r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Specyfikacja OpenGL 3.1 oficjalnie wydana

Strona główna Aktualności

Specyfikacja OpenGL 3.0 nie została dobrze przyjęta przez deweloperów. Nie dość, że pojawiła się z ponad rocznym opóźnieniem, to na dodatek nie wniosła wcześniej zapowiedzianych przez Khronos Group zmian. Grupa odpowiedzialna za rozwój tego otwartego standardu, w skład której wchodzą między innymi tacy producenci jak AMD, Intel, NVIDIA czy Sun ostro wzięła się jednak do pracy, czego efektem jest uaktualniona specyfikacja w wersji OpenGL 3.1.

W najnowszej odsłonie API odświeżono Shading Language do wersji 1.4. Kolejną nowością jest możliwość kopiowania danych pomiędzy OpenGL i OpenCL poprzez zastosowanie funkcji GL_EXT_copy_buffer. Zostały również wprowadzone nowe formaty i typy tekstur, a także dodano funkcję Primitive Restart. Kolejna nowość to możliwość rysowania wielu obiektów wielokrotnie z ponownym użyciem danych vertexu. Ciekawym usprawnieniem jawi się wprowadzenie funkcji CopyBuffer, która umożliwia przyspieszenie kopiowania obiektów z jednego bufora do drugiego.

NVIDIA zawarła już wsparcie dla nowej specyfikacji w najnowszych sterownikach do swoich kart, AMD natomiast jeszcze pracuje nad swoimi. W pierwszej kolejności pojawią się one dla modeli z serii FireGL. Więcej informacji na temat wprowadzonych zmian można znaleźć w pełnej specyfikacji OpenGL 3.1.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.