale Vistę bije pod niemal każdym względem.
dodanie nowych funkcji w SP3 oznaczałoby załamanie sprzedaży tego drugiego, bo kto przy zdrowych zmysłach pakowałby się w Vistę?

Avatar
glodos (niezalogowany) | 30.08.2007 7:45#9

poczatek 2008? a sp3 do xp już od 2 tygodni jest w necie haha :P

Avatar
Ludvick (niezalogowany) | 30.08.2007 7:52#10

Znając "obietnice" M$ to wszystko może się jeszcze zmienić...

Avatar
tjindy (niezalogowany) | 30.08.2007 8:26#11

A ja czekam na jakiegoś magika który przepisze DX10 pod XP. W końcu to te same systemy - podejrzewam że to kwestia czasu :)

Avatar
Ktoś (niezalogowany) | 30.08.2007 8:29#12

Większość osób wypowiadających się tutaj ma z 15 lat i nie znają Windowsa 98 czy 95... wiecie co było jak wyszedł XP? XP miał dużo większe wymagania od swoich poprzedników, Win 95 wymagał 8mb RAMu! a XP? chyba 128 albo 256... nie pamiętam już dokładnie, to samo było z XP jak wyszedł tak jak jest teraz z Vistą, za 2 lata ludzie będą mówić Vista super, i rozne takie rzeczy...

Avatar
Azi (niezalogowany) | 30.08.2007 8:33#13

Tiaa... Jak czytałem ostatni news o autopatche-rze, zaraz mi przyszedł na myśl Sp3 dla Xp - ciekawe dlaczego ...

Avatar
Macius (niezalogowany) | 30.08.2007 9:13#14

Jak Vista dostanie sp1 to jej popularnosc wzrosnie teraz za grosze kupuje sie sprzet ktory chodzi na Viscie jak marzenie a jak wyjdzie sp1 to juz wogole beda statki :D no a SP2 da Viscie takiego kopa jakiego dostal XP

Avatar
indiced (niezalogowany) | 30.08.2007 9:18#15

Ooo! Jak ładnie Microsoft wygasza Windows XP.... żadnych nowych funkcjonalności...jedna rzecz przeportowana z Visty...to dopiero ServicePack...nie ma co:P

@€dek: XP nie bije Visty pod żadnym względem, przynajmniej na mojej konfiguracji. A pracuję na wszystkim co rynek ma do zaoferowania, to sobie porównałem....

@glodos: od połowy września jest w necie do beta testów, a gotowy bedzie też wtedy co ten z Visty czyli początek 2008...więc się uspokój...

TRZEBA PRZYZNAĆ, ŻE VISTA TO KROK DO PRZODU

Avatar
henie (niezalogowany) | 30.08.2007 9:26#16

sp3 dla xp pewnie okaze sie narzedziem do odstraszania uzytkownikow... ms bedzie specjalnie degenerowalo xp, zeby zmusic ludzi do przechodzenia na viste...

Avatar
TEFAL (niezalogowany) | 30.08.2007 9:31#17

"Większość osób wypowiadających się tutaj ma z 15 lat i nie znają Windowsa 98 czy 95... wiecie co było jak wyszedł XP? XP miał dużo większe wymagania od swoich poprzedników, Win 95 wymagał 8mb RAMu! a XP? chyba 128 albo 256... nie pamiętam już dokładnie, to samo było z XP jak wyszedł tak jak jest teraz z Vistą, za 2 lata ludzie będą mówić Vista super, i rozne takie rzeczy..."
Popieram tą wypowiedź w pełni. Ludzei obudźcie się, teraz standardem robi się 2 GB RAM, a co do tego nażekania na VIste, to jeżeli wam się tak bardzo niepodoba to nie instalujcie. Zamiast kozaczyć i gnoić Viste to spróbuj napisać dobrego OS'a.

Avatar
On (niezalogowany) | 30.08.2007 9:42#18

szkoda ze MS ma dziwne podejście do swoich produktów - zamiast poświęcić dodatkowe 3 miesiące na testy i poprawki skazują sie na złą opinię od startu... fani czekają na SP1 a przeciwnicy (słusznie) obgadują ;) może odejście Wielkiego Bila coś zmieni ;)

Avatar
SSEE (niezalogowany) | 30.08.2007 10:24#19

|
@indiced

„(...)Jak ładnie Microsoft wygasza Windows XP.... żadnych nowych funkcjonalności...jedna rzecz przeportowana z Visty...to dopiero ServicePack...nie ma co”

Bzdura.
Do tej pory SP2 dla XP był jedynym Service Packiem Microsoftu, który wprowadzał nowe funkcje. Przez dłuższy czas zastanawiano się zresztą, czy zamiast SP2 nie wydać nowej wersji XP.
|

Avatar
AndRZeJ11635© (niezalogowany) | 30.08.2007 10:45#20

@Nezumi 02:55

Taa skoczyła by im popularność ale werji pirackich

@rafi 02:56

Vista to jest jak by co wytłumaczyć - Windows XP + SP2 + jakaś tam część poprawek

wiec nie gadaj takich bzdur , co innego jak Vista by była pisana od 0 ...

@Olbi

nawet jak by wyszła po 10 latach to i tak byscie narzekali że to szajs , że ma duże wymagania , itd.

@€dek

Niby pod jakim względem ?? to że jest więcej sterowników pod XP ??

@tjindy

Prędzej wyjdzie GeForce 9000 z DX10.1 niż zrobią na XP DX10

@Ktoś

zgadzam sie z tym panem z XP bylo to samo co teraz z Vistą , ale gdzie by tam Vista jest be ...

@TEFAL

o i ten pan także dobrze bada

Avatar
Domker_ (niezalogowany) | 30.08.2007 10:54#21

Jedno mnie zastanawia, dlaczego OpenSource potrafi sobie poradzić z problemem wydajności.
Compiz-fusion ma graficzne bajerki lepsze od Visty, a wymagania sprzętowe są nieporównywalnie niższe.

Pewnie bez tego DRM w Viście i innych "funkcji" mających na celu nie doprowadzić do piractwa podności poprzeczkę wymagań, co do sprzętu.

Avatar
rylek (niezalogowany) | 30.08.2007 10:57#22

m$ powinien dalje rozwijac xp
wydajac upgrady nowych wersji badz opracowywac service packi dodajace nowe funkcje
lepsze jest wrogiem dobrego i niestety taka jest vista
ladnie wygaldajaca ale.. po co? ma to byc system funkcjonalny a nie upierdliwy.. a niestety takim jets vista (bez modyfikacji... po modyfikacjach to zupelnie inna bajka.. tylko pytanie ilu uzytkownikow bedzie w stanie sama to zrobic skoro ich wiedza o systemach wyglada tak -> m$ dobry, ie dobre, wszystko inne zle)

Avatar
zlotek (niezalogowany) | 30.08.2007 11:05#23

@SSEE

Wydaje mi się, że właśnie SP1 do xp wprowadził zakładkę w Dodaj/Usuń programy: "Określ dostęp do programów i ich ustawienia domyślne"

Avatar
Wujek Przemoc (niezalogowany) | 30.08.2007 11:34#24

@TEFAL

Tylko wiesz co nie stać mnie na sprzęt za około ponad 3000zł, wole za 1500zł z monitorem, myszka klawiatura, xp i moge grać a na Viscie trzeba dokupić drugie 2GB, NIE STAĆ mnie i innym też na sprzęt-rakietę tylko po to, aby uruchomić Vistę, która wnosi więcej dziur niż funkcji

Po twoim nicku widać, jakim sprzętem oberwałeś.

Avatar
jurand (niezalogowany) | 30.08.2007 11:41#25

u mnie Vista chodzi bardzo dobrze pomimo, że rzecz jasna nie mam jeszcze Service Pack'a system chodzi dużo lepiej od XP SP2. Mam go gdzies od stycznia i nie miałem z nim większych kłopotów -polecam

Avatar
Seraphin (niezalogowany) | 30.08.2007 11:45#26

dobrze by bylo gdyby XP i Viste porownywal ktos z przeszkoleniem administracyjnym albo naprawde znajacym sie na rzeczy bo jesli ktos pisze ze "XP bije Viste prawie pod kazdym wzgledem" to widze tylko przekazana opinie a nie wlasnie zdanie...zalosc

Avatar
mania (niezalogowany) | 30.08.2007 12:10#27

Podobno ma być poprawione uruchamianie i zamykanie systemu czy to prawda?

Avatar
SSEE (niezalogowany) | 30.08.2007 12:14#28

|
@zlotek

„Wydaje mi się, że właśnie SP1 do xp wprowadził zakładkę w Dodaj/Usuń programy: "Określ dostęp do programów i ich ustawienia domyślne"”

Wprowadził – ale nie z własnej woli.
(Swoją drogą: funkcja to niemal rewolucyjna... ;)


--------
@Wujek Przemoc

„Po twoim nicku widać, jakim sprzętem oberwałeś.”

Takie „argumenty” zachowaj lepiej do używania w innych miejscach. Tutaj są niemile widziane.
|

Avatar
anonim (niezalogowany) | 30.08.2007 12:20#29

> aby zmniejszyć ilość niebieskich ekranów

Avatar
TEFAL (niezalogowany) | 30.08.2007 12:20#30

@Wujek
ZAcznijmy od tego, że ja Cie nie obrażam. Sprzęt za 1500 zl bez problemu podejdzei pod Viste, a jak się niepodoba tylko dlatego, że czytasz opinie innych lam o tym jaka Vista jest zła to życze powodzenia w dalszym życiu.
Fajnie jest kozakować gdy się siedzi przed kompem i jest się anonimowym **** ?

Avatar
Olle Zaza (niezalogowany) | 30.08.2007 12:28#31

Że niby Vista ma małe wymagania w stosunku do możliwości aktualnie sprzedawanego sprzętu?

A co ona takiego ma co by usprawiedliwiało takie wymagania? Przecież to jest system operacyjny, a nie jakaś gra? Czy naprawdę potrzeba aż 2GB RAMu żeby komfortowo popisać sobie w systemowym edytorze tekstu, czy pracować z inną, stosunkowo prostą aplikacją dostarczaną z systemem? Nie wydaje mi się.

Rozumiem żeby w Viście zaimplementowany był jakiś pulpit full 3d, komendy głosowe, coś jak w filmie "W sieci", ale parę efektów na pulpicie 2d, prosty edytor tekstu, przeglądarka internetowa, player, firewall i kilka prostych narzędzi systemowych i aplikacji.

W sumie patrząc na zwykłe czynności i szybkość działania interfacu niewiele się zmieniło.
Niby lepszy sprzęt, nowszy system, lepsze aplikacje, szybszy internet, a i tak word 95 odpala się mniej więcej tak samo na starym sprzęcie jak word 2007 na nowym. Kiedyś na 386 system zajmował 7mb z 40mb, teraz zajmuje 10gb z 500gb itd.

Ehh może kiedyś dożyję, że odpalę komputer, a system spyta sam z siebie "Hej, stary - czy ty przypadkiem nie masz do 10 zapłacić rachunku za gaz? Może połączę się z bankiem i wypełnię przelew, Połóż na skanerze rachunek i przedyktuj mi kod do autoryzowania transakcji?"

Avatar
KTOŚ! (niezalogowany) | 30.08.2007 12:42#32

Większość osób wypowiadających się tutaj ma z 15 lat i nie znają Windowsa 98 czy 95... wiecie co było jak wyszedł XP? XP miał dużo większe wymagania od swoich poprzedników, Win 95 wymagał 8mb RAMu! a XP? chyba 128 albo 256... nie pamiętam już dokładnie, to samo było z XP jak wyszedł tak jak jest teraz z Vistą, za 2 lata ludzie będą mówić Vista super, i rozne takie rzeczy!!!!

Avatar
xyz (niezalogowany) | 30.08.2007 13:07#33

@Domker_
Bo to jest taka analna miłość między Billem a Intelem i innymi producentami sprzętu komputerowego. Gdyby linux tez tego spróbował, to może dostałby kodzik pod sterowniki :D

Avatar
bart_major22 (niezalogowany) | 30.08.2007 13:07#34

Faktem jest że Vista ma wysokie wymagania, ale pamiętam jak wchodził Xp... System pojawił się na rynku w październiku 2001, a faktycznie od 2002 zaczął podbijać rynek....Vistę można zainstalować na 3- 4latku o ile jak był nowy nie należał do tanich komputerów, dołożyć RAM chodź i 1024MB do Pracy powinno wystarczyć, tarta klasy 7600Gt AGP, procesor np Xp 2800+ 3000+ albo jescze lepiej Intel Pentium4 HT. Xp cięzko było instalować na 4letnim sprzęcie czyli 1998-1999, wiem że wtedy woniej się sprzęt rozwijał, swoją wypowiedzią chce udowodnić że system został lepiej dostosowany do realiów rynku...

Avatar
Dano$ (niezalogowany) | 30.08.2007 13:15#35

"Kiedyś na 386 system zajmował 7mb z 40mb, teraz zajmuje 10gb z 500gb itd."

Naprawdę uważasz, że komfort pracy na dawnym kompie z systemem, który zajmował 7mb jest taki sam jak na Viście? O_o. A zresztą, jeśli tobie dużo lepiej odpowiada praca na takim systemie i nie potrzebujesz coraz lepszych usprawnień pracy przy komputerze - czemu nie? ;)

Avatar
neuromancer (niezalogowany) | 30.08.2007 13:43#36

Ja pamiętam czasy Win98 (chociaż kompa kupiłem dopiero w 1 połowie 2001).
Na Win98 siedziałem aż do końca 2004 i siedziałbym dalej gdyby nie to, że poprostu programy i gry przestały na nim działać.
Za to mój kumpel próbował przesiąść sie na XP już w listopadzie 2001... Jednak szybko wrócił na 98, bo około 3 razy na dzień widział niebieski ekran.
Wtedy XP był "zły"1 jak dzisiaj Vista.
XP poszedł na półkę i dopiero po wyjściu SP1 zainstalował go od nowa i wtedy dopiero przyznał że XP to krok do przodu.
Tak samo bedzie z Vistą, jeszcze z rok minie i wszyscy zapomną o XP.

Avatar
zbylut (niezalogowany) | 30.08.2007 13:57#37

Do kiedy beda wydawane uaktualnienia do XP, do 2009 czy do 2014 roku?

Avatar
Mateusz (niezalogowany) | 30.08.2007 14:03#38

Ja mam orginalne nie dawno kupione XP Home Edition i nie zamieżam zneniac teraz na Viste!! Chciał bym tylko żeby SP3 dla Xp dał mozliwosc kozystania z DX10 na xp !! Kto jest za??

Avatar
asf (niezalogowany) | 30.08.2007 14:13#39

@neuromancer: Windows 98 miał spory udział w rynku nawet 3 lata po wyjściu WinXP.
Ale WinXP był na tyle rewolucyjny (pierwszy Win z serii NT dla zwykłego usera, znacznie stabilniejszy i bezpieczniejszy), że po roku warto było na niego przejść, kosztem dwukrotnie większych wymagań (ale nie 8-krotnie...).
Poza tym Windows XP nie był wymagany do odpalenia gier na DX9 (który jest dostępny także na Win98)

Avatar
Remek (niezalogowany) | 30.08.2007 14:20#40

MS sam sobie zapracował na te wszystkie bluzgi na Vistę. Powinni przewidzieć, że przy takim opanowaniu runku przez XP-ka nie będzie łatwo przekonać użytkowników do nowego systemu, zwłaszcza, ze nie zadbali o to, żeby systemy były kompatybilne w dół. Pamiętacie jak było przy przechodzeniu z W2k na XP wystarczyło zalogować usera na nowym systemie i profil hulał ( w większości przypadków). Przy Viście trzeba "z ręki" przenosić dane. Do tego niezgodności z oprogramowaniem użytkowym innych firm. Ale nie MS rewolucję musiał robić, tylko po co, zeby ktoś miał na ekranie przeźroczysty zegarek??? MS mógł do sprawy podejść z większym rozsądkiem ( wtedy pewnie przesiadłbym się na Vistę) . A tak na marginesie z XP też były niezłe "klocki" zwłaszcza jak ktoś pracował jeszcze na programach dosowych ale kto by to pamietał.

Avatar
WODZU (niezalogowany) | 30.08.2007 14:34#41

Na wielu komputerach wciąż żywy jest Windows 2000 Professional (np. moja sygnaturka) :) Tak więc XP jeszcze długo będzie gościł pod strzechami. Dzisiaj np. przybył kurier i dostarczył mi nowiutki Windows XP x64 OEM, który na nowym komputerze będzie hulał jeszcze kilka ładnych lat.

Avatar
Sandro (niezalogowany) | 30.08.2007 18:16#42

@zbylut
[[Do kiedy beda wydawane uaktualnienia do XP, do 2009 czy do 2014 roku?]]

W przypadku XP uaktualnienia będą wychodzić do 2014r. a w przypadku Visty do 2012 (chyba, że będziesz miał Vistę Business, to wtedy do 2017).

Avatar
Szuja (niezalogowany) | 30.08.2007 18:17#43

Ci narzekający w komentarzach to najczęściej jakieś dzieci które chcąc zaimponować innym narzekają na vistę bo to przecież teraz jest trendy.

Sam używam tego systemu od niedawna i powiem wam że jest genialny. Znacznie szybszy od XP. Potrafi w 100% wykorzystać ram jaki mam. Dysk znacznie rzadziej mieli a aplikacje uruchamiają się szybciej. Czekam teraz tylko na gry dla dx10 żeby przetestować w pełni możliwości tego systemu.

Avatar
R (niezalogowany) | 30.08.2007 18:19#44

Bez kolejnych poprawek do Windows XP da się jeszcze długo żyć. Problem powstanie, gdy za parę lat programiści zapatrzeni w Vistę, będą tworzyć programy, które już będą mogły nie działać w XP. Z tylko tych pobudek, dopiero 2 lata temu przesiadłem się z Windows 98 na XP. A teraz bardziej śledzę rozwój Linuxa, niż Visty (dla jej paru wodotrysków, nie warto kupować nowego sprzętu)

Avatar
stranded (niezalogowany) | 30.08.2007 18:22#45

jak pojawi sie xpsp3 w sklepach i bedzie to wersja finalna to biore bez zastanowienia

Avatar
Mateusz (niezalogowany) | 30.08.2007 18:30#46

Szuja
" Ci narzekający w komentarzach to najczęściej jakieś dzieci które chcąc zaimponować innym narzekają na vistę bo to przecież teraz jest trendy. " ja narzekam na wiste a nie jestem dzickiem ani tez nie obchodzi mnie to ze nazekanie na nia jest trendy !! Ja tylko bym chciał żeby wraz z pokazaniem sie SP3 na XP wyszło cos co umozliwi kożystanie z DX10 na

Avatar
Sandro (niezalogowany) | 30.08.2007 18:36#47

@Szuja
[[Potrafi w 100% wykorzystać ram jaki mam]]

Bardzo mądre zdanie :D

Avatar
indiced (niezalogowany) | 30.08.2007 19:57#48

@stranded: ooo i widać już kto na piratach leci...:P


----------------
Pamiętam co było z Windowsami 95 i 98....te działały na 386DX i 4MB Ramu (95) i 486 i 16MB Ram (98).... toż to szokiem było dla niektórych że XP przy instalacji wymagał 128MB Ram i Pentium 233MMX....(mojego znajomego podczas instalacji zszokował komunikat: Aby uruchomić proces instalacji komputer powinien być wyposażony w przynajmniej 128 MB Ram - a to były czasy kiedy ludzie mieli za standard 32MB lub 64...) i też XPekowi źle wróżono.....i jaki popularny sie zrobił.... zauważcie, że Vista działa bez Aero na 512MB i 800Mhz.... ( podaję minimalne wymagania, dla każdego z tych systemów -95,98,XP,Vista) i te dane nie sa takie porażające...po prostu niektórzy wyolbrzymiają i mają leki przed nowoczesnością... tak było przy każdej wielkiej migracji, nawyki starych użytkowników się trudno zmieniają....cóż poradzić:


NIE BÓJCIE SIĘ VISTY - NIE GRYZIE;P

Avatar
pow3r_shell (niezalogowany) | 30.08.2007 21:05#49

Jeśli ktoś chce nową funkcjonalność to pownien pobrać ze strony microsoftu takie narzędzia jak process explorer , autoruns , filemon itd. (są za free)
Mark Russinovich na swoim blogu pokazuje jak efektywnie wykorzystac te narzędzia . Poza tym
jak komuś się nudzi ot zawsze może napisać sobie coś nowego w VSEE i już .pozdrawiam .

Avatar
stranded (niezalogowany) | 30.08.2007 21:19#50

@indiced piszę z pracy :P

Avatar
Grzegorz® (niezalogowany) | 30.08.2007 22:12#51

@Domker_

[Jedno mnie zastanawia, dlaczego OpenSource potrafi sobie poradzić z problemem wydajności.
Compiz-fusion ma graficzne bajerki lepsze od Visty, a wymagania sprzętowe są nieporównywalnie niższe.]

Jedno mnie zastanawia. Dlaczego Open Source nie potrafi sobie poradzić z problemem braku aplikacji do różnych zastosowań z którymi bez problemu radzą sobie aplikacje pod Windows. Ewentualnie z takim napisaniem tych aplikacji aby były „user friendly”. Czy naprawdę nie można zrobić ludzkiego interface do GIMPa? GIMPShop to tylko półśrodek- a i to słaby. Czy naprawdę nie można poprawić obsługi tabel w OpenOffice?

Przecież skoro według Ciebie programiści Open Source to tacy geniusze to ww. problemy dawno powinny odejść w niebyt.

----------------------------------

@asf

[Ale WinXP był na tyle rewolucyjny (pierwszy Win z serii NT dla zwykłego usera, znacznie stabilniejszy i bezpieczniejszy)]

Pierwszy był Windows 2000. Naprawdę bardzo dobry system.

----------------------------------

Remek

[Powinni przewidzieć, że przy takim opanowaniu runku przez XP-ka nie będzie łatwo przekonać użytkowników do nowego systemu,]

A rynek przez co miał być opanowany jeśli nie przez poprzednika? ;)

Avatar
Rychu (niezalogowany) | 30.08.2007 22:18#52

Poprawki opisane do Visty są juz dostępne na LiveUpdate. Po ich zainstalowaniu Vista śmiga o wiele szybciej niż ten sam komp na XP PRO, niewiarygodne ale prawdziwe. W końcu robi się ciekawie, panowie z MS w końcu coś naprawdę poprawili.

Avatar
dyzio (niezalogowany) | 31.08.2007 16:50#53

Używam wciąż xp i nie czuję potrzeby zmienienia go na vistę. Dwa SP załatały najpoważniejsze niedociągnięcia. Działają mi wszystkie nowe aplikacje np. office 2007. Jest dobrze.

Avatar
gardlo (niezalogowany) | 01.09.2007 13:40#54

tu nie chodzi o lęk przed wymaganiami visty bo rzeczywiście juz za nieduże pieniądze idzie kupić komputerek na którym będzie ona całkiem nieźle śmigać.
To jest lęk przed błędami i pomysłami które są niezbyt trafne:
- drm
- certyfikacja instalowanych sterowników (co prawda nie wiem czy MS już sie z tego nie wycofał ale wiem że takie pomysły były)
i kilka innych..
Może faktycznie vista powinna być jeszcze w wersji beta. A co do XP to jeszcze długo pożyje (czego mu życzę bo jest świetny)

Avatar
rafi (niezalogowany) | 07.10.2007 0:26#55

Jak wychodził w95 wszyscy narzekali na stabilność i wymagania- aż do win95b osr2. Ktoś pamięta że surfować w Sieci można było już na 3.11 pod IE5 ? :) Później był 98 który był nie do wytrzymania aż do 98SE, Windowsa ME pomińmy (no chyba że Vista pójdzie w jego ślady :P ) Win2k był ciągle półprofesjonalny- nie dla graczy :D Z XP warto było zaczekać do SP2- od tej pory jest OK więc czekam teraz na Vista SP2 i zobaczę co dalej :D Europa odchodzi od DRM więc albo Vista albo Linux który jest jednak dużo wydajniejszy. Co mi po systemie który potrafi wykorzystać mój RAM w 100% :P

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av