Skasuj dziesięciu znajomych, dostaniesz hamburgera

Skasuj dziesięciu znajomych, dostaniesz hamburgera

Wojciech Kowasz
01.01.1999 03:29, aktualizacja: 08.09.2009 16:44

Serwisy społecznościowe to na świeciechleb powszedni już od dobrych kilku lat, a w Polsce w zasadziedopiero od premiery pewnego znanego serwisu do odnajdywaniaszkolnych znajomych. I tu i tu popularność zrzeszania się w grupy,wzajemnego dodawania do znajomych, polecania swoich profili iwysyłania wirtualnych różyczek rosła w tempie geometrycznym razemze stałym poszerzaniem przedziału wiekowego użytkowników. Nie miećkonta w żadnym serwisie społecznościowym to już prawie grzech, aserwisy takie jak ten wspomniany wyżej sprzyjają, by kontoposiadały już kilkulatki.

Przyzwyczailiśmy się już do tego, żewiele firm z branży zgoła odmiennej od IT korzysta z serwisówspołecznościowych, by dotrzeć do swoich klientów. Promocje,konkursy, akcje specjalne - to wszystko jest na porządku dziennym.Ciekawie na tym tle prezentuje się jednak najnowsza oferta BurgerKinga, znanej amerykańskiej firmy specjalizującej się w serwowaniuniemal narodowej potrawy USA, czyli hamburgerów. Firma oferujedarmowy kupon na burgera Whooperw zamian za... usunięcie dziesięciu znajomych z profilu Facebook.Oto nadchodzi chwila prawdy dla internetowych znajomości -głosi hasło "promocji". Co najśmieszniejsze, "poświęceni" dladarmowego posiłku znajomi pojawiają się na liście aktywności wserwisie - Ania poświęciła Johna dla darmowego Whoopera itak dalej... Niestety kasując wszystkich znajomych z listy niemożna przeżyć całego tygodnia nie wychodząc z restauracji BurgerKinga - promocja ograniczona jest do jednego kuponu na konto. Jakmożna zobaczyć na oficjalnej stronieakcji, poświęcono już ponad 50 tysięcy znajomych. Niestetypromocja ograniczona jest tylko do użytkowników ze StanówZjednoczonych.

Każdy trend kiedyś musi się odwrócić,o czym przekonaliśmy się przy okazji kryzysu ekonomicznego. Całkiemmożliwe, że niedługo odczują to również serwisy społecznościowe.Sam posiadając kilka kont w różnych serwisach widzę wśród swoichznajomych, że o ile kiedyś modne było posiadanie takiego konta, takteraz modne jest jego nieposiadanie (a nawet publiczniedemonstrowane usunięcie). Efekt społecznościowego boomu może więcjuż wkrótce odbić się czkawką dla właścicieli najpopularniejszychportali sieciowych - tym większą, im mniej świadomie i wolniej będądopasowywać swoją ofertę do zmieniających się potrzeb użytkowników.Promocja Burger Kinga to tylko jeden, ale znamienny przykład, żeinternetowe integrowanie chyba niektórym już się przejadło... Wprzeciwieństwie do hamburgerów ;-)

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (36)