Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Specjalista ds. teleinformatycznych - Nowy dostawca usług telekomunikacyjnych cz. 26

Chyba każdy wie czym się zajmuje...

Już nie raz pisałem o moich przygodach z dostawcami usług telekomunikacyjnych, w szczególności z TP (pierwszy wpis, drugi wpis, trzeci wpis) nie zawsze było kolorowo, ale zawsze jakoś można było rozwiązać problem. Tym razem jednak nie o TP (yyy znaczy Orange...) ale o Netii. No ale po kolei.

Jako, że jestem "panem od komputerów" (jak to mnie ostatnio kilku nowych pracowników określiło) jednym z moich zadań jest utrzymanie ciągłości działania łącz internetowych i telefonicznych (fajnie ktoś to sformułował:) ) w poszczególnych budynkach. Dostęp doi Internetu był praktycznie zawsze, odkąd pamiętam to chyba raz Telekomunikacja Polska coś zawaliła i nie było dostępu do Internetu w jednym z budynków przez chyba 1 czy 2 dni. W sumie to niezły wynik. Od około roku mamy umowę z firmą Clowley, z którą nigdy nie było najmniejszych problemów.

Awaria

W ostatnią środę gdy byłem na konferencji GigaCon dostałem informacje, że w jednym z budynków nie działa system do obsługi ewidencji wykonanych świadczeń (KS-PPS firmy Kamsoft), Osoby pracujące w tym systemie łączą się z serwerem za pomocą zdalnego pulpitu. Na miejscu był stażysta, który po sprawdzeniu poinformował mnie, że ów system nie działa w żadnej lokalizacji poza głównym budynkiem, a w jednym z budynków nie ma Internetu. Sprawdziłem, że nie działa żaden zdalny pulpit i strona internetowa. Kurde jakaś większa sprawa. Kazałem młodemu posprawdzać na tyle na ile sam wie, ale nie był w stanie zdiagnozować problemu. Kolejnego dnia po niewielkich testach okazało się, że zmieniły się nasze zewnętrzne numery IP (problem zdalnego pulpitu i niedziałającej strony rozwiązany). Tylko dlaczego nie działa Internet w tej jednej placówce? Okazało się, że naszym dostawcą Internetu jest... Netia (a nie Crowley).

Błaha przyczyna

Przypomniał mi się od razu artykuł opublikowany niegdyś na stronach DP o przejęciu Crowley przez Netię. No ale zaraz, zaraz dlaczego ja (ani moja firma) nie otrzymałem żadnej informacji o przejęciu, zmianie IP czy zmianie nazwy użytkownika i hasła dostępowego. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie. Brak dostępu do Internetu spowodowany był zmianą nazwy użytkownika i hasła. Dane te podawano mi 4-ro krotnie (za każdym razem inne) i dopiero po 5 dniach i chyba 8 czy 9 rozmowach z konsultantami udało się przywrócić dostęp do usługi dostępu do Internetu. Dlaczego dane te zostały zmienione tylko w jednym, miejscu nie mam bladego pojęcia. Usługę przywrócono w poniedziałek, a we wtorek dostęp do Internetu znikł ponownie. No super. Działało całe 12 godzin. Tym razem jednak okazało, że zmiana numerów DNS pomogła. Oczywiście o tej zmianie też nikt mnie nie poinformował.

Runda druga

Żeby nie było tak słodko już na początku następnego tygodnia przestało działać kilkadziesiąt telefonów w głównym budynku. Po sprawdzeniu linii wewnątrz szpitala oraz centrali wywnioskowałem, że wina musi być po stronie operatora, a że operatorem jest Netia to dzwonimy od nowa. Po pierwszym telefonie okazało się że... Netia nie obsługuje naszych rozmów telefonicznych (ale rachunek na 1000 zł to przesłali). Skierowano mnie na infolinię Orange bo pewnie oni obsługują te telefony. Normalnie zgłupiałem, jak im cudem Orange obsługuje numery, które teoretycznie przejęła Netia.

Zadzwoniłem na infolinie Orange, gdzie upewniłem się tylko, że to nie Orange obsługuje te numery. Zadzwoniłem więc ponownie i tym razem usłyszałem, że Netia nie obsługuje naszych rozmów telefonicznych, a skoro dostałem fakturę przełączono mnie do działu księgowego, który potwierdził, że jednak obsługują te numery. Przełączono mnie do innego konsultanta, z którym o dziwo rozmowa została przerwana (jaki dziwny zbieg okoliczności). Zadzwoniłem więc po raz kolejny, i od razu poprosiłem o rozmowę z kierownikiem zmiany (którego nie było, bo miał pilne spotkanie) i jakimś cudem okazało się, że konsultant ma wszystkie moje dane, poinformował mnie , że na naszym terenie jest awaria, która zostanie usunięta w ciągu kilku godzin. Rzeczywiście po jakiś 3-4 godzinach od naszej rozmowy wszystko zaczęło działać jak należy. Wykonanie tych wszystkich telefonów zajęło i prawie 3 godziny. No tak, nie mam nic innego do roboty to se na telefonie powiszę:)

Na koniec

Podsumowując. Brak dostępu do Internetu przez tydzień, niedziałająca strona internetowa, masa zszarganych nerwów i tydzień wyjęty z życiorysu. DO tego jeden dzień bez telefonów. Wszystko tylko dlatego, że Netia zapomniała poinformować o przejęciu usługi dostępu do Internetu dla naszego szpitala.

Spis treści całości mojego blogowania znajduje się tutaj

internet serwery

Komentarze

0 nowych
Samurai   16 #1 10.09.2012 08:42

Miła lektura (jak zawsze ;p) na początek tygodnia :) Co do samych problemów to tak to już jest, fakturę wystawią, a to że coś nie działa albo się nie zgadza (tak jak to było w przypadku redakcji DP i Orange) to już twój problem.

GBM MODERATOR BLOGA  20 #2 10.09.2012 09:08

o kurde, ciekawa sprawa z tą zmianą zewn. IP - imho jakieś powiadomienie powinno się dać przed zmianą ;)

Ale hmm... bez takich przypadków, to Twoja praca byłaby bardzo nudna, nieprawdaż Shaki ? ;)

Pozdrawiam.

FaUst   12 #3 10.09.2012 09:29

Nigdy żadnej Netii... a co do IP nie ma to jak wykupiona pula na własność firmy - możesz żonglować operatorami jak Ci się żywnie podoba :)

LordRuthwen   6 #4 10.09.2012 10:58

Heh, u jednego z naszych klientów też tak było, miał stały adres IP od lokalnego ISP, nawet nie tyle adres co pulę 16 adresów, rok temu ISP został kupiony przez Multimedia i nagle ZONK!!! Nie działa nic, zmienili adresację na dynamiczną...

olmeca   12 #5 10.09.2012 13:58

Teraz przed Toba walka o odpowiedni rabat za brak potrzebnych usług dla normalnego fukcjonowania firmy

Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #6 10.09.2012 14:30

@Samurai - Niestety takie jest życie naszych kochanych firm telekomunikacyjnych :)
@GBM - co racja to racja.
@Olmeca - tym to już mój szef powiedział, że się zajmie o dziwo.

Autor edytował komentarz.
corrtez   12 #7 10.09.2012 14:47

@Shaki

To nie tylko w Polsce sie takie rzeczy zdarzajá...

  #8 10.09.2012 15:19

Ciekawe jak Shaki musiał się tłumaczyć przed dyrektorem, no chyba że ma wyrozumiałych przełożonych.

djgrzenio   9 #9 10.09.2012 16:35

3 miesiace temu zamowilem neta z netii.
4 umowy mi przysłali z czego dopiero ostatni miala praiwdlowe dane, sama instalacja od podpisania umowy przeciagnela sie o kolejny tydzien :)
przysłali super router :) jednak dopiero po tygodniu był ktos zainstalowac gniazdo.
wszystko odbywało sie na linii tp
dziwne ze taka firma ma takich slabych pracownikow...

Autor edytował komentarz.
luqass   13 #10 10.09.2012 17:50

"jak im cudem Orange obsługuje numery"
"Wykonanie tych wszystkich telefonów zajęło i prawie 3 godziny" ;)

gowain   19 #11 10.09.2012 18:03

Zachowanie Netii karygodne - nie dość, że o rabaty trzeba powalczyć, to jeszcze należy się odszkodowanie przewidziane w prawie telekomunikacyjnym :) Mały usprawiedliwieniem dla Netii może być to, że przejęli Crowleya i Dialog, więc teraz muszą spiąć wszystkie systemy w jeden wspólny - stąd może takie problemy.

  #12 10.09.2012 20:00

Pozdrawiam kolegę po przejściach. U mnie było dokładnie tak samo - tyle, że doczekałem się telefonu dzień przed. Ale to i tak nie pomogło.
Poprzednio miałem ustawiony publiczny adres IP na interfejsie. Po zmianie IP - nie działa, dostaję komunikat o błędnej konfiguracji. Telefon do (Inter)Netii: "Proszę zmienić ustawienia tak, żeby pobierał adres IP od nas." OK. Skonfigurowałem. Działa.
Niestety - przy tej konfiguracji nie działały aliasy adresów zewnętrznych.
Generalnie udało mi się wymusić stały adres IP ustawiany u mnie.
Po czym okazało się, że miałem cykliczne - co kilkanaście minut - zaniki internetu. Po diagnozie doszedłem do powodu. Nasze łącze do operatora to radiolinia (dwa urządzenia) Netia, zmieniając adresacje, zmieniła też adresy tych urządzeń - ale nie zmieniła IP w ustawieniach watchdoga urządzeń radiolinii, przez co urządzenia restartowały się, nie doczekawszy się odpowiedzi.
Generalnie bardzo duże utrudnienia przez około tydzień czasu.

  #13 10.09.2012 20:25

Jak ja się cieszę, że mój pracodawca ma internet z miejskiej sieci światłowodowej. W ciągu roku (bo tyle pracuję) ani jednej awarii.

Banan   10 #14 10.09.2012 20:27

Lubię czytać o takich sprawach, gdy wszystko kończy się pozytywnie. Ale nie za bardzo chciałbym sam w nich uczestniczyć. Więc, chciało by się życzyć więcej takich wpisów ale mniej takich perypetii - ale wychodzi, że to dwie sprzeczności.

gabrychu   4 #15 11.09.2012 09:06

My mamy Dialog i na razie "odpukać" wszystko działa. Mam nadzieję, że Netia nie namiesza za bardzo u tego operatora :)

Shaki81 możesz powiedzieć z jakiego programu korzystacie w szpitalu oprócz KS-PPS. I kto się nimi zajmuje?

Tormiasz   6 #16 11.09.2012 12:46

Po przejęciu mojego lokalnego providera przez Netię internet jak za machnięciem różdżki zaczął szwankować. A to spadek transferu do 1Mb/s (umowa na 6), innym razem gubienie połowy pakietów. Co najmniej kilka razy w tygodniu są przerwy po 2-3 godziny (rekord 1.5 dnia) w dostawie internetu.

Zdenerwowany w końcu całą tą sytuacją postanowiłem skontaktować się z Netią. Po drugiej stronie ktoś odebrał i położył słuchawkę na biurku, po minucie rozłączając się bez słowa! Kogo oni tam zatrudniają?!

  #17 16.09.2012 22:09

U mnie też nie jest różowo, ale muszę wytrzymać, bo Orange to jedno wielkie ścierwo.
Przejęli wszystkie złe zwyczaje od TP, gdy miałem 512 kilobitów w TP twierdzili, że więcej nie da rady.
Miesiąc później byłem już w Netii z 6 megabitami, stabilnie było przez 2 lata, teraz coraz częściej wywala (czasami 5h bez netu)
Matka znajomego jest dyrektorem(?) w jednym z "flagowych" salonów i przekręty, sposoby na klientów znam od środka.

miisoo   4 #18 16.09.2012 23:17

@Tormiasz
"Kogo oni tam zatrudniają?!"

Studentów Nauk Politycznych

okokok   12 #19 16.09.2012 23:58

Po przejęciu przez Netię Dialogu, padłą fajna olimpiada teleinformatyczna - Dialnet Masters :(
Netia ma coś zorganizować. Aż się boję...

  #20 08.10.2012 20:02

w normalnym kraju następuje zgłoszenie wniosku o odszkodowanie i meldunek do prokuratury gdyż szpital nie jest "normalnym" klientem "telekomunikacji": zagrożenie życia i zdrowia ect. - ale u nas jak widać nikt się tym nie przejmuje, więc i po co usługodawca ma się przejmować, fakturę przecież wystawił....!