r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Spotify Fresh Finds, muzyczna nowość tworzona przez człowieka i maszynę

Strona główna AktualnościINTERNET

Priorytety Spotify w rozwoju usługi są jasne: po ostatnich przejęciach opracowywane są nowe metody sugerowania użytkownikom utworów i list odtwarzania, które dzięki stosowaniu zaawansowanym algorytmom analizującym dotychczasowe odsłuchania, szczególnie trafią w gusta. Spotify właśnie ogłosiło kolejną nowość w tym dziale.

Dostępna od kilku miesięcy lista „Odkrywaj w tym tygodniu” to sukces Spotify i dowód na to, że algorytmy działają już całkiem skutecznie. Spotify ogłosiło kolejną nowość, która opiera się na podobnym pomyśle, skupiono się jednak na oddaniu większej kontroli nad słuchaną muzyką w ręce użytkowników.

W praktyce, dzięki Fresh Finds, użytkownicy uzyskują dostęp do sześciu nowych list odtwarzania. Znajdują się na nich utwory mało popularnych artystów, które według analityki Spotify, szybko zdobywają w ostatnim czasie nowych słuchaczy i wkrótce ich utwory znajdą się na szczycie list przebojów. Nie można jednak powiedzieć, aby Spotify zdawało się tylko na algorytmy: listy odtwarzania Fresh Finds mają być ciekawe przez to, że powstają dzięki współpracy maszyn i ludzi, o których twierdzi się, że znają się na muzyce.

r   e   k   l   a   m   a

Choć Spotify nie podaje nazwisk, to można zakładać, że odbywa się, podobnie jak to bywało wcześniej, we współpracy ze znanymi DJ-ami. W odróżnieniu od „Odkrywaj w tym tygodniu” we Fresh Finds użytkownik może wybrać pomiędzy gatunkami. Dostępna jest jedna ogólna lista Fresh Minds, Fire Emoji z hip-hopem, Basement z szeroko pojętą elektroniką, Hiptronix z popem, Six Strings z muzyką gitarową i Cyclone z eksperymentalną.

Listy składają się z ok. 30-40 utworów i mają być aktualizowane w całości co tydzień, w środę. Jak widać Fresh Finds ma znacznie mniej wspólnego z indywidualnymi gustami użytkownika i skupia się na tym, co modne, czy raczej będzie modne. Biorąc jednak pod uwagę popularność dostępnej w Apple Music „tradycyjnej” stacji radiowej, to może nie personalizacja jest dziś dla użytkowników priorytetem, a właśnie śledzenie muzycznych nowości.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.