r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Spadły wydatki na reklamę - ale nie w Internecie

Strona główna Aktualności

W minionym roku wydatki na reklamę spadły o 12,3% w porównaniu z 2008 rokiem. Pod wpływem kryzysu finansowego reklamodawcy wydawali mniej pieniędzy. Straciły wszystkie media, prócz Internetu.

Firma Kantar Media opublikowała raport na temat zeszłorocznych wydatków na reklamę w Stanach Zjednoczonych. Najwięcej straciły tradycyjne media - przede wszystkim radio i gazety. Z badań wynika, że w zeszłym roku zyskały dzięki reklamom nawet o 20% mniej pieniędzy niż w 2008 r. Nie najlepiej wypadła też telewizja. W ciągu zeszłego roku wydatki na reklamę w tym medium spadły o prawie 10%. Reklamodawcy nie stracili zaufania jedynie do Internetu. Tutaj wydatki wzrosły o 7,3%. Jednak nawet Internet nie ustrzegł się skutków kryzysu finansowego. Chociaż ogólnie zanotowano wzrost, to w ostatnim kwartale 2009 r. wydatki na reklamę w Sieci spadły o 2,1% w porównaniu z 2008 r.

Największymi gałęziami reklam, podobnie zresztą jak w poprzednich latach, były rynek motoryzacyjny, telekomunikacja i usługi finansowe. Na reklamę samochodów wydano w zeszłym roku prawie 11 mld dolarów, zaś na pozostałe dwie gałęzie - 8,6 i 7,8 mld dolarów.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.