Spotify wejdzie do Polski, to już pewne

Spotify wejdzie do Polski, to już pewne

12.10.2012 13:06

Cyfrowe wykluczenie Polski na polu multimediów zmniejsza się z każdym rokiem. Jeszcze 3 lata temu kupno kilku piosenek w postaci cyfrowej graniczyło z cudem, a teraz… odważę się powiedzieć, że mamy nawet z czego wybierać — od sklepów z iTunes i Muzo na czele, na usługach „radiowych” typu Deezer kończąc. I wszystko wskazuje na to, że również bardzo lubiany za granicą Spotify wkrótce opanuje kraj nad Wisłą.

Zaczęło się od tego, że na LinkedIn Spotify zaczął szukać w Polsce menedżera do spraw rozwoju i menedżera sprzedaży. Już wtedy było wiadomo, co się święci — Szwedzi szykują się do otwarcia biura w Polsce. Na 25 października zaplanowane zostało spotkanie Spotify Tech Talk, które odbędzie się w Krakowie — wtedy zapewne goście dowiedzą się więcej o planach rozwoju w naszym regionie i w naszym kraju… i o aplikacji dla iPada. W każdym razie wszystko wskazuje na to, że Spotify u nas będzie i niebawem dowiemy się kiedy otwarcie, a w międzyczasie można obejrzeć krótki film o historii serwisu:

Co to właściwie jest Spotify? Usługa powstała w 2008 roku w Szwecji. Za pośrednictwem dedykowanej aplikacji (OS X, Windows, iOS, Android, Windows Phone, BlackBerry, Facebook, w przygotowaniu także dla Linuksa) możemy dostać się do imponującej kolekcji utworów, tworzyć listy odtwarzania, zbudować sobie własną bibliotekę, słuchać bez dostępu do sieci, kupić pliki MP3 (można je pobrać 3-5 razy, zależnie od wydawcy) ze sklepu 7digital, wysłać komuś muzykę w prezencie, słuchać piosenek wybranych pod względem podobieństwa stylu wykonawców lub dowiedzieć się czego jeszcze słuchają osoby o podobnym guście. Dostęp do usługi zapewniają również na przykład telewizory Smart TV Samsunga, urządzenia firm Marantz, Denon, Philips, a nawet WD TV Live. Na koniec Spotify umożliwia udostępnianie utworów „do posłuchania” na własnym blogu, a nawet zrobienie dla strony ścieżki dźwiękowej… za darmo.

Na Spotify można słuchać muzyki za darmo, jeśli zgodzimy się na reklamy. Słuchanie bez reklam jest możliwe w płatnym abonamencie Unlimited, zaś Premium zapewnia dodatkowe funkcje — słuchanie offline i dodatkowe możliwości na urządzeniu mobilnym. Zapowiada się więc świetnie, pozostaje poczekać. Niestety Spotify to jedna z tych firm, które nadal mają problemy z określeniem swojego planu biznesowego i, mimo ogromnej popularności, w zeszłym roku zanotowała stratę wysokości 59 milionów dolarów.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)