Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

A ja tam lubię GG!

Gadu Gadu jest straszne ?

Wielu użytkowników dobrychprogramów mocno krytykuje jeden z najpopularniejszych Polskich komunikatorów internetowych a mianowicie Gadu Gadu . Praktycznie każda dyskusja o GG kończy się na zarzutach, które wymieniam poniżej. Bardzo rzadko zdarza się aby ktoś sensownie pisał o zaletach tegoż programu. W zeszłym roku na HotZlocie przed prelekcją przedstawicieli owej firmy dało się słyszeć głosy, że ten program to porażka, że na tej sesji to pewnie będą mówić jakie to GG ma piękne reklamy. Zresztą kto był ten wie.

Program ma same wady?

Użytkownicy zarzucają Gadu Gadu następujące wady:

1) Za dużo reklam
2) Program zabiera za dużo RAM
3) Serwery GG często się zawieszają
4) GG to już nie komunikator tylko program z wieloma bajerami (rozmowy głosowe, radio GG, integracja z serwisem GG itd.)
5) Brak popularności poza granicami kraju
6) Protokół transmisji danych Gadu Gadu jest do bani, bo jest zamknięty i nie ma możliwości (legalnego) korzystania z tego protokołu przez inne komunikatory.

Są to główne grzechy GG, które bardzo często przewijają się w dyskusjach o komunikatorze. Swoją drogą coś mało tych wad:) Chciałbym odnieś się do powyższych wad bo wkurzają mnie ludzie, którzy powielają bzdury kiedyś wypowiedziane.

A ja na to

Ad.1 Za dużo reklam - czy naprawdę te kila reklam pojawiających się zazwyczaj przy uruchomieniu programu tak bardzo Wam przeszkadza? Proste kliknięcie w "X" w prawym górnym rogu sprawia aż taki problem? Przecież GG nie jest jedynym darmowym programem, w którym wyświetlane są reklamy. Stosując się do tego zarzutu, trzeba by było zrezygnować z wielu darmowych programów, jak choćby Microsoft Office 2010 Starter (tam przecież też są reklamy).

Ad.2 Program zabiera za dużo RAM - No tak, bez używania, pracując w tle program zajmuje całe 45 MB, przy kilu rozmowach i włączonym radiu całe 150 MB (4 rozmowy bez radia 75 MB. - sprawdziłem). Przecież w dobie posiadana co najmniej 2 GB pamięci RAM to 150 MB to tak dużo, że komputer zwalnia. No ludzie nie dajmy się zwariować. Nawet przy 512 MB to 150 to nie jest aż tak wielka ilość.

Ad.3 Serwery GG często się zawieszają - Cytując Ryana z przed dwóch lat, podczas sesji o łasicy "Na prawdę?" Ja już nie pamiętam kiedy GG odmówiło mi posłuszeństwa. Nigdy ten program mi się nie zawiesił, nie wywołał Blue Screena, ani nic takiego.

Ad.4 GG to już nie komunikator tylko program z wieloma bajerami (rozmowy głosowe, radio GG, integracja z serwisem GG itd.) - Ale przecież główna idea programu pozostaje bez zmian. Program ma po prostu dodatkowe funkcje, których nikt nie każe użytkownikowi korzystać.

Ad.5 Brak popularności poza granicami kraju - No i co z tego? Nasza-klasa też zrzesza tylko Polaków i jakoś nikomu za granicą nie jest do niczego potrzebna. Jest to Polski produkt, więc jest popularny w Polsce. Proste.

Ad.6 Protokół transmisji danych Gadu Gadu jest do bani, bo jest zamknięty i nie ma możliwości (legalnego) korzystania z tego protokołu przez inne komunikatory. - Skoro tak, to dlaczego konkurencyjne komunikatory na siłę próbują łączyć się z tym protokołem? Odpowiedź jest prosta. Jest to najpopularniejszy komunikator internetowy i inne programy bez Gadu Gadu nie miałyby racji bytu.

Na koniec ja

Ja natomiast uważam, że Gadu Gadu jest świetnym komunikatorem, który zrewolucjonizował sposób komunikowania się w polskim Internecie i w dalszym ciągu będę z niego korzystał, nie przejmując się bzdurami, które wpisują ludzie niejednokrotnie o wątpliwej "reputacji internetowej".
Acha - nie jest to tekst sponsorowany przez GG, bo zaraz takie komentarze się pojawią. Tak jestem fanbojem GG.

Rozważając dyskusję o gadu gadu polecam 3 wpisy blogera VPN, który dość trafnie opisuje sytuację GG. Co prawda wpisy są z przed prawie 3 lat, ale w dalszym ciągu są aktualne.

Spis treści całości mojego blogowania znajduje się tutaj

oprogramowanie internet

Komentarze

0 nowych
januszek   18 #1 25.06.2012 10:22

Shak: Wystarczy wejść na stronę: http://www.gadu-gadu.pl/ i zobaczyć co tam serwują. Strona wygląda jak portal plotkarsko-informacyjny. Patrząc na te strony łatwiej już zrozumieć, że komunikator jest dla jego Właściciela tylko narzędziem do wspierania sprzedaży reklam. Co chyba nie powinno nikogo dziwić, skoro 88% przychodów tej spółki pochodzi z rynku reklam (źródło wikipedia).

Autor edytował komentarz.
  #2 25.06.2012 10:25

Zgadzam się z ogólnym założeniem, oraz częścią podpunktów - GG zrewolucjonizował komunikację w polskim internecie, wszedł w niego tak, że zagraniczna konkurencja w postaci ICQ / AOL / WLM itd. nie miała i w sumie nadal nie ma czego szukać. Dopiero rozpowszechnienie się jabbera/xmpp w sieciach społecznościowych (Facebook) nieco namieszało, ale i tak GG dzierży pałeczkę lidera.

Reklamy kwestia dyskusyjna, ale RAM... ja się zgadzam z tym, że 150 MB przy 2, 4 czy 6 GB w komputerze to bardzo niewiele ale... to w końcu tylko komunikator. Nie zapewnia jakiegoś ogromu funkcji, więc moim zdaniem tyle brać nie powinien. Z drugiej strony... jeżeli zechcemy, to zintegrujemy go z tyloma rzeczami (radio, społecznościówki, gry), że to użycie będzie jak najbardziej do wytłumaczenia.

freeq52   8 #3 25.06.2012 10:27

Swego czasu używałem GG, bo był właśnie tylko komunikatorem. Wraz z nowymi wersjami dostał jakieś śmieci. Nie miałbym nic przeciwko tym dodatkowym pierdołom, pod warunkiem że byłyby one opcjonalne. Jednak coś z czego nie korzystam, jest mi niepotrzebne. W dodatku program zrobił się cięższy, bardziej zasobożerny, przestała mi odpowiadać polityka firmy, która z fajnego i lekkiego komunikatora zrobiła kobylasty kombajn do wszystkiego. Nie wiem jak wygląda nowa wersja (szczerze to najnowszego GG nawet nie przetestowałem). Potem przesiadłem się na AQQ - również bardzo fajny, do tego sporo ładnych motywów, ciekawe możliwości. Z czasem jednak miałem z nim kilka problemów i zacząłem szukać alternatywy. Zainstalowałem WTW i jestem zadowolony :) Fakt, też są pewne bolączki, ale w zasadzie mam to, co chcę mieć i tyle. Zresztą - wybór jest na tyle duży, że każdy z nas znajdzie coś dla siebie, także lajt :)

budda86   9 #4 25.06.2012 10:47

Ad. 1
Oczywiście, ale z drugiej strony zero reklam to jednak mniej niż kilka. Wybieram więc zero.
Ad. 2
150 MB RAMu to nie jest jakoś strasznie dużo, ale 10 programów po 150 MB a 10 programów po 50 MB to już jest różnica, prawda?
Ad. 3
Fakt, że Ty czegoś nie pamiętasz, nie oznacza, że nie miało to miejsca. Używałem tego protokołu i ich serwerów przez wiele lat, i bardzo często nie można było się połączyć lub połączenie było zrywane. Nie ciągle, ale jednak często.
Ad. 4
Tylko że program bez tych funkcji zużywałby mniej zasobów.

GaduGadu to zwykły klon ICQ, który zdobył popularność tylko dlatego, że był pierwszym na naszym rynku komunikatorem z polskim interfejsem. Fakt, autorowi trzeba pogratulować idealnego utrafienia w potrzeby polskich użytkowników i spektakularnego sukcesu.

Może i ten klient nie jest taki straszny, żeby aż tak na nim psy wieszać. Ale praktycznie wszystkie inne są (z mojego punktu widzenia) lepsze.

Quest-88   15 #5 25.06.2012 10:49

Wczoraj gadałem z @gowainem przez Gandu (Android), a kolega przez oryginalnego klienta na Windows Phone. I co się okazało? Że GG nie obsługuje linków. :>

przemor25   14 #6 25.06.2012 13:06

Korzystam od paru miesięcy z WebGadu i nie narzekam. Polecam, jak ktoś nie chce instalować oficjalnego klienta GG na kompie :)

  #7 25.06.2012 13:09

Moim zdanie gg jest dokladnie jak naszklasa... czyli do bani. Mnie gg wkurzylo po tym jka przy ostatnim updejcie zaczeli domagas sie danych kontaktowych. Na tym zakonczyla sie nasza znajomosc. Nie widze potrzeby podawac swoich danych firmie gg aby korzystac z jej slabego produktu. Reklamy tutaj firma przesadzila, to nie polsat tylko gg right?

Reasumuja o klienta trzeba dbac a nie patrzyc jak tylko na nim zarobic.

  #8 25.06.2012 13:13

Weźmy się za odchudzanie, bo nie można tyć w nieskończoność.
Kadu Panowie i Panie, Kadu.

Tymczasem!

parasite85   7 #9 25.06.2012 13:14

@buddad86
Sądzę, że Shaki miał w 3 punkcie na myśli to, że od dłuższego czasu nie ma problemów z serwerami - rozwiązali problem.

Semtex   17 #10 25.06.2012 13:15

Ja od miesiąca nie mam w ogóle GG, wywaliłem wtyczkę z AQQ, został mi sam XMPP, zrobiłem rewizję kontaktów, okazało się ze używałem tylko jednego nr GG, reszta znajomych ma XMPP ;)

gowain   18 #11 25.06.2012 13:22

@Quest-88 dobrze, że nie wspomniałeś skąd pisałem... :P Co do linków, to tak potwierdzam, GG na Windows Phone nie obsługuje linków, no ale jakby nie patrzeć to dopiero pierwsza wersja. Tak po za tym to wszystko fajnie w nim działa.

@Shaki81 Jak dla mnie to największą wadą gg jest to, że nie można wpiąć do niego innego protokołu. Dlatego używam WTW, bo mam w nim gg i xmpp (podpięty gmail, a i można FB podpiąć) - bezsensem byłoby używać dwóch, osobnych programów... :)

Tak na marginesie więcej wad nie zauważyłem, korzystałem przez chwilę z nowej wersji gg i nie ma źle. Jeżeli ktoś ma znajomych tylko na gg, to nie widzę powodu, żeby wciskać mu inne programy. Natomiast słyszałem (słyszałem, bo ja się stamtąd wypisałem :P), że ludzie coraz częściej korzystają z Facebookowego czatu... jedyna przyszłość dla gg wg mnie to stanie się multikomunikatorem.

Autor edytował komentarz.
chudzik2145   2 #12 25.06.2012 13:31

Nic innego jak AQQ :)

djfoxer   17 #13 25.06.2012 13:31

GG można wszystko wybaczyć, ale brak obsługi innych protokołów komunikatorów jest ciężki do przełknięcia. Poza tym, czat FB powoli wypiera GG, a zatem sorry GG.

pawcio1212   6 #14 25.06.2012 14:01

1.Reklam nie jest za dużo, ale ta wielka reklama denerwuje.
2.Fajnie jak się ma 512MB ramu.System bierze 350MB a 150MB GG.Trzeba to porównać do innych (multi)komunikatorów one biorą mniej a mają dużo więcej funkcji.Użytkownik powinien sam podejmować co ma działać a co nie działać.
4.Nikt nie każe używać, ale ram bierze. :P
5.Od tego są multikomunikatory.
6.No tak inne multikomunikatory nie istniałby gdyby nie GG :/. Jak sama nazwa mówi multi czyli obsługuje wiele protokołów(musi je w pełni obsługiwać inaczej nie można go nazwać zastępcą GG).

Mój werdykt to WTW, jeśli komunikator ma służyć tylko do pisania i nie zabierać zasobów(jest dobry dla starszych komputerów).AQQ jeśli liczą się bajery.

Autor edytował komentarz.
Mandriv   3 #15 25.06.2012 14:09

Widze, że poruszacie temat reklam ;) Otóż Gadu-Gadu używam od wersji...jak była przed 6?...dobra nieważne... Używam sobie Gadu-Gadu i reklamy nie są za denerwujące. Oczywiście karmie konto firmy GG ale dzięki BK2 niby odpalam im reklamki ale ich nie widze :D Dobra poważniej, a więc
1) Za dużo reklam - jak wspomniałem reklamy nie denerwują a wystarczy pobrać ok. 1 MB by ich nie było
2) Program zabiera za dużo RAM - teraz u mnie to Chrome 7 procesów do 172 MB a GG na równi Menedzerem okien visty a skype zjadał więcej.
3) Serwery GG często się zawieszają - od wersji 7.7 nie zauważyłem (no chyba że na AQQ)
4) GG to już nie komunikator tylko program z wieloma bajerami (rozmowy głosowe, radio GG, integracja z serwisem GG itd.) - tu nie obronie ale np. poczta sie przydaje a jak coś to kolejne 1 MB i GG Tuner :D
5) Brak popularności poza granicami kraju - to prawda nie licząc polaków poza granicami ;)
6) Protokół transmisji danych Gadu Gadu jest do bani, bo jest zamknięty i nie ma możliwości (legalnego) korzystania z tego protokołu przez inne komunikatory. - rżną z niego, ale np. brak TLS/SSL denerwuje. Ja bym osobiście wziął kod XMPP i ID na numerki tylko pozamieniam, ale to ja, a poza tym nie umiem :D

Banan   10 #16 25.06.2012 14:09

Co do 3 punktu http://www.dobreprogramy.pl/Banan/Serwery-GG-ukladaja-sie-do-snu,31151.html ale GG tak czy siak używam godząc się na wady i chwaląc zalety.

Qrzy   3 #17 25.06.2012 14:14

"Ad.3 Serwery GG często się zawieszają - Cytując Ryana z przed dwóch lat, podczas sesji o łasicy "Na prawdę?" Ja już nie pamiętam kiedy GG odmówiło mi posłuszeństwa. Nigdy ten program mi się nie zawiesił, nie wywołał Blue Screena, ani nic takiego."

Kompletnie nie widzę tu odpowiedzi na postawiony zarzut. Co mają zwiechy serwerów do sytuacji na Twoim komputerze? :>

2099   8 #18 25.06.2012 14:19

Proponuję wtw obczaić. Ascetycznie ale na temat, prosto i schludnie, przejrzyście i protokołów co niemiara. Gadu to dla mnie od wersji 6 "kobyła" i używam tylko u znajomych.

  #19 25.06.2012 14:20

Ad.1 Mając porównanie z AQQ gdzie mam bagatela jeden jedyny banner na górze okna rozmowy którego w dodatku moge się pozbyć, w porównaniu do tego co widzę jak moja siostra włącza GG, ten cały kombajn ze wszystkim i do wszystkiego, no szkoda że jeszcze nie mryga i nie tańczy... sorry, ale natłok niechcianych obrazków czy informacji w ogóle - to dla mnie spam.

Ad.2 Znowu w porownaniu do AQQ, pod względem zużycia RAMu GG wypada blado, przy czym w AQQ mam "parę" pluginów których używam, i nawet to nie zmienia wyniku w tej "konkurencji" bo nie ciążą tak jak GyGy. Pozatym to zwykły komunikator i nie powinien być tak zasobochłonny. Zatem mając wspomniane 512 MB RAM, odliczając to co załóżmy XPek weźmie, włączając GG, ...ile pamięci mi pozostanie do dyspozycji?

Ad.3 Tak. Niestety taka prawda - serwery GG często się zawieszają. Co fakt, sytuacje takie miewały miejsce znacznie częściej kiedyś, mówię tu nie jako laik który stroni od wszlekiego mainstreamu programowego, ale 5 - 6 letni użytkownik GG, zanim na stałe przesiadłem sie na twór Wapstera, obecnie widzę jak to działa bo korzysta moje rodzeństwo... Choć software niewiele zmienia przy założeniu kontaktowania się z numerem sieci GG, wtedy nie ma znaczenia czy AQQ czy GG, protokół ten sam, gdy serwery GG padły, to i dupa zimna :P

Ad.4 ...A nie lepiej byłoby nie integrować całego "scyzoryka/sopmoda" jako standard w wersji podstawowej ale umożliwic instalacji dodatków/wtyczek adekwatnie do potrzeb i na życzenie użytkownika?

Ad.5 Nasza klasa już gaśnie... Niestety ale FB przejmuje popularność chcesz tego czy nie. Protokół GG owszem popularny jedynie u nas, hmm a po czym to hula AQQ? A no tak, XMPP/jabber to już 'trochę' szerszy horyzont oraz równierz "jest to Polski produkt, więc jest popularny w Polsce" a przy tym nie zamyka sobie perspektyw. Proste.

Ad.6 Kwestia popularności i braku konkurencji an starcie zrobila swoje. Toteż komunikatory posiadają funkcję łączenia się z protokołem GG, tylko z tego względu że spora liczba ludności nr GG posiada. I to myślę najmocniejszy argument na to iż GG wciąż tak mocno się w tej branży trzyma...

cybe   2 #20 25.06.2012 14:28

Pidgin, Kadu to dla mnie jedyne sensowne komunikatory.

Sajbi   4 #21 25.06.2012 14:47

GG dużo ram i procka żre?? Hmm Server 2008 r2 ws (x64) z 2GB ram, włączonym gg demonem i mnóstwem innego badziewia i jakoś niema problemu z obciążeniem nawet podczas oglądania filmu HD czy grania w NFSa

balcer656   3 #22 25.06.2012 15:00

aha - wykrzyknik wyrażający potwierdzenie, zrozumienie, przypomnienie, zadowolenie, ironię itp.?
acha – wykrzykiwać „ach”, zachwycać się czymś w sposób nieco afektowany (w trzeciej osobie liczby pojedynczej), on, ona acha.

  #23 25.06.2012 15:10

Ad.1 90% innych programów nie ma reklam aż tak nahalnych.

Ad.2 Zależy co się robi, a 120MB w sam raz dopełnia ilość ramu zużywaną przez xp i przeglądarkę do ~500.

Ad.3 Serwery GG często się zawieszają - to jest akurat argument sprzed 7 lat, w dużej mierze już nieaktualny.
>Ja już nie pamiętam kiedy GG odmówiło mi posłuszeństwa.
pod koniec stycznia 2012 pół gg lezalo przez pol dnia

Ad.4 Używac nikt nie każe, ale twórcy każą ładować je do RAM-u.

xomo_pl   20 #24 25.06.2012 15:13

nie jestwm przeciwny reklamom samym w sobie- jestem przeciwny wpieniającym, zużywającym nie potrzebnie procesor (grzeje się przy zużyciu-> wiatrak szumi) flashowym reklamom.
Gdyby w programie/ na stronie/ gdziekolwiek jest tekstowa / statyczna reklama to ok, niech sobie będzie ale flash'owemu dziadostwu mówię stanowcze nie.

Do gg mógłbym ewentualnie wrócić po zmianie formuły reklam, obecnie używam mirandaIM...

flaszer   10 #25 25.06.2012 15:16

Ale nie ma czym się podniecać. Komunikator to komunikator, powinien umożliwiać więc rozmowę i pozwolić się na niej skupić. Jeżeli przeboleje się już reklamy w GG, dalej powinno pójść z górki. Jedyny problem tego komunikatora to praca na starszych maszynach i słabe możliwości kustomizacji (jakkolwiek to brzmi). Myślę, że sama lekkość komunikatora wpływa bezpośrednio na uczucie płynności systemu, a sam używam już od dawna WTW i póki będzie działał tak jak teraz, będę go wszystkim polecał.
I jeszcze jedna rzecz, tak jak wspomniał już djfoxer, GG nie wspiera innych protokołów (co jest zrozumiałe), a coraz więcej zaczyna się dziać "na zewnątrz" - przykład - facebook chat.

soanvig   9 #26 25.06.2012 15:16

"Ad.1 Za dużo reklam - czy naprawdę te kila reklam pojawiających się zazwyczaj przy uruchomieniu programu tak bardzo Wam przeszkadza?"
- Tak, bo często nie trafiam w mały krzyżyk ze względu na gwałtowne ruchy myszką (w celu jak najszybszego wykonania danej czynności). Poza tym, jeśli mam do wyboru program z reklamami i program bez reklam zawsze wybiorę drugi - a pierwszy nazwę "głupim".
"Ad.2 Program zabiera za dużo RAM - No tak, bez używania, pracując w tle program zajmuje całe 45 MB, przy kilu rozmowach i włączonym radiu całe 150 MB"
- Znowu ten sam argument co powyżej - mam do wyboru program, który zużywa 150 MB, a program, który zużywa 50 MB to wybiorę drugi, a pierwszy nazwę "głupim". Bo po co ma mi tyle zużywać, skoro w rzeczywistości, może zużywać 3* mniej?
"Ad.3 Serwery GG często się zawieszają - Cytując Ryana z przed dwóch lat, podczas sesji o łasicy "Na prawdę?" Ja już nie pamiętam kiedy GG odmówiło mi posłuszeństwa. Nigdy ten program mi się nie zawiesił, nie wywołał Blue Screena, ani nic takiego."
- Tutaj kontrujesz zupełnie inną wypowiedź. Stwierdzenie jest o serwerach, a ty piszesz o programie. Ale serwery GG stosunkowo rzadko się zawieszają, więc na to nie narzekam. Poza tym większość ludzi, pomimo tego, że używa innego komunikatora to korzysta z protokołu i serwerów GG, więc ten argument tutaj nie ma sensu (skoro wpis jest o programie samym w sobie)
"Ad.4 GG to już nie komunikator tylko program z wieloma bajerami (rozmowy głosowe, radio GG, integracja z serwisem GG itd.) - Ale przecież główna idea programu pozostaje bez zmian. Program ma po prostu dodatkowe funkcje, których nikt nie każe użytkownikowi korzystać."
- Tak, ale to nie powinny być dodatki, które dostaję na "dzień-dobry". Bo ja na "dzień-dobry" dostaję kombajn, a nie komunikator. Te wszystkie funkcje to powinny być pluginy i wtedy mógłbym wybrać, czy chcę kombajn, czy nie. Mogę używać kombajnu tylko do zbierania plonów, więc po co mi z tyłu mojej maszyny młócarka (czy jak to tam się nazywa), której nie używam?
Punkt 5 i 6 znowu odnoszą się do protokołu, a nie do programu, więc je pominę.

trux   10 #27 25.06.2012 15:31

Od lat używam Kadu ze względu na:
-brak reklam,
-obsługę wielu sieci (gg, XMPP/jabber, Facebook, Gmail/Googletalk),
-mały apetyt na RAM (standardowo mam włączone wszystkie ww sieci co zabiera 41.5 MB RAM),
-program jest tylko i wyłącznie multikomunikatorem,
-multiplatformowość (GNU/Linux, BSD, Mac OS X, Windows, Maemo/Meego).
-niską zasobożerność (aktualnie korzystam z netbooka wyposażonego w proceso Intel Atom 1.66 GHz, GG na takim sprzęcie by tylko zamulało).

Kolejny minus GG to zbędne bajery.
Do słuchania radia znacznie lepszy jest VLC.

Autor edytował komentarz.
mentorious   4 #28 25.06.2012 15:41

GG ? Dziękuje postoję. Nie, nie jestem fanboyem. Po prostu wolę oszczędnie dzielić zasoby mojego komputera, skoro mogę mieć coś lekkiego to po kiego grzyba inwestować w zabawkę wypełnioną flashem? Ja potrzebuje komunikator internetowy a nie budkę z festynu.

Minusów jest sporo, zależy od perspektywy konkretnego użytkownika, to co wymieniłeś to ogólne minusy. Brakuje jeszcze obsługi innych protokołów (wszak bardzo duzo osob w Polsce uzywa jabbera/gtalk i IRCa). A to doskonale zapewnia Kadu i Pidgin - oba są lekkie (15-20mb) i obsługują najpopularniejsze protokoły na świecie bez przeszkód i żadnych kompromisów. Więc w imię czego mam używać GG?

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  18 #29 25.06.2012 16:15

Przekupili go pewnie latarką ...
Swoje wiem :D

  #30 25.06.2012 16:16

Korzystam z najnowszego gg. Jest kilka spraw do których mógłbym się przyczepić, przede wszystkim te reklamy, szlak człowieka trafia, kiedy po zalogowaniu zaczynasz pisać a tu ci wyskakuje reklama i czekaj kilka sekund żeby ją zamknąć, nie podoba mi się że zlikwidowali prezenty gg. Czasem ta funkcja była przydatna. Co do pamięci RAM powiedzcie szczerze, dzisiejsze komputery mają jej pod dostatkiem sam korzystam z lapka którego kupiłem 2,5roku temu za niecałe 2000zł i już w nim jest zainstalowane 4gb RAM-u. Poza kilkoma minusami dalej pozostaje to dobry program, teraz kiedy utworzyli darmową powierzchnię dyskową dla każdego, nie trzeba się męczyć z wysyłaniem przez rozmowę, czy upload-owaniem na jakieś inne serwery, ponieważ wszystko jest na miejscu. Nie dziwię się że ekipa gg wprowadza tyle "niepotrzebnych" bajerów do komunikatora. Dzisiejszy internet zdominował facebook który wydziera użytkowników komunikatorów np tlen-a, gg itp. Na drugim kompie też mam najnowsze gg chociaż jest przedpotopowy (amd athlon 1,5ghz, 1gb RAM) i jakoś nie narzekam. Po prostu trzeba umieć zarządzać sprzętem, a nie tak jak niektórzy tutaj płakać że im komp nie wydala.

  #31 25.06.2012 16:26

Ja używam (protokół) GG od dawna, ale o tych wszystkich minusach dot. zasobożerności, zbędnych bajerów i reklam wiem niewiele, bo używam pidgina i dobrze mi z tym :-)

trux   10 #32 25.06.2012 16:39

Pangrys@

Latarką i koszulką ;)

Verard   3 #33 25.06.2012 16:51

Ad Ad 1:

Te kilka reklam niepotrzebnie obciąża procesor. Można je zamknąć, ale po co to robić, skoro ich wcale nie musi być? (przynajmniej tyle ile w GG, czyli za dużo).

Ad Ad 2

Nie widzę powodu, dla którego KOMUNIKATOR miałby zabierać taką lwią część pamięci! Dla przykładu WTW, który chodzi od rana, z 1 otwartą kartą z rozmową zabiera... 8MB. :) Z AQQ jest podobnie oraz innymi komunikatorami.

Ad Ad 4

GG to kombajn, którego jedną z wielu funkcji jest komunikacja. Na ile są przydatne inne bajery - każdy sam zdecyduje.

Ad Ad 6

"Jest to najpopularniejszy komunikator internetowy i inne programy bez Gadu Gadu nie miałyby racji bytu."

Bzdura. Jak nie GG, to Jabber, który jest x razy lepszy od protokołu GG, z którego może korzystać masa komunikatorów z prawdziwego zdarzenia.

Nie wiem, dlaczego na siłę próbujesz usprawiedliwiać to dziadostwo.

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #34 25.06.2012 17:03

No tak, czułem, że zostanę zjedzony przez wszystkich anty GG, ale ja tam wiem swoje. Używam i lubię GG i póki co nic i nikt tego nie zmieni.
No i zrobiła się wojna, o to który program jest najlepszy, ale cóż w sumie ten tekst taki miał być.
@Pangrys - Ciiii - jeszcze się wyda, że mam ta latarkę.
@tru - niestety koszulka od GG była na mnie za mała, więc marny argument.

Verard   3 #35 25.06.2012 17:07

@Shaki81

Nie trzeba być "anty GG". Zarzuty nr. 1,2,4,6 mają mocne podstawy i za nic w świecie nie uda Ci się tego obalić. To są fakty świadczące o beznadziejności tego kombajnu.

"ale ja tam wiem swoje"

nikt nie wmówi nam, że białe jest białe, a czarne jest czarne? :)

grzesio..   3 #36 25.06.2012 17:20

@Grzechooo
Brawo.....

za specjalistę kolejne Brawooo...
Reszta szczera prawda, GG jako aplikacja to przewartościowane dno, gdzie kasa jest najważniejsza.
Amen.

edit:
Jakoś nie znam specjalisty do spraw informatycznych, co by tego używał, ale jaki specjalista taki komunikator-czy odwrotnie :-)

Autor edytował komentarz.
skrzypek   12 #37 25.06.2012 17:27

Ja tam nigdy nic do gg nie miałem. Używam go do rozmów tylko i wyłącznie, Z reszty funkcji nie korzystam. Nic mi nie przeszkadzają - ot taki ficzer. Nie pamiętam ostatniej zawiechy, nie mówiąc już o bluescreenie. Zarzuty co do protokołu są tak śmieszne, że aż żałosne. Skoro ma super-mega-fajny-najwydajniejszy komunikator po co chce używać ich protokołu? A większość hejterów zasłyszało piąte przez dziesiąte że, gg jest "be" i powtarza. Tak jest było i będzie wszędzie ze wszystkim.

ps. Kurde firefox zżera mi 160 mb pamięci z 3 gb. Chyba go wyrzucę bo mam wolne tylko 2,5 gb ;/

pawcio1212   6 #38 25.06.2012 17:31

Tych co bronią że GG może używać dużo ramu.
Czemu program do komunikacji tekstowej nie może być na komputery sprzed 2004.Bo te mają mało ramu.I nie mówcie mi tu żeby ktoś ulepszył komputer jak mu do niczego innego nie potrzebny oprócz GG i przeglądania internetu.

grzesio..   3 #39 25.06.2012 17:36

Wiesz @skrzypek używa firefoxa który używa mu aż 160mb RAM-u, może powinien Lynxa, ten zużyje 20MB.
LOL
Co to za argument z tym Firefoxem?

Autor edytował komentarz.
duszek.mestre   3 #40 25.06.2012 17:40

ja już na początku studiów ogólnie wyzbyłem się numerka gg :) ciekaw aż jestem co na nim jest :P całe liceum korzystałem z WTW. Teraz jedyne co posiadam do komunikacja internetowej to FB. Nie dość, że w przeglądarce to jeszcze w WindowsPHone wbudowany + wbudowany w Win8 + wbudowany w skype, Windows Live Messenger i każdy inny komunikator (w tym WTW, AQQ itp. itd.)
A jak wchodzę na Face to raz nawet miałem ponad 100 kontaktów online... a na gg? 2 :P

przemor25   14 #41 25.06.2012 19:00

@grzesio..
"Jakoś nie znam specjalisty do spraw informatycznych, co by tego używał, ale jaki specjalista taki komunikator-czy odwrotnie :-)"

Czyli po tym jakim programem posługuje się specjalista, Ty włazisz buciorami w jego kompetencje, wykształcenie, umiejętności? Znasz go w ogóle? Gadałeś z nim chociaż? Sadząc po Twoim komentarzu a szczególnie tym fragmencie: "BUAHAHAHA." ja mogę stwierdzić żeś Ty zwyczajne dziecko Neostrady. Taki sam sposób myślenia. Polecam natychmiastowy wyjazd na urlop...

grzesio..   3 #42 25.06.2012 19:06

@przemor25
a coś na temat GG ?
O jakich kompetencjach piszesz ?

... "BUAHAHAHA to chyba inny Grzesio :-)
Czytanie ze zrozumieniem się kłania, ale dasz rade, postaraj się;>

Autor edytował komentarz.
Grzechooo   3 #43 25.06.2012 19:40

@przemor
Może byś się odniósł do komentarza a nie robił ucieczki osobiste, ok?

Wolfgar   7 #44 25.06.2012 19:52

@Shaki - No tak, czułem, że zostanę zjedzony przez wszystkich anty GG, ale ja tam wiem swoje. Używam i lubię GG i póki co nic i nikt tego nie zmieni.

Za te zdania powinieneś dostać bad sectorem po dysku! http://www.youtube.com/watch?v=X-Sdue3NdFM
Sam przez x-lat jarałem się tlenem... teraz mam aqq... chyba z 5 lat używałem Firefoxa teraz? Chrome... a w międzyczasie Opera.
Pozdrawiam! I tak najlepszy jest czat na FB xD

  #45 25.06.2012 20:04

Yhm... Zainstalowałem ostatnio te najnowsze gg, z ciekawości. Zap*ndolił mi 100 % i 400 mb pamięci operacyjnej w najmniej oczekiwanym momencie.

trux   10 #46 25.06.2012 20:06

Shaki8@
"niestety koszulka od GG była na mnie za mała, więc marny argument."

Tym lepiej, bo możesz oprawić w ramki i powiesić na ścianie ;)

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #47 25.06.2012 20:19

@przemor - jemu urlop nie pomoże. Ja mieszkam w miejscowości gdzie jest taki szpital dla ludzi, no powiedzmy nie do końca zrozumiałych przez ogól społeczeństwa. Polecam pobyt w tym szpitalu dla Grzechooo a nie grzesio (jak napisałeś - przez pomyłkę zresztą)

Co do komentarza Grzechooo - szkoda słów, pojawi się taki nie wiadomo skąd i nie wiadomo po co.
Z drugiej jednak strony podważasz moje kompetencje "kolego Grzechoo", polecam więc lekturę kodeksu karnego, a w szczególności Art. 216.
§ 1. Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.
§ 2. Kto znieważa inną osobę za pomocą środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

@trux - tak zrobiłem :)

  #48 25.06.2012 20:30

Jestem takiego samoego zdania jak freeq52. Zresztą też miałem takie samo doświadczenie z komunikatorami. Na początku używałem Gadu-Gadu; następnie kumpel polecił mi AQQ, to było coś pięknego (jak dla osoby "przesiadającej się" z GG), zero durnych i doprowadzających do szału reklam; potem dowiedziałem się o WTW, bardzo przyjemny komunikator internetowy, kożystam z niego do dziś. O Gadu-Gadu każdy ma swoją opinię. Ja twierdzę, że nie jest to zbyt przyjazny komunikator, ale oczywiście inni mogą się ze mną nie zgadzać.

  #49 25.06.2012 21:40

A ja tam nie lubię GG! Bo to niewolny program. I załuję, że kiedykolwiek go używałem. Teraz porzuciłem Windows i używam GNU/Linux. Mam zainstalowane Kadu i nie mogę przenieść archiwum z tego głupiego oryginalnego klienta gg. Wady, które dyskwalifikują ten program:
1) niewolny,
2) brak wersji na GNU/Linux,
3) niewola u producenta związana z niemożnością odczytu archiwum poza programem.
Pięcioma słowami: Gadu-Gadu to muliste oceaniczne dno.

budda86   9 #50 25.06.2012 22:22

@Shaki81
"ja tam wiem swoje. Używam i lubię GG i póki co nic i nikt tego nie zmieni."

To jest Twoja jedyna odpowiedź na komentarze czytelników. We wpisie wymieniasz argumenty, a w odpowiedzi na komentarze, które je obalają, zatykasz uszy i krzyczysz "tralala, ja uwielbiam GG - bo tak!". Trochę to dziecinne, nie sądzisz?

Może zechcesz jednak odnieść się do komentarzy czytelników w sposób merytoryczny?

PS. Wiemy już, że lubisz i używasz GG. Nie ma potrzeby podkreślania tego po raz kolejny.

trux   10 #51 25.06.2012 22:42

Brawo Shaki81 :)

djfoxer   17 #52 25.06.2012 22:46

@Shaki81
Zauważ, że faktycznie pytanie w PKT. 3 było o serwery, a Ty odpisałeś na temat działania aplikacji desktopowej ;) Tak trochę nie w temat ;) :P

Over   9 #53 25.06.2012 23:10

ja nadal jestem przy wersji 8 i mi to pasuje najnowsza wersja mnie nie urzadza i tak raczej pozostanie
nie mogę regulować wielkości okna etc w tych sprawach to ja jestem pedantem ma byc równiutko i w ogóle ale wersja 8 jest moim zdaniem ok w porównaniu do nowszych...

... ... ...   3 #54 26.06.2012 02:26

To i ja dodam parę słów od siebie.

Ad.1 - Nie wiem jak to dokładnie jest teraz ale mniej więcej według tego co piszesz to się nie zmieniło czyli - okienko reklamy się wpycha jakby miało najwyższy priorytet. Nieważne co robisz, masz na fullscreenie, zrzuci ci to na pasek byś zobaczył reklamę, ewentualnie zasłoni centralny obszar ekranu. Tutaj nawet fakt że wystarczy jedno kliknięcie nie sprawi że to nie będzie wkurzało. Bo jak się nie wkurzyć, grasz sobie, nagle wyrzuca cię do pulpitu bo GG każe pokazać ci reklamę.

Ad.2 - No mogli to poprawić od poprzednich wersji które były już kombajnami, bo wtedy to nawet do 200 MB potrafiło dobić w szczytach. Fakt, faktem RAM jest do używania, ale takie ilości potrafią dać zauważalny efekt na pracy programów wymagających więcej RAMu. Ale i tak przy 10MB AQQ te 45MB GG to trochę dużo.

Ad.3 - Jak korzystam z AQQ to od dawna nie widziałem żadnych awarii serwerów GG.

Ad.4 - Jeśli chodziłoby o zachowanie idei to wydaliby także wersję lite bez bajerów.

klisza   7 #55 26.06.2012 10:34

odnośnie punktu pierwszego - to nie jest program darmowy, tylko adware. I reklamy mi osobiście przeszkadzają. Już bym wolał, jakby była opcja dotacji powodująca usunięcie reklam. Pamięć jak pamięć, po to jest RAM, żeby go używać :) Ja tego nie używam z innych powodów, i całkiem mi z tym dobrze. Nie lubię programów, które mają cukierkowe GUI na siłę różniące się od GUI systemu operacyjnego.

Mifczu   11 #56 26.06.2012 11:48

Zostaniesz ostatnim użytkownikiem i będziesz mógł pisać do samego siebie ;)

marrrysin   6 #57 26.06.2012 12:00

A ja mam przedpotopowe komputery i na kolosalne zużycie ramu sobie pozwolić nie mogę - dlatego mam WTW z GG, FB i GTalk - 8,5MB a mam uruchomione wtyczki dźwiękowe i kilka innych.

GG nie używam od wersji 7 bodajże, gdy zwiększyli pulę numerów.

Semtex   17 #58 26.06.2012 12:01

@Mifczu

To raczej nie grozi, zauważ że większość Userów używających alternatyw (WTW,AQQ, etc) i tak ma najwięcej kontaktów GG :D

Grzechooo   3 #59 26.06.2012 12:56

@Shaki
Z wrażenia aż nie wiem co napisać. Czy ty jesteś naprawdę tak zdesperowany, żeby szafować pozwami, bo ktoś się ośmieli skrytykować twój artykuł? Doprawdy, żenada. A i sam chyba przyznasz że "Specjalista ds. informatycznych" brzmi co najmniej idiotycznie.

Pozdrawiam,
Grzechooo

  #60 26.06.2012 13:15

@Shaki81
Sytuacja Grzechooo odnosi się raczej do zniesławienia a nie zniewagi, czyli do Art. 212 a co za tym idzie Art. 213 mówi o tym, że nie ma przestępstwa jeśli zarzut jest prawdziwy.

Verard   3 #61 26.06.2012 13:25

Autor bloga coraz bardziej się ośmiesza i pogrąża - zamiast rzeczowo odpowiedzieć na kontrargumenty (np. Grzecha), to on straszy paragrafami i obraża.

"Ja mieszkam w miejscowości gdzie jest taki szpital dla ludzi, no powiedzmy nie do końca zrozumiałych przez ogól społeczeństwa. Polecam pobyt w tym szpitalu dla Grzechooo"

Myślę, że prędzej to zdanie by podpadło pod przytoczone paragrafy, niż "buhahaha" Grzesia. Nie wiem, czym autor się kieruje - głupotą, hipokryzją?

Mam nadzieję, że nie będę musiał się włóczyć po sądach za ten komentarz :)

  #62 26.06.2012 13:35

@Shaki81
Pozatym jako specjalista powinieneś umieć dyskutować na takie tematy. Jak na razie nie odpowiedziałeś chyba na żaden argument wysunięty przez innych. Jedyne co pokazałeś to dziecinne teksty próbujące spławić oraz obrazić wypowiedzi innych. Przez takie zachowanie można mieć wątpliwości czy to w ogóle ty napisałeś tego bloga.

  #63 26.06.2012 15:00

Żenua Panowie. Wstyd!

Grzechooo   3 #64 26.06.2012 15:07

@Miksus
W sensie, że artykuł na zamówienie?

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #65 26.06.2012 16:40

No cóż moja niekompetencja sięgnęła dna. Jestem nikim, na niczym się nie znam, i nie potrafię dyskutować. No cóż szkoda, że zarzucają mi to osoby, o których działalności an DP nie słyszałem. Ale cóż zostałem oceniony w sposób, no powiedzmy nie sprawiedliwy. Merytoryczność moich odpowiedzi też nie jest na poziomie jaki chcieliby zobaczyć komentujący, a więc:

Ad.3 Serwery GG często się zawieszają - W ciągu ostatniego roku serwery GG zawiesiły się 3-krotnie (informacje ze strony GG) uniemożliwiając całkowicie korzystanie z komunikatora. Najdłuższy przestój miał 16 godzin. Kilkakrotnie (niestety nie udało mi się odnaleźć konkretnych liczb) zdarzały się zawieszenia serwerów, na których działały usługi dodatkowe, ale nie miało to wpływu na działanie protokołu komunikacyjnego. Czy te 3 awarie to na prawdę aż tak dużo? Nie sądzę.

@januszek - Przecież nikt Ci nie każe korzystać ze strony. GG to komunikator i taka pozostaje jego główna funkcja
@lukasamd - czyli co GG zużywa za dużo RAM, ale potrafisz to usprawiedliwić?
@freeq52 - Wybrałeś alternatywę i też nie końca Ci się podoba, wynika z tego że sam do końca nie jesteś zdecydowany
@budda86 - Wszystkie inne są lepsze, ale dlaczego to już nie wspominasz
@Quest-88 - Przecież to dopiero 1 wersja na WP7, trochę cierpliwości, a penie się pojawi ta funkcja
@przemor25 - Widać, że program się rozwija | 25.06.2012 13:06
@Alan987 (niezalogowany) - No tak, jak na FB ludzie podają swoje dane to jest OK, ale jak dla GG to już źle. no pogratulować toku rozumowania
@bardzoniedobredialogisą (niezalogowany) - żyjemy w wolnym kraju, masz więc wolny wybór
@parasite85 - dokładnie tak
@semtex - a czy ja gdzieś twierdziłem, że bez GG żyć się nie da? Da się i jesteś na to żywym przykładem
@gowain - GG nie ma zamiaru konkurować z FB bo to trochę nie ta liga
@chudzik2145 - żyjemy w wolnym kraju, masz więc wolny wybór
@djfoxer - nikt nie jest doskonały
szczepaniak5315 - żyjemy w wolnym kraju, masz więc wolny wybór
@pawcio1212 - kolejny fanboj tym razem AQQ - mnie i tak nie przekonasz
@Mandriv - ech, ja to bym zrobił najlepszy komunikator, ale... nie umiem. To po co krytykujesz?
@Banan - a czy ja gdzieś napisałem, że serwery GG są doskonałe?
@Qrzy -na początku komentarza masz napisane co i jak
@2099 - Program do bani, ale używam. Brak słów.
@MW (niezalogowany) - Sorki,ale takiego hejtera nie będę komentował
@cybe - żyjemy w wolnym kraju, masz więc wolny wybór
@Sajbi - czyli z tym RAM nie jest tak źle jak dużo osób przesadza
@balcer656 - o i polonista się znalazł :) | 25.06.2012 15:00
@Trolollo (niezalogowany) - “Używać nikt nie każe” - dokładnie.
@zomo_prl - czyli wszystko jest OK, tylko te cholerne reklamy ?
@flaszer - znowu. Przecież nowe wersje gier nie działają na starszych komputerach
@soanvig - czy na prawdę każdy musi powtarzać te same argumenty, zaczyna się to robić trochę nudne
@trux - Dziwne, ja korzystam z GG na właśnie takim netbooku i jakoś mi się nie zawiesza anie nie zamula żyjemy w wolnym kraju, masz więc wolny wybór
@mentorious - w imię przyzwyczajenia i wygody.
@użytkownik gg (niezalogowany) - wielkie dzięki za wsparcie. Widać, że są jeszcze ludzie, którzy nie wieszają wszystkich psów na GG
@Verard - dobra, przeczytaj cały ten komentarz
@Grzechooo, @grzesio - mój poprzednio komentarz chyba wszystko wyjaśnia
@skrzypek - dokładnie, korzystam z komunikatora, reszta funkcji mnie nie interesuje i tyle.
@pawcio1212 - a dlaczego FIFA 12 nie działa na komputerach z 2006? - To niesprawiedliwe
@duszek.mestre - Czyli jesteś kolejnym (semtex pisał podobnie powyżej) człowiekiem, który może żyć bez GG nie ganiąc go na każdym kroku
@Wolfgar - uważaj bo to co serwujesz mi może odbić się na Tobie :)
@PavloAkaLogan - cud, mi jakoś nigdy coś takiego się nie stało.
@Fasola13 (niezalogowany) - wybrałeś alter natywny program, nie rozumie jednak dlaczego krytykujesz program, z którego nie korzystasz
@budda86 - proszę bardzo takie odniesienie, jet już wg Ciebie merytoryczne?
@djfoxer - proszę bardzo - początek komentarza
@Overclocker - dokładnie korzystasz z tego co CI odpowiada
@... ... ... - czyli nic nowego w stosunku do poprzednich wpisów.
@klisza - A jaki problem pobrać odpowiednią skórkę i mieć GUI ja system
@marrrysin - skoro masz starsze komputery to korzystaj ze starszych wersji programów - ot cała filozofia.
@Grzechooo - nie znasz mnie, a obrażasz mnie i moje kompetencje. Chyba coś jednat nie tak z Tobą.
@Miksus (niezalogowany) - ale widzisz, poskutkowało, zjechał mnie jeszcze bardziej :)
@Verard - czy takie odpowiedzi Ci odpowiadają? Przecież sady są dla ludzi.
@Miksus (niezalogowany) - Proszę bardzo masz odpowiedzi na wszystkie komentarze. Skoro uważasz, że nie nie jestem autorem mojego bloga to udowodnij bo rzucasz słowa na wiatr.
niechryczyzbólurannyłoś (niezalogowany) - “Żenua” ???
Grzechooo - tak, tak na zamówienie i dostałem za niego mnóstwo kasy

budda86   9 #66 26.06.2012 17:01

@Shaki81
Wielokrotnie powtarzasz argument, że nowe gry też nie działają na starych komputerach. To prawda. Ale w porównaniu do starych gier oferują nieporównywalnie lepszą grafikę, i to jest zrozumiałym powodem większych wymagań sprzętowych. Co takiego oferuje klient GaduGadu, że nie może działać na starszych i wolniejszych komputerach? Na których bez problemu działa np. WTW?

Poza tym tylko udajesz, że merytorycznie odpowiadasz na komentarze. Odnieś się bezpośrednio do argumentów z mojego pierwszego komentarza, a nie tylko do jego ostatniego zdania.

"Ad. 1
Oczywiście, ale z drugiej strony zero reklam to jednak mniej niż kilka. Wybieram więc zero.
Ad. 2
150 MB RAMu to nie jest jakoś strasznie dużo, ale 10 programów po 150 MB a 10 programów po 50 MB to już jest różnica, prawda?"

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #67 26.06.2012 18:06

1. Ty wybierasz zero, a mi te kilka reklam na prawdę nie przeszkadza
2. Tak, to dużo, ale w czasach, gdy standardem jest 4 GB to nawet 10 x 150 MB nie jest aż tak dużą ilością

Verard   3 #68 26.06.2012 19:04

"Przecież nowe wersje gier nie działają na starszych komputerach"

Co mają gry do komunikatorów? Jakoś nowe wersje innych komunikatorów działają na starszych maszynach bez problemu. Twój argument to nie argument.

Grzechooo   3 #69 26.06.2012 19:17

Napisałbym coś o reklamach, ale Shaki znowu będzie mi wygrażał paragrafami :(

Semtex   17 #70 26.06.2012 20:09

@Shak
""semtex - a czy ja gdzieś twierdziłem, że bez GG żyć się nie da? Da się i jesteś na to żywym przykładem ""

Ja tylko stwierdzeniem fakt jaki zaistniał w moim systemie, bez zakopanych podtekstów, drugiego dna i próby ataku na Twoją osobę z partyzanta :D

Przy browarku na HZ będzie łatwiej ;)

Autor edytował komentarz.
Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #71 26.06.2012 20:55

semtex - na pewno, szkoda tylko tylko,że nie będzie mi dane wypić browarka z Grzechooo, bo jego podejście jest po prostu super.

xomo_pl   20 #72 26.06.2012 23:32

vShaki81: " @zomo_prl - czyli wszystko jest OK, tylko te cholerne reklamy ?"

no nie jest ok, bo przez te reklamy nie potrzebnie się komputer grzeje (zużycie cpu niepotrzebne), do tego samo w sobie gg jest zasobożerne. Komunikator to ma być komunikator- lekki, szybki, wygodny a nie kombajn do wszystkiego; bo jak coś do wszystkiego jest to do niczego dobrze się nie nadaje, taka prawda...
Jak pisałem nie mam nic przeciwko reklamom samym w sobie (bo twórcy też muszą zarobić) ale nie znoszę flashowego badziewia dlatego też używam adblocka na operze (wyłączam tylko na stronach, które mają normalne reklamy a że takich mało to adblock nie mal ciągle aktywny).
Flash "tępię" i będę to robił z całą surowością bo to dziadostwo nic dobrego nie wnosi a tylko zużywa cpu i drażni...
Jeśli spytasz co z fleshem w operze: od 2tyg, po recovery systemu wywaliłem starego flasha i nowego nie wgrałem. Zauważyłem, że pc jeszcze chodzi ciszej niż z flashem (mimo adblocka). YT wspiera HTML5 więc filmy mogę oglądać...

IMO komunikatorem- ideałem jest Miranda- lekka, szybka, minimalistyczna, 0 reklam, pełno dodatków więc sami wybieramy co potrzebujemy.
Zresztą, co by nie mówić, od jakiegoś czasu GG straciło na rzecz chata w facebooku. Od roku mam tak, że więcej ludzi znajduję na FB niż na GG.
Mirandę w ciągu roku włączyłem może z 5x tylko, tak to FB, Skype, telefon...
----
Podsumowując: GG to idealny przykład "jak nie tworzyć programu"...

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #73 27.06.2012 00:57

No niestety muszę się z Tobą zgodzić. Era świetności GG minęła, póki szał z FB nie minie to GG jest tylko uzupełnieniem FB.

guildos   4 #74 27.06.2012 16:26

Wpis prosty, a treściwy.

jajecpl   9 #75 28.06.2012 12:18

Z używaniem komunikatora GG jest tak samo jak z używaniem Internet Explorera. Po prostu większość ludzików nie wie, że jest alternatywa. Howgh

takiktoś   10 #76 29.06.2012 15:13

Czas żebym sam coś tu napisał w temacie. Przeczytałem 76 komentarzy czyli wszystkie. :)

O odpowiedziach na zarzuty we wpisie:
1) Szczerze mówiąc reklamy mi nie przeszkadzają choć te flashowe reklamy grzeją komputer. Mogli sobie odpuścić takie reklamy chyba że zależy im na rozwalaniu komputerów o słabym chłodzeniu. :D
2) Mam 512 MB RAM i spokojnie działa mi razem AIMP, Firefox i GG więc tak dużo nie zabiera to "GGadulstwo"(nazwa własna pod wpływem natchnienia :D) no chyba że ktoś odpala go na zaśmieconym systemie, który uruchamia się dwie/trzy minuty lub więcej.
3) Twoja riposta na zarzut nie w temacie ale to chyba już ponad 70 osób wcześniej zauważyło. Z tego co wiem serwery zawieszają się rzadko. Jakieś kilka miesięcy temu zauważyłem dziwne wylogowywania z serwera GG ale takie rzeczy działy się parę dni a potem było już dobrze.
4) Niestety te nieaktywne bajery są włączone w zużywany RAM co martwi. Bajery powinny być w formie pluginów co już nie jedna osoba stwierdziła. W GG 11 coś poszło w kierunku pluginów z tego co pamiętam(wróciłem do GG 10). Być może jakoś to pozmieniają z czasem.
5) Jest to POLSKI komunikator internetowy więc po mu w tej chwili popularność na świecie :/
6) Widząc popularność GG i to do czego dąży z GG czyli tworzeniem kombajnu do wszystkiego inni tworzący komunikatory i multi-komunikatory postanowili dodać ten protokół aby skorzystać na złej polityce GG i "przemianie" w kombajn do wszystkiego. Przynajmniej tak sądzę.

Czyli krótko mówiąc niektóre zarzuty są po prostu bezpodstawne a inne mają sens. W marudzeniu jest ziarenko prawdy a nawet kilka. Twierdzę że GG nie jest złe tylko zboczyli z poprawnej ścieżki ulepszania komunikatora. Mam nadzieję że wrócą bo sam komunikator z jeszcze dzisiejszą popularnością ma ogromny potencjał jednak szukają go w dodatkach co jest ogromnym błędem z ich strony. Powinni dodawać to czego oczekuje od nich użytkownik a nie dodawać bajery, które są używane w najlepszym wypadku przez 10% użytkowników(nie wiem ile procent używa dokładnie) a w gorszym jakieś ok. 2%.

Pozdrawiam.
PS.

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #77 29.06.2012 16:34

@gulidos - dzięki
@jajecpl - niestety racja, ale czytając poprzednie komentarze odniosłem wrażenie, że większość komentujących to typowi 'hejterzy GG"
@takiktos - Czyli co? Jak ktoś chce to można powiedzieć kilka dobrych słów o tym komunikatorze.

takiktoś   10 #78 29.06.2012 22:00

@Shaki81 Stwierdzam fakty, po prostu. :) Aktywnie używam tego programu, czytam newsy i wiem że tak źle nie było i nie jest. Z GG da się żyć. :D
"PS." No tak zapomniałem napisać. :)

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #79 30.06.2012 13:11

Dzięki za wsparcie.

DiamondBack   12 #80 01.07.2012 20:19

Jak już powiedziałem to parę lat temu - GG to hybryda choinki i naszejklasy. Mi i znacznej większości ludzi bardziej zorientowanych w IT to się nie podoba. GG jest tak przeładowane głupotami typu radio sradio i reklamami, że potrafi zamulić i mocniejsze maszyny. Wkurza mnie to, że praktycznie zawsze jak przychodzę do kogoś robić kompa "bo mu muli" widzę te zatłuszczone i spasione "najnowsze gadu-gadu". GG się skończyło na wersji 6 - później to program adware z funkcją czatu.

  #81 01.07.2012 20:26

@DiamondBack: "... to program adware z funkcją czatu."

Przez skromność, nie zaprzeczę:)

pisarzksiazkowicz   7 #82 03.07.2012 18:22

Z sieci GG korzystam raz na ruski rok, aplikacja nie dla mnie.

Mariuce00   6 #83 04.07.2012 13:28

@Shaki81

Ad.1 Reklamy ok, nie mam nic przeciwko skoro używam za darmo ale może mniej inwazyjne, np jak w AQQ?

Ad.2 Problem nie polega na tym, że dużo żre, problem leży w tym po co mu tyle zasobów?

Ad.3 No to jest fakt ale w wersji desktopowej, mobilna na androida lubi sie wieszać albo długo, dłuugo myśleć

Ad.4 Super, tylko każdy powinien mieć możliwość wyboru, co chce mieć doinstalowane obok czystego komunikatora.

Ad.5 Ten zarzut jest absurdalny i tu masz rację. Swojego czasu GG uderzyło w Ukrainę komunikatorem Balaćka ale to chyba nie wypaliło

Ad.6 To też jest fakt ale raczej powiedziałbym, że najpopularniejszy protokół, a nie komunikator. Poza tym, powoli do 1 miejsca na podium wędruje Facebook messenger więc jak to będzie z tą popularnością nie wiadomo.

Shaki81 MODERATOR BLOGA  37 #84 05.07.2012 23:15

@DiamondBack - czyli co? Jak komp jest zamulony to musi mieć GG. No tak wywalmy wszystkie żale o wszystko na GG. No niezłe podejście.

  #85 02.08.2013 01:37

1. WTW nie ma reklam. Żadnych.
2. WTW zabiera w porywach do 30MB RAM obładowany wtyczkami i połączony z obiema sieciami naraz. Pamiętaj, że RAM to nie tylko GG, ale też cała reszta wykonywanych czynności. Pewnie zaraz się wytłumaczysz, że zawsze można dokupić, pozostaje pytanie - po co? A zaoszczędzony RAM wykorzystałem na użyteczne narzędzia usprawniające windowsa. Bo mogę.
3. Nie mam pojęcia co zawieszanie się serwerów ma do bluescreenów, jednak rzeczywiście serwery GG są stabilniejsze niż kiedyś, tu oddaję honor.
4. GG to JEST program z wieloma bajerami, a komunikator to jeden z nich :D W WTW jeśli chcę mieć bajery - doinstalowuję je w postaci wtyczek. To łatwizna. Po co więc korzystać z IM napchanego nieprzydatnym szmelcem, jeśli sam mogę sobie taki kombajn poskładać z klocków - i nie będzie on wtedy zajmował nawet 1/3 tyle RAMu? :D
5. GG nie jest popularne poza granicami, bo jest polskie - zgodzę się. Źle jednak to zinterpretowałeś. Czemu np. nie łączyć się z drugą, międzynarodową siecią jaką jest lepsze pod każdym względem XMPP? Oficjalny klient GG tego nie potrafi.
6. GG? Najpopularniejszy komunikator? No chyba coś Ci się przeoczyło. Już za czasów powstawania GG, ICQ miał wielokroć więcej userów i to trzyma się chyba do dziś. Poza tym najpopularniejszą siecią jest XMPP, który wyrósł w potęgę tak szybko, jak powstał. XMPP jest wszędzie - wszystkie Google Talki, Facebook Chaty itp. korzystają z tego protokołu. GG też powinno się na niego przerzucić, tymczasowo wykorzystując bramkę - to wyszłoby temu kulawemu, przestarzałemu protokołowi na dobre. Aha, czemu inne komunikatory "na siłę" chcą obsługiwać GG? Bo zacofana mentalność naszych obywateli uniemożliwia im złamanie przyzwyczajeń i korzystanie z, powiedzmy, Google Talka (mimo iż ponad 80% Polaków ma gmaila, więc i konto gtalk), więc WTW, AQQ. Miranda i inni hegemoni "wchłaniają" obsługę tego słabszego, by pożywić się masą jego niedobitych użytkowników, świetnie obsługując ich protokół. Bo mogą i nikt im nic nie zrobi :D

Pozdrawiam.

  #86 22.08.2013 09:26

ja uważam że GG to badziewie, chcę ściągnąć gg-10 po wgraniu na nowo systemu i nie umię tego zrobić bo te śmiecie z GG się ściągają pomimo że wybieram gg10 i nie wiem jak wrócić do gg10