r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Spammer zapłacił 45 tysięcy funtów

Strona główna Aktualności

Firmie Microsoft udało się doprowadzić do końca proces przeciwko pewnemu spammerowi, który masowo wysyłał niezamawiane reklamy do użytkowników m.in. bezpłatnej usługi Hotmail należącej do korporacji. Spammer został uznany za winnego i związku z tym musi zapłacić 45 tysięcy funtów odszkodowania. To jak dotąd największa taka sprawa w Europie - wyraźny znak, że czasy bezkarności powoli się kończą.

Przy okazji procesu wiele osób zwraca uwagę na ważny fakt - wyrok jaki zapadł mógł zaistnieć tylko dlatego, że do sądu wystąpił Microsoft. Nie chodzi tu przy tym o to, że jest to duża korporacja i ma zaplecze finansowe, ale o zasadność pozwu i łatwość udowodnienia winy. Microsoft nie miał problemów z udowodnieniem, że działania spammera niekorzystnie wpływały na wizerunek czy też nawet dochody firmy, gdyż cierpieli na tym użytkownicy korporacyjnej usługi pocztowej.

Prawnicy zaznaczają, że obecne prawo nie daje takiej swobody użytkownikom indywidualnym. Przeciętny Kowalski może jedynie z trudem i nie zawsze udowodnić, że przez działania spammera musiał kupić specjalny filtr antyspamowy - ale taki argument można łatwo obalić mówiąc, że przecież spammerów jest wielu, a ten konkretny pozwany jest jeden. Wygląda więc na to, że dopóki prawo się nie zmieni, trudno będzie wypowiedzieć prawdziwą wojnę tym, którzy codziennie zaśmiecają nasze skrzynki.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.