r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Spotify inwestuje w startupy z naciskiem na odkrywanie muzyki

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Spotify jest najpopularniejszą usługą muzyczną, ale można także pokusić się o stwierdzenie, że najczęściej zapowiada ona nowe funkcje. Jasnym staje się kierunek, w którym usługa, po przygotowaniu różnych wariantów spersonalizowanych list odtwarzania, podąży w najbliższej przyszłości. Według wielu doniesień rozbudowane zostaną jej funkcje społecznościowe, jednak opublikowane już komunikaty sugerują zupełnie inną drogę. Słowem: więcej tego samego.

Pierwszym z nabytków Spotify jest Cord, multiplatformowy komunikator umożliwiający rozmowy głosowe, czy raczej szybkie wysyłanie krótkich nagrań. W związku z przejęciem, nowojorski startup, z którego programu korzysta ponad milion użytkownik, zapowiedział zakończenie dotychczasowej działalności i całkowite skupienie się na rozwoju w ramach Spotify.

Konkretne informacje dotyczące tego, w jakich aspektach dorobek Corda mógłby być wykorzystywany w Spotify nie są jasne. W komunikacie na ten tamat mowa jedynie o „zespole pracującym nad nowymi sposobami eksplorowania muzyki i jej słuchania”:

r   e   k   l   a   m   a
Będziemy równoważyć nasze doświadczenia z prac nad Cord Project i dostępną w Spotify niesamowitą analityką, danymi i katalogiem muzycznym, aby odkrywać na nowo to, jak korzystamy z audio na różnych platformach

Taka deklaracja ze strony Cord, poparta dodatkowo informacją, że jest to największy realizowany dotychczas przez ten startup projekt, brzmi cokolwiek zagadkowo. Tym bardziej że po firmie rozwijającej dotychczas przede wszystkim komunikator, można byłoby spodziewać się zaangażowania w ulepszenia wciąż mocno prymitywnego modułu integracji użytkowników w Spotify.

Drugi startup do irlandzki Soundwave pracował dotąd przede wszystkim nad programem Soundwave Music Discovery, z którego według deklaracji twórców ma korzystać około 1,5 mln użytkowników. Program analizuje słuchaną na smartfonie muzykę z różnych źródeł (YouTube, Spotify, iTunes), a następnie analizuje te dane i na tej podstawie sugeruje podobne utwory.

W przypadku Soundwave'a dostępny jest również rozbudowany aspekt społecznościowy: możliwe są nie tylko rozmowy, ale odnajdywanie użytkowników aplikacji o podobnych gustach czy możliwość rozpoczęcia śledzenia odsłuchań swoich znajomych.

To jednak funkcje dodatkowe, nacisk położony jest na algorytmy rozpoznające utwory i sugerujące podobne. Pojedyncze elementy społecznościowe, dostępne już zresztą w takiej formie w Spotify, to zdecydowanie za mało, by stwierdzić, że usługa muzyczna będzie teraz rozwijana w kierunku komunikacji pomiędzy użytkownikami. Zwłaszcza, że komunikat Croda również tego nie sugeruje.

Spodziewać możemy się natomiast podążania w kierunku obranym w momencie uruchomienia menu „Odkrywaj” oraz listy odtwarzania „Odkrywaj w tym tygodniu”. Usługa muzyczna, według przyjętej polityki, będzie się zatem rozwijać w sferze, w której często jest porównywana (na swoją niekorzyść) z poczciwym last.fm, czyli algorytmach odkrywania muzyki.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.