Starcie z linuksem część 2: Wine konratakuje
Witam.
Po prawie miesiącu bezproblemowego używania Netrunnera, postanowiłem zainstalować sobie jakąś gierkę, która zabiłaby krótki czas, czekając na coś. Dokładnie to chodziło o kultową grę Re‑Volt. Dzięki takiemu dobrodziejstwu jak wine, w teorii jest to możliwe.
1. Instalacja gry.
Instalacja gry przeszła bezproblemowo. Żadnych błędów i komunikatów. Aż zdziwiłem się że to jest takie proste. Aż za proste ...
2. Uruchomienie i porażka.
Po kliknięciu w ikonę na pulpicie, uruchamia się gra. Wszystko pięknie idzie. Intra i reklamy producenta. Niestety na tym się kończy. Przy ładowaniu menu, wyskakuje błąd i zamyka aplikację.
3. Poszukiwanie informacji.
Szukając informacji, w jaki sposób mógłbym uruchomić Re‑Volta, natrafiłem na dość ważną wiadomość. Do tej gry powinna być wgrana łatka 1.20, dzięki której można uruchamiać ją na systemach XP, Vista i 7. Jak więc było napisane, tak zrobiłem. Ściągnąłem i wgrałem łatkę do folderu z grą.
4. Progres i porażka.
Po uruchomieniu gry, znów dobrze działa intro i reklamy. Gra się ładuje. Niestety obraz staje w miejscu (obraz ładowania) a dźwięk idzie dalej. Słychać jak chodzi się menu, a wciskając cały czas Enter, uruchamia się wyścig. Niestety nic nie widać.
5. PlayOnLinux, może on ?
Natrafiając na ten projekt, wiązałem z nim wielkie nadzieje. Na stronie było napisane, że obsługuje Re‑Volt'a. Nie zastanawiając się dłużej pobrałem aplikację, wiążąc z nim ostatnie nadzieje. Niestety mój hurraoptymizm szybko legł w gruzach, gdy okazało się, że PlayOnLinux obsługuje tylko wersję gry w formie ZIP (ja miałem ISO), ściągniętą z odpowiedniej strony (która jest podana w instalatorze).
Porzuciłem zabawę z uruchamianiem tej gry na jeden dzień.
6. Winehq.org, zbawienie.
Na drugi dzień znów zabrałem się za uruchomienie tej gry. Niestety nie mogłem znieść myśli że gra jest obsługiwana przez wine, a u mnie nie może zadziałać. Przeszukując internet, trafiłem na tą fantastyczną stronę. Są tam opisane wszystkie wersje gry, które się testowało na wine, i opisane konfiguracje potrzebne do uruchomienia gry. Podążając za wskazówkami, ściągnąłem biblioteki dplayx.dll i dpwsockx.dll, przekopiowałem do folderu system32, i ustawiłem natywną regułę dla obu bibliotek. Do tego jeszcze ściągnąłem z podanego tam linku, nieoficjalną łatkę w wersji alfa.
7. Uruchomienie i sukces :)
Prawdę mówiąc, po wcześniejszych porażkach, myślałem że nie ma rozwiązania do mojego problemu, że to wina systemu lub jakiś zależności. Ale ku mojemu zdziwieniu Re‑Volt ruszył i mogę spokojnie marnować czas, sterując dziecięcymi autkami :)