Sponsored Web Pass: reklamy opłacą surfowanie w Operze Mini

Sponsored Web Pass: reklamy opłacą surfowanie w Operze Mini

Sponsored Web Pass: reklamy opłacą surfowanie w Operze Mini
21.02.2014 12:05

Większość komercyjnych stacji telewizyjnych utrzymuje się dziśz reklam – darmowy dla widzów dostęp do programów opłacany jestprzez reklamodawców. Opera Software dobrze zna ten modelfinansowania. Po raz pierwszy wprowadziła wyświetlanie reklam winterfejsie przeglądarki w 2000 roku (Opera 5), by wycofać się zniego dopiero pięć lat później (Opera 8.50), za sprawąkonkurencji ze strony dostępnego za darmo i bez reklam Firefoksa.Niespełna dekadę później norweska firma znów chce zarabiać nareklamach w przeglądarce, tym razem mobilnej.

Tym razem jednak internautom taki model reklamowy może sięspodobać. W zamian za oglądanie reklam, użytkownicy Opery będąmogli otrzymać dodatkowe pasmo transferu od swojego telekomu. Jestto możliwe w ramach programu Sponsored Web Pass, będącego odmianąwprowadzonego w zeszłym roku programu WebPass. Pozwalał on telekomom na sprzedaż paczek ruchusieciowego, zarówno na określony czas, jak i dla określonej usługiużytkownikom Opery Mini.

Opera Web Pass - for Mobile Operators

Opera WebPass zdobyła popularność przede wszystkim na rynkachpołudniowo-wschodniej Azji i Afryki, gdzie Opera Mini jestdominującą przeglądarką mobilną, a większość użytkownikówtelefonów korzysta z usług prepaid. W Europie nie było już takdobrze – może sponsorowana reklamami wersja to zmieni?

W ramach Sponsored Web Apps operatorzy mają przedstawiaćużytkownikom wybrane reklamy w zamian za określone paczki ruchu.Gdy pozyskany tak czas surfowania zakończy się, użytkownikzostanie przekierowany na stronę lądowania, na której będzie mógłzakupić standardowy pakiet WebPass, lub uruchomić kolejną sesję,sponsorowaną przez innego reklamodawcę.

Taki model „opłacania” dostępu do mobilnej Sieci może byćszczególnie atrakcyjny dla reklamodawców zainteresowanychnajmłodszymi użytkownikami, zwykle nie dysponującymi nie tylkokartami kredytowymi, ale i środkami na zakup dostępu. Jednocześniejest to grupa dość podatna na reklamowy przekaz, często teżuczestnicząca w decyzjach zakupowych całej rodziny, więcznalezienie skutecznych kanałów reklamowych do niej skierowanychmoże okazać się bardzo opłacalne. Sama Opera Software jestprzekonana, że Sponsored Web Apps pomogą też telekomom w zdobyciuwiększej liczby klientów.

Być może więc, wbrewopinii Jona von Tetzchnera, odmieniona Opera Software dobrze wieco robi – przynajmniej pod względem biznesowym. Giełda wydaje sięw to wierzyć, kapitalizacja firmy niedawno przekroczyła 8,5 mldkoron norweskich (około 4 mld złotych). To spektakularny wzrost o120% w ciągu roku (w tym samym czasie średni wzrost na Oslo StockExchange wyniósł 13%).

Za pieniędzmi poszedł rozwój firmy – Opera, która nie takdawno przecież pozbyła się niemal wszystkich swoich deweloperówodpowiedzialnych za rozwój rdzenia przeglądarki, dzisiaj zatrudnia,przede wszystkim w Dolinie Krzemowej. W 2014 chce mieć w USAprzynajmniej 300 pracowników, podczas gdy jeszcze w 2012 było ichtrzykrotnie mniej.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)