r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Serwis wideo od Spotify dla wszystkich tych, którzy mają dość YouTube

Strona główna AktualnościINTERNET

Dominacji YouTube na rynku internetowego wideo nic nie może zagrozić. Ale to samo mówiono przecież już o wielu innych dominujących serwisach. A gdyby pojawił się popierany przez producentów muzyki i filmu gracz, który zechciałby zdobyć dla siebie część tego tortu? Wall Street Journal poinformował dziś, że wejściem w usługi strumieniowania wideo zainteresowało się Spotify – ogromnie popularna usługa strumieniowania muzyki.

Działania Spotify wydają się być zakrojone na wielką skalę. Operator usługi, z której korzysta 60 mln internautów (w tym 15 milionów płacących za wolne od reklam konta Premium) aktywnie szuka nowych użytkowników, uruchamiając rodzinne plany taryfowe. Niedawno podpisał umowę partnerską z Sony, dzięki której Spotify staje się domyślną aplikacją muzyczną na konsolach PlayStation 3 i 4 oraz smartfonach i tabletach z serii Xperia. Czemu więc nie poszerzyć zakresu swoich usług o rynek wideo, szczególnie teraz, gdy coraz więcej słyszy się o planach płatności za wolne od reklam YouTube?

Według informatorów Wall Street Journal, Spotify prowadzi obecnie rozmowy z twórcami treści, starając się nie tylko pozyskać ich produkcje, ale też zainicjować tworzenie dostępnych pod swoją marką unikalnych treści – tak jak robią to np. Netflix i Amazon. To miałoby pozwolić na zbudowanie wysoce konkurencyjnej usługi streamingu wideo, dostępnej zarówno w wersji darmowej, jak i abonamentowej, pozbawionej reklam.

r   e   k   l   a   m   a

Oczywiście rzucenie wyzwania YouTube nie dzieje się w próżni. Analitycy tego rynku twierdzą, że jednym z największych zagrożeń dla Spotify w jego obecnej postaci jest zapowiadana na czerwiec premiera usługi Beats Music firmy Apple. Zanim to nastąpi, wciąż nie przynoszące zysków Spotify chce swoje plany oficjalnie przedstawić jeszcze w maju, podczas zapowiedzianej na 20 tego miesiąca konferencji prasowej. Pomoże to zapewne w zdobyciu kolejnych pieniędzy od inwestorów – dziś Spotify wyceniane jest już na 8,4 mld dolarów.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.