Stare gry strumieniowane z PlayStation Cloud będą wzbogacone o nowe zadania?
Niewiele do tej pory tak naprawdę mówiło się o przygotowywanej przez Sony usłudze PlayStation Cloud, czyli napędzanym mocą technologii uzyskanych po wykupieniu Gaikai strumieniowaniu gier z chmury. W Stanach Zjednoczonych testy mają rozpocząć się do końca tego roku, ale już teraz wiadomo, że nie chodzi o takie proste rozwiązanie kwestii wstecznej kompatybilności, poprzez oferowanie powiedzmy gier z PlayStation 3 przesyłanych po szybkim łączu na bieżąco do PS4. Jak pokazuje jeden z nowych patentów, myśli się także oto o wzbogacaniu starych produkcji o zupełnie nowe rzeczy.
W dużym skrócie, chodzi o wprowadzanie chociażby zestawów wyzwań, lecz już na etapie emulacji, a więc nie poprzez mozolne zagłębianie się w pierwotny kod jakiejś gry oraz jego modyfikację. Tym samym przechodząc po raz setny znany poziom w klasyku sprzed lat, wraz ze strumieniem rozgrywki odbieralibyśmy również swojego rodzaju misje, mające na nowo rozpalić chęć zabawy. Najprostsze przykłady tu to ograniczenie liczby żyć w danym etapie albo limit czasowy na rozprawienie się z przeciwnikiem w grach akcji czy rozgrywanie określonych scenariuszy w pozycjach sportowych (minuta do końca meczu, a przeciwnik prowadzi jednym golem itp.). Łączy się to oczywiście z opcją wyciągania ze starych tytułów określonych fragmentów rozgrywki, skrojonych na potrzeby tych, którzy mają akurat tylko 5 minut na zabawę — czyli po prostu mini grami.
Najłatwiej wyobrazić to sobie chyba będzie na przykładzie NES Remix na Wii U: