Sophos broni PatchGuard w Windows Vista

23.10.2006 18:33, Autor: Wojciech Kowasz (Docent), Kategoria: News
NewsImage

Sophos wydał komentarz do sporów pomiędzy firmami Microsoft oraz McAfee i Symantec. Przypomnijmy, że firmy tworzące oprogramowanie antywirusowe i zabezpieczające skarżą się na Microsoft, że ten umyślnie blokuje im dostęp do jądra 64-bitowego systemu Windows Vista. Pisaliśmy o tym kilka razy, ostatnio w piątek.

Tymczasem Sophos, firma również uczestnicząca w rynku oprogramowania antywirusowego opublikowała komentarz w tej sprawie. Sophos wydaje się być bardziej przychylny dla Microsoft i skupia się na swoich konkurentach mówiąc, że ci zamiast formułować poszczególne zarzuty mogli wcześniej skupić się na dostosowaniu swojego oprogramowania dla nowej platformy systemowej Microsoft.

Sophos utrzymuje, że w trakcie produkcji własnego oprogramowania antywirusowego przeznaczonego dla systemu Windows Vista nie napotkali żadnych problemów. Firma uważa również, że ich oprogramowanie nie ucierpiało na skutek nowych ograniczeń podyktowanych przez PatchGuard. Na dodatek Sophos oświadczył, że jego zdaniem Microsoft zapewnił wystarczające interfejsy dostępowe i nie są potrzebne żadne dodatkowe biblioteki. Sam PatchGuard zaś zdaniem Sophos to duży krok w stronę zwiększenia bezpieczeństwa systemu.

Widać zatem dwa zupełnie różne spojrzenia na całą sytuację - z jednej strony firmy takie jak McAfee czy Symantec krytykujące nową funkcjonalność, a z drugiej jej obrońcy, np. Sophos. Pewne jednak jest, że Microsoft będzie musiał wprowadzić zmiany i zapowiedział, że to zrobi - czas pokaże, czy konkurenci będą z tych modyfikacji zadowoleni.

Źródło: Sophos
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (24)  

Avatar
wyborca (niezalogowany) | 23.10.2006 18:44#1

Po prostu lobby antyMS uprawia krytykanctwo.

Avatar
Agaton (niezalogowany) | 23.10.2006 19:22#2

Mój komentarz, to wlaściwie pełne poparcie opinii wyrażonej przez Sophos...cóż tu więcej można dodać...

Avatar
Thar (niezalogowany) | 23.10.2006 19:46#3

@Agaton: np. jakieś argumenty? ;]

Avatar
Quest-88 (niezalogowany) | 23.10.2006 20:08#4

Ta firma chyba nie ma takiej pozycji jak Symantec..

Avatar
anonim (niezalogowany) | 23.10.2006 20:15#5

także program avast nie ma problemu z vistą

Avatar
GL1zdA (niezalogowany) | 23.10.2006 20:17#6

@Thar
#Na dodatek Sophos oświadczył, że jego
#zdaniem Microsoft zapewnił wystarczające
#interfejsy dostępowe i nie są potrzebne żadne
#dodatkowe biblioteki.
To jest koronny argument. Mozesz wiec wsadzic miedzy bajki swoja krytyke kernel patch protection.

@Quest-88
Ta firma produkuje oprogramowanie dla odbiorcow typu small business i enterprise - dlatego rzadko o niej sie mowi przy dyskusjach o zabezpieczeniach, co nie znaczy, ze ma slaba pozycje

Avatar
twist (niezalogowany) | 23.10.2006 20:21#7

ciekawe ile m$ zaplacil sophosowi. ja jestem po stronie symanteca i mcafee bo jesli beda mieli dostep do jadra oni i inne firmy to bedzie duzy wybor oprogramowania zabepieczajajcego a jesli nie to bedzie tylko ten od m$ oraz od tych firm ktore sie dostosuje.

Avatar
Agaton (niezalogowany) | 23.10.2006 20:22#8

@Thar

[[[Agaton: np. jakieś argumenty? ;]]]

Tu zapewne znajdziesz, choć na uprzedzająco sceptyczny punkt widzenia, mogą okazać się miałkie - sam musisz roztrzygnąć...
http://tnij.org/l48

pozdrawiam

Avatar
eelbe (niezalogowany) | 23.10.2006 20:36#9

Kolejni normalni.... :)

Nic więcej do dodanie nie mam.

Avatar
Thar (niezalogowany) | 23.10.2006 20:38#10

@GL1zdA, Agaton:

Nie, bynajmniej nie jestem uprzedzony do Kernel Patch Protection. Po prostu rozwiązania stosowane w tej technologii mogą albo bardzo pozytywnie wpłynąć na ochronę systemu przed rootkitami, albo bardzo negatywnie na możliwość wyboru firewalla ;) Ponieważ opinie wśród firm produkujących oprogramowanie zabezpieczające system są jak na razie podzielone - a z większych chyba tylko Kaspersky Labs pozytywnie wypowiedziało się o KPP - więc skłaniam się raczej ku pierwszej wersji... tym niemniej, wciąż zbieram informcje na ten temat, i stąd moja proźba do Agatona.

Jeszcze specjalnie la @GL1zdY:
To, że Sophos uważa, iż Microsoft naprawdę zapewnił wszystko co konieczne, nie oznacza, że naprawdę tak jest...

Avatar
pysiek (niezalogowany) | 23.10.2006 20:53#11

wg mnie vista to produkt ms i moga sobie do niego wkladac te komponenty, jakie chca i zadna komisja europejska ani tym bardziej konkurencyjne firmy nie powinny miec nic do gadania. mamy wolny rynek czy nie, w koncu?
pzdr.

Avatar
Thar (niezalogowany) | 23.10.2006 20:58#12

@pysiek: nie, nie mamy. Monopolizm jest dokładnym zaprzeczeniem idei wolnego rynku.

Avatar
GL1zdA (niezalogowany) | 23.10.2006 21:09#13

@Thar
Wybor firewalla? Przez dwa lata uzywalem kerio - ten naprawde mocno ingerowal w system. Efekty? Bluescreen przez konflikt ze sterownikami creative'a, gryzl sie z jedna z wersji install shield i kilka pomniejszych bugow. A informacje i tak wyciekaly...

Avatar
pysiek (niezalogowany) | 23.10.2006 21:10#14

@Thar: ok, to od dzisiaj producentom lodowek zabronmy dodawania zamrazarek do swoich urzadzen. moze uzytkownik chcialby skozystac z rozwiazania konkurencji.
pzdr.

Avatar
Thar (niezalogowany) | 23.10.2006 22:18#15

@GL1zdA: też używałem Kerio, i nie miałem z nim takich problemów. Ale mniejsza o to: powiedz, czy wolisz zatem mieć tylko jeden możliwy firewall, dostarczany przez producenta systemu, za którego musisz zapłacić comiesięczny abonament? Takie rozwiązanie najwyraźniej ci pasuje...

@pysiek: w Avansie w moim mieście większośc modeli lodówek jest również w wersjach bez zamrazarki ;]

Nie chodzi o to, by nie dodawać w ogóle, lecz o zapewnienie wyboru.

Avatar
Truskawka (niezalogowany) | 23.10.2006 22:32#16

I tak

MS Windows

jest lepszy mimo krytykanctwa ze strony fanatyków.

Avatar
Adrianek (niezalogowany) | 24.10.2006 0:29#17

heh... jak komus sie nie podobaja produkty M$ i jada po nich jak po monopolistach... to dlaczego sobie sami nie stworza systemu operacujnego...?? mamy darmowego linuxa... ktorym nikt nigdy nie umialby sie intuicyjnie poslugiwac.... ja przepraszam wolny rynek oznacza to... ze mamy prawo tworzyc calkowicie niezalezny produkt, robic z nim co nam sie zywcem podoba... i nikt nie powinien miec na to najmiejszego wplywu.... chcesz wybierac co i jak... zrobicei sobie system operacyjny na miare Windowsa... napiszcie oprogramowanie pod niego... i przestancie sie rzucac... droga wolna... tzw wolny rynek!!!!!! i nie pierdzielcie mi tu glupot ze to nei prawda.... bo jestem studentem marketingu... elementy prawa mam za soba i wiele innych... i wasze opinie wyglaszane bez znajomosci prawa jako takiego.... wydaja mi sie poprostu smieszne... chcecie niszczyc to o co tak walczycie.... "wolny rynek" na ktorym M$ jest jedyn z wielu dystrybutorow oprogramowania... i ma prawo z nim robic co mu sie zywcem podoba!!

Avatar
MikeN (niezalogowany) | 24.10.2006 8:33#18

@Pysiek: Czy ty rozumiesz słowo "monopol"? Gdzie w branży AGD (lodówki) widzisz monopol?

Avatar
user456 (niezalogowany) | 24.10.2006 9:05#19

ja sie nie znam .. ale mam pytanie do tych co sie znają :) czy w linyxie potrzeba jakiegoś programy antywirusowego?

Avatar
srogi_lusnia (niezalogowany) | 24.10.2006 9:46#20

@Adrianek
"jak komus sie nie podobaja produkty M$ i jada po nich jak po monopolistach..."


Czyżbyś uważał, że Microsoft w rzeczywistości nie jest monopolistą?

"zrobicei sobie system operacyjny na miare Windowsa"

A po co powielać chałę?

"bo jestem studentem marketingu"

I wszystko jasne!
Będziesz chwalił Windows, bo właśnie ze sprzedaży tego systemu można najwięcej kasy wyciągnąć.

P.S. Niestety, ze względu na "Płatnika" i ja jestem zmuszony używać nieszczęsnego Windows...

Avatar
Akv (niezalogowany) | 24.10.2006 10:54#21

Zanim zaczniecie operować pojęciami takimi jak monopol, wolny rynek, itp. warto by przynajmniej zaznajomić się z hasłami:
1. Wolny rynek.
2. Konkurencja doskonała.
3. Konkurencja monopolistyczna.
4. Monopol (naturalny, ...)

Nie będę się rozwodził nad tym jak wygląda sytuacja MS na rynku. Jednak coś w tym jest: "W 2002 r. Microsoft zawarł ugodę z 17 stanami USA, kończącą proces anty-monopolowy, jaki się przeciwko koncernowi od dawna toczył. (...) Jednym z warunkiem ugody było to, że Microsoft - oskarżany o nadużywanie dominującej pozycji na rynku oprogramowania - podzieli się niektórymi sekretami z konkurencją. (...) Federalny Departament Sprawiedliwości (DoJ) twierdzi teraz, że Microsoft sabotuje ten punkt ugody."
To tak dla dobra dyskusji...

Avatar
GRA (niezalogowany) | 24.10.2006 11:34#22

MS wygląda na to stworzył doskonały bezkonkurencyjny produkt, który nawet w warunkach darmowych 'alternatyw' pokonuje konkurencje. To sukces wynikajacy z jakości oprogramowania.

Avatar
Wolnosciowiec (niezalogowany) | 24.10.2006 12:52#23

#Adrianek

Korporacje stoją na pierwszej linii ognia wymierzonego w wolny rynek, zbyt dużo mają do stracenia gdyby odejść od panującego status quo.

Avatar
Yoile (niezalogowany) | 24.10.2006 13:18#24

widze tu echa epoki komunistycznej . Symantec ma wybór , może pisac przecież firewalle na linuxa , bsd , solarisa itp . nik mu nie nakazuje ,ze ma tworzyc na windowsa . po prostu Symantec się burzy bo vista bedzie bezpieczniejszym systemem niż xp oraz dlatego ,że na komputerach Symanteca wyświetla się komunikat "warning you are under the line" i zaraz potem "warning you are lost"

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av