r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Spotify chce nawracać piratów

Strona główna AktualnościINTERNET

Popularność rozmaitych serwisów streamingowych, jak Spotify czy Beats Music za Oceanem, zwiększa się z miesiąca na miesiąc. Mimo to nadal istnieje duża grupa ludzi, która nie wyobraża sobie zapłacić nawet szczątkową opłatę za możliwość legalnego odsłuchu utworów i woli korzystać z pirackich serwisów. Pierwszy z wymienionych serwisów nie ma zamiaru jednak się poddać w walce i zamierza spróbować zmienić ten stan rzeczy w ciągu kilku najbliższych lat.

Od momentu uruchomienia serwisu Spotify w 2008 roku rozpoczęła się mała rewolucja w światku muzycznym. Dzięki możliwości słuchania muzyki w dobrej jakości bez opłat, ale za to przerywanej czasem reklamami lub bez nich, ale za to z drobną opłatą, wiele osób uznało, że ta opcja jest dla nich dużo lepsza niż szukanie piosenek na pirackich serwisach z utworami czy torrentach. Według badań, dzięki Spotify poziom piractwa zmniejszył się w Szwecji, macierzystym kraju serwisu, o 25 procent.

Spotify jednak chciałoby osiągnąć jeszcze lepszy wynik. Według słów Kate Vale, australijskiej dyrektor zarządzającej, celem firmy jest zmiana podejścia do piractwa przez osoby, które pozyskują muzykę z nielegalnych źródeł. Takie osoby są grupą, którą chcemy przyciągnąć na platformę. Ważnym osiągnięciem będzie dla nas pozyskanie osób, które nigdy nie płaciły za muzykę, i przekonanie ich do legalnego serwisu, który opłaty przeznacza posiadaczom praw autorskich utworów. Dopóki ludzie nie mają możliwości darmowego i legalnego pobierania muzyki, dopóty będą korzystać z nielegalnych źródeł.

r   e   k   l   a   m   a

Portal liczy, że w najbliższych latach uda mu się przekonać jeszcze więcej osób do korzystania z legalnego źródła i zniechęcić ludzi do pobierania muzyki z nieautoryzowanych źródeł. W samej Australii jest prawie 2,8 miliona osób, które pobierają utwory z podejrzanych serwisów. Vale jest przekonana, że gdyby przynajmniej połowę tych osób zachęcić do korzystania ze Spotify, zyskałby na tym przemysł muzyczny oraz sama firma.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.