r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Sprzedawaj na Amazon: dla polskich przedsiębiorców otworzył się właśnie cały europejski rynek

Strona główna AktualnościBIZNES

Amazon zamierza zachęcić wszystkich polskich przedsiębiorców do sprzedaży ich produktów poprzez jego europejskie strony. Mając konto w usłudze Sprzedawaj na Amazon będą oni mogli uzyskać dostęp do dziesiątek milionów klientów Amazonu na Starym Kontynencie i skorzystać z sieci logistycznej firmy. Pierwszy miesiąc takiego dostępu ma być za darmo.

Zamieszczenie przez polskiego sprzedawcę nowego produktu na jednej stronie Amazonu oznacza teraz dla niego możliwość automatycznego udostępnienia go na pozostałych czterech europejskich stronach internetowych tego światowego lidera e-handlu.

Zasięg to nie wszystko. Amazon obiecuje dostęp do zautomatyzowanych raportowania i analizy sprzedaży, dostarczy też pomoc językową dla lokalnych sprzedawców (w tym rozwiązania tłumaczeniowe, pozwalające na tłumaczenie nazw i opisów produktów na pięć języków). Oferowana jest też usługa dostawy Fulfillment by Amazon (FBA), obsługa klienta końcowego w pięciu językach oraz prosty proces płatności.

r   e   k   l   a   m   a

Wykorzystanie usługi Fulfillment by Amazon upraszcza kwestię dostaw – wystarczy, że sprzedawca prześle towary do dowolnego europejskiego centrum logistycznego Amazonu, a firma Jeffa Bezosa zajmie się dostarczeniem ich do końcowego klienta. Sprzedawcy korzystający z usługi FBA mogą też udostępnić swoje produkty w ramach usługi Prime (czyli e-handlu klasy premium dla wybranych klientów).

Skorzystanie z tych atrakcji jest dla polskich przedsiębiorców darmowe przez pierwszy miesiąc. Amazon deklaruje, że w ten sposób chce pozwolić sprzedawcom wypróbować te możliwości bez konieczności ponoszenia kosztów. Po tym miesiącu uczestnictwo w programie Sprzedawaj na Amazon oferowane jest w cenie 25 funtów brytyjskich miesięcznie netto (na Amazon.co.uk)/

Inicjatywa cieszy się poparciem polskiego rządu. Tadeusz Kościński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju skomentował wprowadzenie usługi następująco:

Wsparcie polskich firm w ekspansji zagranicznej jest jednym z filarów silnej gospodarki. Dlatego będziemy wspierać inicjatywy, które otwierają przed nimi nowe możliwości rozwoju na zagranicznych rynkach. Jednocześnie chcemy kreować warunki zachęcające inwestorów krajowych i zagranicznych do lokowania w naszym kraju przedsięwzięć, które wzmocnią konkurencyjność polskiej gospodarki i sprawią, że będzie ona bardziej innowacyjna

Pozostaje teraz tylko czekać na to, jak na ten pomysł zareaguje największy gracz polskiego rynku e-commerce, Allegro. Jeśli bowiem ktokolwiek może dziś z Allegro odciągnąć sprzedawców, to jest to właśnie tylko Amazon.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.