r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Sponsored Web Pass: reklamy opłacą surfowanie w Operze Mini

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Większość komercyjnych stacji telewizyjnych utrzymuje się dziś z reklam – darmowy dla widzów dostęp do programów opłacany jest przez reklamodawców. Opera Software dobrze zna ten model finansowania. Po raz pierwszy wprowadziła wyświetlanie reklam w interfejsie przeglądarki w 2000 roku (Opera 5), by wycofać się z niego dopiero pięć lat później (Opera 8.50), za sprawą konkurencji ze strony dostępnego za darmo i bez reklam Firefoksa. Niespełna dekadę później norweska firma znów chce zarabiać na reklamach w przeglądarce, tym razem mobilnej.

Tym razem jednak internautom taki model reklamowy może się spodobać. W zamian za oglądanie reklam, użytkownicy Opery będą mogli otrzymać dodatkowe pasmo transferu od swojego telekomu. Jest to możliwe w ramach programu Sponsored Web Pass, będącego odmianą wprowadzonego w zeszłym roku programu Web Pass. Pozwalał on telekomom na sprzedaż paczek ruchu sieciowego, zarówno na określony czas, jak i dla określonej usługi użytkownikom Opery Mini.

Opera WebPass zdobyła popularność przede wszystkim na rynkach południowo-wschodniej Azji i Afryki, gdzie Opera Mini jest dominującą przeglądarką mobilną, a większość użytkowników telefonów korzysta z usług prepaid. W Europie nie było już tak dobrze – może sponsorowana reklamami wersja to zmieni?

r   e   k   l   a   m   a

W ramach Sponsored Web Apps operatorzy mają przedstawiać użytkownikom wybrane reklamy w zamian za określone paczki ruchu. Gdy pozyskany tak czas surfowania zakończy się, użytkownik zostanie przekierowany na stronę lądowania, na której będzie mógł zakupić standardowy pakiet WebPass, lub uruchomić kolejną sesję, sponsorowaną przez innego reklamodawcę.

Taki model „opłacania” dostępu do mobilnej Sieci może być szczególnie atrakcyjny dla reklamodawców zainteresowanych najmłodszymi użytkownikami, zwykle nie dysponującymi nie tylko kartami kredytowymi, ale i środkami na zakup dostępu. Jednocześnie jest to grupa dość podatna na reklamowy przekaz, często też uczestnicząca w decyzjach zakupowych całej rodziny, więc znalezienie skutecznych kanałów reklamowych do niej skierowanych może okazać się bardzo opłacalne. Sama Opera Software jest przekonana, że Sponsored Web Apps pomogą też telekomom w zdobyciu większej liczby klientów.

Być może więc, wbrew opinii Jona von Tetzchnera, odmieniona Opera Software dobrze wie co robi – przynajmniej pod względem biznesowym. Giełda wydaje się w to wierzyć, kapitalizacja firmy niedawno przekroczyła 8,5 mld koron norweskich (około 4 mld złotych). To spektakularny wzrost o 120% w ciągu roku (w tym samym czasie średni wzrost na Oslo Stock Exchange wyniósł 13%).

Za pieniędzmi poszedł rozwój firmy – Opera, która nie tak dawno przecież pozbyła się niemal wszystkich swoich deweloperów odpowiedzialnych za rozwój rdzenia przeglądarki, dzisiaj zatrudnia, przede wszystkim w Dolinie Krzemowej. W 2014 chce mieć w USA przynajmniej 300 pracowników, podczas gdy jeszcze w 2012 było ich trzykrotnie mniej.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.